1. Στους αποφοίτους του «Δευτεροβάθμιου Κύκλου Σπουδών» χορηγείται :
α. Απολυτήριο Λυκείου (ισότιμο με το Απολυτήριο Γενικού Λυκείου) μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις, και
β. Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 3, μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις από το ΕΠΑΛ.
2. Οι απόφοιτοι της «Τάξης Μαθητείας» λαμβάνουν Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 4 από το ΕΠΑΛ, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του παρόντος.
3. Οι απόφοιτοι των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων δεν έχουν υποχρέωση πρόσβασης στην «Τάξη Μαθητείας» για την προσέλευση τους στις διαδικασίες πιστοποίησης προσόντων, εφόσον έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 600 ημερομίσθια στην ειδικότητα που αποφοιτούν από τη Γ’ Τάξη του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου.
4. Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. κατά μόνας ή και σε συνεργασία με τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια ή και τις Επιστημονικές Ενώσεις αποτελεί το φορέα που εφαρμόζει τις διαδικασίες πιστοποίησης προσόντων, για την χορήγηση Πτυχίου Ειδικότητας, στους αποφοίτους της «Τάξης Μαθητείας» του Επαγγελματικού Λυκείου. Κατά περίπτωση, στην οργάνωση και διεξαγωγή των εξετάσεων πιστοποίησης, συμμετέχουν και Υπουργεία που χορηγούν αντίστοιχες άδειες ασκήσεως επαγγέλματος, για όσες ειδικότητες υπάρχει τέτοιου είδους απαίτηση. Οι επιτυχόντες στις εξετάσεις πιστοποίησης, παράλληλα με το προβλεπόμενο πτυχίο ειδικότητας, αποκτούν και την αντίστοιχη άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία για το συγκεκριμένο επίπεδο προσόντων.
Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, η οποία εκδίδεται κατόπιν εισήγησης του ΔΣ του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και βάσει των προγραμματικών συμφωνιών του ΕΟΠΠΕΠ με τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια ή και τις Επιστημονικές Ενώσεις ρυθμίζεται κάθε λεπτομερειακό ζήτημα της παρούσας παραγράφου.
5. Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Επαγγελματικού Λυκείου καθορίζονται με προεδρικά διατάγματα, τα οποία εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 9 του άρθρου 4 του ν. 3879/2010.
Θα πρέπει να θεσμοθετηθούν με σαφήνεια τόσο τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων όσο και οι άδειες άσκησης επαγγέλματος ανά ειδικότητα.
Σε πολλές περιπτώσεις σε έναν τομέα, υπάρχουν ειδικότητες όπου τα μαθήματα του δευτέρου έτους είναι κοινά. Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους πτυχιούχους του τομέα να εγγράφονται στο τρίτο έτος της άλλης ειδικότητας παίρνοντας ένα δεύτερο πτυχίο.
Γιατί οι απόφοιτοι των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων και ΣΕΚ χρειάζονται 12μηνη μαθητεία ή τουλάχιστον 600 ημερομίσθια ενώ οι απόφοιτοι των αντίστοιχων ΙΕΚ χρειάζονται 6μηνη ή 300 ημερομίσθια για την απόκτηση πτυχίου ίδιου επιπέδου ;
Απαιτείται να θεσμοθετηθούν άδειες άσκησης επαγγέλματος σε όλες τις ειδικότητες.
Με απλά λόγια κε Υπουργέ:
Απόφοιτοι ΕΠΑΛ χωρίς Επαγγελματικά Δικαιώματα!
—————————-———————————————-—-
Προβλέπεται να αλλάξετε την διακήρυξή σας σχετικά με τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των αποφοίτων του Τομέα Πληροφορικής; Γιατί να υπενθυμίσω (στους πιθανούς αναγνώστες του σχολίου αυτού) ότι επάγγελμα χωρίς κατοχύρωση είναι «ότι τύχει» και παντού απλά εμπειροτέχνες να λυμαίνονται τον κάθε επαγγελματικό κλάδο.
Είναι προφανές, ότι πρέπει να θεσμοθετηθούν επαγγελματικά δικαιώματα για όλους τους τομείς και τις ειδικότητες. Και βέβαια είναι απορίας άξιο, γιατί το αυτονόητο δεν γίνονταν μέχρι τώρα, ακόμα και με τις πρόσφατες θεσμοθετήσεις.
Θα πρεπει υποχρεωτικα να εκδοθουν επαγγελματικα δικαιωματα για ΟΛΕΣ τις ειδικοτητες που θα δημιουργηθουν, αλλιως ολα ειναι ανευ ουσιας.
Επισης, θα πρεπει οσοι τελειωνουν το 4 ετος (π.χ. ηλεκτρολογοι) να περνουν απευθειας την αδεια ασκησης επαγγελματος του ηλεκτρολογου. Οσοι εχουν πτυχιο του ΕΠΑΛ (3 Ετη) θα πρεπει να περνου αδεια βοηθου.
Να καθορισθούν συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα για όλες τις ειδικότητες με βάση την ισχύουσα πρακτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι εξετάσεις πιστοποίησης θα πραγματοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας που θα συμπεριλαμβάνει τους Κοινωνικούς Εταίρους τις Επιστημονικές Ενώσεις και τα Επιμελητήρια.
Πρέπει να θεσμοθετηθούν άδειες άσκησης επαγγέλματος σε όλες τις ειδικότητες.
Να θεσμοθετηθούν άδειες άσκησης επαγγέλματος για όλες τις ειδικότητες έτσι ώστε τα παιδιά να ξέρουν ακριβώς τα δικαιώματα τους
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΛΥΣΕΤΕ ΤΟ ΓΟΡΔΙΟ ΔΕΣΜΟ??????
Λ-Υ-Κ-Ε-Ι-Ο Ε-Ν-Ι-Α-Ι-Ο Π-Ο-Λ-Υ-Κ-Λ-Α-Δ-Ι-Κ-Ο…!!!!!
Η τεχνική εκπαίδευση,στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, προσελκύει το μεγαλύτερο μέρος του μαθητικού δυναμικού.Δεν είναι τυχαίο καθώς σύμφωνα με δημοσίευση του Υπουργείου Παιδείας «σε χώρες στις οποίες η Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση είναι ευρύτερα διαδεδομένη, το ποσοστό ανεργίας των νέων είναι χαμηλότερο». Πρέπει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο σχεδιασμό και υλοποίηση της μελέτης για ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα προσανατολισμένο στην τεχνική εκπαίδευση.Απαιτείται άμεσα,εκτός των άλλων, καθορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των ειδικοτήτων και θεσμοθέτηση των άδειων άσκησης επαγγέλματος.
Η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων θα πρέπει να γίνεται άμεσα με την ανακοίνωση των προγραμματων σπουδών. Δεν ειναι δυνατόν να υπάρχουν απόφοιτοι χωρίς επαγγελματικά δικαώματα. Μάλιστα θα πρέπει να ειναι αποσαφηνισμένα όλα από πριν.
Είναι απαραίτητο να γίνει σαφής καθορισμός των Επαγγελματικών δικαιωμάτων που θα έχουν οι απόφοιτοι ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Απαιτείται να θεσμοθετηθούν άδειες άσκησης επαγγέλματος σε όλες τις ειδικότητες
Να θεσμοθετηθούν άδειες άσκησης επαγγέλματος για όλες τις ειδικότητες.
Απαιτείται να θεσμοθετηθούν άδειες άσκησης επαγγέλματος σε όλες τις ειδικότητες
Το θέμα ρυθμισης επαγγελματικών δικαιωμάτων που ισχύει σήμερα για τα ΙΕΚ ειναι επιπεδου λυκείου, πράγμα απαράδεκτο.Μιλάμε για ρύθμιση με ΠΔ που αποδίδουν επαγγελματικά δικαιώματα λυκείου, τέτοια ρύθμιση απορώ ποιος ανθρώπινος νους την σκαρφίστηκε, δεν βαριόντουσαν το γράψιμο.
Σ πραγματικά γεγονότα, τα ΠΔ που αφορόυν ρύθμιση για τα ΙΕΚ επιστημονικών ειδικοτήτων πρεπει να καταργηθούν και με Νεα ΠΔ τα ΙΕΚ, λογιστικής κ.α. να μπορούν με το πτυχίο να ασκούν επάγγελμα.
Ευχαριστώ
α. Πτυχίο Γενικού Λυκείου επιπέδου 3, [ Λάθος] Απολυτήριο, ισχύει χρόνια τώρα. Δεν έχουν πάρει κάποια ειδικότητα, γιατί πτυχίο;
ε. Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας επιπέδου 4, που χορηγείται στους αποφοίτους Ι.Ε.Κ. [Λάθος] πτυχίο είναι το σωστό, δίπλωμα είναι μόνο ένα, από το πολυτεχνείο π.χ. διπλωματούχος ηλεκτρολόγος. Αυτό έλλειπε τώρα, οι απόφοιτοι των ΙΕΚ να αυτοαποκαλούνται, π.χ. διπλωματούχοι ηλεκτρολόγοι…
ΑΣ ΜΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ….ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΠΡΟΘΑΛΑΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ….ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΑ 18 ΤΟΥ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΤΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ….ΕΧΕΙ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ…ΛΥΚΕΙΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ!!!!!!!
Το ΕΠΑΛ δίνει πτυχίο ειδίκευσης επιπέδου 3 (όπως έκαναν και τα ΙΕΚ μέχρι σήμερα)
Η μαθητεία θα δίνει πτυχίο ειδίκευσης επιπέδου 4
Το ΙΕΚ θα δίνει πτυχίο επιπέδου 4
Ερώτηση:
Από πού προκύπτει η προβαλλόμενη ανωτερότητα του πτυχίου ειδίκευσης που θα δίνει το ΙΕΚ έναντι του πτυχίου που θα δίνει η μαθητεία αφού είναι και τα δύο επιπέδου 4;
Μήπως ο καθορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων πρέπει να γίνει ποιό συγκεκριμένος;
Υπάρχουν ειδικότητες του παρελθόντος, τόσο σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας όσο και σε επίπεδο Μεταδευτεροβάθμιας, που έκαναν πάρα πολλά χρόνια να αποκτήσουν οι απόφοιτοι τους επαγγελματικά δικαιώματα ή δεν απέκτησαν καθόλου.
Μήπως πρέπει να γίνει σαφέστερο το πλαίσιο και να μην ανατρέχουμε σε Υπουργικές Αποφάσεις, Συνεννοήσεις εμπλεκομένων Φορέων, Υπουργείων και σε Προεδρικά Διατάγματα.
Τα ΙΕΚ ανήκουν στο επίπεδο 5 βάσει ευρωπαικού πλαισίου προσόντων.
Στην ελλάδα τι αλλάζει? φοβόνται κάποιοι μην τα ΑΕΙ φανούν ανίκανα να αναχαιτίσουν τα ΙΕΚ? και με ΠΔ τους απαγερέυεται την είσοδο στην αγορά εργασίας?
Τα επίπεδα 1 και 2 φαίνεται να απουσιάζουν. Δεν είναι τυχαίο οτι σύμωνα με τον κανονισμό της ΕΕ πρέπει να υπάρχουν. Να δημιουργηθεί και η μέση κατωτέρα επαγγελματική εκπαίδευση – κατάρτιση επιπέδου 1 και η μεταγυμνασιακή επιπέδου 2. Είναι απαράδεκτο να απουσιάζουν τα κατώτερα επίπεδα. Γιατί εάν δεν ξεκινήσει κάποιος απο το κατώτερο, δεν μπορεί να πάρει το πιο πάνω. Ελπίζουμε αυτό να ληφθεί υπόψιν, γιατί είναι ένα σόβαρό εκπαιδευτικό θέμα.