1. Με Απόφαση του ΥΠΑΙΘ η οποία θα εκδοθεί εντός τριών [3] μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου μπορεί να συνιστάται ειδική επιτροπή η οποία θα επεξεργαστεί περαιτέρω ιδέες και προτάσεις για την διαμόρφωση καθεστώτος παροχής μέτρων, φορολογικών και άλλων κινήτρων, προσέλκυσης και διευκόλυνσης Ελλήνων και Αλλοδαπών επιστημόνων από χώρες εντός ή εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς επίσης και, για την ενίσχυση της ΕΤΑΚστα Ερευνητικά Κέντρα και τον ιδιωτικό τομέα στη βάση μελέτης του εθνικού και κοινοτικού θεσμικού πλαισίου, των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και των βέλτιστων διεθνών πρακτικών. Η ειδική επιτροπή οφείλει να εκπονήσει την μελέτη και υποβάλει την εισήγησή της στους Υπουργούς εντός ενός (1) μηνός από τη συγκρότησή της,
2. Με απόφαση του ΥΠΑΙΘ μετά από εισήγηση της Γ.Γ.Ε.Τ.Κ θα καθοριστούν οι τεχνικές λεπτομέρειες της εγκατάστασης Πληροφοριακού Συστήματος Δημόσιας Εθνικής Χρηματοδότησης στον δικτυακό τόπο της ΓΓΕΤΚ, πρόσβασης σε αυτό από τους δικαιούχους φορείς χρηματοδότησης, εγγραφής τους, δημόσιες υπηρεσίες, τους Αξιολογητές των προτάσεων χρηματοδότησης, με κανόνες αυθεντικοποίησης, δημοσιοποίησης των προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, έντυπης και ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων και των δικαιολογητικών τους, διαλειτουργικής σύνδεσης του Συστήματος και των Μητρώων της ΓΓΕΤΚ με άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα (ΓΕΜΗ, ΕΣΗΔΗΣ, ΕΑΑΔΗΣΥ, ΤΑΧΙSNET, Δικαστικές Αρχές κλπ), για την αξιοποίηση των αντίστοιχων πληροφοριακών συστημάτων και την αυτεπάγγελτη αναζήτηση εγγράφων και δικαιολογητικών δημοσίων φορέων, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος νόμου,
3. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Κοινωνικής Ασφάλισης, καθορίζονται οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιχορήγησης των Ερευνητικών Κέντρων, και όσον αφορά τις ερευνητικές δραστηριότητές τους, των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, των ΜΜΕ και Λοιπών Φορέων, τα οποία μπορεί να επιχορηγούνται συμμετρικά με μέρος ή το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών του προσωπικού που απασχολείται στο πλαίσιο της εκτέλεσης έργων, εκπόνησης μελετών και υλοποίησης προγραμμάτων Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας,
4. Με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο εκδίδεται μετά από πρόταση των ΥΠΑΙΘ και ΥπΟΙΚ, η οποία υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών [3] μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
α) ορίζεται η διαδικασία υποβολής, εξέτασης, διεκπεραίωσης και χρηματοδότησης των Ερευνητικών Φορέων, των Επιχειρήσεων και των Λοιπών Φορέων από οποιαδήποτε πηγή επενδυτικών και ερευνητικών προτάσεων και προγραμμάτων που εμπίπτουν στην περίπτωση [ζ] της παραγράφου [1] του νόμου 3894/2010, όπως ισχύει και τροποποιείται με τον παρόντα νόμο,
β) αναδιοργανώνεται διοικητικά το σύστημα παροχής φορολογικών και άλλων κινήτρων για την ενίσχυση της ΕΤΑΚ, με την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ Υπουργείου Οικονομικών, έχοντος τον κεντρικό ρόλο και της ΓΓΕΤΚ, αναλαμβάνουσας διαδικασίες πιστοποίησης, ελέγχου και αξιολόγησης των φορολογικών δαπανών, οι οποίες θα θεσμοθετηθούν με το Προεδρικό Διάταγμα. Με το Προεδρικό αυτό Διάταγμα μπορεί να θεσπίζονται ειδικότερα και άλλες εκπιπτόμενες δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδα Ερευνητικών, Τεχνολογικών Φορέων, Επιχειρήσεων και Λοιπών Φορέων ή να προβλέπονται και άλλου είδους φορολογικές και άλλες ελαφρύνσεις για την εκτέλεση έργων, εκπόνηση μελετών και υλοποίηση προγραμμάτων ΕΤΑΚ,
γ) μπορεί ν’ αναμορφώνονται, προσαρμόζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου και κωδικοποιούνται σε ενιαίο κείμενο όλες οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας που αφορούν τη σύσταση, τη διάρθρωση σε Διευθύνσεις, Υπηρεσίες και Τμήματα και τη λειτουργία της ΓΓΕΤΚ, καθώς και του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας της ΓΓΕΤΚ,
5. Με Απόφαση του ΥΠΑΙΘ μετά από εισήγηση του ΕΣΕΤΚ, η οποία εκδίδεται εντός ενδεικτικής προθεσμίας τριών [3] μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου αναμορφώνονται και απλουστεύονται με σκοπό την εξάλειψη γραφειοκρατικών εμποδίων, οι λεπτομέρειες δημιουργίας υπηρεσιών μιας στάσης, τα κριτήρια και οι προδιαγραφές για την ένταξη στο ΕΜΕΕΥ των Ερευνητών, Ερευνητικών Κέντρων και των Υποδομών τους, η αξιοποίηση των μηχανισμών σύναψης προ-εμπορικών δημοσίων συμβάσεων, του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, η οργάνωση σεμιναρίων επιμόρφωσης του προσωπικού αξιολόγησης προτάσεων και αποτελεσμάτων, όλες οι διαδικασίες διεκπεραίωσης δημόσιας εθνικής χρηματοδότησης των Ερευνητικών Φορέων, των Επιχειρήσεων και των Λοιπών Φορέων,
6. Με Απόφαση των ΥΠΑΙΘ μπορεί να προκηρύσσονται προγράμματα συνεργασίας της χώρας σε πολυμερές επίπεδο με άλλες χώρες, σε κοινά ερευνητικά έργα, μελέτες και προγράμματα ΕΤΑΚ σε συγκεκριμένους τομείς, όπως η μεταφορά τεχνολογίας, επίδειξη τεχνολογιών, δικτύωση, εκπαίδευση νέων Ερευνητών από τις παραπάνω χώρες σε εργαστήρια Ελληνικών Ερευνητικών Φορέων και αντιστρόφως), να καθορίζεται ο προϋπολογισμός τους και οι επιλέξιμες ενέργειες,
7. Με κοινή απόφαση των ΥπΟΙΚ και ΥΠΑΙΘ καθορίζεται η αποζημίωση των μελών των Ειδικών Επιτρο¬πών αξιολόγησης έργων, μελετών και προγραμμάτων τα οποία καθορίζονται και χρηματοδοτούνται από την ΓΓΕΤΚ από τον τακτικό προϋπολογισμό της ΓΓΕΤΚ, καθώς επίσης και των ομάδων εργασίας του Άρθρου 25 παρ. 9 του παρόντος νόμου,
8. Με Απόφαση του ΥΠΑΙΘ, καθορίζονται τα της Διοίκησης και διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας της ΓΓΕΤΚ του Άρθρου 25 παρ. 9 του παρόντος νόμου. Με την ίδια Απόφαση, κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 10 του Άρθρου 12 του ν 3230/2004 καθορίζεται η οργανωτική υπαγωγή και η αριθμητική σύνθεση, κατά κλάδο ή ειδικότητα του αναγκαίου για τη στελέχωση του Τμήματος Μελετών και Διευκόλυνσης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) προσωπικού, στο πλαίσιο του υπηρετούντος προσωπικού.