1. Ο χρηματοδοτούμενος φορέας δικαιούται, να μεταφέρει κονδύλια μεταξύ των κατηγοριών επιλέξιμων δαπανών που περιλαμβάνονται στην εγκεκριμένη πρότασή του κατά ποσοστό έως και 10%, γνωστοποιώντας την μεταβολή στην αρμόδια υπηρεσία της ΓΓΕΤΚ, ή να μεταβάλλει την Ομάδα Έργου που υλοποιεί για λογαριασμό του το έργο, εάν δεν μεταβάλλεται το φυσικό αντικείμενο. Οι μεταβολές πρέπει να περιλαμβάνονται και αιτιολογούνται ς στις περιοδικές εκθέσεις προόδου του έργου.
2. Σε περιπτώσεις ουσιώδους μεταβολής των δεδομένων ο χρηματοδοτούμενος φορέας δικαιούται να υποβάλει στην αρμόδια Υπηρεσία της ΓΓΕΤΚ αίτημα μεταβολής και να ζητήσει την έγκρισή της για ουσιώδεις λόγους, όπως είναι, ενδεικτικά, η μεταφορά κονδυλίων μεταξύ των κατηγοριών επιλέξιμων δαπανών κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 10% ή η αλλαγή του φυσικού αντικειμένου της πρότασης. Η αρμόδια Υπηρεσία της ΓΓΕΤΚ, οφείλει να συγκαλέσει το αργότερο εντός 15 ημερών από την υποβολή του αιτήματος την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων των παραγράφων 2επ. του παρόντος Άρθρου, η οποία οφείλει να αποφανθεί εντός τριάντα (30) ημερών από την υποβολή του αιτήματος εάν εισηγείται ή όχι την αποδοχή του αιτήματος του χρηματοδοτούμενου. Σε περίπτωση παρέλευσης χρονικού διαστήματος σαράντα (40) ημερών από την υποβολή του αιτήματος, η μεταβολή λογίζεται, ότι έχει γίνει αποδεκτή. Η προθεσμία διακόπτεται για όσο χρόνο εκκρεμεί απόκριση του χρηματοδοτούμενου για την παροχή στοιχείων πριν από την έκδοση της σχετικής απόφασης. Σε περίπτωση έγκρισης μεταφοράς κονδυλίων συνεπεία ουσιώδους μεταβολής των δεδομένων τροποποιείται αναλόγως η πράξη χρηματοδότησης και η σχετική σύμβαση που έχει συναφθεί.
3. Τα στελέχη και πάσης φύσεως προσωπικό της ΓΓΕΤΚ και τα μέλη της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης, των οποίων τα στοιχεία δεν δημοσιοποιούνται έχουν ευθύνη διαφύλαξης των στοιχείων, των οποίων λαμβάνουν γνώση του βιομηχανικού απορρήτου των προτάσεων, των Εκθέσεων Προόδου και κάθε άλλου στοιχείου το οποίο χαρακτηρίζεται, ως απόρρητο ή εμπιστευτικό από τους δικαιούχους.
4. Πληροφορίες σχετικά με τις υποβληθείσες προτάσεις και τα χρηματοδοτούμενα έργα μπορεί να κοινοποιηθούν ή να δημοσιευθούν, μόνο μετά από γραπτή συνεννόηση της ΓΓΕΤΚ και του δικαιούχου, με την επιφύλαξη των όρων του άρθρου 7 του Κανονισμού (ΕΚ) 1828/2006. Η ΓΓΕΤΚ μπορεί να δημοσιεύει μονομερώς συνοπτικά συγκεντρωτικά στατιστικά στοιχεία για τις υποβαλλόμενες προτάσεις και τα εκτελούμενα έργα, αναφέροντας τον τίτλο του έργου, το ύψος της χρηματοδότησης και το όνομα ή επωνυμία του χρηματοδοτούμενου.»
5. Η ΓΓΕΤΚ εκδίδει και αναρτά στον δικτυακό τόπο της Κανονισμούς για ειδικότερα τεχνικά ή λεπτομερειακά θέματα σχετικά με ζητήματα δημόσιας εθνικής χρηματοδότησης για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία που αφορούν ιδίως στην ερμηνεία της σχετικής εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, λαμβανομένης υπόψη της εθνικής νομολογίας και της νομολογίας των δικαστηρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρέχει κατευθυντήριες οδηγίες προς τους δικαιούχους και τους αρμόδιους για συναφή θέματα δημόσιους φορείς με το ανωτέρω περιεχόμενο και εισηγείται στους αρμόδιους Υπουργούς την έκδοση σχετικών εγκυκλίων. Οι κατευθυντήριες οδηγίες αφορούν ιδίως θέματα ενοποίησης των διαδικασιών αξιοποίησης της δημόσιας εθνικής χρηματοδότησης για τους παραπάνω σκοπούς. Οι Σύνδεσμοι Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων υποχρεούνται να διαβουλεύονται εγγράφως ή προφορικά με την ΓΓΕΤΚ πριν από την έκδοση οποιασδήποτε σχετικής εγκυκλίου ή κατευθυντήριας οδηγίας.
6. Η ΓΓΕΤΚ αναρτά στον δικτυακό τόπο της πρότυπα σχέδια Σύμβασης Ανάθεσης, Εταιρικής Σύμβασης συμπράξεων δικαιούχων, λιτών τυποποιημένων φορμών αξιολόγησης προτάσεων και παρακολούθησής τους, τυποποιημένο κατάλογο επιλέξιμων δαπανών, ελέγχοντας την εναρμόνιση αυτών με τις γενικές αρχές του εθνικού και κοινοτικού δικαίου.
7. Είναι δυνατή η συμπληρωματική Χρηματοδότηση σε περιπτώσεις προσέλκυσης Χρηματοδότησης προερχόμενης από άλλες δημόσιες ή ιδιωτικές πηγές της αλλοδαπής στο πλαίσιο είτε ερευνητικών προγραμμάτων, είτε της επενδυτικής αξιοποίησης ερευνητικών αποτελεσμάτων, είτε εκτέλεσης ή συμμετοχής στην εκτέλεση ερευνητικών προγραμμάτων για λογαριασμό τρίτων, όπως του δημόσιου τομέα, διεθνών οργανισμών, Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ιδιωτικών φορέων κάθε νομικής μορφής κλπ.). Η Συμπληρωματική Χρηματοδότηση μπορεί να παρέχεται με κάθε πρόσφορη μορφή κατά την διακριτική ευχέρεια της ΓΓΕΤΚ, όπως ενδεικτικά άμεσης επιχορήγησης από τον Τακτικό Προϋπολογισμό για την κάλυψη της ίδιας συμμετοχής των συμμετεχόντων ή με τη μορφή έμμεσης επιχορήγησης μέσω της δημιουργίας αντίστοιχου Χρηματοδο¬τικού Επενδυτικού Κεφαλαίου (Matching Investment Fund), το οποίο οργανώνεται και λειτουργεί για την εξυπηρέτηση τέτοιου σκοπού. Οι επιλέξιμες δαπάνες μπορεί ενδεικτικά να καλύπτουν και επενδυτικές δραστηριότητες ανάπτυξης ή επανασχεδίασης καινοτομικών προϊόντων, μεταφορά τεχνολογίας / τεχνογνωσίας.
8. Είναι δυνατή η ανάθεση τμήματος του έργου, της μελέτης ή του προγράμματος, σε υπεργολάβους της ημεδαπής ή αλλοδαπής σύμφωνα με τις προβλέψεις στην πρόταση, την Απόφαση Χρηματοδότησης και την Σύμβαση.
9. Διατηρείται, κατ’ εξαίρεση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3697/2008 ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας της ΓΓΕΤΚ, ο οποίος συστήθηκε κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Άρθρου 6 παρ. 3 του νόμου 1514/1985 για τη χρηματοδότηση ερευνητικών και τεχνολογικών προγραμμάτων και έργων που εκτελούνται είτε από το ΥΠΑΙΘ ή Ερευνητικούς Φορείς, Επιχειρήσεις και Λοιπούς Φορείς, είτε στα πλαίσια συνεργασίας με ξένες χώρες ή με Διεθνείς Οργανισμούς.
9.1. Μέσω του Ειδικού Λογαριασμού της ΓΓΕΤΚ πραγματοποιείται η διάθεση και διαχείριση κονδυλίων, που προέρχονται από οποιαδήποτε πηγή και προορίζονται για τη χρηματοδότηση των ερευνητικών και τεχνολογικών έργων, μελετών και προγραμμάτων και έργων στα οποία αναφέρεται το παρόν άρθρο και στα οποία περιλαμβάνονται και εκείνα που εκτελούνται από ερευνητές ή ομάδες ερευνητών που είναι μέλη Ερευνητικών Φορέων.
Ειδικότερα σκοπός του Ειδικού Λογαριασμού της ΓΓΕΤΚ είναι η διάθεση και διαχείριση, εκτός των παραπάνω κονδυλίων, και των κονδυλίων που προορίζονται για την κάλυψη των δαπανών που αναφέρονται στο Κεφάλαιο Δ’ του παραπάνω νόμου και ειδικότερα:
9.1.1. Δαπανών δημοσιεύσεων, εκδόσεων, εκτυπώσεων, συνεντεύξεων, εκθέσεων, προβολών συνεδρίων, σεμιναρίων και λοιπών δαπανών που γίνονται στο Πλαίσιο της ΕΣΕΤΑΚ και του Σχεδίου Δράσης για την υλοποίησή της.
9.1.2. Αμοιβών ειδικών επιστημόνων και μελών ομάδων εργασίας για μελέτες, έρευνες και αξιολογήσεις, οι οποίες αναθέτονται με ειδική αιτιολογημένη απόφαση του ΓΓΕΤΚ, κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική σχετική διάταξη, απευθείας με σύμβαση έργου σε ειδικούς Έλληνες ή αλλοδαπούς επιστήμονες, εμπειρογνώμονες ή σε ειδικά γραφεία η εταιρείες και γενικά σε νομικά πρόσωπα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και να συνιστώνται για το σκοπό αυτόν ομάδες εργασίας από υπαλλήλους, δημόσιους λειτουργούς και ειδικούς επιστήμονες, προκειμένου:
9.1.2.1. να εκπονηθούν ειδικές μελέτες η να διερευνηθούν ζητήματα και προβλήματα με σκοπό την υποβοήθηση και υποστήριξη στη χάραξη, αξιολόγηση, αποτίμηση, οργάνωση, άσκηση και περιφερειακή ανάπτυξη της πολιτικής για την ΕΤΑΚ στο πλαίσιο της ΕΣΕΤΑΚ και του Σχεδίου Δράσης για την υλοποίησή της, και
9.1.2.2. να γίνει αξιολόγηση για τη διαπίστωση της συνδρομής των προϋποθέσεων και όρων εφαρμογής διατάξεων αναπτυξιακών νόμων (όπως η αξιολόγηση προτάσεων και αιτήσεων επιχορήγησης, δανειοδότησης κλπ., επενδύσεων προηγμένης τεχνολογίας, προγραμμάτων ή έργων ΕΤΑΚ).
9.1.3. Απονομής βραβείων, χορήγηση χρηματικών αμοιβών και υποτροφιών,
9.1.4. Χρηματοδότησης δράσεων μεταφοράς τεχνολογίας.
9.2. Πόροι του Λογαριασμού είναι:
9.2.1. Κονδύλια από τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠΑΙΘ, τα οποία διατίθενται, είτε μέσω του Σχεδίου Δράσης για την υλοποίηση της ΕΣΕΤΑΚ, είτε μέσω άλλων μελετών που εντάσσονται στον ΠΔΕ για το σκοπό αυτό.
9.2.2. Ειδικές εισφορές και χρηματοδοτήσεις από δημόσιες επιχειρήσεις, άλλους δημόσιους φορείς, ιδιωτικές επιχειρήσεις ή ιδιώτες, διεθνείς οργανισμούς και δωρεές κάθε είδους με πράξεις εν ζωή ή αιτία θανάτου.
9.2.3. Τα έσοδα ή τα δικαιώματα που προέρχονται από την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων έρευνας ή τεχνολογικών επιτεύξεων που χρηματοδοτούνται από τη ΓΓΕΤΚ, τα οποία προσδιορίζονται κατά περίπτωση με συμφωνία της ΓΓΕΤΚ και του φορέα των ερευνητικών αποτελεσμάτων. Με αποφάσεις των ΥπΟΙΚ και ΥΠΑΙΘ καθορίζεται κάθε λεπτομέρεια για την είσπραξη και διάθεση των εσόδων και δικαιωμάτων που προέρχονται από την αξιοποίηση και διάθεση των ερευνητικών ή τεχνολογικών αποτελεσμάτων, καθώς επίσης και των προσόδων που προέρχονται από περιουσιακά στοιχεία του λογαριασμού.
9.2.4. Κάθε είδους δάνεια.
Οι φορείς που εισφέρουν στο Λογαριασμό έχουν τη δυνατότητα να προσδιορίσουν το είδος των δαπανών που θα καλυφθούν με τα κονδύλια που διαθέτουν και το χρόνο στον οποίο θα αναλωθούν τα κονδύλια.