Όργανα διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων είναι το Διοικητικό Συμβούλιο, ο Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου και οι Διευθυντές των Ινστιτούτων
Άρθρο 14 – Όργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων.
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 1. – Αντικείμενο – Σκοποί
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Έννοια όρων – Συντμήσεων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Πεδίο Εφαρμογής
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 4. – Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 5. – Σχέδιο Δράσης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Όργανα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας αρμοδιότητες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Σύνδεσμος Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Επιλογή, Διορισμός Μελών, Λειτουργία ΕΣΕΤΚ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Περιφερειακά Επιστημονικά Συμβούλια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ερευνητικά Κέντρα – Ινστιτούτα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Όργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων.
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου – Διευθυντές Ινστιτούτων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επιστημονικό Συμβούλιο Ερευνητικού Κέντρου – Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Ινστιτούτων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 18.- Προσωπικό Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 -Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας των Ερευνητικών Φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20. Πόροι των Ερευνητικών Κέντρων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Παροχή κινήτρων για τις δραστηριότητες Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και την Καινοτομία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Αξιοποίηση των Πόρων των Ερευνητικών Κέντρων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δημόσια Εθνική Χρηματοδότηση – Γενικά.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Διαδικασία Χρηματοδότησης – έργων, μελετών και προγραμμάτων και δράσεων που υποβάλλονται από Επιχειρήσεις, ερευνητικούς και λοιπούς φορείς για ΕΤΑΚ – Αξιολόγηση – Έλεγχος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ειδικές Διατάξεις για την Χρηματοδότηση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Νέες Επιχειρήσεις Έντασης Γνώσης:
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 28 –Βραβεία – υποτροφίες – Ερευνητική Άδεια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αξιολόγηση Ερευνητών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 30 -Εθνικός Κατάλογος Κριτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31 –Αξιολόγηση Ερευνητικών Κέντρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32-Αξιολόγηση Προόδου της χώρας στην Ανάπτυξη της Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Εθνικές Ερευνητικές Υποδομές – Ανοικτή Πρόσβαση – Διαλειτουργικότητα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Σύνδεση Ερευνητικών Κέντρων και με Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Κινητικότητα Ερευνητών ημεδαπής – αλλοδαπής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Συνεργασία Ερευνητικών Φορέων και Επιχειρήσεων και Λοιπών Φορέων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Συμμετοχή της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας και σε Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς διακυβερνητικούς οργανισμούς
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές Διατάξεις:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εξουσιοδοτικές Διατάξεις:
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εποπτευόμενοι Φορείς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Δεκεμβρίου 2013, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Δεκεμβρίου 2013, 12:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 531 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Αρθρο 14: Οργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων
Σχόλιο που αφορά και το ΄Αρθρο 15 και 16
α) Ως Ερευνητικά Κέντρα για την εφαρμογή αυτού του νόμου είναι αυτονόητο ότι νοούνται τα Ερευνητικά Κέντρα (ΕΚ) και οι Τεχνολογικοί Φορείς που εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ σύμφωνα με το ΄Αρθρο 40 του παρόντος νομοσχεδίου. Τα ΄Αρθρα 14, 15, 16 αλλά και 17 δεν μπορούν να έχουν εφαρμοφή σε άλλα Ερευνητικά Κέντρα άλλων υπουργείων τα υπάγονται σε άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις.
β) Προσοχή ως προς τη σημερινή κατάσταση διοίκησης των ερευνητικών Κέντρων ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ της ΓΓΕΤ.
Τα ΝΠΙΔ (όπως πχ. ΙΤΕ, ΕΚΕΤΑ,το ΚΕΤΕΑΘ που καταργήθηκε) όπως φαίνεται και από το ιδρυτικό τους αλλά και από τους Εσωτερικούς Κανονισμούς τους διαφέρουν, μεταξύ άλλων, και
— ως προς τον Πρόεδρο του ΔΣ: Πρόεδρος του ορίζεται ο Διευθυντής της Κεντρικής Διοίκησης (ή Διεύθυνσης), ο επιστήμων – manager του ΕΚ, στον οποίο δίνονται μάλιστα και αυξημένες αρμοδιότητες.
— ως προς τον Δ/ντή του ΕΚ. Δεν προβλέπεται τέτοια θέση.
Σχόλιο: Αν οι συντάκτες του σχεδίου νόμου έχουν την πρόθεση να υιοθετήσουν το μοντέλο των οργάνων Διοίκησης των ΕΚ ΝΠΙΔ θα πρέπει να κάνουν και τις ανάλογες αλλαγές στα σχετικά άρθρα. Αυτό όμως θα είχε και σαν συνέπεια τη ριζική αλλαγή των (σημερινών) οργανογραμμάτων των ΕΚ ΝΠΔΔ ως προς τις Διευθύνσεις τους.
Τελικά ποιό είναι το ζητούμενο; Η ενιαία ρύθμιση της διοίκησης των ΕΚ της ΓΓΕΤ μέσω αυτού το νόμου ή η διαφοροποιημένη ρύθμιση όπως έχει σήμερα η οποία και λειτουργεί χωρίς προβλήματα;
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ – http://www.eee-researchers.gr
Παρατηρήσεις / προτεινόμενες ρυθμίσεις:
Άρθρο 14 – Όργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων.
Πρόταση της ΕΕΕ:
Να προστεθεί:
Ερευνητικά Ινστιτούτα
Όργανα των Ινστιτούτων είναι:
i) ο Διευθυντής
ii) το Επιστημονικό Συμβούλιο Ινστιτούτου (βλ. και Άρθρο 17)
iii) η συνέλευση του Ινστιτούτου (βλ. και Άρθρο 17)
Άρθρο 14 – Όργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων
Σε κάθε Ερευνητικό Κέντρο να προβλέπεται θέση Γενικού Διευθυντή η οποία να πληρώνεται μετά από ανοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και με απαραίτητο προσόν την προϋπάρχουσα εμπειρία Διοίκησης στο χώρο της Έρευνας και Καινοτομίας. Να γίνει διάκριση καθηκόντων του Διευθυντή του ΕΚ (ο οποίος να φέρει τον τίτλο του Προέδρου), ο οποίος δεν θα απαιτείται να ασχολείται με θέματα καθημερινής διοίκησης, και του Γενικού Διευθυντή, ο οποίος θα μεριμνά για εκτελεστικά θέματα καθημερινής φύσης (κατ’ αναλογία του Διευθύνοντος Συμβούλου και του Γενικού Διευθυντή επιχειρηματικών φορέων).
Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ «Αθηνά»
ανάλογη εφαρμογή του συστήματος εταιρικές διακυβερνησης και εσωτερικού ελέγχου που επιβάλει ο νόμος 3016/2002 οφειλουμε να υιοθετήσουμε και στα ευρευνητικα κέντρα.
Θέσεις του ΔΣ του ΣΕΙΤΕ επί διατάξεων του Σχεδίου Νόμου για την «Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία»
Με δεδομένα τα κακώς κείμενα και τις λανθασμένες, λόγω αγνοίας του νομικού, οικονομικού, τεχνικού και διοικητικού περιβάλλοντος, διοικητικές αποφάσεις σε όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας των ΕΚ, προτείνουμε ως ορθότερη λύση το διαχωρισμό της επιστημονικής καθοδήγησης από την οικονομοτεχνική διοίκηση ενός ΕΚ, με τη θεσμοθέτηση Επιστημονικού Συμβούλιου και Διοικητικού Συμβουλίου με διακριτούς ρόλους και αρμοδιότητες. Τον αποφασιστικό ρόλο στην κατεύθυνση του ΕΚ έχει το Επιστημονικό Συμβούλιο, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο υλοποιεί τις αποφάσεις του Επιστημονικού Συμβουλίου με οικονομοτεχνικά κριτήρια και με βάση το εκάστοτε θεσμικό πλαίσιο και τους κανόνες βέλτιστης πρακτικής.
Το ΔΣ του ΣΕΙΤΕ
Πλήρες κείμενο θέσεων: http://www.forth.gr/se/docs/enimerotika/ΣΕΙΤΕ_2013-11-05_226.pdf
Άρθρο 14 – Όργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων
http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1787
Με δεδομένα τα κακώς κείμενα και τις λανθασμένες διοικητικές αποφάσεις όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας των Ερευνητικών Κέντρων, λόγω άγνοιας του νομικού, οικονομικού, τεχνικού και διοικητικού θεσμικού πλαισίου, προτείνουμε ως ορθότερη λύση το διαχωρισμό της επιστημονικής καθοδήγησης από την οικονομοτεχνική διοίκηση ενός Ε.Κ., με τη θεσμοθέτηση Επιστημονικού Συμβουλίου και Διοικητικού Συμβουλίου, με διακριτούς ρόλους και αρμοδιότητες. Τον αποφασιστικό ρόλο όσον αφορά τις Επιστημονικές – Ερευνητικές δραστηριότητες και κατευθύνσεις θα έχει το Επιστημονικό Συμβούλιο, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο θα υλοποιεί τις αποφάσεις του Επιστημονικού Συμβουλίου, με οικονομοτεχνικά κριτήρια.