Στο πλαίσιο του παρόντος νόμου, στην αρμοδιότητα του ΥΠΑΙΘ ανήκουν:
1. Η υλοποίηση του παρόντος νόμου με την έκδοση των προβλεπόμενων Υπουργικών Αποφάσεων ή με τη συμμετοχή στην έκδοση Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων ή με προτάσεις έκδοσης Προεδρικών Διαταγμάτων,
2. Η πρόταση έγκρισης Σχεδίου Δράσης για την υλοποίησή της ΕΣΕΤΑΚ,
3. Η διασφάλιση των πόρων χρηματοδότησης των δράσεων ΕΤΑΚ στο πλαίσιο δημιουργίας του Εθνικού Χώρου Έρευνας και συντονισμού των συναφών πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αυτές των Κρατών Μελών σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΕΣΛΕΕ ή σε συναφείς αποφάσεις του Συμβουλίου,
4. Η εποπτεία της εφαρμογής των διακρατικών συμβάσεων τεχνικής βοήθειας και των συμβάσεων μεταξύ Ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων ως προς το τεχνολογικό τους περιεχόμενο,
5. Η εποπτεία με την άσκηση ελέγχου νομιμότητας των Ερευνητικών Φορέων αρμοδιότητάς του σύμφωνα με τις κείμενες σχετικές διατάξεις.
Άρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 1. – Αντικείμενο – Σκοποί
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Έννοια όρων – Συντμήσεων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Πεδίο Εφαρμογής
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 4. – Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 5. – Σχέδιο Δράσης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Όργανα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας αρμοδιότητες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Σύνδεσμος Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Επιλογή, Διορισμός Μελών, Λειτουργία ΕΣΕΤΚ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Περιφερειακά Επιστημονικά Συμβούλια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ερευνητικά Κέντρα – Ινστιτούτα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Όργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων.
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου – Διευθυντές Ινστιτούτων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επιστημονικό Συμβούλιο Ερευνητικού Κέντρου – Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Ινστιτούτων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 18.- Προσωπικό Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 -Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας των Ερευνητικών Φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20. Πόροι των Ερευνητικών Κέντρων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Παροχή κινήτρων για τις δραστηριότητες Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και την Καινοτομία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Αξιοποίηση των Πόρων των Ερευνητικών Κέντρων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δημόσια Εθνική Χρηματοδότηση – Γενικά.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Διαδικασία Χρηματοδότησης – έργων, μελετών και προγραμμάτων και δράσεων που υποβάλλονται από Επιχειρήσεις, ερευνητικούς και λοιπούς φορείς για ΕΤΑΚ – Αξιολόγηση – Έλεγχος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ειδικές Διατάξεις για την Χρηματοδότηση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Νέες Επιχειρήσεις Έντασης Γνώσης:
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 28 –Βραβεία – υποτροφίες – Ερευνητική Άδεια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αξιολόγηση Ερευνητών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 30 -Εθνικός Κατάλογος Κριτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31 –Αξιολόγηση Ερευνητικών Κέντρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32-Αξιολόγηση Προόδου της χώρας στην Ανάπτυξη της Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Εθνικές Ερευνητικές Υποδομές – Ανοικτή Πρόσβαση – Διαλειτουργικότητα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Σύνδεση Ερευνητικών Κέντρων και με Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Κινητικότητα Ερευνητών ημεδαπής – αλλοδαπής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Συνεργασία Ερευνητικών Φορέων και Επιχειρήσεων και Λοιπών Φορέων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Συμμετοχή της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας και σε Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς διακυβερνητικούς οργανισμούς
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές Διατάξεις:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εξουσιοδοτικές Διατάξεις:
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εποπτευόμενοι Φορείς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Δεκεμβρίου 2013, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Δεκεμβρίου 2013, 12:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 531 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»,
15310 Αγία Παρασκευή Αττικής
Τηλ: 210 6503556, fax: 210 6511767
e-mail: mkonstan@bio.demokritos.gr
http://www.demokritos.gr/sed
3. Ο Εθνικός Χώρος Έρευνας αναφέρεται μόνο εδώ και πουθενά σε όλο το σχέδιο νόμου δεν γίνεται ξανά αναφορά σε αυτόν.
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ – http://www.eee-researchers.gr
Παρατηρήσεις / προτεινόμενες ρυθμίσεις:
Άρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στο Άρθρο αυτό γίνεται αναφορά (πρώτη και τελευταία στο ν/σ!) σε «Εθνικό Χώρο Έρευνας». Ελλείπει, στη συνέχεια και μια οργανωμένη δέσμη ρυθμίσεων για την υλοποίησή του.
Δεν υπάρχει καμία αναφορά στον «Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας» (ούτε στο παρόν Άρθρο, ούτε στο λοιπό κείμενο του ν/σ) και δεν διατυπώνεται καμία δέσμη ρυθμίσεων σχετικών με την υλοποίησή του.
Άρθρο 7
Ο «Εθνικός Χώρος έρευνας» αναφέρεται μόνο στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου, και πουθενά αλλού στο νομοσχέδιο, το οποίο οφείλει να ορίσει τον «Εθνικό Χώρο Έρευνας».
Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ «Αθηνά»
Άρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
Η εξαγγελία της δημιουργίας του «Εθνικού Χώρου Έρευνας» παραμένει αρκετά ασαφής ως προς τον τρόπο και τα κριτήρια υλοποίησής της, ενώ η επιδίωξη συντονισμού με τις συναφείς πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης προϋποθέτει μία τελείως διαφορετική προσέγγιση της έρευνας από αυτήν που αναπτύσσεται στο παρόν ν/σ. Σε μία τέτοια προσέγγιση, η έρευνα θα έπρεπε να νοείται ως αναπόσπαστο τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο του «Ενιαίου χώρου παιδείας και έρευνας». Για τον λόγο αυτό άλλωστε στα περισσότερα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η έρευνα εντάσσεται σε ξεχωριστό υπουργείο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας. Αυτό μάλιστα συμβαίνει, μεταξύ άλλων, και στη Γαλλία, από όπου οι συντάκτες του παρόντος νομοσχεδίου έχουν αντλήσει αρκετά στοιχεία, χωρίς όμως να έχουν προχωρήσει σε μία εξίσου ολοκληρωμένη και ανεπτυγμένη αντιμετώπιση της ερευνητικής στρατηγικής.
Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
Αναφορά της λέξης Ερευνάς στον τίτλο του υπουργείου (Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και Έρευνας).
΄Αρθρο 7 σε συνδυασμό με τα ΄Αρθρα 8 και 10
Δεν προκύπτει ποιός ακριβώς καταρτίζει το Σχέδιο Δράσης, εφόσον
— η ΓΓΕΤΚ «συμβάλλει στη διαμόρφωση, την εξειδίκευση και την εφαρμογή» του Σχεδίου (΄Αρθρο 8 παρ. 2)
— το ΥΠΑΙΘ «προτείνει την έγκριση», σε ποιόν; (΄Αρθρο 7, παρ. 2)
— το ΕΣΕΤΚ «παρακολουθεί την πρόοδο εφαρμογής» της ΕΣΕΤΑΚ και όχι του Σχεδίου Δράσης;
Μαρία Θανοπούλου
Διευθύντρια Ερευνών ΕΚΚΕ
Πότε επιτέλους θα ωριμάσουν οι συνθήκες ώστε να φύγει το Θρησκευμάτων από αυτό το Υπουργείο; Δεν είναι πια καιρός για ένα Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας;
Χαίρεται.
Ενόψει της προετοιμασίας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που βιώνουμε και όπως αναφέρεται θα βιώνουμε για μερικά χρόνια ακόμη, θα ήθελα να καταθέσω δύο προτάσεις που θα κάνουν ποιο κοινωνική ,την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση (και θα την καταστήσει πιο προσβάσιμη σύμφωνα με την στρατηγική Ευρώπη 2020, την οποία σαν Ευρωπαϊκή και δη προεδρεύουσα χώρα, πρέπει να υιοθετήσουμε και εμείς )
Πρώτον το εξεταστικό σύστημα μέχρι να αλλάξει το 2015-2016 (που αν μέχρι τότε υπάρξει η δυνατότητα να γίνεται η διαδικασία από τα πανεπιστήμια με ελεύθερη πρόσβαση, όπως στα υπόλοιπα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα, όπως αναφέρθηκε) .
Το διάστημα είναι πολύ μεγάλο και η οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών όπως και η ψυχολογική κατάσταση των υποψηφίων δυσβάσταχτο για να συνέχιση να υφίσταται στις μέρες που περνάμε. Άρα μέχρι να εφαρμοστή ,πρέπει να αναβαθμιστεί η κατηγορία 10% ( Άρθ. 39, παρ. 33) χωρίς τον περιορισμό του ενός έτους που υπάρχει αλλά, αφού έχεις κατοχυρώσει μία βαθμολογία να μπορείς όσες φορές θέλεις ( η έστω για πέντε η δέκα χρόνια με αρχή το 2008-9 ή 2003-4, κάτι που ίσχυσε και με τις μεταγραφές) να δοκιμάσεις να εισαχθείς ,κάτι που ίσχυε σε όλα τα συστήματα εισαγωγή. Αυτό το μέτρο θα ανακουφίσει οικογένειες και υποψηφίους από μια δεύτερη ή τρίτη χρονιά ,θα επιτρέψει στους παλαιότερους (π.χ. ανέργους) να εισαχθούν στην αναβαθμισμένη τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, κάτι που με το νέο σύστημα θα είναι ποιο δύσκολο για αυτούς μιας και είχαν προετοιμαστεί για το υπάρχων σύστημα και θα αυξήσει τις θέσεις για τους υποψηφίους του 90%.
Δεύτερον η εισαγωγή με 5% για διάφορες ασθένειες (Αρθ. 39, παρ. 24) . Εδώ, βλέποντας την λίστα με τις ασθένειες όλες είναι ενταγμένες στον κανονισμό εκτίμησης αναπηρίας (π.χ στα αυτοάνοσα νοσήματα (Συσ.Ερυ.Λυκ. κ.α) αρκεί να παρέχονται ανασοκατασταλτικά για να δοθεί η αναπηρία και οι παροχές) , άρα να δοθεί η δυνατότητα σε όσους πάσχουν από τις ασθένειες τις λίστας που τους δίδεται ποσοστό αναπηρίας 67% από τα ΚΕΠΑ, να μην χρειάζεται περεταίρω εξέταση από τις επιτροπές. Δηλαδή εφόσον κάποιος έχει περάσει ήδη από μια επιτροπή στα ΚΕΠΑ και έχει πάρει ποσοστό από 67% και άνω ,όπου έτσι δικαιούται επίδομα και άλλες παροχές , να μπαίνουν στην διαδικασία χωρίς νέα εξέταση από επιτροπή, κάτι που και στον ασθενή δημιουργεί πρόσθετο βάρος σωματικό και ψυχολογικό (κάτι που τον οδήγησε να μην δώσει εξετάσεις) και στο κράτος πρόσθετο χρήμα και χρόνο.
Αυτά τα δύο ήθελα να αναφέρω για να συνεχίσει να δείχνει το Υπουργείο Παιδείας και συνολικά η κυβέρνηση ότι δεν ασχολείται μόνο με δημοσιονομικά μέτρα αλλά και κοινωνικά που ανακουφίζουν εν μέρει και την τοπική μας αλλά και στο σύνολο της την Ελληνική κοινωνία, κάτι που δυστυχώς δεν έχει φανεί ακόμη.
Ευχαριστώ
Με εκτίμηση
Γιώργος
Χαίρεται.
Ενόψει της προετοιμασίας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που βιώνουμε και όπως αναφέρεται θα βιώνουμε για μερικά χρόνια ακόμη, θα ήθελα να καταθέσω δύο προτάσεις που θα κάνουν ποιο κοινωνική ,την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση (και θα την καταστήσει πιο προσβάσιμη σύμφωνα με την στρατηγική Ευρώπη 2020, την οποία σαν Ευρωπαϊκή και δη προεδρεύουσα χώρα, πρέπει να υιοθετήσουμε και εμείς )
Πρώτον το εξεταστικό σύστημα μέχρι να αλλάξει το 2015-2016 (που αν μέχρι τότε υπάρξει η δυνατότητα να γίνεται η διαδικασία από τα πανεπιστήμια με ελεύθερη πρόσβαση, όπως στα υπόλοιπα προηγμένα εκπαιδευτικά συστήματα, όπως αναφέρθηκε) .
Το διάστημα είναι πολύ μεγάλο και η οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών όπως και η ψυχολογική κατάσταση των υποψηφίων δυσβάσταχτο για να συνέχιση να υφίσταται στις μέρες που περνάμε. Άρα μέχρι να εφαρμοστή ,πρέπει να αναβαθμιστεί η κατηγορία 10% ( Άρθ. 39, παρ. 33) χωρίς τον περιορισμό του ενός έτους που υπάρχει αλλά, αφού έχεις κατοχυρώσει μία βαθμολογία να μπορείς όσες φορές θέλεις ( η έστω για πέντε η δέκα χρόνια με αρχή το 2008-9 ή 2003-4, κάτι που ίσχυσε και με τις μεταγραφές) να δοκιμάσεις να εισαχθείς ,κάτι που ίσχυε σε όλα τα συστήματα εισαγωγή. Αυτό το μέτρο θα ανακουφίσει οικογένειες και υποψηφίους από μια δεύτερη ή τρίτη χρονιά ,θα επιτρέψει στους παλαιότερους (π.χ. ανέργους) να εισαχθούν στην αναβαθμισμένη τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, κάτι που με το νέο σύστημα θα είναι ποιο δύσκολο για αυτούς μιας και είχαν προετοιμαστεί για το υπάρχων σύστημα και θα αυξήσει τις θέσεις για τους υποψηφίους του 90%.
Δεύτερον η εισαγωγή με 5% για διάφορες ασθένειες (Αρθ. 39, παρ. 24) . Εδώ, βλέποντας την λίστα με τις ασθένειες όλες είναι ενταγμένες στον κανονισμό εκτίμησης αναπηρίας (π.χ στα αυτοάνοσα νοσήματα (Συσ.Ερυ.Λυκ. κ.α) αρκεί να παρέχονται ανασοκατασταλτικά για να δοθεί η αναπηρία και οι παροχές) , άρα να δοθεί η δυνατότητα σε όσους πάσχουν από τις ασθένειες τις λίστας που τους δίδεται ποσοστό αναπηρίας 67% από τα ΚΕΠΑ, να μην χρειάζεται περεταίρω εξέταση από τις επιτροπές. Δηλαδή εφόσον κάποιος έχει περάσει ήδη από μια επιτροπή στα ΚΕΠΑ και έχει πάρει ποσοστό από 67% και άνω ,όπου έτσι δικαιούται επίδομα και άλλες παροχές , να μπαίνουν στην διαδικασία χωρίς νέα εξέταση από επιτροπή, κάτι που και στον ασθενή δημιουργεί πρόσθετο βάρος σωματικό και ψυχολογικό (κάτι που τον οδήγησε να μην δώσει εξετάσεις) και στο κράτος πρόσθετο χρήμα και χρόνο.
Αυτά τα δύο ήθελα να αναφέρω για να συνεχίσει να δείχνει το Υπουργείο Παιδείας και συνολικά η κυβέρνηση ότι δεν ασχολείται μόνο με δημοσιονομικά μέτρα αλλά και κοινωνικά που ανακουφίζουν εν μέρει και την τοπική μας αλλά και στο σύνολο της την Ελληνική κοινωνία, κάτι που δυστυχώς δεν έχει φανεί ακόμη.
Ευχαριστώ
Με εκτίμηση
Γιώργος