Αρμόδια όργανα για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής ΕΤΑΚ είναι:
1. Η Κεντρική Διοίκηση κατά το λόγο αρμοδιότητας επί των επί μέρους φορέων της.
2. Το ΥΠΑΙΘ.
3. Το Υπ.ΟΙΚ.
4. Η Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΓΓΕΤΚ).
5. Ο Σύνδεσμος Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων.
6. Οι Περιφερειάρχες.
7. Το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ).
8. Οι Ερευνητικοί Φορείς.
Άρθρο 6 – Όργανα
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 1. – Αντικείμενο – Σκοποί
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Έννοια όρων – Συντμήσεων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Πεδίο Εφαρμογής
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 4. – Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 5. – Σχέδιο Δράσης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Όργανα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας αρμοδιότητες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Σύνδεσμος Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Επιλογή, Διορισμός Μελών, Λειτουργία ΕΣΕΤΚ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Περιφερειακά Επιστημονικά Συμβούλια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ερευνητικά Κέντρα – Ινστιτούτα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Όργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων.
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου – Διευθυντές Ινστιτούτων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επιστημονικό Συμβούλιο Ερευνητικού Κέντρου – Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Ινστιτούτων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 18.- Προσωπικό Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 -Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας των Ερευνητικών Φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20. Πόροι των Ερευνητικών Κέντρων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Παροχή κινήτρων για τις δραστηριότητες Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και την Καινοτομία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Αξιοποίηση των Πόρων των Ερευνητικών Κέντρων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δημόσια Εθνική Χρηματοδότηση – Γενικά.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Διαδικασία Χρηματοδότησης – έργων, μελετών και προγραμμάτων και δράσεων που υποβάλλονται από Επιχειρήσεις, ερευνητικούς και λοιπούς φορείς για ΕΤΑΚ – Αξιολόγηση – Έλεγχος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ειδικές Διατάξεις για την Χρηματοδότηση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Νέες Επιχειρήσεις Έντασης Γνώσης:
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 28 –Βραβεία – υποτροφίες – Ερευνητική Άδεια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αξιολόγηση Ερευνητών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 30 -Εθνικός Κατάλογος Κριτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31 –Αξιολόγηση Ερευνητικών Κέντρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32-Αξιολόγηση Προόδου της χώρας στην Ανάπτυξη της Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Εθνικές Ερευνητικές Υποδομές – Ανοικτή Πρόσβαση – Διαλειτουργικότητα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Σύνδεση Ερευνητικών Κέντρων και με Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Κινητικότητα Ερευνητών ημεδαπής – αλλοδαπής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Συνεργασία Ερευνητικών Φορέων και Επιχειρήσεων και Λοιπών Φορέων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Συμμετοχή της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας και σε Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς διακυβερνητικούς οργανισμούς
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές Διατάξεις:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εξουσιοδοτικές Διατάξεις:
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εποπτευόμενοι Φορείς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Δεκεμβρίου 2013, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Δεκεμβρίου 2013, 12:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
18 Σχόλια 531 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Το στοιχείο 8 προτείνεται ως εξής:
8. Οι Ερευνητικοί Φορείς και οι Τεχνολογικοί Φορείς.
Να αναδιατυπωθεί το 8 ως εξής:
8. Οι Ερευνητικοί Φορείς και οι Τεχνολογικοί Φορείς.
Η φιλοσοφία ολόκληρου του Κεφαλαίου Β είναι εντελώς αναντίστοιχη με τις σύγχρονες αντιλήψεις διοίκησης και διαχείρισης καθώς σε όλες τις διαδικασίες εποπτείας και εφαρμογής της πολιτικής για την έρευνα απουσιάζει σχεδόν ολοκληρωτικά η οποιαδήποτε συμμετοχή των ίδιων των ερευνητικών φορέων. Ο νομοθέτης ακολουθεί την αντίληψη του νόμου 1514 ο οποίος όμως ψηφίστηκε το 1985 σε μια περίοδο κατά την οποία η ερευνητική κοινότητα της χώρας ήταν σε εμβρυακή κατάσταση. Σχεδόν 30 χρόνια μετά, το ερευνητικό δυναμικό της χώρας έχει αποδείξει πλέον την επάρκεια του ώστε να δικαιούται συμμετοχής σε όλα τα επίπεδα σχεδιασμού και εφαρμογής της ερευνητικής πολιτικής και αυτό πρέπει να αντικατοπτρίζεται σε ένα σύγχρονο νόμο για την έρευνα.
Η φιλοσοφία ολόκληρου του Κεφαλαίου Β είναι εντελώς αναντίστοιχη με τις σύγχρονες αντιλήψεις διοίκησης και διαχείρισης καθώς σε όλες τις διαδικασίες εποπτείας και εφαρμογής της πολιτικής για την έρευνα απουσιάζει σχεδόν ολοκληρωτικά η οποιαδήποτε συμμετοχή των ίδιων των ερευνητικών φορέων. Ο νομοθέτης ακολουθεί την αντίληψη του νόμου 1514 ο οποίος όμως ψηφίστηκε το 1985 σε μια περίοδο κατά την οποία η ερευνητική κοινότητα της χώρας ήταν σε εμβρυακή κατάσταση. Σχεδόν 30 χρόνια μετά, το ερευνητικό δυναμικό της χώρας έχει αποδείξει πλέον την επάρκεια του ώστε να δικαιούται συμμετοχής σε όλα τα επίπεδα σχεδιασμού και εφαρμογής της ερευνητικής πολιτικής και αυτό πρέπει να αντικατοπτρίζεται σε ένα σύγχρονο νόμο για την έρευνα.
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ – http://www.eee-researchers.gr
Παρατηρήσεις / προτεινόμενες ρυθμίσεις:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – Όργανα σχεδιασμού και εφαρμογής
Άρθρο 6 – Όργανα
«Η Κεντρική Διοίκηση κατά το λόγο αρμοδιότητας επί των επί μέρους φορέων της» αποτελεί γενικόλογη αναφορά, που υποκρύπτει ενδεχόμενες πολλαπλές δυσλειτουργίες στο σύστημα διακυβέρνησης της Έρευνας που θα προκύψει.
Άρθρο 6 – Όργανα
• Τα προβλεπόμενα όργανα είναι πολλά, με συνέπεια ένα μάλλον δυσκίνητο σχήμα διοίκησης. Για τον λόγο αυτό κρίνεται αναγκαίο να είναι σαφής η ανάληψη του συντονισμού των δράσεων σχεδιασμού και εφαρμογής από ένα εξ’ αυτών και συγκεκριμένα από την ΓΓΕΤ (γίνεται σχετική αναφορά στο άρθρο 8).
• Στο άρθρο αυτό αναφέρονται οι περιφερειάρχες ενώ σε επόμενα άρθρα αναφέρονται τα Περιφερειακά Επιστημονικά Συμβούλια. Η στρατηγική RIS3 προβλέπει και έχουν ήδη ορισθεί τα Περιφερειακά Συμβούλια Καινοτομίας (ΠΣΚ). Με δεδομένη την έμφαση του Νόμου στην Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα, είναι καλό στα όργανα σχεδιασμού και εφαρμογής να περιλαμβάνονται και τα Περιφερειακά Συμβούλια Καινοτομίας, εφόσον αποτελούν διακριτά όργανα, διαφορετικά να γίνει σαφέστερο πώς αποτελούν το ίδιο όργανο. Λεκτική βελτίωση: αντί στο #6 «οι Περιφερειάρχες» αναδιατύπωση σε «Περιφερειακά Επιστημονικά Συμβούλια» και «Περιφερειακά Συμβούλια Καινοτομίας».
Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ «Αθηνά»
Η διάχυση αρμοδιοτήτων σε πολλά όργανα, είναι πιθανό να αυξήσει την πολυπλοκότητα και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, εις βάρος των ερευνητικών προγραμμάτων αυξάνοντας και τις δαπάνες διαχείρισης τους.
Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες απλοποίησης των διαδικασιών διαχείρισης των ερευνητικών προγραμμάτων, έτσι ώστε να διευκολύνονται οι επιστημονικοί υπεύθυνοι στο έργο τους, ενώ παράλληλα να γίνεται πιο εύκολος και απλός ο έλεγχος τους.
Άρθρο 6 – Όργανα http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1795
Σε επίπεδο Περιφέρειας το αρμόδιο όργανο για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής ΕΤΑΚ δεν θα πρέπει να είναι οι Περιφερειάρχες, αλλά τα Περιφερειακά Επιστημονικά Συμβούλια (ΠΕΣ).
Δεν γίνεται καμία αναφορά στη Σύνοδο των Διευθυντών των Ερευνητικών Κέντρων (γνωστή ως Σύνοδος των Προέδρων – ΣτΠ), παρότι αυτή αναφέρεται στο άρθρο 13.6.
Εκτιμούμε ότι η ΣτΠ εκτός από «συντονιστικό» όργανο – θεσμός, θα μπορούσε να έχει και σημαντικό «αποφασιστικό» ρόλο, υπό προϋποθέσεις και με κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας.
Άρθρο 6 – Όργανα Αρμόδια όργανα για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής ΕΤΑΚ είναι: 1. Η Κεντρική Διοίκηση κατά το λόγο αρμοδιότητας επί των επί μέρους φορέων της. 2. Το ΥΠΑΙΘ. 3. Το Υπ.ΟΙΚ. 4. Η Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΓΓΕΤΚ). 5. Ο Σύνδεσμος Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων. 6. Οι Περιφερειάρχες. 7. Το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ). 8. Οι Ερευνητικοί Φορείς.
ΣΧΟΛΙΟ:
– Τα αρμόδια όργανα για τον σχεδιασμό της ερευνητικής πολιτικής είναι πολλά και χωρίς μεταξύ τους ΔΙΑΚΡΙΤΗ σχέση και συνεργασία (π.χ. όλη η Κεντρική Διοίκηση χωρίς καμία περαιτέρω εξειδίκευση, Υπουργεία, Περιφερειάρχες, γνωμοδοτικά όργανα). Για παράδειγμα στο άρθρο 9 αναφέρεται ότι με «9.1: Με απόφαση του αρμόδιου (!???!!) υπουργού ορίζεται υφιστάμενη Υπηρεσία …. για την διαχείριση των θεμάτων» – χωρίς να διευκρινίζεται ΠΟΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ δηλαδή το ΥΠΑΙΘ? Ή το Υπ.ΟΙΚ, η ακόμη και το (μελλοντικό) υπουργείο που ΘΑ ‘ανήκει’ το ΓΓΕΤΚ? Θα έχει το συντονιστικό / κυρίαρχο ρόλο.
– Επίσης ο ρόλος της περιφέρειας είναι συγκεχυμένος κάτι μεταξύ ελεγκτή & ελεγχόμενου ή πως και επιβάλλεται να διασφαλιστεί/αντιμετωπιστεί η σύγκρουση συμφερόντων (conflict of interest) μεταξύ των περιφερειών.
– Με τον τρόπο αυτό, δεν επιτυγχάνεται ο απαραίτητος κεντρικός σχεδιασμός, αλλά θα συνεχίζεται η αποσπασματικότητα και η κακή διαχείριση των πόρων.
Η διάχυση αρμοδιοτήτων σε 8 όργανα, θα αυξήσει την πολυπλοκότητα, και πολύ πιθανά και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, εις βάρος των ερευνητικών προγραμμάτων αυξάνοντας και τις δαπάνες αυτών.
Η §6 να αντικατασταθεί σε Περιφερικές Αυτοδιοικήσεις.
΄Αρθρο 6: ΄Οργανα
Αναφέρονται όργανα (η Κεντρική Διοίκηση, το Υπ. ΟΙΚ, και οι Περιφερειάρχες) χωρίς να περιγράφεται η αρμοδιότητά τους σε σχετικά ΄Αρθρα. Επομένως δεν προκύπτει ο ρόλος τους ως προς το σχεδιασμό και την εφαρμογή της πολιτικής ΕΤΑΚ.
Μαρία Θανοπούλου
Διευθύντρια Ερευνών ΕΚΚΕ
Είναι μάλλον προφανές ότι το 6ο (κατά σειρά αναφοράς) αρμόδιο όργανο για το σχεδιασμό κι εφαρμογή της πολιτικής ΕΤΑΚ δε θα πρέπει να είναι οι Περιφερειάρχες αλλά τα Περιφερειακά Επιστημονικά Συμβούλια. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για λάθος εκ παραδρομής.
Ο σχεδιασμός και η διαχείριση της Έρευνας και Καινοτομίας πρέπει να ανήκουν σε αναπτυξιακό Υπουργείο. Τα επιχειρήματα υπέρ αυτής της άποψης έχουν αναλυθεί σε πολυάριθμα κείμενα των Διοικητικών Οργάνων των Ερευνητικών Κέντρων και των εκπροσώπων των εργαζομένων των Ερευνητικών Κέντρων και της ΓΓΕΤ.
Να προστεθούν μεταξύ των αρμόδιων οργάνων σχεδιασμού και εφαρμογής οι θεματικές τεχνολογικές πλατφόρμες σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα: http://cordis.europa.eu/technology-platforms/
Άρθρο 6: Προσθήκη των ΕΤΠ-Θερμοκοιτίδων στα όργανα της εφαρμογής της πολιτικής ΕΤΑΚ
Τα αρμόδια όργανα να περιοριστούν στα πρώτα 4 επίπεδα.
Η πολυπλοκότητα τελικά παράγει συνεχώς μεγαλύτερη πολυπλοκότητα. Ας απλουστευθούν οι διαδικασίες και οι σχετικές ενέργειες και δράσεις.
Για την εφαρμογή λοιπόν και το σχεδιασμό έχουμε 8 όργανα εκ των οποίων τα μισά κατ’εμέ δεν χρειάζονται για το συγκεκριμένο έργο και προσδίδουν βάρος και γραφειοκρατία και αλληλοεξάρτηση. Και σε αριθμό ατόμων μιλάμε για κάποιες εκατοντάδες, ή και χιλιάδες…
Κάποιοι φορείς ανήκουν ιεραρχικά σε άλλους κτλ κτλ
Το θέμα δεν είναι η θεωρία αλλά και στην πράξη να υπάρχει ένα σχέδιο που να μπορεί να εφαρμοσθεί, και να διαχειρισθεί.
Ας θυμηθούμε πόσοι φορείς στην Ελλάδα είναι π.χ εμπλεκόμενοι όταν ανάψει μια πυρκαγιά…μετά τις φωτιές του 2007 απεδείχθη ότι πρέπει να συντονιστούν καμιά 20ρια φορείς…αντε μετά να σβήσεις έγκαιρα την φωτιά.
Στην προκειμένη περίπτωση, για αποτελεσματικότερη διαχείριση θα έπρεπε να είναι μόνο οι πρώτοι 4, υπό εισηγήσεις από άλλους, τελεία και παύλα.
Ο περιφερειάρχης είναι όργανο ή το «Περιφερειακό Επιστημονικό Συμβούλιο» που αναφέρεται σε επόμενο άρθρο;