Οι διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως κατά περίπτωση ορίζεται σ’ αυτές, εφαρμόζονται :
1. Στα Ερευνητικά Κέντρα και Ινστιτούτα που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΓΓΕΤΚ), τα οποία προσδιορίζονται στο Παράρτημα Ι του παρόντος νόμου.
2. Στα Κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης, της Ακαδημίας Αθηνών, τους Τεχνολογικούς Φορείς του ΕΔΕΤ ΑΕ και της ΕΕΑΕ, τα Ερευνητικά Κέντρα και Ινστιτούτα, τα οποία εποπτεύονται από άλλα Υπουργεία, καθώς και τα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όσον αφορά τις Ερευνητικές τους δραστηριότητες.
3. Για τη διαμόρφωση συνθηκών ανάπτυξης της Έρευνας, της Τεχνολογίας και της Καινοτομίας τόσο στο δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
Άρθρο 3 – Πεδίο Εφαρμογής
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 1. – Αντικείμενο – Σκοποί
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Έννοια όρων – Συντμήσεων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Πεδίο Εφαρμογής
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 4. – Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 5. – Σχέδιο Δράσης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Όργανα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας αρμοδιότητες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Σύνδεσμος Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας των Υπουργείων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Επιλογή, Διορισμός Μελών, Λειτουργία ΕΣΕΤΚ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Περιφερειακά Επιστημονικά Συμβούλια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ερευνητικά Κέντρα – Ινστιτούτα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Όργανα Διοίκησης των Ερευνητικών Κέντρων.
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διευθυντής του Ερευνητικού Κέντρου – Διευθυντές Ινστιτούτων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Επιστημονικό Συμβούλιο Ερευνητικού Κέντρου – Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Ινστιτούτων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 18.- Προσωπικό Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 -Εσωτερικοί Κανονισμοί Λειτουργίας των Ερευνητικών Φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20. Πόροι των Ερευνητικών Κέντρων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Παροχή κινήτρων για τις δραστηριότητες Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και την Καινοτομία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Αξιοποίηση των Πόρων των Ερευνητικών Κέντρων
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δημόσια Εθνική Χρηματοδότηση – Γενικά.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Διαδικασία Χρηματοδότησης – έργων, μελετών και προγραμμάτων και δράσεων που υποβάλλονται από Επιχειρήσεις, ερευνητικούς και λοιπούς φορείς για ΕΤΑΚ – Αξιολόγηση – Έλεγχος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ειδικές Διατάξεις για την Χρηματοδότηση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Νέες Επιχειρήσεις Έντασης Γνώσης:
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 28 –Βραβεία – υποτροφίες – Ερευνητική Άδεια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αξιολόγηση Ερευνητών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 30 -Εθνικός Κατάλογος Κριτών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31 –Αξιολόγηση Ερευνητικών Κέντρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32-Αξιολόγηση Προόδου της χώρας στην Ανάπτυξη της Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Εθνικές Ερευνητικές Υποδομές – Ανοικτή Πρόσβαση – Διαλειτουργικότητα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Σύνδεση Ερευνητικών Κέντρων και με Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Κινητικότητα Ερευνητών ημεδαπής – αλλοδαπής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Συνεργασία Ερευνητικών Φορέων και Επιχειρήσεων και Λοιπών Φορέων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Συμμετοχή της Ελλάδας στον Ευρωπαϊκό Χώρο Έρευνας και σε Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς διακυβερνητικούς οργανισμούς
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές Διατάξεις:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εξουσιοδοτικές Διατάξεις:
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εποπτευόμενοι Φορείς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Δεκεμβρίου 2013, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Δεκεμβρίου 2013, 12:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 531 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
α) Δεν υπάρχει το Παράρτημα Ι της παρ. 1 έτσι ώστε να μην είναι δυνατή η κατανόηση του πεδίου εφαρμογής του νόμου.
β) οι διατάξει του νόμου εφαρμόζονται «κατά περίπτωση», κάτι το οποίο φαίνεται να εισάγει ένα ερευνητικό σύστημα πολλών ταχυτήτων ενδεχομένως:
• ερευνητικό σύστημα που ρυθμίζεται αυστηρά και πρόκειται για τους φορείς της ΓΓΕΤ (παρ. 1) οι οποίοι κατά παράδοση υπάγονται στον νόμο για την Έρευνα
• ερευνητικό σύστημα που ρυθμίζεται με άλλους όρους από αυτούς που προβλέπονται για τους φορείς της ΓΓΕΤ (πχ. ΑΕΙ, ερευνητικά κέντρα άλλων υπουργείων κά.
• ένα υπό διαμόρφωση ευρύτερο ερευνητικό σύστημα, που αφορά αορίστως το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και το οποίο θα αναπτυχθεί σε συνάρτηση με τις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου
Σχόλιο:
Και η διάταξη αυτή – όπως και οι προηγούμενες που ορίζουν τον ερευνητικό φορέα και τον ερευνητή – υπηρετεί την εγκαθίδρυση κοινών όρων ανταγωνισμού μεταξύ των διευρυμένων συντελεστών της έρευνας. Αυτό συμβαίνει σε βάρος της υψηλής επιστημονικής ποιότητας την οποία σε άλλα σημεία ο ίδιος νόμος εισάγει ως κριτήριο αξιολόγησης και για την κατοχύρωση της οποίας (ποιότητας) θεσπίζει ακαδημαϊκές διαδικασίες. Κατά τον τρόπο αυτό υποπίπτει σε αντιφάσεις.
Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ)
Μικρή διόρθωση διατύπωσης στοιχείου 2:
2. Στα Κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης, της Ακαδημίας Αθηνών, τους Τεχνολογικούς Φορείς ΕΔΕΤ ΑΕ και ΕΕΑΕ, τα Ερευνητικά Κέντρα και Ινστιτούτα, τα οποία εποπτεύονται από άλλα Υπουργεία, καθώς και τα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όσον αφορά τις Ερευνητικές τους δραστηριότητες.
Οι μεταρρυθμίσεις που επέφεραν οι μνημονιακές δεσμεύσεις τα τελευταία χρόνια οδήγησαν στη δημιουργία νέων υβριδικών οργανισμών που προέκυψαν από συγχωνεύσεις ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων (κυρίως άλλων εποπτευόμενων υπουργείων εκτός ΓΓΕΤ) με μη ερευνητικούς οργανισμούς όπως η συγχώνευση του Ινστιτούτου Τεχνικής Σεισμολογίας και Αντισεισμικών Κατασκευών-ΙΤΣΑΚ ( Ερευνητικό και Τεχνολογικό Κέντρο σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 4 του ν. 2919/2001) στον ΟΑΣΠ (άρθρο 57 του ν. 4002/2011).
Η υπαγωγή των παραπάνω διευρυμένων από άποψη αρμοδιοτήτων οργανισμών – ερευνητικών φορέων στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος σ/ν θα πρέπει να αναφέρεται ρητά και να είναι δεσμευτική για τις διοικήσεις αυτών με σαφή χρονοδιαγράμματα και διατάξεις/οδηγίες εναρμόνισης του θεσμικού τους πλαισίου. Σε διαφορετική περίπτωση η υπαγωγή αυτών, καθώς και των Ερευνητών τους, στις ρυθμίσεις του παρόντος σ/ν είναι πιθανόν να θεωρηθεί προαιρετική και να μην υλοποιηθεί. Η μη υπαγωγή των ερευνητικών αυτών φορέων δεσμευτικά (διαδικασίες, χρονοδιάγραμμα, προϋποθέσεις κλπ) μετά την κατάργηση του 1514/1985 και των τροποποιήσεων του δημιουργεί ένα νομικό κενό για την λειτουργία τους.
Αλέξανδρος Σαββαΐδης
Κύριος Ερευνητής ΙΤΣΑΚ
Εκ μέρους της Επιτροπής Μόνιμου Ερευνητικού Προσωπικού ΙΤΣΑΚ
Σχόλια για το Σχέδιο
Νόμου για την Έρευνα, την Τεχνολογική Ανάπτυξη και την Καινοτομία
όπως διατυπώνονται από τους ΕΛΕ της ΕΕΑΕ
Οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες (ΕΛΕ) της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) πιστεύουν πως το Σχέδιο Νόμου είναι ένα βήμα προς τη θετική κατεύθυνση όσον αφορά την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία στην Ελλάδα. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε ορισμένα κενά καθώς και σημεία που χρήζουν βελτίωσης:
Σύμφωνα με το πεδίο εφαρμογής, το εν λόγω Σχέδιο νόμου αφορά τους Ερευνητικούς και Τεχνολογικούς φορείς που εποπτεύει η ΓΓΕΤ και οι οποίοι αναφέρονται στο Άρθρο 40. Ωστόσο στις επιμέρους διατάξεις και άρθρα, πρακτικά δεν αναφέρονται καθόλου οι τεχνολογικοί φορείς. Για το λόγο αυτό σε ορισμένα σημεία του κειμένου και τίτλους άρθρων, πρέπει να προστεθεί και ο όρος «Τεχνολογικοί φορείς», όπως αυτοί αναφέρονται στο Άρθρο 40.
Βασιλική Καμενοπούλου
Κωνσταντίνος Ποτηριάδης
Κωνσταντίνος Χουρδάκης
Ευθύμιος Καραμπέτσος
Ελευθερία Καρίνου
Κωνσταντίνα Κεχαγιά
Αντώνιος Μαλτέζος
Αργυρώ Μποζιάρη
Σωτήριος Οικονομίδης
Σταυρούλα Βογιατζή
Δημήτριος Μητράκος
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ – http://www.eee-researchers.gr
Παρατηρήσεις / προτεινόμενες ρυθμίσεις:
Άρθρο 3 – Πεδίο Εφαρμογής
Το Πεδίο Εφαρμογής του παρόντος νομοσχεδίου, έτσι όπως περιγράφεται, κρίνεται ανεπαρκές.
Η Τρίτη παράγραφος βρίσκεται σε αναντιστοιχία με τις δύο προηγούμενες και με το περιεχόμενο του εν λόγω Άρθρου.
Πρόταση της ΕΕΕ:
Τουλάχιστον τα κύρια εκτός ΓΓΕΤ Ερευνητικά Κέντρα ή Ινστιτούτα, όπως αυτά προκύπτουν από σχετική μελέτη που διεξήχθη κατά παραγγελία της ΓΓΕΤ, μπορούν να αναφέρονται ονομαστικά, ειδάλλως η υπαγωγή αυτών, καθώς και των Ερευνητών τους, στις ρυθμίσεις του παρόντος ν/σ είναι πιθανόν να θεωρηθεί προαιρετική και να μην υλοποιηθεί.
Άρθρο 3 – Πεδίο εφαρμογής
• Παρ. 1: Χρειάζεται λεκτική βελτίωση, δεν υπάρχει Παράρτημα Ι του παρόντος νόμου.
Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών/ΕΛΕ του ΕΚ «Αθηνά»
Άρθρο 3 – Πεδίο Εφαρμογής
Παράγραφος 2
Τα Ερευνητικά Κέντρα και Ινστιτούτα τα οποία εποπτεύονται από άλλα Υπουργεία αλλά εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος ν/σ καλό θα είναι να κατονομαστούν επακριβώς, προκειμένου να εξασφαλιστεί η διαφάνεια, η αξιοκρατία καθώς και να συγκροτηθεί ο ερευνητικός χάρτης της χώρας. Επίσης, να καθοριστούν τα κριτήρια βάσει των οποίων τα εν λόγω Ερευνητικά Κέντρα και Ινστιτούτα θα υπάγονται στον νέο νόμο, αν αυτό θα μπορεί να πραγματοποιείται ολικώς ή μερικώς (π.χ. υποχρέωση σε αξιολόγηση, κριτήρια πρόσληψης και διαδικασία εξέλιξης των ερευνητών, διευθυντών) κ.λπ.
Παράγραφος 3
Θεωρούμε ότι η παράγραφος αυτή είναι εξαιρετικά αόριστη ως προς το αντικείμενο του άρθρου 3 και πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί.
Σύλλογος Προσωπικού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
΄Αρθρο 3: Πεδίο Εφαρμογής
α) Δεν υπάρχει το Παράρτημα Ι της παρ. 1 έτσι ώστε να μην είναι δυνατή η κατανόηση του πεδίου εφαρμογής του νόμου.
β) Οι διατάξεις του νόμου εφαρμόζονται «κατά περίπτωση», κάτι το οποίο φαίνεται να εισάγει ένα ερευνητικό σύστημα πολλών ταχυτήτων ενδεχομένως:
— ερευνητικό σύστημα που ρυθμίζεται αυστηρά και πρόκειται για τους φορείς της ΓΓΕΤ (παρ. 1) οι οποίοι κατά παράδοση υπάγονται στο νόμο για την ΄Ερευνα
— ερευνητικό σύστημα που ρυθμίζεται με άλλους όρους από αυτούς που προβλέπονται για τους φορείς της ΓΓΕΤ (πχ. ΑΕΙ, ερευνητικά κέντρα άλλων υπουργείων κά)
— ένα υπό διαμόρφωση ευρύτερο ερευνητικό σύστημα, που αφορά αορίστως το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και το οποίο θα αναπτυχθεί σε συνάρτηση με τις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου.
Σχόλιο:
Και η διάταξη αυτή – όπως και οι προηγούμενες που ορίζουν τον «ερευνητικό φορέα» και τον «ερευνητή» – υπηρετεί την εγκαθίδρυση κοινών όρων ανταγωνισμού μεταξύ των διευρυμένων συντελεστών της ΄Ερευνας. Αυτό συμβαίνει σε βάρος της υψηλής επιστημονικής ποιότητας την οποία σε άλλα σημεία ο ίδιος νόμος εισάγει ως κριτήριο αξιολόγησης και για την κατοχύρωση της οποίας (ποιότητας) θεσπίζει ακαδημαικές διαδικασίες. Κατά τον τρόπο αυτό υποπίπτει σε αντιφάσεις.
Μαρία Θανοπούλου
Διευθύντρια Ερευνών ΕΚΚΕ
Οι διατάξεις του Νόμου για την Έρευνα θα έπρεπε να εφαρμόζονται σε όλους τους φορείς Έρευνας και Καινοτομίας δηλαδή σε όλα τα ερευνητικά κέντρα (σ.σ. τα οποία θα έπρεπε να λειτουργούν όλα υπό τη ΓΓΕΤΚ), στα ΑΕΙ, ΑΤΕΙ και στις επιχειρήσεις που ερευνούν και καινοτομούν.
Γενική Γραμματεία Έρευνας Τεχνολογίας και Καινοτομίας είναι μια , εφόσον τα Ερευνητικά Κέντρα μπορούν να εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ, και οι καινοτομίες να επιβλέπονται από ένα ευέλικτο σχήμα, που θα ανήκει στη ΓΓΕΤ, ένα «συμβούλιο» Καινοτομιών, το οποίο δεν πρέπει να απασχολεί πάνω από 4-5 άτομα.
Το νομοσχέδιο ΕΤΑΚ ας μην γίνει αφορμή για να περιπλακούν οι διαδικασίες υλοποίησης μιας καινοτομίας. Αλλά αντίθετα θα πρέπει να «τακτοποιεί» και να διευκολύνει.
Mια επιπλέον Γενική Γραμματεία προσθέτει γραφειοκρατία, χωρίς λόγο.
Άρθρο 3: Να προστεθούν τα ΕΤΠ-θερμοκοιτίδες που εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ
Στο άρθρο 3 του σχεδίου νόμου αναφέρεται ως πεδίο εφαρμογής του νέου νόμου και οι ερευνητικοί φορείς που εποπτεύονται απο άλλα Υπουργεία.
Στο Υπ.Αγρ.Αναπτ.& Τροφίμων βρίσκεται ο μεγαλύτερος Ερευνητικός Οργανισμός της χώρας που αφορά την Αγροτική Ερευνα το πρώην ΕΘΙΑΓΕ που συνγχωνεύτηκε με αλους 3 μη ομοειδείς Οργανισμούς του Υπουργείου για να αποτελέσει τον Ορανισμό ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ.(Λειτουργεί επι του παρόντος με ΚΥΑ)
Με τη ψήφιση του παρόντος νόμου και βάσει του προαναφερθέντος άρθρου το π.ΕΘΙΑΓΕ οφείλει να διέπεται απο τις διατάξεις του ιδιου Νόμου.
Ομως αυτό δεν φαίνεται να γίνεται αναγκαστικά εκτελεστέο οταν μάλλιστα ετοιμάζεται άλλο σχέδιο Νόμου απο το ΥΑΑ&Τ που θα διέπει την λειτουργία του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ το οποίο θα πρέπει να ακολουθήσει και το π.ΕΘΙΑΓΕ σαν Γεν. Δ/ση Ερευνας.
Για να μην υπάρχουν συνεπώς αλληλοκαλύψεις και τυχόν αντικρουόμενες διατάξεις νομοθεσίας και βάσει της αρχής του δικαίου για «ιση μεταχείρηση ισων καταστάσεων» παρακαλώ οπως ληφθεί μέριμνα να αναφερθεί σαφώς στο νέο Νόμο οτι και το π.ΕΘΙΑΓΕ θα ακολουθεί τις διατάξεις του παρόντος Νόμου αναφορικά με την οργανωτική Δομή, προσλήψεις και εξέλιξη των Ερευνητών με συνεποπτεία των Υπουργών Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
#1 δεν υπάρχει Παράρτημα Ι, υπάρχει άρθρο 40.