1. Εκκλησία είναι η ένωση τουλάχιστον τριών θρησκευτικών νομικών προσώπων της αυτής θρησκείας, η οποία έχει επισκοπική ή συνοδική ή άλλη κεντρική δομή, λειτουργεί βάσει του κανονισμού της και διοικείται από εκλεγμένα ή διορισμένα, ατομικά ή συλλογικά όργανα. Για την απόκτηση νομικής προσωπικότητας και την εγγραφή της στο ειδικό βιβλίο, απαιτείται η κατάθεση κοινής αίτησης των θρησκευτικών νομικών προσώπων στο πρωτοδικείο της έδρας της Εκκλησίας, στην οποία επισυνάπτονται η συστατική πράξη, οι Ομολογίες πίστεως και των τριών θρησκευτικών προσώπων, τα ονόματα των μελών της διοίκησης, η οποία αποτελείται απαραίτητα και από θρησκευτικούς λειτουργούς των μελών της και ο κανονισμός της. Οι διατάξεις που ισχύουν για τα θρησκευτικά νομικά πρόσωπα εφαρμόζονται ανάλογα και για τις Εκκλησίες. Η επωνυμία της περιέχει οπωσδήποτε και την ένδειξη «Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο».
2. Θρησκευτικές κοινότητες που δεν φέρουν τα χαρακτηριστικά της πρώτης παραγράφου, έστω και χωρίς νομική προσωπικότητα, μπορούν να χρησιμοποιούν τον όρο «Εκκλησία» στην επωνυμία τους.
Διαφωνούμε κάθετα με την ψήφιση αυτού του νόμου και αυτού του άρθρου. Αν ψηφιστεί τέτοιος νόμος, κάθε κίνηση, ακόμη και εξτρεμιστών, τρομακρατών κ.λ.π. θα μπορεί να λέγετε «εκκλησία». Γιατί να μην λέγεται «συναγωγή» ή «τζαμί» ή έστω απλώς «κίνηση» ή «ομάδα» ή «σύστημα»? Νομίζω ότι γίνεται προσπάθεια να απαξιωθεί η πραγματική Ορθόδοξη Εκκλησία, η μόνη πραγματική εκκλησία του Χριστού.
Αυτό το άρθρο δεν χρειάζεται σχολιασμό. Σχολιασμό χρειάζεται ο συντάκτης του ο οποίος συνειδητά επιδιώκει να εξευτελίσει την έννοια «εκκλησία» αποδίδοντας τον όρο αναγκαστικά σε κάθε θρησκευτική ομάδα.
Κύριε υπουργέ, δεν απορούμε με το νομοσχέδιο, (γνωρίζουμε ποιος κυβερνά και ποιος συντάσσει τέτοια κείμενα), απορούμε που δέχεστε να έχει την δική σας υπογραφή. Από εσάς, έναν άνθρωπο με κάποια διαδρομή και ένα κύρος, περιμέναμε κάτι διαφορέτικό. Παραιτηθείτε, μήπως διασώσετε την αξιοπρέπειά σας.
Η παράγραφος 2 γράφει <>
Αν κατάλαβα καλά, θρησκευτικές κοινότητες που δεν ενδιαφέρονται για καμμιά νομική υπόσταση μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν ελεύθερα με την προσωνυμία «εκκλησία», και χωρίς παρενόχληση από το κράτος; Αν έτσι, έχει καλώς, αλλιώς υπάρχει σοβαρό ζήτημα ατομικής ελευθερίας θρηκευτικής λατρείας.
Ο όρος εκκλησία είναι αρχαίος (βλέπε και Εκκλησία του Δήμου) και σημαίνει την κλήση όλων των πολιτών/θρησκευτών σε συνέλευση/κήρυγμα. Πολυ σωστή η χρήση του όρου αυτού.
«Εκκλησία» είναι μία, η Εκκλησία του Χριστού! Δεν μπορούν οι μέχρι σήμερα παράνομες παραθρησκευτικές ομάδες και σέκτες (ανατολικών κυρίως θρησκειών) να φέρουν στην επωνυμία τους τη λέξη «Εκκλησία». Εάν το νομοσχέδιο αποσκοπεί, όπως αναφέρει, στην «οργάνωση της νομικής μορφής των θρησκευτικών κοινοτήτων» ο όρος «Εκκλησία» δεν χρειάζεται και πρέπει να απαλειφθεί. Διαφορετικά ό,τι γίνεται είναι εκ του πονηρού!
Είναι γελοίο να χρησιμοποιείται ο Όρος «εκκλησιαστικό πρόσωπο» π.χ. για την ένωση τριών μουσουλμανικών θρησκευτικών ν.π.. Ο όρος «Εκκλησία» είναι θεολογική έννοια ταυτισμένη με τη χριστιανική πίστη. Είμαι σίγουρος πως οι μουσουλμανικές οργανώσεις δε θα θέλουν να ονομαστούν «εκκλησιαστικά πρόσωπα». Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιηθεί ένας νομικός όρος, όπως π.χ. δευτεροβάθμιες οργανώσεις ή θρησκευτικά νομικά πρόσωπα δευτέρου βαθμού ή θρησκευτική ομοσπονδία.
Γνώμη μου ότι ο όρος Εκκλησία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται από όποιον να ‘ναι. Προτείνω να ξαναπάμε πίσω στο πνεύμα των πρώτων εθνοσυνελεύσεων, όπου οι αγωνιστές Έλληνες, πριν διαβρωθούν από τα χρήματα άγγλων, γάλλων, ρώσων, απερίφραστα συνέδεαν την ανεξαρτησία μας ως κράτος με την Ορθόδοξη Εκκλησία, τη μόνη Εκκλησία που πρέπει να αναγνωρίζουμε.
Άρθρο 12 παρ.2
Επειδή όπως αναφέρεται στην Έκθεση στη σελίδα 12 ο Νόμος δεν τροποποιεί το υφιστάμενο Νομικό Καθεστώς και για άρση κάθε παρερμηνείας να συμπληρωθεί η παρ. 2 ως εξής.
(…και λειτουργούν βάσει του υφισταμένου μέχρι σήμερα Νομικού Καθεστώτος χωρίς άλλη διαδικασία)
ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ ΜΕΓΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ.Να μην χρησιμοποιείτο ο όρος εκκλησία.