6. Τι θα μας προτείνατε, προκειμένου να βελτιώσουμε τη διαδικασία της διαβούλευσης;

  • 19 Ιουνίου 2010, 18:34 | Φώτης Μ.

    Προς τον διαχειριστή

    Είμαι περίεργος να δω αν η άποψη που εξέφρασα θα αναρτηθεί, ή θα αποκλειστεί με οποιοδήποτε πρόσχημα του τύπου, δεν είναι σχετική με το θέμα, ή δεν είναι αρεστή στο ΥΠ.Ε.Π.Θ, ή και χωρίς κανένα πρόσχημα.

    Ουέ, γραμματείς, φαρισαίοι, υποκριτές!

  • 19 Ιουνίου 2010, 18:26 | Φώτης Μ.

    Αντί να διοργανώνεται δήθεν διαβούλευση για την επιμόρφωση, γιατί δεν ρωτήσατε τους μαθητές αν θέλουν να παρακολουθούν μάθημα σε 30άρια τμήματα, αν τους αρέσει να τους κάνουν μάθημα 65χρονοι και άνω καθηγητές, γιατί δεν ρωτήσατε όλους τους εργαζόμενους αν τους αρέσει που τους διαλύετε τους μισθούς, την ασφάλιση, την περίθαλψη, την ζωή;
    Για πόσο ακόμα πιστεύετε ότι θα μπορείτε να ξεγελάτε τους ιθαγενείς με χάντρες και καθρεφτάκια;
    Μπορείτε να μας κοροϊδεύατε λίγους-λίγους για πολύ καιρό(το γνωστό διαίρει και βασίλευε), μπορείτε να κοροϊδεύετε πολλούς για λίγο καιρό, δεν μπορείτε όμως να μας κοροϊδεύετε όλους για πάντα!

    Οι εργαζόμενοι και η νεολαία δεν θα σας επιτρέψουν να γυρίσετε το ρολόι της ιστορίας στο Μεσαίωνα…

  • 18 Ιουνίου 2010, 12:59 | Γιώργος Παυλίδης

    Προ διετίας περίπου (έγγραφο με αριθ. πρωτ.: 4634 / 9 – 5 – 2008) τα Τμήματα Ε.Π.Κ. Π.Ε. & Δ.Ε. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής είχαν προβεί σε δημόσια διαβούλευση -έτσι είχε ονομαστεί- σε μια προσπάθεια να αποδελτιωθούν και να καταγραφούν οι επιμορφωτικές ανάγκες των Εκπαιδευτικών και προκειμένου να προτείνουν στο Υπουργείο Παιδείας μια συνολική πρόταση για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών.
    Η διαβούλευση παραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεδριάσεων των Συλλόγων των Σχολείων και η καταγραφή αυτή έγινε με την αποδελτίωση των πρακτικών των συνεδριάσεων από τους Σχολικούς Συμβούλους.
    Επίσης κατά το ίδιο έτος, ο Ο.ΕΠ.ΕΚ. ανέθεσε την εκπόνηση μελέτης για «Οργάνωση θεσμού περιοδικής υποχρεωτικής επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων των ΤΕΕ» στο πλαίσιο της οποίας αποτυπώθηκαν οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών των διαφόρων ειδικοτήτων (πλην εκείνων των γενικών μαθημάτων) της Δ/θμιας Τεχν. Και Επαγγ. Εκπαίδευσης.
    Εκτιμούμε ότι τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν και οι δύο προσπάθειες είναι σαφή αντιπροσωπευτικά και σημαντικά.
    Μήπως θα πρέπει να ληφθούν ΣΟΒΑΡΑ υπόψη τα στοιχεία αυτά; Ίδομεν . . .

  • 17 Ιουνίου 2010, 11:23 | τσουκνάκη ελ

    λαμβάνει κανείς υπόψη του τα γραφόμενα; και τι κάνει με αυτά;

  • 16 Ιουνίου 2010, 19:00 | Γαλανός Δημήτριος

    Η πρωτοβουλία θεωρώ ότι είναι στο σωστό δρόμο, όπως άλλωστε και όλες οι προηγούμενες, που έγιναν με ηλεκτρονική μορφή ή με την μορφή ερωτηματολόγίων που στάλθηκαν στα σχολεία. Το κρίσιμο σημείο όμως είναι το αν αυτή τη φορά θα φτάσει στα αυτιά του Υπουργείου η φωνή του εκπαιδευτικού που αγωνίζεται καθημερινά μέσα στην τάξη. Δυστυχώς αυτό δεν το είδαμε μέχρι στιγμής σε όλες τις προηγούμενες πρωτοβουλίες επιμόρφωσης και μένει να αποδειχθεί αν θα το δούμε τώρα.
    Επιτέλους θα πρέπει το υπουργείο να κατανοήσει ότι η διαβούλευση δεν αποτελεί σε καμιά περίπτωση άλλοθι για την επιβολή προειλημμένων αποφάσεων από επίσημους φορείς διαμόρφωσης της γνώσης που όπως δυστυχώς αποδείχθηκε παρά τα βαρύγδουπα αποδεικτικά γνώσης ελάχιστη σχέση είχαν με το σχολείο και τα πραγματικά του προβλήματα.
    Κύριοι του υπουργείου πρέπει να κατανοήσετε ότι κανένας νεωτερισμός καμία πρωτοβουλία δεν μπορεί να προχωρήσει εάν δεν νομιμοποιηθεί πρώτα στην συνείδηση του μάχιμου εκπαιδευτικού.
    Εκεί θεωρώ ότι θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό η ορθότητα της πρωτοβουλίας σας.

  • 16 Ιουνίου 2010, 15:05 | CHRISSOOF

    ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ. ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑΤΙ?

  • 16 Ιουνίου 2010, 00:16 | Θέμης Ιωαννίδης

    Καλησπέρα και πάλι.
    Συμφωνώ απολύτως με σχόλιο που ανέβασε προηγούμενη κυρία όπως επίσης και κάποιος άλλος κύριος στα θέματα των ψήφων.
    Κρατώντας το θετικό της υπόθεσης, ότι θεωρητικά μας δίνεται η δυνατότητα να αναρτήσουμε τις απόψεις και προτάσεις μας, ποιος ο λόγος να υπάρχει αρνητική ψήφος; Φαντάζεστε στις εκλογές να ψηφίζαμε αρνητικά για παράδειγμα;
    Σαφέστατα είναι καλύτερο να υπάρχει μόνο θετική ψήφος. Δεν είναι υποχρεωμένος κανένας να ψηφίσει θετικά άλλωστε. Αφήστε που και στα πλαίσια καλής πίστης, όπως θέλω να πιστεύω ότι υπάρχουν ακόμα σε κάποιους ανθρώπους, δεν είναι και τόσο κόσμιο ούτε ευγενικό να ψηφίζονται αρνητικά απόψεις. Εξάλλου, υβριστικά σχόλια είτε βαθύτατα προσβλητικά δεν επιτρέπονται (ευτυχώς).
    Επίσης, ένας άλλος συνομιλητής, έθεσε ένα εξίσου σοβαρό θέμα. Τα παλαιότερα σχόλια που έχουμε κάνει, που πολλές φορές έχουν λάβει 50 ή περισσότερες θετικές ψήφους έχουν μείνει χωρίς να αναφέρεται το νούμερο. Ποιος ο λόγος;
    Τέλος, νομίζω ότι το δικαίωμα να ψηφίζονται καλές και χρήσιμες προτάσεις θα πρέπει να το έχουμε και μετά το πέρας της κάθε διαβούλευσης. Οι αξιόλογες προτάσεις είναι πάντα αξιόλογες και αντέχουν στο χρόνο. Δεν είναι κρίμα να χάνονται τόσες πληροφορίες;
    Εννοείται, ότι εγώ προσωπικά δεν έχω ψηφίσει ποτέ αρνητικά αλλά έχω δει απόψεις άλλων συνομιλητών οι οποίες δεν άξιζαν με τίποτα τόσες αρνητικές ψήφους. Τώρα νομίζω είναι εποχή να βγάλουμε τα καλύτερα χαρακτηριστικά μας, δε νομίζετε;
    Καλό βράδυ.

  • 15 Ιουνίου 2010, 00:52 | Λιακοπούλου Ευστρατία

    Ποτέ δεν κατάλαβα στις διάφορες πρωτοβουλίες του opengov, τι ρόλο παίζει η αρνητική ψήφος και γιατί είναι διαθέσιμη. Αν κάποιος συμφωνεί με μια άποψη, ας την ψηφίζει θετικά. Αν διαφωνεί, ας μην τη ψηφίζει καθόλου, οπότε θα μένει χωρίς ψήφους. Εκτιμώ πως με την αρνητική ψήφο, διευκολύνονται τα «παιχνίδια». Υπάρχει άλλος λόγος;

  • 13 Ιουνίου 2010, 17:43 | Σοφία

    Το θέμα της ψηφοφορίας των απόψεων με thumbs up thumbs down δεν είναι ότι καλύτερο, αφού εύκολα αλλοιώνεται.
    Θα ήθελα να φαίνονται οι ψήφοι με ονοματεπώνυμα μετά την επαλήθευση του e-mail. Γιατί να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας;

  • Το μόνο που θα πρότεινα είναι να το εννοείτε..
    Να έχετε πρώτα απόλα εσείς κατανοήσει και αξιολογήσει τη σημασία που έχει η διαβούλευση
    Αφού είναι ανοικτή και απαιτητική ως προς την ενεργό συμμετοχή των διαβουλευομένων, απαιτείται προφανώς να έχει εξασφαλιστεί πχ
    1)οτι απευθύνεστε μέσα απο τα κατάλληλα κανάλια, με τον κατάλληλο τρόπο, ακριβώς στο κοινό/στόχο
    2) ενημερώνετε αναλυτικά και περιγραφικά για το θέμα στο οποίο τον καλείτε να συμμετέχει
    3)του δίνετε την δυνατότητα να διατυπώσει προβληματισμούς, επιφυλάξεις ή και αντιρρήσεις και με λογικά επιχειρήματα καταφέρνετε να συνθέσετε αποδεχόμενο και τις δικές του προτάσεις..
    4)τον ευαισθητοποιείτε να έχουν προηγηθεί σωστά τα βήματα (1), (2), (3)
    5)είναι ήδη πλέον μέτοχος και κοινωνός..

  • 12 Ιουνίου 2010, 12:07 | Λεωνίδας

    Να μην αποφασίζει η κυβέρνηση πριν τη διαδικασία της διαβούλευσης και τα κόμματα να εφαρμόζουν τα προεκλογικά τους προγράμματα, γιατί και αυτό είναι μία μορφή διαβούλευσης πριν ψηφίσει ο πολίτης.

  • 11 Ιουνίου 2010, 14:58 | Mits

    Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι η διαδικασία της επιμόρφωσης και η διαδικασία διαβούλευσης πριν από αυτήν (όπως και ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα) θα έπρεπε να εκπορεύεται από κατόχους διδακτορικών, κυρίως στις επιστήμες της εκπαίδευσης. Έναν τέτοιο συντονιστικό ρόλο στην επιμόφωση θα μπορούσε κάλλιστα να έχει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σε συνεργασία με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, τα οποία εξάλλου έχουν την τεκμηριωμένη εμπειρία δεκάδων επιμορφωτικών δράσεων στα αντικείμενα της Διαβούλευσης, και ήδη απαντημένα χιλάδες ερωτηματολόγια αξιολόγησης των προγραμμάτων αυτών.

    Θεωρώ ότι αν το Υπουργείο είχε τρόπους να αξιοποιήσει την εμπειρία αυτή των Παιδαγωγικών Τμημάτων, οι ερωτήσεις της παρούσας Διαβούλευσης θα ήσαν εντελώς διαφορετικές και οι απαντήσεις θα σταθμίζονταν με βάση την κατάρτιση και την εμπειρία του ερωτώμενου και όχι τις επιθυμίες του ή το πρόσημο της ψήφου των ανωνύμων αναγνωστών.

    Όπως το έθεσε ένας άλλος συνάδελφος, ο πρώτος που θα έπρεπε να επιμορφωθεί είναι ο συντάκτης των ερωτηματολογίων της Διαβούλευσης.

    Κλίνω να συμπεράνω ότι ο διαχωρισμός της διοίκησης από το αντικείμενο της εκπαίδευσης/επιμόρφωσης εξακολουθεί να είναι αναγκαία προϋπόθεση για την ύπαρξη μιας μακροπρόθεσμης, ανεξάρτητης, και αχρωμάτιστης εθνικής στρατηγικής για την Παιδεία.

  • 10 Ιουνίου 2010, 23:31 | Θέμης Ιωαννίδης

    Καλησπέρα.

    Οι προτάσεις μου σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα διαβούλευσης είναι οι ακόλουθες:
    1. Καταρχάς διαβάστε τις απόψεις των ανθρώπων που έκαναν τον κόπο να σας τις στείλουν.
    2. Ιδιαίτερο βάρος θα πρέπει να δοθεί στις απόψεις των ενεργών εκπαιδευτικών, οι οποίοι άλλωστε γνωρίζουν καλύτερα τα προβλήματα γιατί τα ζουν. Επιτροπές των επιτροπών κλπ καλύτερα όχι.
    3. Χρήση νέων τεχνολογιών για τη μείωση του κόστους.
    4. Μιας και μιλάμε για την Παιδεία, θα έπρεπε να δώσουμε και το λόγο στα παιδιά. Δε νομίζετε πώς είναι καιρός να τα αφήσουμε να μας πουν τι Σχολείο και τι Πανεπιστήμιο θα ήθελαν;
    5. Θα πρέπει να μας δείξετε ότι ακούτε. Και ότι αν κάποιος πολίτης έχει καλύτερη πρόταση για το καλό όλων, ότι υιοθετείται, έστω και ένα μέρος της. Τώρα που υπάρχει έλλειψη αξιοπιστίας, είναι νομίζω καθήκον όποιου ενδιαφέρεται για τη χώρα και τους πολίτες της.

    Τέλος, έχω και μια μικρή πρόταση για το σύνολο της διαδικασίας της Ανοιχτής Διαβούλευσης.
    Θεωρώ ότι είναι επιτακτική ανάγκη να γραφούν επίσημα οι απόψεις ΟΛΩΝ των υψηλόβαθμων ανάλογα με την ειδικότητά τους πάντοτε και τις σχετικές θέσεις ευθύνης που κατέχουν ή κατείχαν για το εκάστοτε θέμα που παρουσιάζεται στην ανοιχτή διαβούλευση.
    Δεν είναι περίοδος που επιτρέπεται υψηλόβαθμα πρόσωπα να είναι απλώς δημόσιοι υπάλληλοι με παχυλούς μισθούς (που τους πληρώνουμε εμείς) και να μην ξέρουμε ως πολίτες τι απόψεις έχουν για τα θέματα της αρμοδιότητάς τους. Πώς θα ξεχωρίσουμε και εμείς ποιοι αξίζουν και ποιοι έχουν προσπαθήσει και ακόμα προσπαθούν (το εύχομαι από καρδιάς αυτό, γιατί αυτοί που προσπαθούν επωμίζονται δυσανάλογα μεγάλα βάρη- γενικός κανόνας αυτό). Δεν είναι καλό να μας μεταφέρουν τα μέχρι τώρα προβλήματα, την εμπειρία τους και τις προτάσεις τους ώστε να συνεισφέρουμε και εμείς (όσο μπορούμε) για το καλό όλων μας; Εξάλλου, ακόμα και ο πρωθυπουργός και το υπουργικό Συμβούλιο, η αντιπολίτευση, και όλα τα κόμματα (εντός και εκτός κοινοβουλίου) κρίνονται στις εκλογές και εκτίθενται (τώρα αν και πώς πληρώνουν, είναι άλλο θέμα). Είναι δυνατόν να μη γνωρίζουμε τις απόψεις των σχεδόν μονίμως υψηλόβαθμων;
    Απλώς μην είστε συμμέτοχοι στην ΟΛΙΚΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ. Γιατί συνήθως, δίπλα της κάθεται ο φασισμός και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα.
    Καλή συνέχεια και ελπίζω η διαδικασία αυτή και η αύξηση της συνείδησης των πολιτών να έχει καρπούς μια καλύτερη Παιδεία για τα παιδιά που έρχονται, τα οποία δε θα πρέπει να υπερφορτωθούν άλλο για πράγματα που δε φταίνε. Το χρέος που έχουμε σε αυτά, είναι μεγαλύτερο από το Δημόσιο χρέος, το οποίο άλλωστε μπορεί να πληρωθεί με αρκετούς τρόπους, όχι πάντως κόβοντας τους μισθούς των ενεργών δασκάλων.

    Καλό βράδυ σε όλους.

    Υ.Σ. Σε σχέση με το Δημόσιο Χρέος (συγνώμη για τις επιπλέον γραμμές που δε σχετίζονται με το θέμα αλλά είναι μάλλον επείγον) η μαγική λέξη είναι ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ όχι ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ (μη φάμε την παγίδα αυτή τη φορά). Επανεξέταση των όρων και των επιτοκίων των δανείων της Ελλάδος στο σύνολό τους (από το 1821). Είναι θέμα παιδείας και απλών υπολογισμών και αυτό. Και πάλι συγνώμη για τις επιπλέον γραμμές που είναι εκτός θέματος. Είναι όμως για τη γενιά που έρχεται.

  • Συμμετοχή των πολιτών στις αποφάσεις, θαρρώ πως σημαίνει η διαβούλευση. Απλά πείστε μας πώς αυτό συμβαίνει ή θα συμβεί.
    Μελετείστε αυτά που προτείνουμε, πχ στο ερωτηματολόγιο ή στα σχόλια, αναλύστε τα, επεξεργαστείτε τα και πείτε μας. Εμείς είμαστε οι μαχόμενοι, εμείς οι μαχητές, εμείς οι καλώς γνωρίζοντες. Εμείς ζούμε με το «πρόβλημα» που λέγετ;αι εκπαίδευση, εμείς το αντιμετωπίζουμε ή προσπαθούμε γι αυτό, εμεί  εκτιθέμεθα σ’ αυτό. Όχι μακρία απ΄ αυτό’ όχι πίσω απ’ αυτό, αλλά μαζί μ’ αυτό ζούμε καθημερινά.

  • 9 Ιουνίου 2010, 15:48 | παρασκευή

    Παρά το αρνητικό κλίμα διαφαίνεται ένα φως στην παιδεία αρκεί να βοηθήσουμε όλοι.
    Η διαβούλευση τιμά τον τόπο αρκεί να την τιμούμε και μεις χωρίς σχολιασμούς που δεν αφορούν το αντικείμενο της διαβούλευσης.

  • 9 Ιουνίου 2010, 15:13 | Panos iliopoulos

    1. Επέκταση του χρονικού ορίζοντα
    2. Ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών με email ( οι διευθύνσεις μπορούν να βρεθούν
         από τα στοιχεία της επιμόρφωσης Α επιπέδου).
    3. Συμπληρωμτική διαβούλευση πάνω στα επικρατέστερα συμπεράσματα από την
         πρώτη αυτή φάση διαβούλευσης.
    4. Καλό θα ήταν να υπάρχει χώρος για την πληρέστερη έκθεση απόψεων για την
        επιμορφωση ως σύνολο, δηλαδή την διατύπωση προτάσεων με την έκθεση ενός
       ευρύτερου φιλοσοφικού πλαισίου στο οποίο εντάσονται αυτές.
      

  • 9 Ιουνίου 2010, 13:00 | Μαριάνθη

    Νομίζω ότι τα ερωτηματολόγια που στάλθηκαν στα σχολεία αρκούν αν γίνει σωστή ανάλυση και αν λάβετε σοβαρά υπόψη τις απαντήσεις

  • Κάθε μορφής διαβούλευση αποκτά αξία, εφόσον εκπληρούνται οι απαράβατοι όροι καθε μορφής, αμφίδρομης επικοινωνιας   ! Όταν καποιος μιλάει στο τηλέφωνο  με καποιον , δεν ειναι το ίδιο με το να βλέπει τον συνομιλητή του στην τηλεόραση !
    Η παιδεία ποτέ δεν γίνεται παραγωγική, στηριζόμενη στο παράδειγμα, αλλά κυρίως στο λάθος ! Αυτό σημαινει ότι η διαβούλευση πρέπει να πάρει την μορφή ψηφοφορίας σε ένα περιβάλλον φορουμ όπου  θα συζητούνται τα θέματα με περιορισμένο χρόνο για να γίνονται οι απαραίτητες ζυμώσεις ιδεών και θέσεων πριν περάσουν στην τελική ψηφοφορία.

  • 9 Ιουνίου 2010, 12:04 | ΣΠΥΡΟΣ

    Μόνο αν μας πείσετε οτι λαμβάνονται υποψιν όσα γράφονται θα έχε αξία η διαβούλευση και τότε θα συμμετείχαν και πολλοί  .Στην ουσία αποτελεί μια ανακοίνωση για κάτι στο οποίο έχετε σκοπό να παρέμβετε.

  • 9 Ιουνίου 2010, 10:49 | Γιάννης

    Καταρχάς κόψτε γενικώς αυτές τις μεγαλοπρέπης φράσεις με τις οποίες στολίζετε όλα τα υπουργικά κείμενα, γιατί μόνο γέλιο μας προκαλούν. Τί είναι αυτό πάλι το «πρόγραμμα μείζονος επιμόρφωσης». Έλεος δηλαδή.
    Τέλος παντων. Δεν μπορείτε να κοροϊδέψετε κανέναν πλέον. Όταν την επιμόρφωση την αναλαμβάνουν οι ίδιες ανίκανες υπηρεσίες, όταν η διαχείριση και η οργάνωση της βρίσκεται σε ανίκανα άτομα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο, δεν περιμένουμε τίποτα καλύτερο από αυτά που είχαμε πριν.
    Έχουμε εμπεδώσει επίσης πως η οποιαδήποτε διαβούλευση είναι προσχηματική. Εάν θέλετε να την βελτιώσετε καλά θα κάνετε να ακούσετε για μία φορά αυτά που θα σας πουν κι όχι να κάνετε ακόμη μία φορά ο,τι σας κατέβει. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε εμείς, όχι εσείς. Αυτό να το βάλετε καλά στο μυαλό σας όταν παίρνετε αποφάσεις. Γιατί αρκετά ανεχτήκαμε.
     
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 10:25 | γεωργία Κ.

    διαβούλεση για προειλημμένες αποφάσεις δεν υπάρχει!
    και οι μεγαλύτεροι δικτάτορες είχαν σώμα συμβουλατόρων αλλά αυτό δε καταξιώνει το έργο τους. αν και είμαι από αυτούς που είχαν ελπίδες για τις καινοτόμες διακηρύξεις, δε μπορώ να συνδράμω ένα σύστημα που στηρίζεται στα δεκανίκια του ΔΝΤ.

    ζητάμε ουσία και όχι εξουσία!

    γεωργία Κ.

  • 8 Ιουνίου 2010, 13:01 | ΠΑΝΤΕΛΗΣ

    Προκειμένου να βελτιώσετε -όχι- τη διαδικασία της διαβούλευσης ,αλλά την αποτελεσματικότητά της, να λαμβάνετε σοβαρά υπόψη σας τι λέει ο κόσμος και όχι να ψηφίζετε αυτά που από την αρχή θέλετε.

    Σε ποιά διαβούλευση ο κόσμος ζητάει να μειωθεί ο μισθός του;
    που διαβάσατε ότι θέλαμε να μπούμε στο ΔΝΤ;
    το ψέμα έχει κοντά ποδάρια (έλεγε ο παππούς μου), ο δικός σας άλλα έλεγε;
    κάτω τα χέρια σας από την αξιοπρέπειά μας!