4. Τι άλλο θα θέλατε να προσθέσετε σχετικά με το επιμορφωτικό πρόγραμμα;

  • 20 Ιουνίου 2010, 22:14 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΖΕΠΑΤΟΥ

    Ως καθηγήτρια ΠΕ16, θα ήθελα να επισημάνω ότι πρέπει στο Μείζονα Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπ/κών να δημιουργηθούν ξεχωριστά τμήματα για τον κλάδο των Μουσικών και αυτό να συμπεριληφθεί στο σχετικό Τεχνικό Δελτίο και να αναφέρεται στο 3.5.1.-Τμήματα Επιμορφωνόμεων του κειμένου «Πλαίσιο Διαβούλευσης». Μουσικοί υπάρχουν στη γενική Β΄/θμια και Α΄/θμια εκπ/ση και στα 42 Μουσικά Σχολεία της χώρας οπότε είναι εφικτή η οργάνωση και η πλήρωση αυτοδύναμων τμημάτων σε επιλεγμένα σημεία της χώρας, π.χ. μεγάλες πόλεις, πόλεις με Μουσικά Σχολεία κ.ά.
    Αντίστοιχα, θα πρέπει ο κλάδος των Μουσικών να συμπεριλαμβάνεται σ΄αυτούς που μπορεί να γίνουν επιμορφωτές Α΄ και Β΄. Επίσης, στη συγκρότηση Επιστημονικών Ομάδων για τη Διδακτική του Γνωστικού Αντικειμένου και των Ομάδων Εκπ/κης Πρακτικής και Εφαρμογών (3.5.6. Γ΄& Ε΄στο κείμενο «Πλαίσιο Διαβούλευσης», να υπάρχει σχετική πρόβλεψη ως προς τη Μουσική.
    Επίσης, στη Συμβουλευτική Επιτροπή του Προγράμματος(3.5.6.Β΄στο κείμενο «Πλαίσιο Διαβούλευσης»)θα πρέπει να υπάρχει εκπρόσωπος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του ΥΠΔΒΜΘ για τα Μουσικά Σχολεία καθώς είναι θεσμικό εισηγητικό όργανο του Υπουργείου για τα θέματα των σχολείων αυτών, σύμφωνα με το αρθ. 16 του Ν. 1824/1988. Η Καλλιτεχνική Επιτροπή λειτουργεί συνεχόμενα από το 1988 – έτος ίδρυσης του πρώτου Μουσικού Σχολείου – εποπτεύοντας μια καινοτομική μορφή σχολείου που διαρκώς εξελίσσεται. Επίσης, ανέπτυξε το 2000-2004 τα Προαιρετικά Μαθήματα Μουσικής Παιδείας για μαθητές των δημοτικών σχολείων σε νομούς-έδρες Μουσικών Σχολείων.
    Ευχαριστώ.

  • 20 Ιουνίου 2010, 21:45 | kristiF

    Κρίνω σκόπιμη την ανάπτυξη ενός προτύπου επιμορφωτικού προγράμματος, με προδιαγραφές οι οποίες θα στηρίζονται στις απαιτήσεις των εκπαιδευτικών αλλά και στις εκάστοτε τάσεις της τεχνολογίας, λαμβάνοντας υπόψη και το πλαίσιο του ISO 10015. Η ενσωμάτωση προδιαγραφών διασφαλίζει την ποιότητα και την λειτουργικότητα ενός προγράμματος και παρέχει τη δυνατότητα έγκαιρης γνωστοποίησης προς τους ενδιαφερόμενους της ταυτότητας του προγράμματος.

    Δυστυχώς η προχειρότητα που αντιμετωπίζεται η κατάρτιση των επιμορφωτικών προγραμμάτων έχει ως αποτέλεσμα τα συστήματα κατάρτισης να παρέχουν αποσπασματικές και προκαθορισμένες λύσεις: λύσεις αποκομμένες τις περισσότερες φορές από τον φυσικό χώρο άσκησής τους, σε μεγάλο βαθμό ξεπερασμένες και επομένως δύσκολα εφαρμόσιμες. Αν αναλογιστεί κάποιος το χαμένο χρόνο που έχει σπαταλήσει στην παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων με ενδιαφέρον ίσως περιεχόμενο, από έναν ίσως ενδιαφέροντα εκπαιδευτή, αλλά χωρίς την παραμικρή προοπτική εφαρμογής του αποτελέσματός τους, τότε αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι, η λειτουργικότητα της επιμόρφωσης τίθεται υπό αμφισβήτηση.

    Επισημαίνεται ότι η υλοποίηση της επιμόρφωσης δεν υπολείπεται μέσων (χρημάτων ή εξοπλισμών), αλλά ανθρώπων εκπαιδευμένων και αφοσιωμένων να την εφαρμόσουν και να την υπηρετήσουν, σε όλα τα επίπεδα, από τον αρχικό σχεδιασμό και την υλοποίηση έως την αξιολόγηση και την δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων αυτής. Επομένως υπάρχει επιτακτική ανάγκη ορισμού ενός πιστοποιημένου φορέα επιμόρφωσης που θα αναλάβει τον συντονισμό των επιμορφωτικών προγραμμάτων αλλά και την εκπαίδευση και πιστοποίηση των εκπαιδευτών.

  • 19 Ιουνίου 2010, 19:44 | Λία

    Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ. ΔΎΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΔΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ. ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΘΕΣΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΑ. (ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ).

  • Το επιμορφωτικό πρόγραμμα, όπως φαίνεται, θα έχει πάλι κεντρικό χαρακτήρα. Τα ερωτηματολόγια προδιαγράφουν συγκεκριμένες θεματικές ενότητες. Οι εισηγήσεις σε ημερίδες και σεμινάρια θα πλαισιωθούν από τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών ασύγχρονης ή σύγχρονης επιμόρφωσης. Διερευνούνται τέλος τα κίνητρα συμμετοχής των εκπαιδευτικών. Οι επιμορφωνόμενοι επιμορφωτές θα επιμορφώνουν εκπαιδευτικούς σε επιμορφωτικά κέντρα ανά την Ελλάδα, σε μια διαδικασία που μάλλον θα επαναληφθεί: Όλοι οι εκπαιδευτικοί, σε ένα κεντρικά σχεδιασμένο πρόγραμμα, ξεκινώντας από τα απλά και τελειώνοντας στα πλέον σύγχρονα της βιβλιογραφίας… ανεξάρτητα αν κάποιοι εκπαιδευτικοί διαθέτουν ήδη την σχετική γνώση και δεξιότητα (λόγω μεταπτυχιακών, εμπειρίας, αυτοεπιμόρφωσης ή συμμετοχής σε επιμορφωτικά προγράμματα) ή βρίσκονται στο επίπεδο των βασικών ή ενδεχομένως εντοπίζουν αλλού τις ανάγκες της επιμόρφωσής τους.

    Το πλεονέκτημα βέβαια του κεντρικού σχεδιασμού είναι η δυνατότητα ενσωμάτωσης νέων γνωστικών περιοχών και σύγχρονων απόψεων στις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και στην επιμορφωτική διάσταση των εκπαιδευτικών (αφού ο σχεδιασμός θα γίνει από ειδικό επιστημονικό και συμβουλευτικό προσωπικό). Και η πολιτεία θα προσδοκεί να δει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αφού μέσα από ένα μηχανισμό θα καταφέρει να μεταδώσει το περιεχόμενο της επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς. Ασχέτως αν ένα μέρος θα χάθεί στη μεταφορά, από τους ειδικούς στους επιμορφωτές (γιατί οι επιμορφωτές δεν μπορούν να έχουν το επίπεδο των πανεπιστημιακών), καθώς και από την πίεση των 200 ωρών του προγράμματος επιμόρφωσης. Η κάλυψη των αναγκών των εκπαιδευτικών θα περιλαμβάνει ένα ποσοστό της μέσης εκτίμησής τους κατά το σχεδιασμό. Όταν τελειώσει το πρόγραμμα θα υπάρχει η ψευδαίσθηση, ότι οι εκπαιδευτικοί στο αμέσως επόμενο διάστημα θ’ αλλάξουν ή θα αναπροσαρμόσουν την προσωπική τους θεωρία, εκσυγχρονίζοντας το ρόλο τους στο σχολείο.

    Υπάρχουν δύο δομές διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, με αναγνωρισμένο ρόλο, οι οποίες ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν στα κεντρικά προγράμματα επιμόρφωσης. Η μία είναι η ενδοσχολική επιμόρφωση με σχεδιασμό από το διευθυντή του σχολείου σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων και η άλλη η επιμορφωτική δραστηριότητα του σχολικού συμβούλου στους εκπαιδευτικούς ευθύνης του. Η πρώτη δομή αξιοποιείται ελάχιστα από τα σχολεία και η δεύτερη γίνεται στο βαθμό και στο επίπεδο που μπορούν να ανταποκριθούν οι σχολικοί σύμβουλοι. Το πλεονέκτημα και των δύο δομών είναι, ότι μπορούν να προσαρμόζονται στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και έχουν χαρακτήρα διαρκούς επιμόρφωσης. Το μειονέκτημα τους, ότι δεν έχουν οικονομική υποστήριξη για να προσκαλούν ειδικούς εξωτερικούς επιμορφωτές.

    Κυρία Υπουργέ,

    γνωρίζετε ότι η επένδυση στην εκπαίδευση θέλει χρόνο και διαρκεί προσπάθεια για να δείξει αποτελέσματα και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να βασίζεται μόνο σε ένα πρόγραμμα, που θα γίνει με πίεση χρόνου και θα τελειώσει. Αξιοποιήστε τις δύο δομές στο μείζον πρόγραμμα της επιμόρφωσης, με προοπτική οι δομές αυτές να συνεχίσουν να λειτουργούν και μετά τη λήξη του προγράμματος.

    Η αξιοποίηση των δομών αυτών σημαίνει, ότι η σχολική μονάδα και ο σχολικός σύμβουλος σχεδιάζουν ανεξάρτητα προγράμματα επιμόρφωσης, στις θεματικές ενότητες του προγράμματος ή σε άλλες που επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί. Τα προγράμματα θα υποβάλλονται για έγκριση στην κεντρική επιτροπή, ως προς α) το περιεχόμενο της επιμόρφωσης και β) το ύψος της δαπάνης (μετακινήσεις και αμοιβές επιμορφωτών, λειτουργικά έξοδα). Η επιμόρφωση αυτή να αναγνωρίζεται, όπως και η συντονισμένη στα επιμορφωτικά κέντρα, περιλαμβάνοντας και πιστοποίηση.

    Για την ενεργοποίηση των αποκεντρωμένων αυτών δομών απευθύνετε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, καθορίζοντας το πλαίσιο. Οι εκπαιδευτικοί, οι διευθυντές των σχολείων και οι σχολικοί σύμβουλοι μπορούν να οργανώσουν και να αυτοδιαχειριστούν σε μεγάλο βαθμό την επιμόρφωσή τους.

  • 1. Κάθε επιμόρφωση στις ΤΠΕ θα πρέπει να έχει αντιστοίχηση σε όχι γενικούς αλλά σε συγκεκριμένους ποσοτικούς δείκτες, οι οποίοι απουσιάζουν στην σχετική πρόταση. Για παράδειγμα αναφέρεται (σελίδα 5) «Αξιοποίηση της ελληνικής και διεθνούς εμπειρίας. Εκπονούνται μελέτες αποτύπωσης της ευρωπαϊκής εμπειρίας από παρόμοια προγράμματα επιμόρφωσης σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο και θα αποτυπωθούν σε σχετική έκθεση, η οποία ολοκληρώνεται στα μέσα Ιουνίου».

    Μια μελέτη αποτύπωσης θα πρέπει να περιλαμβάνει σχετικούς δείκτες που θέλουμε να διερευνήσουμε, άρα αν δεν υπάρχουν δείκτες πως θα γίνει η αποτύπωση;
    Με άξονα τη δημιουργική περιέργεια, δημιουργούνται ερωτήματα όπως :α) πως θα γίνει μελέτη της ευρωπαϊκής εμπειρίας σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα β) φαίνεται να απουσιάζουν οι γενικές αρχές βασικών κειμένων από τον ευρωπαϊκό χώρο(π.χ. το κείμενο Science Education Now: A renewed Pedagogy for the Future of Europe» report (Rocard, 2007)
    γ) απουσιάζουν βασικές έννοιες των ΤΠΕ όπως μοντελοποίηση, προσομοίωση, αλγόριθμος που ήδη εφαρμόζονται σε κράτη μέλη της ΕΕ, στην υλοποίηση των ΤΠΕ.
    Διάχυτη είναι η εικόνα επίσης της εστίασης σε οπτικά και απλοποιημένα εργαλεία όπως ο διαδραστικός πίνακας κλπ, τα οποία δεν ολοκληρώνουν την ένταξη των ΤΠΕ αλλά απλά βοηθούν σε οπτικοποιήσεις χαμηλού εννοιολογικού επιπέδου.
    Θεωρώ ότι δεν φτάνουν οι γενικές αρχές αλλά θα πρέπει να προκύπτουν σαφείς-συμπαγείς και συνεκτικές αρχές στηριγμένες σε διεθνή πρότυπα που ήδη εφαρμόζονται .
    2. Από το κείμενο που δόθηκε για διαβούλευση δεν προκύπτει α) ένας κεντρικός άξονας για το την ανάπτυξη της ερευνητικής διαδικασίας με χρήση των θεωριών μάθησης αλλά και β) η βασική στρατηγική που θα ακολουθηθεί στην επιμόρφωση, ενώ δίνεται η αίσθηση ότι δημιουργούνται εύκολα ορισμοί και οριοθετήσεις γνωστικών όρων χωρίς να δίνεται εμβάθυνση σε αυτούς .
    3. Τα ερωτηματολόγια που έχουν δοθεί παραμένουν στις παρυφές της διασύνδεσης της επιμόρφωσης με τις στρατηγικές που θα ακολουθηθούν, το διδακτικό περιεχόμενο και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, άρα θα πρέπει να εξετασθεί η αντιστοίχηση τους με αυτές τις παραμέτρους

    4. Θεωρώ ότι θα πρέπει να εμφανισθεί στο κείμενο εμφανέστερα η συνεκτικότητα του προγράμματος της επιμόρφωσης με τις άλλες δράσεις (ψηφιακό υλικό, σενάρια κλπ) στις οποίες επίσης απουσιάζουν οι άξονες που τις συνδέουν με την επιμόρφωση και τι ακριβώς θέλουμε από αυτήν.

    5. Στην πρόσκληση 61 ΣΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» για την κατηγορία πράξης «Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού – Ψηφιακή Βάση Γνώσεων – Υποδομές για ένα Ψηφιακό Σχολείο» αναφέρεται ότι σε επόμενη φάση (με επόμενη πρόσκληση/επόμενες προσκλήσεις)για τις υπόλοιπες πράξεις θα κληθεί ένα ευρύτερο φάσμα δυνητικών δικαιούχων, που δύνανται να παράγουν ψηφιακό υλικό ή εργαλεία αξιοποίησης ψηφιακού υλικού στην εκπαιδευτική διαδικασία, για να υποβάλουν προτάσεις, στην παρούσα πρόσκληση τελικούς δικαιούχους για την παραγωγή ψηφιακού υλικού και εργαλείων αξιοποίησης αυτού στην εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να διαμορφωθεί μία πλήρης Ψηφιακή Βάση Γνώσεων και μία Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, υψηλών προδιαγραφών, με πλήθος εργαλείων για μία βέλτιστη αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Θεωρώ ότι είναι επιβεβλημένη η έγκαιρη ενημέρωση από τώρα των δυνητικών δικαιούχων για να διασγφαλισθεί α) η επιστημονικότητα του υλικού που θα παραχθεί και β) για να οριοθετηθούν γενικά αποδεκτοί άξονες για την επιμόρφωση.

  • 16 Ιουνίου 2010, 15:43 | ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

    Κα Υπουργέ,

    Το σχολείο του σήμερα, το οποίο θα βλέπει και στο αύριο, πρέπει επιτέλους να βρει τον πραγματικό του παιδαγωγικό ρόλο : « Να μάθει το παιδί πώς να μαθαίνει τη ζωή»
    Που σημαίνει, πως κάθε γνώση που περνάμε στο παιδί, και κάθε δεξιότητα που του αναπτύσσουμε είναι δεμένα με την πραγματικότητα. Όχι θεωρίες και λόγια.
    Μάθηση δίκαιη και σωστή σημαίνει ζωντάνια, αμεσότητα, κρούση κατά μέτωπο με τα πράγματα.
    Μη λησμονούμε πως ο τελευταίος στόχος κάθε παιδείας είναι να διαπλάσει το νέο, ώστε την ορισμένη στιγμή που θα αποδοθεί στο στίβο της ζωής να μπορεί να προσαρμόζεται στην άγρια ανάγκη των πραγμάτων και των ανθρώπων.

    Στα πλαίσια λοιπόν αυτά, και επειδή πιστεύω πως ζούμε την υποβάθμιση της φύσης και της δουλειάς του δασκάλου, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που πρόκειται να ξεκινήσει, θα πρέπει να απαντά στα παραπάνω.
    Να δίνει ακόμη τη δυνατότητα στο δάσκαλο να «μάθει να μαθαίνει καλύτερα τα καινούργια» μέσα από μια διαδικασία που να μπορεί να χτίζει το αληθινό μέσα στο παιδί και να γκρεμίζει το ψεύτικο.
    Να γίνεται ο δάσκαλος πραγματική δύναμη, πράξη ο μαθητής και το σχολείο αληθινή γιορτή.
    Αυτό κατά τη γνώμη μου το σημείο είναι και ο κόμπος που πρέπει να λυθεί.
    Πρέπει οι δάσκαλοι να μαθαίνουν στα παιδιά για τη ζωή και την πράξη και όχι για το σχολειό και τα βιβλία όπως γίνεται σήμερα.
    Να μαθαίνουνε την ουσία και όχι τον τύπο.
    Να χτίζουνε την ψυχή του παιδιού στην πέτρα της ζωής και να καθαρίζουνε από μέσα του ό,τι σκουριασμένο και ψεύτικο.
    Να είναι άξιοι και δίκαιοι στη δουλειά τους.
    Από τη μια να ξεχερσώνουνε την ψευτιά και τις προλήψεις και από την άλλη να σπέρνουνε καθαρό το χωράφι του παιδιού με το φως των γνώσεων.
    Αγνοώντας το πρώτο μισό, το χρέος δηλαδή του χαλαστή, πιστεύω ότι δε μορφώνουμε ανθρώπους. Απλά γιατροπορεύουμε ανθρώπους.

    Φωτεινό οδηγό των σκέψεών μου είχα και έχω το Δάσκαλό μου
    Λιαντίνη Δημήτρη του οποίου το βιβλίο « ΕΛΛΗΝΙΚΑ» είναι επίκαιρο παρά ποτέ !

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ : «Λιαντίνης Δ. Τα ελληνικά 1994 κεφ.1ο Ίδε ο δάσκαλος»
    Νίκος Δημητρίου

  • 16 Ιουνίου 2010, 15:16 | Παναγιώτης Mοίρας

    Ας δούμε μαζί ένα παράδειγμα για τον τρόπο που λειτουργεί και το νόημα που αποκτά η επιμόρφωση και η δια βίου εκπ/ση στη χώρα μας.
    Ξεκινάμε από την παραδοχή ότι κάποιος επιμορφώνεται σε ένα αντικείμενο έχοντας ως κύρια προοπτική να χρησιμοποιήσει στο μέλλον τις γνώσεις που θα αντλήσει ώστε να γίνει ο ίδιος αποτελεσματικότερος στην εργασία του και να παράγει ποιοτικότερο έργο.
    Προχωράμε στην υπόθεση ότι υπάρχει κάποιος δάσκαλος, με την όποια παιδαγωγική κατάρτιση του εξασφαλίζουν τα πτυχία της Παιδαγωγικής Ακαδημίας, της Εξομοίωσης, ο τίτλος της Μετεκπαίδευσης, οι πολυάριθμες επιμορφώσεις και σεμινάρια και κυρίως η 25ετής πείρα της σχολικής τάξης (η παιδαγωγική κατάρτιση θα χρειαστεί αργότερα στο παράδειγμα μας), που επιθυμεί να επιμορφωθεί στις Νέες Τεχνολογίες γιατί αφενός αγαπά το αντικείμενο και αφετέρου διαβλέπει τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει στους μαθητές η σωστή ένταξη του στη σχολική πράξη.
    Έστω τώρα ότι ο δάσκαλος του παραδείγματός μας αποκτά Master στην κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπ/ση, τις πιστοποιήσεις Α΄ και Β΄ Επιπέδου, την πιστοποίηση του Π.Ι. για την βέλτιστη αξιοποίηση των εκπ/κών λογισμικών (συγγραφέας ενός εκ των οποίων υπήρξε και ο ίδιος, αλλά όπως είναι φυσικό έπρεπε να επιμορφωθεί για να μάθει πώς αυτό θα χρησιμοποιηθεί σωστά στη διδακτική πράξη-Παράδοξο; Δεν νομίζω), ότι συμμετέχει για περισσότερες από 300 ώρες ως επιμορφωτής σε προγράμματα επιμόρφωσης εκπ/κών σε συνεργασία με τη ΝΕΛΕ, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στα προγράμματα εκπαίδευσης επιμορφωτών στο ΠΑΚΕ ΠΤΔΕ του ΕΚΠ Αθηνών (ο ίδιος μάλιστα επιμορφώθηκε με μεγάλη του χαρά στο πρόγραμμα επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου από συναδέρφους του στην επιμόρφωση των οποίων ως επιμορφωτών είχε συμβάλει λίγο καιρό πριν-Παράδοξο; Δεν νομίζω), ότι συμμετέχει με εισηγήσεις σε συνέδρια σχετικά με την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπ/ση, ότι έχει συγγραφικό έργο πάνω στο αντικείμενο και εκατοντάδες ώρες συμμετοχής σε σχετικές επιμορφώσεις και σεμινάρια.
    Περνάμε στα ερωτήματα:
    Τι πιστεύετε ότι εξασφαλίζει η συγκεκριμένη εξειδίκευση σε κάποιον δάσκαλο στη χώρα μας;
    -Μήπως τη δυνατότητα στα πλαίσια ενός Νέου Σχολείου, ενός Νέου Αναλυτικού προγράμματος με την εισαγωγή των Ν.Τ. στην εκπ/ση να εφαρμόσει στην τάξη τα όσα έμαθε;
    Την απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα τη δίνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε σχετικό ερώτημα της ΔΟΕ:
    •Για το αντικείμενο της Πληροφορικής θα αξιοποιηθούν καθηγητές πληροφορικής κι όχι δάσκαλοι με πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες αφού οι δάσκαλοι δεν είναι ακόμη «καταρτισμένοι» και οι καθηγητές πληροφορικής με μια σύντομη επιμόρφωση θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του αντικειμένου.
    Συμπερασματικά, οι καθηγητές πληροφορικής με μια επιμόρφωση θα αποκτήσουν την απαιτούμενη παιδαγωγική κατάρτιση, ενώ ο δάσκαλος του παραδείγματος μας με τις προαναφερόμενες σπουδές δεν μπορεί να διδάξει το αντικείμενο της Πληροφορικής-Παράδοξο; Δεν νομίζω.
    -Μήπως τη δυνατότητα στα πλαίσια επιμορφωτικών προγραμμάτων να φανεί χρήσιμος στην επιμόρφωση των συναδέρφων του πάνω στο αντικείμενο των Ν.Τ.;
    Η απάντηση είναι όχι, καθώς όπως προαναφέρθηκε ο συγκεκριμένος δάσκαλος σε παρόμοιες περιπτώσεις του παρελθόντος δεν κρίθηκε ικανός, γιατί προφανώς χρήζει περαιτέρω επιμόρφωσης πάνω στο αντικείμενο των Ν.Τ.
    Ας επιστρέψουμε στην παραδοχή με την οποία ξεκινήσαμε.
    Μπορεί η επιμόρφωση να μην εκπληρώνει το βασικό της σκοπό, αλλά για να μην μηδενίζουμε και τα πάντα, όλο και κάποιο μόριο για την επαγγελματική μας ανέλιξη μπορούμε να τσιμπήσουμε ή και κάποια ικανοποιητική αμοιβή-σύμφωνα με τα προσφάτως ανακοινωθέντα-αν συμμετέχουμε σε αυτήν.
    Οποιαδήποτε ομοιότητα του παραδείγματος με την πραγματικότητα δεν είναι συμπτωματική, καθώς ο δάσκαλος της υπόθεσής μας είναι πρόσωπο υπαρκτό, ζων και δια βίου εκπαιδευόμενον.
    Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν πολλοί εκπ/κοί, ικανότεροι και με πολλαπλάσια προσόντα από το δάσκαλο του παραδείγματός μας. Είναι άδικο να ακυρώνεται με συγκεκριμένες αποφάσεις ο κόπος τους, η προσπάθεια ετών, αλλά και η εμπιστοσύνη τους στην πολιτεία.
    Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ
    Καληνύχτα.

  • 16 Ιουνίου 2010, 12:45 | Μαρία

    θεωρώ τη μεγαλύτερη εισαγωγή των τεχνών και του πολιτισμού σημαντικότατα στοιχεία για την ολοκληρωμένη μόρφωση του μαθητή, που προϋποθέτει όμως επιμόρφωση του εκπαιδευτικού σ’αυτούς τους τομείς.Χρειάζονται ειδικότητες και εργαστήρια τεχνών, όπως έκανε το Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ-Εκπαίδευση και Πολιτισμός, που μπορεί να αποτελέσει το μοντέλο γι΄αυτό.

  • 16 Ιουνίου 2010, 11:41 | ΘΑΝΑΣΗΣ

    Νομίζω πως είναι κρίσιμης σημασίας η επιλογή και η προετοιμασία των επιμορφωτών. Αν η επιμόρφωση θα γίνεται όπως πχ στα ΠΕΚ, μάλλον δεν θα αποδώσει τα αναμενόμενα. Είναι σημαντικό ο επιμορφωτής να μην έχει το μεγαλύτερο μέρος της προϋπηρεσίας του σε θέσεις εκτός τάξης, να έχει εφαρμόσει αυτά που λέει στα πλαίσια ωρολογίου προγράμματος και να μην ισχυρίζεται πως η επίδειξη μιας διδακτικής μεθόδου σε συναδέλφους, ταυτίζεται με την εφαρμογή σε τάξη. Για παράδειγμα ενώ παρακολούθησα 2 σεμινάρια για την περίφημη μέθοδο Project, δεν την είδα να εφαρμόζεται ποτέ στην πράξη, ούτε και πήρα απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσα για την πρακτική εφαρμογή της.

  • 16 Ιουνίου 2010, 10:29 | Κόλλιας Χρήστος

    Πολλοί αντιδρούν στα επιμορφωτικά προγράμματα με τον ισχυρισμό ότι οι επιμορφωτές είναι άνθρωποι που έχουν απομακρυνθεί από την τάξη ή ακόμα ότι τα διδακτικά σχέδια που προτείνουν δεν είναι εφαρμόσιμα σε μια «πραγματική» τάξη στον «πραγματικό» χρόνο του 40λεπτου. Επειδή ο ισχυρισμός δεν απέχει πολύ από αυτό που έχουμε ζήσει στα διάφορα σεμινάρια που έχουμε παρακολουθήσει,
    προτείνουμε η επιμόρφωση να μεταφερθεί μέσα στην τάξη με τον εξής τρόπο:
    — Σε κάθε εκπαιδευτικό να προστεθεί στο ωράριό του (χωρίς βέβαια να αυξηθεί το ωράριό μας- να θεωρείται δηλαδή διδακτική και αυτή η ώρα) μια ώρα παρακολούθησης του μαθήματος ενός συναδέλφου τής ίδιας ή ακόμα και διαφορετικής ειδικότητας της ίδιας ή κοντινής σχολικής μονάδας.

    Με αυτό τον τρόπο (ουσιαστικά ανέξοδο για το κράτος) ο σύλλογος θα γίνει πράγματι μια ζωντανή παιδαγωγικά κοινότητα και οι μαθητές θα νιώσουν ότι υπάρχει ενδιαφέρον για τη βελτίωση του μαθήματος.

    Στο σχολικό πρόγραμμα οι ώρες αυτές μπορούν να προγραμματίζονται ανα τρίμηνο.

  • Το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (Ε.Λ./Λ.Α.Κ.), να αντικαταστήσει τις εμπορικές εφαρμογές σε όλες τις επιμορφωτικές δράσεις που αφορούν τις Τ.Π.Ε.
    Η υιοθέτηση μιας τέτοιας προοπτικής, μπορεί να έχει ως αρωγούς την Εταιρεία Ε.Λ./Λ.Α.Κ., τα πανεπιστημιακά τμήματα που έχουν εμπειρία, τους φορείς που ασχολούνται με το ζήτημα, εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν και χρησιμοποιούν τέτοιες εφαρμογές.
    Είναι καιρός να δημιουργηθεί μια κρίσιμη μάζα ανθρώπων της εκπαίδευσης που θα φέρουν τη δύναμη του Ε.Λ./Λ.Α.Κ. στο σχολείο.

  • Κατά την γνώμη μου και επειδή είμαστε πλέον ευρωπαϊκή χώρα(το έχουμε αυτό ενστερινστεί??) πρέπει να υπάρχει και ένα γενικό-οριζόντιο πλαίσιο ενημερωτικής μορφής σε όλες τις ειδικότητες για θέματα που ήδη υπάρχουν, τρέχουν και είναι καιρός μετά απο 30 πλέον χρόνια στην ΕΟΚ και την ΕΕ να ενημερωθούν και οι εκαπιδευτικοί, αφού αφορούν όλους τους μαθητές και αυριανούς ευρωπαίους πολίτες.
    Σε ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των 200 ωρών προτείνεται να υπάρχει μια τέτοια ειδική και αναλυτική αναφορά/εισήγηση/ανάλυση και περιγραφή της τάξεως των 10 ωρών.

    Τέτοια είναι

    Ορισμοί, ανάλυση και περιεχόμενο της λογικής και των όρων της Διά Βϊου Μάθησης.Τι είναι τέλος πάντων..Ποιούς αφορά; γιατί προέκυψε; γιατί είναι οριζόντια πολιτική;
    Τι είναι το πρόγραμμα εκπαίδευση και κατάρτιση 2010 και 2020;προγράμματα κινητικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών;γιατί υπάρχουν;τι προσφέρουν;βασικές δεξιότητες που είναι υποχρεωτικές…Αλλα προγράμματα που αφορούν τους μαθητές και εκπαιδευτικούς και γιατί αυτά πρέπει να αποκτήσουν περισσότερες συμμετοχές απο την χώρα μας.. Ποιές δυνατότητες προσφέρονται για τους μαθητές;Τι ξέρουμε για όλα αυτά;

  • 12 Ιουνίου 2010, 17:22 | Πάρης

    Είναι μεγάλη υποκρισία να μιλάμε για επιμόρφωση εκπαιδευτικών τη στιγμή που δε χορηγούνται πλέον εκπαιδευτικές άδειες! Και μάλιστα από το προσφάτως «βαφτισμένο» «Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων»!

  • 12 Ιουνίου 2010, 17:14 | Λιακοπούλου Ευστρατία

    Οι εκπαιδευτικοί δεν αποτελούν μία ενιαία κατηγορία. Πέρα από τις πολύ διαφορετικές ειδικότητές τους, έχουν διαφορετική εμπειρία αλλά και διαφορετική εξοικείωση με τις νέες τάσεις της Παιδαγωγικής και Διδακτικής όπως και με τις ΤΠΕ. Κατά συνέπεια, είναι χρήσιμο οι διαθέσιμες επιμορφώσεις να παρέχονται με διαφορετικού τύπου προγράμματα και ποικιλία μεθοδολογιών και όχι ως μία κονσέρβα ενιαία για όλους τους επιμορφούμενους.

  • 12 Ιουνίου 2010, 11:13 | irene

    Είναι άσχημο να είμαστε σε όλα αρνητικοί και να μην επιδεχόμαστε καμία βελτείωση.Δεν είμαι ειδική στην επιμόρφωση αλλά εσείς σίγουρα μπορείτε να ψάξετε να βρείτε λειτουργικούς και επιτυχημένους τρόπους άλλων κρατών.
    Όσο για την επιλογή επιμορφωτών αφήστε το κέρδος και το μέσο μια φορά από έξω.Από τους επιμορφωτές εξαρτάται η επιτυχία του προγράμματος που πάτε να υλοποιήσετε.
    Προσπαθήσετε να επιλέξετε μια φορά αμερόληπτα τους πρωταγωνιστές και όλα θα πάνε καλά.

  • 12 Ιουνίου 2010, 03:09 | Παναγιώτης

    Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η δια βίου εκπαίδευση είναι εκ των ουκ άνευ επιβεβλημένες. Προγράμματα όπως αυτά της κατάρτισης στις Νέες τεχνολογίες και επιμόρφωσης των εκπ/κών στην αξιοποίησή τους στη διδασκαλία είναι απαραίτητα. Ένας σημαντικότατος παράγοντας μου μπορεί να συμβάλλει στην επιτυχία ή την αποτυχία της επιμόρφωσης είναι οι επιμορφωτές.
    Για το σκοπό αυτό η πολιτεία θα πρέπει να αξιοποιήσει πρώτιστα ως επιμορφωτές εκπ/κούς που κατέχουν διδακτορικά ή μεταπτυχιακά διπλώματα πάνω στο αντικείμενο της αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπ/ση. Κατά το παρελθόν η πολιτεία με τον αποκλεισμό τους απαξίωσε τις σπουδές τις οποίες η ίδια παρέχει και μάλιστα χρηματοδοτεί(χορήγηση άδειας, επίδομα άδειας). Τίτλοι, εισηγήσεις σε συνέδρια, συγγραφικό έργο και εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας σε μια αναξιοκρατική πολιτεία δυστυχώς δεν μετρούν.
    Μήπως ήρθε επιτέλους η ώρα να κεφαλαιοποιήσει η πολιτεία την επένδυσή της ή το ελληνικό «παράδοξο» θα συνεχιστεί;
    Στα Πανεπιστήμια υπάρχει ένα πλήθος από αξιολογότατες εργασίες (λογισμικά)βασισμένα πάνω σε σύγχρονες θεωρίες μάθησης, με πειραματική εφαρμογή μέσα στις τάξεις και σαφώς ποιοτικότερα από αυτά που κατά καιρούς στέλνονται στα σχολεία μας. Τα έχει αναζητήσει κανείς; Μήπως από το να σκονίζονται μέσα στα ντουλάπια και σε συνθήκες οικονομικής κρίσης ήρθε η ώρα να ανακαλύψουμε ότι μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε και να ξεφύγουμε από τα γνωστά εμπορικά πρότυπα;
    Ερωτήσεις κάνω. Είθε να πάρω κι απαντήσεις.

  • 11 Ιουνίου 2010, 22:20 | Σοφία

    Με το δεδομένο ότι το πρόγραμμα χειρίζεται το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είμαστε εξαιρετικά επιφυλακτικοί καθώς οι συγκεκριμένοι κύριοι/ες έχουν χάσει κάθε επαφή με την τάξη.
    Θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ότι δεν είναι δυνατή η επιμόρφωση τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω των καιρικών συνθηκών και ακατάλληλων αιθουσών.
    Αφού κόπηκαν οι εκπαιδευτικές άδειες θα πρέπει να υπάρξουν κάποια αντισταθμιστικά μέτρα.
    Οι βραχυχρόνιες επιμορφώσεις 200 ωρών αποτελούν ουσιαστικά ενημέρωση και εναύσματα μελέτης.
    Αν θέλουμε κάτι ουσιαστικό θα πρέπει να προβλεφθεί ετήσια απόσπαση σε σχολές όπως παλιότερα με τη ΣΕΛΜΕ. Είναι αδιανόητο πλέον να μιλάμε για 40 χρόνια υπηρεσίας και να βασιζόμαστε σε γνώσεις εικοσαετίας και βάλε.

  • 11 Ιουνίου 2010, 17:46 | ΒΑΡΝΑΒΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα πρέπει να σχεδιάζονται με βάση τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών.
    Θα πρέπει λοιπόν να σταλούν σε όλα τα σχολεία ερωτηματολόγια σχετικά με το σχεδιασμό και το περιεχόμενο των προγραμμάτων αυτών και αφού αναλυθούν και ληφθούν υπόψη όλες οι απαντήσεις να ακολουθήσει το στάδιο της υλοποίησης.

  • 11 Ιουνίου 2010, 12:29 | Ιωάννα Μπ.

    Επισημάνσεις:

    Τα ερωτηματολόγια «ανίχνευσης εκπαιδευτικών αναγκών» είναι επιεικώς απαράδεκτα.
    1) Δε νοείται ανίχνευση χωρίς να έχει προηγηθεί ανάλυση θέσης εργασίας
    2) Καμία ερώτηση δεν αντλεί ουσιαστική πληροφορία για γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες.
    3) Η μόνη ουσιαστική «ανοιχτή» ερώτηση που αναφέρεται «στο τι θεωρείτε πιο σημαντικό για το πρόγραμμα επιμόρφωσης» απουσιάζει από τα ερωτηματολόγια των εκπαιδευτικών …

    PS. Συγνώμη από τους συντάκτες αλλά μάλλον…δεν έχουν καμία σχέση με πραγματική ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών..

  • Παρακαλώ να μεριμνήσετε για τη συμμετοχή του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Φυσιοθεραπευτές, Παιδοψυχίατροι, Σχολικοί Νοσηλευτές,κ.λ.π), το οποίο υπηρετεί στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε) και στα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ), του Υπουργείου Παιδείας, στα επιμορφωτικά προγράμματα, με αντικείμενο επιμόρφωσης ανάλογο του αντικειμένου ενασχόλησης των ειδικότητων αυτών.

    Με τιμή
    Βούγιας Βασίλης
    Πρόεδρος Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής)

  • 9 Ιουνίου 2010, 21:01 | Σταμίνα Κοτσιώνη

    1) Αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής των επιμορφωτών
    2) Επιμόρφωση μετά το διορισμό
    3) Διαφορετικά, προαιρετική συμμετοχή και μοριοδότηση για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
    4) Αξιολόγηση του καθηγητή καθ’όλη τη διάρκεια της θητείας του ως εκπαιδευτικού.
    Θα ήθελα να προσθέσω το εξής: Είμαι απόφοιτη του κλασικού τμήματος φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχουμε διδαχτεί πολλά μαθήματα αρχαίων, γλωσσολογίας, νέων, παιδαγωγικών, ψυχολογίας και γενικά θεωρώ ότι είμαστε επαρκώς καταρτισμένοι. Είναι δύσκολη σχολή σε σχέση με τις άλλες «φιλολογίες» και δύσκολα βγάζεις ένα καλό βαθμό (Ο μέσος όρος είναι το 6 έως 7 το πολύ). Είναι πάρα πολύ άδικο απόφοιτοι του Φ.Π.Ψ. ή του ιστορικού-αρχαιολογικού να έχουν τα ίδια επαγγελματικά προνόμια-δικαιώματα με εμάς, τη στιγμή μάλιστα που απόφοιτοι του Φ.Π.Ψ διδάσκονται μόνο 2 (!) μαθήματα αρχαίων στη σχολή τους και τελειώνουν με πολύ καλό βαθμό (Μέσος όρος 8-9) και μάλιστα με το νέο νόμο θα πριμοδοτούνται στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ. Τι θα γίνει με αυτό το θέμα? Είναι άδικο για εμάς, ηθικά απαράδεκτο να θεωρούνται φιλόλογοι αυτοί οι απόφοιτοι. Όλοι εμείς του κλασικού τμήματος έχουμε αγανακτήσει!!! Θα πρέπει να επανεξετάσετε το θέμα.-

  • 9 Ιουνίου 2010, 20:02 | Μ. Τερζάκη

    Πλήρης αξιοποίηση του διαδικτυακού περιβάλλοντος επιμόρφωσης και σύνδεσή του με την πλατφόρμα καλών πρακτικών
    Δημιουργία χώρων επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων για διατήρηση και ενίσχυση των κοινοτήτων μάθησης που θα δημιουργηθούν, προβολή υλικού, ανατροφοδότηση
    Πραγματική αξιολόγηση των προγραμμάτων, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων για την επίτευξη των στόχων της επιμόρφωσης
    Πραγματική αξιολόγηση επιμορφωτών και επιμορφούμενων (συμφωνώ με συνάδελφο που πρότεινε την αποτύπωση της αξιολόγησης στη βεβαίωση)

  • Να επανεξεταστεί το θέμα με τους επιμορφωτές. Να γίνει εκκαθάριση του Μητρώου Επιμορφωτών γιατί θεωρώ πως υπάρχουν πολλοί άσχετοι οι οποίοι βρέθηκαν σ’ αυτή τη θέση και απλώς καρπούνται των παχυλών επιδομάτων.
    Το έντυπο αξιολόγησης από τους επιμορφούμενους για τους επιμορφωτές να είναι κεντρικά σχεδιασμένο και να  λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η σχετική αξιολόγηση. Να νιώσει ο επιμορφούμενος ότι λαμβάνεται υπόψη η γνώμη του για τον επιμορφωτή αλλά να νιώσει και ο επιμορφωτής ότι είναι υπό διαρκή έλεγχο.
    Να δίνεται απαραίτητα συγκεκριμένο υποστηρικτικό υλικό. Αυτό θα πρέπει να έχει διαμορφωθεί και δημιουργηθεί είτε από τους Σχολικούς Συμβούλους, είτε από τους Επιμορφωτές κεντρικά αλλά και επιμέρους. Να μην είναι απλώς παραπομπή στην τάδε ηλεκτρονική δ/νση ή κάποιες σημειώσεις γενικόλογες ή ένα cd. Θα πρέπι να αναφέρεται στη συγκεκριμένη διδακτέα ύλη, στο συγκεκριμένο μάθημα, στο συγκεκριμένο βιβλίο, στο συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα.
    Χρειαζόμαστε πραγματικά «πολεμοφόδια» για να μπούμε στη σχολική αίθουσα. Στα χρόνια που ζούμε, οι οικογενειακές ανάγκες και υποχρεώσεις δε μας δίνουν τη δυνατότητα ελεύθερου χρόνου. Τον όποιον ελέυθερο χρόνο έχουμε τον διαθέτουμε στην οικογένεια. Άρα ζητάμε να μας παρασχεθούν επιπλέον εφόδια από αυτά τα οποία διαθέτουμε, για την εργασία μας. Έτοιμα Φύλλα Εργασίας, έτοιμες διαφάνειες, τράπεζες θεμάτων, έτοιμα ηλεκτρονικά μαθήματα-ασκήσεις-διαγωνίσματα στα οποία να μας δίνεται και η δυνατότητα προσαρμογής.

  • Να διατεθούν σε όλους τους εκπ/κούς  σύγχρονοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές( laptop) με δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο και
    σε όλους τους μαθητές αλλά να  παραμένουν για χρήση στο σχολείο.

  • 9 Ιουνίου 2010, 16:16 | Θάλεια Χατζηγιάννογλου

    Να δοθεί έμφαση στην επιλογή των εκπαιδευτικών, η οποία να γίνεται με διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο, βασισμένο σε σαφή και ξεκάθαρα κριτήρια. Να υπάρχει μητρώο επιμορφωτών, στο οποίο θα εντάσσονται τα άτομα που θα έχουν αξιολογηθεί από τους εκπαιδευόμενους για την ποιότητα της εργασίας τους.

  • 9 Ιουνίου 2010, 15:25 | Panos iliopoulos

      
    Βρίσκω εξαιρετικά φιλόδοξους, σε βαθμό μη ρεαλιστικό, τους στόχους
    του προγράμματος, λαμβανομένου υπόψην του στενού χρονικού περιθωρίου
    υλοποίησης(Δεκέμβριος 2013) και της δυσκολίας εφαρμογής του. Πιστεύω
    ότι θα πρέπει να περιοριστεί η στόχευση του έργου στην δημιουργία τόσο
    διαδικτυακών όσο και δια ζώσης τοπικού χαρακτήρα  «κοινοτήτων μάθησης»
    οι οποίες με  τη δημιουργία συνεργατικού κλίματος, την αξιοποίηση της
    δυναμικής της ομάδας, το διαμοιρασμό εμπειριών μεταξύ ων μελών της και
    την εφαρμογή εξ’ αποστάσεως εκπαιδευτικής μεθοδολογίας, θα συμβάλλει
    στην ριζική αλλαγή της φυσιογνωμίας των σχολικών μονάδων σε
    ολοκληρωμένα περιβάλλοντα μαθησιακής αλληλεπίδρασης όπου δεν μαθαίνουν
    μόνο οι μαθητές, αλλά και οι καθηγητές, και οι γονείς ακόμη.
     Η υπερβολική εμμονή για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών μέσα στην
    τάξη, στην παρούσα φάση, όπως θεωρώ ότι είναι ο δια-δραστικός πίνακας
    είναι κινήσεις περισσότερο εντυπωσιασμού και λιγότερο  ουσίας, (π.χ.
    περσινή διανομή μαθητικών Η/Υ) , και θα απορροφήσουν  σημαντικούς
    οικονομικούς πόρους οι οποίοι θα μπορούσαν να έχουν πολλαπλάσια
    αποτελεσματικότητα αν επενδύονταν σε διαρκείς δομές υποστήριξης του
    εκπαιδευτικού έργου και στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
    Η διάρκεια  (200 ώρες) πιστεύω πως είναι ικανοποιητική αφού θα
    συνδυαστούν με την παράλληλη λειτουργία  κοινοτήτων μάθησης .
    ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί τόσο στην έναρξη της πρώτης φάσης
    επιμόρφωσης η οποία θα πρέπει να αρχίσει το αργότερο στα τέλη του
    Σεπτέμβρη, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής πρακτικών άμεσα στη
    σχολική τάξη. Ένα άλλο σημείο που θα πρέπει να προσεχθεί είναι το
    χρονικό περιθώριο για την ολοκλήρωση της κάθε φάσης, πιστεύω ότι μια
    περίοδος τριών μηνών θα είναι καλή.

     Όσο αφορά το εκπαιδευτικό υλικό πιστεύω ότι είναι ουτοπική η
    αναζήτηση ικανού όγκου ποιοτικού εκπαιδευτικού υλικού υπό τις παρούσες
    συνθήκες (ελάχιστος χρόνος, λειτουργία σχολείων, κουλτούρα
    εκπαιδευτικών κλπ.). Συνεπώς, γνώμη μου είναι,  ότι το βάρος,
    τουλάχιστον κατά την πρώτη περίοδο εφαρμογής, θα πρέπει να δοθεί στην
    εύστοχη επιλογή και την εκπαίδευση των επιμορφωτών, ιδιαίτερα του Β’
    επιπέδου, οι οποίοι θα είναι αυτοί που θα έχουν το δυσκολότερο έργο
    αφού θα πρέπει να εμπνεύσουν και να βοηθήσουν αποτελεσματικά τους
    εκπαιδευτικούς.

       Τέλος θα ήθελα να επισημάνω μια κρίσιμη λεπτομέρεια. Τα  περί «νέου
    σχολείου» ακούγονται ως εκφράσεις εντυπωσιασμού, οι οποίες αφ ενός μεν
    είναι συνηθισμένες από κάθε νέα ηγεσία του υπουργείου παιδείας τα
    τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια και έτσι δεν προκαλούν καμία εντύπωση
    πλέον, αφ’ ετέρου δε προδιαθέτουν αρνητικά τους εκπαιδευτικούς αφού
    έχουν νιώσει στο πετσί τους,  τόσο αυτοί όσο και οι κατά καιρούς
    μαθητές τους, τους ελάχιστα επιτυχημένους πειραματισμούς του κάθε
    αυτόκλητου «μεταρρυθμιστή». Θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας,
    ότι οι ουσιαστικές αλλαγές στο χώρο της παιδείας, και όχι μόνο,
    επιτυγχάνονται σταδιακά επιφέροντας συνεχείς μικρές ή μεγάλες
    βελτιώσεις. Τις βελτιώσεις αυτές ο εκπαιδευτικός δεν θα πρέπει να
    καλείτε μόνο να τις υλοποιήσει αλλά και να τις προτείνει ή  και να
    συμμετέχει στο σχεδιασμό τους όπως πολύ σωστά και εσείς προτείνετε.
    Το ουσιαστικό και διαρκές κέρδος από όλη αυτήν την προσπάθεια θα
    είναι να καταφέρουμε, όλοι μαζί, να δημιουργήσουμε τοπικές κοινότητες
    μάθησης, οι οποίες, με μικρή υποστήριξη, θα συνεχίσουν να λειτουργούν
    και μετά το τέλος του προγράμματος αυτού, αλλάζοντας δραστικά το
    λιμνάζον τοπίο στο χώρο της εκπαίδευσης, και συμβάλλοντας τα μέγιστα
    στον διαρκή και αποτελεσματικό μετασχηματισμό του.

  • 9 Ιουνίου 2010, 14:20 | Δημήτρης Ν.

    ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
    Θα ήθελα να αναφέρω κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με την ποιότητα ενός προγράμματος επιμόρφωσης.

    Θα πρέπει οι επιμορφωτές να έχουν αυξημένα προσόντα (και όχι κομματικά), να έχουν επαφή με την αίθουσα διδασκαλίας (και όχι ξεχασμένα «στελέχη» που θέλουν να κάνουν αρπαχτή) .
    Θα πρέπει να έχουν ικανοποιητική αποζημίωση με βάση τις ώρες που εργάστηκαν, για να προσφέρουν ουσιαστικά.
    Η αξιολόγηση των επιμορφούμενων να γίνεται με αντικειμενικό τρόπο και το αποτέλεσμα να φαίνεται πάνω στη βεβαίωση παρακολούθησης.
    Να μειωθεί η γραφειοκρατία στο ελάχιστο δυνατό.
    Οι χώροι που θα χρησιμοποιηθούν για την επιμόρφωση να είναι κατάλληλοι και με σύχρονο εξοπλισμό.

     
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 13:44 | PANOS

    ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΤΕ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΟ ΕΞΗΣ:ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΕΤΕ ΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΜΟΡΦΟΥΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ Δ/ΝΤΕΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ,Δ/ΝΤΕΣ ΤΕΧΝ.ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ .

  • 9 Ιουνίου 2010, 13:41 | PANOS

    ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ (ΛΑΡΙΣΑ) ΕΦΕΡΕ Η COURIER ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ.ΤΑ ΑΦΗΣΑΝ ΚΙ ΕΦΥΓΑΝ.ΟΥΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΥΤΕ ΤΙΠΟΤΕ.ΠΩΣ ΕΓΩ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΩ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;ΖΗΤΑΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ,ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΩΡΑΡΙΟΥ.ΑΣ ΜΗ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑ!!

  • 9 Ιουνίου 2010, 12:49 | Μαριάνθη

    Η οποιαδήποτε επιμόρφωση να ελέγχεται και ως προς τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και ως προς το περιεχόμενο, τον τρόπο οργάνωσης και την αποδοτικότητα του φορέα επιμόρφωσης και των επιμορφωτών. Οι επιμορφωτές να έχουν ιδία αντίληψη της εκπαιδευτικής βαθμίδας από την οποία προέρχονται οι επιμορφούμενοι και να είναι ικανοί να συνδέουν τη θεωρία με την πράξη. Να μη γίνονται επιμορφώσεις απλά και μόνο για να δικαιολογηθούν κονδύλια. Οι επιμορφούμενοι να υποχρεώνονται να αναλαμβάνουν αντικείμενα στα οποία επιμορφώθηκαν, εφόσον επιμορφώθηκαν με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα 

  • 9 Ιουνίου 2010, 10:56 | Γιάννης

    1. Να μην την αναλάβει ο ΟΕΠΕΚ
    2. Να αξιολογούνται ΟΛΟΙ οι επιμορφωτές από τους επιμορφούμενους, γιατί πέφτει ΤΟ βύσμα και οι εκπαιδευτικοί «λούζονται» τον κάθε βλάκα που δεν ξέρει πού πάνε τα τέσσερα και κυνηγάει την αμοιβή.
    3. Να διαβάζουν οι υπεύθυνοι τις αξιολογήσεις.
    Για μένα το πιο καλό θα ήταν τα κονδύλια να μην δοθούν κεντρικά όπως συνέβαινε μέχρι τώρα, αλλά οι κατά τόπου σύλλογοι, οι ΕΛΜΕ, να ορίσουν μόνοι τους τί χρειάζονται, να το οργανώσουνκαι να το χρηματοδοτήσει το υπουργείο, όπως γίνεται στην Γερμανία. Ο κεντρικός συντινισμός των επιμορφώσεων το μόνο που έχει δημιουργήσει ως τώρα είναι διαφθορά και αναποτελεσματικότητα. Και βαρεθήκαμε από αυτό που βλέπουμε. Να μας χρησιμοποιούν ως πρόσχημα για να απορροφήσουν κονδύλια.
     

  • 9 Ιουνίου 2010, 10:48 | Νότα Σιακοβέλη

    Η επιμόρφωση είναι μια συνεχής διαδικασία και όχι περιστασιακή και υποστηρικτική των επιχειρούμενων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Έτσι εκείνο που πρέπει να αποκομίσει ο εκπαιδευτικός είναι η αλλαγή στάσεων και η συνειδητοποίηση ότι η επιμόρφωση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επαγγελματικής του ανάπτυξης. Η κουλτούρα συνεργασίας, εξέλιξης, αυτοπραγμάτωσης θα πρέπει συμπεριλαμβάνεται στους βασικούς στόχους του όποιου προγράμματος. Επομένως θα υπάρξει ανάγκη ώστε να αποκτηθούν  γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να διοργανώνουν και να συμμετέχουν σε προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης με βάση τις δικές τους ανάγκες και τις ανάγκες της σχολικής μονάδας τους. Τα αποτελέσματα της επιμόρφωσης πρέπει να γυρίσουν στο σχολείο να το ενδυναμώσουν  και να το αυτοπροσδιορίσουν.
    Όσον αφορά τις Ν.Τ., χρειάζεται διαρκής επικαιροποίηση των γνώσεων και όχι άπαξ επιμόρφωση. Παρατηρούμενες συμπεριφορές είναι: τα φοβικά σύνδρομα απέναντι στις ΤΠΕ, η πιστοποίηση χωρίς ουσιαστική ικανότητα και γνώση και τέλος ο επαρχιωτισμός στη χρήση τους (εντυπωσιασμός, πρόταξη του μέσου και όχι του περιεχομένου, μπαρόκ σενάρια με φορτωμένα λογισμικά παρουσίασης,σαν να πρόκειται για παιδική χαρά). Η επιμόρφωση Β΄επιπέδου έχει μέχρι ώρας χαμηλή συμμετοχή και αυτό πρέπει να προβληματίσει και να συσχετιστεί με τα κίνητρα και τη διοργάνωση.
    Προγράμματα εκμάθησης και πιστοποίησης της αγγλικής για τους εκπαιδευτικούς μπορούν να έχουν θετική συμβολή.

  • 9 Ιουνίου 2010, 08:47 | ΠΗΝΕΛΟΠΗ

    Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν θα έχουν την ευκαιρία της επιμόρφωσης θα διδάσκουν στους μαθητές πράγματα ασύμβατα με την καινούργια τεχνολογία καθώς και με τις ανάγκες της αγοράς.Υπάρχουνε πολλά εργαστήρια τα οποία είναι με πολύ παλιό εξοπλισμό με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο εκπαιδευτικός να διδάξει τη σύγχρονη τεχνολογία και ο μαθητής όταν βγει στην αγορά εργασίας να αντιμετωπίζει «άγνωστα» για αυτόν,ουσιαστικά,αντικείμενα.Προτείνω Ταχύρυθμη Εκπαίδευση των τεχνικών ειδικοτήτων και συνεχή στα επιστημονικά αντικείμενα των ειδικοτήτων τους. 

  • 9 Ιουνίου 2010, 01:48 | ANTA

    Κάθε πρόγραμμα επιμόρφωσης πρέπει σοβαρά να λαμβάνει υπόψη του τις εκπαιδευτικές και άλλες ανάγκες των ενήλικων εκπαιδευόμενων και να παρέχει κίνητρα στους συμμετέχοντες.
    Επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να καταγράψει και να αξιοποιήσει όλους εκείνους τους εκπαιδευτικούς , κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων, επιλέγοντάς τους ως επιμορφωτές Α΄και Β΄επιπέδου στα διάφορα αντικείμενα της επιμόρφωσης.
    Έτσι οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα αιστανθούν δικαιωμένοι από το Υπουργείο το οποίο υπηρετούν όλη τους τη ζωή και επιπλέον οι συνάδερφοί τους εκπαιδευόμενοι θα ξέρουν ότι οι εκπαιδευτές τους προέρχονται από τους δασκάλους της πράξης . Έτσι μόνο, κατά την άποψή μου, η επιμόρφωση θα γίνει από τους εκπαιδευτικούς για τους εκπαιδευτικούς.

  • 8 Ιουνίου 2010, 21:32 | Πολίτης

    Οποιοδήποτε πρόγραμμα επιμόρφωσης και αν εγκριθεί πρέπει απαραίτητα να εμπεριέχει σαφές, αξιοκρατικό, αντικειμενικό, αποδεκτό, και ίσως αυστηρό σύστημα αξιολόγησης των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα εκπαιδευτικών. Πρέπει επιτέλους η κοινωνία να γνωρίζει σε ποιους εμπιστεύεται τη μόρφωση των παιδιών της.

  • εκ μέρους του
    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
    ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
    http://www.ilektronikoi.gr/
    ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
     
    Η γρήγορη ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και της νέας γνώσης στη παραγωγική διαδικασία δημιουργεί ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο πεδίο σε όλα τα επαγγέλματα. Επομένως οι εκπαιδευτικοί που δεν θα έχουν την ευκαιρία να επιμορφωθούν θα διδάσκουν γνώσεις που δεν εφαρμόζονται. Το σχολείο έτσι γίνεται ασύμβατο με την πραγματική ζωή.
     
    Για το λόγο αυτό προτείνουμε ενόψει του προγραμματισμού ΕΣΠΑ και στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ 2007-2013, την Ενδο-Επιχειρησιακή Επιμόρφωση των καθηγητών Τεχνικής-Επαγγελεματικής Εκπαίδευσης (ανά 5-ετία) και την Ταχύρρυθμη Επιμόρφωση σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ (ανά 3-ετία), στα επιστημονικά αντικείμενα των ειδικοτήτων μας.

  • Χρειάζεται ριζική αναθεώρηση ο τρόπος αξιολόγησης της διδακτέας ύλης ,   των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών, ουτωσωστε  η παιδεία να ξαναγίνει εργαλείο χρήσιμο στην κοινωνία και την οικονομία .
    Προτείνω την αγορά σχολικού υπολογιστή / θεση μαθησης και την δημιουργία ενος ηλεκτρονικού αρχείου ύλης, απο το υπουργείο παιδείας, στο οποίο καθε ενότητα μαθησης , θα συνοδεύεται απο τεστ πολλαπλών απαντήσεων ,   για την συνέχεια ατομικά για καθε μαθητή της μαθησιακής εξέλιξης.
    Αυτό θα ειχε σαν αποτέλεσμα ,  την απόλυτη αντικειμενικότητα στην ορθολογιστική αξιολόγηση του συστήματος σφαιρικά [μαθητής/εκπαιδευτικός /διδακτέα ύλη]   , αποδίδοντας πλέον στον παιδαγωγό -εκπαιδευτικό τον σημαντικότερο ρόλο του στην τάξη, που συνιστάται στην κοινωνικοποίηση του ατόμου .
    Παράλληλα η εξοικονόμηση τεραστίων ποσών για  την εκτύπωσή των σχολικών βιβλίων θα μπορουσε να καλύψει το κόστος αγοράς των σχολικών βιβλίων και το σημαντικότερο την ενημέρωση και ανατύπωσή τους άμεσα , καθιστώντας την μάθηση σύγχρονη και πολύ πιο αποτελεσματική στην εισαγωγή του ατόμου στο επαγγελματικό περιβάλλον που κατά πάσα πιθανότητα θα κληθεί να αναμετρηθεί για την κατάκτηση μιας θέσης εργασίας στην επαγγελματική του καριέρα .