2. Ποια είναι για εσάς τα σημαντικότερα κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα επιμόρφωσης;

(π.χ Μοριοδότηση της επιμόρφωσης, Πιστοποίηση της επιμόρφωσης, Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου, Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις απογευματινές ώρες ώρες ή/και Σάββατο – Κυριακή (εκτός σχολικού ωραρίου), Διεξαγωγή της επιμόρφωσης κατά τις πρωινές ώρες (εντός σχολικού ωραρίου με εξασφάλιση εκπαιδευτικής άδειας), Διεξαγωγή της επιμόρφωσης πριν από την έναρξη (Σεπτέμβριος) και μετά τη λήξη (Ιούνιος) του σχολικού έτους, Έγκαιρη γνώση περιεχόμενου, στόχων, μεθοδολογίας, Σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη, Ικανοποίηση των εκάστοτε επιμορφωτικών τους αναγκών, Ενεργός συμμετοχή τους στη διαμόρφωση του προγράμματος
Άλλο (σημειώστε).

  • 20 Ιουνίου 2010, 23:29 | δάσκαλος

    ΤΕΤΟΙΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΘΕΛΟΥΜΕ !!!

    Μόλις ενημερώθηκα από αιρετό της ΠΑΣΚ ότι φέτος αποσπάσεις θα γίνουν με το σταγονόμετρο και ζήτησε τα στοιχεία μου για να προωθήσει την απόσπασή μου (!).
    (Σήμερα όλοι οι αιρετοί τρέχουν να εξυπηρετήσουν όλα τους τα «βύσματα»).
    Μάλιστα είπε πώς όσοι δεν έχουν μέσον, φέτος δεν θα πάρουν απόσπαση (!!!).
    Δεν θέλω να το πιστέψω.
    Φυσικά και αρνήθηκα να δώσω τα στοιχεία μου.

    Καλύτερα να επιστρέψω στο νησί (με συνυπηρέτηση, δύο παιδιά και μόνιμη κατοικία)
    παρά να πουληθώ στο σάπιο σύστημα και να συνεχίσω να συντηρώ αυτό το σάπιο κράτος με το οποίο πιστεύω κι εσείς συγκρούεστε. Δε θα με πείραζε να το κάνω αν ήξερα ότι ισχύει το ίδιο για όλους και έχει πάψει να ισχύει το πελατειακό σύστημα.
    Αν όμως βγει αληθινή αυτή η δήλωση του αιρετού, ντρέπομαι.
    Και θα ντρέπομαι κυρίως για λογαριασμό σας κα. Διαμαντοπούλου που επαγγέλεστε και υπερασπίζεστε ένα διαφορετικό ήθος.
    Οι αιρετοί βέβαια κάνουν τη δουλειά τους (δημόσιες σχέσεις δηλαδή).
    Εσείς κυρία Διαμαντοπούλου θα κάνετε τη δουλειά σας να στείλετε όλο αυτό το γελοίο σινάφι σπίτι του;

    ΤΕΤΟΙΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΘΕΛΟΥΜΕ !!!

  • 20 Ιουνίου 2010, 15:50 | Σοφία

    Σημαντικό κίνητρο θεωρώ, την αγνώριση, ότι όλο αυτό ιδιαίτερα αν γίνεται σε τόπο μακριά από τη διαμονή, κοστίζει σε χρόνο και χρήμα και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι από τους υψηλά αμειβόμενους, τώρα δε ακόμη περισσότερο.
    Κίνητρο θα είναι η ανγνώριση των προσπαθειών και η δίκαιη αντιμετώπιση. Και η εγγύηση ότι αυτή τη φορά θα γίνει πράγματι κάτι ουσιαστικά προς το συμφέρον της παιδείας.
    Ίσως η μοριοδότηση να είναι ένα ακόμη κίνητρο, αν και πολλοί εκπαιδευτικοί μπορεί να μην ενδιαφέρονται για επαγγελματική σταδιοδρομία, ιδιαίτερα οι αρχαιότεροι.

  • 20 Ιουνίου 2010, 10:04 | Αγγελική Νικολάου

    Η εποχή μας, με τις γρήγορες αλλαγές και τις αυξανόμενες απαιτήσεις, σηματοδοτεί το επαναπροσδιορισμό του περιεχομένου της εκπαίδευσης και αναδεικνύει την ανάγκη για επιμόρφωση επιτακτική και αναγκαία.
    Οι εκπαιδευτικοί, από τη φύση του έργου τους και του κοινωνικού τους ρόλου, καλούνται να διαχειριστούν τις ραγδαίες εξελίξεις, ανάγοντας την αυτό-επι-μόρφωση σε εσωτερικό κίνητρο και στρατηγικής σημασίας μηχανισμό, που θα συνδεθεί με την επάρκειά τους να ανταποκριθούν όχι τόσο στο γνωστικό επίπεδο (πού θεωρώ ότι όλοι κατέχουν επαρκώς), όσο στο να εφοδιαστούν με «εργαλεία μάθησης και επικοινωνίας» που θα τους επιτρέπουν να παρακολουθούν τις πολυεπίπεδες αλλαγές.
    Αλλαγές που de facto «φέρουν» τα παιδιά από τον «πραγματικό κόσμο» στη σχολική τάξη και που επιβάλουν αύξηση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών (δες επικοινωνία της επιστήμης) και ανάπτυξη σχολικής κουλτούρας ανοικτής στη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την καινοτομία.
    Τέλος αν σκεφθούμε ότι, από τα παιδιά επιθυμητό είναι να αναπτύσσουν «εσωτερικά» κίνητρα για μάθηση (και όχι ωφελιμιστικά), τότε μπορούμε να αναρωτηθούμε ποια κίνητρα είναι σημαντικά για τον εκπαιδευτικό.

  • 19 Ιουνίου 2010, 12:29 | Πάνος

    Κίνητρα πάντα υπάρχουν στους ανθρώπους, διαφορετικά για τον καθένα! Ο χώρος της εκπαίδευσης πάσχει πάρα πολύ στις θέσεις ευθύνης, που κατέχουν άνθρωποι χωρίς σπουδαία προσόντα (έχουν μόνο τις γνωριμίες)!!
    Άρα, εάν κάποιος εκπαιδευτικός έχει ως κίνητρο να κατέχει θέση ευθύνης (π.χ. Δ/ντής σχολείου,ΣΕΚ κ.α.) να πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΆ να έχει συμμετάσχει και πιστοποιηθεί με αδιάβλητες διαδικασίες, σε συγκεκριμένα προγράμματα επιμόρφωσης!! Αυτά θα πρέπει να είναι γενικού ενδιαφέροντος (π.χ. για Δ/ντές) αλλά και ειδικού (π.χ. για Δ/ντές σε ΣΕΚ, δηλ Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) διότι υπάρχουν ιδιαίτερες συνθήκες στην Τεχνική Εκπαίδευση!!
    Τέλος, θα πρέπει να τονίσω ότι στην εποχή που ζούμε είναι πολύ εύκολο να θέσουμε αδιάβλητες και αξιοκρατικές διαδικασίες στον χώρο της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ που είναι η βάση της κοινωνίας μας ώστε οι νέοι άνθρωποι να βρούνε καλύτερες συνθήκες ζωής!!!

  • 19 Ιουνίου 2010, 02:25 | Γεωργία

    Δυστυχώς τα κίνητρα για επιμόρφωση έχουν συνδεθεί-και όχι άδικα-με την μοριοδότηση και κατ επέκταση με μια θέση στη διοίκηση.
    Η επιμόρφωση πρέπει να γίνεται σε περίοδο που δεν έχουμε δουλειά στο σχολείο και εννοώ του καλοκαίρι(τον Ιούνιο).
    Κίνητρο είναι η ίδια η ποιότητα των προγραμμάτων.

  • 18 Ιουνίου 2010, 19:17 | Ioanna Laliotou

    Μοριοδότηση, πιστοποίηση, δυνατότητα χρηματοδότησης για εφαρμογή των πορισμάτων της επιμόρφωσης στην τάξη.

  • 18 Ιουνίου 2010, 19:14 | Λαμογιόπουλος

    Οικονομική ενίσχυση του επιμορφωνόμενου σε ποσοστιαία σύνδεση με αυτή του επιμορφωτή (50% καλά ακούγεται).
    Άλα ΕΣΠΑ, ο φάε αυτό σωθείτω.
    Συν/φοι, τυχαία έχω την αίσθηση ότι μας «επεξεργάζονται» πάλι; δε νομίζω…
    (Συμφωνώ με Σαλλονικίδη Γιάννη)

  • 18 Ιουνίου 2010, 17:08 | Κρητικός

    Κάθε παιδαγωγός για να επιτύχει τους στόχους του πρέπει να εμπνέει τους μαθητές του, εσείς κ. του υπουργείου προκειμένου να επιτύχετε τους δικούς σας που είναι η επιμόρφωση, πρέπει να εμπνεύσετε τους εκπαιδευτικούς και εκείνοι θα σας ακολουθήσουν.
    Τα κίνητρα όμως πρέπει να τα δημιουργήσετε εσείς.
    Καλά είναι τα υλικά κίνητρα όμως ο εκπαιδευτικός ως πνευματικός καθοδηγητής που καλλιεργεί αξίες στους μαθητές του έχει ανάγκη από καταξίωση και εμπιστοσύνη. Χρόνια τώρα απαξιώνετε τον εκπαιδευτικό, τον επιμορφώνετε για να έρθετε στη συνέχεια να του πείτε ότι είσαι ανεπαρκής και ότι για τα κακά της κοινωνίας φταις εσύ. Όμως εσείς δημιουργήσατε μια κοινωνία αποχαύνωσης, οδηγήσατε μεγάλες ομάδες του πληθυσμού στη σήψη και τη διαφθορά, δώσατε αξία στα οικονομικά μεγέθη και αγνοήσατε τον άνθρωπο. Τώρα καλείτε τους εκπαιδευτικούς να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων όμως πολλοί έπαψαν να σας εμπιστεύονται.

  • 17 Ιουνίου 2010, 16:33 | Lena Sografou

    Το σημαντικότερο και μοναδικό κίνητρο για την συμμετοχή του εκπαιδευτικού στο πρόγραμμα επιμόρφωσης είναι να πεισθεί ότι πραγματικά έχετε πρόθεση να φτιάξετε ΠΑΙΔΕΙΑ στην ΕΛΛΑΔΑ.
    Ευχαριστώ