Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα και την εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα

  • Η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση του περιεχομένου  και των διαδικασιών του προγράμματος της Αυτοαξιολόγησης
  • Η ανάδειξη της Σχολικής Μονάδας ως βασικού φορέα προγραμματισμού και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού της έργου
  • Η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης και η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού
  • Η ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης μαθητών και γονέων στο έργο των εκπαιδευτικών και του σχολείου
  • Η απόκτηση εμπειριών από στελέχη και εκπαιδευτικούς στα ζητήματα της αξιολόγησης
  • Η διαμόρφωση κουλτούρας ανάληψης πρωτοβουλιών για σχεδιασμό δράσεων και την επίλυση προβλημάτων
  • Η διάχυση των καλών πρακτικών
  • Η δυνατότητα της συνεχούς ανατροφοδότησης του σχεδιασμού και των πολιτικών του ΥΠΔΒΜΘ για συγκεκριμένες παρεμβάσεις (υποστηρικτικού, ενισχυτικού, αντισταθμιστικού, επιμορφωτικού χαρακτήρα)
  • Άλλο … :
  • 4 Ιουλίου 2010, 23:49 | Ma Koc

    Καλά .. ΗΜΟΥΝΑ ΝΙΟΣ ΚΑΙ ΓΕΡΑΣΑ …..
    Τώρα θυμήθηκα τον συνάδελφο που λέει (και εγώ το ίδιο) :ποτέ επιτέλους θα εφαρμοστεί το υποχρεωτικό σχολάμε στις 2μμ ….ΓΙΑ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ ??

  • 28 Ιουνίου 2010, 22:55 | Αμβρόσιος Αλεξανδράκης

    Τα κίνητρα του εκπαιδευτικού πρέπει να είναι τα παρακάτω: 1) Η ενίσχυση μέσω της αξιολόγησης του ίδιου του έργου του καθηγητή και η σχέση του με το σχολείο. 2) Η βελτίωση μέσω της αξιολόγησης του σχολικού κλίματος όσον αφορά την απόδοση των μαθητών και των υπόλοιπων συναδέλφων του. 3) η βελτίωση των υποδομών του σχολείου. 4) η επίτευξη του στόχου της δημοκρατικής αγωγής. 5) Η βελτίωση της διοικητικής απόδοσης του σχολικού οργανισμού.

  • 27 Ιουνίου 2010, 23:40 | δάσκαλος

    Δύσκολο να βρει κίνητρο το κράτος αν η αγάπη γι’ αυτό που κάνουμε δεν αρκεί. Δυστυχώς.
    Πώς να βοηθήσεις τους δασκάλους όταν ούτε οι ίδιοι δεν ενδιαφέρονται για την μόρφωσή τους παρά μόνο για την τσέπη τους;
    Πώς να δεχθούν οι διευθυντές την αξιολόγηση όταν πληρώνονται χωρίς να κάνουν τίποτα;
    Πραγματικός γρίφος…

  • 1. Η εξέλιξη του εκπαιδευτικού
    2. Η αξιολόγηση να είναι προορητική
    3. Να υπάρξουν οικονομικά κίνητρα
    4. Η μείωση του ωραρίου στην Α/θμια εκπαίδευση
    5. Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης

  • 26 Ιουνίου 2010, 13:26 | periklis

    Τα κίνητρα που αναφέρετε στο εισαγωγικό σας κείμενο είναι γενικά και προυποθέτουν την ιδεολογική, συναισθηματική και πνευματική συμφωνία αναβάθμησης του δημόσιου σχολείου μέσα από το θεσμό της αξιολόγησης, πράγμα το οποίο δε συμβαίνει.
    Μετά το τέλος του επιθεωρητισμού το 1981 περάσαμε στο απολύτως τίποτα, που σημαίνει ο κάθε ένας κάνει ότι νομίζει οτι είναι σωστό. Η πραγματικότητα αυτή οδήγησε στην αύξηση του ατομισμού και της υπεροψίας (εγώ ξέρω τι κάνω, ποιός είσαι εσύ που θα μου πείς κ.τ.λ.) Η έλλειψη οργάνωσης του συλλόγου των καθηγητών κατά ειδικότητα με το θεσμό του μέντορα , ο οποίος επιλέγεται με κριτήρια, επέτεινε αυτά τα φαινόμενα. Η μισθολογική ισοπέδωση αποτελείωσε το δημόσιο σχολείο.
    Βέβαια υπάρχει ο θεσμός του σχολικού συμβούλου που λειτουργεί όμως κυρίως επιμορφωτικά εκτός σχολικής μονάδας, σεμινάρια κ.ά.
    Στο δημόσιο σχολείο εκτός από αυτούς που το σέβονται και προσπαθούν όσο μπορούν να το αναβαθμήσουν, συνυπάρχουν και αυτοί που καλυμένοι πίσω από τη μονιμότητα αδιαφορούν, εργάζονται όσο μπορούν λιγότερο και είναι διατεθημένοι να απαξιώσουν οποιαδήποτε προσπάθεια αναβάθμησης του, όπως η αξιολόγηση.Επίσης η ανασφάλεια μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμηση της αξιολόγησης.
    Για τους παραπάνω λόγους πρέπει εκτός από τα κίνητρα που αναφέρετε η αξιολόγηση να έχει και οικονομικά κίνητρα,δηλαδή εκτός από την ακώλητη μισθολογική εξέλιξη να υπάρχει και επιπλέον αμοιβή για αυτούς που πετυχαίνουν στόχους, όπως παραγωγή εργασιών από μαθητές,θεατρικές παραστάσεις ,συμμετοχή ομάδων μαθητών σε διαγωνισμούς, περιβαλλοντικά προγράμματα που παρουσιάζονται υποχρεωτικά τουλάχιστον στη σχολική μονάδα , επισκέψεις σε επιστημονικά ιδρύματα , μουσεία κ.ά. Βέβαια και οι διδακτικοί στόχοι πρέπει να αξιολογούνται , όπως και η ενσωμάτωση στη διδασκαλία σύγχρονων τεχνολογικών μέσων κ.ά.,αλλά αυτό προυποθέτει ατομική εξωτερική αξιολόγηση.
    Τέλος θέλω να ξανατονίσω ότι η δημιουργία του θεσμού του μέντορα θα λειτουργήσει σαν ισχυρότατο κίνητρο στην υλοποίηση της αξιολόγησης.
    Αν δε θέλετε η αξιολόγηση να μείνει στο επίπεδο του σχεδιασμού ή να εκφυλισθεί σε διαδικασία γραφειοκρατική (εικονική αξιολόγηση ή αξιολόγηση «μαιμού»), πρέπει να κερδίσετε τον καθηγητή-τρια χρησιμοποιώντας υλικά κίνητρα, τα οποία είναι και τα μόνα αποτελεσματικά στην κοινωνία που ζούμε, όπως έχει αποδειχθεί περίτρανα ιστορικά.

  • 26 Ιουνίου 2010, 09:49 | Καραμανίδου Αντιγόνη

    Για να έχει νόημα οποιαδήποτε καταγραφή και εκτίμηση αποτελεσμάτων σε μια σχολική μονάδα, πρέπει προηγουμένως να έχει εξασφαλιστεί ότι το υπουργείο και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης λειτουργούν άψογα όσον αφορά τον χαρακτηρισμό οργανικών θέσεων, έγκαιρες και σωστές τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών σε λειτουργικά κενά, αποσπάσεις. Στην ιστοσελίδα του υπουργείου πρέπει να αναγράφονται όλες οι οργανικές θέσεις, οι αποσπασμένοι και τα λειτουργικά κενά κάθε σχολείου.
    Βέβαια δεν είναι μοναδικό υπεύθυνο το υπουργείο που αμελεί (;) τον έλεγχο και περιμένει τις καταγγελίες από τους θιγόμενους, με τις όποιες αρνητικές συνέπειες γι΄αυτούς. Δεν έχουμε ακόμη την κουλτούρα της επαγγελματικής αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων, αλλά είμαστε ένα σύνολο μικροκοινωνιών που λειτουργούν με παρεΐστικες τακτικές. Κάτι που αναμένεται να διογκωθεί, αν o έλεγχος περάσει εξ ολοκλήρου στις τοπικές κοινωνίες, μια εγκληματική τακτική που θα διαλύσει εντελώς το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

  • 26 Ιουνίου 2010, 09:02 | Πρέζας Παντελής

    Συμφωνώ με προτάσεις που έχουν κατατεθεί, πως δεν μπορεί να τεθούν γενικοί – εθνικοί ετήσιοι στόχοι για την εκπαίδευση, ερήμην των εκπαιδευτικών (και δεν μιλάω φυσικά για διάλογο του υπουργείου με τους συνδικαλιστές, που οι περισσότεροι από αυτούς έχουν τουλάχιστον δέκα χρόνια να μπουν σε τάξη).

    Το βασικό κίνητρο για καλυτέρευση της εκπαίδευσης (και μέσα από την αξιολόγηση) είναι τα μάτια των μαθητών που αντικρίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί. Είναι οι ίδιοι οι μαθητές και η πρόοδός τους. Αυτό το αισθάνεται καθημερινά η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και το αποδεικνύει καθημερινά μέσα στην τάξη.

    Αν λοιπόν, (με τους περιορισμούς που υπάρχουν) οι εκπαιδευτικοί κάνουν καθημερινά το καλύτερο δυνατόν (με τις γνώσεις που τους έχει εφοδιάσει η πολιτεία ,την υποδομή την υποστήριξη και τα κίνητρα που τους παρέχει), τότε για να υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα στην εκπαίδευση, κάπου αλλού θα πρέπει να ψάξουμε κι όχι στους εκπαιδευτικούς.

    Η μειοψηφία των «κακών επαγγελματιών» υπάρχει σε όλα τα επαγγέλματα. Θα πρέπει να βρει τρόπους το υπουργείο παιδείας είτε να διορθωθούν αυτοί είτε να απομονωθούν.

    Μιλάμε λοιπόν για εκ βάθρων μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σε νοοτροπίες , οργάνωση, διοίκηση, αξιοποίηση υποδομών, τρόπο λήψης αποφάσεων, αμοιβές, σχέσεις με την κοινωνία, επιλογές στελεχών…., για να μπορέσουμε να μιλήσουμε για (αποτελεσματική ) αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου.

  • 25 Ιουνίου 2010, 17:39 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    Πέρα από όσα αναφέρονται στα έγγραφα του Υπουργείου για το συγκεκριμένο θέμα, καλό θα ήταν να αξιολογούνται και οι αξιολογητές από τους αξιολογούμενους.
    Πως διασφαλίζεται ότι οι αξιολογητές θα αξιολογούν όπως πρέπει και όχι με λάθος κριτήρια (πχ πολιτικά) Ισως θα ήταν καλό να έχουμε αξιολόγηση σε δύο επιπεδα (το ένα να μη γνωρίζει τα έξαγόμενα του άλλου για να μην υπάρχει λάθος προδιάθεση) και στο τέλος να βγαίνει το γενικό συμπέρασμα μέχρι να στηθεί καλά το σύστημα.

  • Κίνητρο για τη συμμετοχή στην εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης είναι να πεισθώ ως εκπαιδευτικός ότι βοηθάει στη βελτίωση του έργου που προσφέρω.
    Διαβάζοντας με προσοχή την «πρόταση αυτοαξιολόγησης» του υπουργείου διακρίνω (καλοπροαίρετα πάντα) κάποια σημαντικά αντικίνητρα:

    1. Αν και η διαδικασία αυτοαξιολόγησης εντάσσεται τμηματικά και σε βάθος χρόνου στη σχολική μονάδα ξεχνάει ότι έχει να κάνει με μια εξαιρετικά ανώριμη σε θέματα αξιολόγησης μονάδα.

    ΠΡΟΤΑΣΗ: Να απλουστευτεί δραστικά το project. Μήπως θα έπρεπε στη διαβούλευση να εντοπίσουμε καλές απλές πρακτικές, να τις εφαρμόσουμε και να μετρήσουμε το αποτέλεσμα; Η «πρόταση αυτοαξιολόγησης» ΤΡΟΜΑΖΕΙ τον εκπαιδευτικό από τον όγκο της και μόνο. Είναι αυθόρμητη και δικαιολογημένη η αντίδραση σε κάτι «ὁγκώδες» και «γραφειοκρατικό» με οσμή πάρεργου και όχι έργου.

    2. Η «πρόταση αξιολόγησης» απογράφει τα πάντα. Γιατί ξανά απογραφή; Μας θέλετε παιδαγωγούς ή γραμματείς; Επίσης απογραφή σε μορφή έντυπης έκθεσης (μη ενταγμένης σε Πληροφοριακό Σύστημα) σας είναι άχρηστη. Γιατί τη ζητάτε; σε δουλειά να βρισκόμαστε; Κάτι ακόμα. Κάποια στιγμή πρέπει να πάψετε να ζητάτε ξανά και ξανά πληροφορία που έχετε ήδη από υπάρχοντα πληροφοριακά συστήματα. ΜΑΣ ΚΟΥΡΑΣΑΤΕ!

    ΠΡΟΤΑΣΗ: Στα Τεχνικά Δελτία έργων να λαμβάνετε υπόψη τί έχει γίνει στο παρελθὀν. Ίσως έτσι κατανοήσετε τα μπλεγμένα συναισθήματα των εκπαιδευτικών που αγαπούν την εκπαίδευση σε σχέση με τα προερχόμενα από «ψηλά». Εξάλλου ζούμε σε καιρούς παράξενους…

    Καλή προκοπή στα παιδιά μας, καλή αναπροσαρμογή στο έργο που σχεδιάζετε (κ σχεδιάζουμε)

  • 1)Η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση του περιεχομένου και των διαδικασιών του προγράμματος της Αυτοαξιολόγησης
    2)Η βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών στην τάξη
    3)Η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης και η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού
    4)Η απόκτηση εμπειριών από στελέχη και εκπαιδευτικούς στα ζητήματα της αξιολόγησης
    5)Η διάχυση των καλών πρακτικών
    6)Η μείωση του διδακτικού ωραρίου
    7) Η οικονομική αποζημίωση όλων των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα
    8)Τεχνική βοήθεια για οργάνωση της επικοινωνίας
    κ.α.

  • 24 Ιουνίου 2010, 22:47 | Κώστας

    -Να διασφαλισθεί ότι η αξιολόγηση τελικά (πολλά έγγραφα για συμπλήρωση)δεν θα είναι σε βάρος του εκπαιδευτικού έργου και κατα συνέπεια σε βάρος των μαθητών μας.
    -Απαντήθηκε το ερώτημα, αν για τους 350.000 πτυχιούχους ανέργους σήμερα , φταίει η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας;
    -Ποια θα είναι τα κίνητρα που θα δώσουμε στους μαθητές μας για το κάτι παραπάνω στη μαθησιακή διαδικασία; Μήπως προσπαθήστε για να είστε οι καλύτερα καταρτισμένοι άνεργοι;
    -Βεβαίως ποια τα οικονομικά κίνητρα των εκπαιδευτικών;

  • 24 Ιουνίου 2010, 20:23 | ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Δύο ,κατά τη γνώμη μου,οι προσδοκίες .
    1)ότι μπορώ και παρεμβαίνω και καθορίζω αυτό που κάνω.
    2)ότι στο ελληνικό σχολείο ,σε ένα τόσο σημαντικό τομέα,μπορεί να αλλάξουν κάποια πράγματα που λειτουργούν με τον αυτόματο πιλότο, χωρίς να νοιάζεται κανείς(και εμείς) για το τι και πώς.

  • 24 Ιουνίου 2010, 13:59 | Κατερίνα

    Αυτοαξιολόγηση προέκταση της προσωπικής διαδικασίας – ικανότητας του αυτοελέγχου και της αυτικριτικής. Η διάθεση στον εκπαιδευτικό, εργαλείων, ικανών για την προαγωγή των ικανοτήτων της αυτογνωσίας κρίνεται αναγκαία και επιβεβλημένη, μια που σε δεύτερη φάση το παιδαγωγικό σύστημα στοχεύει στην προαγωγή των πιό πάνω ικανοτήτων για τους μαθητές.Πώς μπορείς λοιπόν, να διδάξεις κάτι που δεν κατέχεις. ΑΛΛΑ η όλη διαδικασία προϋποθέτει ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ μια που προήγουμενη εμπειρία δεν υπάρχει. Αυτοαξιολόγηση λοιπόν, σαν ένα εργαλείο προαγωγής της διδασκαλίας, της επικοινωνίας μαθητών, δασκάλων, γονέων και γενικότερα όσων εμπλέκονται στην σχολική κοινότητα και ΟΧΙ αξιολόγηση ως εργαλείο εκβιασμού, ανταγωνισμού και «θεαθήναι». Η σχολική μονάδα δεν είναι χώρος τεχνοκρατικής θεώρησης των πραγμάτων, δεν στοχέυει στην ποσοτική διαδικασία, στην παραγωγικότητα, αλλά στην ποιοτική διάσταση της ζωής. Ποιότητα στην επικοινωνία μεταξύ όλων των μελών της, ποιότητα στην διδασκαλία, καλλιέργια της καλαισθησίας. Επιτέλους ας διαλέξουμε τί σχολείο θέλουμε, αυτό των τεχνοκρατών ένα εκπαιδευτήριο αυριανών στελεχών επιχειρήσεων, εξειδικευμένων εργατών Ή ένα ανθρωπιστικό σχολείο που θα έχει ευτυχισμένους μαθητές ικανούς- αυτοαξιολόγηση-να επιλέξουν αυτό που τους εκφράζει ώστε να γίνουν ευτυχισμένοι, αποτελεσματικοί, παραγωγικοί, ενεργοί, δημιουργικοί επαγγελματίες.

  • 24 Ιουνίου 2010, 01:40 | E-LEARNING

    Η απαξίωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων(οικονομικά,κοινωνικά,επαγγελματικά……) αποτελελεί έργο των περισσοτέρων κυβερνώντων αυτόν τον τόπο.Αντίθετα έδιναν έμφαση και έδειχναν ενδιαφέρον για την ανάπτυξη άλλων….κοινωνικών τομέων (βλέπε Ολυμπιακή για παράδειγμα),Απαξιώνοντας τον εκπαιδευτικό, απαξιώσαμε και το εκπαιδευτικό σύστημα.
    Πως διορθώνεται αυτό;Αποκατάσταση οικονομική, κοινωνική, επαγγελματική του εκπαιδευτικού.Παροχή υλικοτεχνικού εξοπλισμού στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς.
    Και αξιολόγηση.

  • 23 Ιουνίου 2010, 23:47 | ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΕΡΡΕΣ

    Για ποια κίνητρα μιλάμε, όταν κόβονται μισθοί, υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες από το 2007 ( για αποζημιώσεις πολυήμερων εκδρομών) και γενικότερα υπάρχει απαξίωση του εκπαιδευτικού;Πώς να συμμετάσχω σε μια διαδικασία αξιολόγησης, όταν εμφανίζονται σχολικοί σύμβουλοι, που δε γνωρίζουν το πρόγραμμα σπουδών του Σχολείου;Με τί διάθεση να συμμετάσχω, όταν μου ΣΤΕΡΟΎΝ τη δυνατότητα εκπαιδευτικής άδειας για μεταπτυχιακές σπουδές, αν και έχω περάσει πρώτος έπειτα από εξεταστική δοκιμασία τεσσάρων μαθημάτων;
    Αν απαντηθούν τα παραπάνω -ρητορικά;- ερωτήματα , ίσως πεισθώ ότι η πολιτική ηγεσία θα μου δώσει τα κίνητρα να υποστηρίξω τη διαδικασία της αξιολόγησης.

  • 23 Ιουνίου 2010, 23:09 | Σάκης

    Εγώ θα πρότεινα στην υπουργό μας να στελεχώσει αξιοκρατικά όλες τις θέσεις ευθύνης!!!!!
    Μόλις το καταφέρει αυτό (????) και έχει εμπιστοσύνη σ’ αυτους τους διευθυντές, συμβούλους και προισταμένους,να προβούν αυτοί στην αξιολόγηση μια και θα είναιη δουλειά τους και άς αφήσουν εμάς να κάνουμε μάθημα στα παιδιά, γιατί μόνο αυτή είναι η δουλειά μας.
    Είσαστε σοβαροί να μας προτείνετε την αυτοαξιολόγηση????

  • 23 Ιουνίου 2010, 09:08 | Κώστας

    1. Η κοινωνική, επαγγελματική και οικονομική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
    2. Η εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό που υπηρετεί στο σχολείο και δεν κάθεται σε ένα γραφείο πανεπιστημίου και απλώς μελετά και ερευνά.
    3.Η ελευθερία στον εκπαιδευτικό να ερευνά, να σχεδιάζει και να εφαρμόζει διδακτικές πρακτικές που βελτιώνουν το εκπαιδευτικό του έργο.

  • Σε σχόλιό μου στο πρώτο κατά σειρά ερώτημα παρέθεσα ορισμένες θετικές καθώς και αρνητικές λέξεις κλειδιά, που τις συνέδεσα με μια αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
    Αν ο εκπαιδευτικός πεισθεί ότι η πολιτεία έχει ενστερνισθεί και τηρεί ως κόρη οφθαλμού τις αρχές που εκφράζουν αυτές οι θετικές λέξεις-κλειδιά, κάνει δε το παν για να εμποδίσει νοσηρά φαινόμενα που περιγράφονται από τις αρνητικές λέξεις-κλειδιά, τότε αυτός είναι βέβαιο ότι θα θελήσει και να αυτοβελτιωθεί και να αυτοαξιολογηθεί.
    Καθώς γράφω, το μάτι μου έπεσε στο σχόλιο του Φίλου KOSTAS (17 Ιουνίου 2010, 14:37), ο οποίος λέει:

    «Το σημαντικότερο κίνητρο είναι η οικονομική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού να παίρνει όσα παίρνει ο συνάδελφός του στην Κύπρο και σε πολλές άλλες χώρες της Ε.Ε.
    Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου μην περιμένετε αυτοαξιολογήσεις!!!!
    ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ!!!!»

    Η οικονομική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού είναι σίγουρο ότι αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την εκτέλεση του έργου του, όπως αναφέρθηκα στο σχόλιο του αρχικού ερωτήματος).Όμως αν ο εκπαιδευτικός δεν εμφορείται από απαγγελματική ευσυνειδησία και αυτοεκτίμηση, αλλά ρέπει προς τον «ωχαδερφισμό» και την αδιαφορία, τότε ΟΣΑ ΚΙ ΑΝ ΠΑΡΕΙ δεν θα επιτελέσει έργο. Αυτό που κατά βαση λείπει από το εκπαιδευτικό μας σύστημα σήμερα είναι σύστημα αρχών και από μεριάς πολιτείας, αλλά και από μεριάς ΜΕΡΟΥΣ του εκπαιδευτικού κόσμου.

    Να είστε πάντα καλά.

  • 22 Ιουνίου 2010, 21:47 | ΜΠΑΤΣΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    α.Κατάργηση της αυθεντίας των σχολ. συμβούλων
    β. Βεβαιότητα αξιοκρατίας

  • 22 Ιουνίου 2010, 20:16 | Κιλουκιώτης Μανώλης

    Η αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας είναι περίπου ως η περαίωση στις φορολογικές δηλώσεις . Αν κάνει κάποιος περαίωση αποφεύγει τον έλεγχο της Εφορίας . Αν κάνει μια Σχολική Μονάδα αυτοαξιολόγηση αποφεύγει την εξωτερική αξιολόγηση . Θεωρώ πάντως για κάποιο Σχολείο που οι Καθηγητές του εργάζονται συνειδητά δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε και είναι θετικό να κρίνουν οι ίδιοι το έργο τους.

  • 22 Ιουνίου 2010, 20:14 | Βασίλης

    Η αυτοαξιολόγιση είναι ένα δειλό βήμα. Δηλαδή το σχολείο θα θέτει μόνο του τα κριτήρια και τους στόχους και μετά θα αξιολογεί τις επιδόσεις του; Ας θέσουμε λοιπόν ως κριτήριο να πετύχει το 10% των μαθητών μας σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ και μετά ας θριαμβολογήσουμε που πέτυχε το 40%.

  • 22 Ιουνίου 2010, 20:00 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΕΡΕΣ

    Κατά την γνώμη μου πρέπει να πειστεί ο εκπαιδευτικός ότι θα ληφθεί υπόψη η γνώμη του και δεν θα φάει πόρτα από την ιεραρχία;

  • 22 Ιουνίου 2010, 19:29 | ΦΩΤΕΙΝΗ Δ.

    Το μοναδικό μας κίνητρο να είναι η βελτίωση του ελληνικού σχολείου και η αναβάθμιση του ρόλου μας, που τόσο έχει απαξιωθεί απο τη κοινωνία.

  • 22 Ιουνίου 2010, 18:53 | Δημήτρης

    1ο κίνητρο: Η αναγνώριση του έργου και της προσφοράς των εκπαιδευτικών από την Υπουργό, με λόγια και με έργα. Μπορεί να σκεφτεί κάτι καλό, είναι έξυπνη.
    2ο κίνητρο: η διαβεβαίωση ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν κινδυνεύει με απόλυση εξαιτίας της αξιολόγησης.
    3ο κίνητρο: η διαβεβαίωση (και η πράξη ασφαλώς) ότι θα αυξηθούν οι πόροι προς την παιδεία, προκειμένου να αναβαθμιστούν τα σχολεία ως χώροι διδασκαλίας, τα δοθούν στους εκπαιδευτικούς οι δυνατότητες ουσιαστικής επιμόρφωσης, κτλ.
    4ο κίνητρο: ηθικές αμοιβές για τους εκπαιδευτικούς που διακρίνονται.
    5ο κίνητρο: οικονομική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών (ας μη κάνουμε συγκρίσεις, όλοι γνωρίζουμε)
    6ο κίνητρο: ουσιαστική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην λήψη αποφάσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας, σε σχέση με την αξιολόγηση.

    Ρίχνουμε και μια ματιά στη βιβλιιογραφία για τα εσωτερικά και εξωτερικά κίνητρα.

  • 21 Ιουνίου 2010, 23:38 | ΔΕΣΠΟΙΝΑ

    Το κίνητρο είναι ο επαγγελματισμός και η προσωπική ευσυνειδησία. Κάποιος που εργάζεται δεν φοβάται να αξιολογηθεί να κριθεί ακόμα και να κατακριθεί προκειμένου να βελτιωθεί σαν επαγγελματίας και σαν άνθρωπος.
    Δυστυχώς πολλοί από τους εκπαιδευτικούς συναδέλφους δεν έχουν εργαστεί ποτέ στον ιδιωτικό τομέα και είναι βαθιά αλοτριωμένοι από το «δημόσιο» όπως αυτό λειτουργούσε μέχρι σήμερα. Φυσικό είναι να μήν θέλουν κανένας να τους βλέπει και να τους αξιολογεί.
    Δυστυχώς επίσης αυτοί οι ίδιοι αλοτριωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι καλούνται να οργανώσουν και να αξιολογήσουν τις σχολικές μονάδες τις οποίες διοικούν και τον μίζερο εαυτό τους. Φοβάμαι ότι το αποτέλεσμα θα είναι λάθος όπως και να το δεί κανείς.
    Κάθε καλή πρόθεση και πρόταση ενός ευσυνείδητου εκπαιδευτικού μπορεί να εκμηδενιστεί από έναν αγκυλωμένο διευθυντή σχολείου ή Διεύθυνσης.
    Σας μιλάω εκ πείρας!!
    Η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης και η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού θα ήταν το ιδεατό κίνητρο για ανθρώπους όμως που τους νοιάζει και κάτι άλλο πέρα από τα χρήματα… Γνωρίζετε πολλούς;;;
    Η αγάπη για τα παιδιά και το εκπαιδευτικό έργο υπάρχει;;;
    Η προσφορά στην κοινωνία και στη χώρα;;
    Η εκπαίδευση των αυριανών πολιτών και πολιτικών;;;
    Από μόνα τους αυτά είναι ισχυρά κίνητρα για μένα.
    Πολύ περισσότερο από τις συνδικαλιστικές κραυγές και ντιρεκτίβες.
    Προκειται για σχόλιο συναδέλφου που πραγματικά με κάλυψε πλήρως απλά θεώρησα καλό να το αναφέρω ξανά όλοκληρο γιατί ήταν το καλύτερο!!

  • 21 Ιουνίου 2010, 22:22 | sartr

    Διαβάστε το άρθρο του Νίκου Φωτόπουλου στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ της 19/06/2010 :

    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=174812

  • 21 Ιουνίου 2010, 16:27 | ΔΚ

    Στο ερώτημα για τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα και την εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης δεν έχω ακόμη σχηματίσει γνώμη αλλά για τα κίνητρα των υπολοίπων εμπλεκομένων δεν υπάρχει αμφιβολία :

    «Όπως είναι γνωστό η «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» χρηματοδοτείται από το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, το γνωστό μας Ε.Σ.Π.Α. (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007 – 2013). Το παραπάνω πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό € 7.200.000. Ας δούμε, όμως τι χρηματοδοτείται (ποιες είναι δηλαδή οι ενδεικτικές επιλέξιμες δαπάνες όπως περιγράφονται στο ΕΣΠΑ):
    · Αμοιβές μελών των επιμορφωτών
    · Έξοδα μετακίνησης και οδοιπορικά επιμορφωτών και επιμορφούμενων,
    · Κόστος ξενοδοχείων και εξοπλισμού,
    · Κόστος διαμονής διατροφής,
    · Αναλώσιμα, εκτυπώσεις και οποιαδήποτε μορφής τεκμηριωμένη δαπάνη απαιτείται για την υλοποίηση της δράσης
    · Αμοιβές ανά ανθρωπομήνα των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθυντών των σχολικών μονάδων

    Συμπέρασμα: 7.200.000€ θα πάνε σε επιμορφωτές, σχολικούς συμβούλους και διευθυντές σχολείων καθώς και στη «στέγαση και σίτιση» των σεμιναρίων. Μήπως αυτό εξηγεί και το ζήλο κάποιων για τη συμμετοχή σχολείων στο πρόγραμμα της αυτοαξιολόγησης;»

  • 20 Ιουνίου 2010, 23:27 | δάσκαλος

    ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΛΟΥΜΕ !!!

    Μόλις ενημερώθηκα από αιρετό της ΠΑΣΚ ότι φέτος αποσπάσεις θα γίνουν με το σταγονόμετρο και ζήτησε τα στοιχεία μου για να προωθήσει την απόσπασή μου (!).
    (Σήμερα όλοι οι αιρετοί τρέχουν να εξυπηρετήσουν όλα τους τα «βύσματα»).
    Μάλιστα είπε πώς όσοι δεν έχουν μέσον, φέτος δεν θα πάρουν απόσπαση (!!!).
    Δεν θέλω να το πιστέψω.
    Φυσικά και αρνήθηκα να δώσω τα στοιχεία μου.

    Καλύτερα να επιστρέψω στο νησί (με συνυπηρέτηση, δύο παιδιά και μόνιμη κατοικία)
    παρά να πουληθώ στο σάπιο σύστημα και να συνεχίσω να συντηρώ αυτό το σάπιο κράτος με το οποίο πιστεύω κι εσείς συγκρούεστε. Δε θα με πείραζε να το κάνω αν ήξερα ότι ισχύει το ίδιο για όλους και έχει πάψει να ισχύει το πελατειακό σύστημα.
    Αν όμως βγει αληθινή αυτή η δήλωση του αιρετού, ντρέπομαι.
    Και θα ντρέπομαι κυρίως για λογαριασμό σας κα. Διαμαντοπούλου που επαγγέλεστε και υπερασπίζεστε ένα διαφορετικό ήθος.
    Οι αιρετοί βέβαια κάνουν τη δουλειά τους (δημόσιες σχέσεις δηλαδή).
    Εσείς κυρία Διαμαντοπούλου θα κάνετε τη δουλειά σας να στείλετε όλο αυτό το γελοίο σινάφι σπίτι του;

    ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΛΟΥΜΕ !!!

  • 18 Ιουνίου 2010, 17:13 | Katrantsiotou Evi

    Το κίνητρο είναι ο επαγγελματισμός και η προσωπική ευσυνειδησία. Κάποιος που εργάζεται δεν φοβάται να αξιολογηθεί να κριθεί ακόμα και να κατακριθεί προκειμένου να βελτιωθεί σαν επαγγελματίας και σαν άνθρωπος.
    Δυστυχώς πολλοί από τους εκπαιδευτικούς συναδέλφους δεν έχουν εργαστεί ποτέ στον ιδιωτικό τομέα και είναι βαθιά αλοτριωμένοι από το «δημόσιο» όπως αυτό λειτουργούσε μέχρι σήμερα. Φυσικό είναι να μήν θέλουν κανένας να τους βλέπει και να τους αξιολογεί.
    Δυστυχώς επίσης αυτοί οι ίδιοι αλοτριωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι καλούνται να οργανώσουν και να αξιολογήσουν τις σχολικές μονάδες τις οποίες διοικούν και τον μίζερο εαυτό τους. Φοβάμαι ότι το αποτέλεσμα θα είναι λάθος όπως και να το δεί κανείς.
    Κάθε καλή πρόθεση και πρόταση ενός ευσυνείδητου εκπαιδευτικού μπορεί να εκμηδενιστεί από έναν αγκυλωμένο διευθυντή σχολείου ή Διεύθυνσης.
    Σας μιλάω εκ πείρας!!
    Η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης και η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού θα ήταν το ιδεατό κίνητρο για ανθρώπους όμως που τους νοιάζει και κάτι άλλο πέρα από τα χρήματα… Γνωρίζετε πολλούς;;;
    Η αγάπη για τα παιδιά και το εκπαιδευτικό έργο υπάρχει;;;
    Η προσφορά στην κοινωνία και στη χώρα;;
    Η εκπαίδευση των αυριανών πολιτών και πολιτικών;;;
    Από μόνα τους αυτά είναι ισχυρά κίνητρα για μένα.
    Πολύ περισσότερο από τις συνδικαλιστικές κραυγές και ντιρεκτίβες.

  • 18 Ιουνίου 2010, 14:46 | Μαριάνθη

    Αν θα καταλάβουν ότι τα αποτελέσματα της αυτοαξιολόγησης θα παρθούν σοβαρά από την πολιτική ηγεσία και δεν θα παραμείνει η αυτοαξιολόγηση μια ακόμα χρηματοδοτούμενη διαδικασία χωρίς αποτέλεσμα.

  • 18 Ιουνίου 2010, 13:03 | Panos

    Αναγνώριση των καλών προθέσεων εκατέρωθεν (ΥΠΕΠΘ-εκπαιδευτικοί).
    Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης.
    Εξάλειψη αντικινήτρων (ποινές, κλίμα φόβου, προσπαθειών χειραγώγησης)
    Δυνατότητα στον εκπαιδευτικό όχι μόνο να είναι παθητικός δέκτης (αξιολογούμενος) αλλά να συμμετέχει ενεργά στην όλη διαδικασία (να αξιολογεί, να προτείνει).
    Η αξιολόγηση να αρχίσει από τα μεσαία στελέχη (Προϊστάμενοι Δ/σεων εκπαίδευσης, Δ/ντες κλπ.) με τη συμμετοχή και των εκπαιδευτικών.

  • 18 Ιουνίου 2010, 12:46 | Stefanos

    Το σημαντικότερο κίνητρο είναι το οικονομικό. Αν κάποιος είναι σίγουρος ότι βρέξει-χιονίσει θα πάρει τα ίδια, τότε δεν θα ενδιαφερθεί για την ποιότητα της δουλειάς του.

    Επίσης, χρειάζεται και συμπληρωματικά ηθικά κίνητρα. Η άνοδος της εκτίμησης στα μάτια των ομοτίμων του είναι πολύ σημαντικό κίνητρο, αλλά μπορεί να επιρρεάσει μόνο θετικά (Hebbian learning).

    Οπότε, είναι απαραίτητη η (μέτρια) οικονομική επιβράβευση ή πρόστιμο (πχ οικονομικό βραβείο αν μαθητής του είναι αριστούχος ή πρόστιμο αν περάσουν κάτω από τον μέσο όρο των προηγούμενων ετών), και η (άφθονη) ηθική ικανοποίηση (πχ εκπαιδευτικός της χρονιάς, του σχολείου, του μήνα κλπ).

  • Η δυνατότητα της συνεχούς ανατροφοδότησης του σχεδιασμού και των πολιτικών του ΥΠΔΒΜΘ για συγκεκριμένες παρεμβάσεις (υποστηρικτικού, ενισχυτικού, αντισταθμιστικού, επιμορφωτικού χαρακτήρα)

    Η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης και η αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού

  • 17 Ιουνίου 2010, 22:31 | Σοφία

    Το σημαντικότερο κίνητρο που πρέπει να δοθεί, κατά τη γνώμη μου, είναι, για να αποκτήσει ο/η εκπαιδευτικός θετική αυτοεκτίμηση, να ανάκαμψει το ηθικό του, το οποίο έχει καταρρακωθεί εδώ και πολλά χρόνια, όχι μόνον εξ αιτίας του πενιχρού μισθού του αλλά και εξ αιτίας της απαξίωσης του επαγγέλματός του. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναλώνονται σε αγώνα επιβίωσης και κάποιοι επίσης, σε αγώνα κυνηγιού απόκτησης συνεχώς πολλαπλασιαζόμενων καταναλωτικών αγαθών, σύμφωνα με το κλίμα της εποχής, που δεν τους επιτρέπουν να σκεφτούν όσο θάπρεπε το λειτούργημά τους και να ενδιαφερθούν για την αναβάθμιση του ελληνικού σχολείου. Άλλωστε μέχρι τώρα δεν έχουν πεισθεί ότι υπάρχει βούληση για να διορθωθούν τα πράγματα στην Παιδεία.
    Οι δε σημερινές ζοφερές συγκυρίες επιτείνουν τα προβλήματα. Οι εκπαιδευτικοί είναι απελπισμένοι και επαγγελματικά εξουθενωμένοι…

  • 17 Ιουνίου 2010, 22:24 | Μιχάλης Κ

    Απορώ για τις αρνητικές ψήφους στο KOSTAS και Δημήτριος Κ τόσο πολύ διαφωνία; ρε μπας και μας δουλεύετε επισίμως, εκτός και είναι κατα λάθος από κάποιους που δεν ήξεραν, τουλάχιστον προσέξτε τι ψηφίζετε.
    ..δ. θα ήθελα να ρωτήσω, σε ποια χώρα ζούμε; βρίσκόμαστε σε σχολεία ή καπου τελειως άσχετα αποσπασμένοι γιατί αλλιως, τι σημαίνει; «Ναι …» είδαμε πολλούς συναδέλφους με μη πολιτική προσβαση να γίνονται έστω και υποδ στα σχολεία; εκτος και μιλαμε «Το να δώσεις σε όλους το ίδιο ποσό, ανεξαρτήτως της επίδοσης και απόδοσής τους θα είναι καταστροφικό» εννοούμε για το ποσο μακρυα ειναι η φουστα μας και τι εξυπηρετησεις κάνω ή εννοούμε ότι όλοι αυτοί που στην Ελληνική ιστορία της εκπάιδευσης εκδιώχτηκαν έως και την εποχή των πάλαι ποτέ επιθεωρητών ήταν παντελώς άσχετοι και η σημερινη εκπαίδευση δεν στηρίζετε σε δικές τους κενοτομίες και δεν τους οφείλουμε τίποτε.

  • 17 Ιουνίου 2010, 21:00 | Λιακοπούλου Ευστρατία

    Κίνητρο είναι η δυσαρέσκειά μας απέναντι στην κατάσταση του ελληνικού σχολείου. Επίσης, η θέλησή μας να επηρεάσουμε «έστω και ελάχιστα» αυτά που αποφασίζονται πριν από μας για εμάς. Κι ένα τρίτο: δουλεύουμε και δε φοβόμαστε αυτό να μετρηθεί.

  • 17 Ιουνίου 2010, 20:54 | athan64

    αν δεν κανω λαθος

    1,000,000 μαθητες
    180.000 εκπαιδευτικοι
    40,000-50,0000 αναπληρωτες
    δηλαδη

    ~ 250,000 εκπ. για 1,000,000 μαθητες
    αρα 4 μαθητες ανα εκπαιδευτικο

    και το βασικοτερο
    ολοι οι εκπαιδευτικοι στην ελλαδα ειναι perfect
    απο την στιγμη που δεν απολυεται κανεις
    οπως ολοι οι δημοσιοι υπαλληλοι , ειναι τελειοι

    Ελλας=perfect country with perfect people

  • 17 Ιουνίου 2010, 20:50 | TAKHS A

    Η ΕΡΩΤΗΣΗ είναι σαφέστατη!!!
    =Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα και την εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα=
    Ρωτάει για το συγκεκριμένο πρόγραμμα που δόθηκε με εγκύκλιο στα σχολεία.
    Βλέπω λοιπόν σχόλια αλλού-γιαλού και βλέπω επίσης χαμηλή βαθμολόγηση στην μοναδική απάντηση που δόθηκε για το συγκεκριμένο ερώτημα.
    Είτε η on line διαβούλευση είναι ανεπιτυχής ,είτε οι συμμετέχοντες δεν είναι συνάδελφοι (άρα πάλι η διαβούλευση απέτυχε ).

  • 17 Ιουνίου 2010, 16:37 | TAKHS A

    Tο πιο σημαντικό κίνητρο για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα και την εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα είναι η πλήρης αποσαφήνιση των πραγματικών θέσεων του Κράτους και όχι οι γενικότητες όπως καταγράφονται στην εγκύκλιο που στάλθηκε.
    Ένα άλλο πάλι σημαντικό κίνητρο είναι,η απλοποίηση των διαδικασιών που απαιτούνται και που θα πρέπει να περιοριστούν αυστηρά με ότι έχει σχέση με τα διδακτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικό,το πώς δηλαδή θα δουλέψουν με τους μαθητές και όχι θέματα διαχείρισης σχολικής μονάδας.Δεν είναι η δουλειά τους αυτή.
    Σε αντίθετη περίπτωση δύσκολα θα βρεθούν σχολεία που θα αποφασίσουν να λάβουν μέρος στο πιλοτικό αυτό στάδιο.

  • 17 Ιουνίου 2010, 16:05 | Δημήτρης

    Ναι στο οικονομικό κίνητρο αλλά όχι άκριτα.
    Δεν παράγουν όλοι έργο και δε δουλεύουν όλοι το ίδιο.
    Το να δώσεις σε όλους το ίδιο ποσό, ανεξαρτήτως της επίδοσης και απόδοσής τους θα είναι καταστροφικό.
    Άρα καλό είναι να υπάρξει μια σύνδεση της οικονομικής ενίσχυσης με την «αποτελεσματικότητα» είτε της σχολικής μονάδας είτε του εκπαιδευτικού (ή απλά με την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί).
    Και βέβαια το κίνητρο δεν πρέπει να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά μόνο ενισχυτικό και να επιβραβεύει τα σχολεία που πετυχαίνουν τους στόχους τους.

  • 17 Ιουνίου 2010, 15:11 | Δημήτριος Κ

    Θεωρώ οτι η συγκεκριμένη κατηγορία είναι εμπαικτική και ανούσια, τι παραπάνω να θέλει ένας εκπαιδευτικός απο τον να αμοίβεται λίγο καλύτερα απο τις καθαρίστριες του Υπ. Οικονομικών, Βουλής κλπ, και οι αποδοχές του να μήν είναι οι μισές του συνταξιούχου υπαλλήλου της ΔΕΗ.

    Πέιτε μου πώς ένας οποιοσδήποτε εν’ ενεργεία πτυχιούχος Δημόσιος Υπάλληλος μπορεί να εργάζεται με μισθο μικρότερο του συνταξιούχου ή της καθαρίστριας και ταυτόχρονα να ψάχνετε να βρείτε αν στραβά αρμενίζουμε …..

    Χωρίς καθόλου !!! και καμία εκτίμηση !!!! για το υποβιβαστικα έμμεσα υβριστικό στην πνευματική μου διαύγεια συγκεκριμένο Topic …..

  • 17 Ιουνίου 2010, 14:25 | KOSTAS

    Ας παίρνουν οι ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ επιτέλους μισθό όσο παίρνουν και οι καθαρίστριες και οι υπάλληλοι της Βουλής και θα είναι υπέρ ευχαριστημένοι!!!!

    ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ!!!

  • 17 Ιουνίου 2010, 14:22 | KOSTAS

    Το σημαντικότερο κίνητρο είναι η οικονομική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού να παίρνει όσα παίρνει ο συνάδελφός του στην Κύπρο και σε πολλές άλλες χώρες της Ε.Ε.

    Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου μην περιμένετε αυτοαξιολογήσεις!!!!

    ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ!!!!