Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 36 του ν.4310/2014 καταργούνται.
Άρθρο 37: Κινητικότητα ερευνητών
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί Ανώτατης Εκπαίδευσης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 02: Όργανα Ιδρύματος
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 03: Πρύτανης – Αντιπρυτάνεις
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 04: Σύγκλητος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05: Πρυτανικό Συμβούλιο
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 06: Σχολή
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 07: Τμήμα
- 164 ΣχόλιαΆρθρο 08: Μέλη ΔΕΠ
- 104 ΣχόλιαΆρθρο 09: Λοιπό Επιστημονικό Προσωπικό
- 87 ΣχόλιαΆρθρο 10:Φοιτητική Ιδιότητα
- 145 ΣχόλιαΆρθρο 11: Σπουδές
- 614 ΣχόλιαΆρθρο 12: Μετεγγραφές
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο
- 133 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τελικές και Μεταβατικές Διατάξεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 15: Αντικείμενο – Ορισμοί Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 16: Πεδίο εφαρμογής για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 17: Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18: Διαδικασία έγκρισης ΕΣΕΤΑΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19: Όργανα – Υπουργείο ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20: Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Επιστημονικός Σύνδεσμος
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22: Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23: Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Επιλογή, διορισμός μελών, λειτουργία ΕΣΕΚ
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ερευνητικά Κέντρα – Ινστιτούτα – Τεχνολογικοί φορείς
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διοικητικό Συμβούλιο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 27: Διευθυντής ερευνητικού κέντρου – Διευθυντές ινστιτούτων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 28: Επιστημονικό Συμβούλιο ερευνητικού κέντρου – Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο ινστιτούτων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29: Προσωπικό ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30: Πόροι των ερευνητικών κέντρων και τεχνολογικών φορέων – Αξιοποίηση της περιουσίας των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31: Δημόσια χρηματοδότηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32: Διαδικασία χρηματοδότησης έργων, μελετών και προγραμμάτων που υποβάλλονται για ΕΤΑΚ – Αξιολόγηση – Έλεγχος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33: Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 34: Επιλογή προσωπικού ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35: Εθνικός κατάλογος κριτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36: Αξιολόγηση ερευνητικών φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37: Κινητικότητα ερευνητών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38: Εποπτευόμενοι φορείς
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 39: Συμβάσεις ορισμένου χρόνου δημόσιων ερευνητικών φορέων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40: Αμοιβές αποδοτικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41: Αποσβέσεις
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 42: Μεταβατικές και Τελικές διατάξεις για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 43: Αντισταθμιστική Εκπαίδευση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 44: Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 45: Προγραμματισμός και κριτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46: Θέματα ΑΔΙΠΠΔΕ
- 3.528 ΣχόλιαΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 213 ΣχόλιαΆρθρο 48: Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 49: Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 50: Θέματα καθ’ υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες
- 74 ΣχόλιαΆρθρο 51: Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 52: Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 53: Λήξη θητείας μελών των ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΕΕΠ, Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε, Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε, Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε., Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54: Γνωμοδότηση Καλλιτεχνικών Επιτροπών και Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55: Ακύρωση επιστροφής μισθών επαναπροσληφθέντων εκπαιδευτικών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 56: Διάρθρωση Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου και 4ο έτος ειδίκευσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 57: Εργαστηριακά Κέντρα
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 58: Απόφοιτοι Λυκείου προηγούμενων ετών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59: Θέματα απόλυσης μαθητών Γ΄ τάξης Ημερήσιου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού ΓΕΛ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 60: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61: Κατανομή αρμοδιοτήτων καταργηθέντος Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.)
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 62: Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 63: Ομογενείς εκπαιδευτικοί σχολείων εξωτερικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Θητεία συλλογικών οργάνων διοίκησης ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το ΥΠΟΠΑΙΘΆρθρο 64: Θητεία συλλογικών οργάνων διοίκησης ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το ΥΠΟΠΑΙΘ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65: Οργανισμός Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 66: ΙΤΥΕ-Διόφαντος
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 67: Θέματα αρμοδιότητας Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π
- 179 ΣχόλιαΆρθρο 68: Θέματα Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.Ν.Γ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 69: Παράταση της λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. άλλων Υπουργείων
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 70: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων σε υπηρεσίες και φορείς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71: Αιγινήτειο ΝοσοκομείοΆρθρο 71: Αιγινήτειο Νοσοκομείο
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 72: Οργανισμός Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73: Πληρωμή αποζημιώσεωνΆρθρο 73: Πληρωμή αποζημιώσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 74: Θητεία εκπαιδευτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Θέματα αρμοδιότητας Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76: Μετατροπή θέσεων εκκλησιαστικών υπαλλήλωνΆρθρο 76: Μετατροπή θέσεων εκκλησιαστικών υπαλλήλων
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 77: Καταργούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 78: Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Ιουνίου 2015, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Ιουνίου 2015, 09:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 6050 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
17. Εκ παραδρομής προφανώς δεν δίνεται η δυνατότητα απασχόλησης ερευνητών σε επιχείρηση της ημεδαπής ενώ δίνεται για επιχειρήσεις της αλλοδαπής.
Ν. 4310/2014 – Άρθρο 36, Παρ. 4. – Προσθήκη: «Ερευνητές των ελληνικών….έρευνας και ανάπτυξης επιχείρησης της αλλοδαπής και της ημεδαπής χωρίς να ….»
Το πλήρες κείμενο του Συλλόγου Ερευνητών ΙΤΕ: http://www.forth.gr/rc/
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ
Άρθρο 37 – Κινητικότητα Ερευνητών
Παρατηρήσεις / προτεινόμενες ρυθμίσεις:
Ως θετική αποτιμάται η απαλοιφή των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 36.
Πρόταση της ΕΕΕ:
Οι Ερευνητές να έχουν τη δυνατότητα απασχόλησης για ορισμένο χρόνο σε θέση Ερευνητή Ερευνητικού Κέντρου, ΑΕΙ ή τμήματος έρευνας και ανάπτυξης επιχείρησης και της ημεδαπής (όχι μόνο της αλλοδαπής, βλ. παρ. 2). Αντίστοιχη ρύθμιση να προστεθεί και στο Άρθρο 28 για τις ερευνητικές άδειες.
Άρθρο 37: Κινητικότητα ερευνητών
Σχόλιο παρ. 4 άρθ. 36 Ν. 4310/14: η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 36 του Ν. 4310/14 περί δυνατότητας απασχόλησης για ορισμένο χρόνο σε θέση ερευνητή ερευνητικού οργανισμού ή τμήματος έρευνας και ανάπτυξης επιχείρησης της αλλοδαπής θα πρέπει να επεκταθεί σε κάθε εργαζόμενο στα ΕΚ, καθώς η δυνατότητα αυτή δεν αφορά τον όποιο επαγγελματικό τίτλο αλλά την πραγματική επαγγελματική δεξιότητα ενός εργαζομένου που είναι επιθυμητός σε κάποια επιχείρηση. Επιπλέον, η πρόνοια όπως ισχύει δεν συμμορφώνεται με τα προβλεπόμενα στην Ευρωπαϊκή Σύσταση της 11ης Μαρτίου 2005 «Χάρτα του Ερευνητή – Κώδικας δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών».
Σύμφωνα με τις πρόνοιες της «Χάρτας του Ερευνητή» οποιαδήποτε εμπειρία κινητικότητας, π.χ. η διαμονή σε άλλη χώρα/περιοχή ή σε άλλο ερευνητικό πλαίσιο (δημόσιο ή ιδιωτικό) ή μια αλλαγή από έναν επιστημονικό κλάδο ή τομέα σε άλλο, είτε ως μέρος της αρχικής ερευνητικής κατάρτισης είτε σε μεταγενέστερο στάδιο της ερευνητικής σταδιοδρομίας, ή εικονική κινητικότητα, θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια πολύτιμη συμβολή στην επαγγελματική ανάπτυξη του νέου ή πεπειραμένου ερευνητή. Γι’ αυτό ο νομοθέτης οφείλει να αναγνωρίζει την αξία της γεωγραφικής, διατομεακής, διεπιστημονικής έρευνας. Η διεπιστημονική κινητικότητα καθώς και η κινητικότητα μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, πρέπει να θεωρείται σημαντικό μέσο ενίσχυσης των επιστημονικών γνώσεων και της επαγγελματικής εξέλιξης σε οποιοδήποτε στάδιο της σταδιοδρομίας ενός ερευνητή. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να προωθηθούν τέτοιες επιλογές στην στρατηγική επαγγελματικής εξέλιξης, να εκτιμώνται πλήρως και να αναγνωρίζεται κάθε εμπειρία κινητικότητας στο πλαίσιο του συστήματος επαγγελματικής ανέλιξης/αξιολόγησης.
Προτεινόμενη τροποποίηση τίτλου άρθρου 37: «Κινητικότητα προσωπικού των ΕΚ»
Προτεινόμενη τροποποίηση παρ. 4 άρθ 36 Ν. 4310/14: «Προσωπικό των ΕΚ έχει τη δυνατότητα απασχόλησης για ορισμένο χρόνο σε θέση ερευνητή ερευνητικού οργανισμού ή τμήματος έρευνας και ανάπτυξης επιχείρησης της αλλοδαπής χωρίς να παραιτηθεί από τη θέση του στον ελληνικό δημόσιο ερευνητικό οργανισμό (ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ), εφόσον έχουν λάβει άδεια άνευ αποδοχών μετά από σχετική απόφαση του διοικητικού συμβουλίου ή αρμόδιου οργάνου διοίκησης του ελληνικού δημοσίου ερευνητικού οργανισμού. Η άδεια μπορεί να ανακληθεί κατά την διακριτική ευχέρεια του δημόσιου ερευνητικού οργανισμού μετά από προειδοποίηση έξι μηνών και το προσωπικό υποχρεούται να επιστρέψει στη θέση του. Σε περίπτωση μη επιστροφής λογίζεται ότι έχει υποβάλει την παραίτησή του και έχει λυθεί η σχέση του με τον δημόσιο ερευνητικό οργανισμό».
Οι Ερευνητές να έχουν τη δυνατότητα απασχόλησης για ορισμένο χρόνο σε θέση Ερευνητή Ερευνητικού Κέντρου, ΑΕΙ ή τμήματος έρευνας και ανάπτυξης επιχείρησης και της ημεδαπής (όχι μόνο της αλλοδαπής, βλ. παρ. 2)
Άρθρο 37
1.
Αναφορικά με την Κινητικότητα των Ερευνητών, προτείνεται η προσθήκη της ακόλουθης παραγράφου: «Ερευνητές και ΕΛΕ έχουν τη δυνατότητα, κατόπιν αίτησής τους να αποσπασθούν σε άλλο εθνικό ερευνητικό κέντρο, ακαδημαϊκό κέντρο, ανεξάρτητο ινστιτούτο ή ακαδημαϊκό ινστιτούτο. Η απόσπαση ενεργείται ή για λόγους εύρυθμης λειτουργίας της έρευνας, ή ορθολογικής αξιοποίησης του ερευνητικού προσωπικού και εγκαταστάσεων, ή στο πλαίσιο συμπράξεων και κοινών ερευνητικών προγραμμάτων, ύστερα από αίτηση του αποσπωμένου και με τη σύμφωνη γνώμη του Δ.Σ. των κέντρων, με την έγκριση του Γενικού Γραμματέα Έρευνας και Τεχνολογίας και του αρμόδιου για ζητήματα έρευνας Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ο χρόνος απόσπασης ορίζεται με τη σχετική υπουργική απόφαση ανάλογα με τη διάρκεια ανάγκης παροχής του έργου».
2.
Προτείνεται η ακόλουθη Τροπολογία-αναδιατύπωση στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 28 §2 του νόμου 4310/2014: «2. Σε ερευνητές όλων των βαθμίδων μετά από αίτησή τους, η οποία συνοδεύεται με το προτεινόμενο πρόγραμμα ερευνητικής δραστηριότητάς τους και τη σύμφωνη γνώμη του διευθυντή του ινστιτούτου, στο οποίο υπηρετούν, εγκρίνεται, εφόσον δεν παρακωλύεται η λειτουργία του ερευνητικού κέντρου, με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου, η χορήγηση ή τροποποίηση ερευνητικής άδειας ή άδειας αξιοποίησης εφευρέσεώς του, με σκοπό τον εμπλουτισμό των γνώσεών τους μέσω της συμμετοχής τους σε ερευνητικό έργο ερευνητικού οργανισμού της αλλοδαπής ή της ημεδαπής».
Με την προσθήκη αυτή καθίσταται δυνατή η κινητικότητα των ερευνητών όχι μόνο στην αλλοδαπή, αλλά και εντός του Ελληνικού ερευνητικού-ακαδημαϊκού ιστού.
Άρθρο 37: Κινητικότητα ερευνητών
Σχόλιο παρ. 4 άρθ 36 Ν. 4310/14: η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 36 του Ν. 4310/14 περί δυνατότητας απασχόλησης για ορισμένο χρόνο σε θέση ερευνητή ερευνητικού οργανισμού ή τμήματος έρευνας και ανάπτυξης επιχείρησης της αλλοδαπής θα πρέπει να επεκταθεί κάθε εργαζόμενο στα ΕΚ, καθώς η δυνατότητα αυτή δεν απευθύνεται τον όποιο επαγγελματικό τίτλο αλλά στην πραγματική επαγγελματική δεξιότητα ενός εργαζομένου, που είναι χρήσιμη σε κάποια επιχείρηση. Επιπλέον, η πρόνοια όπως ισχύει στον Ν. 4310/14 δεν συμμορφώνεται με τα προβλεπόμενα στην Ευρωπαϊκή Σύσταση της 11ης Μαρτίου 2005 «Χάρτα του Ερευνητή», που αποτελεί κριτήριο χρηματοδότησης του ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού πλαισίου Horizon 2020. Η συμμόρφωση με την Ευρωπαϊκή Σύσταση – παρότι μη υποχρεωτική εκ του ευρωπαϊκού πλαισίου – είναι πρακτικά επιβεβλημένη από το χρηματοδοτικό πλαίσιο Horizon 2020 και ως εκ τούτου η μη πλήρης εφαρμογή της από το Νόμο θέτει εν αμφιβόλω μελλοντικές συμμετοχές σε χρηματοδοτικές προτάσεις όλων των ερευνητικών φορέων της χώρας. Προς τούτο απαιτείται νομοτεχνική βελτίωση.
Σύμφωνα με τις πρόνοιες της «Χάρτα του Ερευνητή», οποιαδήποτε εμπειρία κινητικότητας, π.χ. η διαμονή σε άλλη χώρα/περιοχή ή σε άλλο ερευνητικό πλαίσιο (δημόσιο ή ιδιωτικό) ή μια αλλαγή από έναν επιστημονικό κλάδο ή τομέα σε άλλο, είτε ως μέρος της αρχικής ερευνητικής κατάρτισης είτε σε μεταγενέστερο στάδιο της ερευνητικής σταδιοδρομίας, ή η εικονική κινητικότητα, θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια πολύτιμη συμβολή στην επαγγελματική ανάπτυξη του νέου ή πεπειραμένου ερευνητή. Γι’ αυτό ο νομοθέτης οφείλει να αναγνωρίζει την αξία της γεωγραφικής, διατομεακής, διεπιστημονικής έρευνας. Η κινητικότητα, καθώς και η κινητικότητα μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, πρέπει να θεωρείται σημαντικό μέσο ενίσχυσης των επιστημονικών γνώσεων και της επαγγελματικής εξέλιξης σε οποιοδήποτε στάδιο της σταδιοδρομίας ενός ερευνητή. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να προωθηθούν τέτοιες επιλογές στην στρατηγική επαγγελματικής εξέλιξης, να εκτιμώνται πλήρως και να αναγνωρίζεται κάθε εμπειρία κινητικότητας στο πλαίσιο του συστήματος επαγγελματικής εξέλιξης/αξιολόγησης, χωρίς αυτή η κινητικότητα να εμποδίζεται ή να ανακαλείται αυθαίρετα χωρίς αιτιολόγηση.
Τροποποίηση τίτλου άρθρου 37: «Κινητικότητα προσωπικού των ΕΚ»
Τροποποίηση παρ. 4 άρθ 36 Ν. 4310/14: «Προσωπικό των ΕΚ έχει τη δυνατότητα απασχόλησης για ορισμένο χρόνο σε θέση ερευνητή ερευνητικού οργανισμού ή τμήματος έρευνας και ανάπτυξης επιχείρησης της αλλοδαπής χωρίς να παραιτηθεί από τη θέση του στον ελληνικό δημόσιο ερευνητικό οργανισμό (ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ), εφόσον έχει λάβει άδεια άνευ αποδοχών μετά από σχετική απόφαση του διοικητικού συμβουλίου ή αρμόδιου οργάνου διοίκησης του ελληνικού δημοσίου ερευνητικού οργανισμού. Η άδεια μπορεί να ανακληθεί με αιτιολογημένη απόφαση του δημόσιου ερευνητικού οργανισμού μετά από προειδοποίηση έξι μηνών και το προσωπικό υποχρεούται να επιστρέψει στη θέση του. Σε περίπτωση μη επιστροφής λογίζεται ότι έχει υποβάλει την παραίτησή του και έχει λυθεί η σχέση του με τον δημόσιο ερευνητικό οργανισμό».
Το πλήρες κείμενο του ΣΕΙΤΕ: http://www.forth.gr/se/pdfs/ΣΕΙΤΕ_2015-06-26_259.pdf
Ο υπό διαβούλευση Νόμος για την Έρευνα δεν προβλέπει τίποτα σχετικά με την δι-ιδρυματική κινητικότητα μεταξύ ΑΕΙ και ερευνητικών κέντρων, ερευνητών και μελών ΔΕΠ, στο πλαίσιο ερευνητικών και εκπαιδευτικών αδειών, αποσπάσεων και μετακλήσεων, όπως πρότεινε η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών σε παλιότερη διαβούλευση (16-12-2010). Πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί πολλούς ερευνητές και δεν αντιμετωπίζεται επαρκώς [σύμφωνα με το άρθρο 22 του Ν 1894/1990 επιτρεπόταν μόνο η απόσπαση ερευνητών σε άλλο εθνικό ερευνητικό κέντρο, ακαδημαϊκό κέντρο, ανεξάρτητο ινστιτούτο ή ακαδημαϊκό ινστιτούτο, όταν συνέτρεχαν ειδικές συνθήκες]. Μια ξεκάθαρη διάταξη που θα επιτρέπει όχι μόνο την προσωρινή, αλλά και τη μόνιμη ισότιμη μετακίνηση ερευνητών και ΔΕΠ 1) θα ενισχύσει τη στελέχωση ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων με αξιόλογο επιστημονικό προσωπικό, ιδιαίτερα υπό τις παρούσες συνθήκες που οι νέες προσλήψεις έχουν μειωθεί αισθητά και 2) θα λειτουργήσει ευεργετικά για πολλές οικογένειες ερευνητών και μελών ΔΕΠ που αναγκάζονται να συντηρούν σπίτια σε δύο διαφορετικές πόλεις, κάτι που είναι δυσβάστακτο μετά τις συνεχόμενες μειώσεις αποδοχών.