1. Το Συμβούλιο, όπως ορίζεται στο άρθρο 8 του ν.4009/2011 (Α’ 195), καταργείται και οι αρμοδιότητές του ασκούνται από τα όργανα Ιδρύματος της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
2. Το άρθρο 8 του ν.4009/2011 (Α’ 195) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα όργανα των Α.Ε.Ι. είναι η Σύγκλητος, το Πρυτανικό Συμβούλιο, ο Πρύτανης, και oι Αντιπρυτάνεις.
2. α) Οι ειδικότερες αρχές και κανόνες λειτουργίας, η οργάνωση και οι επί μέρους στόχοι κάθε Ιδρύματος ορίζονται με τον Εσωτερικό Κανονισμό του.
β) Ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων με απόφασή του δύναται να καταρτίσει πρότυπο Εσωτερικό Κανονισμό των Α.Ε.Ι., ο οποίος ισχύει, εν όλω ή συμπληρωματικά, μέχρι την προσαρμογή των υπαρχόντων ή την κατάρτιση των νέων Εσωτερικών Κανονισμών των Α.Ε.Ι.».
Άρθρο 02: Όργανα Ιδρύματος
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί Ανώτατης Εκπαίδευσης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 02: Όργανα Ιδρύματος
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 03: Πρύτανης – Αντιπρυτάνεις
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 04: Σύγκλητος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 05: Πρυτανικό Συμβούλιο
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 06: Σχολή
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 07: Τμήμα
- 164 ΣχόλιαΆρθρο 08: Μέλη ΔΕΠ
- 104 ΣχόλιαΆρθρο 09: Λοιπό Επιστημονικό Προσωπικό
- 87 ΣχόλιαΆρθρο 10:Φοιτητική Ιδιότητα
- 145 ΣχόλιαΆρθρο 11: Σπουδές
- 614 ΣχόλιαΆρθρο 12: Μετεγγραφές
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο
- 133 ΣχόλιαΆρθρο 14: Τελικές και Μεταβατικές Διατάξεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 15: Αντικείμενο – Ορισμοί Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 16: Πεδίο εφαρμογής για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 17: Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18: Διαδικασία έγκρισης ΕΣΕΤΑΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19: Όργανα – Υπουργείο ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20: Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Επιστημονικός Σύνδεσμος
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22: Περιφερειακό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΣΕΚ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23: Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΣΕΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Επιλογή, διορισμός μελών, λειτουργία ΕΣΕΚ
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 25: Ερευνητικά Κέντρα – Ινστιτούτα – Τεχνολογικοί φορείς
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διοικητικό Συμβούλιο
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 27: Διευθυντής ερευνητικού κέντρου – Διευθυντές ινστιτούτων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 28: Επιστημονικό Συμβούλιο ερευνητικού κέντρου – Επιστημονικό Γνωμοδοτικό Συμβούλιο ινστιτούτων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 29: Προσωπικό ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30: Πόροι των ερευνητικών κέντρων και τεχνολογικών φορέων – Αξιοποίηση της περιουσίας των ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31: Δημόσια χρηματοδότηση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32: Διαδικασία χρηματοδότησης έργων, μελετών και προγραμμάτων που υποβάλλονται για ΕΤΑΚ – Αξιολόγηση – Έλεγχος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33: Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 34: Επιλογή προσωπικού ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35: Εθνικός κατάλογος κριτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36: Αξιολόγηση ερευνητικών φορέων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37: Κινητικότητα ερευνητών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38: Εποπτευόμενοι φορείς
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 39: Συμβάσεις ορισμένου χρόνου δημόσιων ερευνητικών φορέων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40: Αμοιβές αποδοτικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41: Αποσβέσεις
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 42: Μεταβατικές και Τελικές διατάξεις για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 43: Αντισταθμιστική Εκπαίδευση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 44: Λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 45: Προγραμματισμός και κριτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46: Θέματα ΑΔΙΠΠΔΕ
- 3.528 ΣχόλιαΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 213 ΣχόλιαΆρθρο 48: Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 49: Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 50: Θέματα καθ’ υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες
- 74 ΣχόλιαΆρθρο 51: Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 52: Ομαλή λειτουργία δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 53: Λήξη θητείας μελών των ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΕΕΠ, Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε, Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε, Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε., Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54: Γνωμοδότηση Καλλιτεχνικών Επιτροπών και Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55: Ακύρωση επιστροφής μισθών επαναπροσληφθέντων εκπαιδευτικών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 56: Διάρθρωση Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου και 4ο έτος ειδίκευσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 57: Εργαστηριακά Κέντρα
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 58: Απόφοιτοι Λυκείου προηγούμενων ετών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59: Θέματα απόλυσης μαθητών Γ΄ τάξης Ημερήσιου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού ΓΕΛ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 60: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61: Κατανομή αρμοδιοτήτων καταργηθέντος Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.)
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 62: Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 63: Ομογενείς εκπαιδευτικοί σχολείων εξωτερικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Θητεία συλλογικών οργάνων διοίκησης ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το ΥΠΟΠΑΙΘΆρθρο 64: Θητεία συλλογικών οργάνων διοίκησης ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ εποπτευόμενα από το ΥΠΟΠΑΙΘ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 65: Οργανισμός Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 66: ΙΤΥΕ-Διόφαντος
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 67: Θέματα αρμοδιότητας Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π
- 179 ΣχόλιαΆρθρο 68: Θέματα Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.Ν.Γ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 69: Παράταση της λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ. άλλων Υπουργείων
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 70: Αποσπάσεις εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων σε υπηρεσίες και φορείς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71: Αιγινήτειο ΝοσοκομείοΆρθρο 71: Αιγινήτειο Νοσοκομείο
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 72: Οργανισμός Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73: Πληρωμή αποζημιώσεωνΆρθρο 73: Πληρωμή αποζημιώσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 74: Θητεία εκπαιδευτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75: Θέματα αρμοδιότητας Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76: Μετατροπή θέσεων εκκλησιαστικών υπαλλήλωνΆρθρο 76: Μετατροπή θέσεων εκκλησιαστικών υπαλλήλων
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 77: Καταργούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 78: Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Ιουνίου 2015, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Ιουνίου 2015, 09:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
14 Σχόλια 6050 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Τα Σ.Ι., με σημαντικές αρμοδιότητες στα πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Β. Αμερικής, έχουν καθοριστικό ρόλο στα αντίστοιχα ιδρύματα. Ιδιαίτερη σημαντική η παρουσία των αποφοίτων των πανεπιστημίων σε αυτά. Οι απόφοιτοι γνωρίζουν καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο τις αδυναμίες των καθηγητών, των προγραμμάτων σπουδών, εάν τα ΑΕΙ τους βοήθησαν στο ξεκίνημα της μετέπειτα πορείας τους και μπορούν να προσφέρουν ουσιαστικές προτάσεις για βελτιώσεις. Εμείς αποφασίσαμε να καταργήσουμε τα Σ.Ι. χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια αξιολόγησή τους, χωρίς να έχει δοθεί η ευκαιρία να γίνουν οι όποιες απαραίτητες διορθώσεις στο θεσμικό πλαίσιο. Είμαι σίγουρη ότι, μετά την πρώτη θητεία των Σ.Ι., τα μέλη των Σ.Ι. και της ακαδημαϊκής κοινότητας θα μπορούσαν να καταθέσουν πολύτιμες προτάσεις βελτίωσης.
Είμαι αντίθετη στην κατάργηση των Σ.Ι..
Τα Συμβούλια μη έχοντας ξεκάθαρες αρμοδιότητες δε μπόρεσαν να λειτουργήσουν σωστά. Ο επανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων τους θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο. Δε μπορούμε κάθε δύο χρόνια να αλλάζουμε το θεσμικό πλαίσιο της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πως θα μπορέσουν τα Ιδρύματα να έχουν την ηρεμία που απαιτείται ώστε να επιτελέσουν το ρόλο τους απέναντι στη χώρα και τον Έλληνα πολίτη?
Η κατάργηση του θεσμού των Συμβουλίων Ιδρύματος αφήνει ένα εμφανές κενό στην δημιουργία Πανεπιστημιακών θεσμών που συνδέονται με τη διαμόρφωση στρατηγικής των Πανεπιστημίων, τόσο για την ανάπτυξη τους όσο και για την και την εξωστρέφειά και τη σύνδεσή τους με την κοινωνία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Επίσης, το Συμβούλιο ασκεί καθορισμένες ελεγκτικές συμβουλευτικές και εποπτικές αρμοδιότητες και θεωρούμε ότι δε θα πρέπει να καταργηθούν.
Οι εργαζόμενοι σε ένα Ίδρυμα υπηρετούν σε αυτό για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχοντας έτσι στενή σύνδεση με τον χώρο εργασίας τους και ιδιαιτέρως σφαιρική και βαθειά άποψη.
Από την άλλη, οι φοιτητές, παρότι συνιστούν το επίκεντρο και τον ζωτικότερο παράγοντα των Παν/μίων, έχουν εκ των πραγμάτων μια παρουσία εφήμερη, είναι αναπόφευκτα εξαρτώμενοι από αυτούς που καλούνται να εκλέξουν, ενώ πολλοί εξ αυτών θα έχουν αποχωρήσει από το Ίδρυμα, έχοντας, όμως, συνδιαμορφώσει, εν τω μεταξύ, σε υψηλό ποσοστό και, κατ’ επέκταση, έχοντας κληροδοτήσει με την ψήφο τους μια Διοίκηση στους εργαζόμενους που παραμένουν και στους συμφοιτητές τους που ακολουθούν. (Ας μην αναφερθούμε στις κομματικές νεολαίες…)
Εν τούτοις, το ποσοστό βαρύτητας ψήφου που αναλογεί στους εργαζόμενους-μέλη ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, καθώς και Δ.Υ. (οι περισσότεροι υπηρετούν για μεγαλύτερο διάστημα και από αυτό των υποψηφίων), μόνον εμπαιγμό μπορεί να συνιστά.
Παράλληλα και ακόμη χειρότερα, οι Φορείς ΕΕΠ και ΕΔΙΠ συνιστούν κατηγορίες του διδακτικού προσωπικού, άρα έχουν περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά με το ΔΕΠ, εν τούτοις εντάσσονται σε κοινή κάλπη με το Διοικητικό Προσωπικό, έναν ζωτικό μεν φορέα, αλλά με τελείως διαφορετικής φύσης έργο και, κυρίως, ασύγκριτα πολυπληθέστερο, πράγμα που επί της ουσίας αφανίζει σχεδόν ολοκληρωτικώς και αυτό το ελάχιστο εκλογικό ποσοστό που θα έπρεπε να αναλογεί στις υπόλοιπες κατηγορίες διδακτικού προσωπικού (καθώς και στο ΕΤΕΠ).
Η διαμόρφωση των συγκεκριμένων ποσοστών στο Σ/Ν παραπέμπει περισσότερο σε λαϊκίστικη πολιτική, πάρα σε ουσιωδώς δημοκρατική και ακαδημαϊκή θεώρηση.
Θετικό και αναμενόμενο ο νέος Νόμος να αποκαθιστά τον ρόλο και την οντότητα των Συλλογικών Οργάνων των Φορέων εργαζομένων, αναθέτοντας σε αυτά την ευθύνη για την ανάδειξη των εκπροσώπων των αντιστοίχων κατηγοριών εργαζομένων στα Όργανα Διοίκησης. Εν τούτοις, επειδή το δικαίωμα της (στοιχειώδους έστω) εκπροσώπησης της κάθε κατηγορίας εργαζομένων θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι ιδιαιτέρως σεβαστό από την ηγεσία του Υπουργείου, για συμβολικούς, ηθικούς και δεοντολογικούς λόγους θα πρέπει ο Νόμος απαραιτήτως να προβλέπει πώς αυτοί θα ορίζονται στην περίπτωση που δεν υφίσταται οικείο Συλλογικό Όργανο. Πρέπει να γίνει προσθήκη, π.χ., ότι σε αυτήν την περίπτωση η διαδικασία κινείται με ευθύνη της Διοίκησης του οικείου Ιδρύματος.
Το ΔΣ του Συλλόγου ΔΕΠ ΕΜΠ διαπιστώνει ότι το Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα, την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΟΠΑΙΘ) ικανοποιεί, ως μεταβατικό στάδιο, τις πάγιες διεκδικήσεις του για την επαναφορά της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο αναφορικά με:
• Την κατάργηση των Ν. 4009/11, 4076/12 και 4115/13 και των παραγώγων τους
• Τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από τα μονοπρόσωπα Όργανα (Πρύτανης, Κοσμήτορας) στα Συλλογικά (Σύγκλητος, Πρυτανικό Συμβούλιο, ΓΣ Σχολής)
• Τη λειτουργία των συλλογικών οργάνων (Σύγκλητος, ΓΣ Σχολής) με αντιπροσωπευτική συμμετοχή όλης της Πανεπιστημιακής κοινότητας, μελών ΔΕΠ, εργαζομένων και φοιτητών
• Τη διενέργεια ελεύθερων εκλογών στα Πανεπιστήμια με συμμετοχή ολόκληρης της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Παράλληλα, το ΔΣ του Συλλόγου ΔΕΠ ΕΜΠ διεκδικεί από την Κυβέρνηση να ξεκινήσει άμεσα το διάλογο με την πανεπιστημιακή κοινότητα για ένα νέο νόμο-πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση, στην κατεύθυνση μιας αναβαθμισμένης δημόσιας, και δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς δίδακτρα, με κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δαπανών αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό και μακριά από κάθε είδους επιχειρηματική δραστηριότητα, με σεβασμό στο αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων και στην πραγματική δημοκρατία, μακριά από καταστάσεις του παρελθόντος που αμαύρωσαν την ακαδημαϊκή ελευθερία.
β) Ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων με απόφασή του δύναται να καταρτίσει πρότυπο Εσωτερικό Κανονισμό των Α.Ε.Ι., ο οποίος ισχύει, εν όλω ή συμπληρωματικά, μέχρι την προσαρμογή των υπαρχόντων ή την κατάρτιση των νέων Εσωτερικών Κανονισμών των Α.Ε.Ι.».
ΕΩΣ ΤΟΤΕ (την κατάρτιση του πρότυπου ΕΣ των ΑΕΙ) θα ισχύει ο ισχύον;
Γιατί με τους Οργανισμούς υπήρχαν στενά περιθώρια να υποβληθούν στο Υπουργείο, όπως και έγινε (Ιούνιος 2014) και έκτοτε η τύχη τους έχει χαθεί σε ελέγχους Επιτροπών… και ουδέν νεότερον έκτοτε δεν προέκυψε, φαντάζομαι όμως οι Επιτροπές πληρώθηκαν για το έργο τους
Συγχαρητήρια!
Η κατάργηση των συμβουλίων, τα οποία ουσιαστικά δε λειτούργησαν αρκετό χρόνο έτσι ώστε να αξιολογηθούν, είναι νομίζω μια από τις διατάξεις που δικαιολογούν την άποψη, ότι το παρόν νομοσχέδιο είναι μια συντηρητική στροφή προς εποχές μιζέριας και επαρχιωτισμού των Ελληνικών πανεπιστημίων.
Το νόημα της θέσπισης των Συμβουλίων ήταν η μεταβίβαση ελεγκτικών αρμοδιοτήτων του Υπουργείου σε εσωτερικά όργανα των ΑΕΙ. Κατά παράβαση αυτής της αρχής στο ν.4009/11 αποδόθηκαν αρμοδιότητες στα Συμβούλια που δεν ανήκαν στο Υπουργείο και που οδήγησαν σε προβληματικές ενέργειες κάποιων Συμβουλίων.
Απαιτείται κατά τη γνώμη μου ο επαναπροσδιορισμός των αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων, όχι η κατάργησή τους. Να αφαιρεθεί η αρμοδιότητα προ-επιλογής υποψηφίων πρυτάνεων για παράδειγμα. Να διατηρηθεί η αρμοδιότητα οικονομικού ελέγχου.
ΚΑΛΩΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ «Σ.Ι.». ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ, ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΘΕΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΩΝ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΤΩΝ Α.Ε.Ι., ΕΝΏ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ «ΕΚΚΩΦΑΝΤΙΚΗ ΣΙΩΠΗ» ΟΤΑΝ ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΜΙΚΟ ΕΡΕΙΣΜΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ (ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΝ) ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ (βλ. διαθεσιμότητες το 2013, οι οποίες άφησαν να ρημάξουν πολλές υπηρεσίες των μεγάλων Α.Ε.Ι.).
Η απόπειρα εισαγωγής κοινωνικών στοιχείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, έστω και άτολμα, μέσω των Συμβουλίων Διοίκησης δεν απέτυχε, την απέτυχε το παρόν άρθρο και θέτει αυτή αποκλειστικό φέουδο των διδασκόντων και πολύ περισσότερο των διδασκομένων… Να ορίζουν αυτοί και μόνον το τι πρέπει να συμβαίνει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!
Έτσι για να διαιωνισθεί το αποτυχημένο πρότυπο του 1980!
Στην παρ. 2β δε ο νομοθέτης σκόπιμα αοριστολογεί με τελικό σκοπό το κάθε Ίδρυμα να μπορεί να κάνει τα δικά του με χρήματα φυσικά όλων των φορολογουμένων…! Ούτε υποχρέωση σε κάποια πρότυπα με έμφαση στην αριστεία και στην καλοδιοίκηση, ούτε υποχρέωση σε χρονικούς περιορισμούς εφαρμογής τους…! ‘Ετσι για να υπάρχουν και αυτοί, άσχετα με το εάν μέσω αυτών η κακοδιοίκηση και αυθαιρεσία βασιλεύει…!
Είμαι απολύτως αντίθετος στην κατάργηση του Συμβουλίου Διοίκησης. Σε όλα τα ΑΕΙ της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής υπάρχουν με κάποια μορφή τα Συμβουλίου Διοίκησης και αποτελούνται από επιστήμονες διεθνούς φήμης, όπως και εδώ. Σε αυτά τα συμβούλια συχνά συμμετέχουν και επιτυχημένοι επαγγελματίες, οι οποίοι αποτελούν σύνδεσμο μεταξύ της έρευνας των ΑΕΙ και των αναγκών της κοινωνίας. Η βασική δε έρευνα χρηματοδοτείται από εισροές μέσω κρατικών κονδυλίων και προγραμμάτων εφαρμοσμένη έρευνας, τα οποία συνάπτονται από το εκάστοτε ΑΕΙ και τον ιδιωτικό τομέα. Οι φοιτητικοί και διοικητικοί σύλλογοι δεν έχουν την οιανδήποτε σχέση με την διοικήση των ΑΕΙ και ασχολούνται αποκλειστικά και επιτυχώς με τα θέματα που τους αφορούν. Τα ελληνικά ΑΕΙ έχουν επιστημονικό προσωπικό αρίστης ποιότητας και πρέπει αυτό το προσωπικό να αφεθεί να αποφασίζει τα του ΑΕΙ ανεπηρέαστο από άλλους παράγοντες, συναλλαγές και την πολιτική σκοπιμότητα του εκάστοτε υπουργείου Παιδείας.
ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΚΛΗΤΟ,ΤΟ ΠΡΥΤΑΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,ΤΟΝ ΠΡΥΤΑΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΚΑΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΕΔΡΩΝ Ή ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ.
ΕΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ Ν 4325/15 ΑΡΘΡΟ 3 (Ν.ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ).
ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ.
\ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΟΜΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ,ΧΩΡΙΣ ΤΙΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΔΙΑ ΜΙΑΣ ΑΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΥ ΠΡΥΤΑΝΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ…. ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΕΠΑΝΟΔΟΥ ή ΠΡΑΞΗΣ ΘΕΣΕΩΣ ΣΕ ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΓΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΤΕ ΑΠΗΛΛΑΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑ είτε ΑΥΤΟ ΠΑΡΑΓΡΑΦΤΗΚΕ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ..ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΑΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
ΤΟΥΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΜΟΙΒΟΝΤΑΙ ΝΑ …. ΜΙΣΘΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΑΝΩΤΑΤΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ…ΠΟΥ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΤΕΠΕΣΕ ΣΤΟ ΣτΕ καταγνωστικά και αποφατικά ΚΑΙ ΕΚΤΟΤΕ ΠΕΡΑΣΑΝ ΠΕΝΤΕ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΑΔΙΑΚΟΠΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΥΤΑΝΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΥ…
ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ ΕΝΑ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΝΕΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΘΕ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΥΤΑΝΗ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΥΤΑΝΗ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΙΤΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ …ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 88 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΥΣΗ
ΠΡΙΝ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΤΑΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΚΑΙ ΔΗ ΑΝΩΤΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΙσΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ Π.Δ. ΑΠΟ ΤΟ Ε ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΣτΕ
ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ
Θα επανέλθω και δικαστικά επι του θέματος αν δεν διορθωθεί……
Δεν είναι κατανοητό γιατί καταργείται ένας νόμος, ο οποίος ίσχυσε μόλις εδώ και λίγα χρόνια, ενώ είχε ψηφιστεί από μεγάλη πλειοψηφία στην βουλή.