06). Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την αποτελεσματική συγκρότηση του συστήματος αξιολόγησης και παρακολούθησης του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου μάθησης;
Αρχική Σχέδιο Νόμου για την ανάπτυξη της Διά Βίου Μάθησης06). Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την αποτελεσματική συγκρότηση του συστήματος αξιολόγησης και παρακολούθησης του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου μάθησης;
06). Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την αποτελεσματική συγκρότηση του συστήματος αξιολόγησης και παρακολούθησης του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου μάθησης;
- 19 Σχόλια01). Ποιους στόχους κατά τη γνώμη σας θα πρέπει να επιδιώκει το Εθνικό Δίκτυο Διά Βίου Μάθησης;
- 13 Σχόλια02). Τι προτείνετε για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας της αποκέντρωσης της διά βίου μάθησης στις Περιφέρειες και στους Δήμους;
- 9 Σχόλια03). Πώς κρίνετε την προβλεπόμενη από το σχέδιο νόμου διοικητική αρχιτεκτονική του συστήματος διά βίου μάθησης;
- 5 Σχόλια04). Πώς αξιολογείτε την πρόβλεψη του Προγράμματος Εφαρμογής του Νόμου;
- 10 Σχόλια05). Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη της διά βίου μάθησης στη χώρα μας;
- 7 Σχόλια06). Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την αποτελεσματική συγκρότηση του συστήματος αξιολόγησης και παρακολούθησης του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου μάθησης;
- 29 Σχόλια07). Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα στοιχεία εκείνα που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για την αξιολόγηση της παιδαγωγικής επάρκειας ενός εκπαιδευτή ενηλίκων;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Ιουλίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Ιουλίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
7 Σχόλια 92 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84828 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμού
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Η μόνη παράμετρος θα πρέπει να είναι η ικανοποίηση των τελικών χρηστών των υπηρεσιών. Όχι όμως με τα γνωστά ερωτηματολόγια την ώρα του μαθήματος, αλλά μέσω ηλεκτρονικής υπηρεσίας η οποία θα αποστέλλει στο προσωπικό email των συμμετεχόντων σχετικό link. Και φυσικά η δεύτερη βασική παράμετρος θα πρέπει να είναι η επίτευξη του στόχου της πιστοποίησης.
Το σύστημα αξιολόγησης και παρακολούθησης του Εθνικού Συστήματος Διά Βίου Μάθησης θα πρέπει να ακολουθεί τις αρχές σύγχρονης (δημόσιας) διοίκησης. Βασική προϋπόθεση των αρχών σύγχρονης διοίκησης είναι η ύπαρξη ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου που να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους, τις διεργασίες, τις δομές υλοποίησης, και το σημαντικότερο, τους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI) για να είναι δυνατή η διαρκής αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης του.
Συνεπώς βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα του όποιου συστήματος αξιολόγησης και παρακολούθησης του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου Μάθησης είναι ο μετασχηματισμός του Προγράμματος Εφαρμογής του Νόμου σε ένα δομημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο που να πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της
Ελληνικής Ένωσης Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης-Πιστοποίησης
Χαίρετε.
Ο όρος «αποτελεσματική συγκρότηση», κατά την αντίληψή μου, σημαίνει ότι το σύστημα αξιολόγησης και παρακολούθησης θα πρέπει να πληροί πολλά διαφορετικά κριτήρια, που αντιστοιχούν σε παραμέτρους οι οποίες πρέπει να ληφθούν υπόψη στη σχεδίαση και λειτουργία του:
(1) το σύστημα πρέπει να είναι αξιόπιστο, με την έννοια της αξιόπιστης αποτύπωσης της κατάστασης. Σε πολλές περιπτώσεις, για παράδειγμα, οι ποσοτικοί δείκτες δεν είναι επαρκείς – χρειάζονται και ποιοτικοί δείκτες. Επί παραδείγματι, δεν είναι επαρκές το να γνωρίζουμε απλώς το ποσοστό των ενηλίκων που επιμορφώνονται/καταρτίζονται, αλλά είναι σημαντικό να γνωρίζουμε και ποιοτικά χαρακτηριστικά των επιμορφώσεων αυτών (αν οι επιμορφώσεις και τα προγράμματα κατάρτισης έχουν αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας και ικανοποιούν τους επιμορφούμενους, αν έχουν όλοι οι ενήλικοι ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη σχετική πληροφορία κλπ). Είναι επίσης σημαντικό το σύστημα αυτό να λαμβάνει υπόψή του το σύνολο των ιδρυμάτων, ινστιτούτων, γενικά των φορέων που συμμετέχουν στο Εθνικό Δίκτυο Δια Βίου Μάθησης – το καθένα στο μέτρο που του αντιστοιχεί.
(2) το σύστημα πρέπει να είναι επαρκώς «πλούσιο» σε πληροφορίες και κατάλληλα δομημένο, ώστε να επιτρέπει πολλαπλούς συνδυασμούς «ερωτημάτων» για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Θα πρέπει δηλαδή όσοι το χρησιμοποιούν, να είναι σε θέση να εξάγουν συμπεράσματα συνδυάζοντας και διασταυρώνοντας πολλά δεδομένα, διαφορετικής ενδεχομένως φύσεως.
(3) το σύστημα πρέπει να είναι εύκολα και γρήγορα προσβάσιμο. Θα πρέπει δηλαδή τα στοιχεία του και τα συμπεράσματα από την επεξεργασία τους να είναι εύκολα προσβάσιμα τόσο από τεχνική άποψη (οι χρήστες του να μπορούν εύκολα να το χρησιμοποιήσουν), όσο και από διοικητική (για παράδειγμα, να μην υπάρχουν ισχυροί γραφειοκρατικοί φραγμοί στη χρήση του).
(4) να είναι «διαφανές» (δηλαδή να έχει διαφανείς διαδικασίες) και γνωστό σε όσους εμπλέκονται στο Εθνικό Δίκτυο Διά Βίου μάθησης (τα κριτήρια αξιολόγησης να είναι γνωστά).
(5) το σύστημα πρέπει να είναι οικονομικά βιώσιμο
(6) το σύστημα πρέπει να αποτελεί μόνιμο εργαλείο χάραξης πολιτικής – δηλαδή συνεχώς να είναι συνεχώς ενήμερο και επίκαιρο (να έχει πρόσφατες πληροφορίες, αλλά και τις πιο σύγχρονες, αυτές που είναι πιο χρήσιμες) και να είναι σχεδιασμένο με μακρόχρονη προοπτική.
Βασίλειος Δαγδιλέλης
Πρόεδρος Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Προς Κα Υπουργό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Είμαστε μια ομάδα ατόμων ( Οικονομολόγων και Κοινωνιολόγων) και επιπλέον είμαστε απόφοιτοι του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδές στην Εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο Μεταπτυχιακό είναι τουλάχιστον τριετούς διάρκειας , ιδιαίτερα απαιτητικό και με θεματικά αντικείμενα στην εκπαίδευση.
Το πρόβλημα προκύπτει επειδή το Υπουργείο δεν αναγνωρίζει το συγκεκριμένο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ότι έχει παιδαγωγική επάρκεια επειδή ανήκει στις Ανθρωπιστικές Σπουδές και όχι στις Επιστήμες της Αγωγής .
Έχουμε στείλει πολλά έγγραφα τα τελευταία χρόνια αλλά και πρόσφατα προς το Υπουργείο και όλες οι απαντήσεις τους είναι ότι το ζήτημα θα λυθεί σε προσεχές νομοσχέδιο . Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει γίνει οτιδήποτε.
Έχουμε υποβάλλει συνεχόμενες αναφορές στο Συνήγορο του Πολίτη όπου αναγνωρίστηκε το δίκαιο του αιτήματος . Ο Συνήγορος του Πολίτη με συνεχείς αναφορές προς την ηγεσία του Υπουργείου ζητούσε την τακτοποίηση του ζητήματος χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.
Επίσης η Διοικούσα Επιτροπή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου(Ε.Α.Π.) συνεδρίασή της με αριθμό 151(26-01-2007) ενέκρινε την απόφαση της Κοσμητείας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών (συνεδρίαση 48/16-11-2007) σύμφωνα με την οποία το παραπάνω Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών που παρέχεται από το Ε.Α.Π. είναι απολύτως αντίστοιχο με τα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης που παρέχονται από τα υπόλοιπα ΑΕΙ της χώρας στις Επιστήμες της Αγωγής .
Πιστεύουμε ότι η ηγεσία του Υπουργείου θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες και να λύσει οριστικά αυτό το ζήτημα χωρίς να μετατοπίζει ευθύνες αλλού.Ελπίζουμε να ληφθούν υπόψη οι σπουδές μας για την παιδαγωγική επάρκεια ενός εκπαιδευτή ενηλίκων.
Με Εκτίμηση
Ζυγούρης Φώτης –Δημητριάδου Νέλη και οι λοιποί.
Αξιολόγηση σε οποιαδήποτε εταιρεία ( το ίδιο συμβαίνει σε μια οικογένεια , είτε σε ένα σχολείο) υπάρχει το οργανόγραμμα που μας λέει τη θέση έχει κάθε υπάλληλος σε αυτή , με ποιους συνεργάζεται ποιόν έχει άμεσο προϊστάμενο και με βάση αυτή τη συγκεκριμένη θέση υπάρχουν καθήκοντα, υποχρεώσεις, εξουσίες για την παραγωγή ενός συγκεκριμένου έργου ή έργων. Δε νοείται προϊστάμενος χωρίς υφισταμένους και θέση εργασίας χωρίς κάποια συγκεκριμένα καθήκοντα, ειδάλλως θέση δεν υφίσταται. Συνεπώς για κάθε θέση θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένα καθήκοντα και με βάση αυτά θα πρέπει να ελέγχεται και να αξιολογείται. Αυτός που κατέχει μια συγκεκριμένη θέση θα πρέπει να είναι ικανός να φέρει σε πέρας τα καθήκοντα του, κατά το μέτρο του δυνατού, ανεξάρτητα εάν έχει προσληφτεί για αυτά ή για οποιοδήποτε τα έχει αναλάβει, εάν χρειάζεται περισσότερο εκπαίδευση ή μετεκπαίδευση είναι κάτι το οποίο πρέπει να ληφθεί υπόψη, πριν την δημιουργία της θέσης.
Το πρώτο βήμα της αξιολόγησης θα πρέπει να περιλαμβάνεται την επιλογή του Θεωρητικού Πλαισίου της Στοχοζυγισμένης κάρτας βαθμολογίας ως το καταλληλότερο πλαίσιο, τόσο για την προσαρμογή ενός πλαισίου μέτρησης απόδοσης στους Ελληνικούς δημόσιους οργανισμούς δια βίου εκπαίδευσης, όσο για τον εμπειρικό έλεγχο. Το επιλεγμένο πλαίσιο ως περιεκτικό αν όχι εξαντλητικό υπόδειγμα μέτρησης απόδοσης, είναι θεωρητικά θεμελιωμένο στη σχετική βιβλιογραφία (Kaplan and Norton 1992, 1996, 2000, 2004, 2006) και εμπειρικά ελεγμένο από πληθώρα εμπειρικών ερευνών (Bailey A., 1999; Lee, S., 2000; Karathanos, D., & Karathanos, P., 2005). Η πρόταση βασίζεται στην ευκολία προσαρμογής και μετασχηματισμού του πλαισίου για τους δημόσιους οργανισμούς δια βίου εκπαίδευσης, ώστε να εμπεριέχονται και οι επιδράσεις στην επίδοση των καταρτιζόμενων δημοσίων υπαλλήλων (Vasilakis 2004, 2005). Επίσης, περιλαμβάνεται ο μετασχηματισμός των διαστάσεων του θεωρητικού πλαισίου της Στοχο-ζυγισμένης κάρτας Βαθμολογίας για τους Ελληνικούς δημόσιους οργανισμούς δια βίου εκπαίδευσης που προήλθε με την βοήθεια μίας μελέτης περιπτώσεως (Vasilakis, 2008, 2009). Στη συνέχεια, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η ενσωμάτωση των κοινών δεικτών στις διαστάσεις του μετασχηματισμένου θεωρητικού πλαισίου για τους δημόσιους οργανισμούς δια βίου εκπαίδευσης, με σκοπό να ελέγχεται η μέτρηση απόδοσης των δημοσίων υπηρεσιών που συμμετέχουν στη δια βίου εκπαίδευση (Vasilakis, 2005, 2008, 2009). Το μετασχηματισμένο πλαίσιο με τους επιλεγμένους κοινούς δείκτες απόδοσης θα έχει συγκεράσει τα κοινά σημεία των διαφορετικών πλαισίων που έχουν συλλεχθεί από τις δημόσιες υπηρεσίες και τους δημόσιους εκπαιδευτικούς οργανισμούς με σκοπό να μπορούν να προσαρμοστούν στην Ελληνική Πραγματικότητα. Η συγκεκριμένη επιλογή καλύπτει το κενό της σύνδεσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με την αύξηση απόδοσης των δημοσίων υπηρεσιών (Shields & Young, 1989; Rashad, 2003).
Στο δεύτερο βήμα θα πρέπει περιλαμβάνεται μία μελέτη περίπτωσης (π.χ. το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης). Η μελέτη περιπτώσεως θεωρήθηκε αναγκαία, κατά πρώτον για την υποστήριξη της επιλογής ενός Πλαισίου (π.χ. της Στοχοζυγισμένης κάρτας βαθμολογίας), και κατά δεύτερον, για την τεκμηρίωση του μετασχηματισμού του ίδιου πλαισίου. Ο Yin (2003) ορίζει ότι, η μελέτη περίπτωσης δεν μπορεί να ελέγξει τη θεωρία εάν τα αποτελέσματα δε βασίζονται σε ένα πλαίσιο. Η προτεινόμενη μελέτη περιπτώσεως είναι απαραίτητη για την:
• άντληση της εσωτερικής γνώσης του οργανισμού μελέτης περιπτώσεως (π.χ. Ινστιτούτου Επιμόρφωσης) ως επιλεγμένου δημοσίου οργανισμού δια βίου εκπαίδευσης με τους όρους του θεωρητικού πλαισίου της Στοχοζυγισμένης κάρτας βαθμολογίας. Σχεδόν το σύνολο των κοινών δεικτών είναι εφικτό να υπολογίζονται από τα στοιχεία εγγράφων και αρχείων από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων άμεσης και αναδρομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και από τη διακίνηση ερωτηματολογίου στους προϊσταμένους Υπηρεσιών (Kaplan & Norton 2000).
• ανάπτυξη δύο ερευνών πεδίου σε καταρτιζόμενους δημοσίους υπαλλήλους και άμεσα προϊσταμένους βασισμένη σ’ αυτή την εσωτερική γνώση, ώστε να υπάρξει εμπειρικός έλεγχος του μετασχηματισμένου πλαισίου.
Η διενέργεια εμπειρικού ελέγχου του μετασχηματισμένου θεωρητικού πλαισίου της Στοχο-ζυγισμένης κάρτας Βαθμολογίας για τους Ελληνικούς δημόσιους οργανισμούς δια βίου εκπαίδευσης, θα επιτευχθεί με τη διενέργεια δύο ερευνών πεδίου σε καταρτιζόμενους δημοσίους υπαλλήλους και προϊσταμένους που συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά σεμινάρια του οργανισμού μελέτης περιπτώσεως (π.χ. Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του ΕΚΔΔΑ το 2010). Οι έρευνες πεδίου θα ολοκληρωθούν με την αποστολή και συλλογή δύο διαφορετικών ερωτηματολογίων που να περιλαμβάνουν σε μορφή ερώτησης τους περισσότερους κοινούς δείκτες για τους οποίους δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία που να έχουν αντληθεί από τη μελέτη περίπτωσης του τρίτου σταδίου. Ο κάθε κοινός δείκτης ποσοτικοποιείται με διαστρωματική ανάλυση σε πέντε επίπεδα (Likert Scale) και περιγράφει με την ίδια βαρύτητα με τους υπόλοιπους δείκτες την απόδοση κάθε διάστασης του μετασχηματισμένου πλαισίου.
Τα πορίσματα αυτά θα συγκεντρωθούν μέσω:
• των ερωτηματολογίων Α, που θα απαντηθούν από αντιπροσωπευτικό δείγμα καταρτισθέντων υπαλλήλων των Υπηρεσιών του δημόσιου τομέα και στόχος της αξιολόγησης, που θα διενεργείται είναι να διαπιστωθεί η αύξηση της επίδοσης των υπαλλήλων και των υπηρεσιών του δημοσίου καθώς και η βελτίωση των υπηρεσιών
• των ερωτηματολογίων Β, που θα απαντηθούν από αντιπροσωπευτικό δείγμα άμεσα προϊσταμένων των προαναφερθέντων υπαλλήλων των Υπηρεσιών του δημόσιου τομέα. Η έρευνα πεδίου των άμεσα προϊσταμένων στοχεύει στη γνώμη των προϊσταμένων για τη θετική επίδραση της κατάρτισης σε κάθε παράγοντα απόδοσης μιας διοικητικής μονάδας.
Στο τρίτο βήμα της προτεινόμενης αξιολόγησης περιλαμβάνει την επεξεργασία των εμπειρικών ευρημάτων των δύο ερευνών πεδίου, με τα κατάλληλα στατιστικά εργαλεία όπως SPSS που είναι απαραίτητη για τη συγγραφή συμπερασμάτων. Σε αυτή την περίπτωση οι κοινοί δείκτες-κλειδιά μέτρησης απόδοσης θεωρούνται σημαντικά χαρακτηριστικά του μετασχηματισμένου πλαισίου για τα εμπειρικά ευρήματα. Η επίδραση των παραγόντων της μέτρησης απόδοσης φαίνεται να είναι σημαντική για την επιτυχία ελέγχου των δραστηριοτήτων του πλαισίου στον υπό έρευνα οργανισμού. Η ανάλυση της μεθοδολογίας απαιτεί κάθε μέτρηση να αντιπροσωπεύει πόσο καλά ο υπό έρευνα οργανισμός αποδίδει την ποσοτικοποίηση των μετρήσιμων τεχνικών (Powell T. Et al, 2006).
Στο τέλος τα συμπεράσματα της αξιολόγησης θα περιλαμβάνεται η συζήτηση και προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Αθανάσιος Βασιλάκης, Εφοριακός (Εκπαιδευτής Ενηλίκων, Αξιολογητής, Εμπειρογνώμονας)
Διαφάνεια και ολα να είναι Online.
Τα προγράμματα, να κάνουν online αίτηση οι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές οι οποίοι θέλουν να διδάξουν σε κάποιο πρόγραμμα και θα έχουν ήδη μοριοδοτηθεί από το ΕΚΕΠΙΣ, η χρηματοδότηση του κάθε προγράμματος, ακόμα και οι πληρωμές.
Όλα να είναι online…
Χωρίς ρουσφέτια από τους Δημάρχους… και κομματικούς παράγοντες…