04). Πώς αξιολογείτε την πρόβλεψη του Προγράμματος Εφαρμογής του Νόμου;
Αρχική Σχέδιο Νόμου για την ανάπτυξη της Διά Βίου Μάθησης04). Πώς αξιολογείτε την πρόβλεψη του Προγράμματος Εφαρμογής του Νόμου;
04). Πώς αξιολογείτε την πρόβλεψη του Προγράμματος Εφαρμογής του Νόμου;
- 19 Σχόλια01). Ποιους στόχους κατά τη γνώμη σας θα πρέπει να επιδιώκει το Εθνικό Δίκτυο Διά Βίου Μάθησης;
- 13 Σχόλια02). Τι προτείνετε για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας της αποκέντρωσης της διά βίου μάθησης στις Περιφέρειες και στους Δήμους;
- 9 Σχόλια03). Πώς κρίνετε την προβλεπόμενη από το σχέδιο νόμου διοικητική αρχιτεκτονική του συστήματος διά βίου μάθησης;
- 5 Σχόλια04). Πώς αξιολογείτε την πρόβλεψη του Προγράμματος Εφαρμογής του Νόμου;
- 10 Σχόλια05). Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη της διά βίου μάθησης στη χώρα μας;
- 7 Σχόλια06). Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την αποτελεσματική συγκρότηση του συστήματος αξιολόγησης και παρακολούθησης του Εθνικού Δικτύου Διά Βίου μάθησης;
- 29 Σχόλια07). Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα στοιχεία εκείνα που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για την αξιολόγηση της παιδαγωγικής επάρκειας ενός εκπαιδευτή ενηλίκων;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Ιουλίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Ιουλίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
5 Σχόλια 92 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84828 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμού
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Ασαφή.
Οι βασικές κατευθύνσεις του Προγράμματος Εφαρμογής κρίνονται ως ικανοποιητικές με τη μόνη επισήμανση ότι για όλες οι παρεμβάσεις που αφορούν το κανονιστικό πλαίσιο είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη τα Διεθνή και Ευρωπαϊκά Πρότυπα όπως επίσης και οι Κανονισμοί και οι Οδηγίες της ΕΕ. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να διασφαλισθεί η συγκρότηση ενός Εθνικού συστήματος δια βίου μάθησης το οποίο θα παρέχει τη δυνατότητα σε όλους του έλληνες πολίτες να αποκτήσουν προσόντα ισότιμα και αναγνωρίσιμα από τη διεθνή κοινότητα.
Τέλος, θεωρούμε προφανές ότι , όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες αρχές της δημόσιας διοίκησης, το Πρόγραμμα Εφαρμογής θα ειδικευτεί και θα πάρει τη μορφή Επιχειρησιακού Σχεδίου στο οποίο θα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι, όπως επίσης και οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPI) για να είναι δυνατή η διαρκής αξιολόγηση της πορείας υλοποίησης του.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της
Ελληνικής Ένωσης Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης-Πιστοποίησης
Σε ότι αφορά την πρόβλεψη Εφαρμογής του Νόμου η σύνοψη που παρουσιάζεται δεν προσφέρει επαρκές έδαφος σχολιασμού, καθώς περιορίζεται στη γενική περιγραφή των θεωρητικών στόχων αναβάθμισης του συστήματος ΔΒΜ χωρίς να γίνεται αναφορά στο καθοριστικό «Ποιός θα διενεργήσει αυτές τις δράσεις ανασυγκρότησης». Ωστόσο, εκείνο που ξεχωρίζει από τα γραφόμενα είναι η ανάγκη ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού των φορέων κάτι που θα στοιχίσει χρόνο και χρήματα. Όμως η ΔΒΜ στην Ελλάδα έχει στοιχίσει ήδη αρκετά και οι λιγοστές εκθέσεις αξιολόγησης των δράσεων φανερώνουν το γιατί. Το γιατί δαπανήθηκαν εγχώριοι και κοινοτικοί πόροι αδίκως, έγκειται στον αναποτελεσματικό σχεδιασμό των προγραμμάτων, την αδυναμία σύνδεσης με την αγορά και την απουσία εξειδικευμένων στελεχών στους κατά τόπους φορείς.
Το γεγονός ότι η ΔΒΜ κινήθηκε μέχρι σήμερα στηριζόμενη σε ανειδίκευτο προσωπικό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσει έτσι, διότι ακόμα και αν ο κεντρικός σχεδιασμός είναι άρτιος, η υλοποίηση επαφίεται εξ ολοκλήρου στους λειτουργούς της εκάστοτε δομής και αυτοί πρέπει πρώτα και κυριότερα να γνωρίζουν και όχι να καταβάλουν φιλότιμες προσπάθειες ώστε να μάθουν. Στο βαθμό αυτό πιστεύω πως η παρούσα αναδιάρθρωση θα πρέπει να αποφέρει ισχυρές – δομικά και λειτουργικά – κεντρικές δομές, που θα σχεδιάζουν, θα υποστηρίζουν και θα ελέγχουν διαρκώς την πορεία εφαρμογής των δράσεων ΔΒΜ, ώστε η επιχειρούμενη αποκέντρωση να μην αφήνει την αίσθηση πολυφωνίας. Οι επιτελικοί φορείς πρέπει να διατηρούν το δικαίωμα επιλογής εξειδικευμένου προσωπικού προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και όχι να διανέμουν ευκαιρίες τακτοποίησης σε παράγοντες της αυτοδιοίκησης, όπως συμβαίνει. Τα μέτρα, τα πρότυπα, οι δράσεις, οι θεσμοί και τα πλαίσια που προδιαγράφονται οφείλουν να στηριχθούν σε ανθρώπους που δύνανται να τα υποστηρίξουν επιστημονικά. Έτσι θα γίνει σύντομα αντιληπτό πως δεν μπορεί να ασχολείται οποιοσδήποτε με οτιδήποτε εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Σας ευχαριστώ θερμά για το χρόνο σας!
Κατ’ αρχάς μια επισήμανση ως προς τη διαδικασία: Βασική προϋπόθεση κάθε αποτελεσματικής διαβούλευσης αποτελούν η παροχή επαρκούς πληροφόρησης στους συμμετέχοντες και η διασφάλιση συνθηκών που προωθούν την ενεργό και ευρεία συμμετοχή σε αυτή. Κατά συνέπεια, η «Σύνοψη αρχών σχεδίου νόμου για την ανάπτυξη της Διά Βίου Μάθησης» (με την οποία αντικαταστάθηκε το αρχικό κείμενο με τίτλο «Σύνοψη επί κειμένου εργασίας-Νομοσχέδιο για την ανάπτυξη της Διά Βίου Μάθησης») θα μπορούσε να συνοδεύεται και από το πλήρες κείμενο, προκειμένου να αποσαφηνίζονται περαιτέρω τα επιμέρους σημεία, αφού μάλιστα υπήρξαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των δύο κειμένων. Επιπλέον, η περιορισμένη χρονική διάρκεια της διαβούλευσης (μόλις 8 ημέρες) αποβαίνει εις βάρος των απαραίτητων συλλογικών διεργασιών στο πλαίσιο των άμεσα ενδιαφερομένων φορέων, με στόχο την κατάθεση σχολίων και προτάσεων. Όλα αυτά δημιουργούν εύλογα ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διαβούλευσης σε σχέση βεβαίως με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ.
Το περιεχόμενο του κειμένου των αρχών του υπό διαμόρφωση (;) σχεδίου νόμου για τη ΔΒΜ υποδηλώνει την πρόθεση εκ μέρους της πολιτείας για τη διευθέτηση ζητημάτων που είχαν εντοπισθεί και στο πλαίσιο της προηγούμενης διαβούλευσης σχετικά με την ανάπτυξη εθνικής πολιτικής για τη ΔΒΜ στη χώρα μας. Ωστόσο παράλληλα, προκαλεί και πολλές απορίες, καθώς δεν αποσαφηνίζονται επαρκώς ζητήματα που υπήρξαν και τότε αντικείμενο προβληματισμού. Για παράδειγμα, γιατί αντί ενός ενιαίου μητρώου εκπαιδευτών ενηλίκων, μητρώα των επιμέρους φορέων; Αποτελεί ζητούμενο η «κινητικότητα» των εκπαιδευτών μεταξύ αυτών και πώς θα διασφαλίζεται; Ο καθορισμός προδιαγραφών είναι επαρκής προϋπόθεση για την αποτελεσματική εκπαίδευσή τους, αν αυτή γίνεται από τους μεμονωμένους φορείς; Άλλα σημαντικά ζητήματα, όπως αυτό της διασφάλισης της ποιότητας της διά βίου μάθησης, αναφέρεται ότι θα διευθετηθούν με τη «συγκρότηση συστημάτων παρακολούθησης» και τη θέσπιση «προδιαγραφών». Σε πολλά επίσης σημεία του κειμένου υπάρχουν αναφορές για θέματα που θα ρυθμίζονται, όμως το πώς θα γίνει αυτό δεν αποτελεί θέμα διαβούλευσης; Αν και η αναφορά στο «Πρόγραμμα Εφαρμογής» θα μπορούσε να θεωρηθεί καλή ένδειξη για την υλοποίηση βασικών αρχών του σχεδίου νόμου, εντούτοις το κείμενο παραμένει «ελλιπές» και δε δίνει τη δυνατότητα για διάλογο επί της ουσίας.
Όσοι όμως ασχολούμαστε εδώ και πολλά χρόνια με την εκπαίδευση ενηλίκων και τη διά βίου μάθηση, ξέρουμε πια ότι οι καλές προθέσεις δεν αρκούν, αυτό που μετράει είναι ο τρόπος και οι δυνατότητες εφαρμογής τους στην πράξη. Κι έχουμε επίσης κατανοήσει ότι «αν μεταφυτέψεις λύσεις για τα προβλήματα της χώρας σου δανεισμένες από άλλες κουλτούρες, χωρίς προηγούμενη κριτική ανάλυση της δικής σου πραγματικότητας είναι καταδικασμένες να μην καρπίσουν» (Θεόφραστος Γέρου, 1983, Περιοδικό Αυτομόρφωση, τεύχος 1).
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Μονίμων Υπαλλήλων Γενικής Γραμματείας ΔΒΜ
Δεν ξέρω αν αυτός ή αυτή που διατύπωσε τη συγκεκριμένη παράγραφο, κατάλαβε τι έγραφε. Τι να σχολιάσουμε πάνω σε ένα κείμενο που παίρνει κάτω από τη βάση αν εξεταστεί από οποιονδήποτε φιλόλογο; Κι ας έχει απλώς παιδαγωγική και όχι ανδραγωγική επάρκεια!