Άρθρο 03: Εργαλειοθήκη

Για να δείτε την εργαλειοθήκη πατήστε εδώ.

  • 18 Δεκεμβρίου 2015, 13:38 | ΚΡΑΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Όλοι οι φορείς ασχολούμενοι με την κομμωτική, επιθυμούν την αναβάθμιση του κλάδου μας έτσι ώστε να αποκτά κάποιος την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος κομμωτή με στόχο την φοίτηση από αναγνωρισμένα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και πάνω (ΟΑΕΔ, ΕΠΑΣ, ΙΕΚ…) και θα ήταν εύστοχο να δημιουργηθούν κάποια στιγμή και ΤΕΙ κομμωτικής όπως ακριβώς προβλέπεται και για την αισθητική.
    Αλώστε πιστεύουμε ότι για τον λόγο αυτόν άλλαξε και η νομοθεσία για την απόκτηση άσκησης επαγγέλματος κομμωτή τον Αύγουστο του 2014 και ευθυγραμμίστηκε με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη τα οπαία εξασφαλίζουν στους σπουδαστές τους επαρκή φοίτηση (2 χρόνια) και επαρκή πρακτική εφαρμογή.
    Που σαν στόχο έχει, οι σπουδαστές να βγαίνουν ολοκληρωμένοι επαγγελματίες αφού σύμφωνα με τον καινούργιο νόμο (του 2014) παρακολουθούν και μαθήματα γενικής παιδείας τα οποία είναι πολύ σημαντικά και για τους ίδιους και για τον κλάδο (δερματολογία, υγιεινή, ανατομία, σχέδιο, νομοθεσία, marketing κ.α…).
    Δυστυχώς μεγάλη μερίδα από ΚεΔιΒιΜ παρερμηνεύει σκοπίμως την νομοθεσία, παραπλανεί μεγάλο μέρος των σπουδαστών και όπως έχουμε ενημερωθεί επιθυμεί την αλλαγή της νομοθεσίας και επαναφορά της παλιάς όπου υπήρχε η δυνατότητα σε οποιονδήποτε να φοιτήσει οπουδήποτε για όποιο διάστημα και με μια μικρή προϋπηρεσία να παίρνει την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος κομμωτή.
    Εξυπακούεται ότι ενημερώνουν το κοινό πως η νομοθεσία θα κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση στο άμεσο ή έμμεσο μέλλον.
    Ζητάμε την προστασία της πολιτείας σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα το οποίο ήταν για πολλά χρόνια ελληνικό πρόβλημα αφού η νομοθεσία όλων των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών συμπίπτει με τη νομοθεσία που υπάρχει από το 2014 και στην Ελλάδα.

    Το τελευταίο νομοσχέδιο διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχουν οποιεσδήποτε παραβατικές συμπεριφορές (αφού δεν υπάρχει δυνατότητα εικονικής φοίτησης για την απόκτηση διπλώματος , ούτε και απευθείας αγορά αυτού – πράγμα που προστατεύει τόσο τον κλάδο όσο και τους σπουδαστές αλλά και τους καταναλωτές ).

    Οι προτάσεις μας για την εκπαίδευση της κομμωτικής θα ήταν οι εξής :
    1. Η προϋπηρεσία για την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος να αυξηθεί από 6 μήνες σε 2 χρόνια, διότι θεωρούμε ότι για να μπορέσει να πάρει κάποιος την άδεια και να ανοίξει κομμωτήριο χρειάζεται συνολικά 4 χρόνια όπως ισχύει και σε άλλες ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες όπως Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ιταλία κ.α.- σημείωση ότι στην Κύπρο χρειάζονται 5 έτη.
    2. Πρέπει οπωσδήποτε να εκσυγχρονιστεί το πρόγραμμα φοίτησης κομμωτικής τέχνης στα ΙΕΚ διότι τα βιβλία, οι μέθοδοι και η διδασκαλία είναι απαρχαιωμένη.
    3. Για άλλη μια φορά θα θέλαμε να ζητήσουμε την πλήρη προστασία και κάλυψη, όπως και την τιμωρία όσον εκμεταλλεύονται και παραπληροφορούν για τη νομοθεσία κάνοντας μεγάλο κακό στο ευρύ κοινό.
    4. Πιστεύουμε ότι μια συνάντηση του Υπουργείου με την Ομοσπονδία κομμωτών Ελλάδος ΚΟΚΚΚΕ θα ήταν εύλογη για να κινηθούν τα πράγματα προς την σωστή κατεύθυνση.

  • Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η έννοια της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία δεν αναφέρεται μόνο σε υποδομές αλλά και σε υπηρεσίες και σε αγαθά. Ως εκ τούτου, η προσβασιμότητα, ως δείκτης ποιότητας στη διά βίου μάθηση, δεν πρέπει να αναφέρεται μόνο σε εκπαιδευτικές δομές αλλά και στο εκπαιδευτικό υλικό καθώς και στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Για τον λόγο αυτό προτείνουμε πέραν του δείκτη με α/α 42 «Προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ στους φορείς παροχής ΔΒΜ», που ορθώς περιλαμβάνεται στην εργαλειοθήκη, να συμπεριληφθούν οι ακόλουθοι δείκτες:

    Δείκτης: Προσβασιμότητα εκπαιδευτικού υλικού σε ΑμεΑ
    Τρόπος υπολογισμού: Αριθμός προγραμμάτων που δημιούργησαν προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό
    Τύπος: Ποσοτικός
    Αφορά: Φορείς Παροχής

    Δείκτης: Προσβασιμότητα εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ΑμεΑ
    Τρόπος υπολογισμού: Αριθμός προγραμμάτων που διασφαλίζουν προσβασιμότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας (π.χ. διερμηνέας νοητικής γλώσσας, προσβάσιμος εκπαιδευτικός εξοπλισμός)
    Τύπος: Ποσοτικός
    Αφορά: Φορείς Παροχής

    Με εκτίμηση
    Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία

  • 16 Δεκεμβρίου 2015, 17:16 | ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

    Απαραίτητη προϋπόθεση αξιολόγησης είναι:
    αφενός μεν η ύπαρξη αντικειμενικών κριτηρίων και Αξόνων πάνω στους οποίους θα μπορεί να σταθεί ένα πλαίσιο αρχικής Αυτοαξιολόγησης ,
    αφετέρου η καθιέρωση ουσιαστικής εποπτείας και διακριτικού ελέγχου σε όλα τα ΙΕΚ-που σύμφωνα με τον βασικό ορισμό του management θα πρέπει να συνυπάρχει δίπλα στον προγραμματισμό ,την οργάνωση και την Διεύθυνση ενός προγράμματος κατάρτισης.
    Με βάση λοιπόν τα προαναφερόμενα, θεωρώ ότι θα πρέπει άμεσα να προκηρυχθούν – θέσεις Υπευθύνων Ι.Ε.Κ ανά περιφέρεια ώστε να μπορούν να επιλύονται σε τοπικό επίπεδο πλήθος καθημερινών προβλημάτων που σήμερα υποχρεωτικά επιλύονται μόνο μέσω των στελεχών της Γ.Γ.Δ.Β.Μ.Ν.Γ.
    Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω πως με δεδομένο το γεγονός της ανυπαρξίας ουσιαστικού εποπτικού μηχανισμού στα Ιδιωτικά ΙΕΚ η καθιέρωση διαδικασιών Πιστοποίησης από ανεξάρτητο φορέα όπως ο ΕΟΠΠΕΠ κρίνεται απαραίτητη με προυπόθεση την πλήρη συνάφεια μεταξύ της διδαχθείσας ύλης στα ΙΕΚ και της εξεταζόμενης ύλης.
    με εκτίμηση
    ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

  • 15 Δεκεμβρίου 2015, 12:05 | μεκριζης

    δεν χρειάζετε κανένα κυνήγημα για την απορρόφηση των αποφοίτων ΙΕΚ για την αγορά εργασίας. Στους λογιστές η ασκηση του επαγγελματος ειναι απο μηδαμινή εως ανυπαρκτη. Το ισχύον νομικό πλαίσιο τους θεωρεί βοηθούς, τα επαγγελματικά τους δικαιώματα ειναι λυκείου μιας και το ΙΕΚ δεν θεωρείται απο τον νόμο τιτλος εξειδικευσης (ατυπη καταρτιση)

  • 14 Δεκεμβρίου 2015, 14:21 | Ν. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

    Οι δείκτες που αφορούν τους αποφοίτους (όπως πχ την απορρόφησή τους στην αγορά εργασίας ή και τη συμμετοχή τους σε ΜΚΟ και κοινωνικά προγράμματα) δεν είναι εφικτό να μετρηθούν απο τους φορείς παροχής, καθώς οι απόφοιτοι ελάχιστα έρχονται σε επαφή με τα ΙΕΚ ή ΣΕΚ απο τα οποία αποφοίτησαν και δεν είναι εφικτό να τους κυνηγάμε για να πάρουμε τέτοιες πληροφορίες και να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης. Είναι ίσως πιο λογικό οι δείκτες αυτοί να αφορούν τους σπουδαστές που κάνουν πρακτική άσκηση, ή και τους τελειοφοίτους της κάθε χρονιάς, οι οποίοι είναι εύκαιροι να συμμετάσχουν σε διαδικασίες αξιολόγησης προτού φύγουν απο το ΙΕΚ ή ΣΕΚ κλπ, ενώ και η τήρηση της διαδικασίας είναι σαφώς πιο προσιτή στον έλεγχό της απο τους φορείς παροχής, αλλά και διοίκησης.