Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, προβλέπεται η χορήγηση πιστοποιητικών ελληνομάθειας από εξειδικευμένο φορέα για την ελληνική γλώσσα του ΥΠΕΘ σε ομογενείς και αλλογενείς και καθορίζεται ο τύπος των πιστοποιητικών αυτών, οι προϋποθέσεις για την απόκτησή τους, η διαδικασία και το περιεχόμενο των εξετάσεων, οι προϋποθέσεις συμμετοχής σε αυτές και κάθε σχετική λεπτομέρεια. Η χορήγηση του πιστοποιητικού ελληνομάθειας γίνεται κατόπιν εξετάσεων σε πλήρη αντιστοιχία με τα επίπεδα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (ΚΕΠΑ).
Άρθρο 08 – Πιστοποιητικό ελληνομάθειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός και πεδίο εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02 – Μορφές οργάνωσης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικόΆρθρο 02 – Μορφές οργάνωσης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Φορείς της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04 – Ίδρυση – αναγνώριση μορφών οργάνωσης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – Ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Μόνιμη Διϋπουργική Επιτροπή Συνεργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Προγράμματα ανταλλαγώνΆρθρο 07 – Προγράμματα ανταλλαγών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Πιστοποιητικό ελληνομάθειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Μόνιμη Επιτροπή για την παρακολούθηση-προώθηση του έργου φορέων τριτοβάθμιας εκπαίδευσηςΆρθρο 09 – Μόνιμη Επιτροπή για την παρακολούθηση-προώθηση του έργου φορέων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Διοίκηση και ΕποπτείαΆρθρο 10 – Διοίκηση και Εποπτεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 – Όργανα συντονισμού, διοίκησης και εποπτείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Καθήκοντα Διευθυντών – Προϊσταμένων σχολικών μονάδωνΆρθρο 12 – Καθήκοντα Διευθυντών – Προϊσταμένων σχολικών μονάδων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Επιλογή και τοποθέτηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 – Αναπλήρωση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Κατηγορίες διδακτικού προσωπικού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αποσπάσεις εκπαιδευτικών − Προσδιορισμός υπηρεσιακών αναγκών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Λοιπά θέματα διοίκησης και εποπτείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Γραφεία συντονιστών εκπαίδευσης Διοικητικοί υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Διάθεση και τοποθέτηση εκπαιδευτικών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21Άρθρο 21
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Εκπαιδευτικό Προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Μέτρα στήριξης της Διαπολιτισμικής ΕκπαίδευσηςΆρθρο 24 – Μέτρα στήριξης της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Διοίκηση των Πειραματικών Σχολείων Διαπολιτισμικής ΕκπαίδευσηςΆρθρο 25 – Διοίκηση των Πειραματικών Σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Μεταβατικές και τελικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Ιουλίου 2016, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουλίου 2016, 11:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 68 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Το ΑΣΕΠ δεν αναγνωρίζει την Βεβαίωση Ελληνομάθειας του Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, που χορηγείται κατόπιν εξετάσεων, ως βεβαίωση που πληροί τις προϋποθέσεις διορισμού ευρωπαίων πολιτών σε θέσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα και ειδικώς σε αυτές που απαιτείται αντίστοιχο επίπεδο Γ του ΚΕΓ όπως έχει μετονομασθεί σε επίπεδο Β2(vantage level) του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Αποτέλεσμα να απορρίπτονται πολίτες χωρών μελών της Ε.Ε ως μη έχοντες προσήκουσα γνώση της Ελληνικής όπως έγινε στη δική μου περίπτωση.
Το εν λόγω Διδασκαλείο ιδρύθηκε με το Ν. 5147/1931 και στη συνέχεια, το 1994, κατατμήθηκε σε δύο Διδασκαλεία το πρώτο ως ανεξάρτητο και το δεύτερο, αυτό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, εντάχθηκε στη Φιλοσοφική Σχολή. Το γεγονός ότι ο εν λόγω πιστοποιητικός τίτλος πληροί τις προϋποθέσεις του επιπέδου Β2 βεβαιώνει o εσωτερικός κανονισμός του ΕΚΠΑ.
Υπενθυμίζω:
-Η υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στα ΦΕΚ 429/Β/2002 και 465/Β/2003 όπου ρητώς αναφέρεται το Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής του ΕΚΠΑ(πρώην Διδασκαλείο της Φοιτητικής Λέσχης του Πανεπιστημίου Αθηνών) καθώς και γνωμοδότηση του ΝΣΚ (υπ’ αριθμ. 544/2006) που επιβεβαιώνει τις υπουργικές αποφάσεις περί της ισχύος του εν λόγω πιστοποιητικού ως τρόπου απόδειξης της νέας Ελληνικής.
-Τις υπουργικές αποφάσεις που δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ 659/Β/2001 και 272/Β/2007.
-Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον Ν. 3766/2009 το πιστοποιητικό ελληνομάθειας της Φιλοσοφικής σχολής Αθηνών είναι απαραίτητο προκειμένου για την χορήγηση άδεια άσκησης του επαγγέλματος Ξεναγού.
-Το ίδιο ισχύει και για την χορήγηση άδειας άσκησης Κοινωνικού Λειτουργού σύμφωνα με το ΠΔ 23/1992. Ευλόγως τίθενται το ερώτημα πως είναι δυνατόν πολίτες της Ε.Ε. να μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα του Ξεναγού και του Κοινωνικού Λειτουργού και να μην μπορεί με το ίδιο πιστοποιητικό να ασκήσει το επάγγελμα του ένας ευρωπαίος πολίτης ο οποίος είναι πολιτικός μηχανικός ή γεωπόνος;
Το εν λόγω πιστοποιητικό πληροί τις προϋποθέσεις της γνώσης της Ελληνικής γλώσσας προκειμένου για τον διορισμό επιβεβαιώνεται άλλωστε και από τις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ για την διεξαγωγή διαφόρων διαγωνισμών για την κατάρτιση πινάκων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως των προκηρύξεων 7/1Π/2000, 10/2Π/2001 και μετά την εφαρμογή του ΠΔ 50/2001 των προκηρύξεων 27/3Π/2002, 25/1Π/2004, 1Π/2005 όπου ως προσόν διορισμού για τους πολίτες των Κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ορίστηκε μεταξύ άλλων και η εν λόγω Βεβαίωση του Διδασκαλείου της Φοιτητικής Λέσχης του Πανεπιστημίου Αθηνών όπως αυτό μετονομάστηκε σε Διδασκαλείο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας εντασσόμενο το 1994 εις την Φιλοσοφική Σχολή του ιδίου ανωτάτου εκπαιδευτικού ιδρύματος.
Είναι προφανές ότι με τα ίδια γλωσσικά προσόντα εισάγονται διακρίσεις γεγονός το οποίο έρχεται σε πλήρη αντίθεση όχι μόνο με την συνταγματική αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας αλλά και με τις οδηγίες της Ε.Ε. ιδιαίτερα αυτές που αφορούν την ελεύθερη διακίνηση ευρωπαίων πολιτών.
Θα πρέπει άμεσα να απαριθμηθεί και να κατονομαστεί η Βεβαίωση Ελληνομάθειας του Διδασκαλείου Νέας Ελληνικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ στο υπό έκδοση ΠΔ αυτής της παραγράφου. Επίσης να υπάρξει άμεση παρέμβαση της Υπουργού στο ΑΣΕΠ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΑΣΕΠ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΤΗ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ σε ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ (βλ. σχετικά απόφαση της Συγκλήτου του ΕΚΠΑ 21-9-2004)
Ιώαννα Βίπιχ-Σκαμνάκη