Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επί μέρους διατάξεις του.
Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 68 – Έναρξη ισχύος
Άρθρο 68 – Έναρξη ισχύος
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης- Νομική μορφή των Α.Ε.Ι.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ακαδημαϊκές Ελευθερίες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποστολή των Α.Ε.Ι.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία, κατάργηση και μεταβολή έδρας Α.Ε.Ι.. – Παραρτήματα Α.Ε.Ι.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Αυτοδυναμία Α.Ε.Ι.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Οργανισμός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Εσωτερικός Κανονισμός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Σχολές, Τμήματα, Τομείς
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ίδρυση και μεταβολές Σχολής, Τμήματος και Τομέα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Αυτοδυναμία Τμημάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Όργανα του Ιδρύματος
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Σύγκλητος
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Πρυτανικό Συμβούλιο
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Πρύτανης – Αντιπρυτάνεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Όργανα της Σχολής
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Γενική Συνέλευση Σχολής
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Κοσμητεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Κοσμήτορας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Όργανα του Τμήματος
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Συνέλευση Τμήματος
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Πρόεδρος Τμήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Όργανα μη αυτοδύναμων Τμημάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Όργανα Τομέα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Γενική Συνέλευση Τομέα
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Διευθυντής Τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Επιτροπή Δεοντολογίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Γενικές διατάξεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Όργανα διοίκησης των Π.Μ.Σ. και των Διδακτορικών Σπουδών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Ίδρυση Π.Μ.Σ.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Διάρκεια φοίτησης και πιστωτικές μονάδες
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιλογή, δικαιώματα και υποχρεώσεις μεταπτυχιακών φοιτητών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Δωρεάν φοίτηση- υποτροφίες
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Διδακτικό προσωπικό
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Πόροι – χρηματοδότηση Π.Μ.Σ.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Διδακτορικές σπουδές, διαδικασία επιλογής υποψηφίων διδακτόρων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Επίβλεψη διδακτορικής διατριβής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Ελάχιστη διάρκεια, δικαιώματα και υποχρεώσεις υποψηφίων διδακτόρων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Συγγραφή, υποστήριξη και αξιολόγηση της διδακτορικής διατριβής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Προκήρυξη ή Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Διατμηματικά ή διιδρυματικά Π.Μ.Σ. – Διδακτορικές διατριβές με συνεπίβλεψη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αξιολόγηση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 160 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματική κατοχύρωση αποφοίτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού – Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Πόροι – Πηγές Χρηματοδότησης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Διοίκηση και Διαχείριση του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Αρμοδιότητες της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 – Αρμοδιότητες Προέδρου Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Επιστημονικός Υπεύθυνος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Προϊστάμενος Μονάδας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (ΠΟΥ) – Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΟΥ)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Μονάδα Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Οικονομική διαχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 58 – Προϋπολογισμός – απολογισμός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Κατάρτιση και έγκριση Προϋπολογισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Ανάληψη υποχρέωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Έλεγχος, εκκαθάριση και πληρωμή δαπανώνΆρθρο 61 – Έλεγχος, εκκαθάριση και πληρωμή δαπανών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Απασχόληση επιστημονικού, διοικητικού και λοιπού προσωπικού-Αποδοχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Μετακινήσεις προσωπικού στο εσωτερικό και εξωτερικό
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Προμήθειες, υπηρεσίες, μισθώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 – Τακτικός Οικονομικός Έλεγχος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 – Οδηγός Χρηματοδότησης και Διαχείρισης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 67
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Ιουνίου 2017, 17:50
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Ιουνίου 2017, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 945 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
1) Καθ’ όσο διάστημα υφίσταται ο διαχωρισμός σε γενική και ειδική εκπαίδευση, επιβάλλεται η δημιουργία στο Υπουργείο Παιδείας ειδικής γραμματείας για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, με ειδικές διευθύνσεις ανάλογα με τη βαθμίδα της εκπαίδευσης, πρώιμη, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια, καθώς και η δημιουργία στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Διεύθυνσης Ειδικής Εκπαίδευσης.
2) Η εκπαίδευση οφείλει να είναι ενιαία για όλες τις κατηγορίες μαθητών, ως εκ τούτου να είναι συμπεριληπτική και να αφορά εξίσου τον κοινό μαθητικό πληθυσμό, καθώς και τις επιμέρους ομάδες με ιδιαιτερότητες, όπως μαθητές με κάποιας μορφής φυσική, πνευματική ή ψυχική αναπηρία, αλλοδαπούς, Ρομά κλπ. Ως εκ τούτου, επιβάλλεται να αλλάξει εκ βάθρων ο οδηγός σπουδών των τμημάτων Νηπιαγωγών και των Παιδαγωγικών τμημάτων, ώστε όλοι οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι, καθώς και οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες του κάθε μαθητή, να ενημερώνουν προς τούτο τους γονείς και να διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις μαθησιακές ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή της τάξης τους. Επομένως, οφείλουμε να στραφούμε σε μια όλο και περισσότερο συμπεριληπτική εκπαίδευση, μειώνοντας παράλληλα τη λεγόμενη «ειδική» εκπαίδευση.
3) Η διάρκεια του χρόνου εξέτασης στις εισαγωγικές εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να προσαυξάνεται κατά 50% για τους τυφλούς ή με πρόβλημα όρασης φοιτητές. Επίσης, τον τρόπο εξέτασης σε γραφή Braille ή με τη χρήση Η/Υ ή προφορικά θα πρέπει να τον επιλέγει ο τυφλός φοιτητής, ο οποίος γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τις δυνατότητές του, ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή επίδοση.
4) Συμπλήρωση από τα άτομα με αναπηρία που εισάγονται με ποσοστό 5% στα Τ.Ε.Ι. και Α.Ε.Ι. του αναγκαίου μηχανογραφικού, την ίδια ακριβώς χρονική περίοδο με τους λοιπούς υποψήφιους, σε φόρμα απόλυτα προσβάσιμη για άτομα με προβλήματα όρασης, ώστε να μη χάνεται άδικα το πρώτο εξάμηνο των σπουδών και σε καμία περίπτωση να μην επαναληφθεί το επαίσχυντο φαινόμενο αποκλεισμού υποψηφίων με αναπηρία από την εισαγωγή σε Τ.Ε.Ι. και Α.Ε.Ι. της Χώρας, όπως συνέβη άλλες χρονιές.
5) Απαιτείται η δημιουργία γραφείων υποδοχής αναπήρων στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας, τα οποία θα αναλαμβάνουν τη στήριξη του φοιτητή από την εγγραφή μέχρι την αποφοίτησή του σε όλους τους τομείς, φυσική και ηλεκτρονική προσβασιμότητα, παροχή συγγραμμάτων, επικοινωνία με τους καθηγητές, εφοδιασμό των διανεμόμενων σημειώσεων σε προσβάσιμη μορφή κ.λπ.
6) Παροχή δωρεάν κατάλληλου τεχνολογικού εξοπλισμού για τυφλούς και με προβλήματα όρασης σπουδαστές και φοιτητές, συμπεριλαμβανομένων υποχρεωτικά laptop και λογισμικού ανάγνωσης οθόνης.
7) Επιβάλλεται η νομοθετική ρύθμιση του προβλήματος των πνευματικών δικαιωμάτων από τους εκδοτικούς οίκους των συγγραμμάτων που διανέμονται δωρεάν σε σπουδαστές και φοιτητές, καθώς και η δωρεάν χορήγηση συγγραμμάτων σε ψηφιακή μορφή Daisy ή άλλη προσβάσιμη μορφή, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε φοιτητή ή σπουδαστή με αναπηρία. Επειδή η συνθετική φωνή στην ελληνική γλώσσα δεν έχει χρηματοδοτηθεί ώστε να φτάσει στα επίπεδα ανταγωνισμού της φυσικής φωνής, καθώς και της ορθής ανάγνωσης ξενόγλωσσων λέξεων και ονομάτων μέσα σε ελληνικό κείμενο, η μορφή αυτή δεν προτιμάται, εκτός εάν ο φοιτητής δηλώσει ρητά ότι εξυπηρετείται με αυτό το μορφότυπο βιβλίου.
8) Πρόβλεψη για φυσική και ψηφιακή προσβασιμότητα των τυφλών και με χαμηλή όραση φοιτητών και σπουδαστών στους χώρους διδασκαλίας, στις βιβλιοθήκες και στις ιστοσελίδες των Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.
9) Με υπουργική απόφαση που θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσης, κατόπιν εισήγησης του ΙΕΠ να καθοριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις με τις οποίες θα διενεργούνται οι προφορικές εξετάσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ.
10) Σχετικά με τις μετεγγραφές, πρόβλεψη για την περίπτωση των φοιτητών με προβλήματα όρασης οι οποίοι, ενώ εισήχθησαν μέσω εισαγωγικών εξετάσεων σε σχολές Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι., βάσει πιστοποίησης της αναπηρίας από αρμόδιο ΚΕΠΑ, απέκτησαν οπτική αναπηρία κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους. Οι ως άνω να μετεγγράφονται χωρίς άλλα κριτήρια στο κοντινότερο του τόπου κατοικίας τους σχετικό Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. Παρόμοια πρόβλεψη για μετεγγραφή στο κοντινότερο του τόπου κατοικίας σχετικό Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. να υπάρχει και για τους φοιτητές των οποίων ένας τουλάχιστον γονέας ή ο/η σύζυγός έχει ποσοστό οπτικής αναπηρίας 80% και άνω.
11) Ένταξη στα τμήματα ψυχολογίας των Α.Ε.Ι. της χώρας υποχρεωτικών μαθημάτων για την ψυχολογία των ατόμων με αναπηρία και δημιουργία μεταπτυχιακού τμήματος με το ως άνω αντικείμενο με σκοπό την περαιτέρω εξειδίκευση.
12) Ουσιαστική πρόβλεψη με τη δημιουργία μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών για την εξειδίκευση πτυχιούχων στην ειδικότητα ΠΕ 31 Κινητικότητας, Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης και πρόβλεψη πρόσληψης εκπαιδευτικών της κατηγορίας αυτής από το Υπουργείο Παιδείας για τη στήριξη των τυφλών μαθητών και φοιτητών, από την πρώιμη παρέμβαση μέχρι την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
13) Δημιουργία δωρεάν μεταπτυχιακού τμήματος σε Α.Ε.Ι. για την μετεκπαίδευση παιδαγωγών, με παροχή εξειδίκευσης σε μία μόνο αναπηρία, ώστε η εξειδίκευση να είναι στοχευμένη και η παρεχόμενη συνδιδασκαλία να καταστεί απολύτως επαρκής για κάθε διαφορετική κατηγορία μαθητή με αναπηρία ή τροποποίηση των προγραμμάτων σπουδών των παιδαγωγικών τμημάτων ειδικής αγωγής, ώστε οι φοιτητές από το τρίτο έτος να εξειδικεύονται στην εκπαίδευση μίας και μόνο συγκεκριμένης αναπηρίας.
14) Πρόβλεψη για μειωμένα δίδακτρα στους τυφλούς φοιτητές και φοιτητές με πρόβλημα όρασης στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, καθώς και πρόβλεψη αυξημένου ορίου εισοδήματος για τη λήψη τυχόν υποτροφίας, δεδομένου ότι κατά την εκπόνηση μεταπτυχιακών και διδακτορικών διατριβών χρήζουν της βοηθείας τρίτου προσώπου, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ερευνητικό έργο. Επίσης, στον υπολογισμό του ατομικού ή του οικογενειακού διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος να μην προσμετρώνται τα πάσης φύσεως προνοιακά επιδόματα, π.χ. προνοιακό επίδομα λόγω τυφλότητας, επίδομα απολύτου αναπηρίας ή ανικανότητας, εξωιδρυματικό κ.λπ.
15) Κατ’ εξαίρεση πρόβλεψη για δωρεάν παροχή συγγραμμάτων σε προσβάσιμη μορφή στους μεταπτυχιακούς φοιτητές με προβλήματα όρασης.
16) Ως προς την τοποθέτηση εκπαιδευτικών ΑμεΑ με ποσοστό 67% και άνω να προβλεφθεί κατ’ εξαίρεση μοριοδότησή τους με κοινωνικά κριτήρια κατά την πρόσληψή τους σε ΣΜΕΑΕ, καθώς και κατά προτεραιότητα πρόσληψη στα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης σε ποσοστό 10%. Το ίδιο να ισχύσει και για τους διορισμούς του Ε.Ε.Π.
17) Να προωθηθεί και στη Χώρα μας η ανάπτυξη του επιστημονικού πεδίου των Σπουδών για την Αναπηρία (Disability Studies) και να ενθαρρυνθεί η έρευνα σε τομείς σχετιζόμενους άμεσα ή έμμεσα με την αναπηρία.
Το σχέδιο νόμου
(α) επαναλαμβάνει και τροποποιεί υφιστάμενες διατάξεις χωρίς να αναφέρεται στην αντικατάστασή τους (καταργούμενες διατάξεις).
(β) δεν περιλαμβάνει μεταβατικές διατάξεις, οι οποίες στις πολλές περιπτώσεις είναι απολύτως απαραίτητες (ενδεικτικά: μετάβαση στο νέο καθεστώς πρυτάνεων-αντιπρυτάνεων, θέματα δεύτερου και τρίτου κύκλου σπουδών).
Γενική Πρόταση
Να ορισθεί αποκλειστική προθεσμία 6 μηνών για την έκδοση εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας ΑΕΙ, Σχολών, Τμημάτων που δεν έχει ποτέ ολοκληρωθεί εδώ και δεκαετίες.
Μήπως το θέμα είναι οτι το υπουργείο προσπαθεί διά της πλαγίας οδού να πετάξει εκτός επαγγέλματος όσους περισσότερους μπορεί?? (Φυσικά και πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός, αλλά μεταξύ ΤΕΙ και ΚΑΤΕΕ και οχι προ και μετά του 2001)… Δεν δέχονται όμως «οι συντεχνίες» αυτό που επιβάλλεται ως επιταγή των Μνημονίων (αλλά θα γίνει αργά ή γρήγορα)… Γι ‘αυτό και ο αδιάσπαστος κύκλος, γι’ αυτό και οι ατέλειωτες αξιολογήσεις, γι’ αυτό όλα…
Κύριοι του Υπουργείου θα πρέπει να καταλάβετε ότι Όλα μα όλα τα ε π ι π λ έ ο ν επαγγελματικά δικαιώματα στον κόσμο πέραν αυτών που απορρέουν από τον βασικό τίτλο σπουδών, αποκτώνται με πιστοποιήσεις, εξετάσεις, εμπειρία κλπ. Και το ερώτημα είναι : Για τους πτυχιούχους ΤΕΙ γιατί να ισχύει πολλαπλή πιστοποίηση με πολλαπλές ταχύτητες και πολλαπλές διαφορετικότητες ?? Μήπως πρέπει να κατοχυρωθούν ως βασικό πτυχίο (bachelor) τα τρία έτη σπουδών με επαγγελματικά δικαιώματα βάσης, και κατόπιν να ορισθούν β α θ μ ι δ ε ς εξέλιξης βάσει πιστοποιήσεων και επιπλέον ετών σπουδών ??
ΜΑΛΛΟΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΧΩΡΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΗ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ!!!
Ένας νέος επαγγελματίας, αλλά παλιός πτυχιούχος.
Εάν δεν υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις και δεν δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος προσαρμογής για τις προβλεπόμενες αλλαγές στους ΕΛΚΕ (ειδικά των ΕΚ – ΝΠΔΔ), θα υπάρξουν σημαντικές δυσλειτουργίες στα τρέχοντα ερευνητικά έργα αλλά και σε αυτά που αναμένονται άμεσα, με πιθανό αποτέλεσμα την απώλεια κονδυλίων και θέσεων εργασίας.
Κατόπιν των παραπάνω, προτείνουμε την απόσυρση όλων των διατάξεων που αναφέρονται στους ερευνητικούς και φορείς του άρθρου 13Α του νόμου 4310/2014 και να ξεκινήσει ουσιαστική διαβούλευση με τους εργαζόμενους (Ομοσπονδίες, Συλλόγους) στους Ερευνητικούς Φορείς για τη διαμόρφωση του νέου Νόμου-Πλαίσιο για την Έρευνα για το οποίο έχει δεσμευτεί δύο φορές η πολιτική ηγεσία (μια για ψήφισή του ως το τέλος του 2015 και άλλη μια για ψήφισή του ως το τέλος του 2016), στις διατάξεις του οποίου θα περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις για τους ΕΛΚΕ.
Δεν προβλέπεται μεταβατική περίοδος για τα λειτουργούντα ΠΜΣ; Θα εφαρμοστούν όλα από το Σεπτέμβρη; Τι θα λέμε στους υποψηφίους μας σήμερα;
Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργείται κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος.