1. Κάθε Ίδρυμα αποτελείται από Σχολές. Η Σχολή καλύπτει μία ενότητα συγγενών επιστημονικών κλάδων και εξασφαλίζει τη διεπιστημονική προσέγγιση, τη μεταξύ τους επικοινωνία και τον αναγκαίο για τη διδασκαλία και την έρευνα συντονισμό τους. Η Σχολή εποπτεύει και συντονίζει τη λειτουργία των Τμημάτων, σύμφωνα με τον Κανονισμό Σπουδών τους.
2. Οι Σχολές διαιρούνται σε Τμήματα. Δεν είναι δυνατή η ύπαρξη Σχολής με λιγότερα από δύο (2) Τμήματα, εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου η αναγκαιότητα σύστασης Σχολής με ένα (1) Τμήμα αιτιολογείται ειδικά από τη Σύγκλητο. Το Τμήμα προάγει την επιστήμη, την τεχνολογία ή τις τέχνες στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο, οργανώνει τη διδασκαλία στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών και εξασφαλίζει τη συνεχή βελτίωση της μάθησης σε αυτά.
3. Τα Τμήματα διαιρούνται σε Τομείς, οι οποίοι συντονίζουν τη διδασκαλία μέρους του γνωστικού αντικειμένου του Τμήματος που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο πεδίο ή πεδία της επιστήμης.
Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 09 – Σχολές, Τμήματα, Τομείς
Άρθρο 09 – Σχολές, Τμήματα, Τομείς
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης- Νομική μορφή των Α.Ε.Ι.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ακαδημαϊκές Ελευθερίες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποστολή των Α.Ε.Ι.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία, κατάργηση και μεταβολή έδρας Α.Ε.Ι.. – Παραρτήματα Α.Ε.Ι.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Αυτοδυναμία Α.Ε.Ι.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Οργανισμός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Εσωτερικός Κανονισμός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Σχολές, Τμήματα, Τομείς
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ίδρυση και μεταβολές Σχολής, Τμήματος και Τομέα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Αυτοδυναμία Τμημάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Όργανα του Ιδρύματος
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Σύγκλητος
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Πρυτανικό Συμβούλιο
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Πρύτανης – Αντιπρυτάνεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Όργανα της Σχολής
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Γενική Συνέλευση Σχολής
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Κοσμητεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Κοσμήτορας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Όργανα του Τμήματος
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Συνέλευση Τμήματος
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Πρόεδρος Τμήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Όργανα μη αυτοδύναμων Τμημάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Όργανα Τομέα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Γενική Συνέλευση Τομέα
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Διευθυντής Τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Επιτροπή Δεοντολογίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Γενικές διατάξεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Όργανα διοίκησης των Π.Μ.Σ. και των Διδακτορικών Σπουδών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Ίδρυση Π.Μ.Σ.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Διάρκεια φοίτησης και πιστωτικές μονάδες
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιλογή, δικαιώματα και υποχρεώσεις μεταπτυχιακών φοιτητών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Δωρεάν φοίτηση- υποτροφίες
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Διδακτικό προσωπικό
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Πόροι – χρηματοδότηση Π.Μ.Σ.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Διδακτορικές σπουδές, διαδικασία επιλογής υποψηφίων διδακτόρων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Επίβλεψη διδακτορικής διατριβής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Ελάχιστη διάρκεια, δικαιώματα και υποχρεώσεις υποψηφίων διδακτόρων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Συγγραφή, υποστήριξη και αξιολόγηση της διδακτορικής διατριβής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Προκήρυξη ή Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Διατμηματικά ή διιδρυματικά Π.Μ.Σ. – Διδακτορικές διατριβές με συνεπίβλεψη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αξιολόγηση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 160 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματική κατοχύρωση αποφοίτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού – Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Πόροι – Πηγές Χρηματοδότησης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Διοίκηση και Διαχείριση του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Αρμοδιότητες της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 – Αρμοδιότητες Προέδρου Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Επιστημονικός Υπεύθυνος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Προϊστάμενος Μονάδας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (ΠΟΥ) – Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΟΥ)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Μονάδα Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Οικονομική διαχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 58 – Προϋπολογισμός – απολογισμός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Κατάρτιση και έγκριση Προϋπολογισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Ανάληψη υποχρέωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Έλεγχος, εκκαθάριση και πληρωμή δαπανώνΆρθρο 61 – Έλεγχος, εκκαθάριση και πληρωμή δαπανών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Απασχόληση επιστημονικού, διοικητικού και λοιπού προσωπικού-Αποδοχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Μετακινήσεις προσωπικού στο εσωτερικό και εξωτερικό
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Προμήθειες, υπηρεσίες, μισθώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 – Τακτικός Οικονομικός Έλεγχος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 – Οδηγός Χρηματοδότησης και Διαχείρισης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 67
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Ιουνίου 2017, 17:50
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Ιουνίου 2017, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 945 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
ΠΡΟΤΑΣΗ: Η «διαίρεση» ή μη του Τμήματος σε Τομείς (αρ. 9.3) να εξαρτάται από την έγκριση της Συνέλευσης του Τμήματος.
Καταργηση των μονοτμηματικων Σχολων ή ενσωματωση ακομη τουλαχιστον ενος συναφους ειδικοτητας άλλο τμημα άλλης Σχολής του ιδιου ή άλλου ΤΕΙ για να υφισταται και δομικά η εννοια της Σχολής !
Το τελευταίο εδάφιο της παρ.2 είναι άχρηστο. Αν χρειάζεται να γράφουμε στο Νόμο «οργανώνει τη διδασκαλία στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών και εξασφαλίζει τη συνεχή βελτίωση της μάθησης σε αυτά» τότε κάτι δεν πάει θεμελιωδώς καλά. Υπάρχει Τμήμα που δεν νοιάζεται για τη βελτίωση της μάθησης και θα υποχρεωθεί από το Νόμο? Επίσης, στην παρ. 3 πρέπει να αναφέρεται ότι το Τμήμα μπορεί να δημιουργεί Τομείς. Έτσι όπως είναι φαίνεται υποχρεωτικό.
Επί τής §3: Θα είναι υποχρεωτική η ύπαρξη τομέων σε κάθε τμήμα; Αν όχι, η παράγραφος δημιουργεί πάντως τήν απορία και τό επιχείρημα ότι ναι, άρα χρειάζεται διευκρίνιση. Αν ναι, υπερβαλλόντως γενική η πρόβλεψη. αγνοεί τίς τυχόν υφιστάμενες ιδιαιτερότητες. Και θα δημιουργήσει άσχετα προβλήματα εκ τού μη όντος, εκεί που τυχαίνει να μην υπάρχουν τομείς.