1. Στα Α.Ε.Ι. κατοχυρώνεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και στη διδασκαλία, καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών. Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των δημοκρατικών αξιών, των ακαδημαϊκών ελευθεριών στην έρευνα και στη διδασκαλία, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.
2. Επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των Α.Ε.Ι. λαμβάνει χώρα σε περιπτώσεις πλημμελημάτων και κακουργημάτων αυτεπαγγέλτως και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μετά από απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου. Οι ως άνω περιορισμοί δεν ισχύουν για το Πυροσβεστικό Σώμα.
Αρχική «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»Άρθρο 03 – Ακαδημαϊκές Ελευθερίες
Άρθρο 03 – Ακαδημαϊκές Ελευθερίες
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης- Νομική μορφή των Α.Ε.Ι.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ακαδημαϊκές Ελευθερίες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποστολή των Α.Ε.Ι.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία, κατάργηση και μεταβολή έδρας Α.Ε.Ι.. – Παραρτήματα Α.Ε.Ι.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Αυτοδυναμία Α.Ε.Ι.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Οργανισμός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Εσωτερικός Κανονισμός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Σχολές, Τμήματα, Τομείς
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ίδρυση και μεταβολές Σχολής, Τμήματος και Τομέα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Αυτοδυναμία Τμημάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Όργανα του Ιδρύματος
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Σύγκλητος
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Πρυτανικό Συμβούλιο
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Πρύτανης – Αντιπρυτάνεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Όργανα της Σχολής
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Γενική Συνέλευση Σχολής
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Κοσμητεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Κοσμήτορας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Όργανα του Τμήματος
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Συνέλευση Τμήματος
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Διοικητικό Συμβούλιο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Πρόεδρος Τμήματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Όργανα μη αυτοδύναμων Τμημάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Όργανα Τομέα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Γενική Συνέλευση Τομέα
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Διευθυντής Τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Επιτροπή Δεοντολογίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Γενικές διατάξεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Όργανα διοίκησης των Π.Μ.Σ. και των Διδακτορικών Σπουδών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Ίδρυση Π.Μ.Σ.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Διάρκεια φοίτησης και πιστωτικές μονάδες
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιλογή, δικαιώματα και υποχρεώσεις μεταπτυχιακών φοιτητών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Δωρεάν φοίτηση- υποτροφίες
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Διδακτικό προσωπικό
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Πόροι – χρηματοδότηση Π.Μ.Σ.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Διδακτορικές σπουδές, διαδικασία επιλογής υποψηφίων διδακτόρων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Επίβλεψη διδακτορικής διατριβής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Ελάχιστη διάρκεια, δικαιώματα και υποχρεώσεις υποψηφίων διδακτόρων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Συγγραφή, υποστήριξη και αξιολόγηση της διδακτορικής διατριβής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Προκήρυξη ή Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εκπόνηση διδακτορικής διατριβής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Διατμηματικά ή διιδρυματικά Π.Μ.Σ. – Διδακτορικές διατριβές με συνεπίβλεψη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Αξιολόγηση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 160 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματική κατοχύρωση αποφοίτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού – Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Πόροι – Πηγές Χρηματοδότησης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Διοίκηση και Διαχείριση του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Αρμοδιότητες της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 – Αρμοδιότητες Προέδρου Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Επιστημονικός Υπεύθυνος
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Προϊστάμενος Μονάδας Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης (ΠΟΥ) – Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών (ΠΟΥ)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Μονάδα Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ε.Λ.Κ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Οικονομική διαχείριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 58 – Προϋπολογισμός – απολογισμός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 – Κατάρτιση και έγκριση Προϋπολογισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Ανάληψη υποχρέωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Έλεγχος, εκκαθάριση και πληρωμή δαπανώνΆρθρο 61 – Έλεγχος, εκκαθάριση και πληρωμή δαπανών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Απασχόληση επιστημονικού, διοικητικού και λοιπού προσωπικού-Αποδοχές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Μετακινήσεις προσωπικού στο εσωτερικό και εξωτερικό
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Προμήθειες, υπηρεσίες, μισθώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 65 – Τακτικός Οικονομικός Έλεγχος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 – Οδηγός Χρηματοδότησης και Διαχείρισης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 67
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Ιουνίου 2017, 17:50
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Ιουνίου 2017, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 945 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Επίσης ποιος θα λυτρώσει το μεγαλύτερο τμήμα των μελών ΔΕΠ από ομηρίες (εξαιτίας του συστήματος εξελίξεών τους) και την αυθαιρεσία και καταδυναστεία των ηγετίσκων κάθε τμήματος-σχολής; Αναγκάζοντάς τους συνήθως να προσχωρήσουν στο σεσηπός σύστημα και στην τακτική των διαπλοκών και των ανταλλαγμάτων.
Στην παράγραφο 2 αυτή εισάγεται ένα ειδικό καθεστώς ως προς τη δυνατότητα επέμβασης δημόσιας δύναμης σε χώρους Α.Ε.Ι. Σε περιπτώσεις πλημμελημάτων και κακουργημάτων ισχύουν κανονικά οι νόμοι του κράτους για τα Α.Ε.Ι., οπότε δεν υφίσταται αποκλεισμός του συγκεκριμένου χώρου που θα το μετέτρεπε σε νησίδα ανομίας. Με τον τρόπο αυτό δεν καταπατάται το ακαδημαϊκό άσυλο, όπως αυτό ορίζεται από το Άρθρο 3, §1, επομένως προστατεύεται η ακαδημαϊκότητα και η ελεύθερη διακίνηση ιδεών, εξασφαλίζεται η ασφάλεια της κοινότητας και πολεμάται η εγκληματικότητα. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις όπου απαιτείται απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου εκφράζουμε απλά τον προβληματισμό μας ως προς τη δυσκαμψία λειτουργίας του μηχανισμού αυτού ανάλογα με τη σοβαρότητα του γεγονότος.
Συνολικά θεωρούμε, ωστόσο, πως η αντίστοιχη διατύπωση του νόμου 4009/2011, Άρθρο 3, §2, αποτελεί ορθολογικότερο τρόπο καταπολέμησης εγκληματικών φαινομένων εντός των Α.Ε.Ι., καθώς τοποθετεί ως αυτονόητη την εφαρμογή της νομοθεσίας σε οποιαδήποτε αξιόποινες πράξεις, δίχως περιορισμούς.
Τόσο η συγκεκριμένη διατύπωση, όσο και η αντίστοιχη του νόμου 4009/2011 θα εφαρμοστεί σωστά όταν υιοθετηθούν όσα περιγράφει το Άρθρο 3 τόσο από την κοινότητα των Α.Ε.Ι. όσο κι από τις δημόσιες δυνάμεις, καθώς έως σήμερα δεν υπάρχει η ανάλογη καταπολέμηση εγκληματικών φαινομένων εντός των Α.Ε.Ι..
Ο προβληματισμός έγκειται, επίσης, στο αν εισάγεται ένα αντίστοιχο καθεστώς ακαδημαϊκού ασύλου για τα Τ.Ε.Ι. της χώρας.
Για να μην τρελαθούμε…. 5 χρόνια που ίσχυσε ο Νόμος Διαμαντοπούλου (Ν. 4009/2011)παρενέβη πολλές φορές η «δημόσια δύναμη»;…. Εδώ, ακόμα και την Πυροσβεστική όταν καλεί κάποιος (για απεγκλωβισμό ανθρώπων από ανελκυστήρες), δεν έρχονται ζητώντας (ΠΑΡΑΝΟΜΑ, γιατί αυτό δεν ισχύει από το Σεπτέμβρη του 2011) άδεια από «πρυτανικές αρχές»!!!…
Ευτυχώς η ελευθερία της διδασκαλίας και της έρευνας δεν κινδυνεύει στα Πανεπιστήμια, ώστε να υπάρχει ανάγκη ειδικής προστασίας έναντι επεμβάσεων της δημόσιας δύναμης. Αντιθέτως, κινδυνεύει η ασφάλεια φοιτητών και εργαζομένων από παράνομες δραστηριότητες, όπως η διακίνηση ναρκωτικών.
Παρακαλώ θερμά να αποσύρετε τη σχετική διάταξη, ώστε να μη γίνετε εν τοις πράγμασι (και παρά την όποια αγαθή πρόθεση) συνεργοί των διακινητών ναρκωτικών. Πώς θα διαπιστώνει, π.χ. το πλημμέλημα ή το κακούργημα η αστυνομία, αν δεν έχει δικαίωμα ελέγχου του χώρου; Θα περιμένει καταγγελία από κάποιον θαρραλέο; Kαι να γίνει η καταγγελία, οι διαπράξαντες το αδίκημα θα έχουν εξαφανισθεί, μέχρι να έρθει η δημόσια δύναμη.
Επιπλέον, η διάταξη δημιουργεί μια «γκρίζα ζώνη» περιστάσεων, όπου η μεν αστυνομία θα ζητεί απόφαση του Πρυτανικού Συμβουλίου για να επέμβει, ενώ οι πανεπιστημιακές αρχές θα ζητούν αυτεπάγγελτη επέμβαση.
Ως προς τήν §1, βλ. σχόλιό μου υπό τό άρθρο 1.
Η §2 είναι ένας εύλογος ίσως ιδεολογικοπολιτικός συμβιβασμός για τήν κυβέρνηση, που όμως, πρώτον, πάσχει από ασάφεια. Προφανώς δεν εννοεί δικανικώς διαπιστωμένα ήδη πλημμελήματα ή κακουργήματα. Ποιός βαθμός ενδείξεως ή αποδείξεως όμως χρειάζεται να υπάρχει για να νομιμοποιείται η δημόσια δύναμη να επέμβει αυτεπαγγέλτως; Δεύτερον, μεταξύ μιας κλοπής (πλημμέλημα), που αποκαλύπτεται έξι μήνες μετά, και μιας προκλήσεως ανησυχίας ή και διαταράξεως ησυχίας (πταίσματα), που λαμβάνουν χώρα τώρα, σχετικώς ευλογότερη είναι η δυνατότητα αυτεπάγγελτης επέμβασης τής δημόσιας δύναμης στίς δεύτερες, παρά στήν πρώτη.
Γενικότερα, και ανεξαρτήτως τής μορφής που έλαβε στόν τόπο μας η σχετική δημόσια συζήτηση, τό πανεπιστημιακό άσυλο είχε λόγο υπάρξεως σε παλαιότερους χρόνους, όταν ακόμα ο πανεπιστημιακός πληθυσμός ήταν ένα μικρό ποσοστό τού γενικοτέρου, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, στά οποία περιλαμβανόταν μεγαλύτερη ηθικότητα και πολύ μικρότερη ροπή στήν γενική παραβατικότητα, απ’ ό,τι αυτή τών ιδίων τών κυβερνώντων και τών ανθρώπων που στελέχωναν τή δημόσια δύναμη. Σήμερα, που ο πληθυσμός τών πανεπιστημίων δεν διαφέρει ουσιωδώς από τόν υπόλοιπο πληθυσμό, και που η ελευθερία τού λόγου κατοχυρώνεται για όλους, η προφύλαξη τών πανεπιστημίων από τήν επέμβαση τής δημοσίας δυνάμεως δεν έχει λόγο υπάρξεως, παρά μόνο ως ιδεολογικό απομεινάρι, ή και στό πλαίσιο κομματικών σκοπιμοτήτων.
Ως προς το Αρθρο 3ΠΑΡ2 , η εν λόγω παραγραφος οδηγεί -επι της ουσιας- σε καταργηση του ασυλου. Στο παρόν νομοθετικό πλαίσιο δεν υπαρχει η δυνατοτητα εισοδου δυνάμεων σε περιπτωση πλημμεληματων αυτεπαγγελτα, παρα μόνο σε περιπτωση βαρεων κακουργημάτων.