Εφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο θεσμό του μέντορα;
Αρχική Μέντορας νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικούΕφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο θεσμό του μέντορα;
Εφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο θεσμό του μέντορα;
- 164 ΣχόλιαΚατά τη γνώμη σας ποιοι είναι οι λόγοι που συνθέτουν την αναγκαιότητα του θεσμού του μέντορα; Σε κάθε άλλη περίπτωση διατυπώστε τις σχετικές θέσεις και απόψεις σας.
- 74 ΣχόλιαΠοια κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι τα προσόντα, οι προϋποθέσεις, τα καθήκοντα, η διάρκεια και γενικότερα το περιεχόμενο της μεντορικής σχέσης;
- 24 ΣχόλιαΠοιους θεωρείτε ως βασικούς στόχους την επίτευξη των οποίων θα πρέπει να επιδιώκει ο θεσμός του μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού;
- 49 ΣχόλιαΠοια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων;
- 40 ΣχόλιαΆλλες προτάσεις σχετικά με την ανάπτυξη και την αξιοποίηση του θεσμού του μέντορα;
- 3 ΣχόλιαΕφόσον το ερωτηματολόγιο αυτό απηχεί τις επίσημες επιστημονικές θέσεις του συλλογικού σας φορέα, παρακαλούμε να αναφέρετε εάν και τι είδους διαδικασίες εσωτερικής διαβούλευσης έλαβαν χώρα, προκειμένου να καταλήξετε στη διαμόρφωση της τελικής σας στάσης απέναντι στο θεσμό του μέντορα;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Νοεμβρίου 2010, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Δεκεμβρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 354 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Αρχικά στάλθηκε σε όλα τα μέλη μας το κείμενο και ζητήθηκε η συμβολή τους στη διαμόρφωση των απαντήσεων. Στη συνέχεια ανέλαβαν μέλη του διοικητικού συμβουλίου να επεξεργαστούν τις απαντήσεις. Το αποτέλεσμα αυτών των απόψεων καταγράφεται στο υφιστάμενο κείμενο και απηχεί τις απόψεις του δεκατριαμελούς διοικητικού συμβουλίου.
Εργαστήριο Σχεσιοδυναμικής Συμβουλευτικής Εργαστήριο Διδακτικής των
και Συμβουλευτικής της Σταδιοδρομίας Μαθηματικών
Δντης: καθηγητής Σπ. Κρίβας Δντρια: καθηγήτρια Ευ. Κολέζα
Πρόταση για τη διαβούλευση σχετικά με το θεσμό του Μέντορα του νεοδιορι-ζόμενου εκπαιδευτικού
Eισαγωγή:
Η υποστήριξη των νέων εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού του μέντορα, είναι μια δομημένη, συνεχής διαδικασία που λαμβάνει χώρα είτε στο αρχικό στάδιο της σταδιοδρομίας τους, είτε σε μια μεταβατική φάση της σταδιοδρομίας τους ή ακόμα περιστασιακά για την αντιμετώπιση μιας ιδιαίτερης επαγγελματικής πρόκλησης.
Η Tomlinson (1995), προσδιορίζει δυο βασικούς ρόλους του μέντορα:
(1) Το ρόλο του προπονητή: αποτελεσματική «προπόνηση» των επιμορφούμενων, παροχή προκλήσεων και κινήτρων ,αφοσίωση στο έργο τους κλπ
(2) Το ρόλο του διαμεσολαβητή στη γνώση: ενίσχυση ικανοτήτων και δεξιοτήτων, συμβουλευτική κλπ
Οι νέοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται συγχρόνως υποστήριξη και πρόκληση.
Αναγκαιότητα του θεσμού του Μέντορα για τον εισερχόμενο εκπαιδευτικό
Η είσοδος του νέου εκπαιδευτικού στο σχολείο, ως επαγγελματικού χώρου, αποτελεί γι’ αυτόν μετάβαση σε μια νέα κατάσταση ζωής, κατά την οποία αναδύονται ζητήματα, που εκτείνονται από μικρές δυσκολίες έως και ανυπέρβλητα εμπόδια για τον νέο εκπαιδευτικό. Σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία η κατάσταση αυτή δεν οφείλεται συνήθως ούτε στην προσωπικότητα και τις εγγενείς δυνατότητες των νεοεισερχομένων, ούτε στην αρχική εκπαίδευση και προετοιμασία τους – χωρίς βέβαια να αμφισβητείται το ενδεχόμενο επίδρασης τέτοιων παραγόντων-. Οι δυσκολίες των νέων εκπαιδευτικών οφείλονται σε μεγάλο βαθμό σε παράγοντες που σχετίζονται με τις εργασιακές συνθήκες και τις προσδοκίες του συστήματος, τις συνεχείς εκπαιδευτικές αλλαγές και τις προβολές τους στο σχολείο και γενικότερα στην κουλτούρα του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού. Όλοι οι προηγούμενοι παράγοντες επηρεάζουν άμεσα σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό ην επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού.
Την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ζητημάτων τόσο σε υποκειμενικό επίπεδο (δηλαδή σε ότι αφορά τον ίδιο τον νεοεισερχόμενο εκπαιδευτικό) όσο και σε επίπεδο σχολείου -όπως έχει θεμελιωθεί ερευνητικά αλλά διαπιστώνεται και από την καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική- δεν μπορεί να επωμισθεί αποκλειστικά και μόνον ο νεοεισερχόμενος.
Χρειάζεται υποστήριξη από ένα μέντορα, δηλαδή από ένα εκπαιδευτικό με επαγγελματική εμπειρία, αλλά και συγκεκριμένες ικανότητες και δεξιότητες επικοινωνιακού και σχεσιακού τύπου. Τις ικανότητες αυτές δεν είναι απαραίτητο να τις διαθέτει το άτομο που θα κληθεί να λειτουργήσει ως μέντορας, αλλά μπορεί να τις αποκτήσει μέσα από κατάλληλη εκπαίδευση.
Ουσιαστικές ιδιότητες και χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού μέντορα
Ιδιότητες: Εφόσον, σύμφωνα με την διεθνή σχετική βιβλιογραφία και πρακτική, ο μέντορας είναι εκπαιδευτικός του ιδίου επαγγελματικού χώρου, δηλ. του ιδίου σχολείου με τον υποστηριζόμενο νεοεισερχόμενο, η αποτελεσματικότητά του πέρα από την προσωπικότητα και την επαγγελματική του εμπειρία, βασίζεται σε ιδιότητες, που ήδη υπάρχουν και βελτιώνονται είτα αποκτώνται.
Η ετοιμότητα παροχής βοήθειας, η ικανότητα του ότι αναπτύσσει καλές σχέσεις, η χρονική διαθεσιμότητά του, η διάθεση για ειλικρινή επικοινωνία, η ικανότητα παρατήρησης και ανάλυσης πρακτικής, η ετοιμότητα στη διατύπωση ερωτήσεων και επιλογή επιχειρηματολογίας, η ικανότητα παροχής συμβουλών και ανατροφοδότησης, η ικανότητα να «ακούει» και να κατανοεί το πρόβλημα, η κανότητα αναστοχασμού και συνόψισης κλπ
Χαρακτηριστικά : Η εθελούσια λειτουργία του ως μέντορα, η μη κριτική στάση προς τον υποστηριζόμενο, η ενσυναίσθηση, η εντιμότητα, η ενεργός ακρόαση, η θετική ανατροφοδότηση, δυνατότητα διαμόρφωση, έφεση για συνεχή μάθηση κ.α.
Βασικές αρχές και αξίες του μέντορα: Θετική αντίληψη για τον άνθρωπο, αναγνώριση της διαφορετικότητα των υποστηριζόμενων όσον αφορά στις επιθυμίες τους, στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, ενίσχυση στοιχείων της προσωπικότητας των υποστηριζόμενων, αποδοχή του άλλου κα.
Οφέλη από τον μεντορικό ρόλο για τον νεοεισερχόμενο, για τον μέντορα, για το σχολείο:
Για τον νεοεισερχόμενο: Γνώση του σχολικού χώρου και δυνατότητα επεξεργασίας των συναισθημάτων και των βιωμάτων του σε ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης, εχεμύθεια και αποδοχής, βελτίωση της αυτοεκτίμησης, απόκτηση επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, ενίσχυση της συνεργατικότητας και μείωση συναισθημάτων απομόνωσης κα.
Για τον μέντορα : Απόκτηση σχετικής εμπειρίας, βελτίωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων του, βελτίωση της επαγγελματικής του ανάπτυξης κα.
Για το σχολείο ως σύστημα και οργανισμό : Θετική επίδραση στην δράση των υπολοίπων εκπαιδευτικών ως στοιχείων του συστήματος- σχολείο, διαμόρφωση θετικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών του συστήματος, διεύρυνση των δυνατοτήτων επίλυσης προβλημάτων της εκπαιδευτικής καθημερινότητας ( π.χ. διαχείριση συγκρούσεων).
Ένταξη του μεντορικού ρόλου στο γενικότερο πρόγραμμα επιμόρφωσης των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών : Συσχετισμός του προγράμματος εκπαίδευσης των μεντόρων με την απόκτηση επιδιωκόμενων δεξιοτήτων/ικανοτήτων προβλεπομένων από το γενικότερο πρόγραμμα επιμόρφωσης και τη σχολική πρακτική των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών ( Θα καθοριστούν σε συνεργασία με το φορέα υλοποίησης του προγράμματος )
Σε γενικές γραμμές, ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού του μέντορα, μπορεί να σχεδιασθεί ώστε να περιλάβει τις τρεις βασικές μορφές μάθησης:
• γνωστική (τι θα μάθει),
• συναισθηματική (γιατί θα το μάθει),
• και μεταγνωστική metacognitive (πώς θα το μάθει και πως θα ξέρει ότι έμαθε).
Οι τρεις αυτές μορφές σηματοδοτούν τη μετάβαση από μια «εξωτερική» σε μια «αυτορρυθμιζόμενη» μάθηση.
Παραδείγματος χάριν, το επίπεδο της γνωστικής υποστήριξης μπορεί να περιλάβει τη διευκόλυνση από τον μέντορα στην απόκτηση πληροφοριών και γνώσεων, ενώ στο συναισθηματικό επίπεδο η υποστήριξη μπορεί να περιλάβει την παρακίνηση των νέων εκπαιδευτικών για προσωπική εμπλοκή και μελέτη. Τέλος, στο μεταγνωστικό επίπεδο η υποστήριξη μπορεί να περιλάβει την καθοδήγηση των νέων εκπαιδευτικών στο πώς να μελετούν ανεξάρτητα και σε συνεργασία στο πλαίσιο ενός δικτύου ή μιας κοινότητας πρακτικής.
Οι μηχανισμοί υποστήριξης που πρέπει να προβλεφθούν σε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα με άξονα το θεσμό του μέντορα, πρέπει να προβλέψουν όλα τα προηγούμενα επίπεδα με έναν τρόπο που να ενθαρρύνει τα βήματα προς μια όλο και περισσότερο αυτορυθμιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη.
Οι Vermunt και Verloop (1999) υπογράμμισαν τη σημασία της σωστής ισορροπίας μεταξύ της καθοδήγησης και της αυτορρύθμισης στην εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας τον όρο «εποικοδομητική τριβή» με το αντικείμενο μελέτης (constructive friction).
Πιο συγκεκριμένα, η πορεία από την καθοδήγηση στην αυτορύθμιση περιλαμβάνει τρία κυρίως στάδια (Ten et al. 2004):
• Πλήρης εξωτερική καθοδήγηση,
• από κοινού καθοδήγηση όπου ο μέντορας και ο νέος εκπαιδευτικός εργάζονται από κοινού και
• πλήρης εσωτερική καθοδήγηση όπου ο νέος εκπαιδευτικός ρυθμίζει τη μάθησή του/της ανεξάρτητα από το δάσκαλο.
Στην κοινή καθοδήγηση ο μέντορας πρέπει να είναι σε θέση να εμπλέκει τους νέους εκπαιδευτικούς σε συνεχή διάλογο, να ελέγχει την πορεία τους και να προσαρμόζει τις πληροφορίες στις ανάγκες τους.
Σκοπός του προγράμματος εκπαίδευσης μεντόρων
Οι υποψήφιοι μέντορες πρέπει
• Να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες το ρόλο του μέντορα στη σχολική κοινότητα
• Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν το εύρος του περιεχομένου του ρόλου του μέντορα και να αναγνωρίσουν τα όρια του
• Να αποκτήσουν τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, που είναι αναγκαίες για την υλοποίηση του ρόλου τους ως μέντορες
• Να αποκτήσουν στοιχεία προσωπικής ανάπτυξης, που είναι απαραίτητα για την εγκαθίδρυση της μεντορικής σχέσης
• Να καταστούν ικανοί να εντοπίζουν αρνητικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη διδακτική πράξη, να υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στη διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης, υλοποίησης και αξιολόγησης του διδακτικού τους έργου, να αφομοιώνουν και να μεταβιβάζουν στους εκπαιδευτικούς καλές πρακτικές για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας τους.
• καταστούν ικανοί να εντοπίζουν αρνητικούς παράγοντες στην διδακτική πράξη, να αφομοιώσουν και να καταστούν ικανοί να μεταβιβάσουν στην πράξη τεχνικές και καλές πρακτικές για μια αποτελεσματική διδασκαλία
Προετοιμασία για την εξασφάλιση της ποιότητα της διαδικασίας επιμόρφωσης ( training) των μεντόρων
Περιλαμβάνει δράσεις και μέτρα ( συζητήσεις με τους επιμορφωτές σχετικά με τη δομή της επιμόρφωσης, την αποτελεσματικότητα κατά την επιμορφωτική πρακτική, ανάπτυξη έντυπου υλικού, διαμόρφωση εργαλείου αυτοαξιολόγησης των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα και αξιολόγησης του προγράμματος δυνατότητα ανατροφοδότησης, διαμόρφωση επιπέδων λειτουργίας του e- mentoring κα.) σε τρείς φάσεις: Πριν από τη διαδικασία επιμόρφωσης, κατά τη διαδικασία και μετά τη διαδικασία.
Αναλυτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης των μεντόρων ( στην τελική πρόταση θα δοθεί αναπτυγμένο)
Περιλαμβάνει θεματικές που συνδέονται με την πολύπλοκη και πολυδιάστατη διαδικασία υλοποίησης του μεντορικού ρόλου, ο οποίος περιλαμβάνει: συμβουλευτική παρέμβαση/καθοδήγηση, διδασκαλία, υποστήριξη, αξιολόγηση
Εποπτεία των μεντόρων
Όπως ισχύει για όλα τα επιβοηθητικά, υποστηρικτικά επαγγέλματα του ανθρώπου ο μέντορας έχει ανάγκη εποπτείας ψυχoκοινωνικού και επαγγελματικού χαρακτήρα. Τα δύο συνεργαζόμενα εργαστήρια με τη συμμετοχή και άλλων μελών ΔΕΠ διαφόρων σχετιζομένων με τον μεντορικό ρόλο αντικειμένων προτίθενται να παράσχουν εποπτεία τόσο κατά την περίοδο της εκπαίδευσης των μεντόρων όσο και μια μορφή παρακολούθησης (follow up)
Οι προτάσεις αντικατοπτρίζουν τις απόψεις της πλειοψηφίας των μελών ΔΕΠ του ΠΤΠΕ. Αρχικά στάλθηκε σε όλα τα μέλη ΔΕΠ το κείμενο και ζητήθηκε η συμβολή τους στη διαμόρφωση των απαντήσεων. Στη συνέχεια συγκροτήθηκε μία επιτροπή η οποία εξουσιοδοτήθηκε να επεξεργαστεί τις απαντήσεις. Το αποτέλεσμα αυτών των συζητήσεων καταγράφεται στο υφιστάμενο κείμενο.