Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων;

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων;

  • 15 Δεκεμβρίου 2010, 10:35 | Παύλος

    Κίνητρα! Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν έχουν κίνητρα για να κάνουν οτιδήποτε καινοτόμο. Η βελτίωση της λειτουργίας του σχολείου, δυστυχώς, δεν αποτελεί αρκετό κίνητρο. Στο βαθμό που υπάρχουν τέτοια κίνητρα, λειτουργούν ήδη άτυπα μορφές συνεργασίας παρόμοιες με του μέντορα. Αν πάλι θεσπιστεί οικονομικό ή άλλο τέτοιο κίνητρο, ξέρω ότι θα κινητοποιηθούν και πολλοί που δεν έχουν γνήσιο ενδιαφέρον. Γενικά δεν μπορώ να φανταστώ πώς ένας νόμος περί μέντορα-εκπαιδευτικού θα βελτιώσει τις συνεργασίες μεταξύ εκπαιδευτικών, νεότερων και παλαιότερων.

  • 15 Δεκεμβρίου 2010, 01:05 | Ελένη Κοφίνη

    Πολύ σημαντικό κίνητρο θεωρώ το ενδιαφέρον των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας για την πρόοδο και στήριξη των μαθητών απ’ τη μια, αλλά και τη συναδελφική αλληλεγγύη απ’ την άλλη. Η συνεργασία ενός έμπειρου εκπαιδευτικού συνδυαστικά με τις γνώσεις και τον ενθουσιασμό ενός νέου μπορούν να οδηγήσουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και στην εξέλιξη και των δύο.

  • 14 Δεκεμβρίου 2010, 19:57 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ

    Τα οικονομικά ή όποια άλλα κίνητρα πρέπει να συνδυάζονται με έλεγχο και αξιολόγηση του έργου του μέντορα και της βελτίωσης του νέου εκπαιδευτικού. Πολύ καλύτερα θα λειτουργήσει ο θεσμός αν δεν στολιστεί με προσωπικά κίνητρα. Ίσως θα μπορούσε να είναι απαραίτητη προϋπόθεση για μελλοντική θέση σχολικού συμβούλου.

  • 14 Δεκεμβρίου 2010, 13:19 | ΧΑΤΖΗΒΕΗ ΜΕΡΟΠΗ

    Να εξασφαλίζεται ότι όποιος επιθυμεί αυτή τη θέση, είναι από γνήσιο ενδιαφέρον και διατίθεται να κάνει δουλειά. Να βλέπει το καθήκον αυτό ως υψηλή αποστολή καθοδήγησης ενός νέου ανθρώπου. Αν το κίνητρό του είναι η μείωση του διδακτικού του ωραρίου ή όποια άλλα πλεονεκτήματα οριστούν, είναι βέβαιο πως θα λειτουργεί τυπικά και θα επιδιώκει να κάνει τα δυνατόν λιγότερα.

  • Οι εκπαιδευτικοί είναι ευαισθητοποιημένοι στην ανάγκη υποστήριξης νέων συναδέλφων, κάτι που άτυπα λειτουργεί και πριν την καθιέρωση του θεσμού του μέντορα. Η υποστήριξη ενός νέου συναδέλφου στην ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον είναι πρώτα από όλα πράξη συναδελφικότητας. Πέρα από αυτό ο παλιότερος εκπαιδευτικός ωφελείται και αυτός από τη στενή συνεργασία με το νέο συνάδελφό του. Νέες μέθοδοι, νέα εργαλεία και νέες θεωρίες που διδάχτηκε στο Πανεπιστήμιο ο νεοδιορισμένος μπορεί να δώσουν ιδέες για μια πιο σύγχρονη προσέγγιση στο μάθημα. Η παρακολούθηση του μαθήματος από το μέντορα επίσης τον βοηθά να βελτιώσει και το δικό του μάθημα. Με το ίδιο σκεπτικό η παρακολούθηση του μαθήματος του μέντορα από το νεοδιορισμένο βοηθά και τον αρχαιότερο εκπαιδευτικό να εντοπίζει τυχόν αδυναμίες στο μάθημά του.
    Το βασικό κίνητρο για τη συμμετοχή ενός εκπαιδευτικού στη διαδικασία προσφοράς βοήθειας σε ένα νέο συνάδελφο δε θα έπρεπε να είναι οικονομικό. Σαφώς όμως θα επιβαρυνθεί με πρόσθετη εργασία από τη συμμετοχή του στη διαδικασία αυτή. Θα μπορούσε αυτό να αντισταθμιστεί με την απαλλαγή του από άλλες εξωδιδακτικές υποχρεώσεις, όπως για παράδειγμα την υπευθυνότητα τμήματος, τη συνοδεία μαθητών σε εκδρομές κ.ά. Άλλωστε, η συμμετοχή ενός εκπαιδευτικού στη διαδικασία παροχής βοήθειας στο νέο συνάδελφο θα ολοκληρώνεται στις υποχρεωτικές ώρες παραμονής του στο σχολείο.
    Αν παρόλα αυτά θεσπιστεί οικονομικό κίνητρο, κρίνεται προσφορότερη η παροχή άμεσης χρηματικής αμοιβής παρά η μείωση του ωραρίου που εκτιμούμε ότι δεν είναι επιθυμητή από τους περισσότερους εκπαιδευτικούς. Άλλωστε, η επιλογή μέντορα από την ίδια σχολική μονάδα πέρα από το ότι επιτρέπει άμεση και καθημερινή επικοινωνία, εξοικονομεί χρόνο που θα χρειαζόταν για μετακινήσεις.
    Θεωρούμε ότι η υποστήριξη του θεσμού του μέντορα έργω (με την εις βάθος και ουσιαστική κατάρτιση) και λόγω (με την αναγνώριση της σπουδαιότητας του ρόλου του μέντορα από όλους τους εμπλεκόμενους, όπως ο διευθυντής του σχολείου, ο σχολικός σύμβουλος, κ.λπ) θα αναδείξει από την πρώτη στιγμή τη σημασία του και θα παράσχει ισχυρό κίνητρο στο μέντορα να συνεχίσει το έργο του.

  • 12 Δεκεμβρίου 2010, 23:44 | ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Σ

    Η επιλογή του κατάλληλου ατόμου που θα αναλάβει το ρόλο του μέντορα είναι πάρα πολύ σημαντική και θα πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή. Ο εκπαιδευτικός που θα επιλεγεί για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να είναι πάρα πολύ καλός στη δουλειά του, να έχει διάθεση και ισχυρή θέληση να αναλάβει το ρόλο της καθοδήγησης του νεοεισερχόμενου. Επομένως στην επιλογή του θα πρέπει να στηρίζεται σε μια σειρά κριτηρίων όπως είναι η οι σπουδές του, η επιμόρφωση του στις εξελίξεις της ειδικότητας (ειδικά αν πρόκειται για τεχνική ειδικότητα), η γνώση των σύγχρονων θεωριών μάθησης, των βασικών αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων και τέλος η γνώση των ΤΠΕ και της βασικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Φυσικά θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι γνώμες του συλλόγου διδασκόντων , του διευθυντή του σχολείου καθώς και του σχολικού συμβούλου.
    Τα κίνητρα που θα πρέπει να δοθούν για την προσέλκυση του μέντορα δεν θα πρέπει να είναι κατά κύριο λόγο οικονομικά γιατί τότε θα παρουσιαστούν άλλα φαινόμενα ειδικά στην παρούσα οικονομική συγκυρία. Θα μπορούσε να δοθεί μια μικρή μείωση του ωραρίου διδασκαλίας καθώς και να μοριοδοτείται στην επιλογή σχολικών συμβούλων και λιγότερο στην επιλογή των άλλων στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα πιέσεων και εκδήλωσης ενδιαφέροντος από άτομα που δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για την υποστήριξη του θεσμού.

  • 12 Δεκεμβρίου 2010, 19:26 | ΕΧ

    ΕΠΕΙΔΗ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ ΑΦΟΥ ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ Η ΜΕΤΡΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΚΩΣ ΕΝΝΟΟΥΜΕΝΟΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ (ΗΜΕΤΕΡΟΙ), ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ Η ΜΟΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΜΕΝΤΟΡΑ, ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΑΝ ΚΙΝΗΤΡΟ Η ΘΕΣΠΙΣΗ ΘΕΣΗΣ ΜΕΝΤΟΡΑ ΑΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΩΡΑΡΙΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΩΝ Δ/ΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΕΛΑΦΡΩΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΥ ΥΠΟΔ/ΝΤΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΜΕ ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ. ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΙΘΑΝΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΝΑ <> ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΕΠΙΤΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΧΟΥΣ <>.

  • 12 Δεκεμβρίου 2010, 13:15 | ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΌ Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης- Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

    Πριν απαντηθούν τα ερωτήματα που έχουν τεθεί από το υπουργείο θα πρέπει να απαντηθεί κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί είναι διατεθειμένοι να οικειοποιηθούν νέους ρόλους και να αποποιηθούν παλιές πρακτικές. Για το λόγο αυτά θα πρέπει να δοθούν ισχυρά κίνητρα
     Χρηματική αποζημίωση (δεδομένου ότι πρόκειται για θέση ευθύνης) και ορισμός βαθμίδας μέντορα ως εξέλιξη για τους έμπειρους εκπαιδευτικούς.
     Εξοπλισμό του σχολείου τους με ΤΠΕ
     Να προβληθούν τα οφέλη που αναφέρθηκαν νωρίτερα στην παρούσα εργασία (εσωτερικά κίνητρα εξέλιξης)

  • 11 Δεκεμβρίου 2010, 21:50 | alex

    Η «επιβολή» μέντορα σε ένα νεοδιοριζόμενο εκπαιδευτικό μπορεί να επιφέρει εντελώς αρνητικά αποτελέσματα αν δεν είναι κατάλληλη η επιλογή του μέντορα. Καλά είναι τα πτυχία και ο χρόνος προϋπηρεσίας αλλά αυτά δεν είναι τα κύρια προσόντα ενός εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός πρέπει πρώτα απ΄ όλα να αγαπάει τη δουλειά του και αυτό φαίνεται μόνο μέσα στην τάξη. Μόνο τα παιδιά το καταλαβαίνουν δυστυχώς και μόνο αυτά ξέρουν να απαντήσουν τι είδους καθηγητές θέλουν να έχουν. Δυστυχώς όμως και αυτά πολλές φορές μπερδεύουν τον καλό καθηγητή/δάσκαλο μ’αυτόν που βάζει μεγάλες βαθμολογίες χωρίς όμως πρακτικά να τους μαθαίνει τίποτα. Αν καταφέρναμε να ξεφύγουμε από αυτόν τον ύφαλο τότε μόνο τα παιδιά με μυστική ψηφοφορία θα μπορούσαν να επιλέξουν (ανά ειδικότητα). Για να δεχτεί να γίνει μέντορας κάποιος θα πρέπει να κερδίζει κάτι είτε χρηματικό είτε προβάδισμα για επιλογή του σε διευθυντική θέση ή θέση συμβούλου κ.τ.λ. Τέλος ο νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός θα πρέπει επίσης να βλέπει σαν φίλο του το μέντορα κάτι πολύ δύσκολο αφού όλοι στην Ελλάδα ξέρουμε τα πάντα και είμαστε πάντα οι καλύτεροι άρα ποιος θα μας δείξει αυτός που δεν ξέρει; Τέλος ο μέντορας θα πρέπει χωρίς συναισθηματισμούς αλλά και χωρίς να χρησιμοποιεί το νέο εκπαιδευτικό να αποφασίσει τη βαθμολόγηση του.

  • 11 Δεκεμβρίου 2010, 21:29 | ΠΙΣΣΑΣ ΣΑΒΒΑΣ

    Το οικονομικό κίνητρο θα είναι μια αποτυχία του μέντορα . θα μπορούσε να είχε την μορφή μίας επιβράβευσης εκ μέρους του υπουργείου για τον μέντορα και ένα είδος πιστοποιητικό καλής συνεργασίας για το σχολείο, κατά προέκταση και στην δευτεροβάθμια του νομού

  • 10 Δεκεμβρίου 2010, 11:32 | Πιανίστας

    O μέντορας είναι η Τελική Λύση για όσους κατάφεραν να ξεφύγουν απ την Τρεμπλίνκα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

  • Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξουν κίνητρα τέτοιου είδους (οικονομικά, υπηρεσιακά κλπ), γιατί θα γίνουν θρυαλλίδα για να ξεσπάσουν διαλυτικές αντιθέσεις μέσα στο σχολείο. Κίνητρα πρέπει να δοθούν συνολικά σε ένα σχολείο για να εφαρμόσει καινοτόμες δράσεις, καλύτερη χρηματοδότηση, διευκολύνσεις σε μετακινήσεις και ταξίδια, προμήθεια υλικού και μέσων και αναγνώριση του υπερωριακού χρόνου εργασίας, όπου απαιτείται. Αυτά αρκούν. Α, ναι, ξέχασα: ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, το μεγαλύτερο κίνητρο.

  • 10 Δεκεμβρίου 2010, 01:28 | Αναστάσιος

    Πολλοί θεωρούνε ως κίνητρο το οικονομικό. Δέν τους αδικώ διότι οι μέρες μας είναι δύσκολες. Όμως τί πιό ωραίο είναι όταν αποκτάς μία νεά σχέση μέ έναν συνάδελφο η οποία συναδελφική σχέση μπορεί να εξελιχθεί ώς φιλική σχέση. Τί πιό ωραίο υπάρχει από το «Ευχαριστώ», που θα σου απευθύνει ο νεοδιοριζόμενος. Μήν κολλάμε στα οικονομικά. Το ανθρώπινο στοιχείο είναι αυτό που μετράει παραπάνω.
    Εγώ όταν με το καλό διοριστώ θα ήθελα πολύ να βλέπω τον μέντορά μου όχι απλώς ώς δάσκαλό μου ή ώς ξερό συνάδελφο, αλλά και ώς φίλο.
    Καλό θα ήταν λοιπόν να δοκιμαστεί πιλοτικά σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας και όχι μόνο στα Πειραματικά ή Ιδιωτικά Σχολεία και μετά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, θα μπορούσε μία μοριοδότηση να αρκεί για τον μέντορα ώς κίνητρο.

  • 10 Δεκεμβρίου 2010, 00:12 | Γιάννης

    Όταν είχε προταθεί ο θεσμός του μέντορα υπήρξαν ηχηρές αντιδράσεις και επικρίσεις απο την εκπαιδευτική κοινότητα. Μάλλον αποδεχόμαστε ευκολότερα με την πάροδο του χρόνου ή αντιδράμε εντελώς αντανακλαστικά. Μοιάζει πλέον ο «Μέντορας» σαν σανίδα σωτηρίας απο την ανέχεια του εκπαιδευτικού συστήματος ωστε οι περισσότεροι να αποζητούν οικονομική σωτηρία μεσω του θεσμου αλλα τελικά τα κίνητρα θα τα ορίσουν καθως τους βολεύει οι κομματικοί στρατοί που στηρίζουν την πολιτική εξουσία.

  • Θα πρέπει να είναι η φιλοδοξία για δημιουργία κουλτούρας διάχυσης γνώσης και τεχνογνωσίας μέσα στο περιβάλλον του σχολείου! Νομίζω ότι θα είναι τιμή για ένα συνάδελφο να γίνει μέντορας σε κάποιον νεοεισερχόμενο στον εκπαιδευτικό χώρο!

  • Αναφανδόν το »τιμής ένεκε».
    Τα οικονομικά κίνητρα θα προκαλέσουν ένα κύμα προχειρτότητας.
    Μια πολύ καλή ηθική ικανοποίηση θα ήταν να »διακρίνεται» ως μέντωρας εκείνος ο εκπαιδευτικός που θα παρουσιάζει πρωτοποριακά στοιχεία η διαδρομή του ανά 5ετία.

  • 9 Δεκεμβρίου 2010, 21:01 | Δημήτρης

    Θα μπορούσε να είναι η μείωση ωραρίου, η οποία δεν έχει και άμεσο οικονομικό αντίκτυπο για το κράτος.

  • 9 Δεκεμβρίου 2010, 20:31 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

    ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ(ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ),ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ,ΔΩΡΕΑΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΞΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ,ΚΑΙ BONUS ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΝΤΑΜΟΙΒΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ…

  • 9 Δεκεμβρίου 2010, 17:36 | Μένιος

    Θα πρέπει να υπάρχουν οικονομικά κίνητρα εφόσον οι υποχρεώσεις του μέντορα θα απαιτούν χρόνο και κόπο. Επίσης θα μπορούσε να μοριοδοτείται ο θεσμός για τη διεκδίκηση επιστημονικών θέσεων.Οι προτάσεις για μειωμένο ωράριο προσωπικά με βρίσκουν αντίθετο.

  • 9 Δεκεμβρίου 2010, 17:15 | Δημήτρης Π.

    Όχι άμεσα οικονομικά κίνητρα, ίσως μείωση ωραρίου και μοριοδότηση σε πιθανή διεκδίκηση θέσης στελέχους.
    Επίσης θα μπορούσε να θεσπιστεί μίνιμουμ χρόνος (ή αριθμός νεοδιορίστων) σε θέση μέντορα για να μπορεί κάποιος να είναι υποψήφιος σχολικός σύμβουλος.

  • 9 Δεκεμβρίου 2010, 16:25 | ΕΓΔ

    1. Αν ο θεσμός του μέντορα συνδυαστεί με οποιοδήποτε υλικό κίνητρο, καταδικάστηκε αυτόματα σε πρόωρο θάνατο. Το μόνο κίνητρο που μπορεί να κάνει τον μέντορα αποδεκτό από τον νέο εκπαιδευτικό είναι η διάθεσή του να βοηθήσει, να συνεισφέρει, να δώσει και να πάρει. Αν δεν αγαπάει κανείς να προφέρει, δεν θα την αποκτήσει την αγάπη αυτή ούτε με αμοιβή ούτε με μείωση ωραρίου. Γιατί δεν κάνετε μια δοκιμή, να δείτε πόσοι θα ενδιαφερθούν να είναι εθελοντές μέντορες; Μπορεί να είναι πιο πολλοί απ΄ όσο έχουμε μάθει να προσδοκούμε.
    2. Έπειτα, σε αυτή την συγκυρία στη χώρα μας, είτε η μείωση ωραρίου είτε η άμοιβή είναι πρόσθετο κόστος για την εκπαίδευση. Μπορεί αυτή τη στιγμή η χώρα μας να υποβληθεί σε πρόσθετες δαπάνες;
    3. Η θέσπιση υλικών αμοιβών, ακόμη και η μοριοδότηση, θα αποτελέσει μία ακόμη εστία τριβών στον σχολικό χώρο. Δεν έχουμε ήδη αρκετές εστίες τριβών;
    4. Οι νέοι εκπαιδευτικοί, που διορίζονται μετά από εξετάσεις ΑΣΕΠ, είναι πρακτικά αδύνατον να δεχτούν ως μέντορά τους κάποιον που έχει διοριστεί χωρίς και καμμία ουσιαστική παιδαγωγική κατάρτιση κάποτε. Αν θέλετε, είναι άδικο να τους βάλετε σε μια τέτοια δοκιμασία. Τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας που απαιτεί η λειτουργία του μέντορα δεν είναι χρονοεπιδοματικά χαρακτηριστικά!.

  • 9 Δεκεμβρίου 2010, 14:12 | ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΕΡΡΕΣ

    ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΜΕΝΤΟΡΕΣ . ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΕ ΧΩΡΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΙ ΘΕΣΜΟΙ.
    ΥΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΠΛΕΟΝ ΖΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ . ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ…

  • Τα οικονομικά κίνητρα κατά την άποψη μου δεν ανταποκρίνονται στο προφιλ των μεντόρων που έχω στο μυαλό μου. Αν εκπαιδευτικοί αρχίσουν να δηλώνουν μέντορες μόνο για τα οικονομικά οφέλη δεν πρόκειται να αναπτύξουν ποτέ ουσιαστική σχέση με όσους χρειαστεί να συμβουλεύσουν. Η υγιής σχέση πρέπει να διέπεται από την ανάγκη και των δύο πλευρών να βρίσκονται σε αυτή. Πρέπει να αναγνωρίζεται όμως και η κοινωνική προσφορά του μέντορα, γιατί περί τέτοιας πρόκειται, με κάποια ηθική ικανοποίηση, είτε απόδοση τιμητικού τίτλου, είτε με κάποιου άλλου τύπου επιβράβευση

  • 8 Δεκεμβρίου 2010, 19:02 | Ευαγγελία Αντωνοπούλου

     Κίνητρο για τη διεκδίκηση της θέσης του Μέντορα πρέπει να είναι οι οικονομικές απολαβές και η μοριοδότηση και όχι η μείωση του ωραρίου.

  • 7 Δεκεμβρίου 2010, 12:56 | ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να είναι οικονομικά τα κίνητρα. Δυστυχώς έχουμε γίνει υπηρέτες του χρήματος και δεν κάνουμε κάτι αν δεν αμειφτούμε σε χρήμα. Αυτοί που κάνουν κάτι για να λάβουν ως αντάλλαγμα ένα ευχαριστώ, την ευχαρίστηση της δημιουργίας και τα συναφή, χαρακτηρίζονται από τους γύρω τους ως ανόητοι και τελικά φτάνουν να το πιστεύουν και οι ίδιοι, όταν οι μηχανισμοί του κράτους αντί να τους επιβραβεύουν, τους αναδεικνύουν ως περίεργους/ονειροπόλους/γραφικούς κτλ. Αν τα κίνητρα είναι οικονομικά θα δούμε τους διάφορους συνδικαλιστές και διαπλεκόμενους να βρίσκουν τις άκρες για να βρεθούν οι επιθυμητοί στη σωστή θέση. Θέστε λοιπόν τα κριτήρια, που κρίνετε απαραίτητα για την θέση κάνετε την περιγραφή εργασίας και ξεκινήστε τον θεσμό της εθελοντικής προσφοράς με κάποια ηθική επιβράβευση. Μπορεί ξέρετε να μας εκπλήξουν κάποιοι συνάδελφοι.

  • 6 Δεκεμβρίου 2010, 19:00 | Nikos Manomenidis

    Κανένας δεν νοιάζεται για το πόσα γνωρίζουμε και πόσο καλοί είμαστε αν πρώτα δεν καταλάβει ότι νοιαζόμαστε για αυτόν.

    Όσοι κάποια στιγμή της ζωής τους «προσέφεραν ψυχή με την καρδιά τους» γνωρίζουν ότι αυτό δεν πληρώνεται ούτε με χρήμα ούτε με θέσεις.

    Αντίθετα αρκετοί από εκείνους που επιδίωκαν θέσεις και οικονομικές ανταμοιβές, επί πλέον των υπολοίπων συναδέλφων τους, συνήθως δεν νοιαζόταν για τους άλλους.

    Συγνώμη που έγινα αιχμηρός. Οι άνθρωποι που μπορούν να προσφέρουν ψυχή δεν έχουν ανάγκη επιπλέον υλικών αμοιβών για αυτήν τους την προσφορά.

    Άποψή μου. Οι ανταμοιβές πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο ηθικές και η συμμετοχή όλων στο πρόγραμμα εθελοντική.
    Νίκος Μανομενίδης
    Πιστοποιημένος Μέντορας, Κέντρου «Εργάνης»

  • 6 Δεκεμβρίου 2010, 13:54 | Mar D

    α. Επιπλέον οικονομικές απολαβές, β. Μοριοδότηση του συγκεκριμένου έργου τους για μεταγενέστερη επαγγελματική ανέλιξή τους ως στελέχη της εκπαίδευσης, γ. Θέση ισχύος, ιδίως αν ο ρόλος τους συνδέεται με την αξιολόγηση και τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών, δ. Μειωμένο ωράριο. θα πρέπει, λοιπόν, αυτά να είναι διασαφηνισμένα από την έναρξη λειτουργίας του θεσμού. Ιδίως για τη μείωση του ωραρίου αυτή θα πρέπει να προσδιορίζεται πλήρως με συγκεκριμένα κριτήρια με βάση τον αριθμό των εκπαιδευτικών, τη γεωγραφική απόσταση, το δυσπρόσιτο των περιοχών. Δε θα πρέπει να είναι αυθαίρετα στην κρίση του σχολικού συμβούλουλ

  • Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων;

    Ένας εκπαιδευτικός για να επιλέξει μία τέτοια ιδιότητα θα πρέπει να επιθυμεί να μεταφέρει τη διδακτική του εμπειρία σε ενήλικες. Αυτό μπορεί να επέλθει μόνο με την αναγνώριση του συγγραφικού έργου και της κατάρτισης που μπορεί το άτομο να απέκτησε. Μία αναγνώριση τόσο σε υπηρεσιακό επίπεδο (ανώτερη βαθμίδα) όσο και σε μισθολογικό επίπεδο (επίδομα κατάρτισης). Επί της ουσίας ο μέντορας θεσμικά πρέπει θα είναι ισότιμος στην υπηρεσιακή ιεραρχία με ένα διευθυντή σχολείου και μία θέση κατώτερος ενός σχολικού συμβούλου (ο οποίος θα έχει υπό την εποπτεία του μέντορες και διευθυντές, αναβαθμίζοντας το ρόλο του θεσμού). Έτσι, δίνεται η ευκαιρία σε δασκάλους που δε θέλουν -για υπηρεσιακούς λόγους ή δεν αξιολογήθηκαν αναλόγως- να γίνουν διευθυντές να στραφούν προς το θεσμό του μέντορα.

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 23:42 | ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

    ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΜΕΝΤΟΡΩΝ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΔΩΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ.
    ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΧΕΙ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΟΤΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΘΕΙ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΑΠΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΙ.
    ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΟΤΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΕΚ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΩΡΑ, ΜΕΤΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΕΣ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΣΠΑΤΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ. ΑΠΛΑ ΟΛΟΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΕΝΙΧΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΟΛΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΝΑ ΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ. ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΥΤΟΙ ΠΑΝΤΑ ΕΞΤΡΑ ΘΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ;
    ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΚΟΣΤΙΣΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΕΙΤΕ ΜΕ ΑΜΕΣΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΕΙΤΕ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ, ΑΦΟΥ Η ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΘΑ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΚΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΑ ΚΕΝΑ.
    ΔΙΑΤΗΡΩ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟΒΟΡΟ ΤΗΣ ΟΛΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΩ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟ ΜΕΡΑΚΙ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΣΥΝΗ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΤΗ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ.

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 21:03 | adesmeytos

    ΜΑ ΚΑΛΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΙΝΑΙ
    ΤΟ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ??
    ΕΧΟΥΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ
    ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ….!!

    ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΠΟΛΑΒΕΣ ΜΟΥ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ …ΑΛΛΑ ..ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ !!!

    ΜΕΝΤΟΡΑΣ ΚΥΡΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΑΣ
    ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΩΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΝΩΣΕΩΝ ΜΕΣΟ ΤΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΝΤΩΝ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ .

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 17:56 | Βασίλης Χριστινάκης

    Μείωση ωραρίου κατά 1 ώρα εβδομαδιαίος ανά υποστηριζόμενο νεοδιόριστο

    Μέγιστο αριθμό 4 νεοδιόριστοι άρα 4 ώρες την εβδομάδα μέγιστη μείωση.

    αυτό είναι το ελάχιστο κίνητρο που πρέπει να δοθεί.

    Η μοριοδότηση προβλέπεται στον τελευταίο νόμο πλαίσιο, ίσως θα μπορούσε να έδινε μόρια και για άλλες θέσεις εκτός από του συμβούλου.

    Η οικονομικές απολαβές θα ήταν επίσης πολύ καλό κίνητρο.

  • 1 Δεκεμβρίου 2010, 13:18 | Ξεν. Ευάγγελος

    Με τα σημερινά δεδομένα σίγουρα οι οικονομικές απολαβές θα ήταν σημαντικό κίνητρο. Πιο ουσιαστικά κίνητρα όμως μπορούν να αποτελέσουν η διάθεση να βοηθήσεις συναδέλφους ώστε να μην υποστούν όσα και ο ίδιος πέρασες ως νεοδιόριστος, με χιλιάδες απορίες που κανείς δεν έμπαινε στον κόπο να επιλύσει, όπως επίσης και η απαλλαγή (μερική ή ολική) από τα διδακτικά καθήκοντα, καθώς ο χρόνος είναι πολύτιμος και περιορισμένος. Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ακόμη την φαινομενικά «παράλογη» αγάπη-μεράκι για ένα απαξιωμένο σε σημαντικό βαθμό, και από την κεντρική εξουσία, επάγγελμα.

  • 1 Δεκεμβρίου 2010, 12:11 | Δημήτρης

    Ασφαλώς το μειωμένο ωράριο και να επενδύσει το νέο θεσμό με κύρος η Πολιτεία – να είναι λίγο χαμηλότερα από Σχολικός σύμβουλος.

  • 1 Δεκεμβρίου 2010, 12:08 | Σκεπτικός

    Μείωση του ωραρίου αλλά και δημιουργία σε κάθε περιφέρεια επιστημονικών συμβουλίων για την εκπαιδευτική διαδικασία όπου θα συμμετέχει εβδομαδιαίως.

  • 1 Δεκεμβρίου 2010, 01:31 | Βικεντιος Κ

    Πέρα από τα προσωπικά κίνητρα προσφοράς που διαθέτει η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρώ ότι η μείωση του ωραρίου είναι ένα θετικό κίνητρο. Επίσης άλλα κίνητρα θα μπορούσαν να είναι:
    – Η μοριοδότηση της υπηρεσίας για Θέση σχολικού συμβούλου
    – Προτεραιότητα σε επιμορφώσεις – σεμινάρια

    Αν θα μπορούσε να υπάρξει οικονομικό κίνητρο θα ήταν πολύ σοβαρό αλλά το θεωρώ μάλλον αδύνατο κάτω από τις παρούσες οικονομικές συνθήκες

  • 30 Νοεμβρίου 2010, 21:42 | Γιώργος Χ

    Τα κίνητρα με σειρά σημαντικότητας:
    1. Μείωση ωραρίου (που είναι έμεση οικονομική απολαβή).
    2. Άμεση οικονομική απολαβή (αν και θα δημιουργήσει ενδεχομένως πελατειακές σχέσεις με πολιτικά κόμματα).
    3. Μικρή επιπλέον μοριοδότηση για την επιλογή αργότερα στελεχών εκπαίδευσης [αν και θα δημιουργήσει και πάλι ενδεχομένως πελετειακές σχέσεις αλλά και επιπλέον ανισότητες και αδικίες. Υπάρχουν μέρη με πολύ λίγους νεοδιόριστους και μεγάλο αριθμό υποψήφιων μεντόρων (βλέπε κεντρικούς νομούς) και μέρη με πολλούς νεοδιόριστους (βλέπε ακριτικές περιοχές και νησιά)].

  • 30 Νοεμβρίου 2010, 19:24 | Τζεβελέκου Μαρία

    Αν φυσικά υπάρξουν οικονομικές απολαβές τότε πλήθος των υποψηφίων μνηστήρων στους χαλεπούς καιρούς. Αν υπάρξει μοριοδότηση τότε οι κάθε είδους «καρεκλοκένταυροι» θα τρέξουν τάχιστα. Υπάρχει όμως και μια τρίτη κατηγορία εκπαιδευτικών για τους οποίους η κατάθεση εμπειρίας και γνώσης, η αγάπη για τα παιδιά, για το σχολείο και η στήριξη στο νέο συνάδελφο είναι σημαντικά κίνητρα. Το σημαντικότερο είναι πως αυτή η κατηγορία εκπαιδευτικών εφαρμόζει άτυπα τη μεντορική σχέση σε πολλά σχολεία.

  • 30 Νοεμβρίου 2010, 17:57 | Μαρία Λάλου

    Αν ο θεσμός συνεπάγεται οικονομικές απολαβές, προώθηση σε θέσεις ευθύνης και απαλλαγή απο διδακτικό ωράριο, πολύ φοβάμαι οτι θα δώσει βάση στη διαμόρφωση πελατειακών σχέσεων με τους Διευθυντές Εκπαιδευσης και τους βο(υ)λευτες, κάτι που, δυστυχώς, ισχύει και σήμερα στις επιλογές στελεχών γενικά!
    Πέρα απο βασικά πτυχία και εμπειρία, το πρώτο που πρέπει να ληφθεί υπ’όψιν είναι η αγάπη και το ενδιαφέρον του μέντορα για τα παιδιά και για τους συναδέλφους νεοδιόριστους και όχι για τα προνόμια παντός είδους!
    πόσοι απο μας δεν έχουμε συναντήσει ανάξιους διευθυντές ή συμβουλους που το μόνο που πληρούσαν ήταν να έχουν διατελέσει κομματάρχες!Που είχαν μόρια λόγω πιστοποίησης ΤΠΕ κ δεν ξέραν να πιάσουν το ποντίκι!που φευγαν απο το σχολείο νωρίτερα να πάνε για δημ. σχέσεις στις κομματικές οργανώσεις!που ζητούσες τη συμβουλή τους κ η μόνη απάντηση που έπαιρνες ήταν » να σας πώ την αλήθεια, συναδέλφισσες, δεν ξέρω»!
    Διορίστηκα 5 χρόνια πριν μέσω ασεπ και έζησα τόσο σκληρές καταστάσεις στην Α/θμια που αν έγραφα βιβλίο θα περνούσε τις 500 σελίδες!
    Ας μη γίνει κι αυτή η προσπάθεια ένα ακόμη παραθυράκι για να βγουν οι παλιότεροι εκπαιδευτικοί μια ώρα νωρίτερα έξω απο την τάξη!

  • 30 Νοεμβρίου 2010, 12:10 | Nikos

    Οι καθηγητές είναι δημόσιοι υπάλληλοι σύμφωνα με την απογραφή που κάνατε. Με τον μισθό που δίνετε στους καθηγητές μόνο τα χρήματα είναι κίνητρο.

  • 30 Νοεμβρίου 2010, 11:09 | Κώστας

    Με τόσα χρήματα που έχετε κόψει στους εκπαιδευτικούς και με τόσα που απειλείτε πως θα κόψετε στην πορεία μόνο η αγάπη για την εκπαίδευση θα δημιουργήσει μέντορες .

  • 30 Νοεμβρίου 2010, 01:20 | γιωργος

    ΜΟΝΟ Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΚΜΕΙΡΙΩΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

  • 30 Νοεμβρίου 2010, 01:19 | γιωργοσ

    ΜΟΝΟ Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  • 30 Νοεμβρίου 2010, 00:27 | παρασκευή

    Η μοριοδότηση του θεσμού του μέντορα είναι ένα σοβαρό κίνητρο για τον εκπαιδευτικό.

  • 29 Νοεμβρίου 2010, 23:52 | Panos

    Κίνητρα:
    1.Ανάλογη μείωση ωραρίου (τουλάχιστον 4 ώρες εβδομαδιαία ανά εποπτευόμενο)
    2.Μοριοδότηση του έργου τους, έπειτα από αξιολόγηση(από εποπτευόμενο, σχ. σύμβουλο, Δ/ντη
    3.Οργανωμένη υποστήριξη στο έργο του.
    4.Οικονομική αμοιβή και περαιτέρω αξιοποίηση του έπειτα από μια
    αξιολογημένα επιτυχημένη πορεία στο θεσμό.

  • 29 Νοεμβρίου 2010, 23:10 | Γιάννης Α.

    Μείωση υποχρεωτικού ωραρίου, πχ 2 ώρες την εβδομάδα. Η επιτυχημένη θητεία να αμειφθεί με μόρια στις κρίσεις για επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης.
    Ο μέντορας δεν πρέπει να έχει υπερωρίες παρά μόνο με απόφαση του ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ.
    Όχι στα οικονομικά κίνητρα.

  • 29 Νοεμβρίου 2010, 20:06 | Λουκία Ορφανού

    Πιστεύω πως το πρώτο κίνητρο είναι η διάθεση για κατάθεση της εμπειρίας και της γνώσης προς όφελος της μαθητικής κοινότητας, η αγάπη και το ενδιαφέρον για το σχολείο γενικά. Κίνητρο για σωστότερη ανάληψη του ρόλου αυτού θα ήταν η μείωση του διδακτικού ωραρίου και οπωσδήποτε επιπλέον οικονομικές απολαβές.
    Άλλωστε, αυτός ο θεσμός εφαρμόζεται ήδη άτυπα σε πολλά σχολεία, αλλά όχι αποκλειστικά για τους νεοδιοριζόμενους με τη μορφή του συντονιστή μαθημάτων ή ασκείται κυρίως από το διευθυντή/ντρια και όσο είναι δυνατόν από τους σχολικούς συμβούλους.

  • 29 Νοεμβρίου 2010, 18:50 | Γιάννης Κασκαμανίδης

    Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο σημαντικά κίνητρα για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών ως υποψηφίων μεντόρων;

    Στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα και όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς της τάξης και της πράξης, δεν υπάρχει απολύτως κανένα κίνητρο να βελτιώσουν το έργο που παράγουν, παρά μόνο η προσωπική θέληση και αγάπη. Σε αυτή την ισοπεδωμένη πραγματικότητα θα πρέπει να επιχειρηθούν πολλές τομές, να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον με δυνατότητες διαφοροποίησης, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν κίνητρο αυτοβελτίωσης και συμμετοχής σε θέσεις όπως αυτή του μέντορα. Τι μπορεί να τους παρακινήσει:
    1. οικονομικό όφελος
    2. συμμετοχή σε εκπαιδευτικούς θεσμούς και δράσεις
    3. διαφοροποιημένη πορεία κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας.
    Βέβαια, η διαφοροποίηση εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, το γεγονός δηλαδή ότι μπορεί να υπάρξουν δάσκαλοι ή καθηγητές που δεν θα είναι ακριβώς ίδιοι, σίγουρο είναι ότι θα προκαλέσει αντιδράσεις. Όταν όμως με κομπασμό αναφερόμαστε στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών – τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας η Φινλανδία – θα πρέπει να ξέρουμε ότι εκεί οι εκπαιδευτικοί δεν είναι όλοι ίδιοι.

  • 29 Νοεμβρίου 2010, 18:47 | Μπαλταδούρος Σεραφείμ

    Σίγουρα η αγάπη τους για τους μαθητές τους την επιστήμη τους , την εργασία τους . Επίσης οικονομικά κίνητρα και κίνητρα καριέρας.

  • 29 Νοεμβρίου 2010, 17:30 | Χαράλαμπος Αποστόλου

    1) Η αγάπη-ενδιαφέρον για τους μαθητές, το σχολείο, την εκπαίδευση και τη χώρα γενικότερα – με τη σειρά που αναφέρθηκαν
    2) οικονομικοί