1. Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων είναι υποχρεωτική και η προαγωγή και απόλυση των μαθητών/τριών των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων εξαρτάται εκτός από την επίδοσή τους και από την τακτική τους φοίτηση στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
2. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
3. Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία για κάθε διδακτική ώρα.
4. Απουσία μαθητή/τριας από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.
5. Απουσία μαθητή/τριας από εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις του σχολείου θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.
6. Απουσία μαθητή/τριας από ημερήσια εκδρομή η περίπατο θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους, λαμβανομένων υπόψη των ρυθμίσεων της Υ.Α. 33120/ΓΔ4/28-02-2017 (Β΄ 681). Σε περίπτωση που, κατά την πλήρως αιτιολογημένη κρίση του συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, η συμμετοχή του μαθητή/τριας ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατη, οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης.
Η κατάργηση δικαιολογημένων αδικαιολογητων απουσιών ειναι πάρα πολύ σωστή.Θα πρέπει όμως να διατηρηθεί η προσαύξηση των 50 απουσιών για Μ.Ο. 15 και άνω , καθώς ό,τι άλλο θα αιφνιδιάσει τους μαθητές , ιδιαίτερα των τελευταίων λυκειακών τάξεων που διέρχονται αφενός το φόρτο των πανελλαδικών εξετάσεων με την αντίστοιχη φροντιστηριακή επιβάρυνση και ταυτόχρονα κοπιάζουν για μια αξιοπρεπή σχολική επίδοση.
Στις περιπτωσεις που κηδεμόνας αιτείται την απαλλαγή του μαθητού απο τα θρησκευτικά ή /και τις εθνικές εορτές πως θα χαρακτηρίζεται η απουσία του παιδιού; Η αντιμετώπιση πρεπει να είναι ξεκάθαρη, να μην επαφίεται στην διακριτική άποψη του ΣΔ
Ως γενικό σχόλιο, έκανα τον κόπο (περίπου 10′) να μετρήσω τους διαφορετικούς σχολιαστές σε όλα τα άρθρα προς συζήτηση στη διαβούλευση και βρήκα μόνο 138 άτομα. Είναι δυνατόν να ζητείται η γνώμη μας και να ασχολούνται από όλη την Ελλάδα μόνο τόσοι, εκπαιδευτικοί και μη; Πού είμαστε οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, που υφιστάμεθα το εκάστοτε σχέδιο; Υπάρχει πάντα τόση σιγουριά ότι δεν λαμβάνεται η γνώμη του κοινού υπόψη; Το μόνο καλό τουλάχιστον, αφού τα σχόλια είναι τόσο λίγα, ίσως και να ληφθεί(!). Και όπως θα τέλειωνε ένα σχόλιο του ο Trump: «Sad.»
Η φοίτησή μου στη Δ εσπερινού επάλ ειδικότητας σχεδιαστού δομικών εργων κρίθηκε ανεπαρκής λόγω απουσιών . Το λογικό ηταν να ξανακάνω την ίδια τάξη ,αναγκάστηκα να γραφτώ στην β τάξη έστω και στην ιδια ειδικότητα.Γιατί υποχρεώθηκα να ξαναφοιτήσω σε τάξεις που είχα προαχθεί και είχα εξεταστεί (καθώς ήμουν αριστούχα) ; σημερα παρακολουθώ γ ημερήσιο επαλ ειδικοτητας οικονομικών.Για την πρώτη ειδικότητα θα προβλέπει να δώσω εξετάσεις ή πρέπει να ξανακάνω τη Δ τάξη
καθώς δεν ήταν δική μου επιλογή να παρακολουθήσω την β εσπερ. Επάλ αντί της δ επαλ καθώς ηταν το λογικό .
Διάβασα την ανακοίνωση της κατάργησης εξετάσεων σε αρκετά μαθήματα σε ΓΕΛ/ΕΠΑΛ. Αντί αυτού, μια καλή κίνηση θα ήταν, ο βαθμός Β’ τετραμήνου να ενσωμάτωνε τον βαθμό των τελικών εξετάσεων. Έτσι, κάθε χρονιά ο/η μαθητής/τρια, θα είχε 2 βαθμούς τετραμήνων και τίποτε άλλο. Ούτως ή άλλως, ο βαθμός που παίρνει μέχρι τώρα κάποιος/α στις εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου, έρχεται να πιστοποιήσει τον βαθμό που λαμβάνει λίγες μέρες νωρίτερα για το Β’ τετράμηνο, κάτι που φαίνεται κατά κάποιο τρόπο «ταυτόσημο».
ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΑΒΒΟΥΛΙΔΗΣ
Επκ/κός Β/θμιας Εκπ/σης
Συμφωνώ με την κατάργηση των δικαιολογημένων απουσιών και τον ορισμό ανώτατου – υποχρεωτικού ορίου των μαθητών. Με την πρόνοια για τις δύσκολες περιπτώσεις υγείας (εισαγωγή και περίθαλψη σε νοσοκομείο) και των χρόνιων ασθενειών και την εκπροσώπηση σχολείου και τοπικών συλλόγων σε εκδηλώσεις (όπως ισχύει μέχρι σήμερα)!
Όσον αφορά την ενημέρωση των γονέων με sms: καλό θα ήταν να μη χαθεί με αυτό τον τρόπο η φυσική παρουσία των γονέων από το σχολείο. Ίσως η ειδοποίηση για μία άμεση επίσκεψη -ιδιαίτερα στις τακτικά επαναλαμβανόμενες απουσίες- θα ήταν καλό να αναφέρεται σε αυτά και να γίνεται μία κατά πρόσωπο ενημέρωση του γονέα – κηδεμόνα. Δεν πρέπει να μην προβλέψουμε και τις περιπτώσεις εκείνες που θα αδιαφορήσουν για οποιονδήποτε λόγο ή θα αδυνατούν να παρουσιαστούν εγκαίρως αν κρατείται αντίγραφο του μηνύματος, για λόγους νομικής φύσης -προστασία της υπηρεσίας.
Επίσης, να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε καθηγητή/τρια, να καταχωρεί ηλεκτρονικά τους βαθμούς των μαθημάτων του/της στο MySchool. Μετά από χρόνια χιλιάδων καταχωρήσεων βαθμολογιών στον Η/Υ, απλά σκεφθείτε και οι υπόλοιποι αναγνώστες ένα σχολείο 200 μαθητών, με π.χ. 10 μαθήματα σε 3 τάξεις, να πρέπει να καταχωρεί βαθμούς ένα άτομο, δύο φορές κάθε χρόνο.
Επίσης, η σε όλους γνωστή «ΚΑΡΤΕΛΑ ΜΑΘΗΤΗ» πρέπει να περάσει εύκολα και για πάντα στο χρονοντούλαπο της σχολικής ιστορίας, ως πικρή γραφειοκρατική ανάμνηση. Η ηλ. εκτύπωσή της, έχει ακριβώς την ίδια σημασία με την έντυπη μορφή της.
ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΑΒΒΟΥΛΙΔΗΣ
Εκπ/κος Β/θμιας Εκπ/σης
Δεν χρειάζεται να είναι στο ρόλο του σχολείου, η επιβολή κυρώσεων επί της επίδοσης των μαθητών εγκλωβίζοντας τους σε μια τάξη, μέχρι να πιάσουν ένα στόχο που δεν μπορούν. Πέραν του να τους αποκαρδιώνει, αν όχι ωθεί σε έξοδο από το σχολείο προς άλλες «λύσεις», σε τι εξυπηρετεί το σύστημα;
Η άποψη που έχω παγιώσει μέσα μου μετά από 17 έτη, είναι ότι οι μαθητές μπορούν να ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΙ/ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ ΑΣΧΕΤΩΣ ΒΑΘΜΟΥ και για την ακρίβεια, με ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ βαθμό από 1-20, που θα δίδεται από τους καθηγητές με συνέπεια, αξιοκρατία, άνευ πιέσεων ή τύψεων και σαφώς όχι τιμωρητικά. Ο βαθμός, να αποτελεί απλά και μόνο, έναν ΑΚΡΙΒΗ δείκτη προς τους μαθητές, τους γονείς και την κοινωνία ως τελικό κριτή, για το επίπεδο των γνώσεων τους. Όχι το λόγο παραμονής τους στην ίδια τάξη. Π.χ. πότε σας ζητήθηκε να παρακολουθήσετε ξανά ένα σεμινάριο, επειδή αμέσως μετά από αυτό, το επίπεδο των γνώσεών σας δεν ικανοποίησε τον εκπαιδευτή;
Μιμούμενοι ίσως και τη Γ/θμια εκπαίδευση, να δώσουμε στους μαθητές την ευκαιρία να επανεξεταστούν ή ακόμη και να ξαναπαρακολουθήσουν(!) μαθήματα, για να βελτιώσουν τον χαμηλό βαθμό τους, έστω κι αν χάσουν σχολικό χρόνο, για όσους το επιθυμούν (ή το χρειαστούν όπως έχει ειπωθεί από μετανιωμένους για τις επιδόσεις τους πρώην μαθητές)
Σχόλιο που δέχθηκα επί της πρότασης στο παρελθόν, ανέφερε ότι έτσι θα αυξηθούν οι «τουριστικές επισκέψεις» των μαθητών στο σχολείο. Αναμενόμενο σχόλιο και όντως στην αρχή έτσι ίσως συμβεί. Θεωρώ όμως ότι σύντομα και ο μαθητικός κόσμος και ο άμεσος περίγυρος του που τον νουθετεί, θα αφυπνισθούν. Μαθητές που θα προάγονται ή απολύονται με χαμηλό ή πολύ χαμηλό Μ.Ο. (π.χ. 3 ή 5), θα γνωρίζουν ότι θα αυτός θα τους ακολουθεί από δική τους επιλογή. Σταδιακά όμως, θα τηρείται πιο υπεύθυνη ατομική στάση, επιζητώντας τη βελτίωση των επιδόσεων, από το να αρκούνται στη μετριότητα, παραδειγματίζοντας θετικά και τις επόμενες σειρές μαθητών. Οι αλλαγές δεν γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη.
ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΑΒΒΟΥΛΙΔΗΣ
Εκπ/κος Β/θμιας Εκπ/σης
Συμφωνώ με τον κ Σπύρο Μπαλή, και επιπλέον
Όπως γίνεται στην Φινλανδία, οι μαθητές της Γ΄λυκείου να σταματήσουν την υποχρεωτική προσέλευση στο σχολείο από την 1η Απριλίου. Το σχολείο θα λειτουργεί με τους μαθητές της Γ τάξης που επιθυμούν να προσέρχονται, για όσα μαθήματα επιθυμούν για τον τελευταίο (περίπου) μήνα (διότι μεσολαβούν και οι διακοπές του ΠΑΣΧΑ).
Με την ευκαιρία να σημειώσουμε ότι είναι απαράδεκτη η ύπαρξη μονόωρων μαθημάτων.
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΩΝ ΑΠΟΥΣΙΩΝ.
ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΟΝΟΥΣ ΤΩΝ 50 ΑΠΟΥΣΙΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 15. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ.
Εσπερινά ΓΕΛ//Υπάρχουν πολλοί μαθητές που δουλεύουν στην εστίαση-τουρισμό . Αυτό σημαίνει ότι υποχρεώνονται συχνά σε ξαφνικές αλλαγές βάρδιας για μικρά χρονικά διαστήματα, όπως επίσης πολύ συχνά δουλεύουν καλοκαιρινή που διαρκεί μέχρι Οκτώβρη,ή ξεκινά μετά το Πάσχα. Νομίζω ότι αυτά τα δεδομένα πρέπει να συνυπολογιστούν όσον αφορά το όριο της επαρκούς φοίτησης των εσπερινών μαθητών ΓΕΛ. Με δεδομένο ότι είναι 4ετής η φοίτησή τους (χωρίς να έχω κάνει ακριβείς μετρήσεις σε πόσες ώρες διδασκαλίας της 4ετους φοίτησης, τελικά κρίνεται επαρκής η φοίτηση τους)να θεσπιστεί ένα προσαυξημένο όριο απουσιών(που θα συσχετίζεται με τις συνθήκες εργασίας τους) τέτοιο που να μήν δημιουργεί κρίσιμα κενά στις γνώσεις τους .
Οι αδικαιολόγητες απουσίες που «διακαιούνται», όπως μου είπε κάποτε μητέρα μαθήτριας Γ Λυκείου, πρέπει επιτέλους να καταργηθούν. Σε ποιο τομέα της ζωής ενός αυριανού πολίτη υπάρχει η δυνατότητα να εξαφανίζεται όποτε το επιθυμεί; Η δε φοίτηση ειδικά στην Γ Λυκείου έχει καταντήσει καταναγκασμός για την πλειοψηφία των μαθητών. Κάτι τέτοιο δεν έχει αφήσει δυστυχώς ανεπηρέαστη την ποιότητα του μαθήματος που αρκετοί συνάδελφοι προσπαθούμε να προσφέρουμε (και πολλοί μαθητές μας θα επιθυμούσαν – όμως όλοι συνθλιβόμεθα από το βάρος και τη δύναμη της «πλειοψηφίας» μαθητών και των γονέων τους, ανοχύρωτοι από το υπάρχον καθεστώς φοίτησης και την κακώς εννοούμενη «συμπαράσταση» στο μαθητή που δίνει Πανελλαδικές εξετάσεις….)
Οι δικαιολογημένες απουσίες σωστά καταργούνται, καθώς γνωρίζουμε όλοι ότι στις περισσότερες περιπτώσεις τα δικαιολογητικά ήταν ψέφτικα. Ταυτόχρονα προκαλούσαν μεγάλο όγκο γραφειοκρατίας τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους κηδεμόνες καθώς και μεγάλο κόστος.
Ήρθε λοιπόν η ώρα να περάσουμε στις παρουσίες οι οποίες θα υπολογίζονται με κάποιο ποσοστό επί των προβλεπόμενων ωρών διδασκαλίας και μάλιστα ανά μάθημα ώστε να μην απαξιώνονται κάποια μαθήματα.
Με τον τρόπο αυτό λύνονται αρκετά προβλήματα, όπως «άδειασμα» των λυκείων μετά το Πάσχα, «αδικαιολόγητες» απουσίες εκπαιδευτικών, γιορτές και πανηγύρια για ψύλλου πήδημα, κ.α.
Εννοείται πως πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τις ώρες που χάνονται λόγω έλλειψης καθηγητών, κακών καιρικών συνθηκών, απεργιών Μ.Μ.Μ., κ.α.
Θα ήταν καινοτομία για το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να θεωρείται επαρκής η φοίτηση του μαθητή όταν αυτός έχει παρακολουθήσει το 85% τουλάχιστο των ωρών που διδάχθηκε κάθε μάθημα κατά την διάρκεια τους έτους. Η καταγραφή των ωρών διδασκαλίας κάθε μαθήματος και των παρουσιών του μαθητή ανά μάθημα να καταγράφεται μια φορά τον μήνα και αυτόματα να υπάρχει ενημέρωση του κηδεμόνα στη περίπτωση που το ποσοστό πέσει κάτω από το 85%.
Απουσίες μαθητών που προκύπτουν λόγω εισαγωγής του μαθητή μαθήτριας σε νοσοκομείο _ που τεκμηριώνεται με εξιτήριο του δημοσίου νοσοκομείου – και εφόσον έχει συμπληρώσει τις 114 και μέχρι του αριθμού των 164 να μην λαμβάνονται υπόψη ή απουσίες λόγω τραυματισμού του μαθητή μαθήτριας λόγω συμμετοχής του σε μαθητικούς αθλητικούς αγώνες ατομικούς η ομαδικούς.
Οι μονοωρες απουσίες να καταχωρούνται και να υπολογίζονται στην φοίτηση, χωρίς καμμία εξαίρεση.
Το νομικό κείμενο που προωθείται για ψήφιση είναι υπουργική απόφαση. Πώς θα καταργηθούν οι δικαιολογημένες απουσίες όταν αυτές θεσπίστηκαν με Προεδρικό Διάταγμα (104/1979); Μήπως θα πρέπει και αυτό να πάρει τη μορφή Προεδρικού Διατάγματος
Έχει έρθει η στιγμή που οι απουσίες θα πρέπει να υπολογίζονται με βάση τις προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας. Επαρκής θα πρέπει χαρακτηρίζεται η φοίτηση για κάθε μάθημα ξεχωριστά και με ποσοστό όπως προτείνεται σε προηγούμενο σχόλιο (το ποσοστό μπορεί να μελετηθεί – μπορεί επίσης να μην υπολογίζεται ο αριθμός των ωρών που χάθηκαν λόγω έλλειψης καθηγητών και καιρικών συνθηκών, όχι όμως καταλήψεων, αποχών ή απεργιών, εφόσον εκεί προβλέπεται αναπλήρωση του χρόνου)
η φοίτηση του μαθητή να χαρακτηρίζεται επαρκής εφόσον έχει παρακολουθήσει το 90% των προβλεπομένων διδακτικών ωρών του κάθε μαθήματος.
θεωρώ ότι είναι ορθότερο αυτό γιατί δεν είναι ίδιος ο αριθμός ωρών διδασκαλίας όλων των μαθημάτων. Δεν μπορεί για παράδειγμα να υπολογίζεται το ίδιο η παρακολούθηση ή η απουσία σε ένα μονόωρο ή δίωρο μάθημα από ένα τετράωρο