1. Ιδρύεται από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του παρόντος, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου κατά το άρθρο 16 του Συντάγματος και κατά την έννοια της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114), με έδρα το Αιγάλεω. Από την ίδρυσή του, το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά (Τ.Ε.Ι. Πειραιά), με έδρα τον Πειραιά, και το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθηνών (Τ.Ε.Ι. Αθηνών), με έδρα το Αιγάλεω, απορροφώνται αυτοδικαίως από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής χωρίς άλλη διαδικασία και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης ισχύουσας διάταξης. Η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και αναπτυξιακών αναγκών της χώρας, οι οποίες συνδέονται κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, με τα ακόλουθα γνωστικά πεδία:
α) Κοινωνικές, Διοικητικές και Οικονομικές Επιστήμες,
β) Επιστήμες Μηχανικού,
γ) Επιστήμες Τροφίμων,
δ) Επιστήμες Υγείας και Πρόνοιας
ε) Καλλιτεχνικές Σπουδές.
2. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής υπεισέρχεται αυτοδικαίως και χωρίς άλλη διατύπωση σε όλα τα ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα, τηρουμένων των διατυπώσεων δημοσιότητας προκειμένου περί ακινήτων, καθώς και σε όλες τις υποχρεώσεις των απορροφώμενων Ιδρυμάτων. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ως διάδοχο σχήμα, συνεχίζει αυτοδικαίως τις εκκρεμείς δίκες, χωρίς να απαιτείται ειδική διαδικαστική πράξη συνέχισης για καθεμία από αυτές. Ο εξοπλισμός, τα εργαστήρια, τα αρχεία και οι βιβλιοθήκες των απορροφώμενων Τμημάτων/Σχολών Τ.Ε.Ι. μεταφέρονται στα αντίστοιχα, σύμφωνα με το άρθρο 4, Τμήματα/Σχολές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Αν ο εξοπλισμός, τα εργαστήρια, τα αρχεία και οι βιβλιοθήκες ανήκουν σε ένα εκ των απορροφώμενων Τμημάτων Τ.Ε.Ι. της υποπερίπτ. δδ΄ της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 4, μεταφέρονται σε ένα εκ των αντίστοιχων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ύστερα από απόφαση της Διοικούσας που εκδίδεται εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
3. Μεταβολές στο ιδρυόμενο με τον παρόντα νόμο Πανεπιστήμιο, καθώς και στις Σχολές και τα Τμήματα αυτού, όπως ενδεικτικά συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία, μεταβολή έδρας, γνωστικού αντικειμένου, πραγματοποιούνται με τη διαδικασία που προβλέπεται στα άρθρα 5 και 10 του ν. 4485/2017.
ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Ένα από τα θέματα που δεν έχουν απασχολήσει ιδιαίτερα και που όμως είναι ουσιαστικής σημασίας για τη λειτουργικότητα και την ίδια τη βιωσιμότητα των νέων Τμημάτων που προκύπτουν από συνενώσεις Τμημάτων είναι το μέγεθός τους. Με το σχέδιο νόμου ιδρύονται Τμήματα με πολύ μεγάλο αριθμό ΔΕΠ (πάνω από 70) όπως για παράδειγμα το Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών (συγχώνευση 3-4 Τμημάτων). Αντίθετα δημιουργούνται και Τμήματα με ελάχιστο αριθμό ΔΕΠ (12-13) εκ των οποίων ελάχιστα στη βαθμίδα του Καθηγητή όπως για παράδειγμα το Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών με μόνο ένα Καθηγητή. Είναι φυσικό, η λειτουργία και η οργάνωση τέτοιων Τμημάτων να είναι προβληματική από τη δημιουργία τους.Παραθέτω τον προβληματισμό ότι θα ήταν σκόπιμο παράλληλα με τα άλλα κριτήρια να τεθεί κάποιο ελάχιστο και μέγιστο όριο μελών ΔΕΠ στα νέα Τμήματα. Συγκεκριμένα για τη Σχολή Μηχανικών, το Τμήμα Ενεργειακής Τεχνολογίας αντί να καταργηθεί θα ήταν πιο λογικό να συνενωθεί με κάποιο Τμήμα πλησιέστερου αντικειμένου π.χ με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ενώ τα δύο Τμήματα Ηλεκτρονικών Μηχανικών να συγχωνευθούν σε ένα Τμήμα αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό τη συμφόρηση που θα προκύψει από την συνένωση των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων, δύο τμημάτων Ηλεκτρονικών και μέρους του Τμήματος Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας.
Το εν λογω νομοσχεδιο θα επρεπε να Ακολουθει μια εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση που καταργει το θεσμο των ΤΕΙ & τα υφισταμενα τα εξομοιωνει με Πανεπιστημια.Η αναβαθμιση δεν μπορει να γινεται κατ ονομα οταν δεν υπαρχουν αντιστοιχα γνωστικα αντικειμενα στα Πανεπιστημια (π.χ. φυσικοθεραπεια).Οι συγχωνευσεις των τμηματων στα επαγγελματα υγειας ειναι εκτος επιστημονικης κι επαγγελματικης πραγματικοτητας (παραιατρικα επαγγελματα με εστιαση σε διαφορετικα μερη του σωματος).Δεν υπαρχει καμια μεριμνα για τα επαγγελματικα δικαιωματα των αποφοιτων.Οι μηχανικοι στο Μετσοβειο σπουδαζουν 5 χρονια.Μηπως να καταργουσατε και τον 5ο χρονο εκει η τα 4 χρονια δεν ειναι επαρκης χρονος να θεωρηθει καποιος μηχανικος.Η πρακτικη θα παραμεινει?(Κανονικα 1 εξαμηνο υποχρεωτικης πρακτικης επρεπε να θεσμοθετηθει για ολα τα Πανεπιστημια για να υπαρχει συνδεση με την αγορα εργασιας).Θεσεις παρεδρων του ΝΣΚ συνιστανται μονο στην Κεντρικη Κυβερνηση και οχισε εποπτευομενα ΝΠΔΔ,ουτως ωστε να υπαρχει ομοιογενεια στην εφαρμογη της νομοθεσιας.Το εν λογω νομοσχεδιο εισαγει μια αδικαιολογητη διακριτικη μεταχειριση και ελλιπη σχεδιασμο.Τα πλεοναζοντα μελη ΔΕΠ απο ομοτιτλα και ομοειδη τμηματα δε θα επρεπε να τεθουν σε κινητικοτητα να καλυψουν κενα σε αλλα Ιδρυματα?Και τα διδακτορικα/τιτλοι σπουδων τους να ελεγχθουν ως προς την πρωτοτυπια τους; (πλαγιαρισμος κ.λπ.).Εν συντομια η αναστατωση που δημιουργειται ειναι μεγαλυτερη σε σχεση με τους φοιτητες/αποφοιτους που ειναι και το τελικο ζητουμενο (η τουλαχιστον θα επρεπε να ειναι).
Καλήμερα σας και καλή χρονιά
Ως εκπαιδευτικός ΔΕ χαιρετίζω την δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου, όπου πιστεύω, αποτελεί ένα μεγάλο βήμα στην υλοποίηση της Ενιαίας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην χώρα.
Με την ίδρυση του Καποδιστρικού Πανεπιστημίου και Ε.Μ.Π. υπήρχε ένας σαφής διαχωρισμός για το που θα εντάσσονταν τα τμήματα επιστήμων και που τα τμήματα των Τεχνών και οι Τεχνολογιών στην Ανώτατη εκπαίδευση.
Οι ανάγκες όμως μετέπειτα ήταν μεγαλύτερες και στην κάλυψη περισσότερων αντικειμένων και στην ανάπτυξη ιδρυμάτων ανωτάτης και ανώτερης εκπαίδευσης στην περιφέρεια. Γι αυτό δημιουργήθηκαν Γεωπονικές, Εμπορικές και Βιομηχανικές Σχολές, Σχολές Καλών Τεχνών , Παιδαγωγικές, Γυμναστικές, Στρατιωτικές Ακαδημίες, οι οποίες στην συνέχεια έγιναν Ανώτατες και πολλές δικαίως Πανεπιστήμια.
Παράλληλα δημιουργήθηκαν Πανεπιστήμια στην περιφέρεια, χωρίς όμως την ανάπτυξη Πολυτεχνείων με εξαίρεση, πολύ αργότερα, του Πολυτεχνείου Κρήτης. Τα Πανεπιστήμια της περιφέρειας με πρώτο το Αριστοτέλειο, δημιούργησαν Πολυτεχνικές και Γεωπονικές Σχολές.
Παράλληλα τα Κ.Α.Τ.Ε. και μετέπειτα Κ.Α.Τ.Ε.Ε. άρχισαν να δημιουργούνται για να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας σε Υπομηχανικούς που τότε είχε ανάγκη, αλλά και να εντάξει στην Ανώτερη Εκπαίδευση αντικείμενα όπως Τουριστικών Σπουδών και Υγείας που οι απαιτήσεις της εποχής το επέβαλαν, καθώς μέχρι τότε λειτουργούσαν υπό την αιγίδα άλλων φορέων όπως Νοσοκομείων.
Τα Τ.Ε.Ι. δημιουργήθηκαν, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες εκπαίδευσης σε αντικείμενα σπουδών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία για διαφόρους λόγους δεν χαρακτηρίζονταν από την ακαδημαϊκή κοινότητα ως επιστήμες. Όμως πολλά από τα τμήματα ξεχώρισαν σημαντικά στον χώρο της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία θα μπορούσαν να μετεξελιχθούν νωρίτερα σε Πανεπιστημιακά με παράδειγμα τα Τ.Ε.Ι. Υγείας. Όμως η εκπαιδευτική πολίτικη της χωράς, επέμενε σε ένα σύστημα ακολουθώντας το γαλλικό μοντέλο που στην Ελλάδα δεν είχε την ανάλογη εξέλιξη.
Αυτό συνέβη διότι, τόσο τα Τ.Ε.Ι. όσο και τα Πανεπιστήμια ίδρυσαν τμήματα, με σχεδόν ίδια αντικείμενα σπουδών, για λογούς που δεν είναι εφικτό να αναλυθούν την δεδομένη στιγμή. Τα Τ.Ε.Ι. θα μπορούσαν να ενταχθούν στα Πολυτεχνεία αν αυτά είχαν αναπτυχθεί πανελλαδικά και τα Πανεπιστήμια δεν είχαν ιδρύσει Πολυτεχνικές Σχόλες και Γεωπονικές Σχόλες. Εγκλωβίστηκαν μέσα στην διαμάχη των Μηχανικών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής εκπαίδευσης και δεν διαδραμάτισαν τον ρόλο που θα τους άξιζε.
Σίγουρα, μέσα από αυτή πολίτικη, χαμένοι υπήρξαν οι πτυχιούχοι των Τ.Ε.Ι. καθώς ο τίτλος της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Τ.Ε. υστερούσε σε επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και μισθολογικά, έναντι των αποφοίτων των Πανεπιστημίων.
Πιθανότητα, αυτό θα ήταν δίκαιο, αν ο υποψήφιος μαθητής που διαγωνιζόταν για την εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, γνώριζε ότι το σύστημα θα διατηρηθεί, χωρίς πολλές μετέπειτα αλλαγές, όπως στην περίπτωση των Μηχανικών και των τότε Υπομηχανικών, όπου υπήρχε ένας σαφής διαχωρισμός.
Στο εξωτερικό όμως χώρες της Ε.Ε. και μη, ενέταξαν πολλά τμήματα που υπήρχαν στα Τ.Ε.Ι. ως Πανεπιστημιακά, σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις της αγοράς και της ερευνάς.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι, απόφοιτοι Πανεπιστημίων του εξωτερικού που σπούδασαν Λογοθεραπεία, στην προσπάθεια τους να διαχωριστούν από τους πτυχιούχους Ελλάδας, ονομάστηκαν Λογοπεδικοί Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Οι πτυχιούχοι των Τ.Ε.Ι. Λογοθεραπείας στερούνται έναν Πανεπιστημιακό τίτλο, παρά τις υψηλές βάσεις εισαγωγής και του υψηλού επίπεδου σπουδών που έχουν.
Άλλο ένα παράδειγμα είναι η ίδρυση δημοφιλών τμημάτων Τ.Ε.Ι. ως Πανεπιστημιακά τμήματα. Σε ενέργειες που κατέβαλαν, ώστε αναβαθμίσουν τις σπουδές στην χωρά, οι φορείς της νοσηλευτικής κοινότητας, λόγω των εξελίξεων στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού, όσο και στη σημασία του ρόλου του νοσηλευτή στην κοινωνία, πολλά μελή Δ.Ε.Π. των Πανεπιστημίων, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους, για το αν αποτελεί η Νοσηλευτική μία ξεχωριστή επιστήμη. Αργότερα όμως ιδρύθηκαν Τμήματα Νοσηλευτικής στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ακυρώνοντας έτσι την επιλογή πολλών πτυχιούχων, που επέλεξαν να σπουδάσουν το συγκεκριμένο αντικείμενο, γνωρίζοντας ότι το ανώτερο επίπεδο σπουδών, μέχρι τότε εμπεριέχονταν στα Τ.Ε.Ι.
Το φαινόμενο δεν σταμάτησε εκεί. Η υψηλή ζήτηση των Τεχνολόγων Τροφίμων των Τ.Ε.Ι., κατά την δεκαετία του ΄90, οπού πολλοί υποψήφιοι τα επέλεγαν πριν από πολλές Πανεπιστημιακές Σχόλες, είχε σαν αποτέλεσμα τον κατακερματισμό της τότε Γεωπονικής σχολής, στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και στη δημιουργία τμημάτων Επιστήμης Τροφίμων.
Δημιουργία τμήματος Διατροφή-Διαιτολογίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο ενώ προϋπήρχε για πολλά χρονιά στο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης.
Δημιουργία τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολίτικης στον Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο ενώ θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν τα τμήματα των Τ.Ε.Ι. Κοινωνικής Εργασίας.
Δημιουργία Τμήματος Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ενώ προϋπήρχαν τα Τμήματα Τεχνολογίας Ιατρικών Εργαστηρίων των Τ.Ε.Ι., και πόσα άλλα….
Τίθεται λοιπόν το ερώτημα τι αποτελεί επιστήμη και τι Τεχνολογικό τμήμα; Σίγουρα δεν φταίνε οι πτυχιούχοι των Τ.Ε.Ι., για την εξέλιξη αυτή, στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αν δεν υπήρχε οικονομική κρίση, στο μέλλον θα βλέπαμε Πανεπιστημιακά Τμήματα Φυσιοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Γραφίστικης ή Τμήματα Τ.Ε.Ι. Δημοσιογραφίας , Ιστορίας ή Γεωλογίας κ.τ.λ., με παρόμοια ή παραπλήσια ονόματα, αν δεν μου διαφεύγει κάτι, δημιουργώντας ανασφάλεια και απογοήτευση στους φοιτητές και πτυχιούχους για τις επιλογές τους και λύση δεν αποτελούν οι κατατακτήριες εξετάσεις.
Δύστυχος τα λάθη δεν σταμάτησαν και μετά την κρίση, με πρόσφατο παράδειγμα του σχεδίου Αθηνά , εντάσσοντας τα Τ.Ε.Ι. Τουριστικών Επιχειρήσεων στα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων και την ίδια στιγμή να ιδρύονται Τμήματα στα Πανεπιστήμια Πειραιά και Αιγαίου ανοίγοντας νέες θέσεις Δ.Ε.Π. και καταργώντας το έργο άλλων.
Τα Πανεπιστήμια δεν κράτησαν ένα γενικό πεδίο γνώσεων μέσα στα τμήματά τους και ακολούθησαν ένα αγγλοσαξονικό μοντέλο, δημιουργώντας τμήματα εφαρμοσμένων επιστήμων, που παραπέμπουν στον τεχνολογικό τομέα, υποσκελίζοντας ολοένα και περισσότερο των ρόλο των Τ.Ε.Ι. στην χωρά.
Χώρες όμως όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, μετεξέλιξαν τα Πολυτεχνικά Ιδρύματα σε Πανεπιστήμια, βάζοντας φρένο στους απόφοιτους δύο ταχυτήτων. Πιο κοντινό το παράδειγμα της Κύπρου με την δημιουργία Τεχνολογικού Πανεπιστημίου. Ακόμα και η Γαλλία έχει στραφεί προς αυτό το μοντέλο μολονότι μη Πανεπιστημιακές Τριτοβάθμιες Σχόλες έχουν μεγάλο κύρος μέχρι σήμερα.
Φυσικά και πολλά, κυρίως Περιφερειακά Τ.Ε.Ι., στην προσπάθειά τους να γίνουν ελκυστικά, ίδρυσαν τμήματα υψηλής εξειδίκευσης με εφήμερο μέλλον για τους αποφοίτους. Αυτό όμως δεν αποτελεί κανόνα για το σύνολο των Τ.Ε.Ι., όπου κυρίως στον τομέα της Υγείας, υπάρχει ένας σαφής ρόλος και με διαχρονική προσφορά στη χώρα. Κρίνω λοιπόν ότι η συγχώνευση πέντε τμημάτων Υγείας του Τ.Ε.Ι. ως υπερβολική και άδικη, έχοντας ως δεδομένο την μετέπειτα δημιουργία Πανεπιστημιακών Τμημάτων, υψηλής εξειδίκευσης για προπτυχιακό επίπεδο με παραδείγματα όπως Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας, Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών επιστήμων και δεκάδων άλλων.
Η λύση αποτελεί, κατά την γνώμη μου, η Ενιαία και Πανεπιστημιακή Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Γι΄αυτό θεωρώ η ίδρυση του Πανεπιστημίου, αποτελεί σημαντική αρχή, για την ομαλή εξέλιξη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην χώρα και συγχαίρω το υπουργείο για την πρωτοβουλία.
Με τα λύπης όμως πληροφορήθηκα ότι στις προθέσεις του Υπουργείου δεν αποτελεί η ισοτίμηση των παλαιότερων πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι με
τους πανεπιστημιακούς μελλοντικούς πανεπιστημιακούς τίτλους. Δυστυχώς αυτό αποτελεί μια ακόμα τιμωρία για όσους επέλεξαν σπουδάσουν στα Τριτοβάθμια Τεχνολογικά Ιδρύματα της χωράς.
Σε ανάλογες περιπτώσεις Πανεπιστημιοποίησης Ιδρυμάτων δεν υπήρξε διαχωρισμός των πτυχίων σε παλιούς και νέους πτυχιούχους και οι παλαιότεροι πτυχιούχοι απολάμβαναν στην συνεχεία τα μισθολογικά και επαγγελματικά οφέλη που προέκυπταν έχοντας πέραν των τριών ετών με παραπλήσια περιγράμματα σπουδών.
Ορισμένα παραδείγματα είναι:
Το Πανεπιστήμιο Πειραιά, ιδρύθηκε ως Βιομηχανική Σχολή αποτέλεσε Ανώτατο μονοτμηματικό Ίδρυμα μέχρι το 1982 το 1984 η σχολή οργανώθηκε σε τρία τμήματα ως Ανώτατη μη Πανεπιστημιακή και το 1989 μετονομαστικέ σε Πανεπιστήμιο, χωρίς επιπλέον οι υποχρεώσεις για τους παλιούς πτυχιούχους
Πηγή: http://www.unipi.gr/unipi/el/istoria1.html
Πάντειο Πανεπιστήμιο, ιδρύθηκε ως Πάντειος Σχολή Πολιτικών Επιστημών, μη Πανεπιστημιακή το 1963 η φοίτηση γίνετε τετραετούς από τριετούς. Το 1989 μετονομάζεται σε Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.
χωρίς επιπλέον οι υποχρεώσεις για τους παλιούς πτυχιούχους.
Πηγή: http://www.panteion.gr/index.php/el/2012-11-29-23-20-41/2016-06-22-18-13-14
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ιδρύθηκε ως Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών, γνωστή ως ΑΣΟΕΕ ακόμη και σήμερα. Το 1984 διαχωριζετε σε τμήματα και το 1989 η ΑΣΟΕΕ μετονομάζεται σε Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από ανώτατο μη Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, χωρίς επιπλέον οι υποχρεώσεις για τους παλιούς πτυχιούχους.
Πηγή:https://www.aueb.gr/el/content/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AE
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ιδρύθηκε ως Ανωτέρα Σχολή Βιομηχανικών Σπουδών Θεσσαλονίκης. Το 1966 μετονομάσθηκε σε Ανώτατη Βιομηχανική Σχολή Θεσσαλονίκης, ενώ το 1985 διαχωρίζετε σε τμήματα.Το 1990 η ΑΒΣΘ μετεξελίχθηκε σε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, από ανώτατο μη Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, χωρίς επιπλέον οι υποχρεώσεις για τους παλιούς πτυχιούχους.
Πηγή: http://www.uom.gr/modules.php?op=modload&name=Statikes&file=index&stid=4&categorymenu=1
Μάλιστα πριν την αναβάθμιση των ιδρυμάτων σε Πανεπιστήμια, η ζήτηση των τμημάτων Οικονομικών και Πολίτικων Επιστήμων του Καποδιστριακού και Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, ήταν υψηλότερη μεταξύ των υποψηφίων φοιτητών, γνωστά τότε και ως «Οικονομικά της Νομικής» και η αναβάθμιση τους είχε προκαλέσει αντιδράσεις, όπου στην μετέπειτα πορεία των ιδρυμάτων η κατάσταση άλλαξε.
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, ιδρύθηκε ως Χαροκόπειος Σχολή Οικιακής Οικονομίας. Ήταν τριετούς φοιτήσεως και το 1951 ονομάστηκε Ανωτάτη. Το 1993 ιδρύετε το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο με την δημιουργία τμημάτων και η Οικιακή Οικονομία λειτουργεί ως σε Πανεπιστημιακό τμήμα και δεν απαιτείτε εξομοίωση των παλαιών πτυχίων, κρατώντας μια μικρή επιφύλαξη, μη γνωρίζοντας πολλά το συγκεκριμένο για το τμήμα.
Πηγή:http://www.dhee.hua.gr/index.php/el/to-tmima/istoria
Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ιδρύθηκε ως Ανωτάτη Γεωπονική Σχολή Αθηνών (Α.Γ.Σ.Α.).Η Α.Γ.Σ.Α. μετεξελίχθηκε σε Γεωργικό Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1989 χωρίς επιπλέον οι υποχρεώσεις για τους παλιούς πτυχιούχους και το 1995 μετονομάσθηκε σε Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Πηγή: http://www2.aua.gr/el/info/istoria
Για πολλά χρόνια η Γεωπονοδασολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου ήταν πολύ δημοφιλείς, μεταξύ των υποψηφίων φοιτητών, προσφέροντας στους πτυχιούχους Πανεπιστημιακό τίτλο, που στερούνταν οι πτυχιούχοι της Α.Γ.Σ.Α.
Η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών έως σήμερα αποτελεί ανεξάρτητο Τριτοβάθμιο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Ερώτημα αποτελεί, αν ενταχθεί η σχολή σε κάποιο Πανεπιστήμιο, θα υπάρξει διαφοροποίηση μεταξύ των νέων και παλαιών πτυχιούχων;
Η μοναδική ίσως περίπτωση που απαιτήθηκε εξομοίωση πτυχίου, είναι για τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες. Όμως αυτές απαιτούσαν φοίτηση διετούς σπουδών, κάτι που δεν ισχύει για τους πτυχιούχους των Τ.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. Παρόλα αυτά και σε αυτή την περίπτωση, υπήρχε το δικαίωμα εξομοίωσης των τίτλων.
Θεωρώ άδικο να εξαιρούνται της αναβάθμισης οι παλαιοί πτυχιούχοι και να διαιωνίζετε ο διαχωρισμός στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με λάθη που προκάλεσαν παλαιότερες πολίτικες. Αν το πρόβλημα είναι ότι οι Γεωπονικές και Πολυτεχνικές σχολές των Πανεπιστημίων που απαιτούν πέντε χρονιά φοίτησης ενώ τα αντίστοιχα Τ.Ε.Ι. τέσσερα, θα μπορούσε να τους απονέμονται στην τετραετία τα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα, με δικαίωμα συνέχισης φοίτησης και για τις δυο πλευρές. Είναι κρίμα όμως να εγκλωβίζονται στην ίδια κατάσταση οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι. στο σύνολό τους.
Ευχαριστώ και εύχομαι ολόψυχα να παρθούν οι σωστές αποφάσεις
Με εκτίμηση
…
Στατιστικά οι μαθητές των επαλ οχι μονο που κατοικούν στην Ατικη, αλλα και σε ευρύτερες πολεις. ημερήσιων εσπερινών ΕΠΑΛ ειναι χιλιαδες, με την ίδρυση του Πανεπιστημίου, εκεινα τα παιδια τι θα κανουν; ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ!!!!!! δεν γινεται απο τα 10.000 παιδια να μπαίνουν μονο τα 100 με το 1% ποσοστό ήμαρτον δηλαδη!!
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Η ίδρυση του Παν/μίου Δυτικής Αττικής αποτελεί ενά σημαντικό βήμα για την αναγνώριση του ρόλου και του έργου που επιτελούν τα τμήματα των Τ.Ε.Ι.
θεωρώ σκόπιμο να προβώ σε κάποιες επισημάνσεις σχετικά με την ένταξη του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στις Σχολές Υγείας.
– Το αντικέιμενο των σπουδών του προαναφερθέντος τμήματος είναι προφανές ότι σχετίζεταιμε την αγωγή των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
-Η αγωγή και η εκπαίδευση δεν έχουν καμία συνάφεια με τις σχολές Υγείας. Υπάρχει όμως συνάφεια με τις Σχολές Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών και στις συγκεκριμένες Σχολές θα πρέπει να ενταχθεί το εν λόγω Τμήμα.Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλιστεί ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Τμήματος και θα μπορέσουν να αποσαφηνιστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τμήματος.
Τεραστια αδικια για τους αποφοιτους ΕΠΑΛ εαν δεν ρυθμιστει το ποσοστο εισαγωγης στο ΠΔΑ.Αμεση λυση με την μεταφορα και αντιστοιχηση του ιδιου ποσοστου εισαγωγης που θα ειχαν στα Τει Αθηνας και Πειραια! Οτιδηποτε λιγοτερο καθιστά την πρόσβαση στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση πρακτικά αδύνατη.Όπως όλοι οι υποψήφιοι δικαιούνται να γνωρίζουν εγκαίρως τον τρόπο και τις δυνατότητες πρόσβασης τους στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση και αυτο το δικαιωμα τους διασφαλιζεται απο το υπουργειο,το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει και για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.
Με το σχέδιο νόμου για την ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (συγχώνευση των Τ.Ε.Ι Αθήνας – Πειραιά), επιχειρείται ουσιαστικά η διάλυση των Τ.Ε.Ι, αφού οι αλλαγές στον Τεχνολογικό Τομέα των Α.Ε.Ι (Τ.Ε.Ι) δεν εντάσσονται σε μια συνολική και ολοκληρωμένη εναλλακτική πρόταση αναδιάταξης όλων των Α.Ε.Ι (Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι) και των δυο Τομέων.
Δείτε την πρόταση της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ για το χωροταξικό σχεδιασμό των Α.Ε.Ι: http://www.eetem.gr/images/stories/docs/protasi_eetem_gia_aei.doc.
Αντιθέτως, με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου που οδηγεί σε αποσπασματικές κινήσεις, απαξιώνεται ο θεσμός των Τ.Ε.Ι, οδηγώντας τα περιφερειακά Ιδρύματα σε υποβάθμιση, μέσω των διετών δομών, ή στην εξαφάνιση τους, μέσω των μελλοντικών συγχωνεύσεων.
Οι συγκεκριμένες διατάξεις προκαλούν σύγχυση και καλλιεργούν προσδοκίες στους φοιτητές, οι οποίες είναι πολύ πιθανό να διαψευστούν.
Από την ανάγνωση του σχεδίου νόμου προκύπτουν τα ακόλουθα:
1. Η ύπαρξη διαδικασίας πιστοποίησης προσόντων για τους Καθηγητές πρώτης βαθμίδας εκτός του ότι προσβάλλει τον ανώτατο χαρακτήρα των Ιδρυμάτων δημιουργεί και μια σειρά ζητημάτων όπως:
α) εφόσον οι καθηγητές των χαμηλότερων βαθμίδων των Τ.Ε.Ι (αλλά και Πανεπιστημίων) της χώρας μας έχουν κριθεί κατά κανόνα από τους -υπό αμφισβήτηση των ακαδημαϊκών τους προσόντων- καθηγητές πρώτης βαθμίδας των Τ.Ε.Ι, θα υπάρξουν προϋποθέσεις αμφισβήτησης των πράξεων αυτών, αφού θα υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά κατά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού δυναμικού του νέου Ιδρύματος.
β) εφόσον οι καθηγητές των Τ.Ε.Ι δεν είναι -κατά την πρόταση του Υπουργείου- καθηγητές πρώτης βαθμίδας Α.Ε.Ι (Τ.Ε.Ι και Πανεπιστημίων), εύλογα θα προκύψουν θέματα εγκυρότητας των εκλογών στα Α.Ε.Ι που η σύνθεσή τους, περιελάμβανε «μη έγκυρους» καθηγητές πρώτης βαθμίδας.
Ανάλογες παρατηρήσεις έχουν επισημανθεί και από Καθηγητές των δυο Ιδρυμάτων.
2. Την προσπάθεια αδικαιολόγητης διαφοροποίησης των ήδη πτυχιούχων, σε σχέση με τους νέους πτυχιούχους, δεδομένου ότι τα Τμήματα των Σχολών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα εξακολουθήσουν να είναι τετραετή, να παρέχουν τον ίδιο αριθμό ακαδημαϊκών – πιστωτικών μονάδων (240 ECTS) και να προέρχονται από την συγχώνευση Aνώτατων Eκπαιδευτικών Iδρυμάτων!
Ειδικότερα, η διατήρηση Μηχανικών και Γεωτεχνικών δυο ταχυτήτων (4ετούς και 5ετούς φοίτησης) δεν επιλύει το μακροχρόνιο πρόβλημα και διαιωνίζει την αντιπαραγωγική διαφοροποίηση μεταξύ των αποφοίτων των δυο Τομέων των Α.Ε.Ι (Πολυτεχνικές και Γεωπονικές Σχολές) και προσεχώς και των Πτυχιούχων των νέων Πανεπιστημίων, κυρίως των αντίστοιχων Σχολών.
Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ θεωρεί ότι τα 4 έτη σπουδών Ανώτατης Εκπαίδευσης (240 ECTS) σε μία ειδικότητα οδηγούν σε αυτόνομες επαγγελματικές δραστηριότητες της ειδικότητας αυτής, πρακτική που ακολουθείται διεθνώς.
Εύλογα γεννάται το ερώτημα: η «πανεπιστημιοποίηση» των δυο Ιδρυμάτων θα παράγει Μηχανικούς και Γεωτεχνικούς 4ετούς διάρκειας σπουδών, οι οποίοι θα έχουν καλύτερη αντιμετώπιση έναντι των αποφοίτων των Πολυτεχνικών Σχολών (5ετούς διάρκειας σπουδών), από ότι μέχρι σήμερα έχουν οι απόφοιτοι των Τ.Ε.Ι; Εάν όχι ποιο θα είναι το όφελος για τους πτυχιούχους του νέου Πανεπιστημίου;
Στα παραπάνω πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού ότι «η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σε απόφοιτο για παράδειγμα, του τμήματος Ηλεκτρολογίας του ΤΕΙ Αθήνας από εκείνον του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα είναι το κύρος του πτυχίου» όπως επίσης και ότι «τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι τα ίδια (επιπέδου 6) και σαφώς, η αντίστοιχη ζήτηση στην αγορά εργασίας».
3. Βάσει ποιων ακαδημαϊκών κριτηρίων και οικονομοτεχνικών μελετών προτείνονται οι συγκεκριμένες συγχωνεύσεις – καταργήσεις – διατηρήσεις Τμημάτων; Οι προτεινόμενες αλλαγές αποτελούν προϊόν ορθολογικής μελέτης ή υποχρέωση τήρησης μνημονιακών δεσμεύσεων;
4. Η απουσία πρόβλεψης για τη διαδικασία μελλοντικής επαγγελματικής κατοχύρωσης των νέων ειδικοτήτων που θα δημιουργηθούν (πχ Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής), τις οποίες δεν αναγνωρίζει η ισχύουσα νομοθεσία.
5. Η απουσία μεταβατικών διατάξεων για τη διασφάλιση των ήδη πτυχιούχων Τ.Ε.Ι.
Η πρώτη πράξη της Κυβέρνησης θα έπρεπε να είναι η έκδοση των εκκρεμών επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους ήδη πτυχιούχους και νυν φοιτητές στα λειτουργούντα Τμήματα και στη συνέχεια να προχωρήσει σε οποιεσδήποτε συγχωνεύσεις.
Δεδομένης της αναχρονιστικής ελληνικής νομοθεσίας για την άσκηση των τεχνικών επαγγελμάτων, και δη του Μηχανικού, για να είναι εφαρμόσιμα και λειτουργικά τα Π.Δ που προβλέπονται στο νόμο 4485/17 (άρθρο 46, παρ 3 και 4) πρέπει να υπάρξει ρητή γενική διάταξη που θα καθορίζει το ρόλο και τις γενικές αρμοδιότητες των Πτυχιούχων Μηχανικών.
Η σχετική πρόταση της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ παρατίθεται στο τέλος του κειμένου
6. Με ποιο σκεπτικό συγχωνεύονται διεθνώς αναγνωρισμένες διακριτές ειδικότητες στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, δημιουργώντας ένα δυσκίνητο Τμήμα με σχεδόν τριψήφιο αριθμό μελών ΔΕΠ;
Στο συγκεκριμένο Τμήμα θα υπάρχουν κατευθύνσεις, οι οποίες θα οδηγούν στην απόκτηση δυο διακριτών τίτλων («Ηλεκτρολόγος Μηχανικός» και «Ηλεκτρονικός Μηχανικός») ή ο παρεχόμενος τίτλος θα είναι «Ηλεκτρολόγος και Ηλεκτρονικός Μηχανικός», ο οποίος δεν απαντάται στην ελληνική νομοθεσία;
7. Μετά την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και τις συγχωνεύσεις / καταργήσεις των υπολοίπων Τ.Ε.Ι θα εξακολουθήσει να υφίσταται ο Τεχνολογικός Τομέας στην Ανώτατη Εκπαίδευση ή όχι;
8. Εφόσον αλλάζει μόνο ο τίτλος «Πανεπιστήμιο» και αφού πρόσφατα θεσπίστηκαν οι τίτλοι «Πρύτανης» και «Κοσμήτορας» στα Τ.Ε.Ι ενώ οι υφιστάμενοι πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι είναι απόφοιτοι Α.Ε.Ι όπως και οι πτυχιούχοι του νέου Πανεπιστημίου και θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, την ίδια διάρκεια σπουδών με το ίδιο εκπαιδευτικό προσωπικό υψηλών προσόντων αφού λειτουργούν ως Α.Ε.Ι, για ποιο λόγο:
• δεν προβλέπεται απλά η μετονομασία των Τ.Ε.Ι σε Πανεπιστήμια;
• δεν υπάρχει ρητή διάταξη μη διαφοροποίησης των νυν πτυχιούχων και φοιτητών με τους πτυχιούχους του νέου Ιδρύματος;
• δεν εφαρμόζεται πρακτική αντίστοιχη με αυτή χωρών της Ε.Ε, δηλ. να θεσπιστούν οι αναγκαίες προϋποθέσεις, εάν κάτι τέτοιο απαιτείται, να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα για προσαρμογές των Ιδρυμάτων και αμέσως μετά να προχωρήσει η μετονομασία των Τ.Ε.Ι σε Πανεπιστήμια.
9. Το παρόν σχέδιο νόμου εξυπηρετεί, μάλλον, μνημονιακές λογικές και ενδεχομένως τις περίφημες συστάσεις Ο.Ο.Σ.Α για τα Α.Ε.Ι, όμως δεν αφορά στον εξορθολογισμό του συνόλου της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι), όπως άλλωστε θα ήταν εύλογο, αντιθέτως στοχοποιεί μόνο τον Τεχνολογικό Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Πρόταση της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ για την πλήρη ρύθμιση του πλαισίου επαγγελματικής δραστηριοποίησης των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι.
Στο σχέδιο νόμου πρέπει να προστεθεί το ακόλουθο άρθρο:
Άρθρο …
«Ρυθμίσεις για τους Πτυχιούχους Μηχανικούς των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα της Ανωτάτης Εκπαίδευσης»
1. Οι Πτυχιούχοι Μηχανικοί των Τ.Ε.Ι, της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), καθώς και οι κάτοχοι τίτλου σπουδών, ημεδαπής ή αλλοδαπής, ισοτίμου προς το πτυχίο Τ.Ε.Ι, Σχολής ή Τμήματος αντίστοιχου, ανεξαρτήτως του χρόνου λήψης του πτυχίου τους, έχουν δικαίωμα να ασκούν το επάγγελμα τους, όπως αυτό προκύπτει από το περιεχόμενο σπουδών του Τμήματος αποφοίτησης, ατομικά ή σε συνεργασία, σε δημόσια και ιδιωτικά έργα, ως ελεύθεροι επαγγελματίες ή με σχέση εξαρτημένης εργασίας ή με οποιαδήποτε άλλη σχέση ή με σύμβαση έργου και έχουν δικαίωμα εκπόνησης μελετών δημοσίων έργων.
2. Οι πτυχιούχοι της προηγούμενης παραγράφου μετέχουν σε ερευνητικές και μελετητικές ομάδες, διενεργούν πραγματογνωμοσύνες και εργασίες ποιοτικού ελέγχου υλικών, συντάσσουν οικονομοτεχνικές μελέτες, παρέχουν υπηρεσίες: τεχνικού συμβούλου, τεχνικού ασφαλείας της εργασίας και αναλαμβάνουν μελέτες και έργα ασφάλειας εργασίας, εκπονούν μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αναλαμβάνουν την μελέτη και επιθεώρηση ενεργειακής κατάταξης κτιρίων και εγκαταστάσεων θέρμανσης και κλιματισμού, κάθε κατηγορίας, και παρέχουν εκπαιδευτικό έργο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατάρτισης, δημόσιας και ιδιωτικής.
3. Οι πτυχιούχοι μηχανικοί της παρ. 1 που είναι υπάλληλοι του δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., ΟΤΑ και του ευρύτερου δημόσιου τομέα εξελίσσονται ιεραρχικά και τοποθετούνται σε θέσεις ευθύνης σύμφωνα με τα ισχύοντα για τους πτυχιούχους ανωτάτης εκπαίδευσης.
4. Προϋπόθεση για την έναρξη και παύση της άσκησης του επαγγέλματος από τους πτυχιούχους μηχανικούς της παρ. 1 στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, για την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος όπου απαιτείται, για την εγγραφή τους σε ασφαλιστικούς φορείς και σε υφιστάμενα ή μέλλοντα να συσταθούν κάθε είδους Μητρώα στα οποία εγγράφονται Μηχανικοί, όπως εμπειρίας, επιθεωρητών, τεχνικά, επαγγελματικά καθώς και για τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς ή δημοπρασίες, αποτελεί η ιδιότητα του μέλους της Επαγγελματικής και Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ), η οποία υποχρεούται να τηρεί Μητρώο των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε.Ι, να ασκεί τον πειθαρχικό έλεγχο επ΄ αυτών και να χορηγεί βεβαιώσεις για την εν γένει επαγγελματική τους κατάσταση και για τις επαγγελματικές δραστηριότητες της ειδικότητάς τους.
5. Καταργείται κάθε διάταξη αντίθετη στις διατάξεις του παρόντος άρθρου.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ.
Έχοντας περάσει από το σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων της χώρας και συμπληρώνοντας 35χρονη επαγγελματική εμπειρία στο χώρο των επαγγελμάτων υγείας, θα προσπαθήσω να καταθέσω μια σειρά σκέψεών που μου δημιούργησε η παρουσίαση του παρόντος Σ/Ν.
Αρχικά θα ήθελα να πω οτι θεωρώ το Ν/Σ αυτό κίνηση απαραίτητη και ταυτόχρονα κίνηση πολιτικού θάρρους εκ μέρους σας. Δυστυχώς όμως την βρίσκω ταυτόχρονα άτολμη και απλοϊκή μη δυνάμενη να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα που απασχολούν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευσή μας ενώ κινδυνεύει να δημιουργήσει πολλά άλλα.
Αρχικά δεν θα έπρεπε να ξεχνάει κανείς την ισχύουσα πραγματικότητα. Στη χώρα μας είναι θεσμοθετημένη η ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με δύο κατευθύνσεις (Πανεπιστημιακή και Τεχνολογική). Αυτό έχει ισχύ χρόνων τώρα χωρίς δυστυχώς να έχει γίνει αποδεκτό τόσο από τους πολίτες όσο όμως κύρια από το ίδιο το κράτος. Από την σχετική τελευταία δε δήλωσή σας φαίνεται ούτε από εσάς τον ίδιο!!!! Στα χρόνια αυτά έγιναν πολλές προσπάθειες αναβάθμισης όλων των φορέων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που παρά τα μεγάλα προβλήματά τους (τόσο των ΤΕΙ όσο και των Πανεπιστημίων) αποδίδουν θετικό πρόσημο.
Ενώ όμως στο εξωτερικό τα πτυχία μας γίνονται δεκτά για τη συνέχιση μεταπτυχιακών-διδακτορικών σπουδών, ενώ οι σχολές των Πανεπιστημίων μας δέχονται πτυχιούχους ΤΕΙ στα μεταπτυχιακά προγράμματά τους, στην πράξη οι επαγγελματικές συντεχνίες και τα κάθε λογής συμφέροντα δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη όρων ισοτιμίας, ισονομίας και κοινωνικής ωριμότητας. Το Δημόσιο διατηρεί τους «τίτλους ευγενίας» των ΤΕ και ΠΕ αποκλείοντας τους ΤΕ υψηλών προσόντων (για όλο τον κόσμο) από ρόλους που χαρίζονται σε ΠΕ που ταυτόχρονα αμοίβονται και υψηλότερα για τον ίδιο ανύπαρκτο λόγο. Σε κοινωνικό επίπεδο πτυχιούχοι ΤΕΙ χαρακτηρίζονται κατώτεροι αυτών των ΑΕΙ ενώ έχουν πολύ υψηλότερη εκπαίδευση έναντι πολλών εξ αυτών και ενώ στη χώρα δεν υπάρχουν τμήματα των ειδικοτήτων τους σε ΑΕΙ!!! Και όλη η υφήλιος γελάει βέβαια !!!!
Θεωρώ ότι η απόφαση ίδρυσης του νέου Πανεπιστημίου πρέπει να αποτελέσει ευκαιρία τακτοποίησης της αλλοπρόσαλλης αυτής κατάστασης. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει με ένα Σ/Ν 9 ουσιαστικά άρθρων που μόνο διαδικαστικό χαρακτήρα έχουν. Πρέπει να προβλεφθούν πολύ πιο σημαντικά και προοδευτικά θέματα. Πιο ουσιώδη από αυτά θεωρώ:
1. Το νέο Πανεπιστήμιο να γίνει
2. Να περιλαμβάνει σχολές που ήδη λειτουργούν στα άλλα Πανεπιστήμια της χώρας και σε αυτές να τοποθετηθούν όμοια για όλα τα Πανεπιστήμια τμήματα. Έτσι θα έχουν όλα συνάφεια και δυνατότητα κίνησης προγραμμάτων και φοιτητών
3. Να ληφθούν υπόψη οι απόψεις κλαδικών οργάνων σχετικά με τη διατήρηση Τμημάτων και ένταξη άλλων σε σχολές (πχ το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής δεν συνάδει με τις ειδικότητες Υγείας αλλά με αυτές της εκπαίδευσης).
4. Να διατηρηθούν οι κατευθύνσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενική και Τεχνολογική) με τους επιμέρους Τομείς τους που θα δίνουν ορισμό της πραγματικότητας και θα καλύπτουν ανάγκες δίνοντας προοπτική.
5. Να τηρηθούν όσα ισχύουν γενικά για τα Πανεπιστήμια και για τους εκπαιδευτικούς του νέου Πανεπιστημίου. Καθώς βέβαια αυτοί θα προέρχονται από τα σημερινά ΤΕΙ μπορεί να γίνει τοποθέτηση σε προσωποπαγείς θέσεις και όσοι θα έχουν τα προσόντα να πάρουν κανονικές και οι ελλιπών προσόντων να μείνουν στις προσωποπαγείς. Από εκεί και πέρα να ακολουθηθούν οι ισχύουσες διατάξεις για τη συνέχεια. Αυτό έχει γίνει στο παρελθόν με απόλυτη επιτυχία. Αυτό βέβαια για το μόνιμο προσωπικό.
6. Όσα Τμήματα έχουν ελλιπές προσωπικό σήμερα να το συμπληρώσουν με προκηρύξεις σε επίπεδο ΤΕΙ άμεσα και να ακολουθήσουν την προηγούμενη οδό ώστε τα Τμήματα να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα λειτουργίας. Πρέπει να ληφθεί υπόψη οτι σε κάποιες ειδικότητες δεν υπάρχουν πτυχιούχοι ΑΕΙ καθώς τα αντίστοιχα τμήματα ήταν ενταγμένα μόνο σε ΤΕΙ.
7. Να ληφθεί μέριμνα για την ισοτίμιση των πτυχίων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Παλιών και νέων. Μη ξεχνάμε οτι πολλοί πτυχιούχοι ΤΕΙ έχουν συνεχίσει σπουδές μεταπτυχιακού επιπέδου ή και διδακτορικών σε Τμήματα Ελληνικών (ή ξένων) Πανεπιστημίων όπως τους έδινε το δικαίωμα η Νομοθεσία. Μάλιστα κάποιοι είχαν υποχρεωθεί σε συμπλήρωση μαθημάτων ώστε να ισοτιμηθούν τα πτυχία τους με τα πτυχία των σχολών ΑΕΙ που οργάνωναν τις μεταπτυχιακές σπουδές. Άρα όλοι ΄χουν νόμιμα πτυχία που δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζονται. Να ληφθούν λοιπόν υπόψη μεταπτυχιακές σπουδές και επαγγελματική εμπειρία για παλαιότερους πτυχιούχους και για νεώτερους ίσως να χρειαστεί να γίνει κάλυψη κάποιων μαθημάτων που θα ενταχθούν τώρα επιπλέον στα προγράμματα έναντι των προγραμμάτων που αυτοί είχαν κάνει. Πάντως δεν είναι δυνατόν να μη προβλέπεται ισοτίμηση πτυχίων. Θα δημιουργηθεί πολύ μεγάλη πολληπλοκότητα τίτλων και επιπέδων που σε επαγγελματικό επίπεδο θα φέρει συγκρούσεις εντός των κλάδων τόσο των ειδικοτήτων όσο και της οικονομίας και τελικά του συνόλου της κοινωνίας.
Τελειώνοντας θα ήθελα να σας προτείνω να εμβαθύνετε περισσότερο στο θέμα του νέου αυτού Πανεπιστημίου και να κάνετε μια νέα σειρά επαφών με κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς των κλάδων άμεσα και ουσιαστικά αλλά κάτω από συγκεκριμένη ατζέντα θεμάτων-σκέψεων.
Το Σ/Ν πρέπει να γίνει ευκαιρία ορθολογικής τακτοποίησης του ευρύτερου χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνδέοντας την εκπαίδευση με την κοινωνία και όχι να δημιουργήσει συντεχνιακές εντάσεις και συγκρούσεις συμφερόντων. Σε μια τέτοια προσπάθεια θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε ΟΛΟΙ συμμετέχοντας σε ευρύτερη διαβούλευση καταλήγοντας σε κάτι πολύ πιο ουσιαστικό.
Βελίκος Κων/νος
Εργοθεραπευτής MSC, Διδάκτωρ Ιατρικής ΑΠΘ
Κεφάλαιο Α’
Άρθρα 1-7: Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Παρατηρήσεις / προτεινόμενες ρυθμίσεις:
Η ίδρυση νέων φορέων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ) δύναται να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, μόνο εάν προκύπτει από ένα γενικότερο, μακροπρόθεσμο, εθνικό, στρατηγικό σχεδιασμό με σκοπό την προώθηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, της Έρευνας και την προώθηση καινοτόμων πρακτικών στην εθνική και περιφερειακή οικονομία.
Βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων αποτελούν η τήρηση των ακαδημαϊκών κριτηρίων όσον αφορά στην επιστημονική αριστεία, τα επιστημονικά πεδία που θα θεραπεύονται και η επαρκής χρηματοδότηση της Ανώτατης εκπαίδευσης και Έρευνας.
Η ίδρυση του «Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής», μέσω της συγχώνευσης των δύο ΤΕΙ, Αθήνας και Πειραιά, δεν φαίνεται να εντάσσεται σε κάποιο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, ούτε έχει προκύψει από οποιαδήποτε ενδελεχή συζήτηση μεταξύ των εμπλεκόμενων ακαδημαϊκών φορέων, ώστε να αποφευχθούν πολλαπλά προβλήματα στο άμεσο μέλλον.
Συγκεκριμένα, πιστεύουμε ότι τέτοιες αποσπασματικές ενέργειες θα αποτελέσουν πηγή στρεβλώσεων και δυσλειτουργιών όσο δεν εντάσσονται σε ένα συνολικό σχέδιο για τον ρόλο, την παρουσία και την ένταξη της τεχνολογικής εκπαίδευσης στον ενιαίο κορμό ΑΕ&Ε. Τα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά με κυριότερο το αν αφορά ένα σχέδιο μετατροπής του συνόλου των ΑΤΕΙ σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, τί σκοπό εξυπηρετεί καθώς και πώς θα αντιμετωπιστούν οι δομικές ιδιαιτερότητες της τεχνολογικής εκπαίδευσης.
Επιπλέον, δυστυχώς, για μία ακόμη φορά η Πολιτεία παρακάμπτει τον ουσιαστικό διάλογο για τον καθορισμό μιας Εθνικής Στρατηγικής για την ανάπτυξη της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και χρησιμοποιεί την ίδρυση του «Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής» ώστε να προσελκύσει πρόσκαιρα οφέλη πολιτικής φύσης, βάζοντας σε κίνδυνο την αναγκαιότητα και την αποτελεσματικότητα της τριτοβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης και χωρίς να αντιμετωπίζει τα σημαντικά κενά που θα δημιουργηθούν στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.
Αξιότιμε Κε Υπουργέ,
ΚΑΛΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΣΑΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!
Κατ’ αρχήν θα ήθελα να ρωτήσω γιατί καταργήσατε τις μετεγγραφές στο ΤΕΙ Αθήνας και τις κατατακτήριες;
Πολλοί όπως εμείς ελπίζουμε έστω μέσω της διαδικασίας της «κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής» να πετύχουμε την πολυπόθητη μετεγγραφή. Και όσο και να έχει κάποιος υψηλότερο εισόδημα από 9000 ευρω, δεν πάει να πει ότι αντέχει το οικονομικό αλλά και το ψυχολογικό κόστος μιας μετεγγραφής. Ένας μοναδικός εργαζόμενος σε βαριά και ανθυγιεινή εργασία σε μια οικογένεια, προσπαθεί να στηρίξει την άνεργη φοιτήτρια σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό (εμένα), τον γιο που πέτυχε Σχολή της αρεσκείας του με την τρίτη χρονιά, τους ηλικιωμένους γονείς με τις εγχειρίσεις τους, θείους και φίλους που έχουν οικονομικά γονατίσει.
Δεν σπουδάζω για χόμπυ! Είμαι φοιτήτρια του τμήματος Γραφικών Τεχνών με κατεύθυνση ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ.
Αγαπητέ Κε Γαβρόγλου,
Δεν θα κάνετε οικονομία,άμα με την συγχώνευση αυτή, των δύο κατευθύνσεων, ουσιαστικά καταργήσετε τους τεχνολόγους. Αυτή τη στιγμή μόνιμοι καθηγητές στο Τμήμα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών είναι 7, ενώ των Γραφικών Τεχνών περίπου 17. Όταν λοιπόν θα συνεδριάζουν θα υπερισχύει η γνώμη των περισσοτέρων. Η μεθόδευση της κατάργησης του τμήματος από προηγούμενες κυβερνήσεις, οδήγησε στο να διορίζονται τα τελευταία χρόνια Γραφίστες και όχι Τεχνολόγοι. Και υπάρχουν τουλάχιστον δυο καθηγητές που θα έπρεπε να διοριστούν ως μόνιμοι (τίτλους δεν γνωρίζω) αλλά καθυστερούν. Έχουμε εργαστήρια, με ογκώδη μηχανήματα που κοστίζουν πανάκριβα και άλλα που είναι από δωρεές, θα αραχνιάσουν……..Προσυπογράφω τις θέσεις των καθηγητών της Σχολής μου, όπως της Κας Γάτσου, του Κου Παπακωνσταντίνου, του Κου Νομικού, του Κου Πολίτη και όλων όσων έλαβαν θέση. Θα ήθελα να συγχαρώ όλους τους μόνιμους και έκτακτους καθηγητές μου, γιατί από τότε που ξεκίνησε το Σχέδιο Αθηνά λειτουργούν σαν «αποδιοπομπιαίοι τράγοι» απέναντι στους γραφίστες και τους άλλους συναδέλφους τους στο Κ8 κτίριο και όπου αλλού τους συναντούν στη Σχολή. Μέχρι και το προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά είχαμε και την Κα Τσισμή μέτοχο σε οικογενειακή Βιομηχανία Βαθυτυπίας!! Και πολλούς φοιτητές και αποφοίτους, που εργάζονται σε πολλές επιχειρήσεις του κλάδου.
Παρακολουθώ και το άρτια οργανωμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, MARKETING. EΞΥΠΝΗ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ, άρτια οργανωμένο από τον Κο Νομικό. Μου αρέσουν οι καινοτόμες ιδέες και το προτίμησα από το αντίστοιχο των τουριστικών επιχειρήσεων. Είμαι ενθουσιασμένη που μαθαίνω για τα RFID(τα τυπωμένα ηλεκτρονικά) και γενικά πόσο μπορεί να αλλάξει η εποχή μας, με τις νέες έξυπνες τεχνολογίες. Όμως αυτό το ΠΜΣ βασίζεται σε μαθήματα που έχουν σχέση με Χημεία (μελάνια και τα υποστρώματα, όπως το χαρτί, το γυαλί, το πλαστικό και άλλα) και σε μαθήματα που έχουν σχέση με τις εκτυπώσεις (φλεξογραφία,οφσετ, μεταξοτυπία, βαθυτυπία κ.α.).
Κε Υπουργέ, αν θέλετε να καινοτομήσετε να αναβαθμίσετε την Τεχνολογία Γραφικών Τεχνών σε ανεξάρτητο τμήμα, όπως ξεκίνησε. Υπάρχουν ήδη ΕΠΑΛ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ και πολλά παιδιά έρχονται συνειδητοποιημένα στο χώρο των γραφικών τεχνών. Όμως τους ζητείται να εξετασθούν στο σχέδιο και έτσι μπαίνουν περισσότερα παιδιά που έχουν καλλιτεχνικές ανησυχίες, παρά όρεξη για χειρισμό μηχανημάτων, εφαρμογή τεχνολογίας στην πράξη, (όπως κατασκευή συσκεασίας, που να είναι οικονομική, οικολογική και να προστατεύει επαρκώς το περιεχόμενο, για να μην έχουμε επιστροφές από εταίρους μας στην Ε.Ε). Γι αυτό, αντί της μαζικοποίησης των ειδικοτήτων, θα μπορούσατε με τη συνεργασία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου φυσικά, να βάλετε εισαγωγικές με περισσότερη Χημεία. Η εξειδίκευση σε όσο δυνατόν μικρότερη ηλικία είναι προς όφελος της κοινωνίας μας. Ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός θα μπορούσε να βοηθήσει τα παιδιά να προσδιορίσουν τον δρόμο τους όσο πιο γρηγορότερα γίνεται!
Και θα μου πείτε δικαιολογημένα, γιατί εγώ βρίσκομαι ακόμη στα θρανία. Γιατί ενώ ήμουνα αναπληρώτρια επί 8 έτη και περιμένα να διοριστώ γύρω στο 2004 έμαθα στην μακρυνή Ιεράπετρα, όπου υπηρετούσα με τον εξάχρονο γιο μου, ότι κάτι έχει το πτυχίο μου! Τι; Το πήρα στις 30/4/85, ενώ έπρεπε να το πάρω στις 30/6/84!! Ναι, με τα ίδια μαθήματα κι όμως δεν υπολογίστηκε πότε μπήκα στη Σχολή αλλά πότε βγήκα. Τώρα πρόσφατα στην Πάντειο άλλαξαν τα μαθήματα και τα προσάρμοσαν σε ότι ζητούσα το παιδαγωγικό ινστιτούτο και έτσι θεσμοθετήθηκε να μπαίνουν στην εκπαίδευση εκείνοι που έχουν εισαχθεί από το 1997 και μετά. Οι «ενδιάμεσοι» αποφοιτήσαντες, όπως κι εγώ στα «σκουπίδια».Παρ’ όλα αυτά και παιδαγωγική κατάρτιση απέκτησα και πτυχίο Συμβούλευτικής και Επαγγελμαικού Προσανατολισμού. Και τώρα με τα πτυχία ΤΕΙ και ΑΕΙ τί θα γίνει; Τί θα γίνει αν στο μέλλον δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ και μάλιστα αν γίνει κάποιο άλλο πανεπιστημιακό ίδρυμα στη Σύρο ή στις Σέρρες ή κάπου αλλού; Τελειώνοντας θα μπορέσω να διδάξω σε ένα ΕΠΑΛ Γραφικών Τεχνών (έχοντας σαν πρόσθετο προσόν το Μεταπτυχιακό;) εγώ και όποιος από τους συμφοιητές μου επιθυμεί ή οι προηγούμενοι απόφοιτοι του ΤΕΙ τα επόμενα χρόνια;
Αγαπητέ Κε Γαβρόγλου, και φίλοι συμμετέχοντες στη διαβούλευση αυτή, ΚΑΝΤΕ ΟΤΙ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ Ή ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΕΝΑ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΎΝ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ!!! ΜΗΝ «ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΕ» ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΩΝ, ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Αθανασία Νουφράκη, πτυχιούχος Παντείου, τμ. Δημόσιας Διοίκησης, κάτοχος παιδαγωγικού ΑΣΠΑΙΤΕ, και του πτυχίου ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.ΠΡΩΗΝ ΛΟΓΙΣΤΡΙΑ. ΠΡΩΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΕ13. Φοιτήτρια 5ου εξαμήνου ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΤΟ ΠΜΣ «ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, MARKETING. ΕΞΥΠΝΗ ΣΥΚΕΥΑΣΙΑ.
Στο ΠΔΑ θα πρέπει να ενταχθεί και η ΑΣΠΑΙΤΕ. Ο ρόλος του Παιδαγωγικού Τμήματος της θα είναι να προσφέρει την παιδαγωγική επάρκεια σε όλα τα τμήματα του ΠΔΑ και να μην χρειασθεί με αυτό τον τρόπο η υποστήριξη της παιδαγωγικής επάρκειας στο ΠΔΑ απο εξωτερικούς συνεργάτες. Ταυτόχρονα, αυτό θα καταστήσει το ΠΔΑ τον φορέα παροχής παιδαγωγικής επάρκειας στον τεχνολογικό τομέα.
Τα Τεχνολογικά Τμήματα της ΑΣΠΑΙΤΕ ταυτίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό με τα
αντιστοιχα των δύο ΤΕΙ και τα προτεινόμενα του ΠΔΑ (Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Πολιτικών Μηχανικών. Η προσθήκη των μελών ΔΕΠ αυτών των Τμηματων της ΑΣΠΑΙΤΕ στα υπο ίδρυση Τμήματα του ΠΔΑ ισχυροποιεί ποιοτικά και ποσοτικά τα Τμήματα του ΠΔΑ. Ο Συλ. Εκπ Προσωπικού (ΣΕΠ),ο Συλ. Διοικητικού Προσωπικού, ο Φοιτητικός Σύλλογος και οι Συνελεύσεις των Τμημάτων της ΑΣΠΑΙΤΕ με συντριπτική πλειιοψηφία υποστηρίζουν την ενσωμάτωσητη της ΑΣΠΑΙΤΕ στο ΠΔΑ.
Το υπουργείο πρέπει να αποφασίσει το αυτονόητο και απολύτωςς λογικό!
Μια σχετική προσθήκη/τροπολογία είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας να γίνει πράξη ο ενιαίος χώρος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ορθώς άξια ΑΕΙ συνθέτουν νέα Πανεπιστήμια και καλώς γίνονται προσπάθειες συγχώνευσης ΑΕΙ μεταξύ τους.
Ο εξορθολογισμός του αριθμού των ΑΕΙ σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας θα πρέπει να συνοδευτεί και με γενναία ποσοστιαία μείωση του αριθμού εισακτέων φοιτητών ανάλογη με την ποσοστιαία μείωση του αριθμού των ΑΕΙ.
Στο τέλος της προσπάθειάς σας ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα θα πρέπει να περιέχει μόνο Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία.
Αν παραμείνουν ως έχουν 2-3 ΤΕΙ μόνο, ακόμη και αν επονομαστούν ως Τεχνολογικά Πανεπιστήμια ή Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών, η διάκριση με τα Πανεπιστήμια θα παραμείνει.
Μοιραία αυτά τα ιδρύματα θα οδηγηθούν σε υποβάθμιση αφού δεν θα τυγχάνουν της προτίμησης των εισακτέων φοιτητών, τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά.
Σε περίπτωση αδιεξόδων σε συζητήσεις με άλλα ιδρύματα, όσα ΤΕΙ αξίζουν θα πρέπει να μετονομασθούν σε Πανεπιστήμια, όπως το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, χωρίς κανένα άλλο περιοριστικό προσδιορισμό.
Με εκτίμηση,
Αντώνιος Κωνσταντάρας,
Αναπληρωτής Καθηγητής,
ΤΕΙ Κρήτης
Οιαπόφοιτοι μιας ανώτατης σχολής υποχρεωτικά ακολουθούν την πορεία της σχολής μια και αυτοί αποτελούν κομμάτι της που τη διαμορφώνει. Έτσι έχει γίνει στο παρελθόν και θα είναι κατάφωρη αδικία να μη συμβεί αυτό και τώρα. Έχουμε κάνει μεταπτυχιακά σε αυτές τις σχολές και δεν σας τιμά καθόλου το γεγονός ότι ξαφνικά με μια μονοκονδυλιά θέλετε να τα εξαφανίσετε όλα αυτά, στο βωμό των συμφερόντων του ΤΕΕ. Όλοι καταλαβαίνουμε πια, πια θα είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα που θα λάβουν οι απόφοιτοι αυτών των σχολών… Ελπίζουμε έστω και αργά να μας διαθέσετε με τις ενέργειες σας, αν και το ΤΕΕ..δεν θα σας κάνει τη χάρη!