Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του, η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 – Έναρξη ισχύος
Άρθρο 51 – Έναρξη ισχύος
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Πεδίο εφαρμογής
- 107 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Περιφερειακές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
- 187 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
- 58 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Όργανα διοίκησης των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 350 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 60 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.)
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Διασύνδεση των Κ.Ε.Σ.Υ. με τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και τις σχολικές μονάδες και Ε.Κ.
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Οργάνωση και στελέχωση των Κ.Ε.Α.
- 1.128 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
- 206 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.)
- 217 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 237 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξεις
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μισθολογικές διατάξεις
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Πίνακες επιλογής στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 159 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Προϋποθέσεις επιλογής
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Κριτήρια επιλογής
- 567 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Αρμόδια όργανα και διαδικασία επιλογής
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Συμβούλια επιλογής
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Κατάρτιση αξιολογικών πινάκων επιλογής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Τοποθέτηση στελεχών εκπαίδευσης
- 256 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Απαλλαγή στελεχών της εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μεταθέσεις – τοποθετήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης μετά τη λήξη της θητείας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αναπλήρωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιλογή στελεχών της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής – σκοπός και γενικές αρχές
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Αξιολογητές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Έκθεση αξιολόγησης
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Συμβουλευτική συνέντευξη
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ενστάσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Όργανα εξέτασης ενστάσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Eξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Μεταβατικές και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Έναρξη ισχύος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Ομάδες εκπαιδευτικών και ομάδες σχολείων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Θέματα της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Καταργούμενες διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Μαρτίου 2018, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Μαρτίου 2018, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 4429 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Η θεσμοθέτηση δύο θητειών ΔΕΝ αντίκειται στο Σύνταγμα. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει 2 θητείες. Κι αυτός παραβιάζει το Σύνταγμα; Αν δεν έμπαινε το πλαφόν των δύο θητειών θα είχαμε ισόβιους συντονιστές οι οποίοι θα γινόντουσαν κατεστημένο και θα τεμπέλιαζαν. Πάρτε για παράδειγμα τους σχολικούς συμβούλους, οι οποίοι νόμιζαν ότι θα ήταν ισόβιοι και είχαν γίνει ασύδοτοι! Δεν πάταγαν στα γραφεία τους και ήταν αργόμισθοι! Τέτοια στελέχη θέλουμε;
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ (ΠΙ) και ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΙΕΠ)
Κύριε Υπουργέ, Κύριε Πρόεδρε του ΙΕΠ , Κύριε Αντιπρόεδρε του ΙΕΠ,
αγαπητοί συντάκτες του Νομοσχεδίου,
Το υπό έκδοση Νομοσχέδιο για την επιλογή στελεχών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αγνοεί πλήρως όσους υπηρετήσαμε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) και όσους Υπηρετούν στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Ενώ ο ρόλος μας στο σχεδιασμό της εκπαίδευσης είναι σημαντικός (διαμόρφωση πολιτικής της εκπαίδευσης, Προγράμματα Σπουδών, Εκπαιδευτικό Υλικό, Βιβλία, Λογισμικό, Οδηγίες, Έρευνα , Αξιολόγηση και έρευνα στην εκπαίδευση, Επαγγελματική εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή κλπ), το Νομοσχέδιο μας καθιστά «αόρατα στελεχη».
Τα χρόνια υπηρεσίας μας αγνοούνται πλήρως στη διαδικασία αξιολόγησης και μοριοδότησης (αφού δεν προσμετράται η εκπαιδευτική αλλά μόνο η διδακτική υπηρεσία) και ουδόλως προσμετράται η υπηρεσία μας ως στελεχών.
Σύμφωνα με το Άρθρο 24 3. Κριτήριο της διοικητικής και διδακτικής εμπειρίας προσμετράται η
αα) Άσκηση καθηκόντων Περιφερειακού …….
ββ) Άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Τμήματος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή Κ.Ε.Σ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή διευθυντή σχολικής μονάδας: 0,5 μονάδες ανά έτος και έως 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
γγ) Άσκηση καθηκόντων Συντονιστή ……(αυτά προβλέπει το σχέδιο νόμου)
Είναι άδικη η αναφορά σε υπευθύνους Προϊσταμένων Τμήματος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας κλπ χωρίς να γίνεται ουδεμία αναφορά στους υπηρετούντες στο ΙΕΠ ή αυτούς που υπηρετήσαμε στο ΠΙ, λες και δουλέψαμε σε άλλο Υπουργείο.
Είναι καταφανής η αδικία γι’ αυτό και ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ:.
ββ) Άσκηση καθηκόντων Προϊσταμένου Τμήματος της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ή ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ Ή ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ή Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή Κ.Ε.Σ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή διευθυντή σχολικής μονάδας: 0,5 μονάδες ανά έτος και έως 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο.
Η μικρή αυτή προσθήκη θα είναι μια ελάχιστη κίνηση αναγνώρισης του έργου των συνεργατών σας αλλά και των στελεχών που υπηρέτησαν στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Το νομοσχέδιο μπορεί να έχει την τάση να πριμοδοτεί τα στελέχη με 20+ χρόνια υπηρεσίας και καλά κάνει. Ίσως είναι ένας τρόπος να παραμένουν οι εργατικοί καθηγητές στην τάξη όχι σαν και εμάς τους πιο παλιούς που καταφεύγαμε σε εκπαιδευτικές άδειες και συγγραφικό έργο για να χτίσουμε το προφίλ μας. Ίσως οικοδομηθεί ένα προφίλ στελέχους συνδεδεμένου με την τάξη. Όμως με ποια λογική να αδικούνται αυτοί που είναι ήδη στελέχη στο ΙΕΠ ή το Υπουργείο;
Και επειδή είναι καλό να μιλάμε και επώνυμα
Ευχαριστώ,
Κ. Καφετζόπουλος, πρώην πάρεδρος Χημείας του ΠΙ και νυν Σχολικός Σύμβουλος
Η θεσμοθέτηση δύο συνεχόμενων θητειών και ο αποκλεισμός υποψηφίων είναι αντισυνταγματική και αντίκειται στις αρχές της ισότητας, αξιοκρατίας και ελεύθερης πρόσβασης του κάθε πολίτη στα αξιώματα της Δημόσιας Διοίκησης. Τα πολυμελή Συμβούλια Επιλογής που θεσπίζονται για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης ή Περιφερειακών Διευθυντών ( 9 ή 11 μέλη κατά περίπτωση) δεν δημιουργούν εχέγγυα αξιοκρατίας αφού τυπικά ή άτυπα τα 7 μέλη «διορίζονται» από τον Υπουργό. Ο ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ δεν θα είναι κάποιος αρεστός της Κυβέρνησης άραγε; Αρκεί μόνο ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ και οι αιρετοί των εκπαιδευτικών για αξιοκρατικές επιλογές όταν όλοι οι άλλοι θα είναι ελεγχόμενοι κομματικά;
Η αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης φαίνεται όνειρο θερινής νυκτός, αφού έχουμε και σε άλλη διάταξη επιστροφή στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, με το νέο Σ/Ν οι δηλώσεις προτίμησης των σχολικών μονάδων υποβάλλονται μαζί με την αίτηση υποψηφιότητας (άρθρο 27, παρ. 4), πριν δηλαδή την κατάρτιση των τελικών ενιαίων αξιολογικών πινάκων των υποψηφίων, ώστε μέσω του ελέγχου των μορίων της συνέντευξης να μοιράζονται τα σχολεία κατά το δοκούν.
Η διοικητική εμπειρία σε θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας θα έπρεπε να έχει αυξημένη μοριοδότηση, όχι μόνο 2 μόρια το ανώτερο, αλλά τουλάχιστον 3 μόρια όπως και στο προηγούμενο νομοσχέδιο.
Αρνητικά Σημεία
1. Η θεσμοθέτηση δύο συνεχόμενων θητειών και ο αποκλεισμός υποψηφίων είναι αντισυνταγματική και αντίκειται στις αρχές της ισότητας, αξιοκρατίας και ελεύθερης πρόσβασης του κάθε πολίτη στα αξιώματα της Δημόσιας Διοίκησης.
2. Τα πολυμελή Συμβούλια Επιλογής που θεσπίζονται για την επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης ή Περιφερειακών Διευθυντών ( 9 ή 11 μέλη κατά περίπτωση) δεν δημιουργούν εχέγγυα αξιοκρατίας αφού τυπικά ή άτυπα τα 7 μέλη «διορίζονται» από τον Υπουργό. Ο ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ δεν θα είναι κάποιος αρεστός της Κυβέρνησης άραγε; Αρκεί μόνο ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ και οι αιρετοί των εκπαιδευτικών για αξιοκρατικές επιλογές όταν όλοι οι άλλοι θα είναι ελεγχόμενοι κομματικά;
3. Η αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης φαίνεται όνειρο θερινής νυκτός, αφού έχουμε και σε άλλη διάταξη επιστροφή στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, με το νέο Σ/Ν οι δηλώσεις προτίμησης των σχολικών μονάδων υποβάλλονται μαζί με την αίτηση υποψηφιότητας (άρθρο 27, παρ. 4), πριν δηλαδή την κατάρτιση των τελικών ενιαίων αξιολογικών πινάκων των υποψηφίων, ώστε μέσω του ελέγχου των μορίων της συνέντευξης να μοιράζονται τα σχολεία κατά το δοκούν.
4. Υπάρχουν διατάξεις για την αξιολόγηση των Στελεχών, αλλά απουσιάζει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών!!!!! Παγκόσμια πρωτοτυπία!! Και μάλιστα οι υφιστάμενοι έχουν το ρόλο αξιολογητή των προϊσταμένων τους με ανώνυμο ερωτηματολόγιο. Μας θυμίζει το νόμο για τις επιλογές στελεχών του 2015 με τις ψηφοφορίες ο οποίος κρίθηκε αντισυνταγματικός. Ή θα υπάρξει αξιολόγηση για όλους ή καθόλου, και αν υπάρξει αξιολόγηση αυτή θα γίνεται επώνυμα και με εχέγγυα αμεροληψίας ώστε να αναλαμβάνει ο κάθε αξιολογητής τις νόμιμες ευθύνες του. Δημοκρατία της κουκούλας θυμίζει άλλα καθεστώτα και πρακτικές και γίνεται για ψηφοθηρικούς λόγους.
5. Μοριοδότηση των κριτηρίων επιλογής
Ύποπτες «αλχημείες»: 1ος υποψήφιος: Μεταπτυχιακό μαζί με Διδασκαλείο αντί να έχουν 3,5+3=6,5 μόρια, το Σ/Ν δίνει και στα δύο μαζί 4,5 μόρια.
2ος υποψήφιος: Διδασκαλείο μαζί με 2ο Πτυχίο ΑΕΙ ή ΤΕΙ (ακόμη και τα παλιά 2χρονα ΤΕΙ) δίνουν στον υποψήφιο 3+3=6 μόρια. Μάλλον για φωτογραφικές διατάξεις πρόκειται για να δώσουν μόρια σε δικούς τους υποψήφιους και να κόψουν από άλλους.
Από αυτό το παράδειγμα διαφαίνεται ότι ο 1ος υποψήφιος θα λάβει για το Διδασκαλείο αντί για 3 μόρια μόνο 1 μόριο, ενώ ο 2ος υποψήφιος θα λάβει και τα 3 μόρια του Διδασκαλείου. Καταφανής αδικία.
6. Η διοικητική εμπειρία σε θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας θα έπρεπε να έχει αυξημένη μοριοδότηση, όχι μόνο 2 μόρια το ανώτερο, αλλά τουλάχιστον 3 μόρια όπως και στο προηγούμενο νομοσχέδιο.
7. Η επιλογή των Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων πρέπει να γίνεται μεταξύ των εκπαιδευτικών με οργανική θέση στη σχολική μονάδα και με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για τους Διευθυντές Σχολείων ώστε να εξασφαλιστεί κάποιου είδους αξιοκρατία και όχι όπως προβλέπει το Σ/Ν με απόφαση-εκλογές του Συλλόγου Διδασκόντων.
Θετικά σημεία ως προς τη μοριοδότηση
1. Μοριοδοτείται η Πιστοποίηση ΤΠΕ Β΄Επιπέδου με 1 μόριο. Εδώ ίσως θα μπορούσε να δοθεί 1,5 μόριο.
2. Άλλο θετικό σημείο είναι η μοριοδότηση του Συγγραφικού Έργου των υποψηφίων, όπως επιστημονικά άρθρα και εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια. Αυτό άλλωστε γίνεται σε κάθε προηγμένο κράτος του κόσμου.
Επίλογος
Θα μπορούσαν να επισημανθούν και άλλες πολλές ατέλειες του Σ/Ν, αφού φαίνεται δαιδαλώδες και γραφειοκρατικό στα περισσότερα σημεία του και μάλλον όχι ευέλικτο. Πιστεύω ότι οι Νέες Δομές θα είναι δυσλειτουργικές. Στην παρούσα φάση επισήμανα μέσα από την εμπειρία μου και αυτά που έχω διαπιστώσει διαχρονικά όσα αφορούν κυρίως την επιλογή των στελεχών.