1. Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) που λειτουργούν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποτελούν κέντρα τεχνικής και οργανωτικής υποστήριξης της εργαστηριακής διδασκαλίας των φυσικών μαθημάτων, καθώς και παροχής συμβουλών για την οργάνωση των σχολικών εργαστηρίων στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για τη λειτουργία κάθε Ε.Κ.Φ.Ε. αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 18, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 04, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος του Κέντρου.
2. Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04 που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 14.
3. Οι Υπεύθυνοι Ε.Κ.Φ.Ε. υπάγονται διοικητικά στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού έργου τους από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 04 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
Αρχική Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξειςΆρθρο 16 – Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.)
Άρθρο 16 – Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.)
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Πεδίο εφαρμογής
- 107 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Περιφερειακές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Ίδρυση Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.)
- 187 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Στελέχωση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
- 58 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Ίδρυση Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Όργανα διοίκησης των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 350 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.
- 60 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.)
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Διασύνδεση των Κ.Ε.Σ.Υ. με τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και τις σχολικές μονάδες και Ε.Κ.
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Οργάνωση και στελέχωση των Κ.Ε.Α.
- 1.128 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
- 206 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Υπεύθυνοι Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.)
- 217 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και μεταβολές υπηρεσιών και υπηρεσιακών μονάδων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 237 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Μεταβατικές διατάξεις
- 56 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Μισθολογικές διατάξεις
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Πίνακες επιλογής στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- 159 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Προϋποθέσεις επιλογής
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Κριτήρια επιλογής
- 567 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Αποτίμηση κριτηρίων επιλογής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Αρμόδια όργανα και διαδικασία επιλογής
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Συμβούλια επιλογής
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Χρόνος και διαδικασία υποβολής αιτήσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Κατάρτιση αξιολογικών πινάκων επιλογής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Τοποθέτηση στελεχών εκπαίδευσης
- 256 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Θητεία στελεχών και ανάληψη υπηρεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Απαλλαγή στελεχών της εκπαίδευσης από την άσκηση των καθηκόντων τους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μεταθέσεις – τοποθετήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης μετά τη λήξη της θητείας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αναπλήρωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Επιλογή στελεχών της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής – σκοπός και γενικές αρχές
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Αξιολογητές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Έκθεση αξιολόγησης
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Συμβουλευτική συνέντευξη
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ενστάσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Όργανα εξέτασης ενστάσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Eξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Μεταβατικές και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Έναρξη ισχύος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Συλλογικός προγραμματισμός και ανατροφοδοτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Ομάδες εκπαιδευτικών και ομάδες σχολείων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Θέματα της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Καταργούμενες διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Μαρτίου 2018, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Μαρτίου 2018, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
16 Σχόλια 4429 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Κύριε Υπουργέ αγαπητοί συνάδελφοι,
Αφού ευχαριστήσω το Υπουργείο για τη φιλοξενία των απόψεών μας στην ιστοσελίδα ανοιχτής διακυβέρνησης, να κλείσω με μια παράκληση.
Πέρα από τα προσωπικά μας σχόλια, που λόγω προσωπικών βιωμάτων μπορεί να έχουν και δόσεις υπερβολών (βλέπε «Δημήτρης» για «αργόσχολους, χαραμοφάηδες και αργόμισθους ισόβιους συμβούλους»), πρέπει να μελετήσετε τις θέσεις συλλογικών οργάνων και Επιστημονικών Ενώσεων (ΠΕΣΣ, ΕΕΦ, ΕΕΧ, ΠΕΒ κλπ) και όχι μόνο των ανώνυμων που συμμετείχαμε στη Διαβούλευση.
Με την ευχή να μείνουν τα δίκαια και αποτελεσματικά μέτρα του νομοσχεδίου και να εξαλειφθούν οι κόφτες, αδικίες και ακρότητες.
Καλή σταδιοδρομία στα νέα στελέχη, θα είμαστε δίπλα τους από όποια θέση μας προκύψει στις επόμενες κρίσεις για την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Κώστας Καφετζόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04, ΔΔΕ Α Αθήνας, Υποδιευθυντής 3ου ΠΕΚ Αθήνας, πρώην υπεύθυνος ΕΚΦΕ.
απαράδεκτο να κλείσουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ τα οποία είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων
Γιατί να μη γίνονται μικρά ΕΚΦΕ σε κάθε μεγάλη σχολική μονάδα και να δρουν όπως και οι ΕΔΕΑΥ ; Το ένα σημαίνει απομόνωση.
Ως παλιός ΕΚΦΕτζής και νυν σχολικός σύμβουλος, θέλω να παρατηρήσω ότι για άλλη μια φορά οι ΚΕΠΛΗΝΕΤ μας έβαλαν τα γυαλιά!
Μπράβο στους Πληροφορικούς, ενωμένοι και ελπίζω αποτελεσματικοί (να καταλάβει η διοίκηση ότι χρειαζόμαστε τεχνικούς πληροφορικής – τεχνική υποστήριξη, για τις σχολικές μονάδες).
Αυτοί με 1000 σχόλια για την αναγκαιότητα της υποστηρικτικής δομής της Πληροφορικής, αναδεικνύουν την ανάγκη αναθεώρησης της περικοπής των θέσεών τους. Μπράβο τους!
Εμείς οι φυσικοί επιστήμονες, πάνω στις δάφνες της σιγουριάς για την αξία μας, δεν βλέπουμε ότι οι θέσεις ΠΕ04 στα ΕΚΦΕ περικόπτονται, οι αρμοδιότητες συρρικνώνονται, οι θέσεις στελεχών ΠΕ04 αποδεκατίζονται και τα μαθήματα Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο / Λύκειο υποβαθμίζονται, γυρνώντας 50 χρόνια πριν στα «φυσιογνωστικά» μαθήματα.
Όχι ότι υποτιμώ τους φυσιογνώστες και την περιγραφική γνώση της φύσης, Αντίθετα. Είναι καλή για το Γυμνάσιο αυτή η προσέγγιση.
Όμως στο Λύκειο, αντίο ποσοτικοποιημένες σχέσεις στην επιστήμη, αντίο εμβάθυνση, αντίο διακεκριμένα γνωστικά αντικείμενα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωλογία). Αντίο οργανική χημεία, αντίο ηλεκτρομαγνητισμέ, αντίο οπτική. Όλοι θα τα κάνουμε όλα, σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων.
Καταντήσαμε να νοσταλγούμε το παρελθόν, όταν τα παιδιά μας πήγαιναν στο πανεπιστήμιο και γνώριζαν δυο πράγματα από φυσικές επιστήμες.
Και οι αντιδράσεις μας μηδαμινές. Εκτός από το Δελτίο Τύπου της ΕΕΦ με νότες από την ΕΕΧ και την ΠΕΒ.
Ρε, μπας και ψεκάζουν εμάς τους ΠΕ04;
Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων θεωρεί ότι η εργαστηριακή και πειραματική διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών έχει υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια (κατάργηση τρίωρου ΥΣΕΦΕ, μονόωρα μαθήματα στο Γυμνάσιο, μη ανανέωση εξοπλισμού, μη εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων, όπως το συνεχόμενο εργαστηριακό δίωρο και ο δεύτερος εκπαιδευτικός μέσα στο εργαστήριο, κλπ).
Θεωρούμε ως σημαντική την μέχρι σήμερα συνεισφορά των ΕΚΦΕ στους τομείς της αξιοποίησης των Σχολικών Εργαστηρίων, στη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των Φυσικών επιστημών, αλλά και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Τα ΕΚΦΕ διοργανώνουν επίσης με επιτυχία τους τοπικούς μαθητικούς διαγωνισμούς από τους οποίους επιλέγονται οι μαθητικές ομάδες που εκπροσωπούν την Ελλάδα στον πανευρωπαϊκό πειραματικό διαγωνισμό EUSΟ και έχουν χαρίσει στη χώρα πληθώρα διακρίσεων.
Η διατήρηση των ΕΚΦΕ ως διακριτών δομών κρίνεται ως θετική. Θεωρούμε ωστόσο ως απαραίτητη προϋπόθεση για την αποδοτική λειτουργία τους την επαρκή στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04 που διδάσκουν μαθήματα τα οποία περιλαμβάνουν ως υποχρεωτική την διεξαγωγή εργαστηριακών ασκήσεων (Βιολογία, Φυσική, Χημεία, Γεωλογία-Γεωγραφία). Συνεπώς, στο εν λόγω άρθρο πρέπει να προβλεφθεί ότι, πέραν του ορισμού του Υπεύθυνου του ΕΚΦΕ, πρέπει να αποσπώνται σε αυτό εκπαιδευτικοί της οικείας Διεύθυνσης, ώστε να συγκροτείται Παιδαγωγική Ομάδα με Βιολόγο (ΠΕ04.04), Φυσικό (ΠΕ04.01), Χημικό (ΠΕ04.02) και Γεωλόγο (ΠΕ04.05). Για την απόσπαση των εκπαιδευτικών αυτών θα πρέπει να ισχύουν τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για την επιλογή ΥΣΕΦΕ (μεταπτυχιακές σπουδές, εργαστηριακή εμπειρία κλπ).
ENΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
Η Ένωση Ελλήνων ΦΥΣΙΚΩΝ (ΕΕΦ) σε συνέχεια των απόψεων που είχε καταθέσει από κοινού με την ΕΕΧ και την ΠΕΒ με την με ΑΠ:1278/20-10-17 παρέμβασή της και όντας σταθερά προσανατολισμένη προς την προστασία της ποιότητας της Δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης θεωρεί υποχρέωσή της να τοποθετηθεί εκ νέου στην Δημόσια Διαβούλευση.
Επισημαίνουμε όμως ότι, όπως αναλυτικά επισημαίνεται στην αρχική μας παρέμβαση:
1. Η αναδιάρθρωση των δομών θα έχει ως αποτέλεσμα σε επίπεδο διεύθυνσης εκπαίδευσης, ιδίως εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, να μην υπάρχει στήριξη των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών στο διδακτικό και στο επιστημονικό επίπεδο δεδομένου ότι τα ΠΕΚΕΣ θα είναι εντελώς απόμακρα από τη σχολική μονάδα.
2. Ο παιδαγωγικός και καθοδηγητικός χαρακτήρας με βάση τον οποίο είναι σήμερα οργανωμένη η πυραμίδα των στελεχών της εκπαίδευσης υποχωρεί προς όφελος του συγκεντρωτισμού, ενός άκρατου διοικητισμού και σκληρών γραφειοκρατικών διαδικασιών που δεν ευνοούν τον εκσυγχρονισμό και την ορθή λειτουργία του δημόσιου σχολείου
ENΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
Η Ένωση Ελλήνων ΦΥΣΙΚΩΝ (ΕΕΦ) σε συνέχεια των απόψεων που είχε καταθέσει από κοινού με την ΕΕΧ και την ΠΕΒ με την με ΑΠ:1278/20-10-17 παρέμβασή της και όντας σταθερά προσανατολισμένη προς την προστασία της ποιότητας της Δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης θεωρεί υποχρέωσή της να τοποθετηθεί εκ νέου στην Δημόσια Διαβούλευση.
Καταρχάς θεωρούμε εξαιρετικά θετική την διάσωση του θεσμού των ΕΚΦΕ, τα οποία όπως είχαμε επισημάνει στο κοινό μας έγγραφο συνεισφέρουν στην προαγωγή της εργαστηριακής και πειραματικής διδασκαλίας, στην αξιοποίηση των σχολικών εργαστηρίων και στη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, αλλά και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στην διοργάνωση επίσης μαθητικών διαγωνισμών, από τους οποίους επιλέγονται οι μαθητικές ομάδες που εκπροσωπούν την Ελλάδα στον διεθνή διαγωνισμό πειραμάτων EUSΟ και έχουν χαρίσει στη χώρα πληθώρα διακρίσεων.
Επισημαίνουμε όμως ότι, όπως αναλυτικά επισημαίνεται στην αρχική μας παρέμβαση:
1. Η αναδιάρθρωση των δομών θα έχει ως αποτέλεσμα σε επίπεδο διεύθυνσης εκπαίδευσης, ιδίως εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, να μην υπάρχει στήριξη των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών στο διδακτικό και στο επιστημονικό επίπεδο δεδομένου ότι τα ΠΕΚΕΣ θα είναι εντελώς απόμακρα από τη σχολική μονάδα.
Ως προς το Σχέδιο Νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κρίνω σκόπιμο να ενταχθεί επίσημα στο οργανόγραμμα όλων των Δ.Δ.Ε. η αλλαγή του χαρακτηρισμού «Ομάδα Φυσικής Αγωγής» σε «Τμήμα Φυσικής Αγωγής», προσδίδοντας αυτονομία, ταυτότητα και αδιαμφισβήτητο ρόλο στους εργαζόμενους σε αυτό. Έτσι,
ως «Υπεύθυνοι Τμημάτων Φυσικής Αγωγής», ή και «απλά μέλη» αυτών να ορίζονται:
α) οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί ΠΕ11 που έχουν οργανική, που είναι στη διάθεση, ή είναι αποσπασμένοι από άλλη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ή και
β) οι μεταταγμένοι νυν διοικητικοί ΠΕ1, πρώην εκπαιδευτικοί ΠΕ11, για τους οποίους δεν υπήρξε καμία μέριμνα, παρότι συχνά ήταν οι στυλοβάτες λειτουργίας της Φυσικής Αγωγής, όπως τη γνωρίζουμε τα τελευταία χρόνια. Το δίκαιο του αιτήματος αυτού έγκειται στο ότι είναι μόνιμοι διοικητικοί υπάλληλοι, κάτι που προεξοφλεί την εγκυρότερη γνώση και τη συνέχεια στην παραγωγή έργου, είναι γνώστες των αθλητικών πραγμάτων, ως πρώην Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και έχουν διοικητική εμπειρία, λόγω της μακροχρόνιας υπηρεσίας τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Θεμιτό θα ήταν, η δυνατότητα διεκδίκησης του αξιώματος να ορίζεται, βάσει προσόντων και κριτηρίων και η απασχόληση όλων των ανωτέρω περιπτώσεων, να αφορά εξολοκλήρου στο «Τμήμα Φυσικής Αγωγής», που τοποθετούνται.
Ομοίως, αναφορικά με τη στελέχωση των «Τμημάτων Φυσικής Αγωγής», στο σύνολο τους, αυτή να γίνεται στα πρότυπα των πρώην Γραφείων Φυσικής Αγωγής, ανάλογα με το δυναμικό τους σε σχολικές μονάδες, τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Έτσι, οι ανάγκες που προκύπτουν για τη διεκπεραίωση των Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων να καλύπτονται στις μεγαλύτερες Δ/νσεις της χώρας με (5) πέντε εκπαιδευτικούς ΠΕ 11 και με (3) τρεις έως (4) τέσσερις εκπαιδευτικούς ΠΕ 11 στις υπόλοιπες Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης.
Τέλος, στα «Τμήματα Φυσικής Αγωγής» των Δ.Δ.Ε. απαραίτητη είναι η συμμετοχή ενός (1) επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ 11 με ειδικότητα κολύμβησης για το συντονισμό του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φ.Α..
Ως υπεύθυνοι ορίζονται έτσι και αλλιώς από όλους τους ΠΕ04.
Όμως πρέπει να εχουν εργαστηριακή δραστηριότητα και εμπειρια (συνεργάτες ΕΚΦΕ, ΥΣΕΦΕ, σχετικές αναρτήσεις,συμμετοχές σε συνέδρια, κλπ) επιπλέον των τίτλων. Αλλά και οι τίλοι είναι απαραίτητο να είναι σχετικοί με εργαστηριακή διδασκαλία και εργαστήριο.
Ακόμα ένα σημαντικό θέμα είναι αυτό της χρηματοδότησης των ΕΚΦΕ και πρέπει να προβλεφθεί με την ευκαιρία των αλλαγών και ανακατατάξεων.
Νομίζω πως θα μπορούσε να δοθεί δυνατότητα ανάληψης της θέσης και από άλλες ειδικότητες θετικών επιστημών (όπως Βιολόγοι, Χημικοί) ή και δασκάλους με επιπλέον σπουδές σε Φυσικές Επιστήμες.
Τα ΕΚΦΕ είναι κατ’αρχήν Εργαστηριακά Κέντρα Φ.Ε., όπως λέει και το όνομα τους. Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ εννοείται ότι πρέπει να είναι ΠΕ04, και μάλιστα με αποδεδειγμένη εργαστηριακή εμπειρία σε σχολικές μονάδες ή ΕΚΦΕ (ως συνεργάτης κλπ). Ακόμα και η ολιγόχρονη απομάκρυνση απο την σχολική τάξη η/και το εργαστήριο (για διαφορους λόγους) λειτουργεί αρνητικά στο πόσο «εργαστηριακοί δάσκαλοι» είμαστε. Πόσο μαλλον αν μιλάμε για διαφορετικές ειδικότητες, εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Το θέμα της χρηματοδότησης είναι παρα πολύ σοβαρό, και πρέπει επιτέλους να λυθεί καθώς οι τρεχουσες ανάγκες των ΕΚΦΕ είναι καθημερινές (αναλώσιμα, αντιδραστήρια, ανταλλακτικά συσκευών, εξοπλισμός συγχρονης τεχνολογίας κλ.π). Δεν ξέρω αν τώρα με την δημιουργία και υπαγωγή στα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. αλλάξει κάτι… Να ελπίζω;
Όσον αφορά την απόφαση του Υπουργού (αρ.18) όπου «καθορίζονται τα ειδικότερα προσόντα, τα κριτήρια, τα αρμόδια όργανα και οι διαδικασίες επιλογής και απόσπασης των Υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού και Ε.Κ.Φ.Ε.», νομίζω ότι θα πρεπει, ειδικά για τα ΕΚΦΕ, να λαμβάνονται υπ’όψιν:
1. Μεταπτυχιακά/διδακτορικά/πιστοποιητικά κλπ, ΣΧΕΤΙΚΑ με τις Φ.Ε. & την πειραματική διδασκαλία.
2. Κάποια από τα προσόντα που είναι απαραίτητα (κατά την γνώμη μου): Εργαστηριακή εμπειρία, προϋπηρεσία σε τάξη, …διαχείριση/αποδοχή (!) των συναδέλφων, (δεν αποδεικνύεται εύκολα αλλά είναι βασικό), καλή γνώση των σύγχρονων τεχνολογιών …
Τα ΕΚΦΕ, έμμεσα μεν (διαμέσου των εκπαιδευτικών) σαφέστατα δε, συνδέονται με την ποιότητα της «φυσικής» γνώσης που θα φτάσει στα παιδιά μας. Έτσι, ο «καπετάνιος» του καραβιού πρέπει να είναι κατάλληλος, στην συγκεκριμένη «θάλασσα»…
Με την απόσπαση μόνο ενός συναδέλφου στα ΕΚΦΕ υποβαθμίζεται σημαντικά ο ρόλος των ΕΚΦΕ και σημαίνει την σταδιακή κατάργησή τους. Αυτό είναι το όραμα για την εκπαίδευση του 21ου αιώνα στην Ελλάδα; Την ώρα που βγάζει κεφάλι πάλι ο σκοταδισμός, η προοδευτική (με ή χωρίς εισαγωγικά) κυβέρνηση υποβαθμίζει τις Φυσικές Επιστήμες;;; Σας καλώ να το ξανασκεφτείτε…
Αναστασόπουλος Στέλιος
περιφερειακός σύμβουλος με τον «Δρόμο Ανατροπής για τη Θεσσαλία»
Βιολόγος στο 4ο ΓΕΛ Καρδίτσας
MSc στην «Βιολογία της Άσκησης»
Εκτιμώ ότι στους υποψηφίους θα πρέπει να συγκαταλέγονται όλοι οι εκπαιδευτικοί ανεξαίρετα, με την όποια υπηρεσία-εμπειρία κρίνεται απαραίτητο. Υπάρχουν και εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν είναι Π04 αλλά έχουν μεταπτυχιακές σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες. Αυτοί γιατί να αποκλείονται; …
Είναι εξαιρετικά αυθαίρετη η προϋπόθεση για τη διεκδίκηση θέσης υπ. ΕΚΦΕ η ΟΡΓΑΝΙΚΗ θέση στη Διεύθυνση. Συνάδελφοι με πολλά προσόντα αποκλείονται από γειτονικές ή άλλες διευθύνσεις, ενώ μπορούν να προσφέρουν πάρα πολλά.
Άρθρο 16, παρ. 3: «Οι Υπεύθυνοι Ε.Κ.Φ.Ε. υπάγονται διοικητικά στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού έργου τους από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 04 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.».
Το διαχρονικό πρόβλημα των ΕΚΦΕ από δημιουργίας τους ήταν και είναι ότι όλοι οι νόμοι και οι σχετικές Υ.Α. αναγράφουν μόνο που υπάγονται διοικητικά, αλλά ΔΕΝ ξεκαθαρίζεται πως χρηματοδοτούνται, πως καλύπτουν τα λειτουργικά τους έξοδα και αυτό είναι πολύ σοβαρό πρόβλημα στο οποίο ΔΕΝ δίνεται σαφής απάντηση από κανέναν (ΥΠΠΕΘ, Περιφερειακή Ενότητα, Δήμο, Σχολική Επιτροπή, ΔΔΕ).
Πολύ σωστά Υπεύθυνος του Κέντρου πρέπει να είναι ΠΕ 04, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Στην παράγραφο 2 που κάνει παραπομπή στο άρθρο 14 παρ. 2 δηλαδή
«Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη».
Να προστεθεί και όσοι έχουν διδακτική εμπειρία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αφού σίγουρα θα έχουν αποκτήσει μια εμπειρία από τα εργαστήρια των «Φυσικών Επιστημών» σε υψηλότερο επίπεδο και θα έχουν να προσφέρουν ίσως κάτι παραπάνω, στις Επιστήμες των Φυσικών Επιστημών.
άρα η τελική μορφή της παραγράφου θα έχει ως εξής:
Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. ή ΑΕΙ (Πανεπιστήμια & ΤΕΙ) για πέντε τουλάχιστον έτη»