Άρθρο 15 – Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού

1. Σε κάθε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 18, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 11, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα σχολικών αθλητικών και συναφών δραστηριοτήτων, καθώς και σε θέματα που αφορούν στη διδασκαλία του μαθήματος Φυσικής Αγωγής. Στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Δυτικής Θεσσαλονίκης αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν δύο εκπαιδευτικοί.
2. Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 14.
3. Οι Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού τοποθετούνται στα Τμήματα Εκπαιδευτικών Θεμάτων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 11 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

  • 28 Μαρτίου 2018, 10:56 | Χατζηιωαννου Στέλιος

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

    Ως προς το Σχέδιο Νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κρίνω σκόπιμο να ενταχθεί επίσημα στο οργανόγραμμα όλων των Δ.Δ.Ε. η αλλαγή του χαρακτηρισμού «Ομάδα Φυσικής Αγωγής» σε «Τμήμα Φυσικής Αγωγής», προσδίδοντας αυτονομία, ταυτότητα και αδιαμφισβήτητο ρόλο στους εργαζόμενους σε αυτό. Έτσι, ως «Υπεύθυνοι Τμημάτων Φυσικής Αγωγής», ή και «απλά μέλη» αυτών να ορίζονται:

    α) οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί ΠΕ11 που έχουν οργανική, που είναι στη διάθεση, ή είναι αποσπασμένοι από άλλη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ή και

    β) οι μεταταγμένοι νυν διοικητικοί ΠΕ1, πρώην εκπαιδευτικοί ΠΕ11, για τους οποίους δεν υπήρξε καμία μέριμνα, παρότι συχνά ήταν οι στυλοβάτες λειτουργίας της Φυσικής Αγωγής, όπως τη γνωρίζουμε τα τελευταία χρόνια. Το δίκαιο του αιτήματος αυτού έγκειται στο ότι είναι μόνιμοι διοικητικοί υπάλληλοι, κάτι που προεξοφλεί την εγκυρότερη γνώση και τη συνέχεια στην παραγωγή έργου, είναι γνώστες των αθλητικών πραγμάτων, ως πρώην Καθηγητές Φυσικής Αγωγής και έχουν διοικητική εμπειρία, λόγω της μακροχρόνιας υπηρεσίας τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

    Θεμιτό θα ήταν, η δυνατότητα διεκδίκησης του αξιώματος να ορίζεται, βάσει προσόντων και κριτηρίων και η απασχόληση όλων των ανωτέρω περιπτώσεων, να αφορά εξολοκλήρου στο «Τμήμα Φυσικής Αγωγής», που τοποθετούνται.

    Ομοίως, αναφορικά με τη στελέχωση των «Τμημάτων Φυσικής Αγωγής», στο σύνολο τους, αυτή να γίνεται στα πρότυπα των πρώην Γραφείων Φυσικής Αγωγής, ανάλογα με το δυναμικό τους σε σχολικές μονάδες, τόσο στην Πρωτοβάθμια, όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

    Έτσι, οι ανάγκες που προκύπτουν για τη διεκπεραίωση των Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων να καλύπτονται στις μεγαλύτερες Δ/νσεις της χώρας με (5) πέντε εκπαιδευτικούς ΠΕ 11 και με (3) τρεις έως (4) τέσσερις εκπαιδευτικούς ΠΕ 11 στις υπόλοιπες Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης.

    Τέλος, στα «Τμήματα Φυσικής Αγωγής» των Δ.Δ.Ε. απαραίτητη είναι η συμμετοχή ενός (1) επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ 11 με ειδικότητα κολύμβησης για το συντονισμό του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φ.Α..

  • 28 Μαρτίου 2018, 00:08 | Καραδημος Βασιλειος

    Αποστολή και αρμοδιότητες
    1. Οι «Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού» σύμφωνα με το άρθρο 15 του παρόντος νομοσχεδίου μετατρέπονται σε ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α κι έχουν ως αποστολή:
    α) την υποστήριξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης τους σε θέματα σχετικά με τη Φυσική Αγωγή, τις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες και τον Σχολικό Αθλητισμό σε τομείς που σχετίζονται με την φυσική δραστηριότητα, την υγεία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και
    β) τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για την ανάπτυξη κοινών αθλητικών και πολιτιστικών δράσεων.
    2. Ο ρόλος των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α είναι παιδαγωγικός, εκπαιδευτικός, επιστημονικός και ερευνητικός, εποπτεύεται από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
    α) Αναπτύσσουν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους, καθώς και σχολικών μονάδων άλλων περιοχών οι οποίες καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Τα προγράμματα αυτά και οι δράσεις υλοποιούνται στις κατά τόπους αθλητικές εγκαταστάσεις, σε επιλεγμένους κατάλληλους χώρους και στις σχολικές μονάδες,
    β) Υιοθετούν και προβάλλουν επικοινωνιακές, ενεργητικές και αλληλεπιδραστικές διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι οποίες υποστηρίζουν τη βιωματική και συμμετοχική μάθηση σε θέματα φυσικής δραστηριότητας και αθλητισμού και είναι προσανατολισμένες στην ολιστική θεώρηση των αθλητικών ,περιβαλλοντικών, κοινωνικών και πολιτιστικών θεμάτων.
    γ) Υποστηρίζουν και καθοδηγούν τις σχολικές μονάδες σχετικά με:
    γα) την ανάπτυξη και την υλοποίηση εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης για τη Φυσική Αγωγή και τον Σχολικό Αθλητισμό με βάση τις αρχές του Ευ αγωνίζεσθαι και των αξιών του αθλητισμού σε όλες τις λειτουργίες της σχολικής ζωής και
    γβ) τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς και σε τοπικά, περιφερειακά, εθνικά και διεθνή δίκτυα σχετικά με την εκπαίδευση, τη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,
    δ) Προωθούν τη διεπιστημονική, συστημική και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, ώστε να συνδέεται σε ενιαίο πλαίσιο η φυσική δραστηριότητα και αγωγή με την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διάσταση της κοινωνίας,
    ε) Καταγράφουν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα τα προγράμματα σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από τις σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης τους, τα μελετούν και τα λαμβάνουν υπόψη για την προσαρμογή του εκπαιδευτικό σχεδιασμού και του συλλογικού προγραμματισμού τους στις ανάγκες των σχολικών μονάδων που υποστηρίζουν,
    στ) Παράγουν εκπαιδευτικό υλικό και το διαθέτουν στις σχολικές μονάδες και την τοπική κοινότητα, σε έντυπη ή/και ψηφιακή μορφή,
    ζ) Αναπτύσσουν επιμορφωτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.ΕΣ. και παρέχουν επιμόρφωση σε εκπαιδευτικούς, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως,
    η) Συνεργάζονται με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς, Α.Ε.Ι., ερευνητικά κέντρα και δημόσιους ή ιδιωτικούς επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής τους, για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ερευνητικών δράσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
    θ) Διοργανώνουν, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. , Κ.Ε.Σ.Υ. και Κ.Ε.Α. ημερίδες, εκδηλώσεις και επιστημονικά συνέδρια και συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις και διεθνή συνέδρια με θεματική αναφορά στην εκπαίδευση ,τον αθλητισμό και την υγεία .

    Οργάνωση και στελέχωση των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α
    1. Τα ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. συνιστούν αυτοτελή τμήματα στην περιοχή ευθύνης κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στελεχώνονται από Παιδαγωγική Ομάδα αποσπασμένων εκπαιδευτικών με διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιλέγονται σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 18.
    Το έργο των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α διεκπεραιώνεται οικονομικά με βάση τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης (Υ.Α. Φ. 353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 του ΥΠΠΕΘ και τις τροποποιήσεις της) ως έχοντος την ευθύνη του κύριου διατάκτη των πιστώσεων που εγγράφονται στον προϋπολογισμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (διεξαγωγή σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων οι οποίες υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και διεξαγωγή των Πανελληνίων Σχολικών Αγώνων).
    Στην Παιδαγωγική Ομάδα, η οποία συγκροτείται, μετέχουν τουλάχιστον πέντε (5) εκπαιδευτικοί ΠΕ11 στις Δ.Δ.Ε. Περιφέρειας Αττικής, Ανατολικής Θεσ/νίκης, Δυτικής Θεσ/νίκης, Λάρισας, Αχαΐας και Ηρακλείου και τρεις (3) έως τέσσερεις (4) εκπαιδευτικούς στις υπόλοιπες Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Σε περίπτωση υλοποίησης του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στη Γ΄ και Δ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή στις ανωτέρω ομάδες ενός (1) επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ11.
    2. Ο Προϊστάμενος κάθε ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. ορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόσκλησή του για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής της παρ. 3 του άρθρου 26. Υποψήφιοι για τη θέση μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 14.
    Ο Προϊστάμενος του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. παρίσταται στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ. που αφορούν στο συλλογικό προγραμματισμό της δράσης του τελευταίου, και των ΚΕΑ, καθώς και όποτε καλείται στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ..
    Ο Προϊστάμενος ασκεί διοικητικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά καθήκοντα και εποπτεύεται ως προς την άσκηση των διοικητικών καθηκόντων του από τον οικείο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Η παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού δράσης και γενικότερα η παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. γίνεται από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ..

    3. Με ευθύνη του Προϊσταμένου, η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. συνεδριάζει τακτικά μία φορά το μήνα σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Ο.Ε.Σ.Α.Δ.), για την οργάνωση κάθε είδους σχολικών αθλητικών εκδηλώσεων και έκτακτα όποτε κρίνεται αναγκαίο και αποφασίζει ιδίως για:
    α) τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό των δράσεων του Κέντρου, στην αρχή του σχολικού έτους, διατυπώνοντας συγκεκριμένους στόχους σχετικά με την επίτευξη του έργου του σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται,
    β) την παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, με στόχο την επανεξέταση και την ανατροφοδότηση του προγραμματισμού αυτού και τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου,
    γ) την τελική ανατροφοδοτική αποτίμηση του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού δράσης, κατά τη λήξη του σχολικού έτους, με σκοπό την εκτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί, τον εντοπισμό των δυσκολιών και προβλημάτων που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση του προγραμματισμού και τη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος,
    δ) τις εκθέσεις του αρχικού συλλογικού προγραμματισμού δράσης και της τελικής ανατροφοδοτικής αποτίμησης που υποβάλλονται στο Συντονιστή του εκπαιδευτικού έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,
    ε) τη σύνταξη και τη μέριμνα των προκηρύξεων διεξαγωγής Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Αγώνων, την εξασφάλιση των αθλητικών χώρων και του απαιτούμενου υλικού, καθώς και τη μέριμνα για την άρτια διεξαγωγή τους,
    στ) τον ορισμό διαιτητών, κριτών, αγωνόδικων επιτροπών καθώς και τη φροντίδα για την υποχρεωτική παρουσία ιατρού στους αγώνες,
    ζ) την προσπάθεια για καθολική συμμετοχή των μαθητών και των καθηγητών Φυσικής Αγωγής στους αγώνες,
    η) την εκδίκαση ενστάσεων σε πρώτο βαθμό για τους αγώνες που διοργανώνονται από αυτήν,
    θ) τη συνεργασία με τους Δήμους, τοπικούς φορείς, αθλητικούς συλλόγους της περιοχής, αθλητικές ομοσπονδίες και των τοπικών συνδέσμων διαιτητών όλων των αθλημάτων,
    ι) τη γνωστοποίηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση) των εκδηλώσεων και αποτελεσμάτων των αγώνων,
    ια) τη γενική εποπτεία των Σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων και Αγώνων που διοργανώνονται στην περιφέρεια αρμοδιότητάς της.

  • 27 Μαρτίου 2018, 15:51 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΝΕΤΟΣ

    Σε αντικατάσταση του άρθρου 15 προτείνω τη δημιουργία νέας δομής αντάξιας του ρόλου και του έργου της Φυσικής Αγωγής στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
    Συγκρότηση Κέντρων Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού (ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α.)Αποστολή και αρμοδιότητες
    1. Οι «Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού» σύμφωνα με το άρθρο 15 του παρόντος νομοσχεδίου μετατρέπονται σε ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α κι έχουν ως αποστολή:
    α) την υποστήριξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης τους σε θέματα σχετικά με τη Φυσική Αγωγή, τις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες και τον Σχολικό Αθλητισμό σε τομείς που σχετίζονται με την φυσική δραστηριότητα, την υγεία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και
    β) τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για την ανάπτυξη κοινών αθλητικών και πολιτιστικών δράσεων.
    2. Ο ρόλος των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α είναι παιδαγωγικός, εκπαιδευτικός, επιστημονικός και ερευνητικός, εποπτεύεται από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
    α) Αναπτύσσουν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους, καθώς και σχολικών μονάδων άλλων περιοχών οι οποίες καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Τα προγράμματα αυτά και οι δράσεις υλοποιούνται στις κατά τόπους αθλητικές εγκαταστάσεις, σε επιλεγμένους κατάλληλους χώρους και στις σχολικές μονάδες,
    β) Υιοθετούν και προβάλλουν επικοινωνιακές, ενεργητικές και αλληλεπιδραστικές διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι οποίες υποστηρίζουν τη βιωματική και συμμετοχική μάθηση σε θέματα φυσικής δραστηριότητας και αθλητισμού και είναι προσανατολισμένες στην ολιστική θεώρηση των αθλητικών ,περιβαλλοντικών, κοινωνικών και πολιτιστικών θεμάτων.
    γ) Υποστηρίζουν και καθοδηγούν τις σχολικές μονάδες σχετικά με:
    γα) την ανάπτυξη και την υλοποίηση εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης για τη Φυσική Αγωγή και τον Σχολικό Αθλητισμό με βάση τις αρχές του Ευ αγωνίζεσθαι και των αξιών του αθλητισμού σε όλες τις λειτουργίες της σχολικής ζωής και
    γβ) τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς και σε τοπικά, περιφερειακά, εθνικά και διεθνή δίκτυα σχετικά με την εκπαίδευση, τη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,
    δ) Προωθούν τη διεπιστημονική, συστημική και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, ώστε να συνδέεται σε ενιαίο πλαίσιο η φυσική δραστηριότητα και αγωγή με την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διάσταση της κοινωνίας,
    ε) Καταγράφουν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα τα προγράμματα σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από τις σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης τους, τα μελετούν και τα λαμβάνουν υπόψη για την προσαρμογή του εκπαιδευτικό σχεδιασμού και του συλλογικού προγραμματισμού τους στις ανάγκες των σχολικών μονάδων που υποστηρίζουν,
    στ) Παράγουν εκπαιδευτικό υλικό και το διαθέτουν στις σχολικές μονάδες και την τοπική κοινότητα, σε έντυπη ή/και ψηφιακή μορφή,
    ζ) Αναπτύσσουν επιμορφωτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.ΕΣ. και παρέχουν επιμόρφωση σε εκπαιδευτικούς, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως,
    η) Συνεργάζονται με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς, Α.Ε.Ι., ερευνητικά κέντρα και δημόσιους ή ιδιωτικούς επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής τους, για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ερευνητικών δράσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
    θ) Διοργανώνουν, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. , Κ.Ε.Σ.Υ. και Κ.Ε.Α. ημερίδες, εκδηλώσεις και επιστημονικά συνέδρια και συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις και διεθνή συνέδρια με θεματική αναφορά στην εκπαίδευση ,τον αθλητισμό και την υγεία . Οργάνωση και στελέχωση των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α
    1. Τα ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. συνιστούν αυτοτελή τμήματα στην περιοχή ευθύνης κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στελεχώνονται από Παιδαγωγική Ομάδα αποσπασμένων εκπαιδευτικών με διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιλέγονται σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 18.
    Το έργο των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α διεκπεραιώνεται οικονομικά με βάση τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης (Υ.Α. Φ. 353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 του ΥΠΠΕΘ και τις τροποποιήσεις της) ως έχοντος την ευθύνη του κύριου διατάκτη των πιστώσεων που εγγράφονται στον προϋπολογισμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (διεξαγωγή σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων οι οποίες υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και διεξαγωγή των Πανελληνίων Σχολικών Αγώνων).
    Στην Παιδαγωγική Ομάδα, η οποία συγκροτείται, μετέχουν τουλάχιστον πέντε (5) εκπαιδευτικοί ΠΕ11 στις Δ.Δ.Ε. Περιφέρειας Αττικής, Ανατολικής Θεσ/νίκης, Δυτικής Θεσ/νίκης, Λάρισας, Αχαΐας και Ηρακλείου και τρεις (3) έως τέσσερεις (4) εκπαιδευτικούς στις υπόλοιπες Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Σε περίπτωση υλοποίησης του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στη Γ΄ και Δ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή στις ανωτέρω ομάδες ενός (1) επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ11.
    2. Ο Προϊστάμενος κάθε ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. ορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόσκλησή του για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής της παρ. 3 του άρθρου 26. Υποψήφιοι για τη θέση μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 14.
    Ο Προϊστάμενος του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. παρίσταται στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ. που αφορούν στο συλλογικό προγραμματισμό της δράσης του τελευταίου, και των ΚΕΑ, καθώς και όποτε καλείται στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ..
    Ο Προϊστάμενος ασκεί διοικητικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά καθήκοντα και εποπτεύεται ως προς την άσκηση των διοικητικών καθηκόντων του από τον οικείο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Η παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού δράσης και γενικότερα η παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. γίνεται από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ..3. Με ευθύνη του Προϊσταμένου, η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. συνεδριάζει τακτικά μία φορά το μήνα σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Ο.Ε.Σ.Α.Δ.), για την οργάνωση κάθε είδους σχολικών αθλητικών εκδηλώσεων και έκτακτα όποτε κρίνεται αναγκαίο και αποφασίζει ιδίως για:
    α) τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό των δράσεων του Κέντρου, στην αρχή του σχολικού έτους, διατυπώνοντας συγκεκριμένους στόχους σχετικά με την επίτευξη του έργου του σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται,
    β) την παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, με στόχο την επανεξέταση και την ανατροφοδότηση του προγραμματισμού αυτού και τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου,
    γ) την τελική ανατροφοδοτική αποτίμηση του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού δράσης, κατά τη λήξη του σχολικού έτους, με σκοπό την εκτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί, τον εντοπισμό των δυσκολιών και προβλημάτων που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση του προγραμματισμού και τη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος,
    δ) τις εκθέσεις του αρχικού συλλογικού προγραμματισμού δράσης και της τελικής ανατροφοδοτικής αποτίμησης που υποβάλλονται στο Συντονιστή του εκπαιδευτικού έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,
    ε) τη σύνταξη και τη μέριμνα των προκηρύξεων διεξαγωγής Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Αγώνων, την εξασφάλιση των αθλητικών χώρων και του απαιτούμενου υλικού, καθώς και τη μέριμνα για την άρτια διεξαγωγή τους,
    στ) τον ορισμό διαιτητών, κριτών, αγωνόδικων επιτροπών καθώς και τη φροντίδα για την υποχρεωτική παρουσία ιατρού στους αγώνες,
    ζ) την προσπάθεια για καθολική συμμετοχή των μαθητών και των καθηγητών Φυσικής Αγωγής στους αγώνες,
    η) την εκδίκαση ενστάσεων σε πρώτο βαθμό για τους αγώνες που διοργανώνονται από αυτήν,
    θ) τη συνεργασία με τους Δήμους, τοπικούς φορείς, αθλητικούς συλλόγους της περιοχής, αθλητικές ομοσπονδίες και των τοπικών συνδέσμων διαιτητών όλων των αθλημάτων,
    ι) τη γνωστοποίηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση) των εκδηλώσεων και αποτελεσμάτων των αγώνων,
    ια) τη γενική εποπτεία των Σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων και Αγώνων που διοργανώνονται στην περιφέρεια αρμοδιότητάς της.

  • 27 Μαρτίου 2018, 08:57 | ΓΑΤΣΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Συγκρότηση Κέντρων Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού (ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α.)

    Αποστολή και αρμοδιότητες
    1. Οι «Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού» σύμφωνα με το άρθρο 15 του παρόντος νομοσχεδίου μετατρέπονται σε ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α κι έχουν ως αποστολή:
    α) την υποστήριξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης τους σε θέματα σχετικά με τη Φυσική Αγωγή, τις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες και τον Σχολικό Αθλητισμό σε τομείς που σχετίζονται με την φυσική δραστηριότητα, την υγεία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και
    β) τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για την ανάπτυξη κοινών αθλητικών και πολιτιστικών δράσεων.
    2. Ο ρόλος των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α είναι παιδαγωγικός, εκπαιδευτικός, επιστημονικός και ερευνητικός, εποπτεύεται από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
    α) Αναπτύσσουν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους, καθώς και σχολικών μονάδων άλλων περιοχών οι οποίες καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Τα προγράμματα αυτά και οι δράσεις υλοποιούνται στις κατά τόπους αθλητικές εγκαταστάσεις, σε επιλεγμένους κατάλληλους χώρους και στις σχολικές μονάδες,
    β) Υιοθετούν και προβάλλουν επικοινωνιακές, ενεργητικές και αλληλεπιδραστικές διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι οποίες υποστηρίζουν τη βιωματική και συμμετοχική μάθηση σε θέματα φυσικής δραστηριότητας και αθλητισμού και είναι προσανατολισμένες στην ολιστική θεώρηση των αθλητικών ,περιβαλλοντικών, κοινωνικών και πολιτιστικών θεμάτων.
    γ) Υποστηρίζουν και καθοδηγούν τις σχολικές μονάδες σχετικά με:
    γα) την ανάπτυξη και την υλοποίηση εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης για τη Φυσική Αγωγή και τον Σχολικό Αθλητισμό με βάση τις αρχές του Ευ αγωνίζεσθαι και των αξιών του αθλητισμού σε όλες τις λειτουργίες της σχολικής ζωής και
    γβ) τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς και σε τοπικά, περιφερειακά, εθνικά και διεθνή δίκτυα σχετικά με την εκπαίδευση, τη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,
    δ) Προωθούν τη διεπιστημονική, συστημική και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, ώστε να συνδέεται σε ενιαίο πλαίσιο η φυσική δραστηριότητα και αγωγή με την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διάσταση της κοινωνίας,
    ε) Καταγράφουν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα τα προγράμματα σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από τις σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης τους, τα μελετούν και τα λαμβάνουν υπόψη για την προσαρμογή του εκπαιδευτικό σχεδιασμού και του συλλογικού προγραμματισμού τους στις ανάγκες των σχολικών μονάδων που υποστηρίζουν,
    στ) Παράγουν εκπαιδευτικό υλικό και το διαθέτουν στις σχολικές μονάδες και την τοπική κοινότητα, σε έντυπη ή/και ψηφιακή μορφή,
    ζ) Αναπτύσσουν επιμορφωτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.ΕΣ. και παρέχουν επιμόρφωση σε εκπαιδευτικούς, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως,
    η) Συνεργάζονται με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς, Α.Ε.Ι., ερευνητικά κέντρα και δημόσιους ή ιδιωτικούς επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής τους, για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ερευνητικών δράσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
    θ) Διοργανώνουν, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. , Κ.Ε.Σ.Υ. και Κ.Ε.Α. ημερίδες, εκδηλώσεις και επιστημονικά συνέδρια και συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις και διεθνή συνέδρια με θεματική αναφορά στην εκπαίδευση ,τον αθλητισμό και την υγεία .

    Οργάνωση και στελέχωση των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α
    1. Τα ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. συνιστούν αυτοτελή τμήματα στην περιοχή ευθύνης κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στελεχώνονται από Παιδαγωγική Ομάδα αποσπασμένων εκπαιδευτικών με διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιλέγονται σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 18.
    Το έργο των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α διεκπεραιώνεται οικονομικά με βάση τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης (Υ.Α. Φ. 353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 του ΥΠΠΕΘ και τις τροποποιήσεις της) ως έχοντος την ευθύνη του κύριου διατάκτη των πιστώσεων που εγγράφονται στον προϋπολογισμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (διεξαγωγή σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων οι οποίες υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και διεξαγωγή των Πανελληνίων Σχολικών Αγώνων).
    Στην Παιδαγωγική Ομάδα, η οποία συγκροτείται, μετέχουν τουλάχιστον πέντε (5) εκπαιδευτικοί ΠΕ11 στις Δ.Δ.Ε. Περιφέρειας Αττικής, Ανατολικής Θεσ/νίκης, Δυτικής Θεσ/νίκης, Λάρισας, Αχαΐας και Ηρακλείου και τρεις (3) έως τέσσερεις (4) εκπαιδευτικούς στις υπόλοιπες Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Σε περίπτωση υλοποίησης του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στη Γ΄ και Δ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή στις ανωτέρω ομάδες ενός (1) επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ11.
    2. Ο Προϊστάμενος κάθε ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. ορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόσκλησή του για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής της παρ. 3 του άρθρου 26. Υποψήφιοι για τη θέση μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 14.
    Ο Προϊστάμενος του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. παρίσταται στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ. που αφορούν στο συλλογικό προγραμματισμό της δράσης του τελευταίου, και των ΚΕΑ, καθώς και όποτε καλείται στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ..
    Ο Προϊστάμενος ασκεί διοικητικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά καθήκοντα και εποπτεύεται ως προς την άσκηση των διοικητικών καθηκόντων του από τον οικείο Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Η παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού δράσης και γενικότερα η παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. γίνεται από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ..

    3. Με ευθύνη του Προϊσταμένου, η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. συνεδριάζει τακτικά μία φορά το μήνα σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Ο.Ε.Σ.Α.Δ.), για την οργάνωση κάθε είδους σχολικών αθλητικών εκδηλώσεων και έκτακτα όποτε κρίνεται αναγκαίο και αποφασίζει ιδίως για:
    α) τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό των δράσεων του Κέντρου, στην αρχή του σχολικού έτους, διατυπώνοντας συγκεκριμένους στόχους σχετικά με την επίτευξη του έργου του σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται,
    β) την παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, με στόχο την επανεξέταση και την ανατροφοδότηση του προγραμματισμού αυτού και τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου,
    γ) την τελική ανατροφοδοτική αποτίμηση του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού δράσης, κατά τη λήξη του σχολικού έτους, με σκοπό την εκτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί, τον εντοπισμό των δυσκολιών και προβλημάτων που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση του προγραμματισμού και τη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος,
    δ) τις εκθέσεις του αρχικού συλλογικού προγραμματισμού δράσης και της τελικής ανατροφοδοτικής αποτίμησης που υποβάλλονται στο Συντονιστή του εκπαιδευτικού έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,
    ε) τη σύνταξη και τη μέριμνα των προκηρύξεων διεξαγωγής Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Αγώνων, την εξασφάλιση των αθλητικών χώρων και του απαιτούμενου υλικού, καθώς και τη μέριμνα για την άρτια διεξαγωγή τους,
    στ) τον ορισμό διαιτητών, κριτών, αγωνόδικων επιτροπών καθώς και τη φροντίδα για την υποχρεωτική παρουσία ιατρού στους αγώνες,
    ζ) την προσπάθεια για καθολική συμμετοχή των μαθητών και των καθηγητών Φυσικής Αγωγής στους αγώνες,
    η) την εκδίκαση ενστάσεων σε πρώτο βαθμό για τους αγώνες που διοργανώνονται από αυτήν,
    θ) τη συνεργασία με τους Δήμους, τοπικούς φορείς, αθλητικούς συλλόγους της περιοχής, αθλητικές ομοσπονδίες και των τοπικών συνδέσμων διαιτητών όλων των αθλημάτων,
    ι) τη γνωστοποίηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση) των εκδηλώσεων και αποτελεσμάτων των αγώνων,
    ια) τη γενική εποπτεία των Σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων και Αγώνων που διοργανώνονται στην περιφέρεια αρμοδιότητάς της.

  • 26 Μαρτίου 2018, 23:14 | Παπακωνσταντοπούλου Ευθυμία

    Συμφωνώ με την πρόταση που διατυπώθηκε από άλλους συναδέλφους και την αναδημοσιεύω παρακάτω:

    Συγκρότηση Κέντρων Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού (ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α.)
    Αποστολή και αρμοδιότητες
    1. Οι «Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού» σύμφωνα με το άρθρο 15 του παρόντος νομοσχεδίου μετατρέπονται σε ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α κι έχουν ως αποστολή:
    α) Την υποστήριξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής ευθύνης τους σε θέματα σχετικά με τη Φυσική Αγωγή, τις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες και τον Σχολικό Αθλητισμό σε τομείς που σχετίζονται με την φυσική δραστηριότητα, την υγεία, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και
    β) Τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για την ανάπτυξη κοινών αθλητικών ,πολιτιστικών, δράσεων και δράσεων για την φυσική δραστηριότητα και την υγεία.
    2. Ο ρόλος των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α είναι παιδαγωγικός, εκπαιδευτικός, επιστημονικός και ερευνητικός, εποπτεύεται από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
    α) Αναπτύσσουν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής ευθύνης τους, καθώς και σχολικών μονάδων άλλων περιοχών οι οποίες καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Τα προγράμματα αυτά και οι δράσεις υλοποιούνται στις κατά τόπους αθλητικές εγκαταστάσεις, σε επιλεγμένους κατάλληλους χώρους και στις σχολικές μονάδες,
    β) Υιοθετούν και προβάλλουν επικοινωνιακές, ενεργητικές και αλληλεπιδραστικές διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι οποίες υποστηρίζουν τη βιωματική και συμμετοχική μάθηση σε θέματα φυσικής δραστηριότητας και αθλητισμού και είναι προσανατολισμένες στην ολιστική θεώρηση των αθλητικών ,περιβαλλοντικών, κοινωνικών πολιτιστικών θεμάτων ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ.
    γ) Υποστηρίζουν και καθοδηγούν τις σχολικές μονάδες σχετικά με:
    γα) Την ανάπτυξη και την υλοποίηση εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης για τη Φυσική Αγωγή ,την φυσική δραστηριότητα και τον Σχολικό Αθλητισμό με βάση τις αρχές του Ευ αγωνίζεσθε και των αξιών του αθλητισμού σε όλες τις λειτουργίες της σχολικής ζωής και
    γβ) Τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς και σε τοπικά, περιφερειακά, εθνικά και διεθνή δίκτυα σχετικά με την εκπαίδευση, τη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,
    δ) Προωθούν τη διεπιστημονική, συστημική και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, ώστε να συνδέεται σε ενιαίο πλαίσιο η φυσική δραστηριότητα και αγωγή με την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διάσταση της κοινωνίας,
    ε) Καταγράφουν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα τα προγράμματα σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από τις σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης τους, τα μελετούν και τα λαμβάνουν υπόψη για την προσαρμογή του εκπαιδευτικό σχεδιασμού και του συλλογικού προγραμματισμού τους στις ανάγκες των σχολικών μονάδων που υποστηρίζουν,
    στ) Παράγουν εκπαιδευτικό υλικό και το διαθέτουν στις σχολικές μονάδες και την τοπική κοινότητα, σε έντυπη ή/και ψηφιακή μορφή,
    ζ) Αναπτύσσουν επιμορφωτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.ΕΣ. και παρέχουν επιμόρφωση σε εκπαιδευτικούς, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως,
    η) Συνεργάζονται με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς, Α.Ε.Ι., ερευνητικά κέντρα και δημόσιους ή ιδιωτικούς επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής τους, για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ερευνητικών δράσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
    θ) Διοργανώνουν, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. , Κ.Ε.Σ.Υ. και Κ.Ε.Α. ημερίδες, εκδηλώσεις και επιστημονικά συνέδρια και συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις και διεθνή συνέδρια με θεματική αναφορά στην εκπαίδευση ,τον αθλητισμό και την υγεία .Οργάνωση και στελέχωση των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α
    1. Τα ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. συνιστούν αυτοτελή τμήματα στην περιοχή ευθύνης κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΥΠΟ ΤΗΣ ΟΙΚΕΙΑΣ ΟΜΩΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ και στελεχώνονται από Παιδαγωγική Ομάδα αποσπασμένων εκπαιδευτικών ΠΕ 11,με διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι επιλέγονται σύμφωνα με την υπουργική απόφαση της περίπτ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 18 .
    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΗΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕ11 ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Α/ΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Β/ΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
    Το έργο των ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α διεκπεραιώνεται οικονομικά με βάση τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης (Υ.Α. Φ. 353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 του ΥΠΠΕΘ και τις τροποποιήσεις της) ως έχοντος την ευθύνη του κύριου διατάκτη των πιστώσεων που εγγράφονται στον προϋπολογισμό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (διεξαγωγή σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων οι οποίες υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και διεξαγωγή των Πανελληνίων Σχολικών Αγώνων).
    Στην Παιδαγωγική Ομάδα, η οποία συγκροτείται, μετέχουν τουλάχιστον πέντε (5) εκπαιδευτικοί ΠΕ11 στις Δ.Δ.Ε. Περιφέρειας Αττικής, Ανατολικής Θεσ/νίκης, Δυτικής Θεσ/νίκης, Λάρισας, Αχαΐας και Ηρακλείου και τρεις (3) έως τέσσερεις (4) εκπαιδευτικούς στις υπόλοιπες Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Σε περίπτωση υλοποίησης του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στη Γ΄ και Δ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή στις ανωτέρω ομάδες ενός (1) επιπλέον εκπαιδευτικού ΠΕ11.
    2. Ο Προϊστάμενος κάθε ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. ορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόσκλησή του για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Επιλογής της παρ. 3 του άρθρου 26. Υποψήφιοι για τη θέση μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις προϋποθέσεις της παρ. 2 του άρθρου 14.
    Ο Προϊστάμενος του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. παρίσταται στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ. που αφορούν στο συλλογικό προγραμματισμό της δράσης του τελευταίου, και των ΚΕΑ, καθώς και όποτε καλείται στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ..
    Ο Προϊστάμενος ασκεί διοικητικά, επιστημονικά και παιδαγωγικά καθήκοντα και εποπτεύεται ως προς την άσκηση των διοικητικών καθηκόντων του από τον οικείο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ Διευθυντή Εκπαίδευσης.
    Η παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού δράσης και γενικότερα η παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. γίνεται από το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ..3. Με ευθύνη του Προϊσταμένου, η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΕ.Φ.Α.Σ.Α. συνεδριάζει τακτικά μία φορά το μήνα σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Ο.Ε.Σ.Α.Δ.), για την οργάνωση κάθε είδους σχολικών αθλητικών εκδηλώσεων και έκτακτα όποτε κρίνεται αναγκαίο και αποφασίζει ιδίως για:
    α) Τον ετήσιο συλλογικό προγραμματισμό των δράσεων του Κέντρου, στην αρχή του σχολικού έτους, διατυπώνοντας συγκεκριμένους στόχους σχετικά με την επίτευξη του έργου του σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται,
    β) Την παρακολούθηση του συλλογικού προγραμματισμού κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, με στόχο την επανεξέταση και την ανατροφοδότηση του προγραμματισμού αυτού και τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου,
    γ) Την τελική ανατροφοδοτική αποτίμηση του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού δράσης, κατά τη λήξη του σχολικού έτους, με σκοπό την εκτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί, τον εντοπισμό των δυσκολιών και προβλημάτων που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση του προγραμματισμού και τη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης για το επόμενο σχολικό έτος,
    δ) Τις εκθέσεις του αρχικού συλλογικού προγραμματισμού δράσης και της τελικής ανατροφοδοτικής αποτίμησης που υποβάλλονται στο Συντονιστή του εκπαιδευτικού έργου για τη Φυσική Αγωγή του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,
    ε) Τη σύνταξη και τη μέριμνα των προκηρύξεων διεξαγωγής Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Αγώνων, την εξασφάλιση των αθλητικών χώρων και του απαιτούμενου υλικού, καθώς και τη μέριμνα για την άρτια διεξαγωγή τους,
    στ) Τον ορισμό διαιτητών, κριτών, αγωνόδικων επιτροπών καθώς και τη φροντίδα για την υποχρεωτική παρουσία ιατρού στους αγώνες,
    ζ) Την προσπάθεια για καθολική συμμετοχή των μαθητών και των καθηγητών Φυσικής Αγωγής στους αγώνες,
    η) Την εκδίκαση ενστάσεων σε πρώτο βαθμό για τους αγώνες που διοργανώνονται από αυτήν,
    θ) Τη συνεργασία με τους Δήμους, τοπικούς φορείς, αθλητικούς συλλόγους της περιοχής, αθλητικές ομοσπονδίες και των τοπικών συνδέσμων διαιτητών όλων των αθλημάτων,
    ι) Τη γνωστοποίηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση) των εκδηλώσεων και αποτελεσμάτων των αγώνων,
    ια) Τη γενική εποπτεία των Σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων και Αγώνων που διοργανώνονται στην περιφέρεια αρμοδιότητάς της.

  • 26 Μαρτίου 2018, 21:03 | Στράτος

    Σχετικά με τον ορισμό ενός υπεύθυνου φυσικής αγωγής σε κάθε διεύθυνση εκπαίδευσης θεωρώ ότι δεν θα μπορέσει να ανταπεξέλθει μόνος του σε όλες τις εργασίες οι οποίες απαιτούνται για την οργάνωση και διεξαγωγή σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων και αγώνων, διότι , πολύ απλά, κάποιες φορές θα χρειαστεί να βρεθεί σε δυο και τρία μέρη την ίδια χρονική στιγμή.Όσοι έχουν πείρα από διοργάνωση αγώνων το γνωρίζουν αυτό.Δεδομένου ότι οι αθλητικοί αγώνες στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση γίνονται ξεχωριστά, απαιτούνται τουλάχιστον δυο εκπαιδευτικοί σε κάθε διευθυνση εκπαίδευσης, για να λειτουργήσουν όλα σωστά.Λύσεις πρόχειρες, όπως η διάθεση συναδέλφων για μια ή δυο ημέρες, διαταράσσει την σχολική ζωή.
    Ιδιαίτερα για το μάθημα της κολύμβησης, το οποίο να τονίσω ότι είναι ότι καλύτερο έγινε στην φυσική αγωγή τα τελευταία χρόνια,(τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα και οι γονείς μιλούν με τα καλύτερα λόγια,εξάλλου όλοι αναγνωρίζουν την κολυμβητικής παιδείας) είναι απαραίτητο να τοποθετηθεί συντονιστής για το μάθημα της κολύμβησης με ειδικότητα στην κολύμβηση, γνώστης του αντικειμένου.
    Τέλος να επισημάνω την ανάγκη να ακολουθήσουμε και εμείς τον δρόμο των υπόλοιπων προηγμένων κρατών και να αυξήσουμε τις ώρες διδασκαλίας της φυσικής αγωγής,αναγνωρίζοντας την αξία της στην ανάπτυξη των παιδιών.Η αρχή θα μπορούσε να γίνει με τις δυο ώρες του μαθήματος κολύμβησης να δοθεί πλέον των υπόλοιπων ωρών της φυσικής αγωγής για την Γ και την Δ τάξη του δημοτικού.