1. Το Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών είναι αρμόδιο για:
α) την προώθηση και τη μέριμνα της διεκπεραίωσης των αποφάσεων και οδηγιών του Διοικητικού Συμβουλίου κατά το μέρος που το αφορούν,
β) την ευθύνη της οικονομικής και λογιστικής διαχείρισης,
γ) την ευθύνη της πραγματοποίησης των πάσης φύσεως προμηθειών και εργασιών, έργων και μελετών,
δ) την ευθύνη της διαχείρισης των πάσης φύσεως εσόδων του Ν.Π.Ι.Δ., όπως αυτά περιλαμβάνονται στο άρθρο 58.
2. Το Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών διαρθρώνεται στα επιμέρους γραφεία ως εξής :
α) Γραφείο Λογιστηρίου και Οικονομικής Διαχείρισης
β) Γραφείο Προϋπολογισμού
γ) Γραφείο Μισθοδοσίας
δ) Γραφείο Περιουσίας, Προμηθειών και Διαγωνισμών.
3. Το Γραφείο Λογιστηρίου και Οικονομικής Διαχείρισης είναι αρμόδιο για:
α) την τήρηση του συστήματος λογιστικής απεικόνισης των οικονομικών πράξεων και των σχετικών λογιστικών διαδικασιών, καθώς και των αντίστοιχων λογιστικών βιβλίων και στοιχείων που προβλέπονται,
β) την παραλαβή και συγκέντρωση των δικαιολογητικών δαπανών, τον έλεγχο νομιμότητας και πληρότητάς τους και την παράδοσή τους στον Διευθυντή για έγκρισή τους από το Διοικητικό Συμβούλιο,
γ) τη φύλαξη των δικαιολογητικών της οικονομικής κίνησης, των παραστατικών και των λογιστικών εγγράφων όλων των διαχειρίσεων,
δ) τη σύνταξη και έκδοση των ετήσιων ή περιοδικών λογιστικών/οικονομικών καταστάσεων,
ε) τη διευκόλυνση του έργου των Ορκωτών Ελεγκτών, καθώς και κάθε Δημόσιας Αρχής, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία,
στ) τη μέριμνα όλων των φορολογικών/φοροτεχνικών θεμάτων (σύνταξη και υποβολή των δηλώσεων σύμφωνα με την Φορολογική Νομοθεσία, κ.λπ.),
ζ) τη σύσταση, ενεργοποίηση και απόδοση της Πάγιας Προκαταβολής,
η) την τήρηση των διαδικασιών συναλλαγών με τις Τράπεζες για την τοποθέτηση των χρηματικών διαθεσίμων και τη διενέργεια πληρωμών μέσω επιταγών,
θ) την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων,
ι) τον έλεγχο της επάρκειας των πιστώσεων του προϋπολογισμού και της εισήγησης της διάθεση τους στα αρμόδια όργανα,
ια) την υλοποίηση των αποφάσεων του ΔΣ περί διάθεσης πίστωσης,
ιβ) τη σύνταξη ημερήσιας κατάστασης προσδιορισμού του χρηματικού υπόλοιπου του ταμείου του νομικού προσώπου,
ιγ) τη διασφάλιση των χρημάτων, των τιμαλφών και των αξιογράφων που φυλάσσονται στο ταμείο του νομικού προσώπου,
ιδ) την παρακολούθηση και τον έλεγχο της λογιστικής συμφωνίας ταμείου και τραπεζικών λογαριασμών,
ιε) την απόδοση κρατήσεων που γίνονται υπέρ τρίτων μέσα στις νόμιμες προθεσμίες,
ιστ) την ασφάλιση της ακίνητης περιουσίας του Ν.Π.Ι.Δ., των χρεογράφων, εγγυητικών επιστολών κ.λπ., ως και για τη φύλαξη των βιβλιαρίων καταθέσεων, των στελεχών επιταγών και κάθε άλλου στοιχείου,
ιζ) την παρακολούθηση και τη διεκπεραίωση κάθε εργασίας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας είσπραξης επιχορηγήσεων, χρηματοδοτήσεων και πιστώσεων από την έγκριση μέχρι την κατάθεση στους τραπεζικούς λογαριασμούς του Ν.Π.Ι.Δ.,
ιη) την είσπραξη των πάσης φύσεως εσόδων, επιχορηγήσεων κ.λ.π. και την κατάθεση αυτών στο λογαριασμό ταμειακής διαχείρισης που τηρείται στη τράπεζα,
ιθ) τον έλεγχο της τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων, την κατάρτιση σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης και την παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης,
κ) την άσκηση κάθε άλλης αρμοδιότητας που μπορεί να του ανατεθεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
4. Το Γραφείο Προϋπολογισμού είναι αρμόδιο για:
α) την παρακολούθηση εκτέλεσης του προϋπολογισμού και την έγκαιρη ενημέρωση του Προϊσταμένου του Τμήματος για την εξάντληση κάποιας πίστωσης,
β) την έγκαιρη υποβολή για έγκριση του προϋπολογισμού εσόδων – εξόδων του Ν.Π.Ι.Δ στο Διοικητικό Συμβούλιο,
γ) τη σύνταξη και έγκαιρη υποβολή για έγκριση του απολογισμού, του ισολογισμού και του ισοζυγίου πληρωμών και των αποτελεσμάτων χρήσης του Ν.Π.Ι.Δ. στο Διοικητικό Συμβούλιο,
δ) την έγκαιρη αποστολή της απόφασης έγκρισης του προϋπολογισμού και του απολογισμού του Ν.Π.Ι.Δ. στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την έγκρισή τους από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
ε) τη σύνταξη και έγκαιρη υποβολή των δικαιολογητικών στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την επιχορήγηση του Ν.Π.Ι.Δ. από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου,
στ) την εισήγηση για τη λήψη των μέτρων που απαιτούνται για την έγκαιρη χρηματοδότηση του Ν.Π.Ι.Δ. από Υπουργεία και λοιπούς κρατικούς φορείς, ως και την κίνηση των σχετικών διαδικασιών,
ζ) την εκκαθάριση και εντολή πληρωμής κάθε δαπάνης, την έκδοση τα σχετικά εντάλματα πληρωμών στο όνομα των δικαιούχων, την καταχώρησή τους στα λογιστικά βιβλία και τη διενέργεια των πληρωμών προς τους δικαιούχους, μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών που απαιτούνται, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,
η) τη φύλαξη των εξοφληθέντων ενταλμάτων και των εκδοθέντων γραμματίων,
θ) την τήρηση των διαδικασιών ορισμού ορκωτών λογιστών για τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων, παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες και βοήθεια προς αυτούς,
ι) τη σύνταξη εισήγησης για την αποδοχή των κάθε είδους επιχορηγήσεων, δωρεών, χρηματοδοτήσεων κλπ,
ια) την παρακολούθηση και τον έλεγχο των τραπεζικών λογαριασμών,
ιβ) την είσπραξη των εσόδων και την παραλαβή των τιμαλφών, ξένων νομισμάτων και προσφορών σε είδος,
ιγ) την έκδοση διπλοτύπων γραμματίων εισπράξεως χρημάτων και παραλαβής τιμαλφών, ξένων νομισμάτων και προσφορών σε είδος,
ιδ) την τήρηση βιβλίου τιμαλφών, ξένων νομισμάτων και προσφορών σε είδος,
ιε) την άσκηση κάθε άλλης αρμοδιότητας που μπορεί να του ανατεθεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
5. Το Γραφείο Μισθοδοσίας είναι αρμόδιο για:
α) την συγκέντρωση των στοιχείων μεταβολών και των αντιστοίχων καταβληθεισών παροχών ή καταλογισθέντων ποσών προς το προσωπικό, που έχουν επίδραση στην διαμόρφωση των αμοιβών του,
β) την τήρηση και ενημέρωση των μηχανογραφικών αρχείων των στοιχείων του προσωπικού,
γ) την έκδοση πάσης φύσεως καταστάσεων αποδοχών, υπερωριών, πρόσθετων αμοιβών, αποζημιώσεων και την καταβολή τους στο προσωπικό,
δ) την έγκαιρη έκδοση των όλων των ειδικών καταστάσεων των διαφόρων ασφαλιστικών ταμείων για την απόδοση αυτών και την τήρηση των οικείων λογαριασμών,
ε) την έγκαιρη απόδοση του φόρου μισθωτών υπηρεσιών,
στ) την σύνταξη δηλώσεων οικονομικής φύσεως, που απευθύνονται προς το δημόσιο και προς άλλους φορείς,
η) την ανελλιπή ενημέρωση των ασφαλιστικών καρτελών του προσωπικού,
θ) την έκδοση και χορήγηση βεβαιώσεων φορολογικών αποδοχών του προσωπικού που υπηρέτησε με οποιαδήποτε σχέση εργασίας στο Ν.Π.Ι.Δ., καθώς και βεβαιώσεις και πιστοποιητικά που έχουν σχέση με τις αποδοχές του προσωπικού,
ι) την έκδοση πάσης φύσεως καταστάσεων αποζημιώσεων και την καταβολή τους στον Πρόεδρο και στα Μέλη του Δ.Σ.,
ια) την έκδοση πάσης φύσεως καταστάσεων αποδοχών και την καταβολή τους στον Θρησκευτικό Λειτουργό του Τεμένους (Ιμάμη),
ιβ) την άσκηση κάθε άλλης αρμοδιότητας που μπορεί να του ανατεθεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
6. Το Γραφείο Περιουσίας, Προμηθειών και Διαγωνισμών είναι αρμόδιο για:
α) τη διενέργεια της καταγραφής της ακίνητης και κινητής περιουσίας του Ν.Π.Ι.Δ.,
β) την τήρηση των αρχείων της ακίνητης περιουσίας σε φυσική μορφή (φάκελοι με στοιχεία περιγραφικά και ιδιοκτησιακά έγγραφα, κτηματολογίου κ.λπ.),
γ) την παρακολούθηση και διεκπεραίωση κάθε θέματος που αφορά στην παραλαβή, διαχείριση και γενικά διακίνηση κάθε είδους παγίου υλικού των υπηρεσιών του Ν.Π.Ι.Δ.,
δ) τη διενέργεια κάθε φορά που απαιτείται και οπωσδήποτε στο τέλος κάθε χρήσης, της αποτίμησης των περιουσιακών στοιχείων,
ε) την τήρηση και ενημέρωση του μητρώου παγίων (μηχανήματα, οχήματα, συσκευές, εξοπλισμός κ.λπ.) και την παρακολούθηση της κατανομής των παγίων αυτών στις υπηρεσίες του Ν.Π.Ι.Δ.,
στ) την εκποίηση ή καταστροφή των πάσης φύσεως υλικών, τα οποία κρίνονται ακατάλληλα ή άχρηστα από επιτροπή που ορίζεται από το Δ.Σ. και η οποία συντάσσει πρωτόκολλο καταστροφής ή εκποιήσεως, στο οποίο αναγράφονται οι λόγοι για τους οποίους επιβάλλεται η καταστροφή ή η εκποίηση,
ζ) τη διεκπεραίωση κάθε εργασίας για την ολοκλήρωση της απόκτησης δωρεών, κληροδοσιών και τήρηση σχετικού αρχείου,
η) την παρακολούθηση των επερχόμενων μεταβολών στα περιουσιακά στοιχεία του Ν.Π.Ι.Δ., τη διαφύλαξη των τίτλων ιδιοκτησίας ακινήτων, περιουσιακών στοιχείων, κινητών αξιών από κληροδοτήματα ή άλλες πηγές,
θ) τη μελέτη τρόπων αξιοποίησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ν.Π.Ι.Δ. και την υποβολή σχετικών εισηγήσεων προς τον Πρόεδρο του Δ.Σ.,
ι) την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις του Δ.Σ. (κατάρτιση συμβάσεων μισθώσεων, μέριμνα είσπραξης μισθωμάτων),
ια) την επιμέλεια της μίσθωσης κτιρίων για τη στέγαση των υπηρεσιών του Ν.Π.Ι.Δ., καθώς και της εκμίσθωσης των ακινήτων ιδιοκτησίας αυτού και την τήρηση έντυπου και ηλεκτρονικού αρχείου των σχετικών συμβάσεων,
ιβ) την εισήγηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο για την διενέργεια κάθε είδους διαγωνισμών (προμηθειών, εκποιήσεων, εκμισθώσεων, παροχής υπηρεσιών από τρίτους κλπ),
ιγ) τη διενέργεια κάθε είδους διαγωνισμών (προμηθειών, εκποιήσεων, εκμισθώσεων, παροχής υπηρεσιών από τρίτους κλπ), καθώς και τη διεκπεραίωση όλων των σχετικών με τους διαγωνισμούς διαδικασιών,
ιδ) την εισήγηση για τη συγκρότηση όλων των επιτροπών που απαιτούνται (διενέργειας διαγωνισμών, αξιολόγησης των προσφορών και παραλαβής των ειδών) στον Πρόεδρο του Δ.Σ. και γενικά τη μέριμνα για όλα τα ζητήματα που αφορούν στην εκτέλεση κάθε προμήθειας ή υπηρεσίας από το στάδιο σύνταξης των τευχών διακήρυξης μέχρι και την οριστική παραλαβή της, σύμφωνα πάντοτε με τις ισχύουσες διατάξεις, τηρώντας όλα τα απαραίτητα πρακτικά και πρωτόκολλα,
ιε) τη διαφύλαξη των εγγυητικών επιστολών κάθε μορφής και τη μέριμνα επιστροφής τους , όταν εκλείψει ο λόγος κατάθεσής τους στην υπηρεσία,
ιστ) τη μέριμνα για την κατάρτιση συμβάσεων και κάθε είδους ιδιωτικών συμφωνητικών και παρακολούθηση της τήρησης των συμβατικών όρων τους, χάριν προστασίας των συμφερόντων του νομικού προσώπου,
ιζ) τη φροντίδα για τη λειτουργία της αποθήκης γραφικής ύλης, ειδών καθαριότητας και άλλων αναλώσιμων αγαθών, με τη σύνταξη πρωτοκόλλου εισαγωγής- εξαγωγής,
ιθ) τη φύλαξη, συντήρηση και διακίνηση του υπάρχοντος πάσης φύσεως υλικού,
κ) την τήρηση του βιβλίου προμηθειών,
κα) την τήρηση του βιβλίου κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ν.Π.Ι.Δ.,
κβ) την εν γένει τεχνική υποστήριξη των κτιριακών εγκαταστάσεων και του τεχνικού-μηχανολογικού εξοπλισμού του κτιριακού συγκροτήματος του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών, αναφορικά με ανέγερση, επισκευή, συντήρηση, λειτουργία των πάσης φύσεως έργων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού του,
κγ) τη φροντίδα των αναγκαίων επισκευών και συντηρήσεων του κτιριακού συγκροτήματος του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών και των γύρω απ’ αυτό κοινόχρηστων χώρων και των λοιπών ιδιοκτησιών του αντίστοιχα,
κδ) την εκπόνηση μελετών κτιριακών έργων και εγκαταστάσεων για το συγκρότημα και τις λοιπές ιδιοκτησίες του νομικού προσώπου, καθώς και για τη συντήρηση και επισκευή τους,
κε) την εισήγηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο για την ανάθεση της εκπόνησης των μελετών αυτών,
κστ) την εισήγηση για την έγκριση των ανωτέρω μελετών,
κζ) την επίβλεψη για την εκτέλεση των έργων,
κη) τη μέριμνα για τον προγραμματισμό και την εκτέλεση των αναγκαίων τεχνικών εργασιών, που αφορούν στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση των εγκαταστάσεων του κτιριακού συγκροτήματος του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών,
κθ) την τήρηση των αρχείων μελετών, σχεδίων, οικονομικών στοιχείων κλπ.,
λ) την τήρηση του κτηματολογίου, την φροντίδα της ανελλιπούς ενημέρωσής του και τη μέριμνα της περιοδικής αναφοράς στον Προϊστάμενο του Τμήματος των ανακυπτόντων σοβαρών θεμάτων και εκκρεμοτήτων προς λήψη αποφάσεων με σκοπό την επίλυσή τους.