- Σε κάθε Α.Ε.Ι. εκλέγεται Πρύτανης και τέσσερις (4) Αντιπρυτάνεις με άμεση, μυστική και καθολική ψηφοφορία για θητεία τεσσάρων (4) ακαδημαϊκών ετών. Η ημερομηνία έναρξης και λήξης της θητείας ορίζεται στην προκήρυξη, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 63.
- Οι τομείς ευθύνης και οι αρμοδιότητες κάθε Αντιπρύτανη ορίζονται με απόφαση της Συγκλήτου και πρέπει κατ’ ελάχιστον να αφορούν σε θέματα: ακαδημαϊκά, οικονομικά, διοικητικά, φοιτητικής μέριμνας, έρευνας, δια βίου εκπαίδευσης, προγραμματισμού, ανάπτυξης, διεθνών σχέσεων και εξωστρέφειας.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Αν θέλουμε να έχουμε πραγματικά αναβαθμισμένα σχολεία αλλά και πανεπιστήμια θα πρέπει κάποτε να ξεφύγουν τα σχολεία από την εξεταστοκεντρική τους φιλοσοφία και τα πανεπιστήμια να ανοίξουν προς την κοινωνία.
Τσακίζουμε τα παιδιά μας στην πιο τρυφερή και πιο δύσκολη συνάμα ηλικία της εφηβείας! Η δε τύχη τους και υπόλοιπη ζωή τους εξαρτάται από 4 ημέρες….
Ο καθένας έχει το δικαίωμα να σπουδάσει στην ανώτερη εκπαίδευση. Δώστε του την ευκαιρία να δοκιμαστεί. Τουλάχιστον σε αυτόν που θα έχει έναν μέσο όρο του Λυκείου άνω του 15.
ΟΜΩΣ!!!!!!!
Το πανεπιστήμιο θα πρέπει να διατηρεί από μόνο του το επίπεδό του!!!
ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ!!!
Αυτό σημαίνει ότι η παρουσία και η φοίτηση θα πρέπει να είναι υποχρεωτική!
Οι απαιτήσεις θα είναι αντάξιες ενός Πανεπιστημίου και όχι ενός γυμνασίου!
Ο Φοιτητής θα σέβεται τον χώρο του!
Οι Φοιτητές θα αξιολογούνται αντικειμενικά
Η προαγωγή από το ένα έτος στο άλλο θα γίνεται με αυστηρά κριτήρια
Για να προχωρήσεις σε επόμενο έτος και μάθημα θα υπάρχουν προαπαιτούμενα και δεν θα είναι επιτρεπτή η παρακολούθηση επόμενου μαθήματος χωρίς να έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία το προαπαιτούμενο.
Να υπάρχει η δυνατότητα μόνο για μία επαναληπτική εξέταση διαφορετικά να παρακολουθείται εκ νέου το μάθημα και να εξετάζεται εκ νέου μόνο μία φορά ακόμα.Το ξεκαθάρισμα θα γίνεται το πρώτο έτος.
Αυτό το σύστημα όπως εφαρμόζεται και σε όλα τα μεγάλα και αναγνωρισμένα διεθνώς πανεπιστήμια , αναβαθμίζει το κύρος τους αλλά και την ποιότητα σπουδών.
Είναι το σύστημα που ακολουθούν και κάποια Κολέγια τα οποία πολεμιούνται με μανία από τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, ακριβώς γιατί το επίπεδο των σπουδών είναι πολύ ανώτερο, κάτι το οποίο αποδεικνύεται και από την ζήτηση στην αγορά εργασίας και αποτυπώνεται και στους μισθούς των στελεχών αποφοίτων αυτών!
Έχετε παράδειγμα ακόμα και μέσα στην χώρα! Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο! Γιατί να πρέπει να περιμένουν χρόνια μετά τόσοι άνθρωποι για να σπουδάσουν επειδή ίσως ήταν άτυχοι την εποχή των πανελλάδικών ή γιατί μπορεί να μην ήταν ώριμοι? Αυτοί οι άνθρωποι, ή κάποιοι από αυτούς δοκιμάστηκαν στην συνέχεια, σε μεγάλη ηλικία, και δυσκολότερες συνθήκες μέσα στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Οι μισοί δεν τα κατάφεραν από το πρώτο κιόλας έτος και εγκατέλειψαν. Κάποιοι όμως ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους. Γιατί να μην είχαν αυτή την ευκαιρία νωρίτερα! Πόσο άδικο!!!!! Πόσοι Αδικημένοι!
Ας ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΟΥΜΕ επιτέλους ΩΣ ΧΩΡΑ και στην Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα πήγατε ΑΨΟΓΑ με τον Κορωνοιό!
Τα πήγατε ΑΨΟΓΑ με την τηλεκπαίδευση!
Μην τα χαλάσετε τώρα…… Κάντε την διαφορά!!
Κυρία Υπουργέ, παρακαλώ πολύ όπως μεριμνήσετε ώστε να δοθεί λύση στην περίπτωση εξέλιξης μελών ΔΕΠ από βαθμίδα σε βαθμίδα, που ενώ έχει ξεκινήσει η διαδικασία εξέλιξης και δεν έχει ολοκληρωθεί αυτή, οι αιτούμενοι εξέλιξη συμπληρώνουν το 67ο έτος τής ηλικίας τους.
ΠΡΟΣ:
κ. Ν. Κεραμέως, ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
κ. Β. Διγαλάκη, ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ αρμόδιο για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης
ΘΕΜΑ:
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΣΧΟΛΗΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ
ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»
Πειραιάς, 04 – 05 – 2020
Αξιότιμοι Κυρία και Κύριε Υπουργέ,
Στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης του Πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου σας με θέμα «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις προτάσεις του Συλλόγου μελών Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων για τα επόμενα θέματα:
1. ΑΣΕΙ και Μεταπτυχιακές Σπουδές 3ου κύκλου
Ο τρίτος κύκλος σπουδών της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αφορά στη δυνατότητα οργάνωσης διδακτορικών σπουδών και αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο μέρος των προγραμμάτων των Ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστημίων και ΤΕΙ) προσφέροντας τους σημαντικότερους πόρους για την ερευνητική-εκπαιδευτική ανάπτυξη τους τόσο σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού όσο και σε δυνατότητες ισότιμης πρόσβασης σε εκτός τακτικού προϋπολογισμού χρηματοδοτήσεις.
Η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), και τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) γενικότερα, είναι ισότιμα με τα ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, παρέχοντας ισότιμη εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία με αυτά (Άρθρο 1, ν.3187/2003 – καταστατικός νόμος των ΑΣΕΙ). Τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού των ΑΣΕΙ εκλέγονται-εξελίσσονται ακολουθώντας τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τα Πανεπιστήμια (Άρθρα 8, 9, 11, 12 και 25, ν.3187/2003 όπως ισχύει) ενώ οι Σπουδαστές τους είναι κατά τεκμήριο στο πρώτο επίπεδο μεταξύ των φοιτητών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων βάσει των επιδόσεων τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Τα ΑΣΕΙ προσφέρουν ήδη σήμερα σε συνεργασία με τα ΑΕΙ Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών: «Επιχειρησιακή Έρευνα και Λήψη Αποφάσεων» και «Ευφυή Συστήματα» που συνδιοργανώνουν το Τμήμα Στρατιωτικών Επιστημών της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων και η Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, «Διοίκηση στη Ναυτική Επιστήμη και Τεχνολογία» που συνδιοργανώνουν το Τμήμα Ναυτικών Επιστημών της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και το Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς (υπογεγραμμένο από τους Υφυπουργούς Εθνικής Άμυνας κ. Α. Στεφανή και Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Β. Διγαλάκη και σε αναμονή υπογραφής του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας), ενώ και άλλα αντίστοιχα προγράμματα είναι υπό προετοιμασία.
Η κείμενη νομοθεσία (Νόμος 4485/2017, Άρθρα 36, 43 και 44) παρόλα αυτά δεν αναφέρει ρητά την ΣΝΔ και τα ΑΣΕΙ με αποτέλεσμα να επιτρέπει ερμηνείες ότι τα εξαιρεί από τη δυνατότητα εκπόνησης διδακτορικών διατριβών σε συνεργασία με τα ΑΕΙ καθώς και τα μέλη ΔΕΠ τους από αντίστοιχες δραστηριότητες διδασκαλίας και επίβλεψης, στερώντας με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα παραγωγής νέας γνώσης σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος, υψηλό ερευνητικό δυναμικό και σχετικούς πόρους.
Πρόταση:
Προτείνεται η ένταξη των ΑΣΕΙ στα Ιδρύματα που μπορούν να συνεργάζονται με Τμήματα Α.Ε.Ι. για την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών με συνεπίβλεψη (Ν. 4485/2017, άρθρο 43, παρ. 3) καθώς και η επέκταση των διατάξεων των άρθρων 36, παρ. 2 – 39, παρ. 1 & 2 και 44, παρ. 3 του ίδιου νόμου ώστε να συμπεριλαμβάνουν και τα μέλη ΔΕΠ ΑΣΕΙ στα μέλη διδακτικού προσωπικού Π.Μ.Σ., επιβλεπόντων διδακτορικών διατριβών και αξιολογητών Π.Μ.Σ. αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι στα εν λόγω άρθρα περιλαμβάνονται πέρα από τα Τμήματα των Α.Ε.Ι. και όλα τα ερευνητικά κέντρα και ινστιτούτα του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014, ενώ παρόμοια πρόβλεψη είναι ήδη σε ισχύ για προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών δεύτερου κύκλου (ν. 3187/2003, άρθρο 4, παρ. 1).
Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει ήδη υιοθετήσει την παραπάνω πρόταση μέσω των αποφάσεων του Συμβουλίου Ανώτατης Ακαδημαϊκής και Στρατιωτικής Εκπαίδευσης (Σ.Α.Α.Σ.Ε.) – συνεδρίαση της 25.11.2019, και έχει εισηγηθεί προς το Υπουργείο Παιδείας (Γενική Διεύθυνση Ανώτατης Εκπαίδευσης) τη σχετική ρύθμιση (σχετικό έγγραφο Φ.300/43/188155/Σ.1029/10 Φεβ. 20/ΓΕΕΘΑ/Β2 το οποίο και επισυνάπτεται).
Προσδοκώμενα οφέλη
Αξιοποίηση νέου ανθρώπινου δυναμικού σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της ΣΝΔ παράλληλα με την εκτέλεση του ερευνητικού έργου προς λήψη διδακτορικού τίτλου.
Πρόσβαση σε εξωτερικούς πόρους (υποτροφίες και κάλυψη εργαστηριακού κόστους) για την υποστήριξη του διδακτορικού έργου των υποψηφίων διδακτόρων.
Αξιοποίηση νέων χρηματοδοτικών ευκαιριών από τους υποψήφιους διδάκτορες, με υποβολή ερευνητικών προτάσεων, κίνητρο για την περαιτέρω εξωτερική χρηματοδότηση της εργασίας τους.
Ενίσχυση της εικόνας της ΣΝΔ ως Ίδρυμα της Ανώτατης Εκπαίδευσης που καλύπτει το πλήρες φάσμα του εκπαιδευτικού έργου (τριών κύκλων).
2. Ένταξη των ΑΣΕΙ στο ηλεκτρονικό σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης ΑΠΕΛΛΑ
Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο των ΑΣΕΙ τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού των ΑΣΕΙ εκλέγονται-εξελίσσονται ακολουθώντας τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για τα Πανεπιστήμια (Άρθρα 8, 9, 11, 12 και 25, ν.3187/2003 όπως ισχύει).
Οι παραπάνω διατάξεις εφαρμόζονται σήμερα με την εξαίρεση της αξιοποίησης του συστήματος ΑΠΕΛΛΑ από τα μέλη ΔΕΠ των ΑΣΕΙ με αποτέλεσμα όλες οι διαδικασίες εκλογής-εξέλιξης να βασίζονται στην τήρηση Μητρώων Τμήματος όπως συνέβαινε πριν από την ενεργοποίηση του ηλεκτρονικού συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης που υποστηρίζει την εκλογή και εξέλιξη των Καθηγητών των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας.
Πρόταση:
Πλήρης εναρμόνιση των διαδικασιών εκλογής-εξέλιξης των μελών ΔΕΠ ΑΣΕΙ με αυτές των ΑΕΙ μέσω της ένταξης τους στο Άρθρο 34 του Ν. 4559/2018 (σύστημα ΑΠΕΛΛΑ).
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει ήδη υιοθετήσει την παραπάνω πρόταση μέσω των αποφάσεων του Συμβουλίου Ανώτατης Ακαδημαϊκής και Στρατιωτικής Εκπαίδευσης (Σ.Α.Α.Σ.Ε.) – συνεδρίαση της 25.11.2019, και εισηγείται προς το Υπουργείο Παιδείας τη σχετική ρύθμιση (σχετικό έγγραφο Φ.300/39/188020/Σ.980/07 Φεβ. 20/ΓΕΕΘΑ/Β2 το οποίο και επισυνάπτεται).
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνηση ή πληροφορία χρειαστεί σχετικά,
Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου ΔΕΠ ΑΣΕΙ ΣΝΔ,
Ο Πρόεδρος του ΔΣ
Γαλάνης Γεώργιος
Καθηγητής ΣΝΔ
ΥΠΗΡΞΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2018-2019 ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΤΕΙ ΣΤΕΡΕΑΣ(ΛΑΜΙΑ)ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ,ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝ ΕΤΟΣ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΤΕΙ,ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΒΕΒΑΙΑ ΟΤΙ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ Η ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΤΕΘΕΙ ΣΤΟ Ε.Κ.Π.Α.ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΛΛΕΠΑΛΗΛΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΜΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Κ.Π.Α ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΒΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΩΣ ΕΠΙΛΥΣΕΤΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ.
Επειδή στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου δεν υφίσταται ουδεμία μνεία για το ζήτημα της μη καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών σε εκατοντάδες εργαζόμενους, που είχαν απασχοληθεί είτε ως εργαστηριακοί συνεργάτες είτε ως επιστημονικοί συνεργάτες με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 σε Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας, θα πρέπει να προστεθεί σχετική διάταξη με την οποία θα ρυθμίζεται το εν λόγω ακανθώδες ζήτημα, καθόσον απασχολεί σημαντικότατο αριθμό εργαζομένων που απασχολήθηκε κατά το άνω ακαδημαϊκό έτος με τις παραπάνω ιδιότητες. Προτείνεται λοιπόν στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου να προστεθεί διάταξη με την οποία οι αρμόδιες Υπηρεσίες των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, οι οποίες είναι εκ του νόμου υπόχρεες για την καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών στο ανωτέρω προσωπικό (π.χ για το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας είναι το ΕΚΠΑ, αρ.7 παρ. 1 & 4, ν.4589/2019) εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος να προβούν στην εκκαθάριση και καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών των ατόμων που απασχολήθηκαν ως εργαστηριακοί και επιστημονικοί συνεργάτες με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 καθώς και στην προσήκουσα ασφαλιστική τους κάλυψη. Με την εν λόγω διάταξη θα συμβάλλετε αποφασιστικά στην επίλυση του απολύτως δίκαιου αιτήματος των εργαστηριακών και επιστημονικών συνεργατών, το οποίο παραμένει μέχρι και σήμερα άλυτο. Με τον τρόπο αυτό, το εν λόγω προσωπικό θα μπορέσει να αποκτήσει τη χαμένη του αξιοπρέπεια , η οποία έχει καταρρακωθεί στο μέγιστο βαθμό από την αναίτια και χωρίς κανένα δικαιολογητικό λόγο μη καταβολή των δεδουλευμένων αποδοχών τους και μάλιστα όταν πρόκειται για ανθρώπους που επί σειρά ετών έχουν προσφέρει με κόπους και θυσίες και έχουν συμβάλλει τα μέγιστα στην εξέλιξη και βελτίωση του διδακτικού έργου στα ανώτατα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα της Χώρας. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν επιδείξετε και πάλι αδιαφορία για τα ανωτέρω απολύτως δίκαια και νόμιμα αιτήματα, θα ωθήσετε τους εργαζόμενους στη δικαστική διεκδίκηση για την κατοχύρωση των αναφαίρετων δικαιωμάτων τους, έχοντας όμως πλήξει ανεπανόρθωτα το κύρος της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Μετά τιμής,
Κεχρινιώτης Αριστείδης,
Επιστημονικός & Εργαστηριακός Συνεργάτης στο τ. ΤΕΙ Στερέας Ελλάδας
Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι, παρά το γεγονός ότι το νομοθετικό έργο προχωρά με αμείωτους ρυθμούς κατά τη διάρκεια των δύσκολων συνθηκών που προέκυψαν για τη χώρα, ουδεμία πρόβλεψη υπάρχει για την επίλυση του ζητήματος εξομοίωσης των πτυχίων των καταργηθέντων Σχολών ΤΕΙ με τις αντίστοιχες ιδρυθείσες Σχολές ΑΕΙ. Τούτο, δε, ενώ σας έχουμε τονίσει επανειλημμένως, εγγράφως, την ανάγκη θέσπισης του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, δίχως, όμως να έχουμε βρει ανταπόκριση.
Μετά την πρόσφατη ίδρυση Τμημάτων πρώην ΤΕΙ (συμπεριλαμβανομένου και εκείνου της Λογοθεραπείας) σε Πανεπιστήμια, με τον τρόπο που αυτή έγινε, καταργήθηκαν τα ΤΕΙ, χωρίς όμως να αποσαφηνίζεται το πλαίσιο αναγνώρισης και ισοτιμίας των πτυχίων των παλαιών αποφοίτων ΤΕΙ με αυτούς των ΑΕΙ. Προς το παρόν, η δυνατότητα απόκτησης πτυχίου ΑΕΙ δίνεται μόνο στους ήδη φοιτούντες σε Τμήματα ΑΤΕΙ και μόνο εφόσον εκείνοι επιθυμούν να εξεταστούν σε έναν αριθμό επιπλέον μαθημάτων. Παρ’ όλα αυτά, επισημαίνουμε ότι η αλλαγή στις Σχολές των ΤΕΙ είναι μόνο στο όνομα και όχι στην ουσία της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κατάρτισης. Πέραν τούτου, με την αυτόματη εξίσωση ΠΕ – ΤΕ, θα επιτευχθεί η δίκαιη και ισότιμη αντιμετώπιση όλων των πτυχιούχων των ημεδαπών σχολών.
Για τους παραπάνω λόγους, ως Σύλλογος που εκπροσωπεί το σύνολο, σχεδόν, των αποφοίτων των Σχολών ΑΤΕΙ Λογοθεραπείας, επαναλαμβάνουμε ότι κρίνουμε απολύτως απαραίτητη την άμεση λήψη νομοθετικής πρωτοβουλίας εκ μέρους σας για την άνευ ετέρου αναγνώριση των πτυχίων των αποφοίτων όλων των Τμημάτων Λογοθεραπείας των Ελληνικών ΑΤΕΙ ως ισότιμους με αυτούς των αντίστοιχων Σχολών ΑΕΙ.
Θέμα : Η «πρόχειρη» μετονομασία του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος σε Μηχανικούς Περιβάλλοντος
Επικοινωνούμε μαζί σας αναφορικά με την μετονομασία του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, η οποία πραγματοποιήθηκε με σχετική νομοθετική διάταξη σχεδόν ένα μήνα πριν τις βουλευτικές εκλογές.
Το Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων θεσμοθετήθηκε το 1998 (Π.Δ. 96/98) και άρχισε να λειτουργεί στην πόλη του Αγρινίου το ακαδημαϊκό έτος 1998-1999. Το Μάιο του 2019 μετονομάστηκε σε Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος με τον Ν. 4610/07-05-2019, άρθρο 36, παράγραφος 2, εδάφιο β.
Η διαδικασία μετονομασίας είναι μια διαδικασία που ξεκίνησε το 2000 με συνεχείς αγώνες και προσπάθειες των φοιτητών και μετέπειτα αποφοίτων, με ανάλογες προτάσεις στο πρόγραμμα σπουδών και την ΓΣ του τμήματος να μην είναι πάντα αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια. Δυστυχώς με τον Ν. 4610/07-05-2019 η μετονομασία πραγματοποιήθηκε «πρόχειρα» καθώς η όλη διαδικασία όπως περιγράφεται στο σχετικό εδάφιο δε λαμβάνει υπόψη ότι το τμήμα λειτουργεί περισσότερα από 20 χρόνια, με πολλαπλές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών. Συγκεκριμένα, από το 1998, που ξεκίνησε η λειτουργία του τμήματος, το πρόγραμμα σπουδών του διαμορφωνόταν με βάση το διαθέσιμο μόνιμο και προσωρινό (Π.Γ. 407/80 ) προσωπικό του.
Σήμερα, με βάση τον Ν. 4610/07-05-2019, άρθρο 36, παράγραφος 2, εδάφιο β, η διαδικασία λήψης ισοτιμίας πτυχίου καθορίζεται μετά από «… παρακολούθηση και επιτυχή ολοκλήρωση υποχρεωτικών μαθημάτων που καθορίζονται με απόφαση της Συνέλευσης Τμήματος…». Η Γενική Συνέλευση, με δεδομένο ότι στον Νόμο δεν καθορίζεται το πρόγραμμα σπουδών που θα πρέπει να ακολουθηθεί κάθε φορά, λαμβάνει υπόψη της το πιο πρόσφατο. Ωστόσο, η Γενική Συνέλευση απαρτίζεται από τα 12 μέλη ΔΕΠ του τμήματος, εκ των οποίων το 50% διορίστηκε μετά το 2004 και το υπόλοιπο 50% μετά το 2014. Δηλαδή όλα είναι σχετικά νέα μέλη στο τμήμα.
Επομένως, λογικό είναι από την αντιστοίχιση των μαθημάτων που πραγματοποιείται από την υφιστάμενη γενική συνέλευση, ανάλογα με το έτος αποφοίτησης με βάση το πρόσφατο πρόγραμμα σπουδών, να προκύπτει ένας αριθμός κατά Μ.Ο 20 μαθημάτων για την απόκτηση της βεβαίωσης ισοτιμίας από τους απόφοιτους. Δηλαδή, γίνεται έντονα αντιληπτό ότι ο νομοθέτης δεν υπολόγισε ότι οι απόφοιτοι με εμπειρία άνω των 15 ετών θα κληθούν να δώσουν το μισό πρόγραμμα σπουδών για την απόκτηση βεβαίωσης ισοτιμίας.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα σπουδών, για τους φοιτητές που αποφοίτησαν μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2005 περιλάμβανε την επιτυχή εξέταση σε περισσότερα από 50 μαθήματα, ενώ μέχρι και το 2013-2014 σε περισσότερα από 70 μαθήματα, μη συμπεριλαμβανομένης της πτυχιακής εργασίας. Δηλαδή, παραπάνω από επαρκή αριθμό μαθημάτων για ένα τμήμα με δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.
Η μόνη μέριμνα που έχει δοθεί από το τμήμα είναι για τους αποφοίτους του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 και έπειτα, δηλαδή που ήρθε και το πρώτο μέλος ΔΕΠ, ώστε να μπορούν να λάβουν την ισοτιμία μετά από εξέταση 4 ή 5 μαθημάτων.
Επιπλέον γεννώνται ζητήματα και ερωτήματα σχετικά με την ιδιότητα των αποφοίτων κατά την παρακολούθηση μαθημάτων, την διεξαγωγή εξετάσεων, την πρόσβαση σε βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό.
Σε όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να εκτιμηθεί η διαχρονική ταλαιπωρία των αποφοίτων από το τμήμα με τις συνεχές αλλαγές του προγραμμάτων σπουδών, τις αλλαγές από Παν/μιο Ιωαννίνων σε Παν/μιο Δυτικής Ελλάδας και τελικά σε Παν/μιο Πατρών, την κατάργηση της Σχολής διαχείρισης φυσικών πόρων και επιχειρήσεων και όλα τα προβλήματα που έχουν προκύψει από αυτές τις αλλαγές στην επαγγελματική πορεία των αποφοίτων.
Σε αντίστοιχες περιπτώσεις μετονομασίας, όπως του Τμήματος Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων και νυν Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, λήφθηκε σχετική μέριμνα μετά από παρέμβαση του συλλόγου αποφοίτου, ώστε το πτυχίο του να είναι ισότιμο και αντίστοιχο ως προς όλες τις συνέπειες με το χορηγούμενο από το υφιστάμενο.
Τέλος θα πρέπει να εκτιμηθεί ότι πολλοί απόφοιτοι είναι περισσότερο από μία δεκαετία επαγγελματίες Μηχανικοί Περιβάλλοντος, καθώς δεν υπάρχει διαφορά στα καθήκοντα και δικαιώματα του πτυχίου Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων και του διπλώματος Μηχανικών Περιβάλλοντος. Ενώ, άλλοι δουλεύουν σε διεθνείς εταιρείες, διαπρέπουν στο εξωτερικό ή είναι καθηγητές σε Παν/μια. Είναι άστοχο λοιπόν να περάσουν χωρίς καμιά διάκριση και συνεκτίμηση της επαγγελματικής τους πορείας το βάσανο παρακολούθησης μαθημάτων και διεξαγωγής εξετάσεων. Επιπλέον, υπάρχουν απόφοιτοι που είναι μητέρες με μικρά παιδιά ή έχουν σοβαρές οικογενειακές υποχρεώσεις και επαγγελματικές και όσο γοητευτικό είναι η επιστροφή στο Αγρίνιο, είναι πρακτικά ανέφικτο.
Αυτό που ζητάμε ως απόφοιτοι του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων είναι την διόρθωση του Ν. 4610/07-05-2019, που δημοσιεύτηκε σχεδόν ένα μήνα πριν τις εκλογές, με μία διορθωτική πράξη ανάλογη άλλων μετονομασιών, ώστε το πτυχίο, το οποίο χορηγείτο από το Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων να είναι ισότιμο και αντίστοιχο ως προς όλες τις συνέπειες με το χορηγούμενο από το υφιστάμενο κατά τη δημοσίευση του παρόντος Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος.
Εφόσον ανάμεσα στους τομείς ευθύνης και αρμοδιοτήτων του κάθε Αντιπρύτανη και Συγκλήτου πρέπει κατ’ ελάχιστον να αφορούν σε θέματα: ακαδημαϊκά,διοικητικά, φοιτητικής μέριμνας, κ.τ.λ., είναι σημαντικό να δοθούν απαντήσεις και λύσεις ως προς την αυτόματη εξομοίωση των πτυχίων των αποφοίτων ΤΕ με πτυχίο ΠΕ στα τμήματα των νέων Πανεπιστημίων- πρώην ΤΕΙ των ειδικοτήτων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και φυσικοθεραπευτές) καθώς είναι οι ειδικότητες που ούτως ή άλλως οι ΠΕ/ΤΕ έχουν ανάλογη επαγγελματική επάρκεια και δικαιώματα. Ωστόσο η ύπαρξη του διαχωρισμού ΠΕ//ΤΕ εξακολουθεί να αποτελεί «δαμόκλειο σπάθη» σε προκηρύξεις όπου πότε αδικούνται οι μεν και πότε οι δε. Παρακαλώ μεριμνήστε για αυτό το κενό με ανάλογη ξεκάθαρη προσθήκη στο νομοσχέδιο.
Δημόσια, οικογενειακά και ιδιωτικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ με όρους «Είμαστε, πλέον, υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων και ΤΕΙ, αλλά υπό όρους. Δε θα μπορεί ένα μέλος ΔΕΠ, ενός Δημόσιου Πανεπιστημίου και ΤΕΙ να διδάσκει , ούτε να απασχολείται, με «συμβάσεις», σε Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο και ιδιωτικό ΤΕΙ». *Γράφει ο Δρ. Κουτσούκος Αναστάσιος (Υπόμνημα – Ανάλυση – Προτάσεις) Πολλοί και σωστά αγωνίστηκαν κατά της τότε «έδρας» του Καθηγητή, τώρα, κάποιοι αγωνίζονται κατά των μελών μιας ιδιόρρυθμης «υπερκομματικής ομάδας» και του «νέου καθηγητικού κατεστημένου». Κυρίες, Κύριοι, επειδή τα δημόσια πανεπιστήμια και ΤΕΙ, έχουν κατακλυστεί, όπως λέγεται, από γόνους, φίλους, ανιψιούς των ήδη Καθηγητών με κάποιες λαμπρές μόνο εξαιρέσεις, εμείς, που τότε αγωνιστήκαμε έμπρακτα, να μείνουν δημόσια τα πανεπιστήμια και ενοχοποιηθήκαμε από την λεγόμενη «υπερκομματική ομάδα», τώρα, με την λανθασμένη αντίληψη του λεγόμενου «νέου καθηγητικού κατεστημένου», ότι τα πανεπιστήμια είναι για να «βολεύονται», τα μέλη μιας ιδιόρρυθμης «υπερκομματικής ομάδας»,(που καταφέρνει να μεταλλάσσεται αστραπιαία, να είναι πάντοτε με την εκάστοτε εξουσία και μόλις χαθεί η εξουσία των «σημερινών», είναι με τους «αυριανούς», αλλά και τους «χθεσινούς» ταυτόχρονα και έχουν ως πρακτική το «δώσε μου, να σου δώσω»), προσπαθούμε να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα της ανωτέρω πρακτικής.… Στον κύκλο αυτό, ιδιόρρυθμης «υπερκομματικής ομάδας», που έχει ήδη επικρατήσει στα δημόσια πανεπιστήμια, συμμετέχουν , όπως λέγεται και μερικοί γραμματείς, εκδότες, υπεύθυνοι, δήθεν, επιστημονικών εντύπων, εφημερίδων πολυκατοικίας κάτω Μονοδενδρίου, υπεύθυνοι δήθεν διεθνών συνεδρίων στο «κάτω παρτάλι» και διάφοροι άλλοι «παρατρεχάμενοι» και κάθε είδους «σαλτιμπάγκοι», που παίζουν το λεγόμενο «χαλασμένο τηλέφωνο» και χρησιμοποιούν και την φράση «μάθαμε για αυτόν/ήν» . Όλοι αυτοί καταφέρνουν, με «μεθοδεύσεις, όπως λέγεται, να εξοστρακίζουν κάθε σοβαρό επιστήμονα, «αλληλο-στηρίζονται», ενώ είναι δήθεν «αντίπαλοι», για να επικρατήσουν οι μέτριοι «δικοί τους» και χρησιμοποιούν και την φράση, ότι δήθεν, τον/την υποψήφιο/α «δεν τον θέλει το Τμήμα, ενώ η σωστή φράση είναι «δεν έχει τα προσόντα για το Τμήμα, αλλά ποιος νοιάζεται, λέγεται, για τα προσόντα, γιατί τότε θα ψαχτούν τα προσόντα πολλών… και δεν τους συμφέρει. Είμαστε, πλέον, μετά από όλα αυτά υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων, αλλά υπό όρους. Δεν θα μπορεί ένα μέλος ΔΕΠ, ενός Δημόσιου Πανεπιστημίου και ΤΕΙ, να διδάσκει , ούτε να απασχολείται, με «συμβάσεις», σε Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. Επίσης, τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, πρέπει να τηρούν τα εχέγγυα και τις προϋποθέσεις, που ισχύουν διεθνώς, Κάποιοι βολεύονται, με τους αγώνες των άλλων και μετά «μοιράζονται οι θέσεις για λίγους, «επιθυμητούς», που δεν αγωνίστηκαν. Εδώ πληρώνονται όλα, λέει ο λαός. Υπάρχει ελπίδα. Νυν υπέρ πάντων ο αγών. Αθήνα 17-9-2018. *Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος Πρόεδρος της προσωρινής επιτροπής «Ιδιωτικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ με όρους». Κολοκοτρώνη 7 Πεύκη 15121 Αθήνα. Ο Αναστάσιος Κουτσούκος σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και ειδικεύτηκε στις επιστήμες αγωγής στο Πανεπιστήμιο Paris V – Sorbonne. Είναι διδάκτορας επιστημών αγωγής. Διδάσκει στην ΑΣΠΑΙΤΕ, σε μεταπτυχιακό τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και στα Πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης, Πατρών και Πελοποννήσου (Καλαμάτας). Στις έρευνές του ασχολείται με την παιδαγωγική και γνωστική ψυχολογία και εξετάζει τη διδακτική των μαθημάτων με ψυχολογική προσέγγιση και νέες τεχνολογίες. Έχει δημοσιεύσει: «Σύγχρονη παιδαγωγική και ψυχολογία» (συνδιεύθυνση συλλογικού τόμου, συνεργασία Ζαχαρούλα Γ. Σμυρναίου) (Ηρόδοτος, Αθήνα, 2008) και «Γνωστική ψυχολογία και διδακτική. Η συμβολή του Jean Piaget στη σύγχρονη παιδαγωγική και διδακτική σκέψη. Νεότερες τάσεις» (συνεργασία Ζαχαρούλα Γ. Σμυρναίου) (Ηρόδοτος, Αθήνα, 2008). Επίσης είναι αρθογράφος σε καταξιωμένα blogs με το όνομα Δρ. Κουτσούκος, και έχει πολυάριθμες δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια.
Στην παράγραφο 2, μετά τη λέξη «Συγκλήτου», πρέπει να προστεθεί εδάφιο ως εξής: «μετά από πρόταση του Πρύτανη, στην πρώτη συνεδρίαση του οργάνου μετά τον διορισμό της πρυτανικής αρχής,».
Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η δυνατότητα κατάρτισης ολοκληρωμένου τετραετούς σχεδίου δράσης εκ μέρους της πρυτανικής αρχής που εκλέγεται και αποφεύγονται καθυστερήσεις, που θα προέκυπταν από την ανάγκη αναθεώρησης της απόφασης της Συγκλήτου μεσούσης της πρυτανικής θητείας.
Αν. Καθηγητής Ευστάθιος Μακρής
Πρόεδρος Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Παν/μίου
Καλησπέρα σχετικά με το νέο νομοσχέδιο που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα ήθελα να ρωτήσω πως μπορούμε να παίρνουμε Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια όσοι έχουμε ήδη αποφοιτήσει; Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν παγώσει τα προγράμματα, υπάρχει ανοικτό μόνο της ΑΣΠΑΙΤΕ, στα άλλα πανεπιστήμια Καποδιστριακό, Κρήτης κ.α. θα ανοίξει κάποιο; Το ρωτάω γιατί το έχετε ως επιπλέον προσόν για τους εκπαιδευτικούς στις προσλήψεις, για δείτε το λίγο.