Δείτε εδώ το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και ΘρησκευμάτωνΤομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- 5 ΣχόλιαΤομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Φεβρουαρίου 2021, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Μαρτίου 2021, 11:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 5 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Εξαιρετικά χρήσιμη η διαβούλευση και εξίσου σημαντικό το γεγονός της αποτύπωσης των στοιχείων που αφορούν στη λειτουργία των υπηρεσιών του ΣΕΑΒ. Εδώ και 20 περίπου χρόνια ο ΣΕΑΒ προσφέρει οριζόντιες υπηρεσίες στα ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα της χώρας και είναι απαραίτητη η εξασφάλιση της βιωσιμότητας και της περαιτέρω επέκτασης του, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η έρευνα και η διδασκαλία στη χώρα. Επιπλέον, λόγω των συνθηκών που έχει επιβάλλει η πανδημία, η πρόσβαση σε επιστημονικές δημοσιεύσεις είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία. Το γεγονός ότι ο ΣΕΑΒ ανήκει στους δυνητικούς δικαιούχους αποδεικνύει την έμπρακτη στήριξη του ΥΠΑΙΘ στις οριζόντιες δράσεις του ΣΕΑΒ.
Κάποιες αλλαγές/επικαιροποιήσεις αναφορικά με την ορθότητα των στοιχείων που παρατίθενται στο ΤΠΑ του ΥΠΑΙΘ.
Σελ. 24, Δράσεις HEAL-Link: Η έναρξη της παραγράφου που ξεκινά «Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), με έδρα το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης….» να επαναδιατυπωθεί ως «Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), με έδρα το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από το 2016 μέχρι σήμερα και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο από την δημιουργία του μέχρι το 2016, ….»
Σελ. 25, Στην έναρξη της πρότασης «Ο ΣΕΑΒ επικεντρώνει την στρατηγική του στις εξελίξεις που θα έχουν τα σπουδαιότερα αποτελέσματα (added value) στα πενήντα τέσσερα (54) ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα-μέλη του…» να αλλάξει ο αριθμός των μελών που προκύπτει από τις συγχωνεύσεις των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων. Τα Ιδρύματα-μέλη του ΣΕΑΒ είναι σαράντα τρία (43)
Πραγματικά το σύνολο του προσωπικού της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Διαχείρισης Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικό και αξίζει συγχαρητήρια.
Συμφωνώ με το περιεχόμενο του κειμένου της κυρίας Καψαλάκη, το οποίο πέραν των ΝΠΔΔ, αφορά και στις οργανικές μονάδες του Υπουργείου Παιδείας, και θα ήθελα να επισημάνω δύο θέματα που ενδεχομένως να χρήζουν διευκρίνησης:
1. Αν η Τεχνική Βοήθεια θα είναι αξιοποιήσιμη και από τους τελικούς δικαιούχους.
2. Μέχρι ποιο επίπεδο οργανικής μονάδας μπορεί να είναι ο τελικός δικαιούχος.
Τέλος προτείνεται η προσθήκη στη δράση 5.6.10 και των Γενικών Αρχείων του Κράτους.
Kαλημέρα, δώστε πίσω τα κονδύλια που έδωσε η ΕΕ για την επαγγελματική κατάρτιση. Τα πήρε ο Προηγούμενος υπουργός αυθαίρετα και καταχρηστικά και τα έδωσε στα πανεπιστήμια με την λογικη οτι θα κλείσει τα ΙΕΚ. Τα ΙΕΚ δεν κλείσανε.
ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΑΦΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΙΕΚ ΤΩΡΑ. Παρανομείτε αν δεν γίνει
Επισης να προχωρήσει η Υπουργός σε κανονική αναβαθμιση των ΙΕΚ, ακόμα χορηγούν πτυχία λυκείου.
Η κομισιον δεν έχει περάσει ούτε έξω απο ΙΕΚ, προς τι δίνει ενσημα?
Θα ενημερώσουμε σχετικά με την πραγματικότητα των ΙΕΚ και όχι αυτα που λεει η υπουργός.
Για τα ΙΕΚ ισχύει ότιθ ισχυε πριν 30 χρόνια ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ
Ευχαριστώ.
Καλημέρα σας,
Κατά αρχάς θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι γίνεται μια πραγματική προσπάθεια στο ΠΔΕ προς την ορθή κατεύθυνση, ώστε οι πόροι του να διατεθούν σε πραγματικές αναπτυξιακές δράσεις με άξονα τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της εκπαίδευσης (βλ. την ένταξη των πανεπιστημιακών βάσεων, περιοδικών και βιβλίων).Θα θέλαμε όμως να καταθέσουμε τις εξής παρατηρήσεις :
Α. το ΠΔΕ είναι ένα σημαντικό εργαλείο των ΝΠΔΔ και ειδικά των Πανεπιστημίων. Με τη λειτουργία του καινούργιο ΤΠΑ, τα ΝΠΔΔ θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ένα νέο τρόπο (αυστηρότερο ίσως) ένταξης των προτάσεων τους στο ΤΠΑ. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να προβλεφθούν ταχύτητατες διαδικασίες, ώστε η πρόσκληση και η αξιολόγηση των ΤΔΕ των υποβαλλόμενων προτάσεων να είναι άμεση, ώστε η ανάλογη παροχή πιστώσεων και η έγκριση χρηματοδότησης να γίνεται με τους γρήγορους ρυθμούς με την ανάλογη εκπαίδευση και υποβοήθηση των φορέων.
Εδώ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η Δ/νση του Προγραμματισμού και Διαχείρισης Προϋπολογισμού του ΠΔΕ του Υπουργείου Παιδείας έχει αποδείξει έμπρακτα ότι διαχειρίζεται τα αιτήματα των Πανεπιστημίων με ευελιξία και αμεσότητα, βοηθάει τις υπηρεσίες στη στήριξη των προτάσεων τους. Οφείλω να τιμήσω τους ανθρώπους της Δ/νσης οι οποίοι είναι εξαιρετικοί αποδεικνύοντας καθημερινά και σε κάθε επικοινωνία μας τον επαγγελματισμό τους, την επιστημονική τους κατάρτιση και τη διάθεσή τους να βοηθήσουν όσο περισσότερο γίνεται.
Β. σε ότι αφορά όλες τις δράσεις που προβλέπονται, θα θέλαμε να σημειώσουμε τα ακόλουθα: Δεν φαίνεται ξεκάθαρα ο προϋπολογισμός σε υποδομές οι οποίες είναι ακόμα απαραίτητες για την βιωσιμότητα των Πανεπιστημίων.
Γ. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι για τα μεγάλα έργα τα οποία έχουν εγκριθεί ή είναι σε εξέλιξη ( όπως ΣΔΙΤ -3 πανεπιστήμια) χρήζουν επίβλεψη μηχανικών για λογ/μό του φορέα. Οι τεχνικές υπηρεσίες των πανεπιστημίων είναι αποψιλομένες και στενάζουν σε όλες τις προκλήσεις υποδομών και ενεργειακών αναβαθμίσεων που έχουν να αντιμετωπίσουν, μοναδικών ευκαιριών για την τρέχουσα περίοδο. Ως εκ τούτου προτείνεται στον άξονα Τεχνική Βοήθεια να δύναται ο φορέας να υποστηριχτεί με την πρόσληψη μηχανικών (ήτοι ΠΕ ή ΤΕ πολιτικός μηχανικός, ηλεκτρολόγος μηχανικός, μηχανολόγος μηχανικός, αρχιτέκτονας μηχανικός ή μηχανικός υπολογιστών):
1.για την επίβλεψη των υποδομών με δυνατότητα υπογραφής παραλαβής του έργου και την αναλογούσα ευθύνη που διέπει τους μηχανικούς του ΕΔ.
2. Με εντολή του αρμόδιου οργάνου, να δύναται να συντάσσει και να διακηρύσσει έργα συμπληρωματικά τα οποία δεν είχαν αρχικά προβλεφθεί και αφορούν αυστηρά τα έργα με ΤΔΕ.
Η κάθε πρόσληψη θα είναι συνδεδεμένη με κάθε έργο ΤΔΕ, θα έχει συγκεκριμένη διάρκεια και θα προσλαμβάνονται με σχέση παροχής έργου ή σύμβαση εργασίας.
Επίσης, για την υποστήριξη των νέων διαδικασιών, θα θέλαμε να εξετασθεί η χρηματοδότηση για πρόσληψη προσωπικού, συμβουλευτικού χαρακτήρα, ώστε οι φορείς να υποστηριχτούν στη μετάβαση και τη παρακολούθηση των έργων μέσω της τεχνικής βοήθειας . Άλλωστε, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η διοίκηση (στενή και ευρύτερη) περνάει μεταβατικό στάδιο ψηφιοποίησης πολλών λειτουργιών της (ηλεκτρονική τιμολόγηση, μητρώο διαδικασιών κλπ) όπου όποια τροποποίηση σε συνήθη διαδικασία επιφέρει επιπλέον διοικητικό βάρος για έλεγχο και εκτέλεση κατά αυτή μεταβατική περίοδο.
Δ. σε ότι αφορά την ένταξη των έργων φύλαξης των πανεπιστημίων, απαιτούνται λογισμικά και άδειες χρήσης και συντήρησης σε διάφορα προγράμματα, καθότι δεν υπάρχει ο σχετικός προϋπολογισμός.
Ε. ευελπιστώντας ότι θα υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις των προηγούμενων ενταγμένων τεχνικών δελτίων και έργων που ετοιμάζονται για διακήρυξη. Προτείνεται να προβλεφθεί ότι τουλάχιστον θα ενταχθούν χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση τεχνικά δελτία που περιλαμβάνουν έργα τα οποία έχουν διακηρυχθεί, καθότι η συμβασιοποίηση μπορεί να καθυστερήσει από απρόβλεπτες συνθήκες (όπως προσφυγές, προσυμβατικό έλεγχο, αναμονή της ΑΕΕΠ ή αποφάσεων της ΕΑΑΔΙΣΥ).
Παρακαλείσθε όπως λάβετε υπόψη σας τα ανωτέρω και σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
Με εκτίμηση
Ε. Καψαλάκη
Προϊσταμένη Γενικής Διευθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών
Πανεπιστημίου Κρήτης
Καλημέρα. Η παιδεία ανέκαθεν υπήρξε πεδίο ανταγωνισμού πρακτικών , ιδεολογιών , τρόπου που θα ληφθεί αυτήν , (από ακαδημία ή πανεπιστήμιο) , στο διάβα των αιώνων ήρθε σαν ώριμη ανάγκη η υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης, επειδή η πλειοψηφία του πληθυσμού έπρεπε να κατανοεί τη μέση στάθμη της τεχνικής , της επιστήμης και να έχει βασικές γνώσεις στο χειρισμό εργαλείων, μηχανημάτων. Κάπου θα ήθελα να τονίσω αρχίζει και γίνεται αυτοσκοπός, με αποτέλεσμα να ξεκόβει από τον αρχικό της στόχο και σκοπό με αποτέλεσμα να μας ξεπερνά η καθημερινότητα. Παλιά πίστευαν πως μόνο μια επιστήμη αποκομμένη από τις άλλες μπορεί να λύσει τα προβλήματα.Στον 18ο αιώνα η χημεία,μετά η μηχανική, και σήμερα το ίδιο συμβαίνει με την πληροφορική και την πληροφορία, όπου τα πάντα εξαρτώνται απ’ αυτήν και τα προβλήματα θα λυθούν από την ταχύτητα επεξεργασίας των στατιστικών στοιχείων. Καμμιά επιστήμη από μόνη της δεν είναι πανάκεια, και να προσθέσω το ότι ο υπολογιστής φτιάχνεται με τη συμμετοχή όλων των επιστημών. Δεν έχει μαγικά χαρακτηριστικά, τον διέπουν νόμοι , της φυσικής , της χημείας.
Χρειάζεται να μπουν υπό τη μορφή στόχου (εθνικού, τοπικού) τα αντικείμενα εκπαίδευσης και να οδηγούν σε κάτι χειροπιαστό, πραγματικό αποτέλεσμα.
Δεν είναι σωστός ο όρος <> θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο όρος της παραγωγικότητας, επειδή αγορά εργασίας υπήρχε και το 1960 , υπάρχει και το 2021. Είναι υποχρέωση συνάμα να τελοιοποιείται και η παραγωγική διαδικασία, απ’ όπου θα ξεπηδήσουν νέες δυνατότητες στη βάση παλιών.
Να σκεφτείτε το 2030 να καταργήσετε την βάση των ΑΕΙ και όποιος θέλει πάει όποιος δεν θέλει δεν πάει, καθώς επίσης και αποκέντρωση των ΑΕΙ με στόχο μετά το 2030 να υπάρχουν ΑΕΙ σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας.