Αρχική Δημιουργία ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
- 72 ΣχόλιαΕθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση
- 146 Σχόλια1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
- 40 Σχόλια2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
- 18 Σχόλια3. Είναι ρεαλιστικός ο χρονικός ορίζοντας συγκρότησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (μέσα στο 2011);
- 23 Σχόλια4. Συμφωνείτε με τους στόχους που έχουν τεθεί για το ΕΠΠ; Αν όχι, ποιες είναι οι αντιρρήσεις ή ενστάσεις σας;
- 10 Σχόλια5. Ποιες προσδοκίες συνδέουν το φορέα σας ή την οργάνωση σας με την καθιέρωση του ΕΠΠ;
- 12 Σχόλια6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
- 4 Σχόλια7. Το ΕΠΠ θα πρέπει να λειτουργήσει πρωταρχικά ως πλαίσιο πληροφόρησης και προσανατολισμού ή να συμπεριλαμβάνει και δεσμευτικά-κανονιστικά στοιχεία; Εάν ναι, ποια;
- 13 Σχόλια8. Η κατηγοριοποίηση των αποκτούμενων προσόντων σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες ωφελεί κατά βάση τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων; Εάν όχι, ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν;
- 15 Σχόλια9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
- 14 Σχόλια10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
- 23 Σχόλια11. Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;
- 2 Σχόλια12. Ποια διαδικασία έχει ακολουθήσει ο φορέας σας ή η οργάνωση σας ως προς τον επιδιωκόμενο προσανατολισμό στα μαθησιακά αποτελέσματα; Εάν οι κανονισμοί εκπαίδευσης & κατάρτισης και τα αναλυτικά προγράμματα σας περιλαμβάνουν μαθησιακά αποτελέσματα, παρακαλούμε να τα παρουσιάσετε σύντομα.
- 4 Σχόλια13. Αποτελεί η προτεινόμενη μήτρα για την εκτίμηση των προσόντων με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα ένα κατάλληλο ή χρήσιμο εργαλείο;
- 2 Σχόλια14. Θεωρείτε ότι ο προσανατολισμός στα μαθησιακά αποτελέσματα έχει νόημα, είναι μεσοπρόθεσμα εφικτός και οδηγεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων στόχων; Εάν όχι, αιτιολογείστε την άποψη σας;
- 14 Σχόλια15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
- 31 Σχόλια16. Υπάρχουν σημαντικά επιχειρήματα εναντίον ενός ΕΠΠ με οκτώ επίπεδα; Εάν ναι, ποια είναι αυτά; Ποιες εναλλακτικές λύσεις προτείνετε;
- 6 Σχόλια17. Συμφωνείτε να χρησιμοποιηθούν οι προτεινόμενοι περιγραφικοί δείκτες του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) ως αφετηρία;
- 4 Σχόλια18. Υπάρχουν λόγοι που κάνουν αναγκαία τη σύνταξη ενός εξειδικευμένου Ελληνικού πίνακα περιγραφικών δεικτών;
- 1 Σχόλιο19. Ποιες μέθοδοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να αναπτυχθούν (νέοι) περιγραφικοί δείκτες για το ΕΠΠ; Π.χ. σύνταξη περιγραφικών δεικτών με «εκ των άνω» (top-down) διαδικασίες (από ένα κεντρικό Συμβούλιο π.χ.), σύνταξη περιγραφικών δεικτών με διαδικασίες «εκ των κάτω» (bottom-up) (από τις ίδιες τις κλαδικές οργανώσεις) Παρακαλείστε να τις παρουσιάσετε, εφόσον τις θεωρείτε αναγκαίες και εφικτές.
- 6 Σχόλια20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
- 5 Σχόλια21. Συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία, δηλ. να επιχειρηθούν οι πρώτες αντιστοιχίσεις προσόντων στις αρχές του 2011; Εάν όχι, τι έχετε να αντιπροτείνετε, με σχετική αιτιολόγηση;
- 2 Σχόλια22. Αποτελεί για το φορέα ή την οργάνωση σας η προσπάθεια για αναγνώριση προσόντων και ιδιαίτερα εκείνων από την αλλοδαπή ένα σημαντικό ζήτημα; Αν ναι, σχετίζεται αυτή με το ΕΠΠ και πώς;
- 8 Σχόλια23. Συμμερίζεστε την άποψη ότι η αντιστοίχιση προσόντων πρέπει να ξεκινήσει πιλοτικά σε κάποιους κλάδους (π.χ. τουριστικά επαγγέλματα) προτού γενικευτεί ως μέθοδος για τη συγκρότηση του ΕΠΠ; Εάν όχι, ποιους εναλλακτικούς τρόπους προτείνει ο φορέας ή η οργάνωσή σας;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Μαρτίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο ΠροσόντωνΗ ομιλία της Υπουργού στην Ημερίδα 25.2.2010Η Ευρωπαϊκή Σύσταση για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF)Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) - Ερωτήσεις ΑπαντήσειςΤο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) με απλά λόγιαH Διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ)Κείμενο ΑποτελεσμάτωνΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 495 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο το πνεύμα του ΕΠΠ και οι συμμετέχοντες να συνειδητοποιήσουν και να συμφωνήσουν ότι έχουν ένα κοινό στόχο: Να αξιολογήσουν με τον καλύτερο τρόπο τα προσόντα που μπορεί να αποκομίζει κάποιο άτομο σε διάφορες φάσεις της ζωής του, και όχι πως να ευνοήσουν ο καθένας την σχολή ή το επιμελητήριο που πιθανό να εκπροσωπεί. (άλλωστε οι συμμετέχοντες δεν θα πρέπει να είναι συνδικαλιστές, αλλά διακεκριμένα για την ηθική,τις γνώσεις και την ικανότητα/αποτελεσματικότητα άτομα). Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δουλέψουν ουσιαστικά και να υποστηρίξουν με λογικά επιχειρήματα τις αντιστοιχίσεις που προτείνουν, ενώ θα πρέπει να επιχειρηματολογήσουν γιατί είναι αρνητικοί σε αντιστοιχίσεις άλλων συμμετεχόντων. Επίσης αυτοί που αναλαμβάνουν την οργάνωση και τον συντονισμό της αντιστοίχισης θα πρέπει να αναπτύξουν αξιόπιστο, αμερόληπτο και διαφανή μηχανισμό με τα κατάλληλα άτομα (που μπορούν να αντισταθούν σε προσωπικά και άλλα συμφέροντα)που θα εξασφαλίζουν την αντικειμενική ενημέρωση όλων των συμμετεχόντων για τις θέσεις, προτάσεις για την αντιστοίχιση και θα δίνουν σε όλους την δυνατότητα να επιχειρηματολογήσουν θετικά ή αρνητικά και θα λαμβάνουν αποφάσεις, με στόχο το καλύτερο αποτέλεσμα για τον πολίτη. Όλα αυτά που αναφέρω μπορεί να είναι αυτονόητα, όμως δεν ισχύουν συνήθως. Δυστυχώς στην Ελλάδα οι στάσεις των ανθρώπων είναι προκαθορισμένες και αμετάβλητες σύμφωνα με τα συμφέροντά τους, ανεξάρτητα από την επιχειρηματολογία των άλλων πλευρών και για αυτό χρειάζεται πολύ δουλειά για να αλλάξουν τέτοιες συμπεριφορές.
Κατά την διαδικασία της αντιστοίχησης πρέπει όλοι ανεξαιρέτως οι εμπλεκόμενοι φορείς να βρίσκονται παρόν και να εποπτεύουν, να πει ο καθένας τις θέσεις του, αναγκαίο είναι να υπάρξει σωστός και δίκαιος διάλογος. Επίσης όταν έρθει η ώρα και η στιγμή που θα ανακοινωθούν οι αντιστοιχίες, όπου και να γίνει, η Παρουσία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης είναι αναγκαία και θα πρέπει να είναι σε απευθείας μετάδοση.
Εφόσον υπάρχει εδώ και μία εικοσαετία η άρνηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος να εγγράψει Έλληνες απόφοιτους στο μητρώο τους, για συντεχνιακούς αβάσιμους λόγους δεν υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη.
Εάν γίνει ένα ενιαίο επιμελητήριο π.χ. για τους μηχανικούς καλό θα ήτανε οι απόφοιτοι ΑΤΕΙ να εξεταζόταν μόνο από εκπροσώπους της ΕΕΤΕΜ και όχι από το μικτό σύστημα δηλ. (εκπροσώπους ΤΕΕ και ΕΕΤΕΜ) διότι δεν θα είναι δίκαιο προς τους πτυχιούχους λόγω της προϊστορίας με την συντεχνία.
Δεν μπορεί να διασφαλιστεί η η αμοιβαία εμπιστοσύνη των συμμετεχόντων όταν:
1. οι μισοί θα εκπροσωπούνται απο πανίσχυρα επημελητήρια και οι υπόλοιποι απο αδύναμες ενώσεις πτυχιούχων με καμία ενημέρωση απο το Υπουργείο σας (περίπτωση ΠΕΠΤΕΓ)
2. οι μισοί πτυχιούχοι των ΤΕΙ της Ελλάδας δεν έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα
3. οι πτυχιούχοι ΤΕΙ που έχουν κατοχειρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα δεν έχουν πρόσβαση σε αυτά λόγω Υπουργικών Αποφάσεων που τα ακυρώνουν
4. η Υπουργός κάνει πως δεν βλέπει δεν ακούει και δεν απαντά στην επίθεση που δέχεται ο Τεχνολογικός Τομέας της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Αναγνωρίστε κυρία Υπουργέ τις επιστημονικές ενώσεις πτυχιούχων ΤΕΙ ως ΝΠΔΔ όπως έγινε με τους φυσιοθεραπευτές και μετά ρωτήστε αν υπάρχει εμπιστοσύνη στη διαδικασία της διαβούλευσης.
1. Υπάρχει η ίδια ενημέρωση σε όλους για τη διαδικασία της αντιστοίχισης.
2. Η διαδικασία είναι σαφής και ίδια (κοινή) για όλους. Με άλλα λόγια δεν υπάρχουν εξαιρέσεις από τη διαδικασία αυτή.
3. Όλοι εξετάζονται με τα ίδια κριτήρια στο ίδιο επίπεδο για όλα τα επίπεδα (από το χαμηλότερο έως το υψηλότερο).
4. Τα αποτελέσματα της αντιστοίχισης είναι αιτιολογημένα (στο μέτρο του εφικτού)
Θα πρέπει να συμμετέχουν ισόποσα και ισότιμα τα μέλη που θα είναι επιφορτισμένα με τις πιστοποίησεις. Επίσης οι φορείς της κάθε κατηγορίας πτυχιούχων θα πρέπει να έχουνε ισότιμα δικαιώματα έκφρασης απόψεων και να μην υπάρχουνε προβλήματα και αποκλεισμοί από διάφορες συντεχνίες.