Στο άρθρο 6 του ν. 4186/2013 (Α΄193), περί του σκοπού του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.), επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις, προστίθενται περ. ιβ), ιγ), ιδ), ιε), ιστ) και ιζ) και το άρθρο 6 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 6
Σκοπός
Οι σκοποί του Επαγγελματικού Λυκείου είναι ιδίως οι εξής:
α) η παροχή γενικής παιδείας υψηλού επιπέδου, που θα συμβάλλει στην ισόρροπη γνωστική, συναισθηματική, πνευματική και σωματική ανάπτυξη όλων των μαθητών,
β) η προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων των μαθητών,
γ) η καλλιέργεια της εθνικής, θρησκευτικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς αλλά και η προετοιμασία των νέων για την κοινωνία των ευρωπαίων πολιτών,
δ) ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της διαφορετικότητας και της πολιτισμικής ετερότητας στο πλαίσιο μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας,
ε) η ενδυνάμωση των αξιών της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης και η διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη,
στ) η διασφάλιση της ισορροπίας στη σχολική ζωή ούτως ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να συνδυάζουν τη γνώση, τον ελεύθερο χρόνο, τη δημιουργία και τη συμμετοχή,
ζ) η καλλιέργεια των βασικών κοινωνικών δεξιοτήτων που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την κοινωνική ένταξη,
η) η παροχή ολοκληρωμένων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας,
θ) η ενδυνάμωση της δυνατότητας παρακολούθησης των εργασιακών εξελίξεων, καθώς και της δυνατότητας πρόσληψης και αφομοίωσης των νέων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης,
ι) η δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης μέσω σπουδών σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα,
ια) η ανάπτυξη δράσεων που διασφαλίζουν την ποιότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης,
ιβ) η ανάπτυξη ενός από τους κύριους πυλώνες στήριξης και εφαρμογής του κοινού στρατηγικού σχεδιασμού της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης, με την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό τους,
ιγ) η ενίσχυση του βαθμού αυτονομίας των μονάδων επαγγελματικής εκπαίδευσης, με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας,
ιδ) η προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες σχολές και τμήματα των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της ημεδαπής, στη διδακτική των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, καθώς και στην οργάνωση, διοίκηση, αξιολόγηση και διαχείριση σχέσεων στο επίπεδο της σχολικής μονάδας,
ιε) η ανάπτυξη ερευνητικών και εκπαιδευτικών, ευρωπαϊκών και διεθνών συνεργασιών,
ιστ) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των επαγγελματικών ειδικοτήτων στα αντικείμενα της διδασκαλίας τους, με τη συνδρομή των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων της περιοχής, και
ιζ) η εναρμόνιση των επαγγελματικών τομέων και ειδικοτήτων με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, με σκοπό την πρακτική άσκηση και την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων.».
Μια σαφή ενημέρωση με εμπλοκή των μαθητών σε επαγγελματικό προσανατολισμό για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Τομέων και Ειδικοτήτων που έχουν εξελιχτεί και υπάρχει ζήτηση υψηλά καταρτιζόμενου προσωπικού. Π.χ. στην ειδικότητα των Ηλεκτρολόγων προκύπτουν νέες ανάγκες στην αγορά εργασίας από την Ηλεκτροκίνηση, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, την εφαρμογή του νέου Προτύπου του ΕΛΟΤ 60364 που τίθεται σε υποχρεωτική εφαρμογή για την κατασκευή των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων.
Προκύπτει η ανάγκη νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, συγγραφή νέων βιβλίων και η εισαγωγή νέων Ηλεκτρολογικών Ειδικοτήτων και μαθημάτων που δείχνει από μόνο του την Αυτονόμηση των Ηλεκτρολόγων ως Τομέα στο ΕΠΑΛ, αφού αυτό προκύπτει από τις ανάγκες της κοινωνίας και κατά συνέπεια της αγοράς.
Όλα αυτά μπορούν να πραγματοποιούνται σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να μην αποθαρρύνονται οι πτυχιούχοι από τις δυσκολίες στην προσπάθειά τους να ξεκινήσουν την ενασχόληση με το επάγγελμα.
Εκεί είναι απαραίτητη και η συμβολή των Υπεύθυνου Τομέα και Εργαστηρίων του Εργαστηριακού Κέντρου για την άριστη οργάνωση και λειτουργία των εργαστηρίων ώστε να επιτευχθούν στο έπακρο η απόκτηση δεξιοτήτων από τους μαθητευόμενους/καταρτιζόμενους, ως απαραίτητο εφόδιο για την ένταξή τους στην αρχή και να ανταποκριθούν επάξια στη συνέχεια , στην επαγγελματική τους δραστηριότητα που όλο και περισσότερο απαιτητική γίνεται με την εξέλιξη της τεχνολογίας..
Να προστεθεί
ιη)Την παροχή γνώσεων για συνέχιση των σπουδών των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ.
Ο όρος «διαφορετικότητα» που αναφέρεται στο άρθρο 18 του Σχεδίου Νόμου θα πρέπει να αντικατασταθεί από τον όρο «ποικιλομορφία», ο οποίος χρησιμοποιείται στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες
Προτάσεις επί του νέου νομοσχεδίου για την ΕΕΚ
Κεφάλαιο Ε΄: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν.4186/2013
Άρθρο 25
Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013
Στον ν. 4186/2013 (Α΄193), μετά το άρθρο 6Ε, προστίθεται άρθρο 6Ζ ως εξής:
«Άρθρο 6Ζ
Εργαστηριακά Κέντρα
1. Κάθε (Ε.Κ.) διακρίνεται σε τομείς εργαστηρίων, αντίστοιχους με τους τομείς σπουδών των ΕΠΑ.Λ.. Κάθε τομέας εργαστηρίων περιλαμβάνει τα εργαστήρια του οικείου τομέα σπουδών. Όταν όσοι ασκούνται στα εργαστήρια προέρχονται από λιγότερες εκπαιδευτικές μονάδες, οι εργαστηριακές ανάγκες καλύπτονται σε σχολικό εργαστήριο του ΕΠΑ.Λ.
Να αντικατασταθεί από:
Δεν επιτρέπεται η δημιουργία Σχολικού Εργαστηρίου σε ένα ΕΠΑ.Λ. Όλα τα εργαστήρια εντάσσονται σε Ε.Κ. που λειτουργεί στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ακόμη και εκείνα που δεν βρίσκονται στον κύριο χώρο λειτουργίας του Ε.Κ.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν αυτό είναι αντικειμενικά αδύνατο, δύναται να δημιουργηθεί Σχολικό Εργαστήριο με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2. Όργανα διοίκησης κάθε Ε.Κ. είναι ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής. Διευθυντής και Υποδιευθυντής του Ε.Κ. ορίζονται εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τα άρθρα 30 έως 49 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136). Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει ή απουσιάζει ή κωλύεται, ο Διευθυντής του Ε.Κ. αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή. Υπεύθυνος του σχολικού εργαστηρίου είναι ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ., στο οποίο υπάγεται διοικητικά το σχολικό εργαστήριο.
Να αντικατασταθεί από:
Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει ή απουσιάζει ή κωλύεται ο Διευθυντής του Ε.Κ., αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή και αν έχουν τοποθετηθεί και άλλος ή άλλοι Υποδιευθυντές, αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή Α’. Υπεύθυνος του σχολικού εργαστηρίου είναι ο Διευθυντής του Ε.Κ., στο οποίο υπάγεται διοικητικά το σχολικό εργαστήριο.
4. α) Σε κάθε εργαστήριο ορίζονται από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του/των Διευθυντή/των του/των ΕΠΑ.Λ., ως υπεύθυνοι εργαστηρίων, εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις εκπαιδευτικές μονάδες που εξυπηρετούνται από το Ε.Κ. ή το σχολικό εργαστήριο, κατά περίπτωση, αντίστοιχων ειδικοτήτων με τα εργαστήρια, με σκοπό να καλύπτονται ο πρωινός, ο απογευματινός και ο εσπερινός κύκλος ημερήσιας λειτουργίας των εργαστηρίων.
Να συμπληρωθεί με:
Και συναίνεση του Διευθυντή Ε.Κ.
5. Οι εκπαιδευτικοί ΔΕ κατηγορίας (1) διατίθενται από τα ΕΠΑ.Λ. στα Ε.Κ. με ολική διάθεση, με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. (2)
Να συμπληρωθεί από:
(1) και ΤΕ κατηγορίας και οι Υπεύθυνοι εργαστηρίων
(2)και την σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Ε.Κ
Συμμετέχουν σε επιτροπές παραλαβής, απογραφής, καταστροφής και διαγραφής εξοπλισμού.
8. β) Στους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των ΕΠΑ.Λ. (ΔΙΟΡΘΩΣΗ Ε.Κ.) καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στις υποπερ. θθ) και ιι) αντίστοιχα της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α΄176).».
Να προστεθεί γ) Το ωράριο των Δ/ντών Ε.Κ. να καθορίζεται σύμφωνα με όλα τα τμήματα της Α΄ τάξης, τα τμήματα Τομέων της Β’ τάξης και τα τμήματα Ειδικοτήτων της Γ’ τάξης των ΕΠΑΛ που εξυπηρετούν, τα οποία πληρούν την προϋπόθεση που ορίζεται από την παρ. 13α του άρθρου 14 του Ν.1566/1985, δηλαδή όσα έχουν τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές.
-Οι Υπεύθυνοι Τομέων θα πρέπει να υπάρχουν και στα Εργαστηριακά Κέντρα για να συντονίζουν την ασφαλή λειτουργία των εργαστηρίων προκειμένου οι μαθητές/εκπαιδευόμενοι/καταρτιζόμενοι να αποκτούν εμπειρίες και να αναπτύσσουν δεξιότητες σε καλά οργανωμένους και ασφαλείς εργαστηριακούς χώρους. Γεγονός που θα τους βοηθήσει να συνεργάζονται και να εφαρμόζουν κανόνες ασφαλείας στα εργαστήρια αρχικά. Στη συνέχεια, στους χώρους εργασίας ως εκπαιδευόμενοι και τελικά ως αδειούχοι τεχνίτες έτοιμοι να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στην κοινωνία με ασφάλεια. Τις διαπιστώσεις αυτές τις λαμβάνουμε τόσο από τους ίδιους τους μαθητές/εκπαιδευόμενους/καταρτιζόμενους, όσο και από γονείς/κηδεμόνες και επαγγελματίες.
-Η επιλογή των Τομεαρχών ΕΠΑΛ θα πρέπει να γίνεται βάση προσόντων (αναρτημένων σε κάποια βάση), εισήγησης του Διευθυντή του ΕΠΑΛ και επιτροπής επιλογής όπως π.χ. των Διευθυντών.
Θα πρέπει να αυξηθεί το ποσοστό εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ.Η τελευταία φορά που έγινε αυτό ήταν το 2019 όταν το ποσοστό υποψηφίων από τα ΕΠΑΛ ήταν μικρό. Πρέπει να αρθεί η αδικία για τα παιδιά από τα ΕΠΑΛ.Φέτος τα ποσοστό από τα ΕΠΑΛ που έκαναν μηχανογραφικό ήταν πάνω από 18% και διεκδικούσαν μόνο το 5% των θέσεων. Επίσης οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ έχουν αποκλειστεί από τις σχολές αξιωματικών των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας.Πρέπει οπωσδήποτε να αρθούν οι αδικίες αυτές.
Πρέπει να διασφαλιστεί η δωρεάν μετακίνηση και διαμονή των μαθητών από απομακρυσμένες περιοχές που επιλέγουν να φοιτήσουν σε Π.ΕΠΑΛ.
Καλοί και επίκαιροι οι σκοποί του ΕΠΑΛ. Πως θα επιτευχθούν; Μέσα από νέα αναλυτικά προγράμματα και νέα βιβλία;
Καλοί και επίκαιροι οι σκοποί του ΕΠΑΛ. Πως θα επιτευχθούν; Μέσα από νέα αναλυτικά προγράμματα και νέα βιβλία;
Προτάσεις επί του νέου νομοσχεδίου για την ΕΕΚ
Κεφάλαιο Ε΄: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν.4186/2013
Άρθρο 25
Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013
Στον ν. 4186/2013 (Α΄193), μετά το άρθρο 6Ε, προστίθεται άρθρο 6Ζ ως εξής:
«Άρθρο 6Ζ
Εργαστηριακά Κέντρα
1. Κάθε (Ε.Κ.) διακρίνεται σε τομείς εργαστηρίων, αντίστοιχους με τους τομείς σπουδών των ΕΠΑ.Λ.. Κάθε τομέας εργαστηρίων περιλαμβάνει τα εργαστήρια του οικείου τομέα σπουδών. Όταν όσοι ασκούνται στα εργαστήρια προέρχονται από λιγότερες εκπαιδευτικές μονάδες, οι εργαστηριακές ανάγκες καλύπτονται σε σχολικό εργαστήριο του ΕΠΑ.Λ.
Να αντικατασταθεί από:
Δεν επιτρέπεται η δημιουργία Σχολικού Εργαστηρίου σε ένα ΕΠΑ.Λ. Όλα τα εργαστήρια εντάσσονται σε Ε.Κ. που λειτουργεί στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ακόμη και εκείνα που δεν βρίσκονται στον κύριο χώρο λειτουργίας του Ε.Κ.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν αυτό είναι αντικειμενικά αδύνατο, δύναται να δημιουργηθεί Σχολικό Εργαστήριο με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2. Όργανα διοίκησης κάθε Ε.Κ. είναι ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής. Διευθυντής και Υποδιευθυντής του Ε.Κ. ορίζονται εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τα άρθρα 30 έως 49 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136). Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει ή απουσιάζει ή κωλύεται, ο Διευθυντής του Ε.Κ. αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή. Υπεύθυνος του σχολικού εργαστηρίου είναι ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ., στο οποίο υπάγεται διοικητικά το σχολικό εργαστήριο.
Να αντικατασταθεί από:
Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει ή απουσιάζει ή κωλύεται ο Διευθυντής του Ε.Κ., αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή και αν έχουν τοποθετηθεί και άλλος ή άλλοι Υποδιευθυντές, αναπληρώνεται από τον Υποδιευθυντή Α’. Υπεύθυνος του σχολικού εργαστηρίου είναι ο Διευθυντής του Ε.Κ., στο οποίο υπάγεται διοικητικά το σχολικό εργαστήριο.
4. α) Σε κάθε εργαστήριο ορίζονται από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του/των Διευθυντή/των του/των ΕΠΑ.Λ., ως υπεύθυνοι εργαστηρίων, εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις εκπαιδευτικές μονάδες που εξυπηρετούνται από το Ε.Κ. ή το σχολικό εργαστήριο, κατά περίπτωση, αντίστοιχων ειδικοτήτων με τα εργαστήρια, με σκοπό να καλύπτονται ο πρωινός, ο απογευματινός και ο εσπερινός κύκλος ημερήσιας λειτουργίας των εργαστηρίων.
Να συμπληρωθεί με:
Και συναίνεση του Διευθυντή Ε.Κ.
5. Οι εκπαιδευτικοί ΔΕ κατηγορίας (1) διατίθενται από τα ΕΠΑ.Λ. στα Ε.Κ. με ολική διάθεση, με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. (2)
Να συμπληρωθεί από:
(1) και ΤΕ κατηγορίας και οι Υπεύθυνοι εργαστηρίων
(2)και την σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή Ε.Κ
Συμμετέχουν σε επιτροπές παραλαβής, απογραφής, καταστροφής και διαγραφής εξοπλισμού.
8. β) Στους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των ΕΠΑ.Λ. (ΔΙΟΡΘΩΣΗ Ε.Κ.) καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στις υποπερ. θθ) και ιι) αντίστοιχα της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α΄176).».
Να προστεθεί γ) Το ωράριο των Δ/ντών Ε.Κ. να καθορίζεται σύμφωνα με όλα τα τμήματα της Α΄ τάξης, τα τμήματα Τομέων της Β’ τάξης και τα τμήματα Ειδικοτήτων της Γ’ τάξης των ΕΠΑΛ που εξυπηρετούν, τα οποία πληρούν την προϋπόθεση που ορίζεται από την παρ. 13α του άρθρου 14 του Ν.1566/1985, δηλαδή όσα έχουν τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές.
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
Οι παραπάνω θέσεις είναι αποτέλεσμα συλλογικής εργασίας ομάδας Διευθυντών/-τριών ΕΚ, και συγκεκριμένα των
1. Δρ. Κοτσιφάκος Δημήτριος
Διευθυντής 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Αγίου Δημητρίου
2. Αριστείδης Παλιούρας
Διευθυντής 3ου Εργαστηριακού Κέντρου Ανατολικής Αττικής
3. Μαρία Κατάρα
Διευθύντρια 4ου Ε.Κ. Β΄ Αθήνας ( Ν. Ιωνίας )
4. Αικατερίνη Παρασκευοπούλου
Διευθύντρια 2ου Ε.Κ. Δ΄Αθήνας (Αργυρούπολης)
5. Κωνσταντίνος Τριανταφύλλου
Διευθυντής 4ου Ε.Κ. Γ’ Αθήνας (Περιστερίου)
6. Χατζόπουλος Δημήτριος
Διευθυντής 1ου Ε.Κ. Σίνδου (Δυτ. Θεσ/νίκης)
7. Κουτσουκος Βλασιος
Διευθυντης 5ου ΕΚ Αθηνας – Ν.Φιλαδελφειας
8. Αικατερίνη Οικονομίδου
Διευθύντρια 1ου ΕΚ Γιαννιτσών (Πέλλας)
9. Σπάλα Γεωργία
Διευθύντρια 1ου ΕΚ Καλαμάτα
10. Γκότσικας-Ζωγράφου Πασχάλης
Διευθυντής 1ου ΕΚ Κιλκίς
11. Μπασδεκίδης Χρήστος
Διευθυντής ΕΚ Θεσσαλονίκης,
12. Τσιβίκης Κωνσταντίνος
Διευθυντής ΕΚ Καλαμαριάς
13. Χατζηαγαπίου Ανδρέας
Διευθυντής 1ου ΕΚ Κομοτηνής
14. Δρ. Καλλιόπη Κανάκη
Διευθύντρια 2ου ΕΚ Ηρακλείου
15. Καχριμάνης Αναστάσιος
Διευθυντής 1ου ΕΚ Άργους
16. Μπουντιούκος Βασίλειος
Δ/ντής 1ου ΕΚ Κοζάνης
17. Σακκάς Ηλίας
Διευθυντής 8 Ε.Κ. Ταύρου
18. Νικολαΐδης Νικόλαος
Διευθυντης 1ου Ε.Κ Ιωαννίνων
19. Μυλωνά Μαριάνθη
Διευθύντρια 5ου ΕΚ Ανατολικής Αττικής (Αχαρνές)
20. Θεοδωροπουλος Σωτήρης
Διευθυντής 1ο ΕΚ Γ´ Δ/ΝΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Αττικής
21. Μερλιαούντας Στέφανος
Διευθυντής 8ου ΕΚ Επανομής Θεσσαλονίκης,
22. Καρβούνης Παναγιώτης
Διευθυντής 1ου Ε.Κ Κέρκυρας
23. Παλαιολόγος Δούρος
Διευθυντής 1ου ΕΚ Κιάτου
24. Κολίτσας Δημήτριος
Δ/ντής 2ου ΕΚ Κοζάνης (Πτολεμαΐδα)
25. Τσουκιά Ελπίδα, Διευθύντρια 2ου ΕΚ Αιγάλεω
26. Τριανταφύλλου Κωνσταντίνος, Διευθυντής 4ου ΕΚ Περιστερίου
Τα ΕΠΑΛ προσφέρουν Επαγγελματική Εκπαίδευση και όχι εξειδίκευση. Το ιζ αφορά περισσότερο σε μονάδες κατάρτησης. Μέσες ή Ανώτερες Σχολές για να χρησιμοποιήσουμε την επανακάμπτουσα ορολογία της Μεταρρύθμισης Ράλλη.
ΑΡΘΡΟ 18 – Σκοπός των Επαγγελματικών Λυκείων
Ερώτημα που προκαλείται εύλογα από τις προσθήκες στο άρθρο 6 του Ν.4186/2013 (Α΄193), περί του σκοπού του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.):
-Πως θα επιτευχθεί η ενίσχυση του βαθμού αυτονομίας των μονάδων επαγγελματικής εκπαίδευσης, με την ενεργό ρόλο των εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας;
Παραγρ.4. Στο σύνολο των ΕΠΑΛ εφαρμόζονται τα Προγράμματα Σπουδών , το Εκπαιδευτικό Υλικό οι διδακτικές πρακτικέ κλπ.
Ερώτημα. Με ποιο εκπαιδευτικό υλικό; Με το υπάρχον που γράφτηκε για τις ειδικότητες του 2000 και πάνω τους στηρίχθηκαν και τα νεώτερα Π.Σ. του 2007 του 2017 και τα τωρινά του 2023;.Ή θα περιμένουμε το – πολλαπλό βιβλίο που θα προκηρυχθεί ίσως το καλοκαίρι και θα έχουμε τα νέα βιβλία ίσως σε 3-4 χρόνια.
Διδακτικό λογισμικό προβλέπεται;
Και μετά από πόσα χρόνια θα ανανεωθούν τα νέα βιβλία – ιδίως τα τεχνολογικά – αυτά που θα έρθουν τότε;
Απαντήσεις για δυνατούς λύτες !!!
Ζητούμενο πολλών γενεών καθηγητών οι ειδικά διαμορφωμένες θεματικές αίθουσες διδασκαλίας. Με φορτωμένο στους ψηφιακούς πίνακες διδακτικό λογισμικό – αν υπάρξει – και άλλο προς επίδειξη σταθερό εποπτικό διδακτικό υλικό.
[γ] Πολύ σωστός ο περιορισμός ενός ΕΠΑΛ ανά βάρδια στο ίδιο κτηριακό συγκρότημα και η πρόβλεψη Γραμματείας για να αντιμετωπίσει τον αναμενόμενο φόρτο διοικητικής λειτουργίας των ΕΠΑΛ που αναγκαστικά συγχωνεύτηκαν. Καταλαβαίνω πιθανές αντιρρήσεις για τις συγχωνεύσεις, αλλά αυτό είναι προς όφελος των μαθητών και της εύρυθμης λειτουργίας των ΚΕΕΚ.
Περίπτωση Άρθρου 6
Να υπάρχει ξεκάθαρος ο διττός ρόλος των ΕΠΑ.Λ-Π.ΕΠΑ.Λ δηλ. και η εισαγωγή των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Να προστεθεί
ιη).Την παροχή γνώσεων για συνέχιση των σπουδών των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ.
Bravooo
Πολυ καλή πρωτοβουλία και θα δώσει ανάσα στους διευθυντές των μικρών ΠΕΠΑΛ. Όμως πρέπει να τροποποιηθεί και η παράγραφος 17 του άρθρου 17β του νόμου 4763/2020, η οποία αναφέρεται στους τομεάρχες των ΠΕΠΑΛ και να γίνει όπως στο άρθρο 22 της παρούσας διαβούλευσης (σχετικά με τους τομεάρχες των επαγγελματικών Λυκείων). Π.χ. «Οι Τομεάρχες Π.ΕΠΑ.Λ. είναι στελέχη της εκπαίδευσης και έχουν το ωράριο που ορίζεται στην περ. γ) της παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167), περί εκπαιδευτικού προσωπικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, και τους καταβάλλεται το επίδομα θέσης ευθύνης που προβλέπεται στην υποπερ. ιι) της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α’ 176)»
Επίσης να τροποποιηθεί και το εδάφιο β της παραγράφου 2 του άρθρου 17β του νόμου 4763/2020 και να αναφέρεται στην τροποποίηση το ωράριο των διευθυντών και των υποδιευθυντών των ΠΕΠΑΛ.