Στην περ. β) της παρ. 3 του άρθρου 17Β του ν. 4763/2020 (Α’ 254), περί οργάνων διοίκησης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (Π.ΕΠΑ.Λ.), προστίθεται νέο πρώτο εδάφιο και η περ. β) διαμορφώνεται ως εξής:
«β) Σε όλα τα Π.ΕΠΑ.Λ. τοποθετούνται, ανεξαρτήτως του αριθμού μαθητών που φοιτούν σε αυτά, Υποδιευθυντές Π.ΕΠΑ.Λ.. Ως Υποδιευθυντές Π.ΕΠΑ.Λ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί με οργανική θέση στο Π.ΕΠΑ.Λ. ή στο ΕΠΑ.Λ., όπου έχει ιδρυθεί και λειτουργεί παράλληλα Π.ΕΠΑ.Λ. Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο της θέσης του Υποδιευθυντή στη σχολική μονάδα. Αν σε ορισμένο Π.ΕΠΑ.Λ. προβλέπονται περισσότεροι του ενός Υποδιευθυντές, ο Διευθυντής καθορίζει τη σειρά τοποθέτησης των Υποδιευθυντών.».
Τροποποίηση που ήταν αίτημα πολλών διευθυντών! Επίσης εξίσου σημαντική αλλά και απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία του Π.ΕΠΑ.Λ. είναι η λειτουργία Γραμματείας, η οποία να στελεχώνεται με εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι αποσπώνται, ύστερα από αίτησή τους, για την άσκηση διοικητικού έργου στο Π.ΕΠΑ.Λ είτε με την τοποθέτηση μόνιμου διοικητικού προσωπικού.
Θα πρέπει να γίνει σαφής αναφορά στο νομοσχέδιο, για 3 Υποδιευθυντές πάνω από 270 μαθητές σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. Σαν καλή πρακτική να εφαρμοστεί σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. καθώς επίσης στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ και ΕΕΕΕΚ.
Επίσης θα πρέπει οπωσδήποτε να προβλεφθεί θέση γραμματέων σε όλα τα ΕΠΑΛ.
Η πρακτική άσκηση που στον νόμο 4763/2020 ήταν μία φορά την εβδομάδα [6 ώρες] με την νέα πρόταση για 22 συνεχείς ημέρες, χρονικά μεν είναι ισότιμη αλλά παράλληλα προσφέρει ευελιξία που μπορεί να προσαρμοστεί με την διαθεσιμότητα κάποιον ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων. Είθε να ευοδωθεί.
Σαν καλή πρακτική να εφαρμοστεί σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. καθώς επίσης στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ και ΕΕΕΕΚ.
Το ότι στα Π.ΕΠΑ.Λ. τοποθετούνται, ανεξαρτήτως του αριθμού μαθητών που φοιτούν σε αυτά, Υποδιευθυντές είναι θετικό. Όμως το ίδιο θα πρέπει να εφαρμοστεί και στα ΕΠΑ.Λ. καθώς επίσης στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ και ΕΕΕΕΚ.
Πάρα πολύ σωστή τροποποίηση. Τα Π.ΕΠΑΛ χρειάζονται Υποδιευθυντές ανάλογα με την δυναμικότητά τους. επίσης και γραμματειακή υποστήριξη από διοικητικό προσωπικό.
Θα πρέπει να γίνει σαφής αναφορά στο νομοσχέδιο, ότι προβλεπονται και για τα Π.ΕΠΑΛ 3 Υποδιευθυντές πάνω από 270 μαθητές, όπως αναφέρεται για στα συμβατικά ΕΠΑΛ ( μάλλον εννοειται αλλά πρέπει να αναφερθεί).
Επίσης θα πρέπει οπωσδήποτε να προβλεφθεί θέση γραμματέα/έων στα Π.ΕΠΑΛ, που αποτελει και αίτημα των Δντων των Π.ΕΠΑΛ στη Γ.Γ., ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών, καθώς στα Π.ΕΠΑΛ εφαρμόζονται πρόσθετες δράσεις και προγράμματα, όπως πρακτική άσκηση μαθητών,κέντρο επιμόρφωσης κλπ., που χρειάζονται υποστήριξη.
Εξαιρετική πρωτοβουλία. Ήταν αναγκαία αυτή η ρύθμιση διότι ο φόρτος εργασίας σε ενα ΠΕΠΑΛ είναι τεράστιος και ανεξάρτητος από τον αριθμό των μαθητών του σχολείου. Θα λύσει τα «χέρια» των διευθυντών των μικρών ΠΕΠΑΛ.
1.Οι εκπαιδευτικοί των ΠΕΠΑΛ θα ήταν ωφέλιμο να είναι πολύ καλά εξοικειωμένοι και πιστοποιημένοι με την χρήση της τεχνολογία.
2.Σε όλες οι ΔΔΕ να λειτουργεί τουλάχιστον ένα ΠΕΠΑΛ στην πρωτεύουσα του κάθε νομού και να περιλαμβάνει όλους τους τομείς.
3.Σε όλους τους τομείς των ΠΕΠΑΛ η πλειοψηφία των μαθημάτων να περιλαμβάνουν χρήση ψηφιακών εφαρμογών, έστω με την χρήση κινητής έξυπνης κινητής συσκευής.