Άρθρο 11 – Ηλεκτρονική Πύλη των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 33Β στον ν. 4763/2020

Στον ν. 4763/2020 (Α΄ 254), μετά το άρθρο 33Α, προστίθεται άρθρο 33Β ως εξής:

«Άρθρο 33Β
Ηλεκτρονική Πύλη των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης

1. Στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) λειτουργούν ηλεκτρονική πύλη και ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμες μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ – gov.gr), οι οποίες φιλοξενούν τις ακόλουθες λειτουργίες:
α) κατάρτισης, όπως διάθεση εκπαιδευτικού υλικού, εξ αποστάσεως κατάρτιση, αξιοποίηση εφαρμογών κατάρτισης με τη χρήση φορητών συσκευών (Μobile Learning),
β) εκπαιδευτικής διοίκησης και διασύνδεσης των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), οργάνωσης ψηφιακού δικτύου διαχείρισης εκπαιδευτικών πόρων και προώθησης συνεργασιών μεταξύ των μονάδων,
γ) διαρκούς αξιολόγησης και ανατροφοδότησης του έργου των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) στα οποία εντάσσεται η Σ.Α.Ε.Κ., από το σύνολο των ομάδων που εμπλέκονται, ως τελικοί χρήστες των παρεχόμενων υπηρεσιών,
δ) ανάπτυξης και διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, με ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και αξιολόγηση του έργου όλων των συντελεστών των Σ.Α.Ε.Κ.,
ε) πληροφόρησης, κοινωνικής διάχυσης και προβολής των δραστηριοτήτων των Σ.Α.Ε.Κ. και
στ) διαχείρισης εθνικού μητρώου – δικτύου αποφοίτων (alumni) και άντλησης υποψήφιων μεντόρων και συνεργαζόμενων επιχειρηματιών – επαγγελματιών από το εθνικό μητρώο – δίκτυο αποφοίτων.
2. Όλοι οι καταρτιζόμενοι και απόφοιτοι του επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων αποκτούν πρόσβαση σε ειδική εφαρμογή, η οποία ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις ευκαιρίες, τα εκπαιδευτικά επιτεύγματα και τη σωρευμένη επαγγελματική τους εμπειρία.
3. Καθιερώνονται τα ψηφιακά πιστοποιητικά που εκδίδονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ – gov.gr), αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχουν οι διεθνείς καλές πρακτικές ανάπτυξης μικρο-διαπιστευτηρίων. Στα ψηφιακά πιστοποιητικά αναφέρονται τα στοιχεία ταυτοποίησης του κατόχου, ο τίτλος του μικρο-διαπιστευτηρίου, η ημερομηνία έκδοσης, τα μαθησιακά αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί, η μέθοδος αξιολόγησης, ο φορέας απονομής και, κατά περίπτωση, το επίπεδο στο οποίο υλοποιήθηκε η μάθηση που οδήγησε στο μικρο-διαπιστευτήριο (πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων).».

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 15:28 | Δημήτριος

    Η Ηλεκτρονική Πύλη θα πρέπει να συμπεριλάβει, τους αποφοίτους των τάξεων Μαθητείας (επιπέδο 5) και τους μαθητευόμενους του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ.

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 15:20 | ΣΕΔΙΕΚ

    ΑΠΟΨΕΙΣ Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
    ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
    Με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, γίνεται μια προσπάθεια διεύρυνσης της συνεργασίας μεταξύ της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης καθώς και βελτίωσης αυτού που λέμε ως σύνδεση της εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας, προσπαθώντας να εξασφαλιστεί επαγγελματική αποκατάσταση στους απόφοιτους και ταυτόχρονα να ωφεληθεί και η τοπική αγορά εργασίας.
    Είναι σαφές ότι απλά η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) δεν πρόκειται να βελτιώσει την παρεχόμενη κατάρτιση και χρειάζονται πολλά ακόμη για να αλλάξει η παρούσα κατάσταση. Αποτελεί θετικό βήμα κατά τη γνώμη μας η θεσμοθέτηση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) αλλά θα πρέπει να επιλυθούν πολλά πρακτικά προβλήματα που θα προκύψουν στην εφαρμογή του νόμου για να καταφέρουν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Επίσης θεωρούμε πολύ σημαντική και φυσικά στα θετικά του νομοσχεδίου, την αναφορά στα μικρο-διαπιστευτήρια τα οποία θεωρούμε ότι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αγορά εργασίας.
    Επί του παρόντος σχεδίου νόμου σας καταθέτουμε και κάποιους προβληματισμούς και προτάσεις:
    1. Από τις μονάδες που συγκροτούν τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.), οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) θα είναι οι μοναδικές που δεν θα έχουν μόνιμους εκπαιδευτές. Μήπως είναι ώρα η πολιτική ηγεσία να σκεφτεί τη θεσμοθέτηση μόνιμων θέσεων εκπαιδευτών, όπου οι ώρες είναι αρκετές για συμπλήρωση ωραρίου; Με αυτή την ενέργεια θα υπάρχει και ένας ικανός αριθμός μονίμων εκπαιδευτών που θα μπορούν να τρέξουν διάφορες διαδικασίες σε κάθε Σ.Α.Ε.Κ. και δεν θα εξαρτάται η λειτουργία τους από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς από τη δευτεροβάθμια που συνήθως δεν έχουν και καμία σχέση με την κατάρτιση. Η δικαιολογία ότι τα σημερινά Ι.Ε.Κ. δεν αποτελούν μόνιμο θεσμό και οι ειδικότητες και τα προγράμματα σπουδών αλλάζουν, φαντάζουν αστεία στα αυτιά των εκπαιδευτών που απασχολούνται επί δεκαετίες στα Ι.Ε.Κ. (υπενθυμίζουμε ότι τα Ι.Ε.Κ. λειτουργούν από το 1993!)
    2. Με αφορμή το άρθρο 11 για την Ηλεκτρονική Πύλη των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης, δεν γνωρίζουμε αν θα αντικαταστήσει και την πλατφόρμα του Μητρώου Εκπαιδευτών. Σίγουρα πάντως κάτι πρέπει να γίνει με τη λειτουργία της συγκεκριμένης πλατφόρμας η οποία εμφανίζει συνεχώς προβλήματα.
    3. Σε σχέση πάλι με το ίδιο άρθρο, καλά τα σχέδια για πλατφόρμες και ηλεκτρονικές πύλες για πληροφόρηση, κοινωνικής διάχυση και προβολή αλλά θα πρέπει πρώτα να λυθούν βασικά προβλήματα διαφάνειας, όπως στις αναθέσεις των εκπαιδευτών, όπου ο κάθε υποψήφιος δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει αν παρακάμφθηκε η αξιολογική σειρά και άρα δεν έχει στοιχεία να καταθέσει ένσταση!
    4. Επειδή στο άρθρο 11 στην παράγραφο 1α αναφέρεται η διάθεση εκπαιδευτικού υλικού, θα πρέπει να γίνει συζήτηση και να διευκρινιστούν θέματα πνευματικών δικαιωμάτων.
    5. Στο άρθρο 11 στην παράγραφο 1γ αναφέρεται διαρκής αξιολόγηση και ανατροφοδότηση του έργου των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) στα οποία εντάσσεται η Σ.Α.Ε.Κ., από το σύνολο των ομάδων που εμπλέκονται και στην παρ. 1δ αξιολόγηση του έργου όλων των συντελεστών των Σ.Α.Ε.Κ. Στο νόμο 5029/2023 στα άρθρα 22-27 που αφορούν την αξιολόγηση στα σημερινά Ι.Ε.Κ. δεν προβλέπεται πουθενά αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού (πλην διευθυντών). Άρα δεν έχει προβλεφθεί η αξιολόγηση όλων των ομάδων που εμπλέκονται εντός του χώρου που εργάζονται για τα διοικητικά καθήκοντα που εκτελούν.
    Όπως έχουμε επισημάνει και έχουμε καταθέσει και σχετικές προτάσεις, είμαστε υπέρ της αξιολόγησης. Επαναλαμβάνουμε ότι ο σκοπός της Αξιολόγησης είναι η βελτίωση και η αυτοβελτίωση και όχι η τιμωρία. Για τους Εκπαιδευτές όμως (σε αντίθεση με τους διευθυντές) δεν προβλέπεται καμία διαδικασία βελτίωσης, με αποτέλεσμα η αξιολόγηση για αυτούς να είναι απλά τιμωρητική και όχι βελτίωσης και αυτοβελτίωσης. Θεωρούμε δε, απαράδεκτο και αντισυνταγματικό το άρθρο του προαναφερόμενου νόμου με το οποίο δεν γίνονται δεκτές Ενστάσεις κατά της αξιολογικής κρίσης που αφορά την αξιολόγηση των Εκπαιδευτών! Τέλος δεν είναι δυνατό να μας αξιολογεί κάποιος για την ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο κατάρτισης και μάλιστα για βαθμό επικαιροποίησης της γνώσης (όπως αναφέρει ο νόμος), όταν ο ίδιος δεν είναι γνώστης του αντικειμένου!
    6. Επειδή στο άρθρο 11 παράγραφο 1δ αναφέρεται σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού να υπενθυμίσουμε ότι η εκπαίδευση και η κατάρτιση είναι διαφορετικά πράγματα και η κατάρτιση που γίνεται από τα σημερινά Ι.Ε.Κ. παρέχεται από ωρομίσθιους εκπαιδευτές.
    7. Σε σχέση με τα μικρο-διαπιστευτήρια θα πρέπει να προβλεφθεί και η μοριοδότηση τους ως προσόν υποψηφίων εκπαιδευτών, αφού αποτελούν αποδεικτικό εξειδίκευσης.
    8. Επειδή το άρθρο 12 αναφέρεται σε εκπαίδευση εκπαιδευτών, υπενθυμίζουμε το πάγιο αίτημα μας για εκπαίδευση των εκπαιδευτών Ι.Ε.Κ. σε διάφορα θέματα, η οποία ποτέ ως σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί, παρά τις σχετικές υποσχέσεις.
    9. Με το άρθρο 13 του σχεδίου νόμου και ειδικότερα το άρθρο 40ΣΤ που προστίθεται στο ν. 4763/2020 (Α΄ 254) θεσμοθετείται το Συμβούλιο Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Δυστυχώς για άλλη μια φορά δεν προβλέπεται η συμμετοχή εκπροσώπου των εκπαιδευτών. Όπως και στα συλλογικά όργανα που θεσμοθετήθηκαν με το νόμο 4763/2020 τα οποία εισηγούνται και αποφασίζουν για τον σχεδιασμό της εθνικής πολιτικής σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης, για τις εξελίξεις των εκπαιδευτικών διαδρομών και των εκπαιδευτικών μεθόδων των Ι.Ε.Κ., για τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των ενηλίκων και την ανάπτυξη νέων παιδαγωγικών μεθόδων, για τη σύνδεση επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την παραγωγή και την αγορά εργασίας, έτσι και τώρα αγνοούνται αυτοί που θα κληθούν να εφαρμόσουν όσα σχεδιάζονται. Έχετε αναρωτηθεί μήπως ένας από τους λόγους που υπολειτουργούν τα ανωτέρω όργανα είναι γιατί απουσιάζει και κάποιος που θα εκπροσωπεί τους εκπαιδευτές; Θεωρούμε απαραίτητο να αλλάξει αυτή η πολιτική και επιτέλους να έχουν λόγο στο σχεδιασμό και αυτοί που θα κληθούν να τον εφαρμόσουν, δηλαδή οι εκπαιδευτές.
    10. Όπως αναφέρεται στο άρθρο 25 με το οποίο προστίθεται 6Ζ στο νόμο 4186/2013, στο άρθρο 4, ορίζονται υπεύθυνοι εργαστηρίων, εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις εκπαιδευτικές μονάδες που εξυπηρετούνται από το Ε.Κ. ή το σχολικό εργαστήριο κατά περίπτωση, αντίστοιχων ειδικοτήτων με τα εργαστήρια, με σκοπό να καλύπτονται ο πρωινός, ο απογευματινός και ο εσπερινός κύκλος ημερήσιας λειτουργίας των εργαστηρίων. Αυτό αποτελεί έναν επιπλέον λόγο να καταργηθεί η τροποποιητική Υπουργική Απόφαση με αριθμ. K5/110353/2023 με την οποία «στα Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.) στα οποία εκπαιδεύονται οι καταρτιζόμενοι των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. και των Δημοσίων Ε.Σ.Κ., ορίζεται κατά προτεραιότητα σε κάθε εργαστηριακό μάθημα ή εργαστηριακό μέρος μικτού μαθήματος, ως εκπαιδευτής, εκπαιδευτικός του Ε.Κ.» παρακάμπτοντας με αυτό τον τρόπο τον αξιολογικό πίνακα. Αφού πλέον θα υπάρχει στο χώρο υπεύθυνος εργαστηρίου δεν υπάρχει κανείς λόγος να δίνεται προτεραιότητα στους μόνιμος εκπαιδευτικούς και να παρακάμπτουν τον αξιολογικό πίνακα.
    Θεωρούμε ότι οι παραπάνω προβληματισμοί και προτάσεις είναι καθόλα λογικοί και παρακαλούμε για την εξέταση τους και ικανοποίηση των αιτημάτων μας.
    Είμαστε στη διάθεση σας για περαιτέρω συζήτηση και κατάθεση προτάσεων με γνώμονα πάντα την αναβάθμιση της παρεχόμενης κατάρτισης.

    «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ
    ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
    (Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. & Λ.Φ.Δ.Β.Μ.Δ.)»

  • Δ. Άρση όλων των εμποδίων που δυσκολεύουν την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις στο γενικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης μέσω τόσο της διασφάλισης της προσβασιμότητας στα άτομα με αναπηρία των υποδομών, συμβατικών και ηλεκτρονικών, της πληροφόρησης και επικοινωνίας, του εκπαιδευτικού υλικού, των διαδικασιών αξιολόγησης και των υποστηρικτικών υπηρεσιών όσο και της παροχής εύλογων προσαρμογών, όταν αυτές απαιτούνται (βλ. επίσης σχόλιο Ε.Σ.Α.μεΑ. σε άρθρο 10).

    ii) Όσον αφορά στην άρση των εμποδίων, απαιτείται η προσθήκη στο εν λόγω Σχέδιο Νόμου ξεχωριστού άρθρου στο οποίο να αναφέρεται ρητώς το εξής:
    «Καμία δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης δεν αδειοδοτείται εάν οι υποδομές και οι υπηρεσίες της, συμβατικές και ηλεκτρονικές, δεν είναι προσβάσιμες στα άτομα με αναπηρία». Επίσης στο Σχέδιο Νόμου πρέπει να αναφέρεται ρητώς ότι η Ηλεκτρονική Πύλη των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) είναι προσβάσιμη στα άτομα με αναπηρία, όπως άλλωστε το Κεφάλαιο Η του ν.4727/2020 υπαγορεύει. Ως εκ τούτου, προτείνεται η παρ. 1 του άρθρου 11 του Σχεδίου Νόμου να συμπληρωθεί/τροποποιηθεί ως ακολούθως (βλ. με έντονη γραμματοσειρά):
    «1. Στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) λειτουργούν πλήρως προσβάσιμη στα άτομα με αναπηρία ηλεκτρονική πύλη και ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή, που είναι διαθέσιμες μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής (ΕΨΠ-gov.gr), οι οποίες φιλοξενούν τις ακόλουθες λειτουργίες:..».

  • Η παρ. 1 του Άρθρου 11 να τροποποιηθεί ως ακολούθως:

    Στον ν. 4763/2020 (Α΄ 254), μετά το άρθρο 33Α,προστίθεται άρθρο 33Β ως εξής:

    «Άρθρο 33Β
    Ηλεκτρονική Πύλη των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης

    1. Στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) λειτουργούν ηλεκτρονική πύλη και ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμες μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΕΨΠ -gov.gr), οι οποίες φιλοξενούν τις ακόλουθες λειτουργίες:

    α) κατάρτισης, όπως διάθεση εκπαιδευτικού υλικού, εξ αποστάσεως κατάρτιση, αξιοποίηση εφαρμογών κατάρτισης με τη χρήση φορητών συσκευών (Μobile Learning), οι οποίες είναι προσβάσιμες σε κωφούς – βαρήκοους καταρτιζόμενους μέσω διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και νέων τεχνολογιών [speech to text (μετατροπή ομιλίας σε κείμενο σε πραγματικό χρόνο), notetaking, Velotype, απομαγνητοφώνηση, ετεροχρονισμένος υποτιτλισμός κλπ.].

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 23:03 | ΠΚ

    Με την ενσωμάτωση των επαγγελματικών δομών στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, ελπίζω να διορθωθούν ζητήματα που υπάρχουν όπως τα εργαστήρια, που ενώ διαθέτουν χρήσιμο εξοπλισμό και αναλώσιμα, κλειδώνονται και αποκλείουν εκπαιδευόμενους άλλων δομών (ΙΕΚ), ενώ παράλληλα καθώς είναι κλειδωμένα απλά καταστρέφονται από το χρόνο και αχρηστεύονται! Ίσως με το νέο νομοσχέδιο να ξεπεραστεί αυτή η κτητική συμπεριφορά κάποιων απέναντί στη δημόσια περιουσία και να αξιοποιηθεί αυτή προς όφελος όλων.
    Κάθε δομή έχει τους δικούς της προτζέκτορες/λαπτοπ κτλ. Εκπαιδευτικές ώρες χάνονται με το στήσιμο/ξεστήσιμο του προτζέκτορα και σύνδεση με λαπτοπ σε κάθε μάθημα τα οποία, κάποιες φορές πεπαλαιωμένα όπως είναι, δεν ανταποκρίνονται στις βασικές απαιτήσεις, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης στο ιντερνετ. Κάποιοι καθηγητές μάλιστα προτιμούν να φέρνουν τα δικά τους λάπτοπ και προτζέκτορες για να αποφύγουν τις δυσάρεστες εκπλήξεις και να εξασφαλίσουν ότι θα διεξάγουν το μάθημά τους όπως το έχουν οργανώσει. Οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες(e-class) έχουν προβλήματα, καταρρέουν μόλις αυξηθεί λίγο η επισκεψιμότητα από τους καταρτιζόμενους, χρειάζεται να βελτιωθούν και να χρησιμοποιηθούν ουσιαστικά, όχι μόνο ως μέσα διάθεσης εκπαιδευτικού υλικού, αλλά και για βαθμολογίες (τόση κατανάλωση χαρτιού χωρίς λόγο!!). Είναι απαραίτητο να υπάρχει σύνδεση στο ιντερνετ για όλους τους καθηγητές και σε όλες τις αίθουσες. Σε κάποιες δομές έχουν μπει διαδραστικοί πίνακες με σύνδεση στο ιντερνετ. Τι υπέροχη απόφαση! Χρειάζεται λοιπόν μια κεντρική διοίκηση που θα πρέπει να φροντίζει και να παρέχει αίθουσες άσκησης/διδασκαλίας εξοπλισμένες με σύγχρονο εκπαιδευτικό εξοπλισμό για όλες τις δομές!

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 16:19 | Μακρυγιάννης Παναγιώτης

    Ας ελπίσουμε ότι έχει προβλεφθεί το κόστος ανάπτυξης αλλά κυρίως τα κόστη φιλοξενίας (υποδομές όπως εξυπηρετητές, γραμμές πρόσβασης κλπ), ενημέρωσης και συντήρησης (σχετικό προσωπικό) για να λειτουργεί χωρίς τα προβλήματα υπαρχόντων υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ. Δε φαίνεται από τα συνοδευτικά.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 15:22 | ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Ε.Τ.Ε.)

    ΑΡΘΡΟ 11 – Ηλεκτρονική Πύλη των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης

    Πρόκειται για ένα Θετικό μέτρο του ΣΝ, αλλά η Ηλεκτρονική Πύλη θα πρέπει να συμπεριλάβει και τους καταρτιζόμενους του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ, καθώς και τους αποφοίτους των τάξεων Μαθητείας (επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων).

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 10:14 | Γεώργιος Ι. Παρίκος

    Διαχείριση εθνικού μητρώου: “Άντληση υποψήφιων μεντόρων και συνεργαζόμενων επιχειρηματιών-Επαγγελματιών”. Δύο προτάσεις που θα είναι πολύτιμες στο παρόν και στο μέλλον για τους καθηγητές-διαχειριστές της μαθητείας.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 10:13 | Γεώργιος Ι. Παρίκος

    Καλή η ηλεκτρονική πύλη, αλλά δεν θα λύσει άμεσα την διάθεση εκπαιδευτικού υλικού. Δείτε το παράδειγμα των Πανεπιστημιακών βιβλίων όπου ελάχιστη είναι η χρήση των ψηφιακών βιβλίων. Αφήστε τους μαθητές να διαλέξουν έντυπο ή ψηφιακό βιβλίο. Τα τεχνικά βιβλία δεν διαβάζονται αποδοτικά σε tablet. Η Σουηδία επανέφερε τα έντυπα βιβλία. Αλλά αποφασίστε και δώστε επιτέλους άμεσα βιβλία έντυπα ή ψηφιακά. Διαθέστε πόρους του ταμείου Ανάκαμψης και αγοράστε βιβλία. Τώρα και όχι μετά από 5 χρόνια. Το ΙΕΠ μας ακούει;

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 08:19 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΟΛΤΕΕ)

    Και οι απόφοιτοι του μεταλυκειακού έτους τάξης μαθητείας των ΕΠΑ.Λ να έχουν πρόσβαση στην Ηλεκτρονική πύλη.

  • 3 Ιανουαρίου 2024, 20:33 | Μαρία Κοκκίνου

    Το άρθρο 11 του νομοσχεδίου για την ηλεκτρονική πύλη των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα.

    Με την ίδρυση της ηλεκτρονικής πύλης και της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής, οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αποκτούν ένα σύγχρονο εργαλείο για την παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους καταρτιζόμενους και αποφοίτους τους.

  • 30 Δεκεμβρίου 2023, 21:38 | ΒΑΣΑΓΙΩΡΓΗΣ ΝΙΚΟΣ

    Θετικό αλλά θα πρέπει να συμπεριλάβει και τα ΕΠΑΛ

  • 29 Δεκεμβρίου 2023, 07:27 | Δημήτρης

    Η πρόταση κινείται σε σωστή κατεύθυνση. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα παροχής Micocredentials στα μαθήματα που προσφέρονται και να υπάρχει υλικό σε μορφή video με διάδραση των σπουδατών στα Vocational Online Open Courses VOOC.
    Να υπάρχει η δυνατότητα τα θεωρητικά μαθήματα να δίνονται εξ αποστάσεως ενώ μόνο τα εργαστηριακά όπου είναι απαραίτητο να είναι δια ζώσης.

  • 28 Δεκεμβρίου 2023, 23:47 | Απόλλων

    Θετικότατο, αρκεί να μην δοθεί στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ η διαχείριση του

  • 22 Δεκεμβρίου 2023, 15:59 | Vasily Psarommatis

    Bravo ministero