Άρθρο 9 – Αρμοδιότητες των Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 32 ν. 4763/2020

Στην περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254), περί των αρμοδιοτήτων των Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), προστίθενται υποπερ. αστ) έως αι) και η περ. α) διαμορφώνεται ως εξής:
«α) Σε κάθε δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, λειτουργεί Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). Στις αρμοδιότητες του Γ.Ε.Α.Σ. περιλαμβάνονται:
αα) η ενημέρωση και συμβουλευτική υποστήριξη των καταρτιζόμενων και αποφοίτων των Σ.Α.Ε.Κ.,
αβ) η πληροφόρηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των επιχειρήσεων και των καταρτιζόμενων για το έργο της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και η εν γένει προβολή των Σ.Α.Ε.Κ.,
αγ) η οργάνωση, εποπτεία και παρακολούθηση της μαθητείας και πρακτικής άσκησης των καταρτιζόμενων των Σ.Α.Ε.Κ.,
αδ) η παρακολούθηση της ένταξης των αποφοίτων των Σ.Α.Ε.Κ. στην αγορά εργασίας και η σύνταξη σχετικών εκθέσεων ή μελετών σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη και σταδιοδρομία των αποφοίτων των Σ.Α.Ε.Κ.,
αε) η συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή συναρμόδιων υπουργείων και επαγγελματικών φορέων, καθώς και η τήρηση των κανόνων δημοσιότητας και υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων έργων σχετικών με θέματα επαγγελματικής ανάπτυξης και σταδιοδρομίας,
αστ) η συμβουλευτική σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και σταδιοδρομίας στους καταρτιζόμενους, με την καθιέρωση προγραμματισμένων ατομικών συνεδριών στην αρχή και στο τέλος κάθε εξαμήνου κατάρτισης,
αζ) η διασύνδεση με επιχειρήσεις υποδοχής και η παρακολούθηση της εξέλιξης της πρακτικής άσκησης των καταρτιζόμενων,
αη) η παρακολούθηση και υποστήριξη της σταδιοδρομίας των πιστοποιημένων αποφοίτων, αθ) η σύζευξη προσφοράς – ζήτησης σε τοπικές και κλαδικές αγορές εργασίας, για την επίτευξη της οποίας δύναται να συνάπτονται μνημόνια συνεργασίας και κατανόησης με τοπικές επιχειρήσεις για την ανάπτυξη προνομιακών σχέσεων συνεργασίας και
αι) η καθοδήγηση και συμβουλευτική στην ανάπτυξη επιχειρηματικών δράσεων και εγχειρημάτων από καταρτιζόμενους και αποφοίτους.».

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 15:19 | E.H.E. Ένωση Ηλεκτρολόγων Εκπαιδευτικώ

    Προφανώς θεωρούμε ότι η σύζευξη προσφοράς και ζήτησης είναι ένας παράγοντας ο οποίος μπορεί να επηρεάσει την ίδρυση ειδικοτήτων και την λειτουργία αυτών ΣΑΕΚ.
    Δεν θα πρέπει να παραβλεφθεί ότι σε κάθε περίπτωση η ειδικότητα του ηλεκτρολόγου είναι πάρα πολύ χρήσιμη σε κάθε τοπική κοινότητα και επομένως πρέπει να υπάρχει ειδικότητα ηλεκτρολόγου σε κάθε περιοχή.

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 14:23 | ΤΑΣΟΣ

    Μια σαφή ενημέρωση με εμπλοκή των μαθητών σε επαγγελματικό προσανατολισμό για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Τομέων και Ειδικοτήτων που έχουν εξελιχτεί και υπάρχει ζήτηση καταρτιζόμενου προσωπικού. Π.χ. στην ειδικότητα των Ηλεκτρολόγων προκύπτουν νέες ανάγκες στην αγορά εργασίας από την Ηλεκτροκίνηση, την εφαρμογή του νέου Προτύπου του ΕΛΟΤ 60364 που τίθεται σε υποχρεωτική εφαρμογή για την κατασκευή των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων.

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 14:11 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ

    Μπορεί να γίνεται πιο νωρίς, στο γυμνάσιο, σοβαρή προσπάθεια όσων αφορά τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Μια σαφή ενημέρωση με εμπλοκή των μαθητών για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Τομέων και Ειδικοτήτων.
    Όλα αυτά μπορούν να πραγματοποιούνται σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να μην αποθαρρύνονται οι πτυχιούχοι από τις δυσκολίες στην προσπάθειά τους να ξεκινήσουν την ενασχόληση με το επάγγελμα.

  • Αιτούμαστε την προσθήκη εδαφίου ως εξής:

    Για τους κωφούς και βαρήκοους καταρτιζόμενους παρέχεται πλήρης πρόσβαση μέσω διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και νέων τεχνολογιών [speech to text (μετατροπή ομιλίας σε κείμενο σε πραγματικό χρόνο), notetaking, Velotype, απομαγνητοφώνηση, ετεροχρονισμένος υποτιτλισμός κλπ.].

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 22:28 | ΠΚ

    Έχει σημασία ποιοι θα αναλάβουν αυτά που αναφέρετε και πόσο καλά θα τα εκτελέσουν ώστε οι νέοι να νιώθουν ότι έχουν πραγματική βοήθεια στην αναζήτηση πρακτικής άσκησης και εργασίας. Βασική προϋπόθεση για την επιλογή του εργαζόμενου σε γραφείο ΓΕΑΣ είναι η παραμονή του για καμιά πενταετία τουλάχιστον, ώστε να έχει το χρόνο να μάθει την τοπική κοινωνία, να αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης τόσο με τους νέους που τους συμβουλεύει, αλλά και τις επιχειρήσεις που θα εκτιμούν τις υπηρεσίες αυτές! Αυτά που περιγράφονται παραπάνω μπορούν να επιτευχθούν από τους αποσπασμένους καθηγητές γενικής εκπαίδευσης που έρχονται και φεύγουν κάθε χρόνο;

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 16:09 | Μακρυγιάννης Παναγιώτης

    Κανονικά, με βάση την πρόθεση να εξυπηρετούν πλέον ένα ΚΕΕΚ και όχι απλά ένα ΙΕΚ τα ΓΕΑΣ θα έπρεπε να αφορούν αποφοίτους τόσο ΙΕΚ όσο και ΕΠΑΛ και καταρτιζόμενους και μαθητές όπου αντίστοιχα αναφέρονται και ιδιαίτερα στις προστιθέμενες υποπεριπτώσεις αστ έως αι.
    Επίσης εδώ φαίνεται να αναλαμβάνουν μόνο τη μαθητεία των ΙΕΚ/ΣΑΕΚ, ενώ αλλού φαίνεται να αναλαμβάνουν και αυτή των ΕΠΑΛ. Πρόκειται για παράληψη ή η Μαθητεία των ΕΠΑΛ βαίνει προς κατάργηση;

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 08:16 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΟΛΤΕΕ)

    Τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας πρέπει να ενταχθούν και μέσα σε όλα τα ΕΠΑ.Λ και Π.ΕΠΑΛ ΕΝΕΕΓΥ-Λ, ΕΕΕΕΚ και Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας της Ελλάδος από άτομα που έχουν σχετική επιμόρφωση.
    Άμεσα αυτά που έχουν δημιουργηθεί με τον νόμο 4763/2020 να καλύπτουν και τις ανάγκες των ΕΠΑ.Λ της περιοχής ευθύνης τους.
    Διοργάνωση ημέρας καριέρας με προσέλκυση επιχειρήσεων.

  • 3 Ιανουαρίου 2024, 20:28 | Μαρία Κοκκίνου

    Το άρθρο 9 του νομοσχεδίου για τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης και σταδιοδρομίας των καταρτιζόμενων και αποφοίτων των Σ.Α.Ε.Κ.

  • 31 Δεκεμβρίου 2023, 14:26 | ΝΙΚΟΣ

    https://sde-megar.att.sch.gr/

  • 29 Δεκεμβρίου 2023, 23:37 | ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

    γιατί εξακολουθεί να είναι τόσο ασαφής ο χρόνος και ο τρόπος κάλυψης των θέσεων ΓΕΑΣ; Μόνιμες θέσεις; Συμβάσεις ορισμένου χρόνου; Πόσου χρόνου;

  • 23 Δεκεμβρίου 2023, 04:44 | Μανιατάκης Εμμανουήλ

    Θα πρέπει να υπάρχει ένα πιο ελαστικό σύστημα για την πρακτική κ να αναγνωρίζεται εργασία συναφή με την ειδικότητα πιο εύκολα. Πχ ένας στρατιωτικος να μην χρειάζεται πρακτική έξτρα για οποιαδήποτε μορφής φύλαξη. Επίσης από τη στιγμή που ολοκληρώνεις την φοίτηση κ την πρακτική να μοριοδοτεισαι στις προκυρηξεις περισσότερο από τα σεμινάρια, διότι οι εξετάσεις του εοππεπ πολλές φορές αργούν.