Άρθρο 6 – Σκοπός Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για άτομα με αναπηρία-Προσθήκη άρθρου 22Α στον ν. 4763/2020

Στον ν. 4763/2020 (Α΄ 254), μετά το άρθρο 22, προστίθεται άρθρο 22Α ως εξής:
«Άρθρο 22Α
Σκοπός των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης για άτομα με αναπηρία

Σκοπός των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) για άτομα με αναπηρία είναι η ενεργή και αποτελεσματική διασύνδεση των καταρτιζομένων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με στόχο τη διευκόλυνση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες ποιοτικής συμπεριληπτικής επαγγελματικής κατάρτισης.»

  • Προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος της διευκόλυνσης της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες ποιοτικής συμπεριληπτικής επαγγελματικής κατάρτισης, θα πρέπει να τηρηθούν ορισμένες προϋποθέσεις. Ειδικότερα θα πρέπει οι υπηρεσίες να διαθέτουν τα εξής:
    • Προσβάσιμη είσοδος (ράμπες, οδηγοί όδευσης τυφλών κ.α.)
    • Προσβάσιμες τουαλέτες για άτομα με αναπηρία
    • Θέσεις στάθμευσης οχημάτων ατόμων με αναπηρία
    • Προσβάσιμοι ανελκυστήρες με ηχητική αναγγελία ορόφων, σήμανση Braille σε κάθε όροφο για άτομα με αναπηρία όρασης και εμποδιζόμενα άτομα.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 23:40 | Αλέξανδρος

    Ο ευαίσθητος χώρος της ειδικής εκπαίδευσης για άτομα με αναπηρία απαιτεί εκπαιδευτικό προσωπικό με εξειδίκευση – εκπαίδευση στην αναπηρία και στις ειδικές ανάγκες η οποία πρέπει να πριμοδοτείται. Μια τέτοια σχολή έχει ανάγκη την συνδρομή ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού. Καλό θα ήταν να εξεταστεί προσθήκη στον χρόνο φοίτησης των σπουδαστών με αναπηρία ενός παραπάνω εξαμήνου.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 23:04 | Ανδρέας Γκαράνης

    Στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση η Ειδική Αγωγή παρέχεται αποκλειστικά από τα δημόσια σχολεία μέσω των τμημάτων ένταξης και των ειδικών σχολείων. Στις ΣΑΕΚ όμως δεν υπάρχει αντίστοιχη διευκρίνιση. Όπως διαφαίνεται από το άρθρο 4 μπορεί να υπάρχει και ιδιωτικές ΣΑΕΚ για άτομα με αναπηρία εφόσον δεν υπάρξει άλλη διευκρινιστική διατύπωση. Είναι ακούσιο ή εκκούσιο;
    Σε άλλα άρθρα έχει διατυπωθεί ότι η φοίτηση τεσσάρων εξαμήνων και ενός εξαμήνου πρακτικής δεν εεπαρκούν για την ολοκληρωμένη κατάρτιση των σπουδαστών. Πολλώ δε μάλλον στις ΣΑΕΚ για άτομα με αναπηρία, όπου ο ρυθμός κατάκτησης των γνώσεων είναι πιο αργός δεδομένου του προφίλ των καταρτιζομένων, θα έπρεπε να υπάρξει πρόβλεψη για χρονική επέκταση της φοίτησης των καταρτιζομένων.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 10:40 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΟΛΤΕΕ)

    Για ποια ποιοτική συμπερίληψη αναφέρει το άρθρο σε ετοιμόρροπα σχολεία χωρίς βασικές υποδομές που κάποια από αυτά είναι χωρίς άδειες ανέγερσης και προδιαγραφές για ειδικά σχολεία, που τα άτομα με κινητικά προβλήματα δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν στο ισόγειο και ούτε καν να ανέβουν στον πρώτο όροφο των κτιρίων.

  • 3 Ιανουαρίου 2024, 20:16 | Μαρία Κοκκίνου

    Το άρθρο 6 είναι ένα σημαντικό βήμα για την προώθηση της ένταξης των ατόμων με αναπηρία στην αγορά εργασίας.
    Η ενεργή και αποτελεσματική διασύνδεση των καταρτιζομένων και των αποφοίτων των Σ.Α.Ε.Κ. με την αγορά εργασίας είναι απαραίτητη για την επιτυχία της επαγγελματικής κατάρτισης για άτομα με αναπηρία.
    Ο στόχος της διευκόλυνσης της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία σε υπηρεσίες ποιοτικής συμπεριληπτικής επαγγελματικής κατάρτισης είναι φιλόδοξος αλλά απαραίτητος.

  • 2 Ιανουαρίου 2024, 07:30 | Γεώργιος Τσικουδης

    Συμφωνώ με τα σχόλια του κου Βαπτιστή Παντή και προτείνω ως προς την συμπεριληπτική εκπαίδευση να προστεθεί στο σχέδιο νόμου διάταξη που να προβλέπει την φοίτηση στις ΣΑΕΚ για άτομα με αναπηρίες και για άτομα χωρίς αναπηρίες με την προϋπόθεση ο συνολικός αριθμός των καταρτιζόμενων να μην υπερβαίνουν τους 10 ανά τμήμα.

  • 29 Δεκεμβρίου 2023, 21:28 | Αναστάσιος Κουτσουκος

    Άποψη

    Θέμα. *Όμοιος ομοίω αεί πελάζει*. Ελεύθερο Πανεπιστήμιο. Νέα Μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα και ξένα πανεπιστήμια στη χώρα τους και στην Ελλάδα….

    Είναι πολλά τα λεφτά Άρη…

    Και η αγραμματοσύνη…

    Υπάρχει Σύγχυση Διαφορά και Διαφθορά.

    Άλλο το Πανεπιστήμιο της Αμερικής στην Αμερική άλλο το Πανεπιστήμιο της Αμερικής στην Ελλάδα ….

    Το βασικό στοιχείο – στα μη κρατικά πανεπιστήμια -είναι το να μη διδάξει ούτε ένα μέλος ΔΕΠ των ήδη υπαρχόντων στην Ελλάδα των υπαρχόντων ήδη Κρατικών Ελληνικών Δημόσιων Πανεπιστημίων. Αυτοί που είναι στα υπάρχοντα στην Ελλάδα κρατικά δημόσια Πανεπιστήμια πρέπει να αποκλειστούν από το νέο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο.

    Το έχουμε γράψει εδώ και δέκα χρόνια αυτό και είναι δημοσιευμένο σε συστηματική μεγάλη κυκλοφορίας εφημερίδα…

    Αυτό να μπει ως απαράβατος όρος στο νέο νομοσχέδιο.

    Αν αρχίσουν και μπαίνουν και στα Μη κρατικά πανεπιστήμια –όχι όλοι- και όσοι διδάσκουν ήδη -λέμε τώρα – στα σημερινά κρατικά δημόσιοι πανεπιστήμια στην Ελλάδα θα είναι και το τέλος της παιδείας λένε άλλοι.

    Αυτοί που κατέστρεψαν τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια για να βολεύουν τα παιδιά τους και να τα κάνουν νύχτα καθηγητές -όπως έγιναν και οι ίδιοι, ΌΧΙ ΌΛΟΙ, -θα καταστρέψουν και τα Μη κρατικά πανεπιστήμια και τα ξένα και τα ιδιωτικά λένε άλλοι πολλοί πλέον

    Βέβαια υπάρχουν ευθύνες πολλές και σε πολλούς λένε άλλοι πολλοί.

    Περιμένουμε τις λεπτομέρειες του νομοσχεδίου για τα νέα Μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα.

    Δεν υπάρχει Συνταγματικό κώλυμα για την ίδρυση Μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα λένε άλλοι.

    Να έρθουν σωστά οι Έλληνες καθηγητές και οι ξένοι καθηγητές που διδάσκουν στα ξένα πανεπιστήμια στην Αμερική Ευρώπη κλπ.

    Όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μπει η λεγόμενη *συμμορία της ντόπιας Παιδείας* και στα ξένα πανεπιστήμια στην Ελλάδα ούτε να διδάξει ούτε να αρχίσει τις καταλήψεις το ναρκεμποριο κλπ.

    Αυτό θα σημάνει και το τέλος των λεγόμενων «Μη κρατικών πανεπιστημίων» και στην Ελλάδα αλλά και τη δυσφήμιση τους στην χώρα τους.

    Το βασικό στοιχείο είναι ο τρόπος και τα κριτήρια εισαγωγής των φοιτητών σε αυτά.

    Προσωπικά πιστεύουμε ότι σε μια πενταετία τα σοβαρά ξένα πανεπιστήμια θα φύγουν μόνα τους από την Ελλάδα- όταν δουν με ποιους έχουν να κάνουν- ειδικά με τους ήδη υπάρχοντες λεγόμενους καθηγητές στα υπάρχοντα κρατικά δημόσια πανεπιστήμια και τις λεγόμενες *υπερκομματικές συμμορίες της παιδείας*.

    Οι ανύπαρκτοι επιστημονικά, όχι όλοι, λεγόμενοι καθηγητές των ήδη υπαρχόντων Κρατικών Δημόσιων Πανεπιστημίων στην Ελλάδα θα πολεμήσουν με «λύσσα» τα ξένα σοβαρά Πανεπιστήμια και τους ξένους σοβαρούς καθηγητές που θα κάνουν το «λάθος» να έρθουν στην Ελλάδα.

    Για να μη αποκαλυφθεί η αγραμματοσύνη των λεγόμενων μελών ΔΕΠ, όχι όλων, γιατί θα αποκαλυφθεί η αγραμματοσύνη τους αμέσως και για το λόγο αυτό δε θα επιτρέψουν ποτέ να λειτουργήσουν σοβαρά ξένα πανεπιστήμια στην Ελλάδα, λένε άλλοι πολλοί πλέον.

    Οι πιο πολλοί, όχι όλοι, στην Ελλάδα έχουν γίνει καθηγητές με το λεγόμενο μέσον -χωρίς να έχουν τα απαιτούμενα προσόντα- λένε άλλοι πολλοί πλέον.

    Τότε οι ξένοι σοβαροί καθηγητές θα φύγουν έντρομοι από την υπάρχουσες «υπερκομματικές συμμορίες» που θα απειλήσουν ανοιχτά είτε θα στήσουν δήθεν *τρομοκρατικές οργανώσεις* δηλ. αυτοί που πίνουν καφέ το πρωί στη Γκράβα Εξάρχεια Βύρωνα Καλλιθέα Πειραιά και το βράδυ στο Κολωνάκι που είναι και οι πράκτορες της μαφίας θα βάζουν βόμβες κατά των δήθεν ιμπεριαλιστών κλπ.

    Το μόνο ξένο Πανεπιστήμιο που μπορεί να ευδοκιμήσει στη σημερινή Ελλάδα είναι το Τουρκικό, το Αλβανικό και το Σκοπιανό γιατί *όμοιος ομοίω αεί πελάζει* λένε άλλοι πολλοί πλέον.

    Βέβαια ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί για κάτι καλύτερο αλλά οι «υπερκομματικές συμμορίες της παιδείας» δε θα τον αφήσουν λένε πολλοί πλέον.

    «Κ. Πιερρακάκης: Τα κριτήρια για τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια θα είναι τα αυστηρότερα που υπάρχουν στην Ε.Ε. | esos.gr» https://www.esos.gr/arthra/86163/k-pierrakakis-ta-kritiria-gia-ta-mi-krarika-panepistimia-tha-einai-ta-aystirotera-poy

    Όταν δημοσιευτεί το νομοσχέδιο αν δημοσιευτεί και αν δεν αρχίσουν οι ιστορίες δηλ. η «μαφία της παιδείας» να βάζει βόμβες να ετοιμάζει καταλήψεις επιθέσεις διαδηλώσεις τρομοκρατικές δήθεν ενέργειες κλπ

    Όλα στημένα παιχνίδια είναι από την «ντόπια μαφία» λένε άλλοι πολλοί πλέον.

    Στοιχηματίζουμε ένα ευρώ ότι τελικά δε θα γίνει τίποτα και δε θα έρθει κανένα σοβαρό ξένο Πανεπιστήμιο πλην της Τουρκίας κλπ.

    Εδώ δε μπορούν να στείλουν τα 1350 άτομα του υπουργείου Παιδείας σε ένα σχολείο να διδάξουν έστω λίγες μέρες τη βδομάδα και δε τολμούν να καταργήσουν το μειωμένο διδακτικό ωράριο των συνδικαλιστών και αιρετών -θα μπορέσουν να φτιάξουν έστω ξένα πανεπιστήμια στην Ελλάδα – λένε άλλοι πλέον.

    Κατά τη λαϊκή ρήση « Όμοιος στον όμοιο και κοπριά στα λάχανα- λένε άλλοι πολλοί πλέον.

    Με τιμή

    Αθήνα

    29.12.2023

    Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος

    Δημοσιογράφος

    «Κατάκοιτος»

    Θύμα των «υπερκομματικών συμμοριών της παιδείας».

  • 28 Δεκεμβρίου 2023, 16:37 | Βαπτιστής Παντής

    Εδώ θα πρέπει να υπάρξουν κάποιες διευκρινίσεις. Σχετικά με τις εγγραφές πώς θα γίνονται και με ποιές προϋποθέσεις; Και για τα μαθήματα θα προσλαμβάνεται ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, σε όλες τις απαραίτητες ειδικότητες;
    Επίσης θα υπάρχει μέριμνα ώστε οι καταρτιζόμενοι να επιλέγουν εδικότητες στις οποίες θα μπορούν να ανταποκριθούν;
    Και μια απορία: αναφέρεται στο νόμο ότι στόχος είναι η ποιοτική συμπεριληπτική κατάρτιση. Πώς επιτυγχάνεται η συμπερίληψη όταν αυτές οι σχολές θα είναι αποκλειστικά για άτομα με αναπηρία;

  • 27 Δεκεμβρίου 2023, 12:15 | Vasily Psarommatis

    Bravooo