Άρθρο 2 – Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος είναι: α) η βελτίωση του τρόπου διοίκησης στον χώρο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.) που θα επιτρέψει τις συνέργειες μεταξύ των διαφορετικών Επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.), με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, καθώς και την ενίσχυση της σύζευξης με την αγορά εργασίας και την τοπική κοινωνία, β) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) και η αναδιάρθρωση των σχολών αυτών, ώστε να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ποιοτικής συμπεριληπτικής επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία, γ) η συνολική αναμόρφωση του θεσμού των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) με τη διάχυση καλών πρακτικών, μέσω της μεταφοράς στα ΕΠΑ.Λ. των πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ίδρυσή τους, στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), δ) η ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), με στόχο την επίτευξη της βέλτιστης σύνδεσης της παροχής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε περιφερειακό επίπεδο και, ως εκ τούτου, με την περιφερειακή ανάπτυξη.

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 13:50 | ΚΑΤΣΑΒΟΥ ΚΑΙΤΗ

    Θεωρείτε ότι αναθέτοντας τη διοίκηση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε ανθρώπους που δεν έχουν καμιά σχέση με τη Εκπαίδευση, όπως ο Οργανωτικός Συντονιστής και οι εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων θα βελτιωθεί ο τρόπος διοίκησης; Είναι δηλ. η Επαγγελματική Εκπαίδευση μια επιχείρηση του Υπουργείου, η οποία πρέπει να διοικείται κατά τα μοντέλα διοίκησης των Πολυεθνικών επιχειρήσεων;

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 11:47 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΕΚΕΡΙΑΔΗΣ

    Πιστό στην πάγια τακτική του το Υπουργείο μέσα σε περίοδο διακοπών με κλειστά σχολεία, έχει αναρτήσει για σχολιασμό από 22/12/23 έως τις 05/01/24 ένα «προσχέδιο» του νέου νομοσχεδίου για την ΕΕΚ στη δημόσια διαβούλευση το οποίο θα γίνει νόμος του κράτους εντός του Ιανουαρίου 2024.

    Το «προσχέδιο» του νέου ν/σ είναι πρόχειρο & ατελές. Είναι προϊόν συρραφής προσωπικών απόψεων, ανθρώπων που απέχουν από τη σχολική καθημερινότητα της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Ενα ν/σ χωρίς στρατηγική και χωρίς μελέτη επιπτώσεων και αντικτύπου.
    Δυστυχώς τα αποτελέσματα της εφαρμογής του και η ποιοτική πτώση των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα φανούν σε βάθος χρόνου.

  • 5 Ιανουαρίου 2024, 08:08 | Μαρία Σ.

    Ίσως χρειάζεται διοικητική ενοποίηση των ΔΙΕΚ/ΣΑΕΚ ανά νομό, ιδίως στους περιφερειακούς νομούς (με κεντρικό και παραρτήματα), ώστε να μην υπάρχει ανταγωνισμός, να γίνεται καλύτερη κατανομή των ειδικοτήτων και καλύτερη αξιοποίηση των πόρων.
    Επίσης στα ΣΣΠΑΕ να συμμετέχουν όλοι οι διευθυντές των ΔΙΕΚ/ΣΑΕΚ της περιφέρειας, ώστε να ακούγονται όλες οι απόψεις, να υπάρχει συνεργασία και όχι ανταγωνισμός.

  • Από το 1984 που λειτούργησαν τα ΤΕΛ και τα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (ΕΠΛ) με κάθε αλλαγή Υπουργού Παιδείας (όπου ο καθένας φέρνει και ένα καινούριο νομοσχέδιο κάθε φορά) επιχειρείται η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τριάντα χρόνια δηλαδή πήγαν χαμένα για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση χωρίς σκοπό και στόχο, για να έρθει αυτό το Νομοσχέδιο και να δημιουργήσει σχολεία μαμούθ σε ανύπαρκτες υποδομές και κτίρια του 1980 (κάποια απ΄αυτά και πολύ πιο πριν).
    Το Υπουργείο Παιδείας νομοθέτησε μόλις πριν 2-3 χρόνια. Πότε αξιολογήθηκε ο νόμος 4763/2020 για να εντοπιστούν τα τρωτά του σημεία και να προταθούν βελτιώσεις; Ακόμη και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ ψάχνουν το βηματισμό τους, αφού σε πολλές των περιπτώσεων δεν έχει εξασφαλιστεί το στοιχειώδες επίπεδο της διδασκαλίας σε αυτά, με βιβλία γραμμένα το 1999 και μια πρακτική άσκηση (για την οποία γίνεται τόσος λόγος σ΄αυτό το νομοσχέδιο) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας.
    Είναι αδύνατη η διάχυση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) προς τα ΕΠΑ.Λ., διότι ακριβώς εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε σχολεία που δεν ολοκλήρωσαν ακόμη την τριετή ίδρυσή τους, χωρίς αποτελέσματα που έχουν αξιολογηθεί.
    Η πραγματική αναμόρφωση των ΕΠΑΛ επιτυγχάνεται με σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα βιβλία , σύγχρονες κτιριακές υποδομές.

  • 4 Ιανουαρίου 2024, 19:04 | Θ. Γ.

    Από το 1984 που λειτούργησαν τα ΤΕΛ και τα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (ΕΠΛ) με κάθε αλλαγή Υπουργού Παιδείας (όπου ο καθένας φέρνει και ένα καινούριο νομοσχέδιο κάθε φορά) επιχειρείται η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τριάντα χρόνια δηλαδή πήγαν χαμένα για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση χωρίς σκοπό και στόχο, για να έρθει αυτό το Νομοσχέδιο και να δημιουργήσει σχολεία μαμούθ σε ανύπαρκτες υποδομές και κτίρια του 1980 (κάποια απ΄αυτά και πολύ πιο πριν).
    Το Υπουργείο Παιδείας νομοθέτησε μόλις πριν 2-3 χρόνια. Πότε αξιολογήθηκε ο νόμος 4763/2020 για να εντοπιστούν τα τρωτά του σημεία και να προταθούν βελτιώσεις; Ακόμη και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ ψάχνουν το βηματισμό τους, αφού σε πολλές των περιπτώσεων δεν έχει εξασφαλιστεί το στοιχειώδες επίπεδο της διδασκαλίας σε αυτά, με βιβλία γραμμένα το 1999 και μια πρακτική άσκηση (για την οποία γίνεται τόσος λόγος σ΄αυτό το νομοσχέδιο) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας.
    Είναι αδύνατη η διάχυση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) προς τα ΕΠΑ.Λ., διότι ακριβώς εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε σχολεία που δεν ολοκλήρωσαν ακόμη την τριετή ίδρυσή τους, χωρίς αποτελέσματα που έχουν αξιολογηθεί.
    Η πραγματική αναμόρφωση των ΕΠΑΛ επιτυγχάνεται με σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα βιβλία , σύγχρονες κτιριακές υποδομές.

  • 3 Ιανουαρίου 2024, 12:49 | ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΙΕΚ

    Η λέξη πειραματικά δεν υπάρχει πουθενά στις νομοθετικές προτάσεις. Τέλος αυτό ήταν , δύο χρόνια ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΙΕΚ ,προβολή , διαφημίσεις, νομοθετήματα , σφραγίδες , έντυπα, όλα στα σκουπίδια !
    Έτσι θα γίνει και με τις ΣΑΕΚ σε τρία – τέσσερα χρόνια ;
    Απλά να λέμε ότι κάτι κάνουμε;
    Πραγματικά θα ήθελα να μας ενημερώσει ο υπουργός ποιοι είναι οι συντάκτες του νομοθετήματος , αν τους ξέρει γιατί φοβάμαι ότι μπορεί να μην τους ξέρει.

  • 2 Ιανουαρίου 2024, 22:11 | ΓΕΩΡΓΙΑ Π.

    Δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η διάχυση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) προς τα ΕΠΑ.Λ., διότι ακριβώς εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε σχολεία που δεν ολοκλήρωσαν ακόμη την τριετή ίδρυσή τους, χωρίς αποτελέσματα που έχουν αξιολογηθεί και μάλιστα με βιβλία γραμμένα το 1999 και μια πρακτική άσκηση (για την οποία γίνεται τόσος λόγος σ΄αυτό το νομοσχέδιο) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας. Η πραγματική αναμόρφωση των ΕΠΑΛ επιτυγχάνεται με σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα βιβλία και σύγχρονες κτιριακές υποδομές.

  • 2 Ιανουαρίου 2024, 03:09 | Panos

    Αξιότιμε κύριε υπουργέ.Είμαι απόφοιτος δημόσιου ΙΕΚ -ΔΥΠΑ Δ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΕΙΔΙΚΌΤΗΤΑΣ ΦΎΛΑΚΑΣ ΜΟΥΣΕΊΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΏΝ ΧΏΡΩΝ. ΕΝΏ ΈΧΩ ΟΛΟΚΛΗΡΏΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ Δ’ ΕΞΑΜΗΝΟ , μου απομένει να κάνω πρακτική άσκηση για 6 μήνες. Όμως είμαι εγγεγραμμένος στα δημόσια ιεκ από τον οκτώβριο του 2020 και με το νέο νόμο η πρακτική άσκηση με αμοιβή δεν με πιάνει εμένα .Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία και Με την μετονομασία των ΔΙΕΚ-Δυπα σε Σ.Α.Ε.Κ.και την αναβάθμιση των πτυχίων τους σε ανώτερο επίπεδο, θα ισχύει το ίδιο και σε εμάς ;;; θα μας δωθεί η ευκαιρία να ολοκληρώσουμε την πρακτική μας άσκηση που είμαστε εγγεγραμμένοι από το 2020 να είναι με αμοιβή η πρακτική άσκηση;;+ παλαιότερων ετών και όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και την ακαδημαϊκή αναγνώριση, θα περιλαμβάνει και μας που είμαστε εγγεγραμμένοι,, διευκρινίζω από το 2020 ολοκληρώνοντας ένα κύκλο επαγγελματικής κατάρτισης έως το Δ’εξάμηνο και μας μένει μόνο η πρακτική άσκηση; ελπίζω ότι θα είναι και με αμοιβή η πρακτική άσκηση.
    1. Μας λέτε ότι η σπουδές μας θα συνδεθεί με την τοπική κοινωνία και με την εργασία πρακτικής άσκησης. Ως αρχαιοφύλακας που μένει να ολοκληρώσω την πρακτική μου άσκηση. γιατί το υπουργείο πολιτισμού προσλαμβάνει
    ανεκπαιδευτούς εποχιακούς ,κάθε χρόνο για να καλύψει τις ανάγκες στα μουσεία μας και κυρίως είναι άσχετοι με το αντικειμένο;; γιατί δεν παίρνετε απόφοιτους των ιεκ ειδικότητα φύλακας μουσείων αρχαιολογικων χώρων για να κάνουν την πρακτική τους άσκηση, που είναι και σχετική με το αντικείμενο μας;;

  • 27 Δεκεμβρίου 2023, 15:41 | Τ. Παναγιώτου

    Το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Τα ΙΕΚ χρειάζονται εργαστηριακές υποδομές, τις οποίες μόνο τα ΕΠΑΛ διαθέτους. Όσα δεν ενταχθουν σε αυτό το καθεστώς θα πρέπει να κλείσουν, γίνεται σπατάλη χρημάτων, πόρων, υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

  • 26 Δεκεμβρίου 2023, 12:48 | Vasily Psarommatis

    Bravoo