Αντικείμενο του παρόντος είναι: α) η βελτίωση του τρόπου διοίκησης στον χώρο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.) που θα επιτρέψει τις συνέργειες μεταξύ των διαφορετικών Επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.), με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, καθώς και την ενίσχυση της σύζευξης με την αγορά εργασίας και την τοπική κοινωνία, β) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) και η αναδιάρθρωση των σχολών αυτών, ώστε να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ποιοτικής συμπεριληπτικής επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία, γ) η συνολική αναμόρφωση του θεσμού των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) με τη διάχυση καλών πρακτικών, μέσω της μεταφοράς στα ΕΠΑ.Λ. των πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ίδρυσή τους, στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), δ) η ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), με στόχο την επίτευξη της βέλτιστης σύνδεσης της παροχής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε περιφερειακό επίπεδο και, ως εκ τούτου, με την περιφερειακή ανάπτυξη.
Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 2 – Αντικείμενο
Άρθρο 2 – Αντικείμενο
- 28 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ A΄ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 – Σκοπός
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 35 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛ ΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ –ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4763/2020 – Άρθρο 3 – Μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Σκοπός των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη περ. γ) στην παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4763/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης για άτομα με αναπηρία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Σκοπός Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για άτομα με αναπηρία-Προσθήκη άρθρου 22Α στον ν. 4763/2020
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Διάρθρωση και αρμοδιότητες των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 24Α στον ν. 4763/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Διάρθρωση Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για άτομα με αναπηρία-Προσθήκη άρθρου 24Β στον ν. 4763/2020
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Αρμοδιότητες των Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 32 ν. 4763/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Χρηματοδότηση προγραμμάτων αναβάθμισης δεξιοτήτων, επικαιροποίησης γνώσεων και εκπαίδευσης εκπαιδευτών πρακτικής άσκησης των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 33Α στον ν. 4763/2020
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ηλεκτρονική Πύλη των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 33Β στον ν. 4763/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις για τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη παρ. 2Α, 6Α, περ. θ) στην παρ. 12 και παρ. 13Α στο άρθρο 34 ν. 4763/2020
- 80 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤ1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020 – Άρθρο 13 – Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – Προσθήκη Κεφαλαίου ΣΤ1 και άρθρων 40 Α έως 40 ΙΑ στον ν. 4763/2020
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ – ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 17Β, 18, 19 ΚΑΙ 21 N. 4763/2020 – Άρθρο 14 – Τοποθέτηση υποδιευθυντών Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων- Τροποποίηση περ. β) παρ. 3 άρθρου 17Β ν. 4763/2020
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Πρακτική άσκηση μαθητών Προτύπων Επαγγελματικών Λυκείων – Εβδομάδα Προσανατολισμού – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4763/2020
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Προγράμματα δημιουργίας εικονικών επιχειρήσεων – Τροποποίηση περ. ε) παρ. 1 άρθρου 19 ν. 4763/2020
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις για τα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια– Προσθήκη παρ. 7α και 7β στο άρθρο 21 ν. 4763/2020
- 18 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ – ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4186/2013 – Άρθρο 18 – Σκοπός των Επαγγελματικών Λυκείων-Προσθήκη περ. ιβ), ιγ), ιδ), ιε), ιστ) και ιζ) στο άρθρο 6 ν. 4186/2013
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Οργάνωση και λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Α στον ν. 4186/2013
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Όργανα διοίκησης των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 4186/2013
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 21 -Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου- Προσθήκη άρθρου 6Γ στον ν. 4186/2013
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τομεάρχες Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 4186/2013
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Φοίτηση στα Επαγγελματικά Λύκεια- Προσθήκη άρθρου 6Ε στον ν. 4186/2013
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Εβδομάδα Προσανατολισμού στα Επαγγελματικά Λύκεια- Προσθήκη άρθρου 6ΣΤ στον ν. 4186/2013
- 113 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Πρόγραμμα σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου –Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 4186/2013
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις-Προσθήκη παρ. 2α, 2β, 2γ, 2δ, 2ε και 2στ και τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 43 ν. 4186/2013
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ – ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΚΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ– ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 6, 8, 11 ΚΑΙ 15 Ν. 4763/2020 – Άρθρο 28 – Ρυθμίσεις για τα Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 4763/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Εξουσιοδοτική διάταξη για τα Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 8 ν. 4763/2020
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Ρύθμιση για τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης και τις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 4763/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 – Εξουσιοδοτική διάταξη για τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης- Προσθήκη παρ. 3α και 3β στο άρθρο 15 του ν. 4763/2020
- 21 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ – ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Καταργούμενες διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Δεκεμβρίου 2023, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Ιανουαρίου 2024, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 621 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Θεωρείτε ότι αναθέτοντας τη διοίκηση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε ανθρώπους που δεν έχουν καμιά σχέση με τη Εκπαίδευση, όπως ο Οργανωτικός Συντονιστής και οι εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων θα βελτιωθεί ο τρόπος διοίκησης; Είναι δηλ. η Επαγγελματική Εκπαίδευση μια επιχείρηση του Υπουργείου, η οποία πρέπει να διοικείται κατά τα μοντέλα διοίκησης των Πολυεθνικών επιχειρήσεων;
Πιστό στην πάγια τακτική του το Υπουργείο μέσα σε περίοδο διακοπών με κλειστά σχολεία, έχει αναρτήσει για σχολιασμό από 22/12/23 έως τις 05/01/24 ένα «προσχέδιο» του νέου νομοσχεδίου για την ΕΕΚ στη δημόσια διαβούλευση το οποίο θα γίνει νόμος του κράτους εντός του Ιανουαρίου 2024.
Το «προσχέδιο» του νέου ν/σ είναι πρόχειρο & ατελές. Είναι προϊόν συρραφής προσωπικών απόψεων, ανθρώπων που απέχουν από τη σχολική καθημερινότητα της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Ενα ν/σ χωρίς στρατηγική και χωρίς μελέτη επιπτώσεων και αντικτύπου.
Δυστυχώς τα αποτελέσματα της εφαρμογής του και η ποιοτική πτώση των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα φανούν σε βάθος χρόνου.
Ίσως χρειάζεται διοικητική ενοποίηση των ΔΙΕΚ/ΣΑΕΚ ανά νομό, ιδίως στους περιφερειακούς νομούς (με κεντρικό και παραρτήματα), ώστε να μην υπάρχει ανταγωνισμός, να γίνεται καλύτερη κατανομή των ειδικοτήτων και καλύτερη αξιοποίηση των πόρων.
Επίσης στα ΣΣΠΑΕ να συμμετέχουν όλοι οι διευθυντές των ΔΙΕΚ/ΣΑΕΚ της περιφέρειας, ώστε να ακούγονται όλες οι απόψεις, να υπάρχει συνεργασία και όχι ανταγωνισμός.
Από το 1984 που λειτούργησαν τα ΤΕΛ και τα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (ΕΠΛ) με κάθε αλλαγή Υπουργού Παιδείας (όπου ο καθένας φέρνει και ένα καινούριο νομοσχέδιο κάθε φορά) επιχειρείται η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τριάντα χρόνια δηλαδή πήγαν χαμένα για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση χωρίς σκοπό και στόχο, για να έρθει αυτό το Νομοσχέδιο και να δημιουργήσει σχολεία μαμούθ σε ανύπαρκτες υποδομές και κτίρια του 1980 (κάποια απ΄αυτά και πολύ πιο πριν).
Το Υπουργείο Παιδείας νομοθέτησε μόλις πριν 2-3 χρόνια. Πότε αξιολογήθηκε ο νόμος 4763/2020 για να εντοπιστούν τα τρωτά του σημεία και να προταθούν βελτιώσεις; Ακόμη και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ ψάχνουν το βηματισμό τους, αφού σε πολλές των περιπτώσεων δεν έχει εξασφαλιστεί το στοιχειώδες επίπεδο της διδασκαλίας σε αυτά, με βιβλία γραμμένα το 1999 και μια πρακτική άσκηση (για την οποία γίνεται τόσος λόγος σ΄αυτό το νομοσχέδιο) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας.
Είναι αδύνατη η διάχυση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) προς τα ΕΠΑ.Λ., διότι ακριβώς εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε σχολεία που δεν ολοκλήρωσαν ακόμη την τριετή ίδρυσή τους, χωρίς αποτελέσματα που έχουν αξιολογηθεί.
Η πραγματική αναμόρφωση των ΕΠΑΛ επιτυγχάνεται με σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα βιβλία , σύγχρονες κτιριακές υποδομές.
Από το 1984 που λειτούργησαν τα ΤΕΛ και τα Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (ΕΠΛ) με κάθε αλλαγή Υπουργού Παιδείας (όπου ο καθένας φέρνει και ένα καινούριο νομοσχέδιο κάθε φορά) επιχειρείται η αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Τριάντα χρόνια δηλαδή πήγαν χαμένα για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση χωρίς σκοπό και στόχο, για να έρθει αυτό το Νομοσχέδιο και να δημιουργήσει σχολεία μαμούθ σε ανύπαρκτες υποδομές και κτίρια του 1980 (κάποια απ΄αυτά και πολύ πιο πριν).
Το Υπουργείο Παιδείας νομοθέτησε μόλις πριν 2-3 χρόνια. Πότε αξιολογήθηκε ο νόμος 4763/2020 για να εντοπιστούν τα τρωτά του σημεία και να προταθούν βελτιώσεις; Ακόμη και τα Πρότυπα ΕΠΑΛ ψάχνουν το βηματισμό τους, αφού σε πολλές των περιπτώσεων δεν έχει εξασφαλιστεί το στοιχειώδες επίπεδο της διδασκαλίας σε αυτά, με βιβλία γραμμένα το 1999 και μια πρακτική άσκηση (για την οποία γίνεται τόσος λόγος σ΄αυτό το νομοσχέδιο) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας.
Είναι αδύνατη η διάχυση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) προς τα ΕΠΑ.Λ., διότι ακριβώς εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε σχολεία που δεν ολοκλήρωσαν ακόμη την τριετή ίδρυσή τους, χωρίς αποτελέσματα που έχουν αξιολογηθεί.
Η πραγματική αναμόρφωση των ΕΠΑΛ επιτυγχάνεται με σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα βιβλία , σύγχρονες κτιριακές υποδομές.
Η λέξη πειραματικά δεν υπάρχει πουθενά στις νομοθετικές προτάσεις. Τέλος αυτό ήταν , δύο χρόνια ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΙΕΚ ,προβολή , διαφημίσεις, νομοθετήματα , σφραγίδες , έντυπα, όλα στα σκουπίδια !
Έτσι θα γίνει και με τις ΣΑΕΚ σε τρία – τέσσερα χρόνια ;
Απλά να λέμε ότι κάτι κάνουμε;
Πραγματικά θα ήθελα να μας ενημερώσει ο υπουργός ποιοι είναι οι συντάκτες του νομοθετήματος , αν τους ξέρει γιατί φοβάμαι ότι μπορεί να μην τους ξέρει.
Δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η διάχυση των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) προς τα ΕΠΑ.Λ., διότι ακριβώς εφαρμόστηκαν πιλοτικά σε σχολεία που δεν ολοκλήρωσαν ακόμη την τριετή ίδρυσή τους, χωρίς αποτελέσματα που έχουν αξιολογηθεί και μάλιστα με βιβλία γραμμένα το 1999 και μια πρακτική άσκηση (για την οποία γίνεται τόσος λόγος σ΄αυτό το νομοσχέδιο) που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ συνδεδεμένη με την αγορά εργασίας. Η πραγματική αναμόρφωση των ΕΠΑΛ επιτυγχάνεται με σύγχρονα εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα βιβλία και σύγχρονες κτιριακές υποδομές.
Αξιότιμε κύριε υπουργέ.Είμαι απόφοιτος δημόσιου ΙΕΚ -ΔΥΠΑ Δ’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΕΙΔΙΚΌΤΗΤΑΣ ΦΎΛΑΚΑΣ ΜΟΥΣΕΊΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΏΝ ΧΏΡΩΝ. ΕΝΏ ΈΧΩ ΟΛΟΚΛΗΡΏΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ Δ’ ΕΞΑΜΗΝΟ , μου απομένει να κάνω πρακτική άσκηση για 6 μήνες. Όμως είμαι εγγεγραμμένος στα δημόσια ιεκ από τον οκτώβριο του 2020 και με το νέο νόμο η πρακτική άσκηση με αμοιβή δεν με πιάνει εμένα .Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία και Με την μετονομασία των ΔΙΕΚ-Δυπα σε Σ.Α.Ε.Κ.και την αναβάθμιση των πτυχίων τους σε ανώτερο επίπεδο, θα ισχύει το ίδιο και σε εμάς ;;; θα μας δωθεί η ευκαιρία να ολοκληρώσουμε την πρακτική μας άσκηση που είμαστε εγγεγραμμένοι από το 2020 να είναι με αμοιβή η πρακτική άσκηση;;+ παλαιότερων ετών και όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και την ακαδημαϊκή αναγνώριση, θα περιλαμβάνει και μας που είμαστε εγγεγραμμένοι,, διευκρινίζω από το 2020 ολοκληρώνοντας ένα κύκλο επαγγελματικής κατάρτισης έως το Δ’εξάμηνο και μας μένει μόνο η πρακτική άσκηση; ελπίζω ότι θα είναι και με αμοιβή η πρακτική άσκηση.
1. Μας λέτε ότι η σπουδές μας θα συνδεθεί με την τοπική κοινωνία και με την εργασία πρακτικής άσκησης. Ως αρχαιοφύλακας που μένει να ολοκληρώσω την πρακτική μου άσκηση. γιατί το υπουργείο πολιτισμού προσλαμβάνει
ανεκπαιδευτούς εποχιακούς ,κάθε χρόνο για να καλύψει τις ανάγκες στα μουσεία μας και κυρίως είναι άσχετοι με το αντικειμένο;; γιατί δεν παίρνετε απόφοιτους των ιεκ ειδικότητα φύλακας μουσείων αρχαιολογικων χώρων για να κάνουν την πρακτική τους άσκηση, που είναι και σχετική με το αντικείμενο μας;;
Το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Τα ΙΕΚ χρειάζονται εργαστηριακές υποδομές, τις οποίες μόνο τα ΕΠΑΛ διαθέτους. Όσα δεν ενταχθουν σε αυτό το καθεστώς θα πρέπει να κλείσουν, γίνεται σπατάλη χρημάτων, πόρων, υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Bravoo