Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 10: Ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ταυτότητας των ομογενών μέσα από τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων αμοιβαίας ανταλλαγής όπου παιδιά θα επισκέπτονται την Ελλάδα αλλά και παιδιά από την Ελλάδα θα επισκέπτονται τις χώρες του εξωτερικού.
Πρόταση 10: Ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ταυτότητας των ομογενών μέσα από τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων αμοιβαίας ανταλλαγής όπου παιδιά θα επισκέπτονται την Ελλάδα αλλά και παιδιά από την Ελλάδα θα επισκέπτονται τις χώρες του εξωτερικού.
- 53 Σχόλια1ο πεδίο διαβούλευσης: Σχέση ελληνικού κράτους και ελληνισμού της διασποράς με έμφαση σε θέματα ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού, αλλά και ενίσχυσης της ελληνικής ταυτότητας
- 32 Σχόλια2ο πεδίο διαβούλευσης: Αποτίμηση των σημερινών δομών παροχής ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε σχέση με (α) την παιδαγωγική τους καταλληλότητα, (β) την αποτελεσματικότητά τους, (γ) το κόστος και (δ) τις προοπτικές κοινωνικο-οικονομικής ένταξης των νέων γενιών ελληνικής καταγωγής στις συνθήκες της παγκοσμιοποίησης
- 12 Σχόλια3ο πεδίο διαβούλευσης: Εντοπισμός σημείων στο ισχύον για κάθε χώρα ή περιοχή σύστημα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, τα οποία χρήζουν αναθεώρησης ή ενίσχυσης και προτάσεις για την καλύτερη σύνδεση των μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης με τα κατά τόπους εκπαιδευτικά συστήματα
- 16 Σχόλια4ο πεδίο διαβούλευσης: Κατάθεση προτάσεων για εναλλακτικές εκπαιδευτικές πολιτικές και δομές υποστήριξης της παρουσίας της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της ομογένειας
- 6 ΣχόλιαΠρόταση 1: Δημιουργία συστήματος διάγνωσης εκπαιδευτικών αναγκών, συντονισμού και αξιολόγησης του παραγόμενου έργου σε σχέση με τους διατιθέμενους πόρους. Γεωγραφικός διαχωρισμός σε Ευρώπη, Υπερπόντιες χώρες (Αμερική, Αυστραλία), Αφρική και άλλες χώρες.
- 13 ΣχόλιαΠρόταση 2: Διοικητική αναδιάρθρωση και επανακαθορισμός των ρόλων και των ευθυνών των εκπαιδευτικών εταίρων (συντονιστών, εκπαιδευτικών, συλλόγων γονέων, κοινοτήτων, κρατικών υπηρεσιών) και της μεταξύ τους συνεργασίας με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικών πόρων
- 41 ΣχόλιαΠρόταση 3: Διαφάνεια και αξιοκρατία στον τρόπο επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού, επαναπροσδιορισμός του χρόνου παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες, καθώς και του τρόπου αμοιβής τους
- 13 ΣχόλιαΠρόταση 4: Επιδίωξη της καλύτερης συνεργασίας και αξιοποίησης των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζεται η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών πρακτικών σε Ελλάδα και διασπορά
- 7 ΣχόλιαΠρόταση 5: Προώθηση μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ενταγμένων ή έμμεσα συνδεδεμένων με το εκπαιδευτικό σύστημα της εκάστοτε χώρας διαμονής και αναγνώριση και πιστοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τα κατά τόπους εκπαιδευτικά συστήματα.
- 6 ΣχόλιαΠρόταση 6: Ανάπτυξη πολιτιστικών κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού («Λόγος») μέσα από την αξιοποίηση υπαρχουσών δομών (π.χ. πανεπιστημιακά τμήματα, ημερήσια σχολεία, ΤΕΓ, κτλ) που θα λειτουργούν ως πολυδύναμες κοινότητες δια βίου μάθησης.
- 5 ΣχόλιαΠρόταση 7: Ενίσχυση, ανάπτυξη και εφαρμογή προσχολικών προγραμμάτων όπου η ελληνική γλώσσα θα διδάσκεται μέσω του παιχνιδιού, του τραγουδιού και του θεάτρου (Greek Immersion Programs).
- 14 ΣχόλιαΠρόταση 8: Διατήρηση και ενίσχυση των ελληνικών σπουδών και της έρευνας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των χωρών του εξωτερικού και διασύνδεσή τους με ελληνικά ΑΕΙ και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η καθιέρωση διακρατικών προγραμμάτων κινητικότητας επιστημόνων, φοιτητών, μαθητών και εκπαιδευτικών (όπως π.χ. το Erasmus) και διεθνών ερευνητικών προγραμμάτων θα συμβάλει στην καλύτερη διασύνδεση και συνεργασία οικοδομώντας ισχυρά διασπορικά δίκτυα.
- 12 ΣχόλιαΠρόταση 9: Κοινωνική δικτύωση, αξιοποίηση ψηφιοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού και δημιουργία ηλεκτρονικών κοινοτήτων μάθησης. Σε αυτό το πλαίσιο απαραίτητη είναι η προέκταση της δια βίου και ηλεκτρονικής μάθησης στον ελληνισμό της διασποράς και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
- 6 ΣχόλιαΠρόταση 10: Ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ταυτότητας των ομογενών μέσα από τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων αμοιβαίας ανταλλαγής όπου παιδιά θα επισκέπτονται την Ελλάδα αλλά και παιδιά από την Ελλάδα θα επισκέπτονται τις χώρες του εξωτερικού.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Ιανουαρίου 2011, 20:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Μαρτίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΤhe new Policy Framework for Greek language Education in the DiasporaΈκθεση Δημόσιας ΔιαβούλευσηςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 236 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΓΧΑΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ ΩΧΡΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΣΤΗΜΕΝΑ ΣΧΟΛΙΑ «ΤΟΥ ΛΑΟΥ» ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΤΟ SITE ΣΑΣ. Ο ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΕΓΚΕΙΤΕ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΑΣ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΙΘΜΗΤΟΣ (MEGA, ANT1, NET, ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ, ΑΠΕΙΡΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΣΚΟΙ, ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΠΟΥ ΓΙΑ 10 ΑΡΓΥΡΙΑ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥΣ). ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΑΣ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΙΣΤΕ ΣΕ ΠΟΣΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΘΑ ΔΙΑΓΡΑΨΕΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΤΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΦΥΣΙΚΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙ Η ΚΕΙΜΕΝΟΓΡΑΦΟΣ ΣΑΣ.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ, ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΕΣΑΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΟΔΙΔΕΤΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΑΣ, ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΝΟΥΛΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΠΙΛΝΤΕΜΠΕΡΓΚ, ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΡΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ Η ΚΟΠΕΛΑ,ΤΙ ΘΑ ΑΠΟΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΟΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ…..
Ο ΝΟΜΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ,
Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΑΟΣ.. ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΠΡΟΔΩΣΟΥΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΜΑΥΡΟ ΤΕΛΟΣ..
Μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρονταιστα πλαίσια του LLP και ιδιαίτερα από τα προγράμματα κινητικότητας τουλάχιστον για την Ευρώπη το κάθε σχολείο και ο κάθε εκπαιδευόμενος, μαθητής, φοιτητής ή ακόμα εργαζόμενος έχει την δυνατότητατων εκπαιδευτικών επισκέψεων.
Αυτό που λείπει είναι η πληροφόρηση των Φορέων του απόδημου ελληνισμού, των σχολείων και των εχόντων την ανάγκη να εκπαιδευτούν και η δομή των φορέων των μεταναστών, που θα επέτρεπε την άντληση τέτοιων πληροφοριών και την διάχυση στα μέλη τους.
Σημειώνω ότι όλα τα πιο πάνω χρηματοδοτούνται με πόρους της ΕΕ και όχι εθνικούς.
Κάθε σχολείο μπορεί να απευθύνεται στην Εθνική Μονάδα της χώρας στην οποία βρίσκεται και να υποβάλλει προτάσεις κινητικότητας.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Αντι για συνεδρια/πανηγύρια ας επιλέξουμε ένα πανευρωπαικό συνέδριο με θέμα: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ, Δυνατότητες χρηματοδότησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων κινητικότητας LLP, για οργανώσεις, μαθητές, καθηγητές και εργαζόμενους μετανάστες.
Το Συνέδριο μπορεί να περιλαμβάνει και εργαστήρια για την εκπαίδευση στην σύνταξη προτάσεων.
Συντάκτης του σχολίου αναλαμβάνει (εννοείται αμισθί)την παρουσίαση και την εκπαίδευση των πατριωτών όποτε του ζητηθεί.
Χρήστος Γιαννούλης – Κύπρος
Να ξεκαθαρίσει το πλαίσιο συμμετοχής των ελληνικών σχολείων στο εξωτερικό , στο πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης Cοmenius .
Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική την επαφή των ομογενών με τη χώρα προέλευσης,η οποία πρέπει κατά τη γνώμη μου να έπεται ενός έργου προπαρασκευής (κατά τα πρότυπα ενός έργου Comenius ή etwinning), μέσα από το οποίο θα αναπτυχθούν σχέσεις φιλίας και ανταλλαγής σκέψεων και πληροφοριών.
Μπορούν να οργανωθούν εκπαιδευτικά τριήμερα για σχολεία της Ελλάδος και του εξωτερικού. Ο στόχος θα είναι η γνωριμία με ιστορικούς χώρους αλλά και πολιτιστικά μνημεία σε όλη την Ελλάδα. Προσκεκλημένοι της χώρας μας θα είναι και τα σχολεία του εξωτερικού.Τέτοιες εκδρομές μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των σχολείων σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Πάλι εδώ θα μιλήσω για κακό προγραμματισμό. Δίνονται κάθε καλοκαίρι θέσεις για κατασκηνώσεις σε περιόδους που το Ολλανδικό σχολείο λειτουργεί. Αυτό τα λέει όλα.