Πρόταση 7: Ενίσχυση, ανάπτυξη και εφαρμογή προσχολικών προγραμμάτων όπου η ελληνική γλώσσα θα διδάσκεται μέσω του παιχνιδιού, του τραγουδιού και του θεάτρου (Greek Immersion Programs).

  • 11 Μαρτίου 2011, 10:47 | Παπαγεωργιου Ελενη

    Γιατι το θεατρο, η μουσικη η μαριοννετα κ το παιχνιδι μονο για την προσχολική ηλικία; Απο την εμπειρια μου ως ψυχοπαιδαγωγός σας λέω πως μπορουμε να χρησιμοποιησουμε το παιχνιδι σε ολες τις ηλικιες με αποτελεσματα καταπληκτικα οσο αναφορα τη μαθηση. Τα παιδια μας, ειδικα οι εφηβοι, δε βρισκουν αλλο λογο να πανε σχολειο το σαββατο το απογευμα παρα τις φιλικες σχεσεις που εχουν δημιουργησει εκει.
    Η δυσκολια των βιβλιων των αναλογων ελλ. ταξεων στην Ελλαδα,το δυσκολο λεξιλογιο, δεν προσαρμοζονται καθολου στις αναγκες και στις δυνατοτητες των παιδιων μας. Ειναι απαραιτητο να παρακινησουμε το ενδιαφερον των παιδιων για ολοκληρο τον ελλ πολιτισμο και οχι μονο για τη γραμματικη το συντακτικο και τις ξερες γνωσεις.

  • 8 Μαρτίου 2011, 11:33 | Μιχαήλ Αλεξάνδρα

    Ιδιαίτερη ενίσχυση της ελληνομάθειας από τρία έως έξι ετών με μορφή νηπιαγωγείου, κατηχητικού, e-learning σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο με τη καθοδήγηση ενήλικα. Ακόμη εκμάθηση εθίμων, παραδόσεων, παραμυθιών, τραγουδιών και χορών.

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 23:39 | Κατερίνα Ρεμούνδου

    Ένα μικρό, αλλά πολύ θετικό σχόλιο, θα ήθελα να κάνω όσον αφορά στην πρόταση για εφαρμογή προσχολικών προγραμμάτων, με βάση τα οποία η ελληνική γλώσσα θα διδάσκεται μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι και το θέατρο (Greek Immersion Programmes). Πιστεύω ότι είναι μία εξαιρετική ιδέα, γιατί η πρώτη επαφή με τη ‘διδαχή΄ της ελληνικής γλώσσας, μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας για τη συνέχεια. Θεωρώ ότι η ‘παιχνιώδης’ προσέγγιση στα πρώτα βήματα της μάθησης, δημιουργεί εκείνο το θετικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο το μικρό παιδί αισθάνεται τόσο χαρούμενο και ευτυχισμένο, ώστε να θέλει, με δική του πρωτοβουλία (και όχι με καταναγκασμό) να συνεχίσει να μαθαίνει.
    Ελπίζω η πρόταση αυτή να μη μείνει στα χαρτιά, όπως συχνά οι καλύτερες προτάσεις, αλλά, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, να γίνει πράξη.

    Κατερίνα Ρεμούνδου – Φιλόλογος

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 12:37 | Μαρία Πέτρου

    Το μεγάλο μέσο που μένει ανεκμετάλευτο είναι η δορυφορική τηλεόραση.
    Έζησα πάνω από 30 χρόνια στην Αγγλία και μεγάλωσα παιδί εκεί. Ας μας έβαζαν κάποτε καμιά Ελληνική κωμωδία! Δύο πράγματα μας απωθούσαν από την δορυφορική Ελληνική τηλεόραση:
    1) Η απουσία διασκεδαστικών προγραμμάτων. Συνήθως ήταν συζητήσεις για θέματα μάλλον βαρετά για κάποιον που δεν ζει στην Ελλάδα, και σίγουρα ακατάλληλα για το παιδί. Λαχταρούσαμε να δούμε καμιά Ελληνική κωμωδία, αλλά για κάποιους λόγους δεν μετέδιδαν ταινίες διεθνώς.
    2) Αν ποτέ έβαζαν μια Ελληνική ταινία (σπανίως και καμιά πολύ πολύ παλία) ποτέ δεν ξέραμε πότε θα την βάλουν. Το πρόγραμμα θα έπρεπε να επαναλαμβάνεται συνεχώς, μια και ο κάτοικος του εξωτερικόυ βασικά βλεπει τα τοπικά κανάλια, και θα βέλει το Ελληνικό κανάλι που και που να δει αν έχει κάτι καλό. Έτσι το πρόγραμμα πρεπει να δίνεται πολύ συχνά και να είναι οι ώρες αναμετάδοσης πιστές αντι να αλλάζουν κατά βούληση.

    Τέλος, για να είναι η τηλεόραση ένα μέσον διάδοσης της γλώσσας και του πολιτισμού μας, δεν θα πρεπει να είναι μόνον στα Ελληνικά: ας έχει και υπότιτλους στα Αγγλικά. Ομογενείς δεύτερης γενιάς δεν καταλαβαίνουν τα Ελληνικά τελεια και ο υπότιτλος διδάσκει.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 22:04 | Μαίη Κοκκίδου (MEd, PhD)

    Η Ε.Ε.Μ.Ε. (Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση) στις επιστημονικές της εκδόσεις έχει υλικό που αναφέρεται στην προαγωγή του ελληνικού πολιτισμού μέσα από τη μουσική και το τραγούδι. Αν ζητηθεί μπορεί να διαθέσει το αντίστοιχο υλικό. Επικοινωνία: info@eeme.gr και πληροφορίες στο http://www.eeme.gr
    Ακόμα, το Μάη πραγματοποιείται ένα συνέδριο στην Αθήνα με συναφή θεματολογία. Θα μπορούσε κάποιος εκπρόσωπος της αρμόδιας επιτροπής να το παρακολουθήσει και να έρθει σε επαφή με ερευνητές που έχουν δομημένες προτάσεις επί του πεδίου:
    ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
    Τέχνες και Εκπαίδευση:
    Δημιουργικοί τρόποι εκμάθησης των γλωσσών
    6 – 8 ΜΑΪΟΥ 2011
    Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

    ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ,
    Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών,
    Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών