Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 6: Ανάπτυξη πολιτιστικών κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού («Λόγος») μέσα από την αξιοποίηση υπαρχουσών δομών (π.χ. πανεπιστημιακά τμήματα, ημερήσια σχολεία, ΤΕΓ, κτλ) που θα λειτουργούν ως πολυδύναμες κοινότητες δια βίου μάθησης.
Πρόταση 6: Ανάπτυξη πολιτιστικών κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού («Λόγος») μέσα από την αξιοποίηση υπαρχουσών δομών (π.χ. πανεπιστημιακά τμήματα, ημερήσια σχολεία, ΤΕΓ, κτλ) που θα λειτουργούν ως πολυδύναμες κοινότητες δια βίου μάθησης.
- 53 Σχόλια1ο πεδίο διαβούλευσης: Σχέση ελληνικού κράτους και ελληνισμού της διασποράς με έμφαση σε θέματα ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού, αλλά και ενίσχυσης της ελληνικής ταυτότητας
- 32 Σχόλια2ο πεδίο διαβούλευσης: Αποτίμηση των σημερινών δομών παροχής ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε σχέση με (α) την παιδαγωγική τους καταλληλότητα, (β) την αποτελεσματικότητά τους, (γ) το κόστος και (δ) τις προοπτικές κοινωνικο-οικονομικής ένταξης των νέων γενιών ελληνικής καταγωγής στις συνθήκες της παγκοσμιοποίησης
- 12 Σχόλια3ο πεδίο διαβούλευσης: Εντοπισμός σημείων στο ισχύον για κάθε χώρα ή περιοχή σύστημα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, τα οποία χρήζουν αναθεώρησης ή ενίσχυσης και προτάσεις για την καλύτερη σύνδεση των μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης με τα κατά τόπους εκπαιδευτικά συστήματα
- 16 Σχόλια4ο πεδίο διαβούλευσης: Κατάθεση προτάσεων για εναλλακτικές εκπαιδευτικές πολιτικές και δομές υποστήριξης της παρουσίας της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της ομογένειας
- 6 ΣχόλιαΠρόταση 1: Δημιουργία συστήματος διάγνωσης εκπαιδευτικών αναγκών, συντονισμού και αξιολόγησης του παραγόμενου έργου σε σχέση με τους διατιθέμενους πόρους. Γεωγραφικός διαχωρισμός σε Ευρώπη, Υπερπόντιες χώρες (Αμερική, Αυστραλία), Αφρική και άλλες χώρες.
- 13 ΣχόλιαΠρόταση 2: Διοικητική αναδιάρθρωση και επανακαθορισμός των ρόλων και των ευθυνών των εκπαιδευτικών εταίρων (συντονιστών, εκπαιδευτικών, συλλόγων γονέων, κοινοτήτων, κρατικών υπηρεσιών) και της μεταξύ τους συνεργασίας με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικών πόρων
- 41 ΣχόλιαΠρόταση 3: Διαφάνεια και αξιοκρατία στον τρόπο επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού, επαναπροσδιορισμός του χρόνου παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες, καθώς και του τρόπου αμοιβής τους
- 13 ΣχόλιαΠρόταση 4: Επιδίωξη της καλύτερης συνεργασίας και αξιοποίησης των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζεται η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών πρακτικών σε Ελλάδα και διασπορά
- 7 ΣχόλιαΠρόταση 5: Προώθηση μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης ενταγμένων ή έμμεσα συνδεδεμένων με το εκπαιδευτικό σύστημα της εκάστοτε χώρας διαμονής και αναγνώριση και πιστοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τα κατά τόπους εκπαιδευτικά συστήματα.
- 6 ΣχόλιαΠρόταση 6: Ανάπτυξη πολιτιστικών κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού («Λόγος») μέσα από την αξιοποίηση υπαρχουσών δομών (π.χ. πανεπιστημιακά τμήματα, ημερήσια σχολεία, ΤΕΓ, κτλ) που θα λειτουργούν ως πολυδύναμες κοινότητες δια βίου μάθησης.
- 5 ΣχόλιαΠρόταση 7: Ενίσχυση, ανάπτυξη και εφαρμογή προσχολικών προγραμμάτων όπου η ελληνική γλώσσα θα διδάσκεται μέσω του παιχνιδιού, του τραγουδιού και του θεάτρου (Greek Immersion Programs).
- 14 ΣχόλιαΠρόταση 8: Διατήρηση και ενίσχυση των ελληνικών σπουδών και της έρευνας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των χωρών του εξωτερικού και διασύνδεσή τους με ελληνικά ΑΕΙ και το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η καθιέρωση διακρατικών προγραμμάτων κινητικότητας επιστημόνων, φοιτητών, μαθητών και εκπαιδευτικών (όπως π.χ. το Erasmus) και διεθνών ερευνητικών προγραμμάτων θα συμβάλει στην καλύτερη διασύνδεση και συνεργασία οικοδομώντας ισχυρά διασπορικά δίκτυα.
- 12 ΣχόλιαΠρόταση 9: Κοινωνική δικτύωση, αξιοποίηση ψηφιοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού και δημιουργία ηλεκτρονικών κοινοτήτων μάθησης. Σε αυτό το πλαίσιο απαραίτητη είναι η προέκταση της δια βίου και ηλεκτρονικής μάθησης στον ελληνισμό της διασποράς και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
- 6 ΣχόλιαΠρόταση 10: Ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ταυτότητας των ομογενών μέσα από τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων αμοιβαίας ανταλλαγής όπου παιδιά θα επισκέπτονται την Ελλάδα αλλά και παιδιά από την Ελλάδα θα επισκέπτονται τις χώρες του εξωτερικού.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Ιανουαρίου 2011, 20:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Μαρτίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΤhe new Policy Framework for Greek language Education in the DiasporaΈκθεση Δημόσιας ΔιαβούλευσηςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 236 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Νομίζω πως το συγκεκριμένο άρθρο είναι σίγουρα προχειρογραμμένο και η ιδέα που διέπεται να είναι η μεταφορά της έκπαιδευσης στην Ελλάδα στο εξωτερικό. Δεν νομίζω πως κάποιος που μαθαίνει μια ξένη γλώσσα κάπου, ακολουθεί την μέθοδο της «δια βίου μάθησης». Κάποιος που μαθαίνει μια γλώσσα, θέλει να την μάθει γρήγορα, οικονομικότερα, πρακτικότερα! Φαντάζομαι πως όταν μιλάει το Υπουργείο για διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό, μιλάει σίγουρα για τη διδασκαλία της εθνικής μας γλώσσας, όχι κάποιας ξένης γενικώς. Μου είναι αδιανοήτο πως η Ελλάδα θα «παραδώσει» αυτό το δικαίωμα σε κάποιους τρίτους. Σήμερα ελληνικά διδάσκουν πολλοί στο εξωτερικό και τα ελληνικά τουλάχιστον στη Ρωσία που διδάσκω δεν είναι γλώσσα αδιάφορη. Αλλά εδώ γίνεται λόγος μάλλον για ένα πρόγραμμα που μοιάζει με τα αντίστοιχα του Γαλλικού Ινστιτούτου ή άλλων φορέων, δηλαδή ένα πρόγραμμα που ιθύνων νους και χρηματοδότης θα είναι το Υπουργείο και υλοποητές κάποια ξένα ιδρύματα ή σύλλογοι. Εάν η Ελλάδα δεν μπορεί η ίδια να δημιουργήσει δικούς της πολιτιστικούς φορείες όπως το Ιταλικό ή το Γαλλικό Ινστιτούτο είναι καλύτερα να μην προχωρήσει σε τίποτα! Διδασκαλία της γλώσσας δεν είναι μόνο η γραμματική είναι και η εικόνα που δημιουργείται για την χώρα αυτή στο εξωτερικό. Προσωπικά δεν έχω διαπιστώσει από πολλούς ελληνιστές ή διδάσκοντες της ελληνικής εδώ μια ρεαλιστική στάση απέναντι στην Ελλάδα και αναρωτιέμαι αν τους παραχωρηθεί αυτό το δικαίωμα ποια εικόνα θα δημιουργούν για την χώρα μας. Τι εννοώ: στο Ιταλικο ή στο Γαλλικό Ινστιτούτο εκεί κυρίαρχη εικόνα στη μάθηση είναι η ιταλική ή η γαλλική, όχι η ρωσική! Εμείς τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε, να μετατρέψουμε κάποιους ανθρώπους που διδάσκουν τα ελληνικά σε φορείς που θα μεταφέρουν σίγουρα μια στρεβλή εικόνα για την Ελλάδα; Αυτοί οι άνθρωποι είναι καλοί, είναι πολύ καλοί έχουν τον δικό τους τρόπο σκέψης. Δεν ταιριάζει με τον ελληνικό και την Ελλάδα, κάνουν καλά αυτό που κάνουν. Εμείς γιατί θέλουμε να τους δώσουμε κάτι που δεν μπορούν να κάνουν. Αφήστε που πολλοί όλοι όσοι εμπλέκονται στα ελληνικά δεν μονοιάζουν. Αν δημιουργούσε το Υπουργείο ένα δικό του φορέα, πραγματικά όμως φορέα επιπέδου, θα τους ένωνε κιόλας.
Σήμερα κακά τα ψέματα και για λόγους που όλοι γνωρίζουμε η Ελλάδα περνάει μια κρίση και αυτή η κρίση επιτείνεται στο εξωτερικό με τα ανθελληνικά γενικά δημοσιεύματα και τις αντιδράσεις πολλές φορές των ξένων για την Ελλάδα. Εχετε δει εσείς κάποιον ελληνιστή να υπερασπιστεί την Ελλάδα, όχι να γίνει φιλέλληνας, αλλά να πει πως ο ελληνικός λαός δεν είναι τεμπέλικος λαός και σίγουρα δεν φταίει μόνο αυτός για την κατάσταση που υπάρχειλη να πει κάτι το υπερασπιτικό για τους Έλληνες; Αν έχετε δει, αυτουνού να του δώσετε και τα προγράμματα «λόγος». Εχετε δει κάπου σε κάποια εφημερίδα στο εξωτερικό να διαμαρτηρηθεί κάποιος από αυτούς τους ανθρώπους ή να γράψει κάποιος κάτι υπέρ της Ελλάδας; Αν έχετε δει, αυτός σίγουρα και αξίζει. Αν δεν έχετε δει όμως τέτοιους ελληνιστές, γιατί σπανίζουν, οι ελληνιστές παρουσιάζουν το φαινόμενο να είναι «φιλελληνες» στην Ελλάδα ή με τους Έλληνες, τότε σημαίνει απλώς πως η πολιτική μας σε αυτόν τον τομέα είναι λανθασμένη. Και πολύ φοβάμαι με τέτοια προγράμματα γίνεται ακόμα χειρότερη.
Να γίνονται οι αποσπάσεις στο εξωτερικό κάθε δύο χρόνια όπως ακριβώς στο εσωτερικό. Να βγαίνουν τα κένα και όποιος θέλει με μια στοιχειώδη γλωσσομάθεια να αποσπάται χωρίς να χάνει την οργανική του θέση και χωρίς επιμίσθιο με μια προσαύξηση του μισθού του 30-50% αναλόγως της χώρας. Για όσες θέσεις μένουν κενές να προσλαμβάνονται αναπληρωτές ακριβώς όπως στην Έλλάδα, οι δε ομογενείς εκπαιδευτικοί απλώς να παίρνουν τα μόρια εντοπιότητας. Αποτελεί μια οικονομική λύση, καταργεί υην αναγκαιότητα πολλών γραφείων εκπαίδευσης και συντονιστών (πρόσθετη οικονομία) και στελεχώνει τα σχολεία με εκπαιδευτικούς που πραγματικά θέλουν να είναι εκεί και δίνει διέξοδο σε κάποιους ανέργους.
Τα κτίρια των σχολείων να μην είναι νοικιασμένα που έχουν υψηλό κόστος ενοικίου και συντήρησης αλλά να είναι έστω απογευματινά σε σχολεία της χώρας υποδοχής.
Αυτά μέχρι να γίνουν ενταγμένα σχολεία όπως στη Βαυαρία όπου θα διδάσκεται η ελληνική γλώσσα συστηματικά και κατ’επιλογήν Κύκλοι Ιστορίας, Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών για να τρέφεται καλύτερα η γλώσσα και να γίνουν κέντρα ελληνικού πολιτισμού στη περιοχή τους με τη βοήθεια και της εκκλησίας. Σε πιο απομακρισμένες περιοχές βοήθεια από αυτό το σχολείο με e-learning σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο π.χ. αίθουσα κοινότητας με την καθοδήγηση ελληνομαθούς ενήλικα.
Οι φορείς που καταγράφονται στην πρόταση σας υπόκεινται στην αρμιοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Όμως ο «ΛΟΓΟΣ» θα πρέπει να είναι μια κοινή και καλά συντονισμένη προσπάθεια πολλών φορέων, κυβερνητικών και μη. Απαιτείται ένα σαφές πλαίσιο συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Πολιτισμού αλλά και ιδιωτικών φορέων όπως το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, το Ίδρυμα Ωνάση αλλά και άλλων φορέων της Διασποράς που υπηρετούν τον ίδιο σκοπό, τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού. Ας συγκεντρώσουμε λοιπόν τις δυνάμεις μας καταργώντας την πολυνομία, απλοποιώντας τις διαδικασίες με τον στόχο ο «ΛΟΓΟΣ» να αποκτήσει μία ισχυρή και διεθνώς αναγνωρίσιμη ταυτότητα. Να είναι ο θεσμός που ανά τον κόσμο θα συγκεντρώνει, θα συντονίζει και θα υπηρετεί τους φίλους της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.
Βρίσκω προσωπικά πάρα πολύ σημαντική και χρήσιμη την πρόταση του υπουργείου για δημιουργία κέντρων ανάδειξης του ελληνικού πολιτισμού με την επωνυμία («Λόγος»)στην αλλοδαπή. Πρέπει όμως – όπως σωστά τονίζει ο αγαπητός συμπατριώτης κος Κουγιουμτζόγλου – να γίνουν με την συμμετοχή των Ελλήνων της Διασποράς. Υπάρχουν σε πολλές μεγάλες πόλεις του εξωτερικού ελληνικά πολιτιστικά κέντρα που δημιουργήθηκαν ύστερα από μεγάλη προσπάθεια και εθελοντική εργασία συμπατριωτών μας οι οποίοι διακατέχονται από μεγάλη αγάπη και όραμα για την διάδοση του ελληνικού πολιτισμού. Ή γνώση και η εμπειρία τους είναι υπερπολύτιμη και θα πρέπει το υπουργείο να τις αξιοποιήσει ! Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης των κέντρων αυτών μέσα από διάφορους φορείς ,οργανισμούς και προγράμματα επιχορηγήσεων που υπάρχουν στις χώρες διαμονής.
Η εξ ολοκληρου χρηματοδότησή τους από το ελληνικό κράτος θα είναι λάθος! πρέπει να εγκαταλείψουμε πια αυτου του είδους τις πολιτικές και λογικές όπου η φτωχοκώσταινα Πατρίδα πλήρωνε τα πάντα. Και που σε τελική ανάλυση ελάχιστα βοήθησαν τον απόδημο ελληνισμό.
Τα ‘Λόγος’ λοιπόν πρέπει να στηριχτούν στην αξιοποποίηση των ήδη υπάρχουσων πρωτοβουλιών και δομών στις ομογενειακές κοινότητες . Θα έρθουν να εμβολιαστούν μαζί τους, να τις ενισχύσουν και να προχωρήσουν από κοινού.
Προτείνω για τη Μόσχα, στην οποία εργάζομαι ως αποσπασμένος φιλόλογος για 4η χρονιά, μια μορφή συνεργασίας στα πλαίσια του προγράμματος «Λόγος» ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού Μόσχας. Το τι ακριβώς εστί Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού Μόσχας μπορεί ο καθένας να το διαπιστώσει με μια απλή επίσκεψη στον ιστότοπό του: http://www.hecucenter.ru, όπου περιγράφονται αναλυτικά οι στόχοι του, τα προγράμματά του και η γενικότερη, πλούσια δράση του. Εδώ απλά σημειώνω:
1. ιδρυτές του Κ.Ε.Π. είναι Έλληνες ομογενείς – μέλη του Συλλόγου Ομογενών Μόσχας.
2. Εδώ και τέσσερα χρόνια υπάρχει σημαντική συνεισφορά στη δράση του Κ.Ε.Π. και από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς
3. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή άλλος φορέας στη Μόσχα και ίσως σε ολόκληρη τη Ρωσία, που να προσφέρει περισσότερα στον τομέα της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού και γενικότερα στην προβολή της χώρας μας από το Κ.Ε.Π.
Τέλος, ας ληφθεί υπόψη πως ένα σημαντικό κέρδος για τη χώρα μας, που προκύπτει από τη δράση του Κ.Ε.Π., είναι η διαμόρφωση μιας αξιοσημείωτης ομάδας φιλελλήνων από τις τάξεις των πλέον μορφωμένων και δυναμικών στρωμάτων της ρωσικής πρωτεύουσας.
Θα μπορούσα να προτείνω για το Βέλγιο (όπου υπηρέτησα ως αποσπασμένη ) τα παρακάτω που ήταν και πρόταση του τότε συλλόγου εκπ/κών.
Σε κατάλληλο χώρο( αίθουσες διδασκαλίας , εργαστήρια πληροφορικής και φυσικής-Χημείας, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων κ.λ.π.) που θα ανήκει στην Ελληνική πρεσβεία ή στην Ελληνική κοινότητα να λειτουργεί:
– το πλήρες Ελληνικό Δημοτικό , Γυμνάσιο ,Λύκειο Βρυξελλών σε καθημερινή πρωινή βάση
– τα τμήματα Μητρικής γλώσσας
– τα τμήματα εκμάθησης Ελληνικής γλώσσας για αλλοδαπούς
– κατά διαστήματα να διοργανώνονται διαλέξεις και άλλες εκδηλώσεις υψηλού περιεχομένου για τη διάδοση του Ελληνικού πολιτισμού
– σχολικές δραστηριότητες ( Περιβαλλοντική Εκπ/ση, αγωγή υγείας, Ευρωπαϊκά προγράμματα κ.λ.π) για τους μαθητές ,σε απογευματινές ώρες
Δηλαδή ένας πολυχώρος που θα λειτουργεί σαν κέντρο δια βίου μάθησης , θα προάγει την Ελληνική γλώσσα , την Ιστορία και τον πολιτισμό , και θα αναπτύσσει δράσεις συνεργασίας και συμφιλίωσης των λαών αλλά και τη διαπολιτισμική διάσταση στην εκπαίδευση, τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους ξένους που θα ενδιαφέρονται στα αντίστοιχα προγράμματα.