Πρόταση 4: Επιδίωξη της καλύτερης συνεργασίας και αξιοποίησης των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζεται η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών πρακτικών σε Ελλάδα και διασπορά

  • 12 Μαρτίου 2011, 00:49 | K.X

    Στη διαβούλευση διαβάζουμε :
    Άσπρο : Υπάρχουν αξιόλογοι επιστήμονες στην ομογένεια τους
    οποίους, όμως, αδυνατεί να αξιοποιήσει η ελληνική πολιτεία λόγω ανεπαρκούς μεθόδευσης και επιτελικού σχεδιασμού
    Συμφωνώ με την κ. … που διαπιστώνει την αδυναμία του
    Υπουργείου Παιδείας να αξιοποιήσει τους ομογενείς εκπαιδευτικούς και το χειρότερο που τους ενέπαιξε. Το 2010 απέλυσε συμβασιούχους ομογενείς εκπαιδευτικούς, έκλεισε ενταγμένα τμήματα, εκεί που προσφέρονταν δίγλωσση διδασκαλία, ούτε ένα τυπικό ευχαριστώ, από ευγένεια που λέμε, στους απολυόμενους για το έργο τους, που χωρίς να το καταλάβουν, διότι κανείς δεν τους ενημέρωσε, τους πέταξε στο δρόμο. Αυτό βέβαια για οικονομικούς λόγους, αλλά χωρίς ορθολογισμό, γιατί συνεχίζεται τόσο στα αμιγή σχολεία, όσο και στα απογευματινά ΤΕΓ να διδάσκουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε 2 με 4 μαθητές, ενώ κάποια άλλα τμήματα με επαρκεί αριθμό μαθητών έκλεισαν!
    Μαύρο : Οι ομογενείς είναι Έλληνες, τουλάχιστον δεύτερης γενιάς, και η εμπλοκή τους στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ήταν μία εσφαλμένη, κατά την άποψή μου, ενέργεια της ελληνικής πολιτείας, που έγινε πριν λίγα χρόνια, για να εξυπηρετήσει, πιστεύω, πελατειακές σχέσεις. Μιλώ για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (κυρίως Γερμανία). Πληροφορίες, που υπέπεσαν στην αντίληψή μου, από έγκυρες πηγές, καταμαρτυρούν ότι είναι ανεπαρκείς για μια τέτοια διδασκαλία. Προφανώς, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποκτήσουν την επάρκεια ενός έμπειρου Έλληνα εκπαιδευτικού, αποσπασμένου από την Ελλάδα, που θα αναλάμβανε το ίδιο καθήκον. Ενός κακού δοθέντος, μύρια έπονται Υπάρχουν, στη συνέχεια, και άλλες, πολλές καταγγελίες, οι οποίες περιλαμβάνονται και σε έγγραφο της ΟΛΜΕ, απευθυνόμενο στην προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τις οποίες καταστρατηγείται κάθε έννοια νομιμότητας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα κακώς εννοούμενα συμφέροντα των ομογενών εις βάρος των Ελλήνων εκπαιδευτικών
    Πράσινο : Eimai ekapideytikos me oxtw xronia proypiresia stin Ellada
    stin idiwtiki ekpaideysi,thelw na ergastw stin eidikotita mou sto London kai den mporw giati den eimai dimosio ypallilos.
    tha hthela na shmeiwsw pws thn ellhnikh glwssa thn
    gnwrizoume para poly kala kai sthn dikh mou periptwsh sumplhrwnw pws exw foithsei kai sto panepistimio Athinwn.
    Κόκκινο : Σίγουρα υπάρχουν πολλοί τομείς στους οποίους μπορούν οι ομογενείς να συνδράμουν τη μητέρα- πατρίδα, ας αφήσουν τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στους αρμοδίους, και για να μην περιέρχονται οι ίδιοι σε δύσκολη θέση και για να μην αδικούνται τα παιδιά που δαπανούν το χρόνο τους για να αποκομίσουν πενιχρά οφέλη.
    Πρασινοκόκκινο: Στη γερμανία η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να προσελκύσει
    ομογενείς ελληνομαθείς εκπαιδευτικούς με γερμανικό LEHRAMT. Με ποια κίνητρα όμως;
    Ωστόσο, η κύρια μέριμνα της ελληνικής πολιτείας θα πρέπει
    να είναι η παροχή της καλύτερης δυνατής παιδείας στους μαθητές και τις μαθήτριες, γιατί έτσι μόνον δικαιολογείται η δαπάνη του δημοσίου χρήματος.
    Όμως είναι αναγκαίο να δώσουν εξετάσεις ανάλογες του

  • 12 Μαρτίου 2011, 00:36 | K.X

    ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    Πρόταση 4: Επιδίωξη της καλύτερης συνεργασίας και αξιοποίησης των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζεται η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών πρακτικών σε Ελλάδα και διασπορά

    Συμφωνώ με την πρόταση του Υπουργείου για συνεργασία. Συμφωνώ όμως περισσότερο με την πρόταση που γράφτηκε στη διαβούλευση <> . Δυστυχώς απαιτείται συνεργασία και όχι απαιτείται καλύτερη συνεργασία.
    Λίγο πολύ είναι γνωστοί οι λόγοι που οδήγησαν στο να μην υπάρχει συνεργασία . Οπότε πέρα από σοφή νομοθετική ρύθμιση, απαιτείται πιστή εφαρμογή των νόμων, απαιτείται σωστός έλεγχος της εφαρμογής τους, απαιτείται και καλή διάθεση από όλους(πρόσωπα και φορείς) θα υπάρξει το αποτέλεσμα για το οποίο όλοι συμφωνούμε.

    Στη διαβούλευση διαβάζουμε :
    Άσπρο :
    – <>
    – <>
    Μαύρο :
    – <>
    Πράσινο :
    – <>
    – <>
    Κόκκινο :
    – <>
    Πρασινοκόκκινο:
    – <>
    – <>
    – <>
    Η μία πλευρά που επιθυμεί την πρόσληψη(των ίδιων ή δικών τους) υποστηρίζει ότι οι ομογενείς εκπαιδευτικοί είναι ΄΄αξιόλογοι επιστήμονες΄΄, η άλλη πλευρά που δεν επιθυμεί την πρόσληψη ομογενών επειδή μειώνονται οι θέσεις των αποσπασμένων υποστηρίζει ότι είναι ΄΄ανεπαρκείς΄΄.
    Πρόταση : Μία από τις υπάρχουσες ομάδες που λειτουργούν στο Υπουργείο ή μία ομάδα που θα συσταθεί ας αναλάβει να μελετήσει το θέμα.
    1. Πόσοι και ποιοι ομογενείς προσλήφθηκαν με προκήρυξη και πόσοι για να καλύψουν <> = <>.
    2. Περισσότερα προσόντα κατείχαν εκείνοι που προσλήφθηκαν για να καλύψουν <> ή εκείνοι που διαμαρτυρήθηκαν για παράτυπες προσλήψεις.
    3. Ποια προσόντα κατείχαν οι ομογενείς που υπέβαλλαν αίτηση πρόσληψης.
    4. Με ποια κριτήρια προσλήφθηκαν οι ομογενείς.
    5. Προσλήφθηκαν εκείνοι οι ομογενείς που κατείχαν περισσότερα προσόντα ;
    6. Οι ομογενείς που προσλήφθηκαν και τοποθετήθηκαν σε Λύκεια ποια μαθήματα επέλεξαν ή τους ανατέθηκαν να διδάξουν;
    7. Έγινε κάποιο σεμινάριο στους ομογενείς που προσλήφθηκαν;

    Σχόλια :
    Για το μαύρο-άσπρο. Οι ομογενείς όπως και οι αποσπασμένοι δεν χαρακτηρίζονται από ομοιομορφία και δεν κατέχουν τα ίδια προσόντα. Υπάρχουν ΄΄αξιόλογοι΄΄ υπάρχουν και ΄΄ανεπαρκείς΄΄. Οι ΄΄αξιόλογοι΄΄ συνήθως αποφεύγουν τις συγκρίσεις και την κριτική ενώ αντίθετα την καλλιεργούν συστηματικά όσοι προσπαθούν να καλύψουν την ανεπάρκειά τους. Οι αποσπασμένοι συνήθως κατέχουν περισσότερα προσόντα όσο αφορά την ελληνική γλώσσα και την ελληνική πραγματικότητα οι ομογενείς συνήθως κατέχουν περισσότερα προσόντα όσο αφορά τη γλώσσα και την πραγματικότητα της χώρας παραμονής. Αρκεί όλα τα προσόντα να αξιοποιηθούν ΚΑΙ για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση.
    Για το πράσινο-κόκκινο-πρασινοκόκκινο.
    Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα κριτήρια απόσπασης ή στα προσόντα που θα πρέπει να κατέχουν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αποσπαστούν. Ανάλογη συζήτηση θα πρέπει να γίνει και για τα προσόντα των ομογενών εκπαιδευτικών. Τα προσόντα θα πρέπει να είναι πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό, εμπειρία, γλωσσομάθεια, επιστημονικό-ερευνητικό-κοινωνικό έργο κ.α. Δεν θα ωφεληθεί η ελληνόγλωσση εκπαίδευση αν :
    -Εκείνος που κατέχει το LEHRAMT υποστηρίζει ότι θα πρέπει να προσληφθούν οι κάτοχοι του LEHRAMT.
    – Εκείνος που έχει επιτυχία στο ΑΣΕΠ υποστηρίζει ότι θα πρέπει να προσληφθούν οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ.
    -Εκείνος που κατέχει και δίπλωμα κομμωτικής, υποστηρίζει ότι θα πρέπει να προσληφθούν οι κάτοχοι δεύτερου διπλώματος.
    -Εκείνος που έχει πρόσβαση στο ΕΠΥΣΔΕ, υποστηρίζει ότι απαραίτητο κριτήριο θα πρέπει να είναι η συνέντευξη στο ΕΠΥΣΔΕ.
    -Εκείνος που έχει πρόσβαση στους φορείς της ομογένειας (κοινότητες, σύλλογοι, εκκλησία κ.α.) υποστηρίζει ότι απαραίτητο κριτήριο θα πρέπει να είναι η γνώμη των φορέων.
    -Εκείνος που έχει πρόσβαση στο κυβερνών κόμμα , υποστηρίζει ότι θα πρέπει να αποφασίσει το κόμμα.
    -Εκείνος που κατέχει εμφανισιακά προσόντα υποστηρίζει ότι απαραίτητο κριτήριο θα πρέπει να είναι η εμφάνιση και όχι τα προσόντα.
    Και αν κάποιοι ομογενείς δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους αυτό δεν θα πρέπει να το χρησιμοποιούν εκείνοι που τους επέλεξαν σε βάρος άλλων ικανών ομογενών.

  • 11 Μαρτίου 2011, 14:39 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΪΡΟΥ

    Η αξιοποίηση των ομογενών εκπαιδευτικών έχει ιδιαίτερη σημασία. Στους εκπαιδευτικούς αυτούς πρέπει να παρέχονται κίνητρα (οικονομικά, αναγνώριση ευδόκιμης υπηρεσίας κλπ.). Ωστόσο, η αξιοποίηση αυτή θα πρέπει να γίνεται κατόπιν ειδικής επιμόρφωσης με την οποία θα εξοπλίζονται με όλα τα εφόδια για να διδάξουν στις εκπαιδευτικές μονάδες των χωρών υποδοχής.

    Οι παραπάνω προτάσεις καθώς και οι υπόλοιπες που αναρτώνται στο πλαίσιο της διαβούλευσης συζητήθηκαν κι εγκρίθηκαν ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Ελλήνων Εκπαιδευτικών Καΐρου.

  • 10 Μαρτίου 2011, 19:56 | ΚΥΡΙΑΚΗ ΚΑΠΠΟΥ

    Άρθρα νόμων που πραγματεύονται Θέματα Ελληνικής Παιδείας στο εξωτερικό – Παιδείας ομογενών περιλαμβάνουν διατάξεις οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα απόσπασης (χωρίς επιμίσθιο) εκπαιδευτικών συζύγων στελεχών της εκπαίδευσης που υπηρετούν στο εξωτερικό (συντονιστές εκπαίδευσης) ή υπαλλήλων άλλων Υπουργείων, όπως του Υπουργείου Εξωτερικών.
    Λαμβάνοντας υπόψη τους λόγους τους οποίους έχουμε εκθέσει γραπτά προς το Υπουργείο (Α.Π. 755/26.1.2011) προτείνουμε κατά την αναθεώρηση της κείμενης νομοθεσίας για Θέματα Ελληνικής Παιδείας Εξωτερικού τροποποίηση του Άρθρου 8 (ΝΟΜΟΣ 3194/2003 ΦΕΚ 267/Α/ 20.11.2003, Ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων και άλλες διατάξεις) ως κάτωθιΕκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των οποίων οι σύζυγοι είναι υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων οι οποίοι προτείνονται από την Ελληνική Κυβέρνηση και διορίζονται σε θέσεις διεθνών οργανισμών, είτε μόνιμοι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών που υπηρετούν σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας είτε μόνιμοι υπάλληλοι άλλων Υπουργείων, δημόσιων υπηρεσιών, Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. α και β βαθμού που υπηρετούν ή είναι διαπιστευμένοι σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών, επιτρέπεται να αποσπώνται, με αίτηση τους, για συνυπηρέτηση σε υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή του Δημοσίου που βρίσκεται στο εξωτερικό στην ίδια πόλη με την αρχή που υπηρετεί ο ή η σύζυγος ή στην ίδια την αρχή ή σε αρχή που εδρεύει στην ίδια πόλη και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η τοποθέτηση του συζύγου. Η απόσπαση γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και του συναρμόδιου Υπουργού, μετά από γνώμη του προϊσταμένου της οικείας διπλωματικής ή προξενικής αρχής, στην περίπτωση που η απόσπαση γίνεται σε αυτήν.
    β) Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί δεν λαμβάνουν επιμίσθιο ή επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής, αλλά μόνον τις αποδοχές του εσωτερικού, οι οποίες τους καταβάλλονται από τον εκκαθαριστή των αποδοχών της οργανικής τους θέσης.
    γ) Οι αποσπάσεις αυτές δεν μπορούν να υπερβαίνουν συνολικά τα έξι έτη στη διάρκεια της υπηρεσίας του εκπαιδευτικού και δεν ενεργούνται εάν ο εκπαιδευτικός δεν έχει συμπληρώσει δύο έτη πραγματικής υπη – ρεσίας στην εκπαίδευση.
    δ) Οι διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 10 του Ν. 3072/2002 (ΦΕΚ 294 Α’) εφαρμόζονται και για τη χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών στους εκπαιδευτικούς που προβλέπονται στην περίπτωση α’ της παραγράφου αυτής.
    ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΠΙΑΛΟΓΛΟΥ
    ΚΥΡΙΑΚΗ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

  • 9 Μαρτίου 2011, 22:51 | Μαρία Ζωγραφάκη

    Καλησπέρα σας.
    Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό να αξιοποιηθούν οι ίδιοι οι ομογενείς στη σχολική διαδικασία. Για παράδειγμα, όσοι συμμετέχουν τα τελευταία χρόνια στις εξετάσεις για την πιστοποίηση της ελληνομάθειας και έχουν πετύχει στις εξετάσεις του τελευταίου επιπέδου (ιδιαίτερα όσοι έχουν παρακολουθήσει με επιτυχία το πρόγραμμα Διαδρομές από το ΚΕΓ), θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, μετά από κατάλληλα σεμινάρια και να συμπληρώσουν το διδακτικό προσωπικό στα ΤΕΓ. Αυτό θα αποτελούσε, ίσως, ένα επιπλέον κίνητρο για τη συνέχιση της παρακολούθησης νεαρών παιδιών και εφήβων μαθητών στα ΤΕΓ. Η εμπλοκή περισσότερων ομογενών στην ελληνόφωνη εκπαίδευση στο εξωτερικό μόνο οφέλη θα μπορούσε να έχει για την εκπαιδευτική διαδικασία.

    Παράλληλα, είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν συνάδελφοι, οι οποίοι παρέμειναν στο εξωτερικό, μετά την πενταετία, λόγω σύναψης γάμου. Οι άνθρωποι αυτοί αποτελούν, συχνά, συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην ομογένεια και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, συμμετέχουν δραστήρια στη ζωή και τις δράσεις των ελληνικών κοινοτήτων, ενώ τέλος «κοστίζουν» πολύ λιγότερο στην ελληνική πολιτεία.
    Μαρία Ζωγραφάκη,
    Υπεύθυνη ΤΕΓ στο Βέλγιο κατά την περίοδο 2004-2009.

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 23:38 | Κατερίνα Ρεμούνδου

    Οι ομογενείς είναι Έλληνες, τουλάχιστον δεύτερης γενιάς, και η εμπλοκή τους στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ήταν μία εσφαλμένη, κατά την άποψή μου, ενέργεια της ελληνικής πολιτείας, που έγινε πριν λίγα χρόνια, για να εξυπηρετήσει, πιστεύω, πελατειακές σχέσεις. Μιλώ για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (κυρίως Γερμανία). Πληροφορίες, που υπέπεσαν στην αντίληψή μου, από έγκυρες πηγές, καταμαρτυρούν ότι είναι ανεπαρκείς για μια τέτοια διδασκαλία. Προφανώς, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποκτήσουν την επάρκεια ενός έμπειρου Έλληνα εκπαιδευτικού, αποσπασμένου από την Ελλάδα, που θα αναλάμβανε το ίδιο καθήκον. Ενός κακού δοθέντος, μύρια έπονται Υπάρχουν, στη συνέχεια, και άλλες, πολλές καταγγελίες, οι οποίες περιλαμβάνονται και σε έγγραφο της ΟΛΜΕ, απευθυνόμενο στην προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τις οποίες καταστρατηγείται κάθε έννοια νομιμότητας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα κακώς εννοούμενα συμφέρονται των ομογενών εις βάρος των Ελλήνων εκπαιδευτικών. Ωστόσο, η κύρια μέριμνα της ελληνικής πολιτείας θα πρέπει να είναι η παροχή της καλύτερης δυνατής παιδείας στους μαθητές και τις μαθήτριες, γιατί έτσι μόνον δικαιολογείται η δαπάνη του δημοσίου χρήματος.
    Σίγουρα υπάρχουν πολλοί τομείς στους οποίους μπορούν οι ομογενείς να συνδράμουν τη μητέρα- πατρίδα, ας αφήσουν τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στους αρμοδίους, και για να μην περιέρχονται οι ίδιοι σε δύσκολη θέση και για να μην αδικούνται τα παιδιά που δαπανούν το χρόνο τους για να αποκομίσουν πενιχρά οφέλη.

    Κατερίνα Ρεμούνδου – Φιλόλογος

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 21:12 | Maria Migkou

    Sto sxolio ths agaphths Giannas,

    tha hthela na shmeiwsw pws thn ellhnikh glwssa thn gnwrizoume para poly kala kai sthn dikh mou periptwsh sumplhrwnw pws exw foithsei kai sto panepistimio Athinwn.

    To shmantikotero omws einai pws gnwrizoume para poly kala kai thn glwssa ths xwras sthn opoia menoume, tis yphresies ths, thn nootropia twn dio xwrwn kai ta problhmata twn metanastwn.

    Den einai eukolo na didaxeis se paidia metanastwn pou sthn kardia tous xtupoun duo kardies!Gia na to katafereis auto tha prepei na isai o idios metanasths kai oxi na exeis perasei anagkasthka ton diagwnismo tou ASEP!

    Euxaristw
    M.M.
    Dipl.Pädagogin
    Dipl.Vorschulpädagogin
    Tanzpädagogin
    Montessoripädagogin

    xwris ASEP

  • 24 Φεβρουαρίου 2011, 06:57 | Γιάννα

    1.Υπάρχουν σίγουρα αξιόλογοι ομογενείς εκπαιδευτικοί που πρέπει να αξιοποιηθούν.Όμως είναι αναγκαίο να δώσουν εξετάσεις ανάλογες του ΑΣΕΠ.Μ΄αυτόν τον τρόπο και θα επιλεγούν οι καλύτεροι και δε θα θεωρηθούν προνομιούχοι από συναδέλφους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα που είναι υποχρεωμένοι για να διδάξουν σε σχολεία να περάσουν τις δύσκολες εξετάσεις του ΑΣΕΠ.
    2.Η σκέψη να διδάσκουν την ελληνική γλώσσα ομογενείς με πιστοποιητικό ελληνομάθειας Γ2 και κάποια σεμινάρια αναιρεί από μόνη της την πρόθεση του Υπουργείου για προώθηση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού..
    3.Αν το Υπουργείο δεν έχει ομογενείς εκπαιδευτικούς, γιατί δεν προτείνει σε άνεργους εκπαιδευτικούς από Ελλάδα που έχουν περάσει ΑΣΕΠ να καλύψουν για ένα χρονικό διάστημα τις ανάγκες του Υπουργείου με το μισθό ενός ομογενή εκπαιδευτικού;Με την ανεργία που υπάρχει στην Ελλάδα ίσως βρεθούν κάποια νέα άτομα που θα θελήσουν να πάνε σε κάποιες χώρες στις οποίες μπορεί να έχουν συγγενείς ή φίλους.

  • 22 Φεβρουαρίου 2011, 19:53 | Maria Migkou

    Axiotimh kuria Diamantopoulou,

    eimai Dipl.Pädagogin apo Panepistimio Germanias kai anagnwrismenh apo to Ellhniko kratos ws daskala.Pros to paron douleuw ws anaplirwtria sthn Ellada enw afhsa thn oikogeneia mou (pantremenh me paidi)sthn Germania sthn opoia zoume 25 xronia.Me lyph mou diabasa gia thn apospash daskalwn apo thn Ellada se alles xwres, enw se autes
    exoume arketous kai axiologous ellhnes episthmones.
    Elpizw na mhn apogohteuthoume kai sto mellon apo to ellhniko kratos,
    giati tonizw pws kai Ellhnes eimaste kai episthmones.

    Sas euxaristw
    M.M.

  • 17 Φεβρουαρίου 2011, 15:48 | PAPPAS

    ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
    Συμφωνώ με την κ. χαρικλεια Μύττα που διαπιστώνει την αδυναμία του Υπουργείου Παιδείας να αξιοποιήσει τους ομογενείς εκπαιδευτικούς και το χειρότερο που τους ενέπαιξε. Το 2010 απέλυσε συμβασιούχους ομογενείς εκπαιδευτικούς, έκλεισε ενταγμένα τμήματα, εκεί που προσφέρονταν δίγλωση διδασκαλία, ούτε ένα τυπικό ευχαριστώ,από ευγένεια που λέμε, στους απολυόμενους για το έργο τους, που χωρίς να το καταλάβουν, διότι κανείς δεν τους ενημέρωσε, τους πέταξε στο δρόμο. Αυτό βέβαια για οικονομικούς λόγους, αλλά χωρίς ορθολογισμό,γιατί συνεχίζεται τόσο στα αμιγή σχολεία, όσο και στα απογευματινά ΤΕΓ να διδάσκουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε 2 με 4 μαθητές, ενώ κάποια άλλα τμήματα με επαρκεί αριθμό μαθητών έκλεισαν!
    Στη γερμανία η ελληνική πολιτεία θα πρέπει να προσελκύσει ομογενείς ελληνομαθείς εκπαιδευτικούς με γερμανικό LEHRAMT. Με ποια κίνητρα όμως;
    Η Ελλάδα έχει χάσει πολύτιμο χρόνο για να δοκιμάσει μοντέλα για πετυχημένη ελληνόγλωση εκπαίδευση στο εξωτερικό, αρκέστηκε μόνο στη σπάταλη χρηματοδότηση με πενιχρα αποτελεσματικότητα. Αναλώθηκε στις αποσπάσεις, μοριοδοτήσεις στα ΕΠΥΣΔΕ και τα ΕΠΥΣΠΕ και τη αναποτελεσματική ανεξελεχτη γραφειοκρατεία.
    Το ΜΕΛΛΟΝ κοιτάμε, ας λάβει υπόψη η ΠΟΛΙΤΕΙΑ, κάποια από τα γρφόμενα στη διαβουλευση.
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενεία και τον κοπο της ανάγνωσης.

  • 4 Φεβρουαρίου 2011, 11:38 | Ιωαννης Πιτσας

    Θέτω μερικες προτασεις και απόψεις που έγιναν επι θητείας μου(7-10-2008 έως 13-09-2010)για δική σας ενημέρωση καθώς ο χρόνος θα αξιολογίσει το εργο και προσπάθειές μου κατα το άνωθεν διάστημα.
    Σκοπός και στόχοι του Γραφείου Συντονιστή Εκπαίδευσης Σίδνεϊ επι θητείας μου:
    Ο βασικός σκοπός του γραφείου καθορίζεται από το άρθρο 1 του νόμου 2413/1996 περί ελληνικής παιδείας στο εξωτερικό άρθρο. Εν συντομία θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η υποστήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στις περιοχές Κουήσλαντ (Queensland), Νέας Νότια Ουαλίας (New South Wales), Καμπέρας (Canberra ACT) και Νέας Ζηλανδίας (New Zealand).

    Για την επίτευξη αυτού του σκοπού και λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα και τις λειτουργίες των 25 (είκοσι πέντε) παρελθόντων ετών θέσαμε για τις σχολικές χρονιές 2009-2010 τους ακόλουθους στόχους:

    1. Αναστροφή του αρνητικού κλίματος που επικρατεί ανάμεσα σε αρκετούς φορείς της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης και του Γραφείου Εκπαίδευσης
    2. Ανάπτυξη σχέσεων εποικοδομητικής συνεργασίας ανάμεσα στο Γραφείο Εκπαίδευσης και το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Σίδνεϊ για την επίλυση των εκπαιδευτικών θεμάτων
    3. Ανάκτηση της χαμένης αξιοπιστίας του Γραφείου Εκπαίδευσης και της εμπιστοσύνης των φορέων της Ομογένειας
    4. Βελτίωση της επικοινωνίας του γραφείου με τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς και τους ομογενείς εκπαιδευτικούς Νέων Ελληνικών όλων των βαθμίδων.
    5. Ανάπτυξη σύγχρονων και αποτελεσματικών εφαρμογών για την μηχανογράφηση του Γραφείου Εκπαίδευσης.
    6. Προώθηση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών.
    7. Δημιουργία εφαρμογών διαδικτύου (internet) για την επικοινωνία με τους φορείς της Ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.
    8. Προώθηση του πιστοποιητικού Ελληνομάθειας.
    Σχεδιασμός των δράσεων για την επίτευξη των στόχων κατά 2009

    Οι δράσεις που αποφασίστηκαν και υλοποιήθηκαν για την επίτευξη των παραπάνω στόχων κατά τις σχολικές χρονιές 2009-2010 σχεδιάστηκαν από το Γραφείο Εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στις περιοχές ευθύνης του. Ειδικότερα ελήφθησαν υπόψη τα ακόλουθα:

    1. Η δραματική μείωση του αριθμού των μαθητών που λαμβάνουν Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
    2. Η μείωση των φοιτητών στα τμήματα Ελληνικών Σπουδών των Πανεπιστημίων στην περιοχή του Σίδνεϊ
    3. Το δημοσιονομικό πρόβλημα της Ελλάδας
    Οι αιτίες και η ποιοτική ανάλυση των στοιχείων αυτών είναι επιτακτική ανάγκη, αν όντως επιθυμούμε τη βελτίωση της παρεχόμενης Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης, αλλά δυστυχώς ξεφεύγει των αρμοδιοτήτων και των δυνατοτήτων του Γραφείου Εκπαίδευσης. Ωστόσο στο σχεδιασμό των δράσεών μας εστιάσαμε περισσότερο στη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών κυρίως με την ένταξη των Νέων Τεχνολογιών σε όλο το φάσμα της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης και στο βαθμό που μας αφορά
    Το Γραφείο Εκπαίδευσης κατά το χρονικο διαστημα αυτό λειτούργησε με γνώμονα τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του:
    Ειδικότερα το γραφείο κινήθηκε με γνώμονα τις ακόλουθες βασικές αρχές:
    1. Ευγενική αντιμετώπιση του κοινού που έρχεται σε επαφή με το Γραφείο Εκπαίδευσης.
    2. Ανταπόκριση σε τηλεφωνικές κλήσεις άμεσα. Πέραν των 5 τηλεφωνικών χτυπημάτων ο καλών παραπέμπεται αυτόματα στον τηλεφωνητή. Με αυτόν τον τρόπο δεν χάνεται καμία τηλεφωνική κλήση προς το γραφείο.
    3. Διεκπεραίωση των αιτημάτων του κοινού υποχρεωτικά εντός 48 ωρών.
    4. Αύξηση της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών για τη διεκπεραίωση των αιτημάτων.

    Σε ό,τι αφορά στην αύξηση της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών δεν μπορούμε να δώσουμε ακριβή ποσοτικά στοιχεία, καθώς δε γινόταν ακριβής καταγραφή, αλλά κατά προσέγγιση, μπορούμε να πούμε ότι το 70% των αιτημάτων διεκπεραιώθηκαν φέτος ηλεκτρονικά σε αντίθεση με πέρυσι που το ποσοστό κατά προσέγγιση ήταν 45%.
    Το Γραφείο Εκπαίδευσης της Ελλάδας στο Σίδνεϊ λειτούργησε για πρώτη φορά ως αναγνωρισμένο εξεταστικό κέντρο για το Πιστοποιητικό Επάρκειας της Ελληνομάθειας του Κέντρου Ελληνικής γλώσσας το 2007. Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι η αίτηση για την αναγνώριση του Γραφείου Εκπαίδευσης ως εξεταστικού κέντρου αποτελούσε και ταυτόχρονη δέσμευση για τη συνεχή και αδιάλειπτη διεξαγωγή των εξετάσεων τουλάχιστον για μία πενταετία, η δέσμευση αυτή δεν τηρήθηκε κυρίως λόγω έλλειψης Συντονιστή επί μακρό χρονικό διάστημα και απροθυμίας αποσπασμένων εκπαιδευτικών να ασχοληθούν με την προώθηση του θεσμού. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε ένα ακόμη πλήγμα στην αξιοπιστία του Γραφείου καθώς οι φορείς της ομογένειας επιθυμούν τη συνέχεια των διαδικασιών ανεξαρτήτως προσώπων και καταστάσεων, αρχή η οποία εφαρμόζεται γενικότερα στη δομή και οργάνωση του συστήματος της Αυστραλίας.
    Οι δράσεις που σχεδίασε το Γραφείο Εκπαίδευσης Σίδνεϊ κατά τη σχολική χρονιά 2009 για την προώθηση και στήριξη του θεσμού έχουν ήδη, κατά το 1ο τετράμηνο του 2010 εξαιρετικά αποτελέσματα τα οποία και απεικονίζονται στον αριθμό των συμμετεχόντων στις εξετάσεις πιστοποίησης του 2010 που για πρώτη φορά ξεπερνούν τους 30 (τριάντα).
    Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό συμμετασχόντων σε όλα τα εξεταστικά κέντρα της Αυστραλίας. Η τάση για τις επόμενες χρονιές δείχνει ανοδική πορεία που οφείλεται κυρίως στην ουσιαστική προώθηση του θεσμού από τα μέλη του γραφείου μας,εμου,του κ Γενικού Προξένου.

    Δράση: Υποστήριξη του έργου των αποσπασμένων εκπαιδευτικών

    Δράση: Θέσπιση παιδαγωγικών συναντήσεων στο τέλος κάθε διμήνου
    Δράση: Ηλεκτρονική Υποβολή Εβδομαδιαίων Εκθέσεων απο τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
    Ο Συντονιστής Εκπαίδευσης, και μόνο αυτός, έχει τη δυνατότητα με τον δικό του κωδικό ανά πάσα στιγμή να μελετήσει τις εκθέσεις των εκπαιδευτικών από οποιονδήποτε υπολογιστή έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.
    Εάν το ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε ή η Διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας επιθυμούσε να είχε πρόσβαση στις εκθέσεις μπορούσαμε να δημιουργήσουμε κωδικό πρόσβασης ειδικά γι’ αυτό το σκοπό.
    Δράση: Ανάρτηση ανακοινώσεων στην ιστοσελίδα του Γραφείου Εκπαίδευσης
    Δράση: Ανάρτηση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού προερχόμενου από ελληνικές εκπαιδευτικές πηγές
    Δράση :Δημιουργία του Δικτύου Δασκάλων NSW
    Δράση: Δημιουργία ενδεικτικών πλάνων μαθημάτων με τη χρήση Εκπαιδευτικού λογισμικού.
    Δράση :Προώθηση των on-line εφαρμογών με ενημερωτικές συναντήσεις
    Δράση :Συμμετοχή στη δράση eTwinning
    Στόχοι για επόμενες χρονιές:

    Για τις επόμενες χρονιές το Γραφείο Εκπαίδευσης είχε θέσει τους ακόλουθους στόχους:

    1. Βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας του Γραφείου και του τρόπου εργασίας των αποσπασμένων εκπαιδευτικών.
    2. Περαιτέρω ανάπτυξη των ελεγκτικών μηχανισμών της εργασίας των αποσπασμένων εκπαιδευτικών τόσο από ποσοτική όσο και από ποιοτική σκοπιά.
    3. Περαιτέρω ανάπτυξη των τεχνολογικών εφαρμογών και προώθησή τους στο κοινό
    4. Περαιτέρω ανάπτυξη των δράσεων για την προώθηση του Πιστοποιητικού Επάρκειας της Ελληνομάθειας.
    5. Αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων στις εξετάσεις για το Πιστοποιητικό Επάρκειας της Ελληνομάθειας.
    6. Μελέτη Σκοπιμότητας της ανάπτυξης online μαθημάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα της διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας για τις περιοχές ευθύνης του Γραφείου Εκπαίδευσης. Η τεχνολογική υποδομή ήδη παρέχεται στο γραφείο μας από το Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και την πλατφόρμα moodle (Βλέπε http://www.sch.gr/portal/media-type/html/page/default.psml/js_pane/5000,540). Η υλοποίηση ωστόσο τέτοιου είδους μαθημάτων είναι ίσως πρακτικά αδύνατη χωρίς την επιπλέον απόσπαση εκπαιδευτικού του κλάδου πληροφορικής με ειδίκευση στο eLearning. Η ήδη υπάρχουσα εκπαιδευτικός κλάδου πληροφορικής έχει λόγω προηγούμενης εμπειρίας της (κυρίως σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης) την ικανότητα να οργανώσει τις φάσεις υλοποίησης και να επιβλέψει τη συνολική διαδικασία παραγωγής τέτοιων ηλεκτρονικών μαθημάτων αλλά το επιφορτισμένο έργο της καθιστά εντελώς απαγορευτική τη δημιουργία μίας τέτοιας καινοτόμου δράσης για τον Ελληνισμό της περιοχής ευθύνης μας. Μία τέτοια δράση θα μπορούσε σε βάθος χρόνου να επιφέρει ακόμη και σημαντικά έσοδα στο Ελληνικό Κράτος (λαμβάνοντας υπόψη τα σχεδόν μηδενικά έξοδά του) αφού το κομμάτι της επιμόρφωσης των διδασκόντων την Ελληνική γλώσσα είναι αρκετά παραμελημένο στην Αυστραλία.
    7. Αξιολόγηση όλων των διαδικασιών που αναπτύχθηκαν κατά τις 2 προηγούμενες σχολικές χρονιές.
    8. Δημιουργία πλαισίου για τη διατήρηση και αδιάλειπτη λειτουργία των υποδομών που δημιουργήθηκαν κατά τη χρονιά 2010 ακόμη και σε περίπτωση χηρείας της θέσης του Συντονιστή Εκπαίδευσης όπως και έγινε.
    9. Μελέτη σκοπιμότητας για την ίδρυση Ελληνικού Μορφωτικού Ινστιτούτου στο Σίδνεϋ με απώτερο σκοπό την κατάργηση της αποστολής δασκάλων με το σημερινό καθεστώς και την αποστολή μόνο εξειδικευμένου και άριστα καταρτισμένου προσωπικού που θα υποστηρίζει την εδώ ελληνόγλωσση εκπαίδευσης με σύγχρονους όρους και την επιβολή διδάκτρων. Αντίστοιχο μορφωτικό Ινστιτούτο έχει ήδη δημιουργήσει το Ισπανικό Κράτος (Instituto Cervantes) τα τελευταία χρόνια με ιδιαίτερη επιτυχία.
    (βλέπε http://sidney.cervantes.es/en/about_us_centre_spanish.htm )
    Με τη συγκεκριμένη πρόταση για τη σύσταση Μορφωτικού Ινστιτούτου συνδέουμε άμεσα και τη δημιουργία των ηλεκτρονικών μαθημάτων (eLearning) που προτείναμε σε προηγούμενη παράγραφο. Θεωρούμε ότι το Μορφωτικό Ινστιτούτο θα πρέπει να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση.
    Ως πρωην εκπαιδευτικός της πολιτείας ΝΝΟ και πρώην Συντονιστής Εκπαίδευσης του ΥΠΠΔΜΘ σας μεταφέρω τα ανωτέρω για ενημέρωσή σας.
    Σας ευχαριστώ όλους,ιδιαιτέρως όλους με τους οποίους είχα την τιμή και χαρά να συνεργαστώ κατά την περίοδο αυτή κ Ι. Πίτσας.

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 14:13 | KORALIA PSILOPOULOU

    Tha ithela kai egw na katathesw tin apopsi mou gia tin aksiopoiisi twn ekpaideytikwn tis diasporas.
    Tha proteina na mporoun na ergastoun ekpaideytikoi prwtovathmias,deyetovathmias sta ellinika sxoleia toy Londinou,fysika opou yparxoyn anagkes xwris na einai dimosioi ypalloiloi.Eimai ekapideytikos me oxtw xronia proypiresia stin Ellada stin idiwtiki ekpaideysi,thelw na ergastw stin eidikotita mou sto London kai den mporw giati den eimai dimosio ypallilos.Tha parakalousa na aksiopoiisete ekpaideytikous toy Inwmenou Vasilieiou asxeta an einai dimosioi ypalloiloi mesw tis presveia kai tou Syntonisti Ekapideysis.Eyxaristw

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 13:39 | ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΜΥΤΤΑ

    ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

    1. Υπάρχουν αξιόλογοι επιστήμονες στην ομογένεια τους οποίους, όμως, αδυνατεί να αξιοποιήσει η ελληνική πολιτεία λόγω ανεπαρκούς μεθόδευσης και επιτελικού σχεδιασμού.

    Εχω υπόψη μου εκπαιδευτικούς οι οποίοι εργάζονται για λογαριασμό του Βελγικού Υπουργείου Παιδείας στην προώθηση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού, σε Πανεπιστήμιο αλλά έχω την αίσθηση ότι το Υπουργείο ή αγνοεί την ύπαρξή τους ή δεν ξέρει πώς να τους αξιοποιήσει!

    2. Υπάρχουν φορείς που δουλεύουν αθόρυβα και διακριτικά και παράγουν έργο και η ελληνική πολιτεία δεν τους ξέρει.

    ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΜΥΤΤΑ, Φιλόλογος,Βρυξέλλες