- Με την επιφύλαξη των παρ. 2 και 3, η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
- Η ισχύς των παρ. 2 και 4 του άρθρου 3, της παρ. 3 του άρθρου 7, της παρ. 2 του άρθρου 8 και των άρθρου 9 αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2025 – 2026.
- Η λειτουργία των Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης του Μέρους Δ’ όσον αφορά την παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2025 – 2026.
Μη βαζετε ορια στις μετεγγραφες των πολυτεκνων οικογενειων που σπουδαζουν ολα τα παιδια μαζι.Αφηστε τα ελευθερα
Στηριξτε την πολυτεκνη οικογενεια,προσφερει στην πατριδα μας πολλα.Μη βαζετε εμποδια στην μαθηση.
Ανακουφηστε την πολυτεκνη οικογενεια.Ζουμε σε δυσκολους καιρους και κοινωνικα και οικονομικα ολοι μας δυσκολευομαστε.
Εκφράζουμε ρητά την πλήρη αντίθεση μας επί όλου του νομοσχεδίου διότι έχει ως κύριο σκοπό της μετατροπή του Δημόσιου Πανεπιστημίου σε ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ πτυχίων παράλληλα με την ίδρυση ιδιωτικών κατ’ ευφημισμό «Πανεπιστημίων» με βάση τις προτεινόμενες διατάξεις του μέρους Δ’ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (άρθρα 127-155), διότι δεν είναι σύμφωνο με το σύνταγμα (άρθρο 16). Επίσης όποια εφαρμογή αυτών των διατάξεων δεν θα λειτουργήσει προς όφελος των Ελλήνων πολιτών και της νεολαίας μας. Αντίθετα:
● Για την πρόσβαση στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια θα απαιτείται κάθε οικογένεια φοιτητή να ξοδέψει αρκετές χιλιάδες ευρώ για δίδακτρα, ακόμη και μέσω δανεισμού, που θα υποθηκεύει το μέλλον τόσο αυτών όσο και τον οικογενειών τους! Στις Η.Π.Α. και τη Μ. Βρετανία αυτή η πολιτική οδήγησε σε υπερχρέωση με τραγικά αδιέξοδα.
● Οι φοιτητές/τριες για να σπουδάζουν θα πρέπει να ανταποκρίνονται στον κανόνα για υψηλά δίδακτρα, απαγορευτικά για τον μέσο εργαζόμενο που αγωνίζεται να ανταπεξέλθει στους χαμηλούς μισθούς, τα δάνεια και την ακρίβεια! Πρέπει η αναγνωρισμένη λαϊκή ανάγκη για δωρεάν σπουδές να αποτελέσει ύψιστη προτεραιότητα, ας μην λησμονούνται οι φόροι που ήδη εισπράττονται. Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο μπορεί να υπηρετήσει καλύτερα το σκοπό αυτό, αρκεί να στηριχθεί η φοιτητική μέριμνα και να μην θεσπίζονται δίδακτρα.
● Νομοθετεί την ελπίδα ότι “φημισμένα” διεθνή πανεπιστήμια δήθεν θα ιδρύσουν ποιοτικά παραρτήματα στην μικρή ελληνική αγορά και στο μέλλον όλοι θα μένουμε Αθήνα ή έστω Θεσσαλονίκη, αδιαφορώντας για την ελληνική περιφέρεια και απαξιώνοντας περισσότερο τα περιφερειακά πανεπιστήμια!
● «Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα αναβαθμίσουν τα υπάρχοντα δημόσια πανεπιστήμια», Άλλωστε κάτι τέτοιο δεν έγινε ούτε στην περίπτωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά ούτε και στην περίπτωση των ιδιωτικών νοσοκομείων.
● Ο αριθμός των νέων που φεύγουν εκτός Ελλάδας για σπουδές δεν θα μειωθεί, γιατί η πλειοψηφία των νέων φεύγει από τη χώρα μας κυρίως για μεταπτυχιακές σπουδές και με βασική αιτία την ελπίδα απασχόλησης στο εξωτερικό και τις καλύτερες αμοιβές!
● Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια αν και λειτουργούν σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μειοψηφία σε σχέση με τα κρατικά, ενώ ευρωπαϊκές χώρες πρότυπα όπως η Φινλανδία και το Λουξεμβούργο έχουν τα δημόσια πανεπιστήμια σαν βάση της δημοκρατίας τους, προσφέροντας σταθερά την τριτοβάθμια εκπαίδευση δωρεάν.
● Δεν θα προσφέρουν στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας, καθώς έχουμε παραδείγματα στην Ευρώπη σε χώρες παρόμοιων συνθηκών με τη δική μας. Η αποτυχία ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Πορτογαλία και το ασήμαντο κομμάτι του κλάδου που αντιπροσωπεύουν σε Γαλλία, Γερμανία, ακόμη και Μεγάλη Βρετανία!
● Δεν θα αυξήσουν τον ανταγωνισμό και δεν θα αναβαθμίσουν τα πτυχία, καθώς η εμπειρία δείχνει ότι προάγοντας το κέρδος η ποιότητα υποβαθμίζεται, καταλήγοντας τελικά σε αμφιβόλου ποιότητας πτυχία και αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα!
Ως πανεπιστημιακοί λειτουργοί, ως ακαδημαϊκοί και προπαντός ως δάσκαλοι των φοιτητών μας έχουμε υποχρέωση να δίνουμε το παράδειγμα, να στηρίζουμε και να διεκδικούμε ένα σύστημα λειτουργίας με βάση τις Συνταγματικές επιταγές για δωρεάν και δημόσια εκπαίδευση. Τα ολοένα και λιγότερα υποστηρικτικά μέσα των Πανεπιστημίων, τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή όσο και σε έμψυχο υλικό, καταρρακώνουν και υποβαθμίζουν την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία των ιδρυμάτων και συστηματικά στρώνουν το δρόμο για την εμπορευματοποίηση του αγαθού της εκπαίδευσης. Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο διαχρονικά μαστίζεται από ασφυκτική υποχρηματοδότηση και έντονη υποστελέχωση, που έχουν επιδεινωθεί σημαντικά την τελευταία δεκαπενταετία, όπως μαρτυρούν και τα επίσημα στοιχεία των πανεπιστημίων. Υποβαθμίζεται η αξία των πανεπιστημιακών πτυχίων και των εργασιακών δικαιωμάτων λόγω περίσσειας πτυχιούχων και κατακερματισμού πτυχίων, τη στιγμή που ήδη υπάρχει υψηλή ανεργία, ευρεία ετεροαπασχόληση και πολλές σχολές χωρίς αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Το νέο νομοσχέδιο που κινείται σε αυτή την κατεύθυνση, έρχεται να θέσει «κανόνες παιχνιδιού» στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης οικονομίας με άνοιγμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιωτικά συμφέροντα αλλά και περιέχοντας διατάξεις που μετά βεβαιότητας φέρνουν αλλαγές και στα δημόσια πανεπιστήμια προωθώντας την ιδιωτικοποίησή τους σε αντίθεση με το Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με το «Δικαίωμα εκπαίδευσης» (άρθρο 14, παράγραφος 3) προβλέπεται ρητά ότι «Η ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με σεβασμό των δημοκρατικών αρχών και γίνονται σεβαστά σύμφωνα με τις εθνικές νομοθεσίες που διέπουν την άσκησή τους», δηλαδή, στην ελληνική περίπτωση, σύμφωνα με τις ειδικές ρυθμίσεις του Άρθρου 16 του Συντάγματος.
Τέλος καταδικάζουμε το στενό χρονικό διάστημα της διαβούλευσης το οποίο δεν επιτρέπει τον ανοικτό και παραγωγικό διάλογο, όπως αυτός επιβάλλεται από τις καλές πρακτικές νομοθέτησης αλλά και τις Ακαδημαϊκές και επιστημονικές αξίες. Επιπλέον ο σύντομος χρόνος δεν είναι σύμφωνος με την κείμενη νομοθεσία περί διαβουλεύσεων (με το άρθρο 61 του ν. 4622/2019, ΦΕΚ Α΄ 133), αλλά και των καλών πρακτικών της ανοικτής διακυβέρνησης.
Το επάγγελμα του εργοθεραπευτή είναι Νομοθετικώς Ρυθμιζόμενο Επάγγελμα Υγείας
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών ΠΣΕ-ΝΠΔΔ συστήθηκε από το υπουργείο Υγείας, δυνάμει των διατάξεων του Νόμου 4461/2017 και έκτοτε λειτουργεί ως επαγγελματικός σύλλογος – ΝΠΔΔ σωματειακής φύσης – όλων των εργοθεραπευτών της χώρας, προβλεπομένης της υποχρεωτικής εγγραφής τους στα μητρώα του.
Σύμφωνα με τα επαγγελματικά δικαιώματα των εργοθεραπευτών (ΠΔ 83/1983 (ΦΕΚ Α 37/07-02-1989) η Εργοθεραπεία είναι ένα από τα επαγγέλματα υγείας που βασίζεται στη γνώση ότι το σκόπιμο έργο μπορεί να προωθήσει την υγεία και την ευεξία του ατόμου σε όλους τους τομείς της καθημερινής του ζωής. Στόχος της παρέμβασης είναι να ενδυναμώσει, να αναπτύξει, να αποκαταστήσει και να διατηρήσει δεξιότητες απαραίτητες για τη συμμετοχή του ατόμου στην καθημερινότητα και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του (World Federation of Occupational Therapists, 2009).
H επιστήμη της Εργοθεραπείας, ιστορικά, εκπαιδευτικά και ερευνητικά από τις απαρχές του επαγγέλματος έχει αποτελέσει ένα ισχυρό πεδίο των υπηρεσιών υγείας και αποκατάστασης, σε όλα τα επίπεδα περίθαλψης (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια) σε όλες τις χώρες του κόσμου. Η Εργοθεραπεία ως επάγγελμα Υγείας υπάγεται στο Υπουργείο Υγείας σε όλες τις χώρες παγκοσμίως, όπως ενδεικτικά: στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Αυστραλία και στην Ελλάδα.
Αντιθέτως όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του τμήματος της Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σκοπός του τμήματος είναι η ανάπτυξη, προώθηση, διάδοση και εφαρμογή γνώσεων σχετικών με την άθληση, τον αγωνιστικό αθλητισμό, τη φυσική δραστηριότητα και την υγεία. Στο εκπαιδευτικό περιβάλλον του Τμήματος ευδοκιμούν αλληλεπιδράσεις μεταξύ της μαθησιακής διαδικασίας, της έρευνας, και της παροχής ερεθισμάτων και προκλήσεων, όπου οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν δεξιότητες ηγετικής δράσης, επικοινωνίας και ομαδικότητας. Μέσα από το πρόγραμμα σπουδών επίσης το Τμήμα στοχεύει στη δημιουργία αποφοίτων ικανών να ανταποκριθούν με επαγγελματική ωριμότητα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας όπως αυτή διαμορφώνεται στον Ελλαδικό χώρο.
Επιμέρους σκοπό αποτελεί η προώθηση ενός δραστήριου τρόπου ζωής όπου υιοθετούνται συνθήκες και συνήθειες υγιούς διαβίωσης καθώς ο φοιτητής έχει την ευκαιρία να αναπτύξει τις δικές του φυσικές ικανότητες και αθλητικές δεξιότητες.
Η διδασκαλία της Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, στα αθλητικά σωματεία και στους χώρους δουλειάς και κοινωνικής δραστηριότητας.
Η διδασκαλία μαθημάτων συναφών με την Επιστήμη Φυσικής Αγωγής.
Η εφαρμογή της άσκησης με στόχο την προαγωγή της φυσικής κατάστασης και της υγείας σε όλες τις ηλικίες και όλο το φάσμα του πληθυσμού, σε υγιή άτομα αλλά και με ειδικές ικανότητες, καρδιαγγειακά νοσήματα και χρόνιες παθήσεις.
Με το προτεινόμενο σχέδιο Νόμου επιχειρείται, πολύ κακώς, η σύνδεση ενός τμήματος που παρέχει προπτυχιακά πορογράμματα σε μελλοντικούς επαγγελματίες υγείας, με το τμήμα σχολής επιστημών φυσικής αγωγής και αθλητισμού.
Ο πανελλήνιος σύλλογος εργοθεραπευτών -ΝΠΔΔ ο οποίος είναι ο αρμόδιος εκπρόσωπος του επαγγέλματος και της επιστήμης στη χώρα, έχει εκφράσει τις ισχυρές του αντιδράσεις για το προτεινόμενο σχέδιο.
Θεωρούμε ότι η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, ειδικά στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν μπορεί να γίνεται παρεμπιπτόντως, εξυπηρετώντας ίσως και κάποιες κρυφές επιδιώξεις.
Προτείνεται η ένταξη του τμήματος εργοθεραπείας που θα εδρεύει στην Κομοτηνή, στη σχολή επιστημών υγείας.
Άρθρο 8
Ίδρυση Τμήματος Εργοθεραπείας στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
Ιδρύεται τμήμα Εργοθεραπείας με έδρα την Κομοτηνή και εντάσσεται στη Σχολή Επιστημών Υγείας του Δ.Π.Θ,
ΛΥΜΠΕΡΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
Ειμαι πατερας 4 παιδιων.Η μεγαλη μου κορη ειναι δευτεροετης φοιτητρια στο ΔΠΘ στην Ξανθη στην σχολη ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ.Το ακαδημαικο ετος 2023-2024 οι ΔΙΔΥΜΕΣ κορες μου πετυχανε στις πανελληνιες εξετασεις να εισαχθουν η μια στην σχολη ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ στο Βολο και η αλλη στην σχολη ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ στην κορινθο.Βρεθηκα αυτη την στιγμη να νοικιαζω 3 σπιτια!!! για τα επομενα τουλαχιστων 5 χρονια,γιατι εσεις εχετε βαλει το οριο των 2.750 μοριων να μην απεχουν οι αντιστοιχες σχολες και ετσι ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ να συστεγασω τα διδυμα κοριτσια μου σε 1 σπιτι,γιατι υπαρχουν αντιστοιχες σχολες κοντα στην γενετηρα πολη μου.Δεν σκεφτηκατε ΚΑΘΟΛΟΥ τις πολυτεκνες οικογενειες.Δεν επιβαρυνεται ο οικονομικος προυπολογισμος του κρατους στην δικη μου περιπτωση.Αντιθετος επιβαρινεται ο δικος μου οικογενειακος προυπολογιμος.Μπορειτε να κατεργησετε τον νομο κεραμεως που βαζει το οριο των 2.750 μοριων να απεχει σχολη με σχολη για περιπτωση οικογενειων και αυτες ειναι τριτεκων και πολυτεκνων που βρισκονται ταυτοχρονα να σπουδαζουν ολα τα παιδια μαζι.
Αν ειχα τα χρηματα θα τα εστελνα σε ιδιωτικα πανεπιστημια.ΔΕΝ τα εχω ομως!
Οσα χρηματα και να βγαζω ΔΕΝ ΦΘΑΝΟΥΝ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ.
Διορθωστε αυτην την αδικια και δωστε το δικαιωμα να σπουδασουν τα παιδια μας!
Επιτέλους!!!
Ακροβατείτε με την αντισυνταγματικότητα του σχεδίου νόμου. Γιατί δεν επιδιώκετε συναινέσεις για αναθεώρηση του Συντάγματος; Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι a priori κατά των ιδιωτικών ΑΕΙ (Καθηγητής Χρυσόγονος). Πηγαίνετε σε αναθεώρηση του άρθρου 16 μέχρι το τέλος του 2024 και ολοκλήρωση στην επόμενη βουλή. Δεν χάθηκε ο κόσμος για 3 χρόνια και θα λύσετε το θέμα με συναίνεση και δια παντός.
Ακόμα και η δομή της διαβούλευσης είναι τόσο προσχηματική, που δεν μπήκαν καν μεμονωμένα κατά άρθρο στη πλατφόρμα, παρά μόνο σε (τεράστια) μέρη, μη επιτρέποντας έτσι να γίνει συζήτηση/διαβούλευση επί των λεπτομερειών του κάθε άρθρου.
Να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο τέθηκε προς διαβούλευση την Πέμπτη 8/2/2024
την ίδια μέρα που διεξήχθη μια μαζικότατη πορεία από τους φοιτητές του μεγαλύτερου μέρους των πανεπιστημίων της χώρας , για να δείξουν την εναντίωση τους στο νομοσχέδιο…
Bravoo