* Για τον σχολιασμό του παρόντος παρακαλούμε διαβάστε σε μορφή *.pdf τον Οδηγό Εφαρμογής
Αρχική Συμπράξεις Παραγωγικών και Ερευνητικών Φορέων[Οδηγός Εφαρμογής] – Επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών ανά δραστηριότητα
[Οδηγός Εφαρμογής] – Επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών ανά δραστηριότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο [Έντυπο Υποβολής] – 5) Detailed description of project scope & content – impact[Έντυπο Υποβολής] – 5) Detailed description of project scope & content – impact
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο [Έντυπο Υποβολής] – 6) Financial Data Tab[Έντυπο Υποβολής] – 6) Financial Data Tab
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο [Έντυπο Υποβολής] – 7) Annex I Tab. Workpackages table & deliverables[Έντυπο Υποβολής] – 7) Annex I Tab. Workpackages table & deliverables
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο [Έντυπο Υποβολής] – 8) Annex 2 Tab. Structure and operation of the consortium – Research work team (Uploaded Document)[Έντυπο Υποβολής] – 8) Annex 2 Tab. Structure and operation of the consortium – Research work team (Uploaded Document)
- 9 Σχόλια[Έντυπο Υποβολής] – Γενικά σχόλια και παρατηρήσεις επί του εντύπου υποβολής
- 31 Σχόλια[Οδηγός Εφαρμογής] – Επιστημονικοί & Τεχνολογικοί Τομείς Προτεραιότητας
- 20 Σχόλια[Οδηγός Εφαρμογής] – Δικαιούχοι – Όροι Συμμετοχής – Ύψος Ενισχυσης
- 1 Σχόλιο[Οδηγός Εφαρμογής] – Ένταση ενίσχυσης ανά επιλέξιμη δραστηριότητα
- 9 Σχόλια[Οδηγός Εφαρμογής] – Επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών ανά δραστηριότητα
- 7 Σχόλια[Οδηγός Εφαρμογής] – Διαδικασία και κριτήρια αξιολόγησης των προτάσεων
- 2 Σχόλια[Οδηγός Εφαρμογής] – Οικονομική διαχείριση των έργων
- 9 Σχόλια[Οδηγός Εφαρμογής] – Γενικά σχόλια και παρατηρήσεις επί του οδηγού εφαρμογής
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
10 Μαρτίου 2011, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Μαρτίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 88 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Στην Ενότητα 7.1 αναφέρεται «Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των εταιρειών δεν δικαιούνται αμοιβής». Εάν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι ταυτόχρονα και μέτοχοι της εταιρείας, θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν υπάρχει η δυνατότητα συμπερίληψής τους στο έργο με δηλούμενες δαπάνες στην κατηγορία «Έρευνα επί συμβάσει»;
Επιπρόσθετα, πρέπει να διευκρινιστεί τι συμβαίνει στην περίπτωση μετόχων της εταιρείας που είναι ταυτόχρονα και στη μισθοδοτική κατάσταση της και συμμετέχουν στην ομάδα έργου; Οι δαπάνες αυτές, δηλώνονται ως «Δαπάνες προσωπικού» ή ως μέτοχοι, βάσει της υποσημείωσης («Σε περίπτωση έκδοσης δελτίου παροχής υπηρεσιών ή απόδειξης δαπάνης, οι αμοιβές των μετόχων θα πρέπει να δηλώνονται στην κατηγορία δαπανών «Έρευνα επί συμβάσει») πρέπει να δηλωθούν οι δαπάνες τους στην κατηγορία «Έρευνα επί συμβάσει»;
Στον Οδηγό Εφαρμογής της νέας δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2010 – Συμπράξεις Παραγωγικών και Ερευνητικών Φορέων σε Εστιασμένους Ερευνητικούς & Τεχνολογικούς Τομείς», ενότητα 7.1 Ενισχύσεις για σχέδια έρευνας και ανάπτυξης, α) Δαπάνες προσωπικού (σελ. 20), αναφέρεται ότι:
«…Για αμοιβές νέου προσωπικού (από την Ελλάδα ή το εξωτερικό), που θα προσληφθεί από τον φορέα αποκλειστικά για τις ανάγκες του έργου με σύμβαση εργασίας το ποσοστό ενίσχυσης ανέρχεται μέχρι 70% της σχετικής δαπάνης.
Για αμοιβές ήδη απασχολούμενου προσωπικού, το ποσοστό ενίσχυσης μπορεί να φθάσει έως 30% της σχετικής δαπάνης.»
Σημειώνεται ότι οι παραπάνω όροι/περιορισμοί αναφορικά με την συγκεκριμένη κατηγορία δαπάνης προσωπικού δεν υπήρχαν στον αντίστοιχο Οδηγό Εφαρμογής της προηγούμενης Δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ». Η ύπαρξη αυτών των όρων/περιορισμών δημιουργεί προβλήματα στους παραγωγικούς φορείς της χώρας να συμμετάσχουν στη Δράση «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2010 – Συμπράξεις Παραγωγικών και Ερευνητικών Φορέων σε Εστιασμένους Ερευνητικούς & Τεχνολογικούς Τομείς», ιδιαίτερα στην παρούσα χρονική συγκυρία της οικονομικής κρίσης και της περικοπής δαπανών στον ιδιωτικό τομέα.
Γενικότερα, θα πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ στρατηγικών και δράσεων «κοινωνικής πολιτικής» και «έρευνας και ανάπτυξης νέων τεχνολογιών και προϊόντων» και να μην αναμιγνύονται σε πλαίσιο αυτοί οι δύο τομείς.
Προτείνεται η αφαίρεση του παραπάνω κειμένου από τον Οδηγό Εφαρμογής της νέας δράσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2010 – Συμπράξεις Παραγωγικών και Ερευνητικών Φορέων σε Εστιασμένους Ερευνητικούς & Τεχνολογικούς Τομείς», που αφορά στις δαπάνες προσωπικού.
Στις επιλέξιμες δραστηριότητες να συμπεριληφθούν και οι δράσεις συντονισμού του έργου (management), όπως στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά έργα.
«Για αμοιβές νέου προσωπικού (από την Ελλάδα ή το εξωτερικό), που θα προσληφθεί από τον φορέα αποκλειστικά για τις ανάγκες του έργου με σύμβαση εργασίας το ποσοστό ενίσχυσης ανέρχεται μέχρι 70% της σχετικής δαπάνης.
Για αμοιβές ήδη απασχολούμενου προσωπικού, το ποσοστό ενίσχυσης μπορεί να φθάσει έως 30% της σχετικής δαπάνης.»
Οι ανωτέρω όροι είναι τυπικά και ουσιαστικά ασύμβατοι ακόμα με τους όρους που αναφέρονται στον πίνακα 3 «Εντάσεις ενίσχυσης για δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης» της ενότητας «Ένταση ενίσχυσης ανά επιλέξιμη δραστηριότητα».
Για παράδειγμα, ακόμη και αν μία επιχείρηση χρησιμοποιήσει μία ομάδα απαρτιζόμενη στην ολότητα της από νέο προσωπικό (ποσοστό ενίσχυσης έως 70%) δεν θα μπορέσει να προσεγγίσει τις κατά τα άλλα «θεμιτές εντάσεις ενίσχυσης» για τις περιπτώσεις Βιομηχανικής Έρευνας «με προϋποθέσεις» έως 80% η έως 75% που αφορούν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αντίστοιχα -κατά τον πίνακα 3-.
Πέραν του τυπικού, που ακόμη και στις υπόλοιπες περιπτώσεις του πίνακα 3, όπου οι προτεινόμενες εντάσεις ενίσχυσης είναι θεωρητικά προσεγγίσιμες, αυτό επιτυγχάνεται με τον σχεδόν αποκλεισμό υπάρχοντος προσωπικού. Η συγκεκριμένη επιλογή αλλοιώνει ουσιαστικά τον ερευνητικό χαρακτήρα των προς χρηματοδότηση έργων μετατρέποντας τα σε έργα ενίσχυσης της απασχόλησης, εισάγοντας ουσιαστικά προβλήματα τόσο σε ότι αφορά την φάση αξιολόγησης των προτάσεων όσο κατά την φάση εκτέλεσης, με αβεβαιότητα ως προς την τελική αξιοπιστία δυνατότητας εκτέλεσης των έργων.
Αν και η αγωνία για την μέσω και αυτής της δράσης προσπάθεια ενίσχυσης της απασχόλησης είναι κατανοητή, αυτή δεν πρέπει να πιέσει ώστε να αλλοιωθεί ο ερευνητικός χαρακτήρας των έργων και η αξιοπιστία της δράσης.
Τα έργα δεν μπορούν να στηριχθούν σε ομάδες εργασίας οι οποίες στην πλειοψηφία τους δεν υφίστανται κατά την φάση υποβολής της πρότασης και πρακτικά δεν θα επιλεγούν πριν την γνωστοποίηση της ενδεχόμενης απόφασης χρηματοδότησης. Ένας φορέας δεν μπορεί να αξιολογηθεί ως προς την αξιοπιστία του για την δυνατότητα εκτέλεσης ενός έργου, αν πιεζόμενος από το πλαίσιο χρηματοδότησης στηριχθεί σε ομάδες που δεν διαθέτει κατά την πλειονότητα τους.
Σε συνδυασμό με τα ανωτέρω, η χρηματοδότηση με έως 30% της σχετικής δαπάνης για αμοιβές ήδη απασχολούμενου προσωπικού θα οδηγήσει κάποιους φορείς να προβληματιστούν σοβαρά ως προς την σκοπιμότητα συμμετοχής τους στη δράση.
2. Στην ενότητα «7. ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΝΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ» και πιο συγκριμένα στην Υπο-ενότητα «στ) Συμπληρωματικές δαπάνες», η παράγραφος (βλ. σελίδα 22 Οδηγού Εφαρμογής): «Δαπάνες που αφορούν κατά κύριο λόγο σε μετακινήσεις, δράσεις δημοσιότητας/ προβολής του έργου και διάχυσης των αποτελεσμάτων του (εσωτερικού – εξωτερικού). …..Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες για μεταφορά με ταξί, οι δαπάνες ενοικίασης αυτοκινήτων και οι δαπάνες πάρκινγκ, εφόσον υπάρχει δημόσιο μέσο μεταφοράς που καλύπτει την εν λόγω διαδρομή.»,
να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«Δαπάνες που αφορούν κατά κύριο λόγο σε μετακινήσεις, δράσεις δημοσιότητας/ προβολής του έργου και διάχυσης των αποτελεσμάτων του (εσωτερικού – εξωτερικού). Περιλαμβάνονται επίσης δαπάνες δικτύωσης και άλλα γενικότερα έξοδα που οφείλονται άμεσα στο ερευνητικό σχέδιο και δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις άλλες κατηγορίες δαπανών. Τα έξοδα μετακινήσεων υπολογίζονται σύμφωνα με τους κοινά αποδεκτούς λογιστικούς κανόνες και πρακτικές. Αφορούν εισιτήρια, έξοδα διαμονής, έξοδα μετακίνησης (συμπεριλαμβάνονται και οι δαπάνες για τη βενζίνη για μετακινήσεις με ίδια οχήματα, έξοδα διοδίων και σχετικές δαπάνες). Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες για μεταφορά με ταξί, οι δαπάνες ενοικίασης αυτοκινήτων και οι δαπάνες πάρκινγκ, εφόσον υπάρχει δημόσιο μέσο μεταφοράς που καλύπτει την εν λόγω διαδρομή, εκτός εάν αυτές αναφέρονται σε εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία».
ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ
Καθηγητής Βασίλειος Δουγαλής
Πρόεδρος ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΙΤΕ
Θέμα : ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΕΓΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2010- Συμπράξεις Παραγωγικών και Ερευνητικών Φορέων σε Εστιασμένους Ερευνητικούς & Τεχνολογικούς Τομείς»
ΈΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΜΕΣΑ ΕΞΟΔΑ
Το νομικό πλαίσιο της Υπουργικής Απόφασης Συστήματος Διαχείρισης με αριθμό 14053/ΕΥΣ 1749/ΦΕΚ 540 27/03/2008 καθώς και των σχετικών τροποποιήσεων με αριθμό 43804/ΕΥΘΥ 2041 /ΦΕΚ 1957 9/9/2009 και με αριθμό 28020/ΕΥΘΥ 1212/ΦΕΚ 1088 19/7/2010 προβλέπει στο άρθρο 31 την κατηγορία Επιλέξιμης Δαπάνης «Έμμεσα έξοδα – Κατ’ αποκοπή ποσά».
Ειδικότερα στο άρθρο 31 στην παράγραφο 3.1 διατυπώνεται ότι είναι επιλέξιμα τα γενικά έξοδα του δικαιούχου που συνδέονται με το χρηματοδοτούμενο έργο, τα οποία υπολογίζονται ως σταθερό ποσοστό των επιλέξιμων άμεσων δαπανών, και μέχρι 20% αυτών και η καταχώρηση στο ΟΠΣ των δαπανών αυτών διενεργείται ταυτόχρονα με την καταχώρηση των άμεσων δαπανών χωρίς προσκόμιση αναλυτικών δικαιολογητικών (έμμεσες δαπάνες).
Πρόσθετα να σας αναφέρουμε ότι στο 6FP και 7FP το εν λόγω σταθερό ποσοστό έως 20% των άμεσων επιλέξιμων δαπανών χωρίς παραστατικά είναι ενεργό και αποδεκτό σε όλους τους Ευρωπαϊκούς φορείς υλοποίησης από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ειδικότερα σημειώνουμε ότι για τα έργα COLLABORATIVE υπάρχει η πρόβλεψη για έμμεσες δαπάνες με κατ’ αποκοπή ποσοστό 20% (standard flat rate of 20%) , ότι όλα τα έργα MARIE CURIE υλοποιούνται με έμμεσα έξοδα με κατ’ αποκοπή ποσοστό 10% και ότι όλα τα έργα ERC υλοποιούνται με έμμεσα έξοδα με κατ’ αποκοπή ποσοστό 20%, χωρίς προσκόμιση αναλυτικών παραστατικών.
Η προκήρυξη ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 2010- Συμπράξεις Παραγωγικών και Ερευνητικών Φορέων σε Εστιασμένους Ερευνητικούς & Τεχνολογικούς Τομείς» προσομοιάζει με τα έργα COLLABORATIVE του 7FP της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Επισημαίνουμε ότι τα Έμμεσα έξοδα είναι στοιχείο πραγματικού κόστους των Ερευνητικών Φορέων, στηρίζουν έμμεσα την ερευνητική δραστηριότητα και είναι απαραίτητα για την υλοποίηση και την εκτέλεση των πράξεων που χρηματοδοτούνται .
Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι πρέπει να προβλεφθεί ξεχωριστή κατηγορία δαπάνης για τα ‘Έμμεσα Έξοδα τα οποία να υπολογίζονται ως σταθερό ποσοστό των επιλέξιμων άμεσων δαπανών, και μέχρι 20% αυτών χωρίς προσκόμιση αναλυτικών δικαιολογητικών με βάση τους αποδεκτούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σε ότι αφορά τις επιλέξιμες κατηγορίες δαπανών θα θέλαμε να σημειώσουμε:
1)Στη σελ. 25 ζητείται να υποβληθεί στην αρχική πρόταση ενδεικτικός κατάλογος συναντήσεων και μετακινήσεων, περιλαμβανομένων των μετακινήσεων μεταξύ των εταίρων, συντονιστή, υπεύθυνων εν. εργασίας, συντονιστικής ομάδας, τοποθεσία, συμμετέχοντες, φύση της συνάντησης, αναμενόμενη ημερομηνία και διάρκεια.
Μετά στη σελ. 38 λένε ότι για τον έλεγχο και έγκριση των δαπανών μετακινήσεων αυτές θα πρέπει να εναρμονίζονται με τον πίνακα που είχε υποβληθεί. Είναι υπερβολική η ως άνω απαίτηση και ζητούμε να απαλειφθεί. Πως είναι δυνατόν να μαντέψει κανείς τις ημερομηνίες και τον τόπο των συναντήσεων εφόσον αυτές εξαρτώνται από πολλούς δυναμικούς παράγοντες όπως η πραγματική πορεία του έργου, η διαθεσιμότητα των ανθρώπων κ.α.
Επίσης και η έγκριση των μετακινήσεων από το Δ.Σ.
Στη σελ. 19, 7.1α. Δαπάνες προσωπικού.»…οι αμοιβές μελών ΔΕΠ…» προτείνεται να γίνει «…οι αμοιβές μελών ΔΕΠ –ΕΠ…»
Στο εδάφιο 7.1 συγκεκριμένα στο α) Δαπάνες προσωπικου αναφέρεται:
Επιλέξιμες …οι αμοιβές προσωπικου …ορισμένου ή αορίστου χρόνου …κλπ. Με τον ίδιο τρόπο γινόταν και η αναφορά σε προηγούμενο κείμενο διαβούλευσης. Στον τελικό οδηγό εφαρμογής που ισχύει για το προηγούμενο πρόγραμμα «Συνεργασία» υπάρχει η διευκρίνηση: …ότι δεν είναι επιλέξιμες οι τακτικές αποδοχές του μονίμου προσωπικου… κλπ.
Σε ερευνητικά κέντρα όπως το ΕΚΕΤΑ είναι σαφές οτι η τακτική επιχορήγηση μπορεί να καλύπτει μέρος μόνο των τακτικών αποδοχών του αναφερόμενου παραπάνω ως «μονίμου προσωπικού». Εξάλλου με βάση τις τηρούμενες διαδικασίες (συμβάσεις, λογιστικό σύστημα, αποφάσεις κλπ.) είναι σαφές ποιό τμήμα των τακτικών αποδοχών καλύπτεται ανά εργαζόμενο είτε από την επιχορήγηση (τακτικό προϋπολογισμό) ή από άλλη πηγή.
Είναι κατανοητό οτι η διευκρίνηση στοχεύει στην μη ενίσχυση προσωπικού που ήδη καλύπτεται από τον «τακτικό προϋπολογισμό» αλλά αυτό εύκολα αποφευγεται και αποδεικνύεται με βάση τις τηρούμενες διαδικασίες τουλάχιστον στο ΕΚΕΤΑ.
Με βάση τα παραπάνω προτείνεται πιθανή αλλαγή της διευκρίνησης ως «…ότι δεν είναι επιλέξιμες οι συνολικές αποδοχές του μονίμου προσωπικου αλλά το μέρος αυτών που αποδεδειγμένα και αποκλειστικά συμβάλλει στην εκπόνηση του συγκεκριμμένου έργου…»
Ως απόδειξη μπορεί να απαιτηθεί η σύμβαση του εργαζομένου σε συνδυασμό με τα φύλλα χρονοχρέωσης όπου σαφώς καταγράφεται οτι το μέρος των αποδοχών που αιτιολογούνται στο συγκεκριμμένο έργο δεν προέρχονται από άλλη παροχή τακτική ή έκτακτη.