Αρχική Δημιουργία ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
- 72 ΣχόλιαΕθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση
- 146 Σχόλια1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
- 40 Σχόλια2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
- 18 Σχόλια3. Είναι ρεαλιστικός ο χρονικός ορίζοντας συγκρότησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (μέσα στο 2011);
- 23 Σχόλια4. Συμφωνείτε με τους στόχους που έχουν τεθεί για το ΕΠΠ; Αν όχι, ποιες είναι οι αντιρρήσεις ή ενστάσεις σας;
- 10 Σχόλια5. Ποιες προσδοκίες συνδέουν το φορέα σας ή την οργάνωση σας με την καθιέρωση του ΕΠΠ;
- 12 Σχόλια6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
- 4 Σχόλια7. Το ΕΠΠ θα πρέπει να λειτουργήσει πρωταρχικά ως πλαίσιο πληροφόρησης και προσανατολισμού ή να συμπεριλαμβάνει και δεσμευτικά-κανονιστικά στοιχεία; Εάν ναι, ποια;
- 13 Σχόλια8. Η κατηγοριοποίηση των αποκτούμενων προσόντων σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες ωφελεί κατά βάση τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων; Εάν όχι, ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν;
- 15 Σχόλια9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
- 14 Σχόλια10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
- 23 Σχόλια11. Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;
- 2 Σχόλια12. Ποια διαδικασία έχει ακολουθήσει ο φορέας σας ή η οργάνωση σας ως προς τον επιδιωκόμενο προσανατολισμό στα μαθησιακά αποτελέσματα; Εάν οι κανονισμοί εκπαίδευσης & κατάρτισης και τα αναλυτικά προγράμματα σας περιλαμβάνουν μαθησιακά αποτελέσματα, παρακαλούμε να τα παρουσιάσετε σύντομα.
- 4 Σχόλια13. Αποτελεί η προτεινόμενη μήτρα για την εκτίμηση των προσόντων με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα ένα κατάλληλο ή χρήσιμο εργαλείο;
- 2 Σχόλια14. Θεωρείτε ότι ο προσανατολισμός στα μαθησιακά αποτελέσματα έχει νόημα, είναι μεσοπρόθεσμα εφικτός και οδηγεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων στόχων; Εάν όχι, αιτιολογείστε την άποψη σας;
- 14 Σχόλια15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
- 31 Σχόλια16. Υπάρχουν σημαντικά επιχειρήματα εναντίον ενός ΕΠΠ με οκτώ επίπεδα; Εάν ναι, ποια είναι αυτά; Ποιες εναλλακτικές λύσεις προτείνετε;
- 6 Σχόλια17. Συμφωνείτε να χρησιμοποιηθούν οι προτεινόμενοι περιγραφικοί δείκτες του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) ως αφετηρία;
- 4 Σχόλια18. Υπάρχουν λόγοι που κάνουν αναγκαία τη σύνταξη ενός εξειδικευμένου Ελληνικού πίνακα περιγραφικών δεικτών;
- 1 Σχόλιο19. Ποιες μέθοδοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να αναπτυχθούν (νέοι) περιγραφικοί δείκτες για το ΕΠΠ; Π.χ. σύνταξη περιγραφικών δεικτών με «εκ των άνω» (top-down) διαδικασίες (από ένα κεντρικό Συμβούλιο π.χ.), σύνταξη περιγραφικών δεικτών με διαδικασίες «εκ των κάτω» (bottom-up) (από τις ίδιες τις κλαδικές οργανώσεις) Παρακαλείστε να τις παρουσιάσετε, εφόσον τις θεωρείτε αναγκαίες και εφικτές.
- 6 Σχόλια20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
- 5 Σχόλια21. Συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία, δηλ. να επιχειρηθούν οι πρώτες αντιστοιχίσεις προσόντων στις αρχές του 2011; Εάν όχι, τι έχετε να αντιπροτείνετε, με σχετική αιτιολόγηση;
- 2 Σχόλια22. Αποτελεί για το φορέα ή την οργάνωση σας η προσπάθεια για αναγνώριση προσόντων και ιδιαίτερα εκείνων από την αλλοδαπή ένα σημαντικό ζήτημα; Αν ναι, σχετίζεται αυτή με το ΕΠΠ και πώς;
- 8 Σχόλια23. Συμμερίζεστε την άποψη ότι η αντιστοίχιση προσόντων πρέπει να ξεκινήσει πιλοτικά σε κάποιους κλάδους (π.χ. τουριστικά επαγγέλματα) προτού γενικευτεί ως μέθοδος για τη συγκρότηση του ΕΠΠ; Εάν όχι, ποιους εναλλακτικούς τρόπους προτείνει ο φορέας ή η οργάνωσή σας;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Μαρτίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο ΠροσόντωνΗ ομιλία της Υπουργού στην Ημερίδα 25.2.2010Η Ευρωπαϊκή Σύσταση για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF)Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) - Ερωτήσεις ΑπαντήσειςΤο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) με απλά λόγιαH Διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ)Κείμενο ΑποτελεσμάτωνΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
15 Σχόλια 495 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Θα ήταν δίκαιο να καταχωρούνται τα επιμέρους προσόντα, δε γνωρίζω με ποιο τρόπο.
Και βέβαια Ναί, Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Η μεγαλύτερη δυσκολία που διακρίνω σ’ αυτήν την περίπτωση είναι η εξής:
Όταν κάποιοι παλαιοί απόφοιτοι Α.Ε.Ι. σε σχέση με τους Νέους αποφοίτους των ιδίων Σχολών και μη που έχουν διαφορετική σε Ποσότητα αριθμού E.C.T.S. λόγω των χρόνων σπουδών παλαιότερα σε σχέση με το τώρα.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ
Η διαπίστωση του Κου Οικονόμου είναι και έυστοχη και πραγματική.
-Όμως -ΚΑΙ- αυτή ακριβώς τη προβληματική κατάσταση δεν προσπαθεί να θεραπέυσει το Ε.Π.Π;
ΤΙ εμποδίζει δηλαδή την Πολιτεία να σταματήσει αυτη την συνεχή κοινωνική αδικία;
Επειδή δεν είμαστε ακόμα πλήρως μία κοινωνία της ανοικτής ανταγωνιστικής αγοράς,δεν μπορούμε να γίνουμε;
Απο τοις 13 Δεκεμβρίου του 2009 είμαστε και επίσημα μέλη μιας νέας κρατικής οντότητας -και όχι απλά πολίτες της Ελλάδος.
Η Ε.Ε είναι η μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη-αυτό μας υπαγορέυει κατ’αρχην μια νέα θεώρηση της πραγματικότητας-Ναι- πολυ σωστά ο Bill Gates στη χώρα που ονομάζεται Ελλάδα δεν θα έυρισκε αξιοπρεπή εργασία ως απόφοιτος Λυκείου -ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΟΜΩΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΘΑ ΕΙΧΕ ΝΑ ΕΛΠΙΖΕΙ.
Το Ε.Π.Π είναι μια αξιοζήλευτη πραγματικότητα στις πιο ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου εδώ και δεκαετίες -εδώ να μην γίνει?
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
Καλημέρα, το θέμα της κυρίας υπουργού με το παράδειγμα του Bill Gates, θα με συγχωρεσει που θα το πω αλλα ειναι και αστοχο αλλα και ανεφικτο στην ελλάδα.Ο Bil Gates στην ελλάδα ουτε δουλειά υπαλληλου γραφείου δεν θα μπορύσε να πιάσει λόγω ελλειψης πτυχίου. Ξεχνάμε όλοι οτι το Ελληνικό πανεπιστήμιο ουτε γνώσεις σου προσφέρει αλλά ουτε και επίπεδο, κάτι το οποίο σίγουρα σου προσφέρει όμως ειναι επαγγελματικά δικαιώματα, καθε εδικοτητα ΑΕΙ εχει επαγγελματικά δικαιώματα σε τομέις που ουτε καν ξερουν οτι υπήρχαν.Βεβαια ουδείς αλλος μπορεί να ασκήσει επαγγελμα ασχετως αμα εχει και τις γνώσεις αλλά και τις ικανότητες. Αυτες οι παρατηρήσεις ειναι όπως ακριβώς τις λέω, ασχετοι οινολογοι, ασχετοι λογιστες και πολλες αλλες ειδικότητες με το πτυχίο παιρνουν το ψωμί των εξειδικευμένων οινολόγων, των εξειδικευμένων φοροτεχνικών κτλ κτλ
Αρα κυρία υπουργέ που σας ψηφίσαμε να κανετε διορθώσεις στις αδικίες γιατι απολογείστε στους δημοσίους υπαλληλους γιατι το κάνετε, φταίω εγω να υποθέσω οτι πάλι δεν θα γίνει τίποτα?
Χαιρετισμός προς όλες και όλους τους ενδιαφερόμενους…
Ο μεγαλύτερος κλάδος της δημόσιας ζωής και στιλοβάτης της ελληνικής αλλα και παγκόσμιας οικονομίας ειναι ο επιχειρηματικός.
Είναι ενα πεδίο που όπως πολυ εύστοχα η υπουργός παιδείας παρατήρησε- φέροντας ως παράδειγμα το επιχειρηματικό δαιμόνιο και την εκρηκτική κοινωνική ανέλιξη του ιδρυτή της Microsoft Bill Gates (τυπικά αποφοίτου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης)-συναντούμε αμέτρητες περιπτώσεις ανθρώπων που ενω απουσιάζουν από τα βιογραφικά τους οιεκπαιδευτικοί τίτλοι της τυπικής εκπαιδευσης-εντούτοις οιίδιοι διοικούν επιχειρήσεις με εκατοντάδες ή και χιλιάδες υπαλήλους με επιτυχία(τα ελληνικά παραδείγματα αμέτρητα).
Η προβληματική ειναι η εξής:εφόσον η επιχειρηματική δράση κατα κανόνα δεν απαιτεί για την άσκηση της ιδιαίτες γνώσεις πέραν των τυπικών ελαχίστων επιπέδου γυμνασίου ή τεχνικής σχολής γνώσεων -μήπως θα έπρεπε το υπουργείο να εξετάσει το ενδεχόμενο -για αυτόν τον ιδιαίτερο τομέα -πιστοποίησης πρωτίστως της ίδιας της δοικητικής εμπειρίας και δευτερευόντως των τυπικών εκπαιδευτικών προσόντων ή τουλάχιστον να τα εξετάζει παράλληλα;
Η ερώτηση είναι αυτή :σε ποίο επίπεδο θα κατατάσσαμε τον Bill Gates με το υπάρχον σύστημα;-Σε απλό απόφοιτο Λυκείου;-και πού είναι ηθικά -δικαιικά-πραγματικά και λειτουργικά η θέση του;
Κατα την γνώμη μου είναι σωστό να θεωρησουμε ανθρώπους που έχουν -διοικήσει και εδραιώσει επιχειρήσεις για χρόνια οτι έχουν ΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ προσόντα του κλάδου τους ανεξαρτήτως των σπουδών τους-επιπροσθέτως το μέτρο σύγκρισης για κατάταξη σε συγκεκριμενο επίπεδο θα μπορούσε φυσικά να είναι το είδος και το μέγεθος της επιχείρησης που διοίκησαν(πχ διευθύνοντες σύμβουλοι ΑΕ-8-μέλη διοικητικού-7-διευθυντές6 κτλ)
Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω το υπουργείο για την ευκαιρία που δίνει στους πολίτες να εκφράσουν την αποψή τους δημόσια.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΉ ΣΑΣ.
Κυρία υπουργε
Τι θα γίνει με την αναβμαθμιση των ΙΕΚ, μιλάμε για σχολές μετά το λύκειο, υποτίθεται εξειδικευσης.
Γιατι τα εππαγγελματικά δικαιώματα που και καλά ρυθμίζονται αντιστοιχουν πλήρως με δικαιωματα λυκείου.
Γιατι μιλάμε για γενικότητες και σχέδια επι χάρτου οταν μία κατάφωρη αδικία ακόμη υφίσταται.
Η ελλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων ή δικαιωμάτων κοροιδία, μας έχει ρίξει στην ανεργία. Αμμεση προτεραιότητα στην διορθωση αυτου του προβλήματος. Για αυτό πολεμήσαμε την γιαννάκου και ΄φεραμε εσας!!!!!
Νομίζω ότι μόνο ο Απόστολος Χατζηδήμου απάντησε μέχρι τώρα στην ερώτηση.
Αν και συμμερίζομαι τις ανησυχίες του, πιστεύω ότι θα πρέπει να δίνεται μέσω ενός πιο ανοιχτού πλαισίου «προσόντων» η δυνατότητα να καταχωρούνται όχι μόνο επί μέρους μη-τυπικά προσόντα, αλλά όλες οι ενασχολήσεις και οι εμπειρίες (life experience) του ατόμου.
Για να γίνω πιο κατανοητός, κάθε γνώση (τυπική ή άτυπη) η οποία μπορεί να αποδειχθεί με κάποιον σαφή τρόπο (προτιμότερος τρόπος για μένα είναι ο έλεγχος της γνώσης και όχι το πιστοποιητικό) Θα πρέπει να μπορεί να καταχωρείται σε ένα curriculum και να προσμετράται. Ο βαθμός που κάθε δεξιότητα,γνώση ή εμπειρία θα μετράει φυσικά θα διαφέρει. Αλλά πρέπει να διευκρινήσω ότι εννοώ -οποιαδήποτε- γνώση και -οποιαδήποτε- εμπειρία θέλει να τυποποιήσει ο καθένας (πχ γνώση σκακιού ή ενασχόληση με πολιτιστικούς φορείς).
Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτής της πρότασης (που σε άλλες περιπτώσεις όπως το πανεπιστήμιο του Berkeley λειτουργεί σωστά) την περιέγραψε ο κ Χατζηδήμου με τα παρακάτω λόγια:
«Οι κίνδυνοι του αποπροσανατολισμού πολλοί. Ειδικά με την μορφή που το κράτος λειτουργούσε μέχρι σήμερα. Το προσοντολόγιο δεν αφορά μόνο το δημόσιο. Θα πρέπει να έχει γενική εφαρμογή..αλλά.. και ΑΠΟΔΟΧΗ.»
Παρόλαυτα πιστεύω ότι σαν κοινωνία έχουμε υποχρέωση να πάμε μπροστά σε τέτοια θέματα και αν μη τι άλλο τα θέματα του Υπ. παιδείας προσφέρονται για καινοτομία και πρωτοπορία.
Περισσότερα έγραψα και στην απάντηση μου στην πρώτη ερώτηση, ας μην τα επαναλάβω http://www.opengov.gr/ypepth/?p=99
Το θέμα αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση.
Πρέπει να υπάρξει κατ αρχάς η δημιουργία μίας λίστα προσόντων. Αν αυτό νομίζει κάποιος ότι απλή καταγραφή, απλά κάνει λάθος.
Και ποιό θα είναι το κριτήριο εισόδου στη λίστα; Η πιστοποιημένη γνώση; Η αποδεικτικά αξιολογημένη τεχνογνωσία/δεξιότητα; Η δήλωση κατοχής της δεξιότητας;
Υπάρχουν δεξιότητες και προσόντα που σίγουρα δεν μπορούν να μπουν όλα μαζί σε ένα τσουβάλι.
Βασική κατ εμέ προτεραιότητα είναι να χαραχτεί μία στρατξγική δημιουργίας προσόντων. Δηλαδή το κράτος θέτει τους στόχους της ανάπτυξης και με βάση αυτούς τους στόχους (πχ πράσινη ανάπτυξη, κοινωνία της πληροφορίας & της γνώσης, σύγχρονη διακυβέρνηση, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, προώθηση & ανάπτυξη έρευνας) να δημιουργηθεί μία λίστα η οποία θα «παντρεύεται» με δεδομένου συντελεστές πολλαπλασιασμού για να αποδίδει -ίσως- την πραγματική εικόνα του τί προσόντα επιθυμούμε για το μέλλον.
Οι κίνδυνοι του αποπροσανατολισμού πολλοί. Ειδικά με την μορφή που το κράτος λειτουργούσε μέχρι σήμερα. Το προσοντολόγιο δεν αφορά μόνο το δημόσιο. Θα πρέπει να έχει γενική εφαρμογή..αλλά.. και ΑΠΟΔΟΧΗ.
Που σημαίνει ότι πρέπει να γίνει διαβάθμιση της γνώσης από την αρχή και στη συνέχεια δεύτερη διαβάθμιση -κατώτερη- των επιμέρους δεξιοτήτων που όμως θα πρέπει πρώτα να πιστοποιείται. Και εκεί είναι που απαιτέιται έρευνα και μελέτη για πλήρη αποδοχή.
Η βιασύνη της Γεωπονικής σχολής Αθηνών να δώσει μεταπτυχιακό στους πτυχιούχους της είναι εκτός τόπου και χρόνου. Το GRECO MASTER θα είναι αντικείμενο χλευασμού απο όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου. Μεταπτυχιακός τίτλος δίδεται μετά απο την απόκτηση του πρώτου πτυχίου και σε συγκεκριμένο αντικείμενο και βέβαια μετά απο μια διαδικασία επιλογής απο τη σχολή. Όλα αυτά το Γεωπονικό πανεπιστήμιο μπορεί να τα αγνοει το Υπουργείο όμως τι προτίθεται να κάνει για τους τίτλους μεταπτυχιακών που δίνει; είναι νόμιμο ο κάθε πρυτανης να τιτλοφορεί όποιον θέλει όπως θέλει;
Εδώ με την αξιολόγηση ανοίγει μεγάλο κεφάλαιο.
Ο απόφοιτος ενός τμήματος κάποιας σχολής πρέπει να πάει στο 5 κάποιας άλλης όμως πρέπει να πάει στο 6. Δεν φτάνει ο τίτλος του Πτυχίου σου πρέπει να παίζει ρόλο και από που το πήρες. Δεν φτάνει να έχεις την πιστοποίηση σε κάτι –δεδομένου ότι οι πιστοποιήσεις είναι διαβλητές και αναξιόπιστες – παίζει ρόλο που εκπαιδεύτηκες
Πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για περιπτώσεις πτυχιούχων και γενικά προσοντούχων, που θα συγκρίνουν όχι τίτλους, ΑΛΛΑ τα προγράμματα σπουδών τα δικά τους με άλλα ομοταγή και αιτιολογημένα θα απαιτήσουν διαφορετική κατάταξη.
Και αν αυτά γίνουν σποραδικά και ανοργάνωτα μπορεί και να ξεπεραστούν αν όμως γίνουν συντεταγμένα από τις ίδιες τις Σχολές που τους εκπαίδευσαν ή τους επαγγελματικούς φορείς τους, θα έχετε πρόβλημα.
Φανταστείτε τέλος την κατάσταση που θα δημιουργηθεί αν αμφισβητηθεί εμπράκτως η κατάταξη στην οποία θα προβείτε.
Το μέγα θέμα στην προσπάθεια που ξεκινάτε ΔΕΝ είναι να κατατάξετε ξυλουργούς υδραυλικούς ή μπογιατζήδες. Το θέμα είναι να κατατάξετε γιατρούς, δικηγόρους, καθηγητές, μηχανικούς …. που ΔΕΝ είναι όλοι ίδιοι και τώρα θα το καταλάβουν.
Η μορφή βέβαια με την οποία τίθενται τα ερωτήματα για την διαβούλευση υποδεικνύει το ειλημμένο των αποφάσεων σε αρκετά σημεία, καθώς και τις προθέσεις σας να αφήσετε κάποια θέματα στο απυρόβλητο- ικανοποιώντας κραταιές επαγγελματικές ομάδες – όσο αναφορά την εκπαίδευση και να επικεντρωθείτε στην κατάρτιση και επαγγελματική εμπειρία.
Να μην σας κουράσω άλλο. Θα επανέλθω με παραδείγματα.
Νομίζω ότι αν δεν γίνει πραγματική Ποσοτική και Ποιοτική Αξιολόγηση Πανεπιστημίων δεν μπορούμε να μιλάμε για ισοδυναμία ΑΕΙ – ΑΤΕΙ
Τα ΑΤΕΙ πολλές φορές είναι πολύ πιο επιστημονικά καταρτισμένά σε κάποιο τομέα (πχ Πληροφορική Αθηνών) σε σχέση με κάποιον επιστήμονα ΑΕΙ (Ηλεκτρολόγος Μηχανικός κατεύθυνσης Ενέργειας). Δείτε μια ποσοτική μελέτη http://review.epe.org.gr/doc.php?q=5&d=al
Το ότι Πανεπιστήμια και ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν σημαίνει ότι είναι ίδια γιατί πολύ απλά καμία σχολή (είτε ΑΕΙ είτε ΑΤΕΙ) δεν μπορεί να συγκριθεί έτσι απλά με μια άλλη. Χρειαζόμαστε αξιολόγηση από ανεξάρτητο φορέα και μετά κατάταξη στα επίπεδα.
Θεωρώ επίσης πως ένα πρόγραμμα σπουδών δεν μπορεί να οδηγεί σε δικαιώματά σε δύο γνωστικά αντικείμενα
για παράδειγμα οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί πρέπει να διαλέξουν αν θα είναι Πληροφορικοί ή Ηλεκτρολόγοι και να καταταχθούν στα ανάλογα μητρώα. Είναι αντισυνταγματικό και σε βάρος όλων των υπολοίπων πτυχιούχων / διπλωματούχων ΑΕΙ / ΑΤΕΙ
Συμφωνώ μαζί σου Κύριε Γιώργο Βασιλακόπουλε, διότι όπως είναι γνωστό τα Τ.Ε.Ι. είναι Α.Ε.Ι. μαζί με τα Πανεπιστήμια και πρέπει να μπούνε στην 6η Κλίμακα και τα δύο είδη Ιδρυμάτων σύμφωνα με τον Νόμο 3549/2007. Τώρα για τα Πολυτεχνία και τις Γεωπονικές εάν τους δοθεί χαρισματικά ο τίτλος του Master είναι άλλη υπόθεση βέβαια μετά από αξιοκρατική και αδιάβλητη έρευνα εάν πράγματι έχουν τα προσόντα για να γίνει αυτό και τότε αυτοί καταταγούν στην 7η Κλίμακα αντί της 6ης.
όχι σε όλα τα επαγγέλματα και ειδικότερα σε επαγγέλματα που είναι δύσκολο να ελεγχθεί αν κάποιος ασκεί το επάγγελμα (πχ Πληροφορική)
είναι πολύ διαφορετικό για κάποιο επάγγελμα που χρειάζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος (δικηγόρος, γιατρός)
Καταχωρίζονται, όχι καταχωρούνται! (που σημαίνει ότι υποχωρούν!)
Θα πρέπει να δωθεί τέτοια δυνατότητα,π.χ ένας απόφοιτος ΤΕΙ 4 ετών με μεταπτυχιακό θα έχει 30 μονάδες ανά εξάμηνο 30*8=240 μονάδες και αν κάνει και μεταπτυχιακό θα έχει παραπάνω μονάδες όπως και ένας απόφοιτος ΑΕΙ 5ετούς φοίτησης οπότε θα πρέπει να θεωρούνται ισόβαθμοί και όχι όπως λένε τα πολυτεχνεία και οι γεωπονικές να πάνε τα ΤΕΙ στην 5η κατηγορία.
Από την άλλη σκεφτείτε περιπτώσεις,απόφοιτος ΙΕΚ με bachelor σε ξένο πανεπιστήμιο και με master ή απόφοιτος κολεγίου με master,αναγκαστηκά λοιπόν θα πρέπει να ανέβουνε κατηγορία.