Αρχική Δημιουργία ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
- 72 ΣχόλιαΕθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση
- 146 Σχόλια1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
- 40 Σχόλια2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
- 18 Σχόλια3. Είναι ρεαλιστικός ο χρονικός ορίζοντας συγκρότησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (μέσα στο 2011);
- 23 Σχόλια4. Συμφωνείτε με τους στόχους που έχουν τεθεί για το ΕΠΠ; Αν όχι, ποιες είναι οι αντιρρήσεις ή ενστάσεις σας;
- 10 Σχόλια5. Ποιες προσδοκίες συνδέουν το φορέα σας ή την οργάνωση σας με την καθιέρωση του ΕΠΠ;
- 12 Σχόλια6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
- 4 Σχόλια7. Το ΕΠΠ θα πρέπει να λειτουργήσει πρωταρχικά ως πλαίσιο πληροφόρησης και προσανατολισμού ή να συμπεριλαμβάνει και δεσμευτικά-κανονιστικά στοιχεία; Εάν ναι, ποια;
- 13 Σχόλια8. Η κατηγοριοποίηση των αποκτούμενων προσόντων σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες ωφελεί κατά βάση τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων; Εάν όχι, ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν;
- 15 Σχόλια9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
- 14 Σχόλια10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
- 23 Σχόλια11. Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;
- 2 Σχόλια12. Ποια διαδικασία έχει ακολουθήσει ο φορέας σας ή η οργάνωση σας ως προς τον επιδιωκόμενο προσανατολισμό στα μαθησιακά αποτελέσματα; Εάν οι κανονισμοί εκπαίδευσης & κατάρτισης και τα αναλυτικά προγράμματα σας περιλαμβάνουν μαθησιακά αποτελέσματα, παρακαλούμε να τα παρουσιάσετε σύντομα.
- 4 Σχόλια13. Αποτελεί η προτεινόμενη μήτρα για την εκτίμηση των προσόντων με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα ένα κατάλληλο ή χρήσιμο εργαλείο;
- 2 Σχόλια14. Θεωρείτε ότι ο προσανατολισμός στα μαθησιακά αποτελέσματα έχει νόημα, είναι μεσοπρόθεσμα εφικτός και οδηγεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων στόχων; Εάν όχι, αιτιολογείστε την άποψη σας;
- 14 Σχόλια15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
- 31 Σχόλια16. Υπάρχουν σημαντικά επιχειρήματα εναντίον ενός ΕΠΠ με οκτώ επίπεδα; Εάν ναι, ποια είναι αυτά; Ποιες εναλλακτικές λύσεις προτείνετε;
- 6 Σχόλια17. Συμφωνείτε να χρησιμοποιηθούν οι προτεινόμενοι περιγραφικοί δείκτες του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) ως αφετηρία;
- 4 Σχόλια18. Υπάρχουν λόγοι που κάνουν αναγκαία τη σύνταξη ενός εξειδικευμένου Ελληνικού πίνακα περιγραφικών δεικτών;
- 1 Σχόλιο19. Ποιες μέθοδοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να αναπτυχθούν (νέοι) περιγραφικοί δείκτες για το ΕΠΠ; Π.χ. σύνταξη περιγραφικών δεικτών με «εκ των άνω» (top-down) διαδικασίες (από ένα κεντρικό Συμβούλιο π.χ.), σύνταξη περιγραφικών δεικτών με διαδικασίες «εκ των κάτω» (bottom-up) (από τις ίδιες τις κλαδικές οργανώσεις) Παρακαλείστε να τις παρουσιάσετε, εφόσον τις θεωρείτε αναγκαίες και εφικτές.
- 6 Σχόλια20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
- 5 Σχόλια21. Συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία, δηλ. να επιχειρηθούν οι πρώτες αντιστοιχίσεις προσόντων στις αρχές του 2011; Εάν όχι, τι έχετε να αντιπροτείνετε, με σχετική αιτιολόγηση;
- 2 Σχόλια22. Αποτελεί για το φορέα ή την οργάνωση σας η προσπάθεια για αναγνώριση προσόντων και ιδιαίτερα εκείνων από την αλλοδαπή ένα σημαντικό ζήτημα; Αν ναι, σχετίζεται αυτή με το ΕΠΠ και πώς;
- 8 Σχόλια23. Συμμερίζεστε την άποψη ότι η αντιστοίχιση προσόντων πρέπει να ξεκινήσει πιλοτικά σε κάποιους κλάδους (π.χ. τουριστικά επαγγέλματα) προτού γενικευτεί ως μέθοδος για τη συγκρότηση του ΕΠΠ; Εάν όχι, ποιους εναλλακτικούς τρόπους προτείνει ο φορέας ή η οργάνωσή σας;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Μαρτίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο ΠροσόντωνΗ ομιλία της Υπουργού στην Ημερίδα 25.2.2010Η Ευρωπαϊκή Σύσταση για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF)Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) - Ερωτήσεις ΑπαντήσειςΤο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) με απλά λόγιαH Διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ)Κείμενο ΑποτελεσμάτωνΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 495 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Αγαπητοί κ.κ.
την ώρα που δημοσιεύεται το σχέδιο νόμου για την δια βίου μάθηση διαβάστε και το ακόλουθο.
Σας γράφω για να σας αναφέρω μια αδικία που υφίσταται στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με νόμο του 1985 όποιος έχει κάρτα ανεργίας δεν μπορεί να σπουδάζει και θα πρέπει να διαλέξει τι από τα δύο επιθυμεί. Δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι δίκαιο αυτό αλλά πιστεύω ότι επειδή όταν ψηφίστηκε ο νόμος αυτός δεν υπήρχαν τα ΙΕΚ θα πρέπει να υπάρξει μία εξαίρεση (όπως ισχύει και για τα εσπερινά σχολεία) καθώς οι περισσότεροι σπουδαστές των ΙΕΚ είναι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας(30-35 ετών) και προσπαθούν να βρούν μία επαγγελματική διέξοδο. Έχουν επιλέξει όλοι να ασχοληθούν με την φοίτηση στο ΙΕΚ προκειμένου να καταφέρουν να αποκτήσουν επαγγελματικά προσόντα για διεκδικήσουν μία εργασία. Έιναι λάθος πιστεύω να τους οδηγήσει η πολιτεία-λόγω ενός απαρχαιωμένου νόμου- εκτός σπουδών και κατά συνέπεια εκτός δουλειάς τότε γιατί μιλάμε για δια βίου εκπαίδευση?
Ο νόμος για τον οποίο σας κάνω λόγο είναι ο 1545/1985 άρθρο 3 παράγραφος γ΄.
Είναι δυνατόν να μας εξαναγκάζουν σε ανεργία για τα επόμενα 2 χρόνια!Το ζητούμενο δεν είναι κανενός είδους επίδομα αλλά μόνο η θεώρηση της κάρτας μας.
Επιτέλους δεν ζητάμε ελεημοσύνη αλλά στοιχειώδη λογική,ειδικά για την παρά πολύ δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε!!!
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Α.Ε.Ι.
Καμμια σχεση το Πτυχιο με την Αδεια Εξασκησης Επαγγελματος!(Α.Ε.Ε.)
Εξηγουμαι:Μονιμο Κεντρο ΑΕΕ απο ΑΕΙ,που θα λειτουργει ΟΛΟ το ΧΡΟΝΟ!!!….Μολις παρεις πτυχιο,(ισχυει για ολους τους πολιτες του κοσμου,και για ολα τα ΑΕΙ του κοσμου,φυσικα…)κανεις αιτηση σ’αυτο το Κεντρο,παιρνεις σειρα,και πας για εξεταση.
((αυτο το Κεντρο θα ειναι στη κορυφη του Κα`ι`μακτσαλαν,βραχονησιδα `η πλοιο,πληρες συγκροτημα,με ξενοδοχειο & συμβολικο αντιτιμο διαμονης,καθεσαι μια βδομαδα,σε ξεσκονιζουν,κι ετσι και περασεις παιρνεις ΑΕΕ!)) Οι καλλυτεροι του Κοσμου για τον Καλλυτερο Λαο του Κοσμου!!! (καλο ε;…εγω ανατριχιασα!!!…)Δινεις,φυσικα,οσες φορες θελεις…το πτυχιο δεν μας ενδοιαφερει πως το πηρες,γιατι ΕΔΩ θα πεις το ποιημα!…ΚΑΙ ΗΡΘΑΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ…Δηλ.στο ποιημα που θα πει & η Σχολη automatically!!!….π.χ.: την τελευταια 5ετια ,δωσανε στο Κεντρο,π.χ. 1000οι απ’αυτη τη Σχολη & περασαν, ας πουμε,10!
Αντε καθηγητακια σπιτια-σας… ΑΠΛΑ & ΞΕΚΑΘΑΡΑ! για να μην επικαλουνται υποκειμενισμο (που εχει μια βαση θεωρητικη) & κρυβωνται περιχαρεις οι λουφαδοροι & ανεπαρκεις…Μιλαμε βεβαια για ΥΠΕΡΘΕΣΜΟ!
και με μεγαλο προυπολογισμο βεβαιως βεβαιως…ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΟΜΩΣ τον ΚΟΠΟ;; Νομιζω….
Κύριε funalR – — Μαΐου 4, 2010 @ 10:22 πμ, όσο αναφέρεστε σε εμένα, είμαι αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να αντιπαραθέτω αναλόγως, με τις αποδείξεις, τις απόψεις μου, και τα δίκαια επιχειρήματά μου. Εσύ μπορείς να θεωρείς ότι θες, και αυτό που λες δεν είναι σωστό, τα Τ.Ε.Ι. είναι Α.Ε.Ι., και πρέπει επιτέλους να αποκτήσουν Επαγγελματικά Δικαιώματα. Να σταματήσει αυτή η άδικη παρωδία σχεδόν 30 Χρόνων, που το ορίζουν και οι Νόμοι και είναι και δίκαιοι, δηλαδή υπάρχουν Νόμοι παράνομοι όταν είναι και συνταγματικά δίκαιοι και το αξίζουμε;;;. Φταίμε δηλαδή εμείς που έχουμε σπουδάσει και φοιτήσει στα Τ.Ε.Ι.;;;. Δεν σε λογοκρίνω εσένα προσωπικά, ούτε απευθύνομε σε εσένα, όσο δεν απευθύνεστε εσείς σε εμένα. Και από εμάς θα πέσει μαύρο αν δεν υπάρξει δικαίωση, δεν ζητάμε κάτι παράλογο, αλλά αυτό που επιβάλλετε και είναι και το δίκαιο, τα Επαγγελματικά Δικαιώματα μας ζητάμε. Αυτά που σε όλον τον κόσμο οι Ισότιμοί και Αντίστοιχοι μας τα έχουν και μας ανήκουν δικαιωματικά, όχι κάτι το οποίο δεν μας αξίζει. Από τα Ι.Ε.Κ. εκεί βγαίνεις ένας σωστά καταρτισμένος Τεχνικός διαφόρων ειδικοτήτων, και βρίσκεστε μεταξύ στο επίπεδο από ότι βλέπω ISCED 4, πάντως όχι Μηχανικοί ή οτιδήποτε άλλο που ανήκει στους απόφοιτους της Ανώτατης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΙSCED 5A, άλλο το ένα και άλλο το άλλο, δεν είναι το ίδιο επίπεδο. Τώρα ίσως, αν γινόντουσαν κάποιες εξετάσεις σε κάποια μαθήματα, και είχατε το δικαίωμα να ενταχθείτε σε ένα Τ.Ε.Ι. ή στο Πολυτεχνείο, αναλόγως της ειδικότητας και να σας αναγνωρίζονταν κάποια μαθήματα που κάνετε εκεί στα Ι.Ε.Κ. και σπουδάζατε ακόμη 2-4 Χρόνια, τότε το βρίσκω δίκαιο, αλλιώς όχι. Ακόμη ίσως αν σας δίνονταν κάποια επιπλέον δικαιώματα σε εύρος από αυτά που έχετε ίσως να ήταν πιο δίκαιο, αλλά μετά αρχίζει και γίνετε πολύ άδικο για τους Μηχανικούς. Όσο για τους «ταραξίες» των Τ.Ε.Ι. που βασίζεστε;. Δεν είναι κανένας ταραξίας, αυτό που ο καθένας αξίζει αυτό θα πάρει, φυσικά τώρα, αν κάποιος νιώθει ή κάποιοι σαν σύνολο νιώθουν αδικημένοι, τότε πρέπει να αναζητήσουν το δίκαιό τους με κάθε νόμιμο και δίκαιο μέσο που υπάρχει. Φυσικά κάποιες φορές επικρατεί και η παραλογία, αλλά ποτέ δεν παύουμε να αγωνιζόμαστε για το δίκαιο και τα δικαιώματά μας, αλλά και για τις Υποχρεώσεις μας , αυτό είναι κανόνας και πρέπει να τον ακολουθούνε όλοι όσοι είναι δίκαιοι και έντιμοι άνθρωποι σε αυτόν τον πλανήτη. Εύχομαι ειρήνη και δικαίωση σε όλους, για τα ζητήματα που αφορούν τον καθένα μας χωριστά ή ολόκληρη την κοινωνία γενικότερα ή μέρους αυτής.
Διαδικτυακοί σύνδεσμοι(web-links):
http://www.ekep.gr/education/arxiki.asp
http://www.ekep.gr/education/tritobathmia.asp#AEI
http://www.ekep.gr/education/diagramma.asp
http://www.ekep.gr/education/tritobathmia.asp#anoteri
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_EL_EN.pdf(σ.7/56)
http://eacea.ec.europa.eu/ressources/eurydice/pdf/085DN/085_EL_EL.pdf
Πρός την διοίκηση του ΥΠΕΠΘ
Κυρίες -οι χτες παρακολουθώντας τις εξαγελίες της υπευθυνης του υπουργείου θα ήθελα να παρατηρήσω ότι:
Συνεχίζετε η προκλητική και ανευ προηγουμένου ανυπαρξία των σπουδαστών ΙΕΚ απο τις κυβερνητικές αλλαγες στην παιδεία.
Κυριες-οι υπευθυνοι εξακολουθείται να ασχολείστε με την ΟΛΜΕ την ΠΟΣΔΕΠ, με ενα τσουρμο αδιόριστους ωρομίσθιους και με οποιαδήποτε μειοψηφία προκαλεί τον κοινό νου, και συνεχίζεται την στρατηγική της Κυρίας Γιαννάκου που υποβαθμιζε συστηματικά ανώτερες επαγγελματικές σχολές, με πορεία 17 ετη στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Σας υπενθυμίζω οτι αποστολής σας ειναι η δυνατότητα του κάθε Ελληνα που εχει τελειώσει μία δημόσια επαγγελματική σχολή να εχει το δικαίωμα να ασκήσει επάγγελμα, δεν καταψηφίσαμε την ΝΔ των ΤΕΙ και των ΑΕΙ .
Θεστε μια προτεραιότητα με την διαδικάσία του κατεπείγοντως για χρόνιες αδικίες , εχουμε βαρεθεί να ζητάμε τα αυτονόητα, ομως ποτε δεν θα σταματήσουμε.Η ηλικία μας δεν μας επιτρέπει να κλεινουμε δρόμους, εκφράζουμε νόμιμα την βούληση μας στην κάλπη, η κυρία Γιαννακου την εζησε μια και καλή, αλλά ακομα και τώρα ψάχνει να βρει τους λόγους και τις αιτίες.Η αγνοια του ατομου ειναι το χειρότερο αμαρτημα τελικά
Βάση του N. 2916 ΦΕΚ 114Α΄ / 11-6-2001 τα Α.Ε.Ι. διακρίνονται σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.
καλημέρα, ναι θα ήθελα να προσθέσω οτι πρεπει να υπάρξει ολοκληρωμένο σχέδιο ανασυγκρότησης της παιδείας, ενα βασικό θέμα ειναι η επισημοποίηση των δημοσίων σχολών ΙΕΚ στο εκπαιδευτικό σύστημα.Η άτυπη εκπαιδευση πρεπει να αφορά σεμινάρια , σχολές ιδιωτικές, κεντρα επαγγελματικής καταρτισης κτλ, τα ΙΕΚ 2 ετων συν 1 χρόνο που συνήθως χρειάζεται να πάρεις πιστοποίηση, με αυστηρό πρόγραμμα σπουδών ,χωρίς δικαίωμα αποχής απο την φοίτηση, δεν έχει κάμμία σχέση με ατυπη εκπαίδευση.
Η άποψη του συναδέλφου με καλύπτει απόλυτα :
Θα πρόσθετα ότι το πρόβλημα για το υπουργείο είναι και να αναβαθμίσει την ποιότητα των απαιτούμενων γνώσεων πληροφορικής, και να επιβάλλει ένα καινούριο σύστημα εξέτασης αυτών των γνώσεων. Το ευχάριστο για το υπουργείο είναι ότι υπάρχουν ήδη οι δομές για να υποστηρίξουν αυτές τις αλλαγές – τα ΕΕΣ είναι η πιο έμπειρη λύση αυτήν τη στιγμή. Δώστε μας λοιπόν ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας, ενεργοποιώντας επιτέλους την αδειοδότησή μας έτσι ώστε μόνο οι σοβαροί επαγγελματίες του χώρου να συνδράμουν σε αυτήν την προσπάθεια.
«Αξιότιμη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και ειδικά της δια βίου εκπαίδευσης, καθώς και του υπουργείου εσωτερικών, επιθυμώ να καταθέσω τα εξής:
Αφού συγχαρώ για το εγχείρημα δημιουργίας ενός ενιαίου πλαισίου προσόντων, ώστε να μην μειονεκτούμε στο μέλλον με τις Ευρωπαϊκές χώρες, θα ήθελα να ζητήσω ως ενεργός και φορολογούμενος πολίτης της ελεύθερης αγοράς, να συμπεριλάβετε στο πλαίσιο και τις εξής σκέψεις και προτάσεις. Καταρχήν δραστηριοποιούμαι στο χώρο των ΕΕΣ Πληροφορικής απο το 1994 και αποτελώ ένα πρώτυπο εκπαιδευτήριο νέων τεχνολογιών για την πόλη των Χανίων. Απο το 2000 έχω εξοικειωθεί και βιώσει μέχρι τώρα, την λογική των πιστοποιήσεων βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές, τύπου αναγνωριμένων φορέων πιστοποίησης απο τον ΟΕΕΚ.
Επισήμως απο το 2006 με τις ευλογίες του υπουργείου παιδείας, αναγνωρίστηκαν αυτοί οι φορείς απο τον ΟΕΕΚ και οι πολίτες προσέρχονται στα κέντρα μας να εκπαιδευτούν που είναι η βασική μας δουλειά και να εξεταστούν απο τον συνεργαζόμενο φορέα μέσα στα κέντρα μας ως Ε.Κ, για να πάρουν την πιστοποίηση που θα τους δώσει το εισιτήριο για τον ΑΣΕΠ.
Πράγματι ήταν μια σωστή κίνηση στο παρελθόν, ξεκίνησε για να καλύψει τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και να δίνει στους πολίτες ένα απο τα τυπικά προσόντα που εξασφάλιζαν το εισιτήριο για τον ΑΣΕΠ. Όμως αυτό το πακέτο (ΦΟΡΕΙΣ + ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ + ΟΕΕΚ + ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ), παρουσίασε πολλά προβλήματα στην πορεία που χάλασε τον στόχο του εγχειρήματος και σχετίζεται άμεσα με το προσοντολόγιο δεξιοτήτων στους υπολογιστές.
1ον) Ήταν λάθος να απαιτεί το «δημόσιο» ως βασικές γνώσεις μόνο word, excel, & internet, αποκλείοντας έτσι σημαντικότερες γνώσεις για την αποτελεσματικότητα των χρηστών στον υπολογιστή, όπως για παράδειγμα την χρήση λειτουργικού συστήματος και την διαχείριση αρχείων ή την χρήση βάσεων δεδομένων, όταν ήδη απαιτείται ως γνώση σε πολλές θέσεις του «δημοσίου». Αυτό έριξε πολύ σοβαρά τον πήχη απαιτήσεων και γνώσεων στην πληροφορική, σε σχέση μάλιστα και με το αστείο επίπεδο και το στυλ των εξετάσεων.
2ον)Το στυλ των εξετάσεων είναι αυτοματοποιημένο, εξετάζοντας απλά αυτόνομες και μεμονωμένες ενέργειες, χωρίς την δυνατότητα εξέτασης του χρήστη σε σεναριακές εφαρμογές μέσα απο την καηθμερινότητα των άμεσων αναγκών στον υπολογιστή. Ο τρόπος εξέτασης οδήγησε τους υποψήφιους σε μια διαδικασία «παπαγαλίστικης μάθησης», όπου μαζί με τα ατέλειωτα cd θεμάτων, τα εγχειρίδια και το διαδίκτυο, κατέβαινε εύκολα και έπαιρνε το «χαρτί» που τον ενδιέφερε, καταργώντας την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, αφού ο κανονισμός ΔΥΣΤΥΧΩΣ των φορέων πιστοποίησης του έδινε αυτό το δικαίωμα.
Έτσι φτάνουμε σήμερα στο φαινόμενο οι παραπληροφορημένοι γονείς, να θεωρούν την γνώση της πληροφορικής ότι ξεκινάει απο τα Windows και τελειώνει κάπου στην Access μετά βίας. Λάθος καλοί μου πολιτικοί, ειδικά για τα παιδιά μας, που πρέπει να περάσουν σε μια άλλη νοοτροπία απόκτησης ουσιαστικής και αποτελεσματικής γνώσης και όχι χειρισμό ενός ψυχρού Ms Office, απλά και μόνο να περάσουμε τις εξετάσεις !!
ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ «ΣΧΟΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΑΤΕ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΉ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΖΗΤΗΣΗ & ΑΓΟΡΑ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΘΛΙΑΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ?? ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΣΤΑ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΦΕ, ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ???? Ήδη έχουν βάλει λουκέτο το 30% των επιχειρήσεων μας απο πέρυσι.
3ον)Η επίσημη απόδειξη γνώσεων στους υπολογιστές, στα πλαίσια αναγκαιότητας του ΑΣΕΠ, περιορίζεται μόνο στις βασικές δεξιότητες και όχι σε προχωρημένο ή εξειδικευμένο επίπεδο γνώσεων, με αποτέλεσμα ο πολίτης και ο μαθητής, να μην ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τις γνώσεις τους και να αρκούνται μόνο στο «εύκολο χαρτί ενός word, excel & internet». Απαράδεκτο όταν μιλάμε για ψηφιακό σχολείο, να μην μοριοδοτούμε την επιπλέον γνώση, ενώ ήδη χρόνια τώρα ζητάμε ένα Profiiency στην ξένη γλώσσα και καλά κάνουμε. Όμως καιρός είναι να ανεβάσουμε την αξία και αναγκαιότητα γνώσης και στις νέες τεχνολογίες μέσα απο πολιτικές αποφάσεις που συνδέονται καλώς ή κακώς με το προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ και όχι μόνο !!!
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ, ΝΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ 99% ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Η ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗΣ !!!!!
Για αυτό ως Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Πληροφορικής (ΠΕΙΕΠ), στα πλαίσια ενός πετυχημένου πλαισίου προσόντων προτείνουμε:
1)Να αλλαχθεί άμεσα το προσοντολόγιο βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές για τον ΑΣΕΠ και να ζητάει τουλάχιστον την απόδειξη απο τις 3 ενότητες στις 5 ή 6 (windows, word, excel, internet, access, powerpoint)
2)Να μοριοδοτείται ΑΜΕΣΑ η επιπλέον γνώση για προχωρημένο επίπεδο (τύπου advanced word, excel, access, powerpoint), καθώς επίσης και για εξειδικευμένο επίπεδο όπως γνώσεις σε autocad (σχεδίαση), photoshop (επεξεργασία εικόνας), Dreamweaver (σχεδίαση ιστοσελίδας) κλπ
ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΈΝΑ ΝΕΟ ΑΕΡΑ ΣΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1500 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ ΕΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΤΕΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ !!!
3)Να αλλάξει το στυλ των εξετάσεων και να αναδιοργανωθεί ο φορέας που θα ελέγχει και θα συντονίζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς πιστοποίησης, προς την κατεύθυνση της ασφάλειας και ποιότητας των εξετάσεων.
ΕΔΩ ΚΡΟΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ «ΕΥΚΟΛΗ» ΛΟΓΙΚΉ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ & ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 1500 ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ, ΜΑΖΙ ΜΕ 3000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
Ζητάμε όλα τα ΕΕΣ Πληροφορικής, ΑΜΕΣΑ να αλλάξετε το ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ των βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές, δίνοντας μια νέα διάσταση στην πραγματική αξία γνώσεων της πληροφορικής !!!!! »
Ζγούρης Φώτιος
Αναδημοσιεύω το παρακάτω σχόλιο του συναδέλφου με εκφράζει απόλυτα:
Αξιότιμη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και ειδικά της δια βίου εκπαίδευσης, καθώς και του υπουργείου εσωτερικών, επιθυμώ να καταθέσω τα εξής:
Αφού συγχαρώ για το εγχείρημα δημιουργίας ενός ενιαίου πλαισίου προσόντων, ώστε να μην μειονεκτούμε στο μέλλον με τις Ευρωπαϊκές χώρες, θα ήθελα να ζητήσω ως ενεργός και φορολογούμενος πολίτης της ελεύθερης αγοράς, να συμπεριλάβετε στο πλαίσιο και τις εξής σκέψεις και προτάσεις. Καταρχήν δραστηριοποιούμαι στο χώρο των ΕΕΣ Πληροφορικής απο το 1994 και αποτελώ ένα πρώτυπο εκπαιδευτήριο νέων τεχνολογιών για την πόλη των Χανίων. Απο το 2000 έχω εξοικειωθεί και βιώσει μέχρι τώρα, την λογική των πιστοποιήσεων βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές, τύπου αναγνωριμένων φορέων πιστοποίησης απο τον ΟΕΕΚ.
Επισήμως απο το 2006 με τις ευλογίες του υπουργείου παιδείας, αναγνωρίστηκαν αυτοί οι φορείς απο τον ΟΕΕΚ και οι πολίτες προσέρχονται στα κέντρα μας να εκπαιδευτούν που είναι η βασική μας δουλειά και να εξεταστούν απο τον συνεργαζόμενο φορέα μέσα στα κέντρα μας ως Ε.Κ, για να πάρουν την πιστοποίηση που θα τους δώσει το εισιτήριο για τον ΑΣΕΠ.
Πράγματι ήταν μια σωστή κίνηση στο παρελθόν, ξεκίνησε για να καλύψει τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και να δίνει στους πολίτες ένα απο τα τυπικά προσόντα που εξασφάλιζαν το εισιτήριο για τον ΑΣΕΠ. Όμως αυτό το πακέτο (ΦΟΡΕΙΣ + ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ + ΟΕΕΚ + ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ), παρουσίασε πολλά προβλήματα στην πορεία που χάλασε τον στόχο του εγχειρήματος και σχετίζεται άμεσα με το προσοντολόγιο δεξιοτήτων στους υπολογιστές.
1ον) Ήταν λάθος να απαιτεί το «δημόσιο» ως βασικές γνώσεις μόνο word, excel, & internet, αποκλείοντας έτσι σημαντικότερες γνώσεις για την αποτελεσματικότητα των χρηστών στον υπολογιστή, όπως για παράδειγμα την χρήση λειτουργικού συστήματος και την διαχείριση αρχείων ή την χρήση βάσεων δεδομένων, όταν ήδη απαιτείται ως γνώση σε πολλές θέσεις του «δημοσίου». Αυτό έριξε πολύ σοβαρά τον πήχη απαιτήσεων και γνώσεων στην πληροφορική, σε σχέση μάλιστα και με το αστείο επίπεδο και το στυλ των εξετάσεων.
2ον)Το στυλ των εξετάσεων είναι αυτοματοποιημένο, εξετάζοντας απλά αυτόνομες και μεμονωμένες ενέργειες, χωρίς την δυνατότητα εξέτασης του χρήστη σε σεναριακές εφαρμογές μέσα απο την καηθμερινότητα των άμεσων αναγκών στον υπολογιστή. Ο τρόπος εξέτασης οδήγησε τους υποψήφιους σε μια διαδικασία «παπαγαλίστικης μάθησης», όπου μαζί με τα ατέλειωτα cd θεμάτων, τα εγχειρίδια και το διαδίκτυο, κατέβαινε εύκολα και έπαιρνε το «χαρτί» που τον ενδιέφερε, καταργώντας την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, αφού ο κανονισμός ΔΥΣΤΥΧΩΣ των φορέων πιστοποίησης του έδινε αυτό το δικαίωμα.
Έτσι φτάνουμε σήμερα στο φαινόμενο οι παραπληροφορημένοι γονείς, να θεωρούν την γνώση της πληροφορικής ότι ξεκινάει απο τα Windows και τελειώνει κάπου στην Access μετά βίας. Λάθος καλοί μου πολιτικοί, ειδικά για τα παιδιά μας, που πρέπει να περάσουν σε μια άλλη νοοτροπία απόκτησης ουσιαστικής και αποτελεσματικής γνώσης και όχι χειρισμό ενός ψυχρού Ms Office, απλά και μόνο να περάσουμε τις εξετάσεις !!
ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ «ΣΧΟΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΑΤΕ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΉ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΖΗΤΗΣΗ & ΑΓΟΡΑ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΘΛΙΑΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ?? ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΣΤΑ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΦΕ, ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ???? Ήδη έχουν βάλει λουκέτο το 30% των επιχειρήσεων μας απο πέρυσι.
3ον)Η επίσημη απόδειξη γνώσεων στους υπολογιστές, στα πλαίσια αναγκαιότητας του ΑΣΕΠ, περιορίζεται μόνο στις βασικές δεξιότητες και όχι σε προχωρημένο ή εξειδικευμένο επίπεδο γνώσεων, με αποτέλεσμα ο πολίτης και ο μαθητής, να μην ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τις γνώσεις τους και να αρκούνται μόνο στο «εύκολο χαρτί ενός word, excel & internet». Απαράδεκτο όταν μιλάμε για ψηφιακό σχολείο, να μην μοριοδοτούμε την επιπλέον γνώση, ενώ ήδη χρόνια τώρα ζητάμε ένα Profiiency στην ξένη γλώσσα και καλά κάνουμε. Όμως καιρός είναι να ανεβάσουμε την αξία και αναγκαιότητα γνώσης και στις νέες τεχνολογίες μέσα απο πολιτικές αποφάσεις που συνδέονται καλώς ή κακώς με το προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ και όχι μόνο !!!
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ, ΝΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ 99% ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Η ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗΣ !!!!!
Για αυτό ως Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Πληροφορικής (ΠΕΙΕΠ), στα πλαίσια ενός πετυχημένου πλαισίου προσόντων προτείνουμε:
1)Να αλλαχθεί άμεσα το προσοντολόγιο βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές για τον ΑΣΕΠ και να ζητάει τουλάχιστον την απόδειξη απο τις 3 ενότητες στις 5 ή 6 (windows, word, excel, internet, access, powerpoint)
2)Να μοριοδοτείται ΑΜΕΣΑ η επιπλέον γνώση για προχωρημένο επίπεδο (τύπου advanced word, excel, access, powerpoint), καθώς επίσης και για εξειδικευμένο επίπεδο όπως γνώσεις σε autocad (σχεδίαση), photoshop (επεξεργασία εικόνας), Dreamweaver (σχεδίαση ιστοσελίδας) κλπ
ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΈΝΑ ΝΕΟ ΑΕΡΑ ΣΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1500 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ ΕΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΤΕΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ !!!
3)Να αλλάξει το στυλ των εξετάσεων και να αναδιοργανωθεί ο φορέας που θα ελέγχει και θα συντονίζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς πιστοποίησης, προς την κατεύθυνση της ασφάλειας και ποιότητας των εξετάσεων.
ΕΔΩ ΚΡΟΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ «ΕΥΚΟΛΗ» ΛΟΓΙΚΉ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ & ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 1500 ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ, ΜΑΖΙ ΜΕ 3000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
Ζητάμε όλα τα ΕΕΣ Πληροφορικής, ΑΜΕΣΑ να αλλάξετε το ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ των βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές, δίνοντας μια νέα διάσταση στην πραγματική αξία γνώσεων της πληροφορικής
Τα Τ.Ε.Ι. Κύριε Γιώργο Βασιλακόπουλε είναι Α.Ε.Ι. και μην τα διαχωρίζεις εσκεμμένα σύμφωνα με τον Νόμο 3549/2007.
Αξιότιμη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας και ειδικά της δια βίου εκπαίδευσης, καθώς και του υπουργείου εσωτερικών, επιθυμώ να καταθέσω τα εξής:
Αφού συγχαρώ για το εγχείρημα δημιουργίας ενός ενιαίου πλαισίου προσόντων, ώστε να μην μειονεκτούμε στο μέλλον με τις Ευρωπαϊκές χώρες, θα ήθελα να ζητήσω ως ενεργός και φορολογούμενος πολίτης της ελεύθερης αγοράς, να συμπεριλάβετε στο πλαίσιο και τις εξής σκέψεις και προτάσεις. Καταρχήν δραστηριοποιούμαι στο χώρο των ΕΕΣ Πληροφορικής απο το 1994 και αποτελώ ένα πρώτυπο εκπαιδευτήριο νέων τεχνολογιών για την πόλη των Χανίων. Απο το 2000 έχω εξοικειωθεί και βιώσει μέχρι τώρα, την λογική των πιστοποιήσεων βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές, τύπου αναγνωριμένων φορέων πιστοποίησης απο τον ΟΕΕΚ.
Επισήμως απο το 2006 με τις ευλογίες του υπουργείου παιδείας, αναγνωρίστηκαν αυτοί οι φορείς απο τον ΟΕΕΚ και οι πολίτες προσέρχονται στα κέντρα μας να εκπαιδευτούν που είναι η βασική μας δουλειά και να εξεταστούν απο τον συνεργαζόμενο φορέα μέσα στα κέντρα μας ως Ε.Κ, για να πάρουν την πιστοποίηση που θα τους δώσει το εισιτήριο για τον ΑΣΕΠ.
Πράγματι ήταν μια σωστή κίνηση στο παρελθόν, ξεκίνησε για να καλύψει τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και να δίνει στους πολίτες ένα απο τα τυπικά προσόντα που εξασφάλιζαν το εισιτήριο για τον ΑΣΕΠ. Όμως αυτό το πακέτο (ΦΟΡΕΙΣ + ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ + ΟΕΕΚ + ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ), παρουσίασε πολλά προβλήματα στην πορεία που χάλασε τον στόχο του εγχειρήματος και σχετίζεται άμεσα με το προσοντολόγιο δεξιοτήτων στους υπολογιστές.
1ον) Ήταν λάθος να απαιτεί το «δημόσιο» ως βασικές γνώσεις μόνο word, excel, & internet, αποκλείοντας έτσι σημαντικότερες γνώσεις για την αποτελεσματικότητα των χρηστών στον υπολογιστή, όπως για παράδειγμα την χρήση λειτουργικού συστήματος και την διαχείριση αρχείων ή την χρήση βάσεων δεδομένων, όταν ήδη απαιτείται ως γνώση σε πολλές θέσεις του «δημοσίου». Αυτό έριξε πολύ σοβαρά τον πήχη απαιτήσεων και γνώσεων στην πληροφορική, σε σχέση μάλιστα και με το αστείο επίπεδο και το στυλ των εξετάσεων.
2ον)Το στυλ των εξετάσεων είναι αυτοματοποιημένο, εξετάζοντας απλά αυτόνομες και μεμονωμένες ενέργειες, χωρίς την δυνατότητα εξέτασης του χρήστη σε σεναριακές εφαρμογές μέσα απο την καηθμερινότητα των άμεσων αναγκών στον υπολογιστή. Ο τρόπος εξέτασης οδήγησε τους υποψήφιους σε μια διαδικασία «παπαγαλίστικης μάθησης», όπου μαζί με τα ατέλειωτα cd θεμάτων, τα εγχειρίδια και το διαδίκτυο, κατέβαινε εύκολα και έπαιρνε το «χαρτί» που τον ενδιέφερε, καταργώντας την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, αφού ο κανονισμός ΔΥΣΤΥΧΩΣ των φορέων πιστοποίησης του έδινε αυτό το δικαίωμα.
Έτσι φτάνουμε σήμερα στο φαινόμενο οι παραπληροφορημένοι γονείς, να θεωρούν την γνώση της πληροφορικής ότι ξεκινάει απο τα Windows και τελειώνει κάπου στην Access μετά βίας. Λάθος καλοί μου πολιτικοί, ειδικά για τα παιδιά μας, που πρέπει να περάσουν σε μια άλλη νοοτροπία απόκτησης ουσιαστικής και αποτελεσματικής γνώσης και όχι χειρισμό ενός ψυχρού Ms Office, απλά και μόνο να περάσουμε τις εξετάσεις !!
ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΟΙ ΓΝΩΣΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ «ΣΧΟΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΑΤΕ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΉ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΖΗΤΗΣΗ & ΑΓΟΡΑ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΘΛΙΑΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ?? ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΣΤΑ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΦΕ, ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ???? Ήδη έχουν βάλει λουκέτο το 30% των επιχειρήσεων μας απο πέρυσι.
3ον)Η επίσημη απόδειξη γνώσεων στους υπολογιστές, στα πλαίσια αναγκαιότητας του ΑΣΕΠ, περιορίζεται μόνο στις βασικές δεξιότητες και όχι σε προχωρημένο ή εξειδικευμένο επίπεδο γνώσεων, με αποτέλεσμα ο πολίτης και ο μαθητής, να μην ενδιαφέρονται να βελτιώσουν τις γνώσεις τους και να αρκούνται μόνο στο «εύκολο χαρτί ενός word, excel & internet». Απαράδεκτο όταν μιλάμε για ψηφιακό σχολείο, να μην μοριοδοτούμε την επιπλέον γνώση, ενώ ήδη χρόνια τώρα ζητάμε ένα Profiiency στην ξένη γλώσσα και καλά κάνουμε. Όμως καιρός είναι να ανεβάσουμε την αξία και αναγκαιότητα γνώσης και στις νέες τεχνολογίες μέσα απο πολιτικές αποφάσεις που συνδέονται καλώς ή κακώς με το προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ και όχι μόνο !!!
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ, ΝΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΤΟΣΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ 99% ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Η ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΊΡΗΣΗΣ !!!!!
Για αυτό ως Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Πληροφορικής (ΠΕΙΕΠ), στα πλαίσια ενός πετυχημένου πλαισίου προσόντων προτείνουμε:
1)Να αλλαχθεί άμεσα το προσοντολόγιο βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές για τον ΑΣΕΠ και να ζητάει τουλάχιστον την απόδειξη απο τις 3 ενότητες στις 5 ή 6 (windows, word, excel, internet, access, powerpoint)
2)Να μοριοδοτείται ΑΜΕΣΑ η επιπλέον γνώση για προχωρημένο επίπεδο (τύπου advanced word, excel, access, powerpoint), καθώς επίσης και για εξειδικευμένο επίπεδο όπως γνώσεις σε autocad (σχεδίαση), photoshop (επεξεργασία εικόνας), Dreamweaver (σχεδίαση ιστοσελίδας) κλπ
ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΈΝΑ ΝΕΟ ΑΕΡΑ ΣΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1500 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ ΕΕΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΤΕΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ !!!
3)Να αλλάξει το στυλ των εξετάσεων και να αναδιοργανωθεί ο φορέας που θα ελέγχει και θα συντονίζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς πιστοποίησης, προς την κατεύθυνση της ασφάλειας και ποιότητας των εξετάσεων.
ΕΔΩ ΚΡΟΥΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ «ΕΥΚΟΛΗ» ΛΟΓΙΚΉ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ & ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΤΕ ΘΑ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 1500 ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ, ΜΑΖΙ ΜΕ 3000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
Ζητάμε όλα τα ΕΕΣ Πληροφορικής, ΑΜΕΣΑ να αλλάξετε το ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ των βασικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές, δίνοντας μια νέα διάσταση στην πραγματική αξία γνώσεων της πληροφορικής !!!!!
Βάση του N. 2916 ΦΕΚ 114Α΄ / 11-6-2001 τα Α.Ε.Ι. διακρίνονται σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.
Προτεραιότητα για το υπουργείο παιδείας θα πρέπει να είναι η σωστή τοποθέτηση αποφοίτων κολεγίων – ΤΕΙ – ΑΕΙ κατά τέτοιο τρόπο ωστέ κανείς να μην μείνει ανικανοποίητος και να μην υπάρξει η δυνατότητα δικαστικών προσφυγών,όπως για παράδειγμα προσφυγή στο ΔΕΚ από τα κολέγια για να μπούνε στην ίδια βαθμίδα με τα ΑΕΙ.