3. Συμφωνείτε με τα προτεινόμενα κωλύματα απόσπασης;
- 201 Σχόλια1. Θεωρείτε αναγκαία τη θέσπιση κριτηρίων για τις αποσπάσεις (κοινωνικών κυρίως) και την αποτίμησή τους με συγκεκριμένο αριθμό μονάδων; Αν ναι, συμφωνείτε με την αριθμητική αποτίμηση των προτεινόμενων κριτηρίων απόσπασης;
- 127 Σχόλια2. Πιστεύετε ότι πρέπει να θεσπιστούν και άλλα κριτήρια για τις αποσπάσεις, εκτός των αναφερόμενων στο κείμενο της πρότασης; Αν ναι, διατυπώστε την πρότασή σας.
- 64 Σχόλια3. Συμφωνείτε με τα προτεινόμενα κωλύματα απόσπασης;
- 45 Σχόλια4. Συμφωνείτε με την άποψη ότι οι τοποθετήσεις των νεοδιοριζόμενων, οι αποσπάσεις και οι μεταθέσεις πρέπει να γίνεται σε σχολική μονάδα και όχι σε περιοχή;
- 80 Σχόλια5. Θεωρείτε ότι κάποιες αποσπάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των προτεινόμενων, πρέπει να γίνονται κατ’ εξαίρεση; Αν ναι, ποιες είναι αυτές;
- 59 Σχόλια6. Θεωρείτε αναγκαία την αναμοριοδότηση των σχολείων; Αν ναι, συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία αναμοριοδότησης;
- 49 Σχόλια7. Συμφωνείτε ότι πρέπει να μοριοδοτηθούν τα κριτήρια για τις μεταθέσεις στα ΣΜΕΑΕ, τα ΚΕΔΔΥ, τα μουσικά σχολεία κλπ; Αν ναι, πώς κρίνετε την προτεινόμενη αριθμητική αποτίμησή τους;
- 77 Σχόλια8. Το προτεινόμενο νέο πλαίσιο για τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις μπορεί να συμβάλει στην αντικειμενικότητα, τη διαφάνεια και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και των υπηρεσιών;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Απριλίου 2011, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Μαΐου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
64 Σχόλια 702 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Να επεκταθούν.
Αποσπάσεις ΜΟΝΟ με τεκμηριωμένο λόγο.
Όχι στις άσκοπες μετακινήσεις.
Όταν παίρνεις μετάθεση να μην μπορείς να υποβάλλεις νέα αίτηση για τα επόμενα 5 χρόνια.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΟΝΕΩΝ-ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΓΑΛΗΝΟΥ 108 ΔΡΑΜΑ ΤΚ 661 00 τηλ. 6977874009, 6980788184
Email : goneispma@gmail.com, http://goneispaidiwnmeanapiria.blogspot.com/
2/5/2011
Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Γονέων Παιδιών με Αναπηρία συμμετέχοντας στη δημόσια διαβούλευση περί αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών προτείνουμε τα παρακάτω:
1. Αναθεώρηση των περιπτώσεων α΄ και γ΄ της 1ης παραγράφου του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/1996 ώστε να συμπεριληφθούν όλες οι σοβαρές ασθένειες ή σύνδρομα ( πχ νοητική αναπηρία 67% και άνω) που δεν έχουν συμπεριληφθεί σε αυτό.
2. Οι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω κατά τον διορισμό τους να τοποθετούνται αυτόματα στον τόπο διαμονής τους.
3. Οι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω να προτάσσονται στις αποσπάσεις.
4. Οι εκπαιδευτικοί γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω να τοποθετούνται κατά προτεραιότητα στα ΣΜΕΑΕ ΚΕΔΔΥ και να ισχύει πενταετής παραμονή σε ΣΜΕΑΕ σε όποιον τοποθετείται σε αυτά.
5. Να υπάρξει πρόβλεψη για αποσπάσεις σε αναπληρωτές γονείς παιδιών με αναπηρία 67% και άνω, καθώς και ατόμων με αναπηρία, στους τόπους που τους εξυπηρετούν.
Με Εκτίμηση
Για το ΔΣ του Συλλόγου
ο Πρόεδρος η Γεν. Γραμματέας
Κουμουστιβίδης Κωνσταντίνος Πρασιάδου Σταυρούλα
1.) Ο τουλάχιστον τριπλασιασμός του χρόνου παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο του πρώτου διορισμού τους είναι κατάφορα άδικος, παράλογα σκληρός και ιδιαίτερα αδιάφορος για τον δάσκαλο και τον μαθητή.
• Κατάφορα άδικος διότι δεν ανακοινώθηκε έγκαιρα ώστε ο εκπαιδευτικός να έχει το χρόνο να κρίνει αν, με αυτές τις συνθήκες θα ήθελε να διοριστεί ή όχι. Έτσι άλλος έφυγε από την ιδιωτική εκπαίδευση, άλλος από την φροντιστηριακή ή άλλη δραστηριότητα διότι γνώριζε ότι μετά από ένα χρόνο θα μπορούσε να ζητούσε μετάθεση. Όταν όμως ανακοινώθηκε ο τριπλασιασμός του χρόνου παραμονής ήταν ήδη αργά για να αλλάξει άποψη. Όμως το υπουργείο παιδείας της χώρας μας δε θέλει τον εκπαιδευτικό ευχαριστημένο και χαρούμενο με το διορισμό του ώστε να αφοσιωθεί στο εκπαιδευτικό του έργο;
• Παράλογα σκληρό διότι ο καθηγητής είναι άνθρωπος και μάλιστα Έλληνας που την οικογένεια του την έχει πάνω όλα. Πως μπορεί να εγκαταλείψει τα παιδιά του για τρία χρόνια; Οικονομικά τι θα γίνει; Πως θα συντηρηθούν δύο σπίτια ;
• Ιδιαίτερα αδιάφορος για τον δάσκαλο και τον μαθητή διότι ο δάσκαλος με τόσα οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα δεν έχει μυαλό για μάθημα… Τέλος ποιο εκπαιδευτικό σκοπό εξυπηρετεί η τριετία, αφού ο καθηγητής είναι περιπλανώμενος από σχολείο σε σχολείο ανάλογα με τις ανάγκες ;
2.) Η συνυπηρέτηση των συζύγων είναι εξόφθαλμα αναγκαία και για τους δημόσιους και για τους ιδιωτικούς υπαλλήλους.
3.) Θέλει ερώτημα αν η νέα μητέρα χρειάζεται στήριξη για το σπουδαίο έργο της ;
4.) Η πολύτεκνη οικογένεια πρέπει να αφεθεί στην τύχη; Το δημογραφικό πρόβλημα δεν μας απασχολεί;
Η απαγόρευση απόσπασης για όσους υπηρετούν σε σχολεία αυξημένων προσόντων (Μουσικά, Καλλιτεχνικά, κλπ) δημιουργεί μια αδικία σε σχέση με άλλους συναδέλφους. Όλα τα σχολεία είναι προτιμότερο να έχουν μόνιμο προσωπικό (και όχι μόνο σχολεία όπως τα παραπάνω), όμως από την άλλη μεριά και όλοι οι εκπαιδευτικοί, όλων των σχολείων, μπορεί να έχουν ανάγκη να αποσπαστούν για λόγους οικογενειακούς, υγείας, ή και προσωπικούς. Η απαγόρευση απόσπασης ίσως θα λειτουργούσε και ως ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΟ για εκπαιδευτικούς που έχουν αυξημένα προσόντα και που θα ήταν και οι πλέον κατάλληλοι για τους μαθητές (όμως ενδέχεται να μην ζητήσουν καν οργανική θέση σε κάποιο τέτοιο σχολείο για να μην έχουν κώλυμα απόσπασης).
Επιπλέον, η απαγόρευση απόσπασης για όσους υπηρετούν σε σχολεία αυξημένων προσόντων:
α) μπορεί να τους εμποδίσει να εξελιχθούν επαγγελματικά (π.χ. παίρνοντας αρχικά αποσπάσεις σε Πανεπιστήμιο και μεταπηδώντας στη συνέχεια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, απ’ όπου θα εξακολουθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο Δημόσιο και μάλιστα σε αποδέκτες (φοιτητές) που θα είναι περισσότερο ικανοί να καρπωθούν τη διδασκαλία τους.)
β) τους υποχρεώνει και να υπηρετούν σε ένα σχολείο το οποίο μπορεί να μην αποτελεί την πρώτη τους προτίμηση (π.χ. μπορεί να προτιμούν Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα οποία δεν προσφέρουν οργανικές θέσεις). Κάποιος που κατέχει οργανική θέση σε μακρινό νομό και επιθυμεί να εργαστεί σε ΣΔΕ του Λεκανοπεδίου δεν έχει καμία εξασφάλιση ότι θα αποσπαστεί ή θα παραμείνει σε ΣΔΕ (βλ. παραπάνω) – φυσικό είναι, λοιπόν, να εξασφαλίσει μια οργανική θέση σε σχολείο αυξημένων προσόντων (Καλλιτεχνικό, Μουσικό κτλ.) του λεκανοπεδίου, αν αυτή του προσφερθεί. Γιατί θα πρέπει να τιμωρείται για αυτό με το να υποχρεώνεται να υπηρετήσει εκεί για δύο χρόνια (και ενδεχομένως να χάσει το ΣΔΕ δια παντός) τη στιγμή που είναι πολλοί οι ενδιαφερόμενοι (και επαρκώς καταρτισμένοι) για απόσπαση σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά κτλ. και λιγότεροι οι ενδιαφερόμενοι για ΣΔΕ;;
Επειδή το νέο πλαίσιο αφορά και τις μεταθέσεις, παρακαλώ να μου επιτρέψετε να καταθέσω μερικές απόψεις σχετικά με τα κωλύματα μεταθέσεων.
1. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ, Η ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΧΥΕΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΕΙ ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΥΞΗΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ.
ΕΠΙΣΗΣ, ΟΣΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΥΞΗΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (ακόμα και πριν από τη συμπλήρωση πενταετίας).
Τα προτεινόμενα σχέδια (συμπεριλαμβανομένου του σχεδίου νόμου για τα Πειραματικά) εντείνουν μια αδικία που ήδη υπάρχει: με το ισχύον σύστημα (και παρά το γεγονός ότι όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο των μεταθέσεων σχετικά με το ζήτημα αυτό δε συμφωνούν απόλυτα με τα οριζόμενα στο Π.Δ. 100/97, ά.8, παρ. 3), κάποιος που παίρνει μετάθεση σε Πειραματικό Σχολείο δεν μπορεί να υποβάλει αίτηση για μετάθεση σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο αυξημένων προσόντων πριν παρέλθουν ΔΥΟ έτη από τη μετάθεσή του (σύμφωνα με το Π.Δ. 100/97 μπορεί το ένα από τα δύο αυτά έτη να είναι αποσπασμένος αλλού). Έτσι, όμως, είναι πιθανόν να χάσει άλλη θέση σε σχολείο αυξημένων προσόντων που τον ενδιαφέρει. Αυτό συνιστά ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ, αφού
α) τη στιγμή που κλήθηκε να υποβάλει αίτηση μετάθεσης για το Πειραματικό αυτό Σχολείο και να αναλάβει υπηρεσία σε αυτό δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει ποιες θέσεις θα προκηρύσσονταν το επόμενο σχολικό έτος
β) ακόμα και αν γνώριζε, δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει αν η δεύτερη (και προτιμότερη γιαυτόν θέση) θα δοθεί τελικά στον ίδιο
β) οι θέσεις στα σχολεία αυξημένων προσόντων προκηρύσσονται μια συγκεκριμένη στιγμή, και αν καλυφθούν από άλλο συνάδελφο χάνονται αμετάκλητα (πράγμα που δεν ισχύει για τις μεταθέσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ). (Ακόμα και αν ισχύσει η ‘πενταετής τοποθέτηση’, το (μακρινό) παρελθόν των Πειραματικών έχει δείξει ότι προτιμούνταν οι ήδη υπηρετούντες. Άλλωστε, πέντε χρόνια είναι πολλά για να αποκλείεται κάποιος από την πρώτη του προτίμηση (που όμως μπορεί να προκηρυχθεί αργότερα από κάποιο άλλο σχολείο.)
Αυτό δεν είναι προς όφελος κανενός μαθητή (αφού ούτως ή άλλως, με το ισχύον σύστημα ο εν λόγω εκπ/κός δικαιούται να διδάξει στο Πειραματικό αυτό σχολείο μόνο για ένα χρόνο πριν μετατεθεί αλλού) και κανενός εκπ/κού (που μπορεί να αναγκαστεί να μην υποβάλει αίτηση για κάποιο σχολείο ενώ είναι ο καταλληλότερος).
Με τις νέες, προτεινόμενες ρυθμίσεις η απαγόρευση μετάθεσης (αλλά και απόσπασης) επεκτείνεται στα πέντε έτη για τα Πειραματικά, εισάγονται απαγορεύσεις απόσπασης και για τους υπηρετούντες στα άλλα σχολεία αυξημένων προσόντων (Μουσικά, Καλλιτεχνικά), ενώ δεν αναφέρεται το τι θα ισχύσει ως προς κωλύματα μετάθεσης των υπηρετούντων στα σχολεία αυτά.
2. ΓΕΝΙΚΑ: ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (αλλά και με άλλα μέτρα όπως η υπερβολικά σκληρή υποχρέωση τριετούς παραμονής που αντιμετωπίζουν οι νεοδιόριστοι, ή η υποχρέωση διετούς παραμονής σε κάθε νέα οργανική θέση) ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΟ ΤΡΟΠΟ: παροχή κινήτρων (για τα κοινά σχολεία, π.χ. τα μόρια θα μπορούσαν να είναι συνάρτηση του τόπου αλλά και του χρόνου παραμονής στη συγκεκριμένη θέση). (Αντίστοιχα κίνητρα θα μπορούσαν να ισχύσουν και για τα σχολεία αυξημένων προσόντων.)
Οι μαθητές έχουν ανάγκη από μόνιμους καθηγητές, έχουν όμως επίσης ανάγκη από καθηγητές που θα εργάζονται με χαρά, χωρίς σοβαρά προβλήματα που θα μπορούσαν να έχουν λυθεί με μία μετακίνηση.
Η διοίκηση πρέπει να δείξει αν πραγματικά έχει την πρόθεση να καταργήσει ΠΛΗΡΩΣ κάθε είδους ψηφοθηρικές ρυθμίσεις (π.χ. αποσπάσεις σε φορείς όπου θεμελιώνει κανείς δικαίωμα μετάθεσης) καταργώντας το πρόβλημα (θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης) που οδηγεί πολλούς σε τέτοιες λύσεις. Έχουν ήδη γίνει πολύ θετικά βήματα (όπως η –μερική τουλάχιστον- κατάργηση της μοριοδότησης με τα μόρια της οργανικής για όσους υπηρετούν σε υπηρεσίες του υπουργείου). Περιμένουμε και τη συνέχεια!
Άλλωστε, αν οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις γίνονταν λίγο πιο έγκαιρα θα ήταν πολύ πιο εύκολος ο σωστός προγραμματισμός χωρίς να ‘τιμωρούνται’ εκπαιδευτικοί είτε υπηρετώντας σε περιοχή που δεν επιθυμούν είτε αποφεύγοντας να βελτιώσουν την οργανική τους θέση λόγω των υποχρεώσεων που δημιουργεί μία νέα οργανική θέση. (Π.χ.: κάποιος αποσπάται συχνά –αλλά όχι πάντα- στον τόπο διαμονής του (Α) (πχ στο Πανεπιστήμιο ή σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ή σε σχολείο αυξημένων προσόντων ή για οικογενειακούς λόγους) και αποφεύγει να ζητήσει μετάθεση από την περιοχή Γ (όπου ανήκει οργανικά) στην (καλύτερη) περιοχή Β, γιατί αυτό θα του στερήσει το δικαίωμα να υποβάλει αίτηση για σχολείο αυξημένων προσόντων στον τόπο διαμονής του όταν αυτή προκύψει. Με την πάροδο του χρόνου ανεβαίνει ο αριθμός των απαιτούμενων μορίων και ο εκπ/κός δεν μπορεί πλέον να πάρει μετάθεση στην περιοχή Β. Ποιον εξυπηρετεί αυτό;;)
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΕΡΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ «ΕΙΔΙΚΑ», ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΛΙΓΟΥΣ, ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ‘ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ’ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΑ. Πρόκειται όμως για αδικίες που είναι εύκολο να αρθούν εάν υπάρχει η βούληση να ‘εξανθρωπιστεί’ το σύστημα προς όφελος των διοικούμενων (εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων!). Εάν το υπουργείο ασχοληθεί με κάθε είδους προβλήματα όπως αυτά και δώσει λύσεις, αυτό σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο από τους εκπαιδευτικούς!
3. Με το ισχύον αλλά και με το προτεινόμενο σύστημα οι αιτήσεις μετάθεσης εξετάζονται με ορισμένη σειρά (πρώτα για τα ΣΜΕΑ, μετά για τα Πειραματικά, μετά για τα Μουσικά κτλ.). Αν κάποιος ενδιαφέρεται πρωτίστως για κάποιο Μουσικό και δευτερευόντως για κάποιο Πειραματικό αναγκάζεται εκ των πραγμάτων να υποβάλει αίτηση μόνο για το ένα (και παρόλο που δεν είναι βέβαιο ότι θα επιλεγεί), ή να υποβάλει δύο αιτήσεις και να βρεθεί στο σχολείο που δεν προτιμά, ενώ για κάποιον συνυποψήφιό του μπορεί να έχει συμβεί ακριβώς το αντίστροφο. Αυτό δεν ωφελεί κανέναν εκπαιδευτικό και κανέναν μαθητή. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΗΛΩΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ, και το ΚΥΣΔΕ είτε να ορίζει επιλαχόντες είτε να επανέρχεται στην εξέταση των αιτήσεων για ένα σχολείο αν ο επιλεγείς εκπ/κός επιλεγεί και για άλλο σχολείο, το οποίο προτιμά.
4. Το Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύει και για όσους υποβάλουν αίτηση απόσπασης σε φορέα ΚΑΙ σε άλλο σχολείο (π.χ. σε σχολείο αυξημένων προσόντων ή σε άλλο ΠΥΣΔΕ). Με το ισχύον σύστημα εκπ/κός που προτιμάει να υπηρετήσει σε σχολείο υποχρεώνεται να προτιμήσει την απόσπαση σε φορέα.
Αυτό θα πρόσφερε τεράστια διευκόλυνση σε αρκετούς εκπ/κούς αυξάνοντας ελαφρά τον φόρτο εργασίας της διοίκησης, η οποία σήμερα ασκεί το έργο της με όλες τις διευκολύνσεις που παρέχει η Κοινωνία της Πληροφορίας.
5. Είναι άδικο να χάνουν την οργανική τους θέση όσοι αποσπώνται στο εξωτερικό, τη στιγμή μάλιστα που δεν ισχύει κάτι τέτοιο για εκπ/κού που αποσπώνται σε άλλες θέσεις για πολύ μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα (π.χ. αποσπάσεις στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου που διαρκούν πολλά χρόνια, θέσεις διευθυντών κ.π.ά.)
6. ΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ (ΣΔΕ) ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΣΕ ΕΚΕΙΝΕΣ ΟΠΟΥ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΔΙΑΝΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ:
Με το ισχύον σύστημα κάποιος που έχει νέα οργανική θέση και επιθυμεί να εργάζεται σε ΣΔΕ καλείται από το ελληνικό δημόσιο να βρίσκεται ταυτοχρόνως σε δύο μέρη:
α) στο ΣΔΕ, ώστε να καλύψει τη θέση που έχει προκηρυχθεί, αφού αν αυτή καλυφθεί από άλλον μπορεί να μείνει κατειλημμένη επ’ αόριστον (αφού όσοι ήδη υπηρετούν σε ΣΔΕ προηγούνται έναντι όλων των άλλων ενδιαφερόμενων, ανεξάρτητα από τα προσόντα του καθενός)
β) στην οργανική του θέση, προκειμένου να θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσης (να έχει, δηλαδή, το δικαίωμα να υποβάλει αίτηση μετάθεσης).
Ας σημειωθεί ότι τα ΣΔΕ είναι Σχολεία αυξημένων προσόντων, συνεπώς είναι φυσικό οι εκπ/κοί που υπηρετούν σε αυτά να ενδιαφέρονται και για οργανικές θέσεις σε συγκεκριμένα σχολεία αυξημένων προσόντων. Οι θέσεις αυτές προκηρύσσονται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή, και αν κάποιος εμποδιστεί από το να υποβάλει αίτηση τη συγκεκριμένη χρονιά, πιθανότατα χάνει τη θέση στο συγκεκριμένο σχολείο για το υπόλοιπο της καριέρας του.
Όταν ο εκπ/κός καλείται να λάβει τις σχετικές αποφάσεις δεν έχει όλα τα δεδομένα που τον αφορούν (π.χ. ποια Σχολεία αυξημένων προσόντων θα προκηρύξουν θέσεις και πότε, ποια ΣΔΕ θα προκηρύξουν θέσεις και αν η αίτηση απόσπασής του θα γίνει δεκτή κτλ.)
Με ποια λογική θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης εκείνοι που παίρνουν διάφορες ‘προνομιακές’ αποσπάσεις –π.χ. φορείς ή σε σχολεία όπως του αρμενικού κυανού σταυρού, της ισραηλιτικής κοινότητας κτλ.- και όχι εκείνοι που αποσπώνται σε ΣΔΕ, οι οποίοι αντικειμενικά εμποδίζονται να υπηρετήσουν σε τυχόν νέα οργανική για τους παραπάνω λόγους;;
Ας σημειωθεί επίσης ότι:
-στα ΣΔΕ δεν προσφέρονται οργανικές θέσεις
-ακόμα και εκείνοι που έχουν σαφή προτίμηση για τα ΣΔΕ οφείλουν να φροντίζουν να έχουν μια καλή οργανική θέση, αφού ανά πάσα στιγμή η απόσπασή τους στο ΣΔΕ μπορεί να λήξει (π.χ. το 2008 οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί Αισθητικής Αγωγής που υπηρετούσαν στα ΣΔΕ όλης της χώρας θεωρήθηκαν ‘πλεονάζοντες’ και υποχρεώθηκαν να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις. Το ίδιο ίσχυσε το 2010 και για πολύ μεγάλο αριθμό συναδέλφων όλων των ειδικοτήτων. Άλλωστε, η ανανέωση η μη μιας απόσπασης βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια του διευθυντή κάθε σχολείου.)
Ως προς τη διαδικασία των αποσπάσεων & ανανεώσεων αποσπάσεων στα ΣΔΕ:
-είναι απαραίτητο αυτές να παρακολουθούνται από αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου, ώστε να εμποδίζονται οι κάθε είδους αυθαιρεσίες που γίνονται
-οι αποσπάσεις θα μπορούσαν να γίνονται κάθε χρόνο με ανοιχτή προκήρυξη για όλες τις θέσεις (και όχι μόνο για αυτές που τυχαίνει να είναι κενές), και οι ήδη υπηρετούντες να δικαιούνται ειδική μοριοδότηση (ή να ορίζεται ένα ποσοστό θέσεων που θα πρέπει να καλυφθεί από ήδη υπηρετούντες στο συγκεκριμένο σχολείο).
ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΖΗΤΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ Η ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΕΙΝΑΙ:
1.Έχω ανήλικο παιδί και υπερηλίκους γονείς του συζύγου (81 και 89 ετών).
2.Ο σύζυγός μου έχει σοβαρή αναπηρία και δεν μπορεί ούτε ο ίδιος να εξυπηρετηθεί ούτε το μικρότερο μας παιδί και τους γονείς του να φροντίσει.
3.Έχω παιδί που σπουδάζει και κατά συνέπεια το οικονομικό κόστος ενός τρίτου νοικοκυριού είναι για μένα πολύ βαρύ.
4.Είμαι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο τρίτο εξάμηνο στο πρόγραμμα με υποχρεωτική παρακολούθηση και παρακαλώ μη μου στερήσετε τη δυνατότητα να ολοκληρώσω τις σπουδές μου τις οποίες ξεκίνησα πριν την ψήφιση του νόμου περί υποχρεωτικής τριετούς παραμονής στον τόπο της πρώτης τοποθέτησης για τους νεοδιόριστους.
Παρακαλώ λοιπόν να τύχω της δέουσας κατανόησης από μέρους σας.
Συμφωνα με το ισχυον θεσμικο πλαισιο:
1)Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί δεν κατοχυρωνουν κανενα δικαιωμα μεταθεσης,αλλα ειναι υποχρεωμενοι να παραμεινουν επι τρια συνεχη ετη στην περιοχη διορισμου τους.
Συμφωνα με το νεο προς διαβουλευση προτεινομενο θεσμικο πλαισιο:
1)Οι νεοδιοριζομενοι εξακολουθουν να μην εχουν κανενα δικαιωμα μεταθεσης, οταν ταυτοχρονα ΔΟΕ και ΟΛΜΕ απο κοινου εχουν ηδη επισημανει την κατηγορηματικη αντιθεση τους περι τουτου.
2)Οι νεοδιοριζομενοι εξακολουθουν να ειναι υποχρεωμενοι να παραμενουν επι τρια συνεχη ετη στην περιοχη διορισμου τους,χωρις καν να τους δυναται η δυνατοτητα να αιτηθουν μεταθεσης ασχετως αν μπορουν ή δεν μπορουν τελικα να μετατεθουν βασει των μοριων που συγκεντρωνουν.
3)Οι νεοδιοριζομενοι δεν εχουν κανενα δικαιωμα αποσπασης.
Απο τη δικη μου οπτικη γωνια, νομιζω πως σκοπιμο ειναι να αποφευχθει καθε «τιμωρητικη» ή μεροληπτικη διαθεση σε βαρος των νεοδιοριζομενων, γιατι ειλικρινα αυτο διαφαινεται απο τις μεχρι τωρα διαταξεις.Αναρρωτιεται κανεις αν οι νεοδιοριζομενοι ειναι τελικα εκεινοι οι οποιοι ειναι υπαιτιοι για τα τρωτα της εκπαιδευσης.Ομως, τα καλυτερα δυνατα αποτελεσματα θα επελθουν αποκλειστικα και μονο με την παροχη κινητρων, οπως συμβαινει και στην μαθησιακη διαδικασια. Τα κινητρα, οπως υψηλη μοριοδοτηση για παραδειγμα για παραμονη του εκπαιδευτικου για 2 ετη ή για 3 ετη στην ιδια περιοχη και ακομη περισσοτερα μορια για καποιον που θα επιθυμει να παραμεινει στο ιδιο σχολειο (παιδαγωγικα πιο ορθο), ειναι εκεινα που θα οδηγησουν στην παροχη υψηλης ποιοτητας εκπαιδευτικου εργου! Αντιθετα, εαν δεν δινονται κινητρα και συνεχιστει αυτου του ειδους η «απαγορευση» θεσπιζοντας «τιμωρητικες» διαταξεις,τοτε οι νεοδιοριζομενοι εκπαιδευτικοι(που δειχνουν ισως και τη μεγαλυτερη διαθεση να προσφερουν σε συγκριση με «παλαιοτερους» συναδελφους) δεν αποκλειεται να καταλαγιασουν αυτο το παθος τους για παροχη ουσιαστικης εκπαιδευσης στους μαθητες.
Ανακεφαλαιωνοντας, ειναι κατανοητο πως και οι νεοδιοριζομενοι αλλα και οι υπολοιποι εκπαιδευτικοι εχουν τις ιδιες υποχρεωσεις αλλα και τα ιδια δικαιωματα. Το να αποκλειστουν και παλι οι νεοδιοριζομενοι εκπαιδευτικοι ομως απο τη διαδικασια των αποσπασεων εκτος του οτι προκαλει θυμο και οργη στους ιδιους και τις οικογενειες τους, δεν θα επιφερει καποιο θετικο αποτελεσμα.Αντιθετως, οπως προαναφερθηκε, σε καθε περιπτωση καλα ειναι να παρεχονται κινητρα και οχι να επιβαλλονται μετρα, τα οποια ειναι κι εκεινα που αμβλυνουν την φαντασια του εκπαιδευτικου τελικα,κατι πολυ σημαντικο στην εκπαιδευση!
Θεωρώ άδικο το γεγονός οτι οι νεοδιόριστοι δεν μπορούν να πάρουν απόσπαση ,κυρίως για μεταπτυχιακές σπουδές. Είναι άτομα που υπηρετούν σε απομακρυσμένα μέρη νομών στους οποίους δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακά προγράμματα ,ούτε καν να μάθουν μια δεύτερη ξένη γλώσσα. Αν υπολογίσουμε και την τριετία που υποχρεούνται πλέον να υπηρετήσουν, τα όνειρα και οι φιλοδοξίες για διαβίου μάθηση κόβονται. Ύστερα από 3 χρόνια και ήδη κάποια ως αναπληρωτές δε νομίζω οτι έχουν ακόμη τη διάθεση και το κουράγιο να συνεχίσουν τις σπουδές.
ΘΕΩΡΩ ΔΙΑΚΑΙΟ ΤΟ ΚΩΛΥΜΑ ΑΠΟΠΣΑΣΗΣ ΓΙΑ 3 ΕΤΗ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ,ΚΑΘΩΣ ΜΟΝΟΝ ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΚΕΝΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΚΑΘΕ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΑΘΕ ΒΟΥΛΕΥΤΗ,ΥΠΟΥΡΓΟ,ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΤΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ.ΜΟΜΟΝ ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΙ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΑΓΑΜΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΔΙΑΣΠΑΘΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΟΠΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΚΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΑ ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ !!!
ΣΤΗ ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΠΑΙΡΝΕΙΣ 2,5 ΜΟΡΙΑ ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ 1!!!
ΕΤΣΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ(ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10-12-13),ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΜΕΓΑΛΗ ΗΛΙΚΙΑ(40-45)ΚΑΙ ΑΡΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΣΥΣΩΡΕΥΜΕΝΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΤΕΘΗΚΕ ΑΚΟΜΗ ΕΞΙΣΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΛΙΓΑ ΕΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΙ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ ΑΛΛΑ ΙΣΩΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΑΥΞΗΣΟΥΝ ΤΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ.
ΠΧ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ 9 ΕΤΗ-ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΙ 1 ΠΑΙΔΙ
ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΟΡΙΑ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΧΩ 2 ΠΑΙΔΙΑ-12 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΦΟΥ Ο ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ!!!
ΤΡΟΜΕΡΑ ΑΔΙΚΟ!!!
Θεωρώ ότι η μοριοδότηση της συνυπηρέτησης με 10 μόρια είναι υπερβολική και άδικη έναντι της μοριοδότησης του κάθε χρόνου υπηρεσίας με 1 μόριο μόνο. Σ’ αυτή την περίπτωση επωφελούνται όλοι εκτός απ’ αυτούς που δεν εργάζεται ο-η σύζυγος, καθώς επίσης και τα ζευγάρια εκπαιδευτικών που έχουν τις οργανικές τους μακριά απ’ τον τόπο καταγωγής τους και θέλουν να αποσπαστούν στον νομό εντοποιότητάς τους. Έτσι κάποιος που έχει 13 χρόνια υπηρεσίας και όχι συνυπηρέτηση έρχεται στην ίδια θέση με κάποιον που έχει 3 χρόνια υπηρεσίας και συνυπηρέτηση. Πολύ άδικο!!!! Πιστεύω ότι πρέπει να μειωθούν τα μόρια συνυπηρέτησης και παράλληλα να αυξηθούν τα μόρια της προϋπηρεσίας
Η διάταξη του νόμου για την τριετία συνεπάγεται
για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς
άνιση μεταχείριση έναντι όλων των λοιπών
δημοσίων πολιτικών υπαλλήλων, οι οποίοι
βάσει του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ 26/Α/2007)
«Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων
Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και
Υπαλλήλων ΝΠΔΔ» άρθρο 67 παρ.7, «οι
υπάλληλοι δεν μετατίθενται πριν συμπληρώσουν
ΔΙΕΤΙΑ στην υπηρεσία που τοποθετήθηκαν κατά
το διορισμό τους»,ενώ στην παρ.8 προβλέπεται
ότι «κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται….μετάθεση πριν
από την παρέλευση του ανωτέρω χρονικού
διαστήματος είτε σε περίπτωση αμοιβαίας αίτησης
υπαλλήλων, είτε για σοβαρούς υπηρεσιακούς ή
προσωπικούς λόγους».
Η υποχρεωτική τριετής παραμονή στον τόπο της
πρώτης τοποθέτησης ισχύει κατ’ εξαίρεση και μόνο
για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και για
κανέναν άλλο δημόσιο πολιτικό υπάλληλο,
αποτελεί δε δυσμενή διάκριση εις βάρος των
διορισθέντων της δεύτερης δόσης των
Προκηρύξεων του ΑΣΕΠ του έτους 2008.
Βάσει του άρθρου 4 παρ.1 του Συντάγματος, όλοι
«(οι) Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου ».
Η τριετής παραμονή των εκπαιδευτικών στον τόπο του πρώτου διορισμού τους πραγματικά είναι ανώφελη και απαράδεκτη , καθώς σε καμιά περίπτωση δε λαμβάνεται υπόψιν η προσωπική κατάσταση του εκπαιδευτικού ( οικογενειακή – ψυχολογική – οικονομική ) , η οποία και ουσιαστικά επιβαρύνεται , ενώ παράλληλα δεν εξυπηρετεί κανένα παιδαγωγικό σκοπό και στόχο . Θεωρώ πως είναι μεγάλη αδικία εις βάρος των νεωδιοριζόμενων εκπαιδευτικών , κάποιοι εκτών οποίων έχουν ήδη ξεπεράσει το 30ο έτος της ηλικίας του και προσπαθούν να φτιάξουν τη ζωή τους ( προσωπική – επαγγελματική ) .
Πόσο «νεοδιόριστος»είναι ένας εκπαιδευτικός που ,κατά τη δόκιμη υπηρεσία του, έχει ήδη 8 χρόνια πραγματικής προϋπηρεσίας;Πόσο «νέος» θεωρείται όταν,έχει 2 ή περισσότερα μικρά παιδιά τη στιγμή του πρώτου του διορισμού;Ό,τι είναι ΝΟΜΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟ τελικά;
Η τσουβαλοποίηση των «νέων» συναδέλφων και η αποτελειωτική τους φίμωση- στη δυνατότητα ενδεχόμενης απόσπασης- θα έχει,τα επόμενα χρόνια, πολλές αρνητικές συνέπειες για την εκπαίδευση…
Η υποχρεωτική τριετής παραμονή στον τόπο πρώτου διορισμού είναι ένα μέτρο άδικο, σκληρό και παράλογο.
ΑΔΙΚΟ επειδή εφαρμόστηκε αιφνιδιαστικά σε ανθρώπους που όταν ξεκίνησαν την προσπάθεια να διοριστούν και όταν πέτυχαν στον ΑΣΕΠ πίστευαν πως θα έχουν δικαίωμα μετάθεσης ένα χρόνο μετά την πρώτη τοποθέτηση τους.
ΣΚΛΗΡΟ γιατί δε μεριμνά για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών με οικογένειες, παιδιά, προβλήματα υγείας ούτε δείχνει κοινωνική ευαισθησία για τα τεράστια ψυχολογικά, οικογενειακά, κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που δημιουργεί στους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.
ΠΑΡΑΛΟΓΟ επειδή δεν εξυπηρετεί κανένα παιδαγωγικό σκοπό αφού ο εκπαιδευτικός τοποθετείται σε διαφορετική σχολική μονάδα κάθε χρονιά, ανάλογα με τις ανάγκες της υπηρεσίας και έτσι δεν αναπτύσσει ουσιαστικότερους δεσμούς ούτε με τους μαθητές του ούτε με τους συναδέλφους του.
Μην επιτρέποντας ούτε την απόσπαση των εκπαιδευτικών για ΤΡΙΑ χρόνια διογκώνεται η αδικία, η σκληρότητα και ο παραλογισμός.
Γι’αυτό και διαφωνώ με το προτεινόμενο κώλυμα απόσπασης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.