Αρχική Δημιουργία ενός Εθνικού Πλαισίου Προσόντων2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
- 72 ΣχόλιαΕθνικό Πλαίσιο Προσόντων – Kείμενο εργασίας προς Δημόσια Διαβούλευση
- 146 Σχόλια1. Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) σε αντιστοίχιση με το Ευρωπαϊκό σας βρίσκει σύμφωνους;
- 40 Σχόλια2. Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει κατά τη γνώμη σας ο φορέας που θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση του ελληνικού Εθνικού Πλαισίου Προσόντων;
- 18 Σχόλια3. Είναι ρεαλιστικός ο χρονικός ορίζοντας συγκρότησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (μέσα στο 2011);
- 23 Σχόλια4. Συμφωνείτε με τους στόχους που έχουν τεθεί για το ΕΠΠ; Αν όχι, ποιες είναι οι αντιρρήσεις ή ενστάσεις σας;
- 10 Σχόλια5. Ποιες προσδοκίες συνδέουν το φορέα σας ή την οργάνωση σας με την καθιέρωση του ΕΠΠ;
- 12 Σχόλια6. Ποιοι στόχοι θα έπρεπε, κατά την άποψη του φορέα σας ή της οργάνωσης σας, να επιτευχθούν κατά προτεραιότητα; Μήπως υπάρχουν κάποιοι στόχοι που δεν περιλαμβάνονται στο κείμενο διαβούλευσης;
- 4 Σχόλια7. Το ΕΠΠ θα πρέπει να λειτουργήσει πρωταρχικά ως πλαίσιο πληροφόρησης και προσανατολισμού ή να συμπεριλαμβάνει και δεσμευτικά-κανονιστικά στοιχεία; Εάν ναι, ποια;
- 13 Σχόλια8. Η κατηγοριοποίηση των αποκτούμενων προσόντων σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες ωφελεί κατά βάση τη συγκρότηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων; Εάν όχι, ποιες εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν;
- 15 Σχόλια9. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να καταχωρούνται και επιμέρους προσόντα (π.χ. με τη βοήθεια συστήματος πιστωτικών μονάδων) στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων; Ποιες δυσκολίες διακρίνετε σ’ αυτήν την περίπτωση;
- 14 Σχόλια10. Αποτελούν οι έννοιες τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση κατάλληλο εργαλείο για να περιγράψουν με ικανοποιητικό τρόπο όλα τα είδη μάθησης που αποκτώνται στην Ελλάδα;
- 23 Σχόλια11. Σε ποιους κλάδους εμφανίζεται η αναγκαιότητα επέκτασης της αναγνώρισης και πιστοποίησης της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης ως ιδιαίτερα επείγουσα;
- 2 Σχόλια12. Ποια διαδικασία έχει ακολουθήσει ο φορέας σας ή η οργάνωση σας ως προς τον επιδιωκόμενο προσανατολισμό στα μαθησιακά αποτελέσματα; Εάν οι κανονισμοί εκπαίδευσης & κατάρτισης και τα αναλυτικά προγράμματα σας περιλαμβάνουν μαθησιακά αποτελέσματα, παρακαλούμε να τα παρουσιάσετε σύντομα.
- 4 Σχόλια13. Αποτελεί η προτεινόμενη μήτρα για την εκτίμηση των προσόντων με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα ένα κατάλληλο ή χρήσιμο εργαλείο;
- 2 Σχόλια14. Θεωρείτε ότι ο προσανατολισμός στα μαθησιακά αποτελέσματα έχει νόημα, είναι μεσοπρόθεσμα εφικτός και οδηγεί στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων στόχων; Εάν όχι, αιτιολογείστε την άποψη σας;
- 14 Σχόλια15. Συμφωνείτε με την αρχή της ισοτιμίας των προσόντων που προέρχονται από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές κατά την αντιστοίχισή τους στα επιμέρους επίπεδα του ΕΠΠ;
- 31 Σχόλια16. Υπάρχουν σημαντικά επιχειρήματα εναντίον ενός ΕΠΠ με οκτώ επίπεδα; Εάν ναι, ποια είναι αυτά; Ποιες εναλλακτικές λύσεις προτείνετε;
- 6 Σχόλια17. Συμφωνείτε να χρησιμοποιηθούν οι προτεινόμενοι περιγραφικοί δείκτες του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) ως αφετηρία;
- 4 Σχόλια18. Υπάρχουν λόγοι που κάνουν αναγκαία τη σύνταξη ενός εξειδικευμένου Ελληνικού πίνακα περιγραφικών δεικτών;
- 1 Σχόλιο19. Ποιες μέθοδοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να αναπτυχθούν (νέοι) περιγραφικοί δείκτες για το ΕΠΠ; Π.χ. σύνταξη περιγραφικών δεικτών με «εκ των άνω» (top-down) διαδικασίες (από ένα κεντρικό Συμβούλιο π.χ.), σύνταξη περιγραφικών δεικτών με διαδικασίες «εκ των κάτω» (bottom-up) (από τις ίδιες τις κλαδικές οργανώσεις) Παρακαλείστε να τις παρουσιάσετε, εφόσον τις θεωρείτε αναγκαίες και εφικτές.
- 6 Σχόλια20. Με ποιον τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί η αμοιβαία εμπιστοσύνη όλων των συμμετεχόντων κατά τη διαδικασία της αντιστοίχισης;
- 5 Σχόλια21. Συμφωνείτε με την προτεινόμενη διαδικασία, δηλ. να επιχειρηθούν οι πρώτες αντιστοιχίσεις προσόντων στις αρχές του 2011; Εάν όχι, τι έχετε να αντιπροτείνετε, με σχετική αιτιολόγηση;
- 2 Σχόλια22. Αποτελεί για το φορέα ή την οργάνωση σας η προσπάθεια για αναγνώριση προσόντων και ιδιαίτερα εκείνων από την αλλοδαπή ένα σημαντικό ζήτημα; Αν ναι, σχετίζεται αυτή με το ΕΠΠ και πώς;
- 8 Σχόλια23. Συμμερίζεστε την άποψη ότι η αντιστοίχιση προσόντων πρέπει να ξεκινήσει πιλοτικά σε κάποιους κλάδους (π.χ. τουριστικά επαγγέλματα) προτού γενικευτεί ως μέθοδος για τη συγκρότηση του ΕΠΠ; Εάν όχι, ποιους εναλλακτικούς τρόπους προτείνει ο φορέας ή η οργάνωσή σας;
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Μαρτίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Σεπτεμβρίου 2010, 23:59
Σχετικό Υλικό
Κείμενο Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο ΠροσόντωνΗ ομιλία της Υπουργού στην Ημερίδα 25.2.2010Η Ευρωπαϊκή Σύσταση για το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF)Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) - Ερωτήσεις ΑπαντήσειςΤο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ) με απλά λόγιαH Διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ)Κείμενο ΑποτελεσμάτωνΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
40 Σχόλια 495 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Αγαπητοί κ.κ.
την ώρα που δημοσιεύεται το σχέδιο νόμου για την δια βίου μάθηση διαβάστε και το ακόλουθο.
Σας γράφω για να σας αναφέρω μια αδικία που υφίσταται στο χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με νόμο του 1985 όποιος έχει κάρτα ανεργίας δεν μπορεί να σπουδάζει και θα πρέπει να διαλέξει τι από τα δύο επιθυμεί. Δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι δίκαιο αυτό αλλά πιστεύω ότι επειδή όταν ψηφίστηκε ο νόμος αυτός δεν υπήρχαν τα ΙΕΚ θα πρέπει να υπάρξει μία εξαίρεση (όπως ισχύει και για τα εσπερινά σχολεία) καθώς οι περισσότεροι σπουδαστές των ΙΕΚ είναι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας(30-35 ετών) και προσπαθούν να βρούν μία επαγγελματική διέξοδο. Έχουν επιλέξει όλοι να ασχοληθούν με την φοίτηση στο ΙΕΚ προκειμένου να καταφέρουν να αποκτήσουν επαγγελματικά προσόντα για διεκδικήσουν μία εργασία. Έιναι λάθος πιστεύω να τους οδηγήσει η πολιτεία-λόγω ενός απαρχαιωμένου νόμου- εκτός σπουδών και κατά συνέπεια εκτός δουλειάς τότε γιατί μιλάμε για δια βίου εκπαίδευση?
Ο νόμος για τον οποίο σας κάνω λόγο είναι ο 1545/1985 άρθρο 3 παράγραφος γ΄.
Είναι δυνατόν να μας εξαναγκάζουν σε ανεργία για τα επόμενα 2 χρόνια!Το ζητούμενο δεν είναι κανενός είδους επίδομα αλλά μόνο η θεώρηση της κάρτας μας.
Επιτέλους δεν ζητάμε ελεημοσύνη αλλά στοιχειώδη λογική,ειδικά για την παρά πολύ δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε!!!
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
πρεπει να αποτελειται απο ατομα που δεν ψηφιζουν πασοκ-νδ-κκε-συριζα-λαος
Καταρχήν ο εν λόγω φορέας θα πρέπει να στελεχωθεί αποκλειστικά από ιερείς της ορθοδόξου θρησκείας καθώς και από ιερομόναχους του Αγίου όρους ούτως ώστε να είμαστε βέβαιοι πως όλοι οι Έλληνες θα είναι απαραίτητα χριστιανοί ορθόδοξοι. Επίσης καλό και άγιο θα είναι ο φορέας αυτός να διοικείται εκ της ιεράς συνόδου κατ’ αποκλειστικότητα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα δικαιολογήσετε και την ανάμιξη του υπουργείου υπέρ της ανάρτησης θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία στο ΕΔΔΑ
Να μην αποτελειται απο κανένα μελος της ακαδημαικής κοινότητας,εχουνε καταστρέψει ηδη την παιδεία
Να αποτελείται από εκπροσώπους από όλες τις ακαδημαϊκές σχολές της Ελλάδας
θεωρώ ότι ο θεσμός επαγγελματιών έμπειρων στον τομέα τους(π.χ.μηχανικοί, ή μάγειροι, ή μηχανικοί αυτοκινήτων)οι οποίοι διδάσκουν στα τεχνικά και τεχνολογικά ιδρύματα (ΟΑΕΔ, ΙΕΚ, ΚΕΚ) ως ωρωμίσθιοι(διδάσκοντας και μεταφέροντας την εμπειρία τους) πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται στην εκπαίδευση.
ο επαγγελματίας(διορισμένος δηλαδή από το ΑΣΕΠ)καθηγητής δεν μπορεί να προσφέρει την εμπειρία που έχει ο ελεύθερος επαγγελματίας που ασκεί το επάγγελμα.
πρέπει συνεπώς να μπουν δικλείδες ώστε να υπάρχει η επαφή των μαθητών(συγκεκριμένων ειδικοτήτων που χρειάζονται και δεξιότητες)με «κανονικούς»επαγγελματίες. Αυτοί οι επαγγελματίες που μεταφέρουν σημαντικές πληροφορίες στα παιδιά -φυσικά δεν έχουν φοιτήσει στην ΑΣΠΕΤΕ- θα πρέπει να υπάρχουν στην επαγγελματική/δια βίου εκπαίδευση.
και για να έχουν επαφή με τη διδασκαλία θα πρέπει να προυπολογίζεται η προυπηρεσία τους, τα σεμινάρια εκπαίδευσης ενηλίκων/μαθητών, η επαγγελματική τους επάρκεια κτλ.
Ιδέες για την Εκπαίδευση
1. Τι είναι Εκπαίδευση;
http://democracyreloaded.gr/articles/view/400
2. Μουσική και Μουσικοί Εκπαιδευτικοί: Προβλήματα που δε σκεφτήκαμε ποτέ…
http://democracyreloaded.gr/articles/view/397
3. Το νέο σχολείο
http://democracyreloaded.gr/articles/view/385
4. Το Δημοκρατικό Σχολείο: Ξεπερνώντας την πρα…γματικότητα του σήμερα
http://democracyreloaded.gr/articles/view/369
5. Το εκπαιδευτικό ζήτημα στην Ελλάδα: Ποιον αφορά τελικά;
http://democracyreloaded.gr/articles/view/360
6. Συμμετοχή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στις αποφάσεις για τη Διασπορά και στην κατασκευή εκπαιδευτικών προγραμμάτων
http://democracyreloaded.gr/articles/view/337
7. Σκέψεις για ένα Λαϊκό Σχολείο
http://democracyreloaded.gr/articles/view/194
Για να καταλάβουμε το τι γίνεται με τους διπλωματούχους και το ΤΕΕ αρκεί να θυμηθείτε τα εξής:
1. Ενα χρόνο πριν κατα την συζήτηση για τους ημιυπαίθριους όλα ήταν αντισυνταγματικά – τότε δεν χρειαζότανε ο παρανομών να περάσει απο μηχανικό για αφεση αμαρτιών.
2. Σήμερα όλα είναι μέλι γάλα αφου υπάρχει πρόβλεψη να ρεπάσει ο παρανομών απο το παγκάρι.
Αυτοί είναι οι ανώτατοι.
Για τον κ Απόστολο το κλειδί για την βάση εισαγωγής είναι το τι ψωνίζεις απο την σχολή. Αμα παίρνεις τέσσερα πτυχία δηλαδή ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΑΖΙ είναι 10 εάν όμως παίρνεις για ΚΑΝΕΝΑ θα επρεπε να είναι ΜΗΔΕΝ. Ηπλάκα είναι τελικά οτι τα ΜΗΔΕΝ έχουνε βάση. Αυτό τι σημαίνει; Μπορεί ο φωστήρας να μας το εξηγήσει; Εγω θα έλεγα οτι μετα απο αυτό το λυσσαλέο πόλεμο και μετά απο αυτή την άνιση μάχη όσοι βγαίνουν απο εκει μέσα μάλλον κάτι ΑΞΙΖΟΥΝΕ για αυτή την Ελληνική Κοινωνία επιτέλους και ας το καταλάβουνε όλοι τους.
Οσο για τον συνομιλητη που έγραψε για κάποιες σχολές ΤΕΙ με υψηλές βάσεις ασ περιμένει σε λίγο θα ξεφυτρώσουνε σαν μανιταράκια ανώτατες με τον ίδιο τίτλο και να το θυμηθείτε. Αυτοί που είναι μέσα στις ανώτατες είναι ανίκανοι να καταλάβουνε τι χρειάζεται η Ελλάδα.
Δεν μίλησε κανείς για τα Ιταλικά Πανεπιστήμια αν έγιναν στο πολύ πρόσφατο παρελθόν τριετή, ή αν ήταν τετραετή, άρα είναι αναλήθεια όταν υπονοείς κάτι το οποίο δεν ειπώθηκε. Και έχει πάρα πολύ καιρό που έγιναν τριετή και όχι πολύ πρόσφατα (Αυτό με τα 3ετή το έγραψα γιατί πράγματι συμβαίνει και δεν εννοούσα μόνο τα Ιταλικά). Η αλήθεια πρέπει να λέγεται. Εγώ πάλι δεν συμφωνώ καθόλου με τον Κύριο Απόστολο, στο ότι δηλαδή, οι Απόφοιτοι εξ Ιταλίας είναι Τουρίστες, αυτό θα το κρίνει ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., η Κυβέρνηση και όχι εμείς. Επίσης όσον αφορά τα Κ.Α.Τ.Ε. και Κ.Α.Τ.Ε.Ε. τα χρόνια σπουδών τους χωρίς τις απεργίες ήταν 3 και 3,5 αντίστοιχα, το επίπεδό τους ήταν πολύ καλό και τα Πτυχία αυτών έχουν Ισοτιμηθεί με 3ετή BSc, οι περισσότεροι από τους αποφοίτους αυτούς έχουν καταξιωθεί στην αγορά αποδεδειγμένα.
Τώρα όσον αφορά τους Καθηγητές των Τ.Ε.Ι. σας παραθέτω το επόμενο web-link για ενημέρωση:
http://www.ypepth.gr/el_ec_pagesss244.htm
Φυσικά, όλοι αυτοί περνάνε και περάσανε από κριτικές επιτροπές και από Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.(πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) για να πάρουν κάποια θέση Καθηγητού.
Σαφώς και το Πτυχίο πρέπει να δίνει Επαγγελματικά Δικαιώματα διότι διαφορετικά διαλύετε η έννοια και η χορήγηση αυτού και των Σπουδών. Για αυτόν τον σκοπό Υπάρχουν οι εξετάσεις μέσα στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και η Ορκωμοσία στο τέλος γιατί κρίνεσαι απόλυτα Ικανός να εξασκήσεις το συγκεκριμένο επάγγελμα και επιστήμη που έχεις σπουδάσει. Οι καλοί επιστήμονες θα προχωρήσουν στην επιστήμη τους και στο επάγγελμά τους, οι κακοί απλά θα τους αποβάλει η αγορά. Θα πρέπει αρχικά να δίνεται μεγάλο εύρος Επαγγελματικών Δικαιωμάτων(Incorporated Engineers) για όλους τους Μηχανικούς των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Πανεπιστημίων-Πολυτεχνείων-Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων) και στην συνέχεια με κάποια χρόνια εμπειρία π.χ. 3-5 Χρόνια να δίνονται Πλήρη Επαγγελματικά Δικαιώματα(Chartered Engineers) αναλόγως των ειδικοτήτων, του αναλυτικού προγράμματος σπουδών του κάθε τμήματος και βάση το τι αποκτούν οι Ισότιμοι και Αντίστοιχοι στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη. Επίσης τα Τ.Ε.Ι. δεν είναι επαγγελματικές σχολές αλλά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Εξετάσεις αρκετές έχουμε δώσει όλοι οι Πτυχιούχοι και Διπλωματούχοι όπως επίσης και οποιοσδήποτε έχει πάρει κάποιο άλλο Πτυχίο η Δίπλωμα διαφορετικής βαθμίδας και έχουμε κριθεί ικανοί για τα διάφορα επαγγέλματα και επιστήμες. Στην χειρότερη των Περιπτώσεων αν δεν μπορεί να γίνει αυτό, συμφωνώ ότι πρέπει να γίνει αναλόγως των ειδικοτήτων, επιπέδου Πτυχίων/Διπλωμάτων, Τομέα και προοπτικών που προορίζονται για κάθε ειδών Πτυχία/Διπλώματα, κοινές εξετάσεις επάρκειας για όλους ανεξαιρέτως, Παλαιούς και Νέους Απόφοιτους. Επίσης είναι αναγκαίο να είναι αδιάβλητες και δίκαιες από κάθε άποψη, από τον όποιο ανάλογο και αντίστοιχο οργανισμό θα διεξάγονται οι συγκεκριμένες εξετάσεις. Δεν είμαστε η μοναδική χώρα που το Πτυχίο δίνει απευθείας επαγγελματικά δικαιώματα, αυτό εξυπακούεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Τώρα όσον αφορά την εμπειρία κάποιων ετών (π.χ. 3-5 έτη) για να δίνονται Πλήρη Επαγγελματικά Δικαιώματα είναι αυτονόητο, αλλά αυτό πρέπει να Ισχύσει για όλους ανεξαιρέτως, αναλόγως της ειδικότητας και του επιπέδου της εκπαίδευσης.
Υποσημειωση…
Τα ιταλικα πανεπιστημια γιναν στο πολυ προσφατο παρελθον τριετη, ησαν τετραετη, αρα ειναι αναληθεια οτι ησαν τριετη, η αληθεια πρεπει να λεγεται
Συμφωνω απολυτα με τον αποστολο στα εξης.. οι τουριστες της ΙΤΑΛΙΑΣ ..και τα ΚΑΤΕΕ-ΚΑΤΕ με σπουδες κατα πολυ κατωτερες των ΙΕΚ απο 2-4 εξαμηνα(αμα αφαιρεσουμε και 8μηνες απεργιες) μας γιναν με βουλα υπεπθ καθηγητες και σφυριζουν κλεφτικα.
Σωστο επισης οι διετεις ακαδημιες δασκαλων που με σεμιναρια μας το παιζουν επιστημονες και φανατικοι κατα των κολλεγιων,διαφωνω καθετα με τον ισχυρισμο μη εξομοιωσης ΤΕΙ με διπλωματουχους. Οχι επαγγελματικα δικαιωματα με το πτυχιο, παννελαδικες εξετασεις γνωσσης του αντικειμενου, απο ΑΕΙ-ΤΕΙ κολλεγια-επαγγελματικες σχολες, στις ιδιες εξετασεις, επαγγελματικα δικαιωματα βασει επιτυχιας. Τερμα η προικα του πτυχιου…. Μπορεις να γινεις γιατρός αποδειξε το!!! εγω χωρις να εχω διαδαχθει μπορω να γινω γιατρος.. μαλλον οχι, τα ΤΕΙ-και αλλες επαγγελματικες σχολες μπορει να πουνε ναι, γιατι μια φασιστικη νοοτροποια να τους το απαγορευει να αποδειξουν οτι εχουν γνωσση και ικανοτητα, οι συντεχνιες των επιμελητηριων (τεε-οεε) ειναι συνηθως ομαδουλα των πανεπιστημιων, τι εμποδιζει το κρατος να παρεμβει και τους αφηνει να ερμηνευουν τους νομους οπως θελουν αυτοι.
Κανενας φραγμος στα επαγγελματικα δικαιωματα, διπλωματουχε αμα εισαι καλυτερος απο τον ΤΕΙτζη θα γραψεις , ενω αυτος οχι, εξετασεις για ολους!!
Καλημερα, πολυ σωστη η τοποθετηση , στο «συστημα» που επικρατει σημερα το καλο ειναι με την ανακοινωση των βασεων να παιρνεις και πτυχιο, καμμια αξιολόγηση σπουδών(οπως και ισχυει).
Βεβαια δεν μπορω να ριξω ευθυνη σε κάποιον που λεει οτι εμεις δωσαμε εξτασεις ενω αυτοι(ΙΕΚ-ΚΟΛΛΕΓΙΑ) δεν δωσανε ,διότι δεν παιρνει αυτος τις αποφασεις για το γεγονός οτι «ετσι ειναι το σύστημα» απλα το εκμεταλευεται..σε περιπτωση που καποιος λεει ανακριβειες και ερθει σε δυσκολη θεση να εξηγησει τα ανεξηγητα, εχει σαν μαξιλαρι το οτι ετσι εχει το συστημα.
Με την λογικη αυτη αμα καταργηθουνε οι παννελαδικες, οποιος περναει σε σχολη θα πρεπει να θεωρειται κατωτερης κλασης διοτι ο προγουμενος πηρε πτυχιο της ιδιας σχολης αλλα με εξετασεις παννελαδικες.
Μια κωμικοτραγικη κατάσταση, στην οποία ομως τα ΤΕΙ μπορει να φωναζουν για αδικιες αλλα με την σειρα τους για κατοχυρωμενα δικαιωματα τους κανουν το ιδιο με τα κολλεγια ,ΙΕΚ.Φαυλος κυκλος.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα που το πτυχιο δινει απευθειας επαγγελματικα δικαιώματα εκτος ελαχιστων εξαιρεσεων που ζητανε προυπηρεσια.
Πτυχιο οικονομικων απο ΙΤΑΛΙΑ, στην ελλαδα παιρνει αμμεσα επαγγελματικα δικαιώματα λογιστη φοροτεχνη χωρις δικατσα, χωρις εξετασεις, απλα και μονο με το πτυχιο, ο ιταλος με το ιδιο πτυχιο δεν παιρνει αδεια ασκησεως επαγγελματος στην ΙΤΑΛΙΑ.ξερετε ποσοι Ελληνες σπουδαζουν ΙΤΑΛΙΑ ανευ παννελαδικων?? χιλιαδες!
Πτυχιουχος απο οικονομικο πανεπιστημιο της Ρουμανιας, με μεταφραση πτυχιου, οικομονολογος εξειδικευση στα τουριστικα, στην Ελλαδα παιρνει αδεια ασκησεως επαγγελματος λογιστη, στην ρουμανια δεν μπορεί, υπαρχει ακαδημια λογιστικης , με πτυχιο οικονομικης σχολης που θεωρειται μη συναφες με το επαγγελμα του λογιστη παει μονο σαν βοηθος, εδω με την αναγνωριση του πτυχιου απευθειας λογιστης!
Για ολα αυτα φταινε οι δουλοπρεπεις ηγεσιες του ΥΠΕΠΘ στις συντεχνιες και ιδιαιτερα περιοδο Γιαννακου. Τελικα διορθωτικες κινησεις εγιναν στις επομενες εκλογες για την υπουργό μας, και πηγε στο καλό.
Με λιγα λόγια εχουμε γινει τα ρεζίλια της Ευρωπης, ειμαστε οι μοναδικοι που τα πτυχια παιρνουν αυτοματα επαγγελματικα δικαιωματα, η πιο φασιστικη νοοτροπια που εχει υπαρξει σε χωρα μεσα στην ευρωπαικη ενωση, καθοδηγουμενη και επιβεβλημενη απο τις «προοδευτικες παραταξεις» του 2%.
Ευτυχως υπαρχει η ευρωπη και προβληματα που εκκρεμουν 13 χρονια θα μπουν στην σειρα, θελουν δεν θελουν καποιοι απο ολες τις κυβερνησεις.
Που καταντησαμε , η ευρωπη να προστατευει τον Ελληνα απο την Ελληνικη Πολιτεία. τα κολλεγια και τα ΙΕΚ να ελπιζουν απο την ευρωπη να πολεμησει τις πρακτικες του εκατοτε ΥΠΕΠΘ εναντια στο αυτονοητο δικαιωμα τους στην εργασια. Απιστευτα πραγματα.
Αγαπητέ Απόστολε
Αν το βασικό σου επιχείρημα για το επίπεδο των «διπλωματούχων» είναι οι βάσεις εισαγωγής στο ΕΜΠ και όχι τα προγράμματα σπουδών και η αξιολόγηση, δεν θα ήταν λογικότερο να απονέμονται τα πτυχία ταυτόχρονα με την ανακοίνωση των βάσεων; Φυσικά με το ίδιο σκεπτικό θα έπρεπε το ΕΜΠ με τις υψηλές βάσεις να δίνει διπλωματάρες ενώ τα περιφερειακά πολυτεχνεία διπλωματάκια. Επίσης διπλωματάκια (σε μέγεθος γραμματοσήμου) θα έπρεπε να απονέμονται και σε αποφοίτους του ΕΜΠ που μπήκαν με ειδικές διατάξεις (μουσουλμάνοι, αλλοδαποί, ειδικές ανάγκες, μεταγραφές κλπ). Αλήθεια εφόσον «μάχεσαι» την ισοπέδωση όπως λες γιατί ισοπεδώνεις όλους τους υπόλοιπους (πχ αποφοίτους ΤΕΙ με 4 έτη σπουδών σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με εργοδηγούς μέσης εκπαίδευσης); Με ποια μαθηματική πράξη τα 19.487 μόρια εισαγωγής στη σχολή αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων ΤΕΙ Αθήνας ή τα 17.808 στη σχολής γραφιστικής του ΤΕΙ Αθήνας (2009) ισοδυναμούν με μηδέν;
Η εμπάθεια από τα γραφόμενα σου είναι προφανής και οι προτάσεις σου δυστυχώς δεν πείθουν ότι έχουν στόχο άλλο από την παράλογη απαίτηση της γνωστής συντεχνίας, να κλέβει ες αει τα επαγγελματικά δικαιώματα άλλων.
ΥΓ Να σου θυμίσω πως η πρώτη σχολή που ανωτατοποίηθηκε στην Ελλάδα (πρώην τεχνικό δημοτικό σχολείο για μαστόρους)είναι το ΕΜΠ οπότε η διαφαινόμενη ειρωνεία είναι τουλάχιστο άστοχη.
Το κλειδί του επιπέδου των σχολών Τ.Ε.Ι. το καθορίζουν οι εξετάσεις εντός των Τ.Ε.Ι. και των Πανεπιστημίων και τίποτα περισσότερο, αυτοί οι λίγοι που πέρασαν με βαθμολογίες μικρότερες της «βάσης του 10» είναι διότι το επέτρεψε η Κυβέρνηση με διάφορους Νόμους, επειδή είναι και το δίκαιο, μπες στο κλίμα του πολιτισμένου και πεφωτισμένου κόσμου, όλοι έχουν δικαίωμα στην Ανωτάτη Εκπαίδευση, αν κάποιος θέλει να γίνει κάτι το καταφέρνει , αν όχι τον τρώει το σαράκι. Οι πλείστοι βέβαια, ξεπέρασαν κατά πολύ «την βάση του 10» μέχρι και 19000+ μόρια. Μην παίρνεις πάντα τον τελευταίο που πέρασε στην οποιαδήποτε σχολή και να τον συγκρίνεις με τον πρώτο που πέρασε σε μια άλλη σχολή με διαφορετικό προσανατολισμό και με διάφορα προτερήματα επιπλέον…Διπλούς τίτλους σπουδών, απευθείας Διδακτορικό, Επαγγελματικά Δικαιώματα για πολλές ειδικότητες εκτός των Δύο που αναγράφονται στο Δίπλωμα τους κ.α…, αλλά εμείς δεν ζητάμε τίποτα επιπλέον εκτός από το Δίκαιο μας και τα Επαγγελματικά μας Δικαιώματα που αυτοδίκαια μας ανήκουν και δικαιούμαστε, που προσπαθούν κάποιοι με ύπουλες πρακτικές και λασπολογία να μας τα κλέψουν.
Τι έχεις να πεις για τους 3ετούς και 4ετούς Ισοτίμους και Αντιστοίχους μας Μηχανικούς, που είναι εγγεγραμμένοι χωρίς κανένα επιπρόσθετο προσόν στο Τ.Ε.Ε., με αποδείξεις και χωρίς εξετάσεις εισαγωγής, με μόνο προσόν εισαγωγής το Απολυτήριο Λυκείου ή ΕΠΑΛ???. Οπότε για τα Μόρια να μην αναφέρεστε όταν δεν γνωρίζεις και να λέτε γενικότητες, επίσης προσωπικά έχω γράψει 17950+ Μόρια, λόγω κακής στιγμής. Ακόμη τι έχεις να πεις για αυτούς που έχουν περάσει σε κάποια σχολή με 14000+ Μόρια ο ένας και 19000+ ο άλλος, να παίρνουν διαφορετικά Επαγγελματικά Δικαιώματα???. Το κλειδί του επιπέδου των σχολών Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστημίων το καθορίζουν οι εξετάσεις εντός των Τ.Ε.Ι και Πανεπιστημίων και τίποτα περισσότερο.
Αυτά τα λέτε εσείς Κύριε «Απόστολος», τα μάτια και τα αυτιά τα δικά μας και πολλών χιλιάδων άλλων έχουν δει και ακούσει, κάτι το διαφορετικό. Γνωρίζει ο κόσμος και εμείς οι ίδιοι φυσικά πόσα ατυχήματα γίνονται και έγιναν κατά το Παρελθόν, με τα πάμπολλα λάθη και τις κακοτεχνίες σας, που στοίχησαν την ζωή σε ανθρώπους και όχι μόνο. Μπορώ να φέρω και πολλαπλά παραδείγματα αν θες.
Κουβέντα πάνω στην πλειονότητα των Περιπτώσεων που επιβεβαιώνουν τον γενικό και βασικό κανόνα, ασφαλώς και μπορεί να γίνει , όπως και μπορεί η βασική απαίτηση των Τεχνολόγων Μηχανικών του Τεχνολογικού Τομέα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων να είναι… η γρήγορη, άμεση, δίκαιη, αξιοκρατική και αδιάβλητη πολιτική απόφαση και θα σας τιμήσουμε σφοδρά.
Το ΠΑΣΟΚ έχει μακρά παράδοση στις αλλαγές που οδήγησαν πολλούς τομείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα στην άνοδο και στην τελειότητα. Σίγουρα όλες οι Κυβερνήσεις κάνουν λάθη αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μιλάμε με γενικότητες αλλά με ατράνταχτες αποδείξεις και συγκεκριμένα για κάτι.
1. Όσο για την Ιταλική Ομάδα, το διαπιστώνουμε όλοι, τελικά ότι το παραδέχεστε ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Τ.Ε.Ε., μήπως λέω… όλοι αυτοί με τα 3 έτη σπουδών??? , όχι πως είναι κακό αν το αξίζουν. Όσο για τους ημιμαθείς, διαπιστώνει όλος ο Κόσμος και ο Κύριος Υφυπουργός για το ποιοι είναι. Για τον Τουρισμό και το Πτυχίο που λες ότι δεν πήραν το λες εσύ, αλλά δεν σημαίνει κιόλας ότι πρέπει και να Ισχύει εκ των Πραγμάτων.
2. α) Όσο για τους Υπαξιωματικούς που Υπηρετούν την Μητέρα Πατρίδα, δεν πρέπει να ανοίγεις καν το στόμα σου για να λες ότι σου κατέβει, σεβάσου την τιμή τους επιτέλους. β)έχεις ξεφύγει εντελώς από το θέμα μας.
3. Όπως μετέτρεψαν τότε ακριβώς το Δημοτικό σχολείο σε σχολείο Μαστόρων και μετά… Ε.Μ.Π..
4. Τι λες βρε μπαγάσα, από ότι διαβάζω και καταλαβαίνω, μάλλον δεν έχεις ιδέα για το τι πρόκειται όταν συμπεριλαμβάνεις στον λόγο σου τα Τ.Ε.Ι.. Ενημερώσου σωστά πρώτα…http://www.ypepth.gr/el_ec_pagesss244.htm
Πάτα το πόδι σου πρώτα σε καμία σχολή της προκοπής, και μετά ξαναμιλάμε.
5. Επιχείρησε με το ΠΔ 318/94 την δικαίωση των Μηχανικών Τ.Ε.Ι., και θα συνεχίζει πάντα μέχρι την δικαίωση που θα έρθει πολύ σύντομα.
Είναι προφανές ότι οι ενδιαφερόμενοι (όπως ο κ. Απόστολος) αναπτύσσουν «επιχειρήματα», λασπολογίες, αναλήθειες και τα άλλα συναφή για τα καλά και συμφέροντα.
Θα μπορούσε ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τους αποφοίτους ΤΕΙ:
1. Να τους εξομοιώνει με τους Διπλωματούχους Επαγγελματικά όπου είναι και το δίκαιο αναλόγως της ειδικότητας.
2. Να περιλαμβάνει πλήρες το αντικείμενο εργασιών ανά ειδικότητα που μάλιστα θα δημιουργήσει προοπτικές εργασίας, μέσα σε αυτά να συμπεριλαμβάνονται και τα εξής: (στελέχωση εργαστηρίων , λήψη δοκιμίων , παραλαβή οπλισμών , έλεγχο επιμετρήσεων- καταμετρήσεις εργασιών , βοηθοί επιβλέποντες στα δημόσια έργα , πραγματογνωμοσύνες περιορισμένου εύρους και σε συγκεκριμένα αντικείμενα και πολλά άλλα που σήμερα κάνουν αυτά οι Πτυχιούχοι).
3. Να μην διαφοροποιηθούν οι παλιοί απόφοιτοι Τ.Ε.Ι. διότι έχουν και αυτοί την ελάχιστη διάρκεια σπουδών άνω των 3 ετών και συγκεκριμένα 3,5 ετών επιπέδου ISCED 5A , προς το παρόν η Κυβέρνηση της Ελλάδος κρατάει δίκαιη στάση απέναντι στους Παλαιούς Αποφοίτους και Μηχανικούς Τ.Ε.Ι.. Ανέκδοτο: «Επίσης να διαφοροποιηθούν οι απόφοιτοι των Πολυτεχνείων προ του 1990 – 1970», σου άρεσε???.
Το ζητούμενο είναι η δουλειά, η σωστή και υπεύθυνη λογική, το δίκαιο, η αξιοκρατία, η κριτική, η αδιαβλητότητα, και πάνω από όλα όχι τα συντεχνιακά συμφέροντα (Τ.Ε.Ε. με την σημερινή του μορφή), ταμπέλες και οι λοιπές μπαρούφες.
Όσοι έχουν, και αρκετοί έχουν τα προσόντα, θα πρέπει να μπορούν να εγγραφούν στο 5ο έτος σε ένα Πολυτεχνείο και να πάρουν όλα τα υπόλοιπα ακαδημαϊκά προσόντα.
Όσοι γράφουν εδώ, τους ενδιαφέρει (προφανές) το πλαίσιο προσόντων αλλά και τα ΕΔ των Δύο Ισότιμων Τομέων των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), δηλαδή των ΤΕΙ(Τεχνολογικού) και των Πανεπιστημίων(Πανεπιστημιακού).
Το κλειδί του επιπέδου των σχολών ΤΕΙ είναι η βαθμολογία του εκάστοτε τελευταίου εισαγόμενου. Μια περιήγηση στην Αναζήτηση βάσεων του ΥΠΕΠΘ των τελευταίων 8 ετών θα σας λύσει όλες τις απορίες.
Δεν μπορεί στο απόλυτο ΜΗΔΕΝ στα γραπτά των πανελλαδικών , που έχει πλήρη άγνοια να του απονέμονται ΕΔ ίδια με αυτά του Διπλωματούχου του ΕΜΠ , με 5 χρόνια σπουδών και βάση εισαγωγής 19,356 μόρια (Πολιτικοί Μηχανικοί ΕΜΠ εφέτος).
Όσοι είμαστε στα εργοτάξια εδώ και 30 χρόνια γνωρίζουμε πολύ καλά το επίπεδο των αποφοίτων ΤΕΙ όπως το γνωρίζουν και οι ίδιοι και έχουν αναλάβει τα καθήκοντα που τους ταιριάζουν (Εργοδηγοί).
Κουβέντα πάνω σε εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον γενικό κανόνα δεν μπορεί να γίνει , όπως δεν μπορεί το βασικό επιχείρημα (Τεχνολόγων) να είναι η «πολιτική» λύση , άλλως θα σας μαυρίσουμε.
Το ΠΑΣΟΚ έχει μακρά παράδοση στις ισοπεδώσεις που οδήγησαν πολλούς τομείς του δημοσίου στο τέλμα.
1. Το 1981 υπήρχαν περί τις 20,000 Αρχιτέκτονες Εξ Ιταλίας που αδυνατούσαν να περάσουν στοιχειώδεις εξετάσεις για να εγγραφούν στο ΤΕΕ. Ο Ανδρέας είχε «πολιτική δέσμευση» και κατάργησε τις εξετάσεις και γέμισε οι αγορά ημιμαθείς νυν συναδέλφους που έκαναν τουρισμό στην Ιταλία 15-20 χρόνια έκαστος. Πολλοί από αυτούς δεν πήραν καν πτυχίο αλλά αναδείχτηκαν σε πρωτοκλασσάτους Υπουργούς του ΠΑΣΟΚ (Ιταλική
ομάδα).
2. Με απόφαση της ίδιας εποχής μετέτρεψε αγραμμάτους Υπαξιωματικούς στο στρατό (εξ αρβυλοφυλάκων) σε αξιωματικούς οδηγώντας σε γενικό μπάχαλο την ιεραρχία. Αυτοί σήμερα παίρνουν συντάξεις στρατηγών και για όσους δεν ζούν συνεχίζουν να τις παίρνουν οι κόρες τους που περιέργως δεν παντρεύτηκαν αλλά έχουν παιδιά και εγγόνια (λευκός γάμος).
3. Μετέτρεψε τους δασκάλους (παλιούς μονοετών και διετών σπουδών) σε αποφοίτους πανεπιστημίων με «προγράμματα εξομοίωσης»!!! που περιλάμβαναν μια έκθεση γυμνασιακού επιπέδου , αλλά και απέφεραν κονόμες σε πανεπιστημιακούς που τα οργάνωσαν.
4. Ανωτατοποίηση ΤΕΙ. Παλιοί απόφοιτοι ΚΑΤΕ μοστράρουν σήμερα σαν ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ Ανωτάτων Σχολών (πείτε τες Πανεπιστήμια με μια τροπολογία σε άσχετο νόμο να τελειώνουμε) και απολαμβάνουν μισθολόγια ίδια με Καθηγητές Πανεπιστημίων που ξεπατώθηκαν με 5ετή διδακτορικά στην Αμερική και αναμονές 10 και 15 χρόνων μέχρι να κριθούν.
5. Επιχείρησε με το ΠΔ 318/94 την ισοπέδωση των τεχνικών και συνεχίζει σήμερα στο ίδιο μοτίβο με παραλλαγές.
Είναι προφανές ότι οι ενδιαφερόμενοι (όπως ο κ. Θεοδώρου) αναπτύσσουν επιχειρήματα κατά το «καλά τα συμφέροντα».
Θα μπορούσε ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τους αποφοίτους ΤΕΙ:
1. Να μην τους εξομοιώνει με τους διπλωματούχους.
2. Να περιλαμβάνει ένα περιορισμένο αντικείμενο που μάλιστα θα δημιουργούσε προοπτικές εργασίας (στελέχωση εργαστηρίων , λήψη δοκιμίων , παραλαβή οπλισμών , έλεγχο επιμετρήσεων- καταμετρήσεις εργασιών , βοηθοί επιβλέποντες στα δημόσια έργα , πραγματογνωμοσύνες περιορισμένου εύρους και σε συγκεκριμένα αντικείμενα και πολλά άλλα που σήμερα κάνουν και αυτά οι Διπλωματούχοι).
3. Να διαφοροποιηθούν οι παλιοί απόφοιτοι προ της «ανωτατοποίησης» -μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά .
Το ζητούμενο νομίζω είναι η δουλειά και όχι οι ταμπέλες.
Όσοι έχουν και αρκετοί έχουν τα προσόντα μπορούν να εγγραφούν στο 3ο έτος (δεν γνωρίζω τι ισχύει) σε ένα Πολυτεχνείο και να πάρουν δίπλωμα και για όλα τα υπόλοιπα.
Όσοι γράφουν εδώ, δεν τους ενδιαφέρει (προφανές) το πλαίσιο προσόντων αλλά τα ΕΔ των ΤΕΙ.
@Απόστολος
Το Τ.Ε.Ε. είναι η συντεχνία των Διπλωματούχων Μηχανικών του Πανεπιστημιακού Τομέα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) και όχι των Πτυχιούχων Μηχανικών του Τεχνολογικού Τομέα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.).
Το Τ.Ε.Ε. είναι Τεχνικός σύμβουλος του Κράτους και όχι ο αρμόδιος φορέας και ο Υπεύθυνος φορέας να αποφασίζει για οτιδήποτε, το Τ.Ε.Ε. δεν είναι η Κυβέρνηση. Η Κυβέρνηση είναι ο αρμόδιος φορέας για το θέμα αυτό, όπου συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Κοινότητα αυτό, όπου είναι και το Δίκαιο και το Σωστό. Ο μόνος τρόπος το Τ.Ε.Ε. είναι να γίνει αξιοκρατικός και δίκαιος διευρυμένος φορέας και για τους 2 Τομείς της Ανώτατης Εκπαίδευσης και όχι υπό την τωρινή του μορφή για να έχει ολοκληρωτική και αξιοκρατική γνώμη, πρέπει να ενταχθούν ισομερείς κριτές και από τους 2 Τομείς της Ανώτατης Εκπαίδευσης . Όπου υπό την σημερινή κατάσταση οι μόνοι οι οποίοι μπορούν να εκφέρουν σωστή και ολοκληρωμένη θέση και γνωμάτευση για τον Τεχνολογικού Τομέα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) είναι οι εξής: Σ.Α.Τ.Ε. , ΟΣΕΠ-ΤΕΙ και η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.. Το βασικότερο θα είναι να Υπάρχει κινητικότητα μεταξύ των βαθμίδων (σεμινάρια, επιμορφώσεις, εμπειρία κ.λ.π. που δεν είναι ελληνικών επινοήσεων αλλά των πιο εξελιγμένων Τεχνολογικά Κρατών του Πλανήτη) . Δεν πρέπει να επαναπαύεται κάποιος ΜΟΝΟ με ΛΗΨΗ ΠΤΥΧΙΟΥ ή ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ και μόνο με αυτόν τον τρόπο να οδηγηθεί σε αλλαγή βαθμίδας. Εξάλλου εδώ δεν συζητάμε για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα συγκεκριμένα αλλά για το Επίπεδο Εκπαίδευσης και τα Γενικά Προσόντα και για το πώς κάποιος θα ανεβαίνει επίπεδο και με ποιες προϋποθέσεις , όχι συγκεκριμένα για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα για την κάθε ειδικότητα ξεχωριστά και το επίπεδο εκπαίδευσης.
ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ……
Για τα Τεχνικά επαγγέλματα μόνο το ΤΕΕ μπορεί να υλοποιήσει το ΕΠΠ.
Το βασικότερο θα είναι να ΜΗΝ Υπάρχει κινητικότητα μεταξύ των βαθμίδων (σεμινάρια τύπου δασκάλων , επιμορφώσεις της πλάκας , εμπειρία (έλεος) κλπ ελληνικών επινοήσεων ) . ΜΟΝΟ ΛΗΨΗ ΠΤΥΧΙΟΥ ή ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγή βαθμίδας.
ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ……
Ο φορέας του ελληνικού ΕΠΠ θα πρέπει να αποτελείται από ανθρώπους αγνούς, πατριώτες που έχουν σα στόχο την προσφορά προς τα παιδιά μας και την πατρίδα μας. Οι λογής λογής καθηγητάδες που τόσα χρόνια διοικούν την εκπαίδευση είδαμε πόσο πρόσφεραν και που την κατάντησαν. Σπουδαίο είναι να μείνει όλη η διαδικασία εκτός συνδικαληστικού νυμφώνος. Οι συνδικαληστές μας είναι το δεύτερο μεγάλο αιώνιο κακό, μετά τους «καθηγητάδες». Υπάρχουν στην εκπαίδευση άνθρωποι αγνοί και καθαροί, που εργάζονται για χρόνια σε προγράμματα αγωγής υγείας, πολιτισμού, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, υπεύθυνοι στα προγράμματα Comenius,[προσοχή οι υπεύθυνοι που εργάζονται και όχι οι τουρίστες συνταξιδιώτες!!!] και τόσοι άλλοι που χωρίς να είναι διευθυντές ή υποδιευθυντές «λαδώνουν» με τον κόπο τους, χωρίς ανταμοιβή, τη μηχανή της εκπαίδευσης. Από τη μεγάλη αυτή δεξαμενή πρέπει να «αλιευτούν» οι ικανοί και άδολοι συνάνθρωποί μας. Τρόπος υπάρχει, διάθεση υπάρχει; ή θα αναλάβουν πάλι οι «ειδικές επιτροπές;»
να είναι ΑΔΙΑΦΘΟΡΟΣ
Ο ΦΟΡΕΑΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΜΕ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ,ΟΡΑΜΑ, ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ, ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΗΣ. Η ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΤΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΔΙΕΠΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΜΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΜΕ.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΧΩΡΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ» ΤΗΣ, ΕΧΑΣΕ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΧΡΗΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ. ΜΑΣ ΛΕΙΠΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ Η ΑΛΛΟΙ. Η ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ, ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΟΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ.
ΟΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ. ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΕΡΓΟ «ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ» ΓΙΑΤΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΗΘΙΚΕΣ ΑΝΤΑΜΟΙΒΕΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΤΙΣ ΕΧΕΤΕ ΟΛΟΙ ΞΕΧΑΣΕΙ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ, ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΑ, ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΥΤΑ.
Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ, ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ Η ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΣ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Η σύνθεση του φορέα θα πρέπει να σηματοδοτεί την σύνθεση και όχι τον αποκλεισμό. Θέση στον φορέα έχουν οι εκπρόσωποι των ενδιαφερομένων όπως: το ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ τα επιμελητήρια (ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ) οι Ενώσεις πτυχιόυχων ΤΕΙ οι εκπρόσωποι των Πανεπιστημίων, ΤΕΙ, κολεγίων, ΙΕΚ. Ο φορέας θα πρέπει με λειτουργεί με βασεί τα κεκτημένα στο Ευρωπαϊκό πρότυπο δεν νομίζω οτι θα ανακαλύψουμε τον τροχό στην Ελλάδα. Προσωπικότητες που θα το στελεχώσουν υπάρχουν σε όλους τους χώρους. Το Υπουργείο θα πρέπει εκτός απο συντονιστής να είναι και ο θεματοφύλακας της νομιμότητας ετσι όταν κάποια συμφέροντα έρχονται σε αντίθεση με τη νομοθεσία θα πρέπει να σταματάει.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Ή ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ «ΥΠΟΠΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ»
προς την κυρία Υπουργό
Κυρία Υπουργέ
Θετική θα ήταν η άμεση υλοποίηση ενός φορέα ( παρόμοιου με το ΔΟΑΤΑΠ ) με σκοπό την τελική αξιολόγηση των μεταλυκειακών τίτλων στην Ελλάδα ( απο ιεκ, κολέγια ) και την πιστοποίηση των εγκεκριμένων ιδρυμάτων που τους παρέχουν.
Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να επιδιωχθεί αναβάθμιση ή ισοτίμηση αυτών των τίτλων με τίτλους που μόνο πανεπιστήμια ή ΤΕΙ μπορούν να παρέχουν.
Θα είναι το μεγαλύτερο έγκλημα στην παιδεία.
Δεν θα αναφερθώ στα γενικά χαρακτηριστικά του φορέα αλλά ειδικά στα χαρακτηριστικά των ατόμων που θα απαρτίζουν τον συγκεκριμένο φορέα κι αυτά συνοπτικά θα αναφέρω παρακάτω:
1)να κατέχουν διακεκριμένες σπουδές σε θέματα εκπαίδευσης
2)να κατέχουν εξέχουσα επαγγελματική εμπειρία σε θέματα εκπαίδευσης όχι μόνο στον δημόσιο τομέα αλλά υποχρεωτικά και στον ιδιωτικό τομεα
3)η επαγγελματική τους εμπειρία τους εμπειρία να έχει αποκτηθεί όχι μόνο σε ελληνικό έδαφος αλλά και σε άλλες χώρες του εξωτερικού.
Δηλαδή ο κάθε υποψήφιος θα πρέπει να είναι άρτια ενημερωμένος και καταρτισμένος σε εκπαιδευτικά θέματα, να κατέχει επαγγελματική εμπειρία υποχρεωτικά και στον ιδιωτικό τομέα γιατί μόνο έτσι θα μπορεί να προσφέρει μία πλήρως δομημένη και ολοκληρωμένη άποψη έχοντας γνώση του τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας και τέλος μόνον εφ’όσον διαθέτει επαγγελματική εμπειρία στο εξωτερικό θα έιναι σε θέση να προσφέρει (real-time) προτάσεις και γνώσεις εναλλακτικών μεθόδων που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες ώστε να εξευρεθούν καινοτόμες λύσεις.
Ευχαριστώ.
Πιστεύω ότι η επιτροπή θα πρέπει να αποτελείται από τεχνοκράτες δηλαδή στελέχη των κέντρων επαγγελματικής κατάρτισης και Ινστιντουτων επαγγελματικής κατάρτισης διότι έχουν την μεγαλύτερη εμπειρία της επαγγελματικής εκπαίδευσης και την σύνδεση της κατάρτισης με την απασχόληση.
Πολύ καλή ερώηση αλλά ανούσια νομίζω, το σίγουρο είναι οτι θα αποτελείται απο καθηγητές πανεπιστημίων οι οποίοι είναι εχθρικοί απέναντι στα ΙΕΚ, ΤΕΙ, κολλέγια και με τον ένα ή αλλο τρόπο το αποτέλεσμα θα παραμέινει το ίδιο, οταν τόσα χρόνια η Ελληνική πολιτεία αξιολογούσε τα ξένα πτυχια με το ΔΟΑΤΑΠ, ενω βέβαια τα δικά της πτυχία ακόμα δεν τα εχει αξιολογήσει τότε τι δικαιοσύνη μπορεί κάποιος να περιμένει, οταν το παράδοξο ειναι νόμος, και οι συντεχνίες δεν καταλαβαίνουν πολίτες, κυβέρνηση, και διαχρονικά περνάει πάντα το δικό τους (με την ανοχή των κυβερνώντων πάντα)η κάθε συζητηση θεωρώ οτι είναι μάταιη.Αναμενω οτι και μετα απο όλα αυτά το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο..
Ο φορέας θα πρέπει να λειτουργει με τα κριτιρια που θέτει μια εταιρία. Καποιος θα αναλαμβανει και την ευθυνη των προτάσεων και θα επιχειηματολογοντας για την ορθοτητά τους .Ομαδες εργασίες, εξειδικευμενο προσωπικο , αξιολογητες δηλαδή σωσίες κλπ θα δημιουργησουν αλλο ενα φορεα κατασπατάλησης του δημιοσιου χρηματος, βολεματος συμφεροντων των δικων μας ανθρωπων συμπεριλαμβανομένων των επιχειηματιων, με καμια επαφη με την κοινωνια και την αγορά εργασίας
Ανεξάρτητη Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού και να έχει την εποπτεία :
1. της επιμόρφωσης και κατάρτισης των εργαζομένων.
2. Της Ανάπτυξης επαγγελματικών περιγραμμάτων(job description)
3. Της δημιουργίας εθνικού πλαισίου προσόντων.
Ευχαριστώ
Ο φορέας του ελληνικού ΕΠΠ θα πρέπει να είναι λιτός και να λειτουργεί ως ένας φορέας γίγαντας αλλά ως μία ομάδα εργασίας που θα καθοδηγεί ένα μικρό σχετικά εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό πτυχιούχων «αξιολογητών».
Η ομάδα εργασίας δεν πρέπει να είναι άλλη μία πανεπιστημιακή ομάδα. Έλεος. Έχουμε δει και τα αποτελέσματα πανεπιστημιακών πολύ χαμηλής ποιότητας (με τα μεγάλα ονόματα) και κυρίως εκτός των πραγματικών δεδομένων της κοινωνίας. Επιστήμονας πληροφορικής – 2 Επκαιδευτικοί ( ο ένας ξένων γλωσσών) – Κοινωνιολόγος – Μηχανικός – Οικονομολόγος – Επαγγελματίας του Εμπορίου – Γεωπόνος. Μία τέτοια σύνθεση θα μπορούσε να βοηθηθεί σε κάποιες περιπτώσεις από επιμέρους επιστήμονες και απλούς επαγγελματίες της αγοράς.
Πρόεδρος χωρίς δικαίωμα ψήφου θα μπορούσε να είναι του πανεπιστημιακού χώρου για τον καλύτερο συντονισμό της ομάδας.
Η ομάδα αυτή θα ορίσει με τους «αξιολογητές» το σύστημα των προσόντων και την μετάπτωσή τους σε διαβαθμισμένη κλίμακα βαθμολόγησης (ανά τομέα).
Απλότητα και σαφήνεια χωρίς περίπλοκες και αντιφατικές δικηγορίστικες αρχές λειτουργίας.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΕΑΝ ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΟΝΤΩΣ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΔΗΛΑΔΗ ΕΚΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΙΔΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΦΡΓΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ;
Ή ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ «ΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ» ΚΑΙ «ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΡΩΣΤΟ» ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ;
ΕΥΧΟΜΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΒΓΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΧΟΡΤΑΣΕ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ (ΤΟ ΕΛΠΙΖΩ ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΙ ΧΟΡΤΑΣΕ..).
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΑΝ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ 2 (ΔΥΟ ΩΡΕΣ) ΑΝΤΙ ΜΙΑ (ΚΑΤΑΝΤΑΕΙ ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ).
ΕΠΙΣΗΣ, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΑΠΛΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΣΤΙΣ ΤΠΕ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ. ΑΣ ΜΠΟΥΝ ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΝΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΗΜΕΤΕΡΟΥΣ!! ΝΑ ΔΩΘΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΓΥΡΝΑΝΕ ΑΠΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ…
EPITELOUS!
ΜΕ ΤΙΜΗ,
ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία νομίζω αυτή τη στιγμή την έχει το ΑΣΕΠ όσον αφορά τα τυπικά προσόντα. Από εκεί θα πρέπει να ξεκινήσετε. Αλλά επειδή το ΕΘΠΠ δεν είναι απλώς τι σπούδασε καποιος αλλά τι ξέρει και τι μπορεί να εφαρμόσει στην πράξη, θα χρειαστεί η συμμετοχή και του επαγγελματικού κόσμου.
Άλλωστε το ΕΘΠΠ που πάτε να εισάγετε, είναι απλώς μια συστηματοποιημένη καταγραφή αυτού που οι ιδιώτες επαγγελματίες ανά τον κόσμο έκαναν εδώ και πολλά χρόνια μέσω συνεντεύξεων πριν προσλάβουν εργαζόμενους: μάθαιναν τι ξέρουν και τι μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη οι συνεντευξιαζόμενοι υποψήφιοι.
Ο φορέας θα πρέπει να είναι κατά αρχάς ανεξάρτητος .Τα πρόσωπα που θα συμμετέχουν θα πρέπει να είναι , κατά την άποψη μου, οι εξής :
α)Φορείς που σχετίζονται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό
β)Φορείς επαγγελματικών οργανώσεων ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ.
γ)Φορείς που σχετίζονται με επιστημονικές οργανώσεις
δ) Εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών οργανώσεων
ε) Εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας
Τέλος φορείς επαγγελματικών ενώσεων, που θα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο όταν αναφέρονται ως προς τις προτάσεις για τα επαγγελματικά προσόντα των μελών τους.
Θα πρέπει επίσης και ο λόγος του υπουργείου Παιδείας να είναι ακόμα πιο σημαντικός με δικαίωμα βέτου στα επαγγελματικά προσόντα.
Ανεξάρτητη αρχή
να συσταθει απο … επιχειρηματιες – επιστημονες – επαγγελματιες ενεργους και οχι θεωρητικους δηλ οχι καθηγητες πανεπιστημιου που δνε δουλευουν στην πραξη τα λεγομενα τουσ ουτε απο επιστημονες πχ συνδικαλιστεσ που εχουν συνιθισει να σκεφτονται πρωτα συνδικαλιστικα και μετα επιστημονικα το ιδιο για τοθς επαγγελματιες
Ο φορέας θα πρέπει να είναι κάποια κοινοπραξία από δημόσια πανεπιστήμια.
Ο φορέας θα πρέπει να είναι μια μικτή επιτροπή και οργάνωση με όλους ανεξαιρέτως τους εμπλεκόμενους φορείς και συντεχνίες και όχι μόνο π.χ. από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.
Ο ΦΟΡΕΑΣ ΩΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. (ΠΑΝΤΑ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΙΖΕΙ ΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ – ΤΟΣΟ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΝΩΣΕΩΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΩΤΕΡΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ-).
ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ , ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΛΠ), ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ , ΑΛΛΑ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ).ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΩΝ , ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΥΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΛΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ , ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ (Π.Χ. 2/3).
ΠΡΕΠΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΔΡΑΚΟΝΤΕΙΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΙΚΟΥΣ.
Να μην είναι δημόσιος
απλά θα προτιμούσα να μην είναι εταιρεία-σύμβουλος (φασόν)
να γίνει από υπάρχοντες υπαλλήλους ώστε να υπάρχει η μικρότερη δυνατή οικονομική επιβάρυνση κι ας καθυστερήσει ένα χρόνο
Ο φορέας θα πρέπει να είναι ανεξάρτητος και τα μέλη που θα επιφορτίζονται την διαδικασία της πιστοποίησης να ενεργούν σύμφωνα με τον νόμο και όχι με συντεχνιακούς σκοπούς,φαινόμενα διαφθοράς χρηματισμού και οτιδήποτε άλλο με σκοπό κάποιος να ανέβει σε βαθμίδα ενώ δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο θα είναι απαράδεκτο.