Τι είδους προγράμματα είναι ο καλύτερος τρόπος να απαντήσει η έρευνα στις κοινωνικές προκλήσεις; Ποιά είναι τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων (Κοινές Τεχνολογικές Πρωτοβούλίες, Προγράμματα του Αρθρου 185);
7. Μεγάλες κοινωνικές προκλήσεις
- 10 Σχόλια1. Συντονισμός προγραμμάτων από την έρευνα ως και την καινοτομία
- 5 Σχόλια2. Δομή του Κοινού Πλαισίου Στρατηγικής
- 7 Σχόλια3. Αξιολόγηση
- 6 Σχόλια4. Απλοποίηση
- 5 Σχόλια5. Τύποι προγραμμάτων / προκηρύξεων
- 9 Σχόλια6. Προγράμματα υποστήριξης καινοτομίας
- 6 Σχόλια7. Μεγάλες κοινωνικές προκλήσεις
- 6 Σχόλια8. Τύποι έργων
- 3 Σχόλια9. Ερευνητικές υποδομές
- 9 Σχόλια10. Κινητικότητα ερευνητών / πρόσβαση σε μεγάλες ερευνητικές υποδομές
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Ιουνίου 2011, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Ιουνίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 66 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Οι «κοινωνικές προκλήσεις» μπορούν να ερευνηθούν και στα υπάρχοντα προγράμματα/έργα. Μια «bottom-up» προσέγγιση θα εξυπηρετούσε τις νέες αυτές ανάγκες.
Το πλεονέκτημα των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων/έργων είναι πως ευνοείται ο συντονισμός εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, διατίθενται περισσότεροι πόροι σε στοχευμένες καινοτόμες προσπάθειες, ενθαρρύνονται βιώσιμες επενδύσεις με σημαντικό αντίκτυπο, κ.λπ.
Το μειονέκτημα είναι πως, λόγω των διαφορετικών εθνικών δομών/προγραμμάτων, κάποιες χώρες ίσως έχουν ευκολότερη πρόσβαση στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, λόγω πιο ευέλικτων/οργανωμένων εθνικών υποδομών. Ιδιαίτερα για τη χώρα μας, δεδομένης της οικονομικής κρίσης, η υποχρεωτική συγχρηματοδότηση των έργων/προγραμμάτων μπορεί να αποτελέσει ανυπέρβλητο πρόβλημα. Αποτελεί όμως πρόκληση, ειδικά για τις περιφερειακές Ερευνητικές Υποδομές, η ανάδειξη των «κοινωνικών προκλήσεων» στις οποίες ανταποκρίνονται οι Περιφέρειες, καθώς και η ανάδραση που δημιουργείται σε σχέση με τη ζητούμενη ανταγωνιστικότητα, που θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ίδιας της στόχευσης.
The ultimate objective of EU RDI policy must be to improve the wellbeing of the EU citizens, and a stronger focus on the key challenges affecting our society is therefore warranted. However, sustained growth and employment levels in Europe will be the key solution to enhance the lives of our citizens and the focus must therefore not only be on European societal challenges as such but also on areas with a high potential for growth and value-added in Europe. From this perspective, the main societal challenge facing Europe is how to maintain and develop value chain creation in a globalised world. Only by considering this aspect will a focus on the key societal challenges simultaneously serve the interests of the public and private sector and ultimately the citizen.
Rather than necessarily shifting the balance between curiosity-driven research and agenda-driven activities, a stronger focus on societal challenges – where food and health have a major impact both in terms of production and distribution and consumption – should primarily imply tilting the matrix of technologies and applications: at the moment most activities (FP7 themes, ETPs, JTIs, Eureka clusters) are primarily technology-oriented, but most of them are at the same time also addressing societal applications, albeit in an uncoordinated way. In the future CSFRI, we would favour tilting that matrix, giving the lead to the societal applications as “leitmotiv”, underpinned by a range of key enabling technologies and competences (e.g. eco, nano, bio and info) that will need to be maintained and nurtured to properly address the societal challenges.
– Δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης αναπηρίας.
– Κατηγοριοποίηση επίκτητων αναπηριών( συνεπεία τροχαίου, εργατικού ατυχήματος, ΑΕΕ, νευρολογικών παθήσεων που προκαλούν κινητικές αναπηρίες).
– Επαγγελματική επανένταξη ατόμων με επίκτητες αναπηρίες.
– Κοστολόγηση κατ’ οίκον φροντίδας.
-Τεχνολογίες περιβάλλοντος.
– Μέτρηση ικανοποίησης ατόμων με αναπηρίες, από τις υπηρεσίες αποκατάστασης και δομές κοινωνικής επανένταξης.
Η επιτυχημμένη εραρμογή τέτοιων προγραμμάτων με αυστηρά κριτήρια παραγωγής έργου και απόδοσης μπορεί να είναι σανίδα σωτηρίας για μικρομεσαίες επιχειρήσεις .
Θα συμφωνήσω ότι ο όρος «κοινωνικές προκλήσεις» ακούγεται ξένος προς το πνεύμα του συγκεκριμένου άρθρου. Επίσεις η αναφορά στο άρθρο 185 προσωπικά για μένα (και για το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου κόσμου) είναι άγνωστη ένοια, άρα, είτε θα πρέπει να το επεξηγήσετε είτε τα σχόλια που περιμένετε είναι μόνο από τους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ».
Κινούμενος με τη παραδοχή ότι «κοινωνική πρόκληση» αποτελεί κάτι που επιρρεάζει τη κοινωνία στο σύνολλο αλλά δεν είναι οικονομικό, θα πρέπει να θυμάστε τους νέους (όχι ηλικιακά) ανέργους σε οικογέννειες ανέργων, αυτό και αν είναι πρόκληση.
Προχωρόντας όπως έχω προαναφέρει, θεωρώ ότι οτιδήποτε ενισχύει τη συνέργεια σα θετικό, οπότε τείνω μάλον (με επιφύλλαξη για τη τελική εφαρμογή του) προς τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Αρκεί να μην αυξηθεί η γραφειοκρατεία σε σημείο που η καινοτομία να χάσει κάθε δυναμική.
Οι «κοινωνικές» προκλήσεις συνδέονται πάντα με οικονομικές. Γιατί τις διαχωρίζουμε;
Σκοπός της κεντρικής διοίκησης στην ΕΕ είναι να πληροφορήσει και να ενημερώσεις τους συντελεστές της παραγωγής για τα κοινωνικά δεδομένα που θα διαμορφώσουν στο άμεσο ή απότερο μέλλον μια ενργή οικονομική ζήτηση.
Πέρα από αυτό ο,τιδήποτε άλλο θυμίζει αποτυχημένες πολιτικές ανατολικού μπλόκ.