Είστε ικανοποιημένοι από το εύρος και την σύνθεση προγραμμάτων του 7ου Προγράμματος Πλαισίου («Ιδέες», «Συνεργασία», «Ικανότητες» και «Ανθρωποι») και από το μίγμα ελεύθερων «bottom-up» και θεματικά προσδιορισμένων προκηρύξεων. Στις θεματικά προσδιορισμένες προκηρύξεις προτιμάτε πολύ συγκεκριμένους στόχους που αλλάζουν σε κάθε προκήρυξη ή κυλιόμενες προκηρύξεις με γενικότερους στόχους; Σε ποιες θεματικές ενότητες πιστεύετε ότι κυλιόμενες προκηρύξεις θα ήταν αποτελεσματικές;
5. Τύποι προγραμμάτων / προκηρύξεων
- 10 Σχόλια1. Συντονισμός προγραμμάτων από την έρευνα ως και την καινοτομία
- 5 Σχόλια2. Δομή του Κοινού Πλαισίου Στρατηγικής
- 7 Σχόλια3. Αξιολόγηση
- 6 Σχόλια4. Απλοποίηση
- 5 Σχόλια5. Τύποι προγραμμάτων / προκηρύξεων
- 9 Σχόλια6. Προγράμματα υποστήριξης καινοτομίας
- 6 Σχόλια7. Μεγάλες κοινωνικές προκλήσεις
- 6 Σχόλια8. Τύποι έργων
- 3 Σχόλια9. Ερευνητικές υποδομές
- 9 Σχόλια10. Κινητικότητα ερευνητών / πρόσβαση σε μεγάλες ερευνητικές υποδομές
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
6 Ιουνίου 2011, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
20 Ιουνίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 66 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 84363 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων
- ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
- Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις
- Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξεις
- «Καθορισμός κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ»
- Διαδικασία συγκρότησης των εκλεκτορικών σωμάτων των Α.Ε.Ι.
- ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές
- Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και άλλες διατάξεις
- Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότητας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο...
- Εκσυγχρονισμός Ακαδημίας Αθηνών...
- Λήψη μέτρων για την αποτροπή,αντιμετώπιση και την καταπολέμηση της βίας στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης και άλλες διατάξεις
- Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
- Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις
- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις
- ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
- Συνέργεια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας
- Συνέργεια Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος με Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
- ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΩΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΩΝ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις
- Δικονομικοί κανόνες επί υποθέσεων δικαιοδοσίας Μουφτή-Σύσταση, οργάνωση και λειτουργία Διεύθυνσης Υποθέσεων Δικαιοδοσίας Μουφτή στις Μουφτείες
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και λοιπές διατάξεις
- Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2013/59/Ευρατόμ του Συμβουλίου, της 5ης Δεκεμβρίου 2013
- Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση
- Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση – Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Σχέδιο Νόμου - «Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας»
- Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση
- «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις»
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
- Οργανισμός Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Διοικούσα Επιτροπή Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών»
- Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
- Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Η «bottom-up» προσέγγιση σε προγράμματα όπως ΙΔΕΕΣ/Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας, Ανθρωποι/Δράσεις Marie Curie και Ερευνητικό Δυναμικό/REGPOT έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλής και επιτυχημένη στη χώρα μας. Απαιτείται επίσης άμεσα η δημιουργία / αξιοποίηση συνεργειών με το πρόγραμμα Ερευνητικών Υποδομών, για την ανάδειξη εκπαιδευτικών δυνατοτήτων και εξειδικευμένης κατάρτισης για υψηλού επιπέδου επιστημονικό δυναμικό (ερευνητές, μηχανικούς) της χώρας μας.
Οι κυλιόμενες προκηρύξεις με γενικότερους στόχους ευνοούν την επανυποβολή προτάσεων, το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε ανταγωνιστικά προγράμματα. Από την άλλη μεριά, αυξάνεται ο αριθμός των υποβαλλόμενων προτάσεων και, συνέπεια, μεγαλώνει ο ανταγωνισμός αλλά και ο χρόνος που απαιτείται για την αξιολόγηση και την υπογραφή του συμβολαίου.
Η δομή του προγράμματος «Συνεργασία» (διακρατική ερευνητική συνεργασία σε συγκεκριμένα θεματικά πεδία) προτείνεται να διατηρηθεί και να προσαρμοστεί στις ανάγκες της επόμενης προγραμματικής περιόδου (2013-2020). Οι διαθεματικές προκηρύξεις και η «bottom-up» προσέγγιση προτείνεται να διατηρηθεί. Το πρόγραμμα «Ιδέες» αποτελεί εργαλείο για την ισόρροπη ανάπτυξη βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας. Το πρόγραμμα «Ανθρωποι» μπορεί να συνδεθεί με το «Συνεργασία», ώστε οι εμπλεκόμενοι να επωφελούνται από δράσεις κατάρτισης (συμπληρωματικά της έρευνας). Το πρόγραμμα «Ικανότητες» προωθεί τη συμμετοχή των λιγότερο προηγμένων περιφερειών, των Τρίτων Χωρών και την μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Substantial investment in investigator-driven frontier research is essential for Europe’s long-term competitiveness. The support areas currently governed by the ERC must therefore be continued and expanded in the CSFRI, while improving the link between the research agenda and the needs of European industry. However, it is not realistic to expect that the societal challenges could drive the agenda for future Ideas-like actions to the same extent as future Cooperation-like actions. Fundamental research must continue to be investigator driven although the link between industry needs and economic potential must be strengthened.
The “bottom-up” approach has also an important role to play in collaborative research projects. Policy must give better orientation to the RDI efforts but must not dictate the specific focus of projects. Broader calls for proposals within a clear and specific policy context, possibly with a given minimum impact target, having taken into consideration input in a bottom-up fashion (e.g., from Technology Platforms) may therefore be warranted. It should, however, be kept in mind that too general calls will result in massive oversubscription, a correspondingly high waste of resources among failing applicants and the entities managing the selection process and in difficulty to maintain focus on fields of strategic importance.
According to the Europe 2020 strategy, research and innovation activities should be better linked and new instruments to strengthen the innovation dimension should be pursued. SMEs are important drivers of innovation and, thus, their involvement in research and development must be increased with an urgent need for translational research and a shortening of the time taken to move forwards research into practical application. SMEs and their Associations or other suitable actors should be able to benefit from specific grants (i.e. new funding instruments) to foster the Transfer of Technology from Research to Industrial Application (bottom – up approach).
ERC should be continued and reinforced as it represents a source of future industrially exploitable results which are necessary to keep the European competitiveness on an appropriate level.
Networks like the European and the National Technology Platforms (Hellenic Technology Platform “Food for Life”) should be considered as useful tools to enrich the research priorities of FP calls and ensure their relevance to the local capacity and potential. It is important to give a role and some resources to finance the coordination activity of National Technology Platforms (bottom – up approach of industrial priorities).
Πιστεύω ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα για τα προγράμματα που έχουν βγει μέχρι τώρα είναι ότι: 1) Δεν υπάρχει ενημέρωση των πολιτών, 2) Μέχρι τώρα η δυνατότητα συμμετοχής σε προκηρύξεις δίνεται σε άτομα που περιστρέφονται γύρω από γραφεία πολιτικών και πανεπιστημιακούς χώρους. Αποτέλεσμα αυτού και λόγω του ότι τα άτομα αυτά είναι αποκομμένα από τις ανάγκες της κοινωνίας (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) είναι να απορροφούν τα χρήματα χωρίς να βγαίνει το έργο που θα έπρεπε.
Για το σκοπό αυτό προτείνω:
1) να προβλεφτεί και να πραγματοποιηθεί μια μεγάλου μεγέθους διαφήμιση και ενημέρωση των πολιτών
2) Να δίνεται η δυνατότητα να τα λαμβάνουν και απλοί πολίτες
3) οι προκηρύξεις να είναι απλές
4) ο πολίτης να βρίσκει λύσεις στα ερωτήματα και προβλήματα που θα αντιμετωπίζει πάνω στη προκήρυξη και στο πρόγραμμα για το σκοπό αυτό προτείνω να υπάρξει μια σύνδεση των προγραμμάτων με την κοινότητα τον νέων επιστημόνων (φοιτητές) όχι κατά ανάγκη τους καθηγητές διότι πολλοί από αυτούς (όπως μέχρι τώρα έχουν δήξει) εάν δεν έχουν την μερίδα του λέοντος και προσωπικά ¨κέρδη¨ δεν ασχολούνται με την ουσία του θέματος.
Οι θεματικοί άξονες μπορεί να παραμείνουν γενικοί στο προαναφερόμενο επίπεδο ενώ οι δράσεις, κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο στόχο και προσδοκόμενο αποτέλεσμα (όχι παραδοτέο αλλά αποτέλεσμα).
Για να μην αποτελέσει ακόμη μια μορφή λαχνου (πρόλαβα και μπήκα) οι προκηρύξεις θα πρέπει να είναι ανοικτές ανά θεματική ενότητα ανάλογα με τα διαθέσιμα κονδύλια, τη βαρύτητα και αναγκαιότητα του τελικού προσδοκόμενου αποτελέσματος.
Με τον όρο «αποτέλεσμα» αναφέρομαι στα ωφέλη που θα παραδόσει το νέο προϊόν / υπηρεσία / τεχνολογία, δεδομένου του ότι το προϊόν δεν αποτελεί παρά το φορέα παράδοσης του αποτελέσματος.
Επίσης θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι σε κάθε περίπτωση τόσο το προϋπολογισμό του προγράμματος όσο και τη γενική απορρόφηση και τη χρηματοροή.
Ίσως θα πρέπει να περιληφθεί ξεχωριστός άξονας για τις πρωτάσεις που υπηρετούν παραπάνω από ένα άξονα, ώστε να προωθείται με αυτό το τρόπο η συνέργεια και η συνεργασία.
Οι προκηρύξεις ποτέ δεν γίνονται με απλό και κατανοητό τρόπο ώστε να φθάνουν σε όλους.
Μερικές φορές νομίζω ότι θα πρέπει να έχεις master σε θέματα ΕΕ για να κατανοήσεις τις σχετικές δημοσιεύσεις πουα ναφέροντα στα προγράμματα και τις δράσεις.
Το κόστος και η διαφθορά αυξάνονται με αυτόν τον τρόπο αφού η ίδια η επικοινωνία γίνεται εμπόδιο πρόσβασης στα σχετικά κονδύλια.